Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Na silnicích zabíjejí lidé, ne značka vozu

Grázl z BMW je dnes už běžně používaný termín. Každý si hned představí řidiče Marka P., který před pár dny nezvládl podle policie řízení svého vozu a na pražském Smíchově usmrtil studentku čekající na ranní autobus. Někdy se však zdá, že ve skutečnosti nezabíjel Marek P., ale jeho bavorák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P90e75t92r 22S79t58e62j15s28k78a33l 3129728734226

Propuštěný recidivista si asi nekoupí Toyotu (Prius). Jinak BMW je technicky skvele auto, ale image ma proste takovy, jaky ma.

+1/0
16.8.2014 21:50

I36v89o 72Č54á13n 5558743

To samé třeba Golf...

0/0
30.8.2014 20:06

P56e78t49r 16S49t89e42j86s84k39a36l 3989298524196

Ano. Cerna Hora je myslim statem Gofu a zase Albanie je na Mercedesy vseho stari.

0/0
1.9.2014 15:46

T48o60m45á16š 89V94a26l83d87e14r 7593590929

Více než 70% řidičů Audi, BMW nepoužívají páčku na ukazatele směru, jezdí riskantněji. Hloupý nejsou. Takže jsou spíše líní, nebo arogantní vůči ostatním účastníkům silničního provozu. A o to je to horší. a proto jejich chování se promítá i na značku vozu co řídí. Jednoduché jak facka.  U ostatních značek je mnohem menší procento těchto individuí. A pokud přidáme zatmavená skla, tak máme skoro 95% jistoty,jaký řidič řídí takový vůz. Ohrazovat se můžete jak chcete, ale praxe na silnici ukazuje pravý stav věci.

+1/0
16.8.2014 16:00

R93a75d85o36m42í28r 63K32r89u21p40i15č89k75a 9694702620885

Nevim, ale ja teda potkavam nasobne vice dementu v ruznych starych Fabiich, Feliciich a podobnych vracich. A presto bych tato auta kvuli tomu neodsuzoval. Take jsem je dokonce kdysi mel. Novinarske titulky obsahujici znacky jako BMW, Audi apod. proste jen hraji do noty ceske zavisti. Jednoducheho, zavistiveho cecha potesi, ze si nekdo rozbil sve drahe Audi nebo ze chytili ridice BMW.

+1/−1
16.8.2014 16:59

D35e45n87i29s 21W72i28t42z31k64u 5913362349647

teda číst tady ty komentáře haťápků je fakt nářez

+1/0
15.8.2014 21:41

V49á44c32l74a36v 81G63a45j26e17r 5149490703839

Bože můj, tak hloupý článek jsem dlouho nečetl. Autor asi neví nic o symbolech. Symbolem dětiček zbohatlíků je a vždy bylo BMW. Nerozhoduje stáří, musí být černé, zatmavená skla a zvuk startující rakety. No a když se vybourá, papínek koupí nové. Neříkám, že všichni majitelé BMW jsou hajzlíci nebo že každý hajzlík má BMW, ale významná korelace tam je. Tak jako když čtu o nehodě motorkáře, tak obvykle to není píchlým kolem nějakého důchodce na staré Jawě, ale s mnohem větší pravděpodobností jde o nepřiměřenou rychlost 20 letého machýrka na Yamaze, Hondě apod. Prostě určité rizikové skupiny používají své specifické fetiše. No a BMW mezi ně patří, ať si autor článku myslí co chce.

+5/0
15.8.2014 19:21

V75l65a54s52t94i44m80i35l 88P29r79a25u71s 6114440916574

Pane, viz můj příspěvek níže. Nicméně nemyslím si, že by BMW u mě byl fetish, spíše důraz na německou kvalitu, solidnost. Jo ještě, dejchnout mě v životě dali jen jednou. Tak asi hen ten rizikový nejsem. Nicméně zase mám hrůzu z těch pseudořidičů Golfů, tmavá skla, místo výfuku rouru z ropovodu,  kšilt dozadu, žádné předpisy, klidně jede na červenou durch koleje.....

0/0
15.8.2014 19:39

V58á61c33l73a80v 81G98a57j19e23r 5739620483279

Souhlasím s Vámi, neříkám VŠICHNI, jen zvýšená korelace. Některé markanty jsou vypovídající i jednotlivě.  Viz Vámi zmíněné tmavá skla a výfuky, ale tentokrát u Golfu.

