Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve švýcarských Alpách vykolejil vlak, vagony zůstaly viset ze srázu

Ve východní části Švýcarska vykolejil v horách kvůli sesuvu půdy osobní vlak. Dva vagony zůstaly viset z trati dolů. V době neštěstí ve vlaku cestovalo asi 140 lidí. Podle švýcarské policie bylo pět cestujících zraněno vážně a šest lehce. Na místě zasahovali i záchranáři ve vrtulnících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85e86t16r 19B29r27i85x 5301671422

Tedy: klobouk dolů před švýcarskými záchranáři R^

+1/0
14.8.2014 8:36

P61a20v86e31l 88O41d52r54a13z51i56l 6234549427280

Záchranáři si zaslouží uznání kdekoliv na světě. Tady se neudálo nic mimořádného.

0/−1
14.8.2014 9:28

P38e74t73r 24B14r85i81x 5131901702

Jestliže se jim 3 hodiny po vykolejení vlaku podařilo v tomto terénu dostat všechny cestující do bezpečí, je to úctyhodný výkon. 

Samozřejmě, všichni záchranáři kdekoliv na světě si zasluhují uznání.

+3/0
14.8.2014 9:38

P34a44v59e27l 72O71d40r84a26z21i26l 6604379117360

Tak ono se tam dá dojet / dojít po kolejích, ale souhlasím.

Jenom je škoda, že pod článkem o moskevském metru byly úplně jiné komentáře.

0/0
14.8.2014 13:01

J74a66n 18C40h25i71o41t72e89l89l51i21s 6168630561794

Tak jako před 4 lety, jen o 50Km dále.

0/0
13.8.2014 21:02

P17e94t59r 63Z95a91s36k39o78č26i37l 2385302128779

"12.45 místního času" - proč "místního času"? Ve Švýcarsku je úplně stejná časová zóna jako v ČR. To budou psát i třeba "15.00 místního času ve Zlíně"?

+6/0
13.8.2014 20:22

M46i71c86h38a29l 72P72i75n97d91j70a69k 5373304607337

To je tak když se článek jen překládá a nepíše ho "autor" sám. Hádám 😊

0/0
13.8.2014 22:28

L31i69b41o19r 64T76y47m39e81š 8405778607989

Taky mě to překvapilo. Měnit čas si musíme po překročení hranic do Portugalska a Velké Británie, na jihu v Makedonii a Bulharsku a níž a na východě od Běloruska(pokud se nemýlím) a v Pobaltí, ale Švýcarsko???

+1/0
13.8.2014 22:59

D44a13v51i86d 21M15u48n28z34a36r 3168432294606

ja dycky menim cas kdyz prijedu do Ceska….damto 20 roku nazpatek…..

+6/0
14.8.2014 0:24

Z71b35y31n98ě18k 27P91o16p68o88v92s22k69ý 9346568557873

Nezbyva nez verit, ze nehoda bude beze ztrat na lidskych zivotech a ze se zraneni cestujici brzy uzdravi...

+5/0
13.8.2014 19:27

A93n21d75r63e88j 28O81l25e25k22s14a 3955421347741

Pro mne nepochopitelný příspěvek. Vy jste členem nějakého řádu?

0/−3
13.8.2014 20:29

M45i25c74h14a60l 41P68i43n16d37j43a62k 5933984447237

Nejspíše je to prostě "jenom" člověk. A ne jako vy:-P

+3/0
13.8.2014 22:30

A70n77t48o21n 32P52a96t82e16r48a 7826921154861

Tady je to jak na Novinkách s témi diskuzemi :D

+1/0
13.8.2014 19:15

P19a36v63e27l 76Ř53a59p52e94k 7562356779695

"40 až 50 mm srážek na metr čtvereční."

A je to tu zas. Rv

To asi nebyl moc vydatný déšť, když takhle pršelo jen na jednom metru čtverečním. Marně přemýšlím, kolik mm tedy napršelo třeba na deseti metrech čtverečních. Bylo to 4 až 5 nebo 400 až 500 mm ???

