Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve švýcarských Alpách vykolejil vlak, vagony zůstaly viset ze srázu

Ve východní části Švýcarska vykolejil v horách kvůli sesuvu půdy osobní vlak. Dva vagony zůstaly viset z trati dolů. V době neštěstí ve vlaku cestovalo asi 140 lidí. Podle švýcarské policie bylo pět cestujících zraněno vážně a šest lehce. Na místě zasahovali i záchranáři ve vrtulnících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98e52t42r 33B38r49i90x 5731261662

Tedy: klobouk dolů před švýcarskými záchranáři R^

+1/0
14.8.2014 8:36

P76a48v96e92l 52O81d76r41a12z42i54l 6684499657240

Záchranáři si zaslouží uznání kdekoliv na světě. Tady se neudálo nic mimořádného.

0/−1
14.8.2014 9:28

P76e81t66r 12B29r57i48x 5591251112

Jestliže se jim 3 hodiny po vykolejení vlaku podařilo v tomto terénu dostat všechny cestující do bezpečí, je to úctyhodný výkon. 

Samozřejmě, všichni záchranáři kdekoliv na světě si zasluhují uznání.

+3/0
14.8.2014 9:38

P26a90v16e79l 46O79d23r38a12z96i95l 6274529187710

Tak ono se tam dá dojet / dojít po kolejích, ale souhlasím.

Jenom je škoda, že pod článkem o moskevském metru byly úplně jiné komentáře.

0/0
14.8.2014 13:01

J41a33n 72C22h66i50o10t78e68l10l35i58s 6498830201464

Tak jako před 4 lety, jen o 50Km dále.

0/0
13.8.2014 21:02

P76e44t14r 32Z61a40s56k25o63č62i69l 2285432638539

"12.45 místního času" - proč "místního času"? Ve Švýcarsku je úplně stejná časová zóna jako v ČR. To budou psát i třeba "15.00 místního času ve Zlíně"?

+6/0
13.8.2014 20:22

M64i14c32h40a95l 50P52i68n31d53j77a48k 5393464117537

To je tak když se článek jen překládá a nepíše ho "autor" sám. Hádám 😊

0/0
13.8.2014 22:28

L38i76b47o56r 42T41y71m93e96š 8295508607369

Taky mě to překvapilo. Měnit čas si musíme po překročení hranic do Portugalska a Velké Británie, na jihu v Makedonii a Bulharsku a níž a na východě od Běloruska(pokud se nemýlím) a v Pobaltí, ale Švýcarsko???

+1/0
13.8.2014 22:59

D93a83v25i16d 40M16u24n84z40a55r 3428532144186

ja dycky menim cas kdyz prijedu do Ceska….damto 20 roku nazpatek…..

+6/0
14.8.2014 0:24

Z80b18y70n35ě71k 84P23o40p81o42v19s25k86ý 9666758967633

Nezbyva nez verit, ze nehoda bude beze ztrat na lidskych zivotech a ze se zraneni cestujici brzy uzdravi...

+5/0
13.8.2014 19:27

A78n58d71r11e12j 26O21l44e62k85s47a 3965691327701

Pro mne nepochopitelný příspěvek. Vy jste členem nějakého řádu?

0/−3
13.8.2014 20:29

M11i84c39h49a91l 20P68i52n65d68j21a39k 5923104347817

Nejspíše je to prostě "jenom" člověk. A ne jako vy:-P

+3/0
13.8.2014 22:30

A75n25t67o74n 77P16a53t12e58r97a 7336691684121

Tady je to jak na Novinkách s témi diskuzemi :D

+1/0
13.8.2014 19:15

P94a28v56e71l 27Ř26a44p15e94k 7782496189795

"40 až 50 mm srážek na metr čtvereční."

A je to tu zas. Rv

To asi nebyl moc vydatný déšť, když takhle pršelo jen na jednom metru čtverečním. Marně přemýšlím, kolik mm tedy napršelo třeba na deseti metrech čtverečních. Bylo to 4 až 5 nebo 400 až 500 mm ???