0/0
15.8.2014 21:12

V76l50a62s94t27i93m30i20l 94P32r35a93u47s 6644580926214

Jsem rád, že jsme se shodli. Obecně tu chybí ohleduplnost, gentlemanství. Pak se divme děsivým následkům nehod. Navíc klidně vleze s 5ti panáky za volant (Golfista frikulín - to je gůt a kůl, to zvládnu, už jsem jel tak nadranej v týdnu 3x .....pic a sejme matku s kočárkem ..... Další kapitola jsou vybržďovači, ti by měli dostávat přes varlata pravidelně.

0/0
15.8.2014 22:04

I72v17a 48V49a77l39č22í93k82o55v94á 1849318171711

Ano, řekněte si to hlavně těm svým amatérským pisálkům. Nebo vám unikla interní komunikace? ;-):-)

+1/0
15.8.2014 19:18

J49o12s13e74f 19B16r26o97ž36k47a 6654112478867

Když si přečtu všechny články zpětně o tomto případu a jiných. Kdo psal o BMW, o stavu řidiče, jeho způsobech a stylu jízdy? Kdo to přikrmoval? Pánové, udělejte si pořádek ve vlastních řadách.

+3/0
15.8.2014 17:55

I43v43a 98V26a11l10č54í10k76o97v21á 1499108441471

Přesně. Oni píší a on to blekotá směrem k čtenářům? 8-o

0/0
15.8.2014 19:19

R61o82s83t14i55s19l21a12v 21T37r74á17v49n21í94č68e29k 3169260493341

A neříká se náhodou Blázen s! BMW? To je přece jen rozdíl.

0/0
15.8.2014 17:33

B19o26h90u12s65l16a69v 81K51r36á13l15í87k 2961200479666

Co to zase je za trapnej reklamní článek? Co mně je po tom, že nějakej šéfredaktor Plesl jezdí na Smíchov do práce bavorákem?

+2/0
15.8.2014 17:21

P74e23t40r 18B21á18č87a 8405536545585

Pro me je nejvetsi postrach na silnicich Fabia, Thalia, Octavia, Felicia a Dacia. Rozhodne ne bavoraci :-P

+1/−1
15.8.2014 17:01

I26v74a 54V23a50l27č55í19k91o43v20á 1549628681371

Ano, pokud jezdíte s BMW. :-/:-P

0/0
15.8.2014 19:20

P85e72t10r 70B19á85č46a 8395106745975

Nejezdim :-P

0/0
15.8.2014 19:44

A18n13t70o21n60i20n 43N79e20m37e60c 8741550911906

Na D1 uz policie nic nekontroluje a prekroceni rychlosti ze 130 na 180 je tam normalni.

Je zajimave, ze Svycarsko  problemy s parkovanim zabavenych aut nema,

Nedavno ve Schweizu zabavili  nemeckemu ridici Mercedes, protoze pri prekroceni rychlosti o vice nez 80 km se zabavuje autoa jde se k soudu.

V Cesku by musel auto odevzdat i Topolanek (jel 220 km/h. na tenis) a mnoho dalsich podobnych. To bude hlavni duvod mirnych trestu v doprave.

+3/0
15.8.2014 16:34

R96a54d77e28k 39T63o59m79a21s49e68k 5533260408165

Nejezdí pan šéfredaktor třeba v černém BMW? :-)

0/0
15.8.2014 15:35

B31o15h93u40s91l16a37v 13K82r48á18l11í95k 2291520749886

Jezdí, a když spěchá a je ožralej, tak si u tanku pravidelně zkracuje cestu před chodník. Proč se ptáte?

0/0
15.8.2014 17:23

M59i29l82o10š 20F19i55a25l84a 2740351127492

Pro mě jsou postrachem chlapci okolo třiceti let v kravatě a v Volkwagenu Passat. To jsou Ti správní frajírci.

0/0
15.8.2014 13:45

J44i72ř72í 43K61r66a60m83p38l 4456674516226

to je pravda, nezabíjí značka auta, ale řidič. Jenže mezi značkou auta a řidičem je určitá korelace.

P.S. nedělal bych rozdíl mezi BMW a Audi, jejich řidiči jsou dost podobní

+10/0
15.8.2014 13:38

A10n87t12o87n62i92n 74N71e45m58e84c 8901220201636

To chovani na silnici je odrazem ceskeho mafianskeho kapitalismu.

Jenom bezohledni berou vse, zbytek je luza a  podle t.zv. pravice jsou to "socky".

V Nemecku neni na dalnici omezeni a presto a majitele BMW uberou plyn, kdyz se slabsi auto pokusi predjet.

