Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve švýcarských Alpách vykolejil vlak, vagony zůstaly viset ze srázu

Ve východní části Švýcarska vykolejil v horách kvůli sesuvu půdy osobní vlak. Dva vagony zůstaly viset z trati dolů. V době neštěstí ve vlaku cestovalo asi 140 lidí. Podle švýcarské policie bylo pět cestujících zraněno vážně a šest lehce. Na místě zasahovali i záchranáři ve vrtulnících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P81e50t62r 16B67r85i48x 5501931162

Tedy: klobouk dolů před švýcarskými záchranáři R^

+1/0
14.8.2014 8:36

P11a55v14e33l 75O43d69r35a92z28i80l 6854359927860

Záchranáři si zaslouží uznání kdekoliv na světě. Tady se neudálo nic mimořádného.

0/−1
14.8.2014 9:28

P62e57t50r 15B24r95i62x 5891521302

Jestliže se jim 3 hodiny po vykolejení vlaku podařilo v tomto terénu dostat všechny cestující do bezpečí, je to úctyhodný výkon. 

Samozřejmě, všichni záchranáři kdekoliv na světě si zasluhují uznání.

+3/0
14.8.2014 9:38

P44a84v70e14l 41O90d47r81a13z59i54l 6294209807190

Tak ono se tam dá dojet / dojít po kolejích, ale souhlasím.

Jenom je škoda, že pod článkem o moskevském metru byly úplně jiné komentáře.

0/0
14.8.2014 13:01

J91a40n 64C85h11i95o25t68e28l15l37i97s 6458790201484

Tak jako před 4 lety, jen o 50Km dále.

0/0
13.8.2014 21:02

P64e61t12r 41Z58a97s31k61o36č43i13l 2325422428439

"12.45 místního času" - proč "místního času"? Ve Švýcarsku je úplně stejná časová zóna jako v ČR. To budou psát i třeba "15.00 místního času ve Zlíně"?

+6/0
13.8.2014 20:22

M47i68c94h31a65l 96P14i50n33d29j25a51k 5983144927127

To je tak když se článek jen překládá a nepíše ho "autor" sám. Hádám 😊

0/0
13.8.2014 22:28

L12i91b21o88r 66T17y49m60e92š 8195138587679

Taky mě to překvapilo. Měnit čas si musíme po překročení hranic do Portugalska a Velké Británie, na jihu v Makedonii a Bulharsku a níž a na východě od Běloruska(pokud se nemýlím) a v Pobaltí, ale Švýcarsko???

+1/0
13.8.2014 22:59

D92a92v36i85d 71M89u39n49z57a54r 3508602214786

ja dycky menim cas kdyz prijedu do Ceska….damto 20 roku nazpatek…..

+6/0
14.8.2014 0:24

Z22b43y55n32ě56k 43P40o11p39o30v52s75k40ý 9286438387563

Nezbyva nez verit, ze nehoda bude beze ztrat na lidskych zivotech a ze se zraneni cestujici brzy uzdravi...

+5/0
13.8.2014 19:27

A93n54d82r39e35j 88O65l36e23k62s61a 3535471697381

Pro mne nepochopitelný příspěvek. Vy jste členem nějakého řádu?

0/−3
13.8.2014 20:29

M55i38c37h27a46l 85P55i25n36d91j62a15k 5423944587207

Nejspíše je to prostě "jenom" člověk. A ne jako vy:-P

+3/0
13.8.2014 22:30

A16n29t97o56n 16P38a48t85e53r89a 7946421794771

Tady je to jak na Novinkách s témi diskuzemi :D

+1/0
13.8.2014 19:15

P56a91v60e24l 29Ř12a90p26e90k 7692476399555

"40 až 50 mm srážek na metr čtvereční."

A je to tu zas. Rv

To asi nebyl moc vydatný déšť, když takhle pršelo jen na jednom metru čtverečním. Marně přemýšlím, kolik mm tedy napršelo třeba na deseti metrech čtverečních. Bylo to 4 až 5 nebo 400 až 500 mm ???