+6/−1
13.8.2014 19:08

Z90d43e72n54ě75k 51W55e53r96n45h50a93r85t 6267635712848

Že novináři nemají základní znalosti oborů, ze kterých přináší informace, mě už dávno nepřekvapuje. Ale že přitom ani nemyslí, mě nespíš nepřestane udivovat nikdy.

+3/0
13.8.2014 19:15

M66i65c92h67a44l 51S69e90m14r15á34d 3142976507409

srážky se udávají v mm, což odpovídá litrům na metru čtverečním... holt si to novinář pobral po svojom no ;-D

+2/0
13.8.2014 19:18

R20a74d62e50k 28J42a35n94a56t28a 9765106274292

Přece byste nechtěl po novinářích rozumět rozměrům fyzikálních jednotek.

+1/0
13.8.2014 19:22

J79a92r20o19s61l84a46v 93H33o76r79á86k 8402984845629

Chce to trochu nadhled - ono to není úplně nesmyslné - odhlédneme-li od běžně užívaných jednotek a použijeme-li selský rozum, lze si představit, že autorka má na mysli, že na každém metru čtverečním je 40-50 mm vysoký vodní sloupec (tj. 40-50 mm hluboká louže), tj. na každém metru čtverečním se nachází 0,04-0,05 m3 vody, což je po převodu na běžně užívané jednotky správně (0,04-0,05 m3/m2 = 0,04-0,05 m = 40-50 mm).

+1/0
13.8.2014 19:48

R92a40d25e89k 87J75a32n10a74t90a 9135526494122

Tak ona je to vlastně pravda. Těch 40-50 mm vám naprší na jakoukoliv plochu, jak na decimetr čtverečný, tak na hektar, tak na ten metr čtverečný.

Ale právě proto je zbytečné to tam uvádět a je to špatně. To je jako byste do návodu k opalovacímu krému napsal "nanášejte ve vrstvě silné 1mm na decimetr čtverečný".

+4/0
13.8.2014 20:27

J25a74r43o84s38l33a85v 77H69o46r60á11k 8232764145339

No vždyť jo - ten návod na opalovací krém by také každý pochopil, stejně jako to lze snadno pochopit zde. V článcích na webu jsou tuny mnohem větších nesmyslů, zrovna toto nepovažuji za něco problematického.

0/0
18.8.2014 19:10

M18i57c25h69a87e76l 24C63h36a49r77v30á30t 9859618463292

Lokomotiva projela a až zbytek vlaku se začal sypat z náspu. Skoro to vypadá že v důsledku brzdění se to sesulo úplně. Možná je to jen dojem, hypotetická otázka, jestli by dokázal ten vlak projet, kdyby nedošlo k tomu brzděnía následnému sesuvu.

0/0
13.8.2014 18:43

M42i73c36h46a38l 83S20e29m17r12á90d 3132196157859

A co tím chtěl básník říci? Jestli vám jde o debatu ve stylu: "měl nebo neměl strojvedoucí brzdit", tak jste mimo téma. On měl na rozhodnutí okamžik a jen tak z plezíru určitě nebrzdil...

Otázka by měla znít: "Nezanedbal něco správce železniční cesty?"

+3/0
13.8.2014 19:22

M48i72c77h36a48e25l 93C66h58a73r96v60á18t 9329518303682

Nepodsouvejte mi něco co jsem nikde nepsal a jestli máte pocit že Vám schází nějaký oponent, tak si běžte najít nějakého sobě rovného do diskuse níže, o přínosnosti mínusování pro plodnou diskusi.;-€

0/0
13.8.2014 19:42

M40i79c37h24a67l 14S75e83m87r32á58d 3922146447299

O tom, kdo komu není rovným diskutérem se můžeme dohadovat dlouho... pokud jste nechtěl začít s debatou o brzdit či nebrzdit, postrádá váš příspěvek smysl...