+2/0
15.8.2014 16:38

P76e23t78r 14F68i95l68i46p 6776296804369

boha lidi, čemu se divíte?

tak prostě redakce "dostala po prstech" od zastoupení BMW a snaží se to vyžehlit no...

a to kdo řídí kterou značku je vážně z velké části dané samotnými výrobci/prodejci...

dobře pamatuji reklamní slogan, že bezpečně projet zatáčku lze dvěma způsoby... 1) ubrat plyn  2) vozem BMW

a potom se divte, že si ho kupují ti, kdo plánují upalovat trochu víc než průměr...

+7/0
15.8.2014 12:25

V62l42a73d81i81m72í41r 35R71o96z22e25h96n87a15l 5738300857616

Ano, zabíjejí lidé. Ale takoví, kteří si myslí, že peníze vše vyřeší. Příjmy u těchto lidí jsou nadstartní, stejně, jako ceny vozidel BMW a podobných vozidel vyšší třídy. K dosažení svých příjmů potřebují vyšší míru agrese, kterou používají pak i ve svém běžném životě. Většinou už mají za sebou latentní porušení zákona, když za úplatu si pořídí "dobrou SPZ".....

+10/−1
15.8.2014 12:16

J91i43ř36í 28E83u84l59e70r 5248709746936

Pane redaktore, proč ten článek? Myslíte si, že většina lidí je tak omezená, že svádí vinu na auto, které je jen nástroj v rukou řidiče a jako mrtvá technika za nic nemůže? Myslím si, že tomu tak není, a proto považuji váš článek za naprosto zbytečný. Jiná věc je např. odpovědnost majitelů nebezpečných psů, kdy na rozdíl od techniky je zvíře živý organismus s jistými zděděnými sklony, které se mohou nepříznivě projevit aniž za to majitel může. Proto pravím - BMW ano, nebezpeční psi ne!! 314

+3/0
15.8.2014 11:45

J10a43k39u90b 91Š14k25a18r68v23a64n 3912318654502

Pěkná teorie, když vzadu v zrcátku vidím černé BMW připravuji se na všechny možné i nemožné manévry... nejsou to novináři, kteří tuto zkratku píší, ale řidiči, kteří danou značku vyhledávají. Ano, vždy za tím stojí lidé, kteří žel dělají dobrou či špatnou reklamu značce. Mohli bychom hovořit o představitelích a občanech té či jiné země... nebo hráčích, funkcionářích a "fanoušcích" toho či jiného klubu... Otázka je, jaký druh řidičů se marketing BMW rozhodl přitáhnout. BMW svým designem a silou přirozeně přitahuje ambiciozní, agresivní řidiče. Ne každý je takový, ale jde o procento takových řidičů. Žel je dostupné i pro mnoho mladých, nevybouřených a také nezkušených řidičů, kteří si myslí o sobě opak. Žel psychologické průzkumy mi dávají v tomto za pravdu. Proto, uvidím-li v zrcátku černé BMW budu dál dvojnáso opatrný a je mi jedno zda se jedná o mediální zkratku, politickou nekorektnost, či "autorasismus"... v dané situaci mám rád svou rodinu, za kterou nesu zodpovědnost.

+6/−1
15.8.2014 11:44

M66i49c73h59a24l 89N91o77v58o70t98n83ý 7834243428275

Kristepane, co je tohleto za škvár a proč je ve zprávách. Nějaký Plesl si koupil ojetý bavorák a cití se dotčen. To tam nemáte nějakého solidního šéfredaktora, který by podobné blbosti zatrhnul? Rv

+2/0
15.8.2014 11:31
Foto

P48e96t42r 44D67v22o13ř24á25k 4279199771788

Co je v článku chybně? Když je to škvár, nečtěte to.

0/0
15.8.2014 16:22

T82o89m12á28š 38V56a47l81d89e24r 7793480759

To poznáte, až článek přečtete. Jinak by byl člověk jasnovidec :-)

0/0
16.8.2014 21:25

I57v85a79n 66B57u25b21l65a 3242495445114

Chápe nabádání pana Plesla aby se prostřednictvím značky vozu nepoukazovalo na ty, kteří podle statistik v nich nejčastěji jezdí. Jsou přeci oporou naší prosperity a zárukou demokracie.

