Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve švýcarských Alpách vykolejil vlak, vagony zůstaly viset ze srázu

Ve východní části Švýcarska vykolejil v horách kvůli sesuvu půdy osobní vlak. Dva vagony zůstaly viset z trati dolů. V době neštěstí ve vlaku cestovalo asi 140 lidí. Podle švýcarské policie bylo pět cestujících zraněno vážně a šest lehce. Na místě zasahovali i záchranáři ve vrtulnících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P83e69t20r 67B25r72i10x 5921211842

Tedy: klobouk dolů před švýcarskými záchranáři R^

+1/0
14.8.2014 8:36

P66a23v95e95l 32O77d94r14a94z64i96l 6274779367380

Záchranáři si zaslouží uznání kdekoliv na světě. Tady se neudálo nic mimořádného.

0/−1
14.8.2014 9:28

P44e34t79r 85B89r96i94x 5701961942

Jestliže se jim 3 hodiny po vykolejení vlaku podařilo v tomto terénu dostat všechny cestující do bezpečí, je to úctyhodný výkon. 

Samozřejmě, všichni záchranáři kdekoliv na světě si zasluhují uznání.

+3/0
14.8.2014 9:38

P28a97v63e49l 33O34d28r92a15z46i15l 6194359477370

Tak ono se tam dá dojet / dojít po kolejích, ale souhlasím.

Jenom je škoda, že pod článkem o moskevském metru byly úplně jiné komentáře.

0/0
14.8.2014 13:01

J45a15n 90C32h69i13o83t30e70l30l12i13s 6968910861124

Tak jako před 4 lety, jen o 50Km dále.

0/0
13.8.2014 21:02

P72e71t71r 13Z83a89s67k88o54č71i78l 2505892328529

"12.45 místního času" - proč "místního času"? Ve Švýcarsku je úplně stejná časová zóna jako v ČR. To budou psát i třeba "15.00 místního času ve Zlíně"?

+6/0
13.8.2014 20:22

M12i19c81h16a76l 34P50i93n90d30j15a76k 5463604617567

To je tak když se článek jen překládá a nepíše ho "autor" sám. Hádám 😊

0/0
13.8.2014 22:28

L89i30b56o47r 30T79y75m57e93š 8245688787679

Taky mě to překvapilo. Měnit čas si musíme po překročení hranic do Portugalska a Velké Británie, na jihu v Makedonii a Bulharsku a níž a na východě od Běloruska(pokud se nemýlím) a v Pobaltí, ale Švýcarsko???

+1/0
13.8.2014 22:59

D92a11v23i92d 94M60u18n15z71a81r 3358352214196

ja dycky menim cas kdyz prijedu do Ceska….damto 20 roku nazpatek…..

+6/0
14.8.2014 0:24

Z56b93y68n20ě51k 34P90o12p91o95v17s82k32ý 9506888157633

Nezbyva nez verit, ze nehoda bude beze ztrat na lidskych zivotech a ze se zraneni cestujici brzy uzdravi...

+5/0
13.8.2014 19:27

A41n54d43r82e24j 42O94l21e35k50s46a 3425351867361

Pro mne nepochopitelný příspěvek. Vy jste členem nějakého řádu?

0/−3
13.8.2014 20:29

M78i55c84h55a12l 28P61i94n45d51j21a17k 5383634167747

Nejspíše je to prostě "jenom" člověk. A ne jako vy:-P

+3/0
13.8.2014 22:30

A32n56t48o40n 23P84a68t19e61r43a 7336241554441

Tady je to jak na Novinkách s témi diskuzemi :D

+1/0
13.8.2014 19:15

P27a46v92e87l 31Ř36a15p47e93k 7562126899365

"40 až 50 mm srážek na metr čtvereční."

A je to tu zas. Rv

To asi nebyl moc vydatný déšť, když takhle pršelo jen na jednom metru čtverečním. Marně přemýšlím, kolik mm tedy napršelo třeba na deseti metrech čtverečních. Bylo to 4 až 5 nebo 400 až 500 mm ???