Víte, od narození mi lezou krkem lidi, kteří vždy po bitvě začnou polemizovat co by kdyby...

0/0
13.8.2014 20:07

M47i85c26h21a80e75l 96C55h64a46r87v31á44t 9269608543192

No vidíte a mně zase od narozebí lezou krkem lidé, kteří začnou druhým podsouvat něco, co vlastně vůbec neřekli.

+1/0
13.8.2014 20:30

R50a81d80e67k 83J27a17n91a49t21a 9795216284812

Tady sesuv shodil jeden vagon z kolejí. Tím se přerušil vlak včetně natlakované brzdové hadice, a vlak se proto zabrzdil sám. To je tak schválně z důvodu bezpečnosti a zde to pomohlo, jinak by třeba i další vagony jely dál a spadly z poškozených kolejí také.

+2/0
13.8.2014 20:30

M70i51c48h67a14e87l 32C82h81a23r68v56á47t 9699578203462

To chápu, že je to nastavené tak, aby se v případě rozpojení co nejrychleji zastavil. Jen mne ale napadlo, že je zajímavé že lokomotiva, která je podstatně těžší než vagón projela, tudíž sesuv který smetl vagón musel nastat až následně.

0/0
13.8.2014 20:34

P98a10v24e75l 52O88d20r95a13z45i53l 6954589897620

Hmotnost lokomotivy není podstatná, protože to neuhnulo pod tratí, ale nejspíš nad ní, jiný záběr:

https://www.youtube.com/watch?v=UeT0m-hpD_4

(ano, vím, je to točené na výšku a v nedůležitějším momentu kameraman leze z auta, to je pro rejpaly)

0/0
13.8.2014 23:22
Foto

P24e35t17r 20P26r43o89c13h70á81z77k91a 3442116442934

Podle fotografií nebude vůbec jednoduché vyprostit vagon,který je v půlce srázu a dostat ho někam mimo.Je štěstí,že se to obešlo jen se zraněním.

+1/0
13.8.2014 18:03

M33i92c73h20a62l 17S45e71m50r33á90d 3612976227859

Pokud se podaří opravit kolejovou cestu tak, aby měla dostatečnou únosnost, bude to jen o jeřábu na vlakovém podvozku + kotva a autogenu...

0/0
13.8.2014 20:09
Foto

P77e76t24r 59P88r79o93c94h21á90z89k97a 3422626842494

Ano,tak nějak jsem si myslel,že by to mohlo proběhnout.Nejspíš jediné možné řešení.I u nás se to tak dělá.Vyprošťovací tank to odtahá s kolejí aby se mohly rychle dát do pořádku a pak to nějaká firma rozpálí na kusy a odveze do šrotu.Tam to bude možná ještě horší,že se jedná o přírodu.Nejspíš budou dělat vše pro to aby ji co nejméně zahumusili.

0/0
13.8.2014 20:35

T23e35r52e18z94a 23H94a39j31k61o96v56a 5187972274620

Je tam 5 tezce zranenych, alei i tak . Vypada to daleko hur.

0/0
13.8.2014 20:22
Foto

P46e90t25r 93P32r24o66c26h18á42z83k40a 3672216332794

Ano,to jsem četl,ale první obrázky které jsem viděl vypadaly tak,že tam mohlo být ne pět zraněných,ale mrtvých.Obdivuji záchranáře,že se jim podařilo všechny evakuovat v tak náročném terénu.A jsem zvědavý zda se někde objeví zprávy s likvidace následků.Měl jsem možnost být u několika železničních nehod u nás a tak vím jak je to obtížné i když je terén schůdný.Natož v horách a na srázu.

+1/0
13.8.2014 20:33

J59i35ř58í 98K23l72á71s51e33k 1168640740830

Plus záchranářům, nula mrtvých je super bilance.R^

Minus té diskusi níže o mínusování, když si to člověk přečte, myslí si, že je v blázinci na skupině.Rv

+14/0
13.8.2014 17:54

T64o73n59d93a 42N88o43v44o31t12n32ý 1199582842791

Na nule mrtvych ti zachranari zase tak moc zasluhu nemaji...