0/0
15.8.2014 11:15

M74a30r92e14k 87J21a52n81e98č49k86a 1167116583101

Kamarád z Rakouska (rodák z Čech), vždycky jak přijede do ČR tak se nestačí divit, jaká je tady džungle v dopravě, kde na silnicích platí zákon silnějšího, prostě plno agresivity za volantem. Má bohužel pravdu, také se s tímto často setkávám, když dodržujete předpisy. Přesto, že má funglovku Audi A6 se slušným obsahem, nedělá mu problém tady dodržovat dopravní předpisy. Tohle je v ČR totiž ten zásadní problém řidičů a obzvláště ve vozech lepších značek s výkonnějšími motory. Dle jeho slov už se vždy na zpáteční cestě nemůže dočkat až překročí hranice a zase je tam vzájemná tolerance a pohoda. Prostě je to nejen mentalitou národa, ale také vymahatelnosti a výši trestů za nedodržování dopravních předpisů a agresivní jízdu. Bohužel v ČR se vůz značky BMW stal poněkud mylně fenoménem úspěšnosti a jakési nadřazenosti, což je trochu zvláštní, protože v Německu je na tuto značku pohlíženo jako u nás na Škodovku. Takže auta, která jsou pro některé lidi symbolem úspěšnosti, jsou ale jiných značek než zrovna BMW, čili žádná velkosériová tuctovka :-)

+8/0
15.8.2014 11:09

D23a20v72i18d 46G61e13s24c55h37v12a60n62d19t14n26e47r 8539846815933

On je Matějů na tento argument schopen napsat, že to nejsou předpisy, ale doporučení.

+1/0
15.8.2014 11:18

V27l61a36s38t91i28m91i37l 19P42r73a29u73s 6724410676394

Mám BMW z bazaru. Pro spolehlivost, pro pasivní bezpečnost, ne abych ukazoval, že na to mám. 25 let mám řidičák, žádná nehoda, žádné body dolů. Takže ne že BMW zabilo, ale ožralý dementní řidič zabil. Problém je vždy mezi volantem a sedačkou.:-)

+4/0
15.8.2014 10:55

J88a30n 71P15a47v76e84l60k88a 3727941334491

Problém je v tom, kdo si BMV kupuje. Výrazně častěji jsou to buď lidé, kteří chtějí jezdit dravě, nebo manažersky úspěšní lidé, kteří bývají méně zruční. Také je při srážce důležitá váha auta a tuhost karoserie.

+12/0
15.8.2014 10:29
Foto

D62a26n75i15e95l 58H46a79b54ě42t21í86n45e94k 1380406883452

Ještě bych přidal "tuhost" IQ.

+2/0
15.8.2014 10:34

A63l64e20š 87N78e83v50e76s13e55l95ý 2137693787570

Manažersky úspěšní lidé, kteří bývají méně zruční? Já teda nevím, ale znám pár manažersky úspěšných lidí a většinou mají za volantem desítky tisíc km ročně... Pokud zručnost souvisí s praxí, tak kromě profi řidičů a taxikářů je asi málo těch, co budou za volantem zručnější... Bohužel zručnost a praxe jde občas ruku v ruce s nezdravým sebevědomím a to je v kombinaci s výkonným autem trochu problém... Zručností to ale nebude.

0/0
15.8.2014 10:53

J52a67n 76P82a31v58e44l87k59a 3287121804561

Ano, jsou často z intelektuálních rodin a zaměření spíš sociálním a humanitním směrem a to přináší často málo praktických dovedností, horší odhad vzdálenosti a rychlosti. Určitě najdete spoustu manařerů, kteří jsou zruční a sportují, mluvím o tendenci, ne o 100% pravidle.

+1/0
15.8.2014 11:06

M29i10l36o33š 74F41i97a61l64a 2260261737952

Pavelko Vy jste šašek. Jsem manažersky úspěšnej, ve zručnosti se mi téměř jistě nevyrovnáte, auto řídím skvěle a ročně najedu okolo sto tisíc kilometrů v padesáti šesti zemích celýho světa. BMW jsem měl šest let a nikdy jsem s ním neboural a asi nikoho ani vážně neohrozil.  ( To nemohu říct jistě samozřejmě) Teď už mám tři roky jiný auto ale srovnávat mě s nějakým feťákem, jenom proto, že řídíme stejnej auťák je hodně mimo mísu.

+1/0
15.8.2014 13:51
Foto

P85e24t82r 75D25v80o86ř30á67k 4889369571298

Pan Pavelka píše "výrazně častěji", takže vás se jeho příspěvek nejspíš netýká.

0/0
15.8.2014 16:24

I76v59a 69V76a12l92č56í12k28o72v38á 1379808941871

Hm, typický projev přerostlého ega. Skromnost a pokora sama. :-P

0/0
15.8.2014 19:24

M50i59l18o34š 56F92i11a44l45a 2350651757422

Máte pravdu Ivo, nejsem moc skromnej a rozhodně nejsem pokornej. Proč taky?