+6/−1
13.8.2014 19:08

Z47d71e82n32ě41k 64W52e55r34n49h23a32r27t 6887515722568

Že novináři nemají základní znalosti oborů, ze kterých přináší informace, mě už dávno nepřekvapuje. Ale že přitom ani nemyslí, mě nespíš nepřestane udivovat nikdy.

+3/0
13.8.2014 19:15

M90i22c44h58a44l 70S54e27m75r56á29d 3882376387189

srážky se udávají v mm, což odpovídá litrům na metru čtverečním... holt si to novinář pobral po svojom no ;-D

+2/0
13.8.2014 19:18

R76a82d10e23k 69J66a63n77a37t32a 9325516464912

Přece byste nechtěl po novinářích rozumět rozměrům fyzikálních jednotek.

+1/0
13.8.2014 19:22

J12a22r49o53s44l77a35v 93H96o12r10á38k 8152644175339

Chce to trochu nadhled - ono to není úplně nesmyslné - odhlédneme-li od běžně užívaných jednotek a použijeme-li selský rozum, lze si představit, že autorka má na mysli, že na každém metru čtverečním je 40-50 mm vysoký vodní sloupec (tj. 40-50 mm hluboká louže), tj. na každém metru čtverečním se nachází 0,04-0,05 m3 vody, což je po převodu na běžně užívané jednotky správně (0,04-0,05 m3/m2 = 0,04-0,05 m = 40-50 mm).

+1/0
13.8.2014 19:48

R65a95d21e14k 54J44a88n37a12t88a 9375436174352

Tak ona je to vlastně pravda. Těch 40-50 mm vám naprší na jakoukoliv plochu, jak na decimetr čtverečný, tak na hektar, tak na ten metr čtverečný.

Ale právě proto je zbytečné to tam uvádět a je to špatně. To je jako byste do návodu k opalovacímu krému napsal "nanášejte ve vrstvě silné 1mm na decimetr čtverečný".

+4/0
13.8.2014 20:27

J22a28r17o34s73l44a78v 45H91o59r82á81k 8842974225419

No vždyť jo - ten návod na opalovací krém by také každý pochopil, stejně jako to lze snadno pochopit zde. V článcích na webu jsou tuny mnohem větších nesmyslů, zrovna toto nepovažuji za něco problematického.

0/0
18.8.2014 19:10

M61i97c69h13a65e36l 40C41h46a66r33v21á50t 9559498903852

Lokomotiva projela a až zbytek vlaku se začal sypat z náspu. Skoro to vypadá že v důsledku brzdění se to sesulo úplně. Možná je to jen dojem, hypotetická otázka, jestli by dokázal ten vlak projet, kdyby nedošlo k tomu brzděnía následnému sesuvu.

0/0
13.8.2014 18:43

M70i89c81h30a79l 90S72e53m30r13á60d 3312726587899

A co tím chtěl básník říci? Jestli vám jde o debatu ve stylu: "měl nebo neměl strojvedoucí brzdit", tak jste mimo téma. On měl na rozhodnutí okamžik a jen tak z plezíru určitě nebrzdil...

Otázka by měla znít: "Nezanedbal něco správce železniční cesty?"

+3/0
13.8.2014 19:22

M25i70c36h39a72e13l 69C85h87a74r86v16á21t 9669948463192

Nepodsouvejte mi něco co jsem nikde nepsal a jestli máte pocit že Vám schází nějaký oponent, tak si běžte najít nějakého sobě rovného do diskuse níže, o přínosnosti mínusování pro plodnou diskusi.;-€

0/0
13.8.2014 19:42

M91i95c24h17a40l 20S81e17m96r59á44d 3322796207739

O tom, kdo komu není rovným diskutérem se můžeme dohadovat dlouho... pokud jste nechtěl začít s debatou o brzdit či nebrzdit, postrádá váš příspěvek smysl...