+6/−1
13.8.2014 19:08

Z18d91e85n55ě79k 21W64e77r32n73h52a13r63t 6107495372658

Že novináři nemají základní znalosti oborů, ze kterých přináší informace, mě už dávno nepřekvapuje. Ale že přitom ani nemyslí, mě nespíš nepřestane udivovat nikdy.

+3/0
13.8.2014 19:15

M35i72c73h19a45l 72S23e81m61r26á47d 3242646617839

srážky se udávají v mm, což odpovídá litrům na metru čtverečním... holt si to novinář pobral po svojom no ;-D

+2/0
13.8.2014 19:18

R42a72d13e41k 38J69a79n21a90t44a 9775186374622

Přece byste nechtěl po novinářích rozumět rozměrům fyzikálních jednotek.

+1/0
13.8.2014 19:22

J58a62r95o11s30l43a29v 38H20o69r76á31k 8922954775909

Chce to trochu nadhled - ono to není úplně nesmyslné - odhlédneme-li od běžně užívaných jednotek a použijeme-li selský rozum, lze si představit, že autorka má na mysli, že na každém metru čtverečním je 40-50 mm vysoký vodní sloupec (tj. 40-50 mm hluboká louže), tj. na každém metru čtverečním se nachází 0,04-0,05 m3 vody, což je po převodu na běžně užívané jednotky správně (0,04-0,05 m3/m2 = 0,04-0,05 m = 40-50 mm).

+1/0
13.8.2014 19:48

R73a89d45e82k 32J52a18n14a59t56a 9965206244552

Tak ona je to vlastně pravda. Těch 40-50 mm vám naprší na jakoukoliv plochu, jak na decimetr čtverečný, tak na hektar, tak na ten metr čtverečný.

Ale právě proto je zbytečné to tam uvádět a je to špatně. To je jako byste do návodu k opalovacímu krému napsal "nanášejte ve vrstvě silné 1mm na decimetr čtverečný".

+4/0
13.8.2014 20:27

J49a71r91o48s41l86a37v 54H86o40r90á46k 8942214675479

No vždyť jo - ten návod na opalovací krém by také každý pochopil, stejně jako to lze snadno pochopit zde. V článcích na webu jsou tuny mnohem větších nesmyslů, zrovna toto nepovažuji za něco problematického.

0/0
18.8.2014 19:10

M34i95c87h48a36e72l 57C80h64a47r47v49á60t 9579508793952

Lokomotiva projela a až zbytek vlaku se začal sypat z náspu. Skoro to vypadá že v důsledku brzdění se to sesulo úplně. Možná je to jen dojem, hypotetická otázka, jestli by dokázal ten vlak projet, kdyby nedošlo k tomu brzděnía následnému sesuvu.

0/0
13.8.2014 18:43

M32i41c32h44a62l 14S41e95m61r32á96d 3582356637699

A co tím chtěl básník říci? Jestli vám jde o debatu ve stylu: "měl nebo neměl strojvedoucí brzdit", tak jste mimo téma. On měl na rozhodnutí okamžik a jen tak z plezíru určitě nebrzdil...

Otázka by měla znít: "Nezanedbal něco správce železniční cesty?"

+3/0
13.8.2014 19:22

M77i86c97h26a54e76l 18C10h20a43r97v60á90t 9159228633952

Nepodsouvejte mi něco co jsem nikde nepsal a jestli máte pocit že Vám schází nějaký oponent, tak si běžte najít nějakého sobě rovného do diskuse níže, o přínosnosti mínusování pro plodnou diskusi.;-€

0/0
13.8.2014 19:42

M38i41c63h25a15l 24S36e47m61r83á65d 3932706817489

O tom, kdo komu není rovným diskutérem se můžeme dohadovat dlouho... pokud jste nechtěl začít s debatou o brzdit či nebrzdit, postrádá váš příspěvek smysl...