+6/−1
13.8.2014 19:08

Z35d55e64n87ě26k 79W97e42r27n92h22a52r91t 6287915962218

Že novináři nemají základní znalosti oborů, ze kterých přináší informace, mě už dávno nepřekvapuje. Ale že přitom ani nemyslí, mě nespíš nepřestane udivovat nikdy.

+3/0
13.8.2014 19:15

M57i75c37h28a27l 16S97e75m31r90á63d 3282826907859

srážky se udávají v mm, což odpovídá litrům na metru čtverečním... holt si to novinář pobral po svojom no ;-D

+2/0
13.8.2014 19:18

R53a82d70e37k 50J60a66n22a16t54a 9915426514742

Přece byste nechtěl po novinářích rozumět rozměrům fyzikálních jednotek.

+1/0
13.8.2014 19:22

J83a34r67o54s83l97a58v 50H50o18r48á65k 8212934875449

Chce to trochu nadhled - ono to není úplně nesmyslné - odhlédneme-li od běžně užívaných jednotek a použijeme-li selský rozum, lze si představit, že autorka má na mysli, že na každém metru čtverečním je 40-50 mm vysoký vodní sloupec (tj. 40-50 mm hluboká louže), tj. na každém metru čtverečním se nachází 0,04-0,05 m3 vody, což je po převodu na běžně užívané jednotky správně (0,04-0,05 m3/m2 = 0,04-0,05 m = 40-50 mm).

+1/0
13.8.2014 19:48

R24a44d12e35k 97J19a57n63a56t59a 9905626304732

Tak ona je to vlastně pravda. Těch 40-50 mm vám naprší na jakoukoliv plochu, jak na decimetr čtverečný, tak na hektar, tak na ten metr čtverečný.

Ale právě proto je zbytečné to tam uvádět a je to špatně. To je jako byste do návodu k opalovacímu krému napsal "nanášejte ve vrstvě silné 1mm na decimetr čtverečný".

+4/0
13.8.2014 20:27

J35a72r56o11s47l66a94v 72H97o91r37á13k 8412624875839

No vždyť jo - ten návod na opalovací krém by také každý pochopil, stejně jako to lze snadno pochopit zde. V článcích na webu jsou tuny mnohem větších nesmyslů, zrovna toto nepovažuji za něco problematického.

0/0
18.8.2014 19:10

M48i71c33h71a39e57l 40C25h75a74r75v13á97t 9349178943292

Lokomotiva projela a až zbytek vlaku se začal sypat z náspu. Skoro to vypadá že v důsledku brzdění se to sesulo úplně. Možná je to jen dojem, hypotetická otázka, jestli by dokázal ten vlak projet, kdyby nedošlo k tomu brzděnía následnému sesuvu.

0/0
13.8.2014 18:43

M76i81c75h19a20l 56S31e48m50r45á19d 3972936767949

A co tím chtěl básník říci? Jestli vám jde o debatu ve stylu: "měl nebo neměl strojvedoucí brzdit", tak jste mimo téma. On měl na rozhodnutí okamžik a jen tak z plezíru určitě nebrzdil...

Otázka by měla znít: "Nezanedbal něco správce železniční cesty?"

+3/0
13.8.2014 19:22

M75i71c20h28a38e57l 43C77h41a41r34v71á89t 9919748733842

Nepodsouvejte mi něco co jsem nikde nepsal a jestli máte pocit že Vám schází nějaký oponent, tak si běžte najít nějakého sobě rovného do diskuse níže, o přínosnosti mínusování pro plodnou diskusi.;-€

0/0
13.8.2014 19:42

M41i83c64h79a21l 74S38e24m12r32á87d 3212306277819

O tom, kdo komu není rovným diskutérem se můžeme dohadovat dlouho... pokud jste nechtěl začít s debatou o brzdit či nebrzdit, postrádá váš příspěvek smysl...