+1/0
15.8.2014 21:20

P78a68v43e48l 82Š77e84d15ý 2568496712125

Více mi vadil nadpis novinek že zabíjel podnikatel. dodnes se novinky podnikatelům neomluvili.

+3/0
15.8.2014 10:18

L54u48d66v51í54k 48G44a84j98d79o18š80í11k 2115363744252

Pan Plesl má asi bávo... :-)

Pokus o obhajobu značky BMW je sice ušlechtilý, ale bohužel bezpředmětný. Pochopitelně že auto samo za nic nemůže. Jenže existuje tu jistý fenomén nazývaný "příznaky vlastností". Ten hovoří o tom, že k povahovým vlastnostem člověka se téměř vždy přidružují vnější příznaky závislé na preferencích dotyčného. Čím vyhraněnější jsou povahové vlastnosti člověka, tím jsou markanty výraznější. Proto je podle těchto markantů možné s velmi značnou dávkou pravděpodobnosti odhadovat povahové vlastnosti jejich nositele. Navíc se pravděpodobnost zvyšuje, pokud se sejde takových znaků více najednou a všechny vypovídají zhruba stejně. Takovým znakem může být cokoliv. Oblečení, líčení, šperky, tělesná konstituce, účes, auto, dům, telefon... Tohoto jevu využívají například prostitutky jako identifikátoru.

.

Značka BMW se v ČR ustálila jako poměrně výrazný markant. Mezi automobily jeden z nejvýraznějších. Výraznější je snad už jedině Hummer.

Když se vám tedy sejde BMW, česká RZ, za volantem muž, věk do 30 let, na obličeji černé brýle a slyšíte přes zavřená okýnka "tuc tuc". Máte už tolik markantů vedoucích jedním směrem, že pravděpodobnost, že se jedná o kreténa nedodržujícího předpisy a provozujícího agresivní, rychlou a nebezpečnou jízdu se pohybuje okolo 90%.

+33/−2
15.8.2014 10:00

P34a51v46e26l 24O32d59r38a88z53i12l 6204829927200

Nejlépe se trefíte u staršího golfa s nálepkou "NO FEAR" - to je sice jiná skupina, ale naprosto předvídatelná.

+5/0
15.8.2014 10:12

J45a31n 11Š53a44f91á90ř 4856311904420

No z jeho pohledu... Když je sluníčko, dám si černý brýle, bmw mám taky, takže až na muziku jsem jasnej kriminálník a to po dálnici nejezdim víc jak 140... Asi si začnu dělat čárky, kdo všechno mě v těch 140ti předjíždí... jasně spousta bmw, audi i merglů... ale nejagresivnější se mi většinou zdají právě ti co mají ty "nebourající mini auta" jako je golf...

+3/0
15.8.2014 10:16

L73e26o85p96o44l78d 10H81o40r32á42k 4352338749522

90% jak píše pan Gajdošík je asi moc, nicméně nad 50% to tak vidím také tak. Je to bohužel smutný fakt, který firmu BMW uričtě netěší, nicméně prodává auta a nemůže si dovolit lustrovat zákazníky. Vy tedy očividně patříte mezi tu slušnou menšinu a to je dobře :)

+1/0
15.8.2014 10:24

L53u74d78v93í88k 33G48a73j98d21o36š64í14k 2285473454452

BMW si za to trochu může samo koncepcí svých vozů. Jeho vozy jsou sportovní - laděné na rychlou jízdu a zároveň je to v ČR luxusní značka. Tahle kombinace zákonitě musí přitahovat lidi co se chtějí předvádět a jsou trochu "závodníci" a fandové rychlých kol.

Bohužel lidi co s chtějí předvádět a jsou fandové rychlích kol jsou většinou taky debilove.

Dobře je to vidět v Německu, kde BMW zdaleka nefunguje jako něco luxusního. Tím se zcela mění i cílová skupina jeho řidičů a fenomén "řidič BMW = debil" tam absolutně neplatí.

+1/−1
15.8.2014 11:24

L78u13d13v31í74k 71G69a82j87d95o89š76í63k 2125153474152

Celé je to o pravděpodobnosti.

Může to být nepochybně i souhra okolností. Čím více markantů, tím je ovšem souhra okolností méně pravděpodobná.

Může to být ale také tak, že patříte do oné cílové skupiny a akorát nejste ochoten si to připustit. :-)

0/0
15.8.2014 11:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.