Víte, od narození mi lezou krkem lidi, kteří vždy po bitvě začnou polemizovat co by kdyby...

0/0
13.8.2014 20:07

M18i42c95h79a29e20l 27C81h11a14r92v54á91t 9839618853352

No vidíte a mně zase od narozebí lezou krkem lidé, kteří začnou druhým podsouvat něco, co vlastně vůbec neřekli.

+1/0
13.8.2014 20:30

R66a50d38e75k 43J82a83n59a54t31a 9755536344622

Tady sesuv shodil jeden vagon z kolejí. Tím se přerušil vlak včetně natlakované brzdové hadice, a vlak se proto zabrzdil sám. To je tak schválně z důvodu bezpečnosti a zde to pomohlo, jinak by třeba i další vagony jely dál a spadly z poškozených kolejí také.

+2/0
13.8.2014 20:30

M17i64c23h97a77e70l 24C26h97a73r23v23á12t 9469648883322

To chápu, že je to nastavené tak, aby se v případě rozpojení co nejrychleji zastavil. Jen mne ale napadlo, že je zajímavé že lokomotiva, která je podstatně těžší než vagón projela, tudíž sesuv který smetl vagón musel nastat až následně.

0/0
13.8.2014 20:34

P44a72v19e64l 38O80d96r73a58z21i29l 6744889507370

Hmotnost lokomotivy není podstatná, protože to neuhnulo pod tratí, ale nejspíš nad ní, jiný záběr:

https://www.youtube.com/watch?v=UeT0m-hpD_4

(ano, vím, je to točené na výšku a v nedůležitějším momentu kameraman leze z auta, to je pro rejpaly)

0/0
13.8.2014 23:22
Foto

P76e50t85r 89P78r85o82c25h20á49z52k64a 3622306792474

Podle fotografií nebude vůbec jednoduché vyprostit vagon,který je v půlce srázu a dostat ho někam mimo.Je štěstí,že se to obešlo jen se zraněním.

+1/0
13.8.2014 18:03

M94i64c98h40a80l 24S97e78m82r25á33d 3282586947519

Pokud se podaří opravit kolejovou cestu tak, aby měla dostatečnou únosnost, bude to jen o jeřábu na vlakovém podvozku + kotva a autogenu...

0/0
13.8.2014 20:09
Foto

P19e33t84r 46P61r60o73c20h46á60z56k98a 3242856262444

Ano,tak nějak jsem si myslel,že by to mohlo proběhnout.Nejspíš jediné možné řešení.I u nás se to tak dělá.Vyprošťovací tank to odtahá s kolejí aby se mohly rychle dát do pořádku a pak to nějaká firma rozpálí na kusy a odveze do šrotu.Tam to bude možná ještě horší,že se jedná o přírodu.Nejspíš budou dělat vše pro to aby ji co nejméně zahumusili.

0/0
13.8.2014 20:35

T52e78r73e34z19a 88H19a56j61k52o16v17a 5637612644650

Je tam 5 tezce zranenych, alei i tak . Vypada to daleko hur.

0/0
13.8.2014 20:22
Foto

P24e97t42r 41P76r83o28c86h30á54z62k78a 3342256822924

Ano,to jsem četl,ale první obrázky které jsem viděl vypadaly tak,že tam mohlo být ne pět zraněných,ale mrtvých.Obdivuji záchranáře,že se jim podařilo všechny evakuovat v tak náročném terénu.A jsem zvědavý zda se někde objeví zprávy s likvidace následků.Měl jsem možnost být u několika železničních nehod u nás a tak vím jak je to obtížné i když je terén schůdný.Natož v horách a na srázu.

+1/0
13.8.2014 20:33

J65i80ř79í 49K84l70á41s29e23k 1388830180530

Plus záchranářům, nula mrtvých je super bilance.R^

Minus té diskusi níže o mínusování, když si to člověk přečte, myslí si, že je v blázinci na skupině.Rv

+14/0
13.8.2014 17:54

T66o55n83d95a 90N83o26v52o84t66n68ý 1609852132641

Na nule mrtvych ti zachranari zase tak moc zasluhu nemaji...