Víte, od narození mi lezou krkem lidi, kteří vždy po bitvě začnou polemizovat co by kdyby...

0/0
13.8.2014 20:07

M96i80c36h35a23e87l 66C70h42a13r43v76á84t 9839418563752

No vidíte a mně zase od narozebí lezou krkem lidé, kteří začnou druhým podsouvat něco, co vlastně vůbec neřekli.

+1/0
13.8.2014 20:30

R71a34d65e20k 21J24a63n96a81t13a 9365356554662

Tady sesuv shodil jeden vagon z kolejí. Tím se přerušil vlak včetně natlakované brzdové hadice, a vlak se proto zabrzdil sám. To je tak schválně z důvodu bezpečnosti a zde to pomohlo, jinak by třeba i další vagony jely dál a spadly z poškozených kolejí také.

+2/0
13.8.2014 20:30

M21i24c52h74a18e64l 48C60h95a74r22v32á75t 9779978523402

To chápu, že je to nastavené tak, aby se v případě rozpojení co nejrychleji zastavil. Jen mne ale napadlo, že je zajímavé že lokomotiva, která je podstatně těžší než vagón projela, tudíž sesuv který smetl vagón musel nastat až následně.

0/0
13.8.2014 20:34

P70a75v22e48l 95O60d70r84a65z72i38l 6414839397450

Hmotnost lokomotivy není podstatná, protože to neuhnulo pod tratí, ale nejspíš nad ní, jiný záběr:

https://www.youtube.com/watch?v=UeT0m-hpD_4

(ano, vím, je to točené na výšku a v nedůležitějším momentu kameraman leze z auta, to je pro rejpaly)

0/0
13.8.2014 23:22
Foto

P85e46t32r 62P42r19o32c90h37á21z37k90a 3972876472854

Podle fotografií nebude vůbec jednoduché vyprostit vagon,který je v půlce srázu a dostat ho někam mimo.Je štěstí,že se to obešlo jen se zraněním.

+1/0
13.8.2014 18:03

M97i38c72h65a59l 43S27e24m62r80á88d 3512916197299

Pokud se podaří opravit kolejovou cestu tak, aby měla dostatečnou únosnost, bude to jen o jeřábu na vlakovém podvozku + kotva a autogenu...

0/0
13.8.2014 20:09
Foto

P22e45t75r 46P39r54o44c20h30á47z83k83a 3372676692724

Ano,tak nějak jsem si myslel,že by to mohlo proběhnout.Nejspíš jediné možné řešení.I u nás se to tak dělá.Vyprošťovací tank to odtahá s kolejí aby se mohly rychle dát do pořádku a pak to nějaká firma rozpálí na kusy a odveze do šrotu.Tam to bude možná ještě horší,že se jedná o přírodu.Nejspíš budou dělat vše pro to aby ji co nejméně zahumusili.

0/0
13.8.2014 20:35

T95e28r85e39z12a 20H73a85j52k29o17v98a 5617302794980

Je tam 5 tezce zranenych, alei i tak . Vypada to daleko hur.

0/0
13.8.2014 20:22
Foto

P27e91t25r 55P31r51o18c40h63á28z52k27a 3752586882564

Ano,to jsem četl,ale první obrázky které jsem viděl vypadaly tak,že tam mohlo být ne pět zraněných,ale mrtvých.Obdivuji záchranáře,že se jim podařilo všechny evakuovat v tak náročném terénu.A jsem zvědavý zda se někde objeví zprávy s likvidace následků.Měl jsem možnost být u několika železničních nehod u nás a tak vím jak je to obtížné i když je terén schůdný.Natož v horách a na srázu.

+1/0
13.8.2014 20:33

J92i17ř91í 33K16l78á26s11e70k 1898920190460

Plus záchranářům, nula mrtvých je super bilance.R^

Minus té diskusi níže o mínusování, když si to člověk přečte, myslí si, že je v blázinci na skupině.Rv

+14/0
13.8.2014 17:54

T45o58n10d67a 83N66o45v52o24t51n53ý 1199542752831

Na nule mrtvych ti zachranari zase tak moc zasluhu nemaji...