Víte, od narození mi lezou krkem lidi, kteří vždy po bitvě začnou polemizovat co by kdyby...

0/0
13.8.2014 20:07

M92i70c41h60a46e16l 81C44h41a36r19v79á65t 9759988423462

No vidíte a mně zase od narozebí lezou krkem lidé, kteří začnou druhým podsouvat něco, co vlastně vůbec neřekli.

+1/0
13.8.2014 20:30

R27a81d32e87k 11J85a22n91a36t43a 9155826464672

Tady sesuv shodil jeden vagon z kolejí. Tím se přerušil vlak včetně natlakované brzdové hadice, a vlak se proto zabrzdil sám. To je tak schválně z důvodu bezpečnosti a zde to pomohlo, jinak by třeba i další vagony jely dál a spadly z poškozených kolejí také.

+2/0
13.8.2014 20:30

M59i95c90h78a55e72l 85C53h25a71r65v64á81t 9679968533242

To chápu, že je to nastavené tak, aby se v případě rozpojení co nejrychleji zastavil. Jen mne ale napadlo, že je zajímavé že lokomotiva, která je podstatně těžší než vagón projela, tudíž sesuv který smetl vagón musel nastat až následně.

0/0
13.8.2014 20:34

P73a81v79e81l 78O55d15r86a86z93i92l 6864199897650

Hmotnost lokomotivy není podstatná, protože to neuhnulo pod tratí, ale nejspíš nad ní, jiný záběr:

https://www.youtube.com/watch?v=UeT0m-hpD_4

(ano, vím, je to točené na výšku a v nedůležitějším momentu kameraman leze z auta, to je pro rejpaly)

0/0
13.8.2014 23:22
Foto

P84e62t33r 36P49r14o43c77h64á58z84k77a 3722376132424

Podle fotografií nebude vůbec jednoduché vyprostit vagon,který je v půlce srázu a dostat ho někam mimo.Je štěstí,že se to obešlo jen se zraněním.

+1/0
13.8.2014 18:03

M20i57c87h10a95l 59S72e66m19r80á87d 3892876327299

Pokud se podaří opravit kolejovou cestu tak, aby měla dostatečnou únosnost, bude to jen o jeřábu na vlakovém podvozku + kotva a autogenu...

0/0
13.8.2014 20:09
Foto

P88e32t60r 31P14r13o48c68h46á10z53k75a 3492686962264

Ano,tak nějak jsem si myslel,že by to mohlo proběhnout.Nejspíš jediné možné řešení.I u nás se to tak dělá.Vyprošťovací tank to odtahá s kolejí aby se mohly rychle dát do pořádku a pak to nějaká firma rozpálí na kusy a odveze do šrotu.Tam to bude možná ještě horší,že se jedná o přírodu.Nejspíš budou dělat vše pro to aby ji co nejméně zahumusili.

0/0
13.8.2014 20:35

T85e89r44e29z30a 10H18a76j93k74o11v16a 5597812814560

Je tam 5 tezce zranenych, alei i tak . Vypada to daleko hur.

0/0
13.8.2014 20:22
Foto

P59e54t45r 19P36r37o58c65h69á88z89k82a 3202686372464

Ano,to jsem četl,ale první obrázky které jsem viděl vypadaly tak,že tam mohlo být ne pět zraněných,ale mrtvých.Obdivuji záchranáře,že se jim podařilo všechny evakuovat v tak náročném terénu.A jsem zvědavý zda se někde objeví zprávy s likvidace následků.Měl jsem možnost být u několika železničních nehod u nás a tak vím jak je to obtížné i když je terén schůdný.Natož v horách a na srázu.

+1/0
13.8.2014 20:33

J87i80ř78í 23K92l57á28s82e71k 1788480560520

Plus záchranářům, nula mrtvých je super bilance.R^

Minus té diskusi níže o mínusování, když si to člověk přečte, myslí si, že je v blázinci na skupině.Rv

+14/0
13.8.2014 17:54

T92o32n36d72a 26N26o83v97o18t35n12ý 1799742902831

Na nule mrtvych ti zachranari zase tak moc zasluhu nemaji...