0/0
13.8.2014 18:33

M56i78c30h88a76l 65P88i96n74d47j13a20k 5413264807597

Aha...no kdyby tam záchranáři nebyli docela bych se vsadil ze ti těžce zranění by zemřeli. Takže jejích zásluha je očividná.

0/0
13.8.2014 22:38

P52a24v91e12l 76O18d56r12a46z72i85l 6264469247640

Těžký zranění je i zlomená noha a na to taky neumřete, i když budete na ošetření čekat dýl.

0/−1
13.8.2014 23:23

T90e69r49e41z73a 30H84a28j14k44o84v82a 5377532904680

Takze tohle mate zapotrebi, co Odrazile. Furt dokola.

0/0
14.8.2014 10:43

P28a90v90e92l 77O35d37r41a85z27i21l 6674199857590

Jako co?

0/0
14.8.2014 12:47

Z11b60y85n73ě26k 61S89y89c13h81r28a 8816910894515

Ono se stačí podívat, podle jmen kdo je zapojen a není nutno se rozčilovat. Stále ti samí trolové i z ostatních diskuzí pomalu ke každému článku. Zejména k Ukrajině perlí

0/0
13.8.2014 18:56

H67e61l89e58n72a 54K55a67v71k77o57v48á 5956943570856

Víte se dozvíte večer na Nově.

+3/0
13.8.2014 16:52

M28i27c72h25a27e66l 41F66l45e42n27d73r 2400874449342

Já už vidím, jak k tomu pustí znělku z Mafie.

+1/0
13.8.2014 16:59

L59a67d45i29s76l67a28v 96S21o12u22k29u70p 9937279217547

A ještě více na tn.cz

0/0
13.8.2014 18:06

R85a43d13o32s50l88a73v 40C16h23a87d32r39a60b82a 6174174593327

Nevím proč mám 6 minusů za to, že jsem kritizoval, že zde byla původně fotka z jiné nehody a to z 23. červbence 2010 a nebylo u ní ani napsáno, že je ilustrační. Tvářilo se to, jakože je to fotka aktuální. 

Ti minusáři jsou opravdu divní patroni, viď Stržínku, Pokorný, Tyčko a další minusovací experti ......Rv

+9/−17
13.8.2014 16:48

T36o60m80a52s 47T58h47o43m55a42e29s 6964130465698

Neplač Radoslave ;-(

+5/−4
13.8.2014 16:49

H33a79n26a 45K58r84i73v45a77n18e46k 2701165152823

vy tu minusujete jak divy, takze nechapu, proc zrovna vy se rozcilujete. ;-D

+2/−4
13.8.2014 16:51

R71a87d60o70s35l23a36v 21C76h71a68d45r36a81b67a 6784414883197

Rozčiluju se, protože vaše minusování nedává smysl a nedokážete si ho obhájit. Já když dám někomu minus, tak si to obhájím.

0/−6
13.8.2014 16:56

H62a79n70a 46K36r52i20v24a32n66e73k 2231695352183

prominte muj prispevek dole. byla jsem rychlejsi nez Vy.

ale na muj dolejsi prispevek jste nereagoval. proste jen minus.

now: jel jste nekdy ve svycarsku vlakem? :-)

0/−2
13.8.2014 16:59

R70a23d90o30s74l81a71v 18C89h32a32d73r96a73b19a 6714194883477

Nejdřív odůvodněte to minus. Jaký to má jiný smysl než trolling (viz např. Šmejkal níže) ? Vlakem jsem jel.

+1/−3
13.8.2014 17:00

L35u50d81ě78k 96N90ě63m75e98c 5675651562454

Ve Švýcarsku?

+1/−1
13.8.2014 17:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.