0/0
13.8.2014 18:33

M67i55c20h93a39l 60P16i53n38d55j92a47k 5743234837407

Aha...no kdyby tam záchranáři nebyli docela bych se vsadil ze ti těžce zranění by zemřeli. Takže jejích zásluha je očividná.

0/0
13.8.2014 22:38

P58a97v93e27l 69O51d58r90a90z52i13l 6774659477240

Těžký zranění je i zlomená noha a na to taky neumřete, i když budete na ošetření čekat dýl.

0/−1
13.8.2014 23:23

T60e13r42e42z24a 79H97a79j85k39o14v71a 5227902284700

Takze tohle mate zapotrebi, co Odrazile. Furt dokola.

0/0
14.8.2014 10:43

P38a40v21e94l 20O60d58r23a26z96i28l 6124859577370

Jako co?

0/0
14.8.2014 12:47

Z87b89y40n41ě44k 41S80y68c59h59r28a 8176860644795

Ono se stačí podívat, podle jmen kdo je zapojen a není nutno se rozčilovat. Stále ti samí trolové i z ostatních diskuzí pomalu ke každému článku. Zejména k Ukrajině perlí

0/0
13.8.2014 18:56

H46e10l72e81n74a 47K53a51v13k10o53v28á 4263276609953

Víte se dozvíte večer na Nově.

+3/0
13.8.2014 16:52

M92i38c12h26a80e80l 58F82l38e57n70d60r 2440914529702

Já už vidím, jak k tomu pustí znělku z Mafie.

+1/0
13.8.2014 16:59

L58a45d60i28s39l14a81v 88S43o47u36k41u89p 9227639507977

A ještě více na tn.cz

0/0
13.8.2014 18:06

R63a35d78o84s48l98a64v 50C88h52a27d75r92a17b21a 6564824693807

Nevím proč mám 6 minusů za to, že jsem kritizoval, že zde byla původně fotka z jiné nehody a to z 23. červbence 2010 a nebylo u ní ani napsáno, že je ilustrační. Tvářilo se to, jakože je to fotka aktuální. 

Ti minusáři jsou opravdu divní patroni, viď Stržínku, Pokorný, Tyčko a další minusovací experti ......Rv

+9/−17
13.8.2014 16:48

T66o42m66a87s 55T23h82o42m53a26e92s 6254920305618

Neplač Radoslave ;-(

+5/−4
13.8.2014 16:49

H79a66n72a 84K20r45i94v76a49n60e64k 2221495402253

vy tu minusujete jak divy, takze nechapu, proc zrovna vy se rozcilujete. ;-D

+2/−4
13.8.2014 16:51

R84a16d52o82s83l65a96v 46C33h71a64d66r21a34b95a 6374334553417

Rozčiluju se, protože vaše minusování nedává smysl a nedokážete si ho obhájit. Já když dám někomu minus, tak si to obhájím.

0/−6
13.8.2014 16:56

H36a54n82a 96K59r44i71v65a26n37e89k 2101425122383

prominte muj prispevek dole. byla jsem rychlejsi nez Vy.

ale na muj dolejsi prispevek jste nereagoval. proste jen minus.

now: jel jste nekdy ve svycarsku vlakem? :-)

0/−2
13.8.2014 16:59

R41a85d72o19s45l95a81v 29C49h23a54d78r83a52b52a 6334404653187

Nejdřív odůvodněte to minus. Jaký to má jiný smysl než trolling (viz např. Šmejkal níže) ? Vlakem jsem jel.

+1/−3
13.8.2014 17:00

L13u69d11ě18k 91N47ě22m98e80c 5185421702324

Ve Švýcarsku?

+1/−1
13.8.2014 17:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.