0/0
13.8.2014 18:33

M22i37c96h80a80l 52P86i76n19d12j17a13k 5123514857107

Aha...no kdyby tam záchranáři nebyli docela bych se vsadil ze ti těžce zranění by zemřeli. Takže jejích zásluha je očividná.

0/0
13.8.2014 22:38

P64a42v48e85l 89O81d57r17a88z61i54l 6144679517260

Těžký zranění je i zlomená noha a na to taky neumřete, i když budete na ošetření čekat dýl.

0/−1
13.8.2014 23:23

T22e75r74e95z94a 69H46a49j49k90o80v50a 5727602834440

Takze tohle mate zapotrebi, co Odrazile. Furt dokola.

0/0
14.8.2014 10:43

P21a27v53e54l 72O85d38r39a18z68i55l 6634689767210

Jako co?

0/0
14.8.2014 12:47

Z80b24y42n69ě62k 61S60y15c58h91r81a 8646510784645

Ono se stačí podívat, podle jmen kdo je zapojen a není nutno se rozčilovat. Stále ti samí trolové i z ostatních diskuzí pomalu ke každému článku. Zejména k Ukrajině perlí

0/0
13.8.2014 18:56

H13e62l26e75n25a 73K59a81v70k57o17v97á 5836243540146

Víte se dozvíte večer na Nově.

+3/0
13.8.2014 16:52

M78i85c38h29a45e23l 67F11l78e69n48d87r 2500194699622

Já už vidím, jak k tomu pustí znělku z Mafie.

+1/0
13.8.2014 16:59

L23a43d19i72s92l20a69v 23S95o10u86k65u83p 9757329847237

A ještě více na tn.cz

0/0
13.8.2014 18:06

R78a23d62o71s18l26a25v 21C16h15a61d59r26a72b96a 6644954373697

Nevím proč mám 6 minusů za to, že jsem kritizoval, že zde byla původně fotka z jiné nehody a to z 23. červbence 2010 a nebylo u ní ani napsáno, že je ilustrační. Tvářilo se to, jakože je to fotka aktuální. 

Ti minusáři jsou opravdu divní patroni, viď Stržínku, Pokorný, Tyčko a další minusovací experti ......Rv

+9/−17
13.8.2014 16:48

T27o54m26a22s 12T62h96o59m10a88e86s 6264970395718

Neplač Radoslave ;-(

+5/−4
13.8.2014 16:49

H35a97n63a 57K61r82i91v10a94n55e72k 2841355812413

vy tu minusujete jak divy, takze nechapu, proc zrovna vy se rozcilujete. ;-D

+2/−4
13.8.2014 16:51

R48a70d72o69s87l62a77v 34C74h55a19d85r52a84b17a 6504134973437

Rozčiluju se, protože vaše minusování nedává smysl a nedokážete si ho obhájit. Já když dám někomu minus, tak si to obhájím.

0/−6
13.8.2014 16:56

H79a95n68a 50K64r84i90v71a83n73e40k 2881375712473

prominte muj prispevek dole. byla jsem rychlejsi nez Vy.

ale na muj dolejsi prispevek jste nereagoval. proste jen minus.

now: jel jste nekdy ve svycarsku vlakem? :-)

0/−2
13.8.2014 16:59

R20a62d50o52s30l85a82v 22C56h17a57d83r58a30b98a 6854324303507

Nejdřív odůvodněte to minus. Jaký to má jiný smysl než trolling (viz např. Šmejkal níže) ? Vlakem jsem jel.

+1/−3
13.8.2014 17:00

L90u69d63ě96k 41N79ě60m90e40c 5235221142664

Ve Švýcarsku?

+1/−1
13.8.2014 17:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.