0/0
13.8.2014 18:33

M36i39c32h46a68l 23P50i82n80d25j79a53k 5653224277487

Aha...no kdyby tam záchranáři nebyli docela bych se vsadil ze ti těžce zranění by zemřeli. Takže jejích zásluha je očividná.

0/0
13.8.2014 22:38

P10a19v42e63l 97O77d82r42a40z66i49l 6804239217870

Těžký zranění je i zlomená noha a na to taky neumřete, i když budete na ošetření čekat dýl.

0/−1
13.8.2014 23:23

T97e67r76e92z82a 16H47a49j39k25o72v13a 5807202404600

Takze tohle mate zapotrebi, co Odrazile. Furt dokola.

0/0
14.8.2014 10:43

P39a66v27e68l 50O53d48r65a58z56i88l 6154129737690

Jako co?

0/0
14.8.2014 12:47

Z68b68y36n81ě84k 87S29y44c42h61r69a 8136480344735

Ono se stačí podívat, podle jmen kdo je zapojen a není nutno se rozčilovat. Stále ti samí trolové i z ostatních diskuzí pomalu ke každému článku. Zejména k Ukrajině perlí

0/0
13.8.2014 18:56

H11e32l10e15n19a 23K95a52v47k54o28v20á 5446353270416

Víte se dozvíte večer na Nově.

+3/0
13.8.2014 16:52

M46i64c54h14a43e54l 38F54l71e20n32d84r 2160804499102

Já už vidím, jak k tomu pustí znělku z Mafie.

+1/0
13.8.2014 16:59

L40a83d54i65s14l95a64v 56S72o26u88k36u66p 9767849187257

A ještě více na tn.cz

0/0
13.8.2014 18:06

R29a32d47o92s30l40a56v 93C55h43a97d89r20a46b65a 6154274783597

Nevím proč mám 6 minusů za to, že jsem kritizoval, že zde byla původně fotka z jiné nehody a to z 23. červbence 2010 a nebylo u ní ani napsáno, že je ilustrační. Tvářilo se to, jakože je to fotka aktuální. 

Ti minusáři jsou opravdu divní patroni, viď Stržínku, Pokorný, Tyčko a další minusovací experti ......Rv

+9/−17
13.8.2014 16:48

T79o60m37a50s 10T97h41o27m65a12e86s 6934350235698

Neplač Radoslave ;-(

+5/−4
13.8.2014 16:49

H85a57n11a 17K20r52i97v71a57n62e65k 2651615792323

vy tu minusujete jak divy, takze nechapu, proc zrovna vy se rozcilujete. ;-D

+2/−4
13.8.2014 16:51

R30a48d96o34s37l63a91v 81C47h93a88d23r90a91b67a 6484724763507

Rozčiluju se, protože vaše minusování nedává smysl a nedokážete si ho obhájit. Já když dám někomu minus, tak si to obhájím.

0/−6
13.8.2014 16:56

H59a18n13a 19K68r16i81v88a78n86e44k 2411785462423

prominte muj prispevek dole. byla jsem rychlejsi nez Vy.

ale na muj dolejsi prispevek jste nereagoval. proste jen minus.

now: jel jste nekdy ve svycarsku vlakem? :-)

0/−2
13.8.2014 16:59

R80a47d95o10s84l15a93v 74C63h22a31d39r17a79b89a 6234924883207

Nejdřív odůvodněte to minus. Jaký to má jiný smysl než trolling (viz např. Šmejkal níže) ? Vlakem jsem jel.

+1/−3
13.8.2014 17:00

L29u24d27ě38k 38N27ě55m74e22c 5935121622194

Ve Švýcarsku?

+1/−1
13.8.2014 17:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.