Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Egypt plánuje obousměrný Suez, supertankery jím však stále neproplují

Egypt chce rozšířit Suezský průplav. Projekt, který v přepočtu vyjde na 170 miliard korun, počítá s vybudováním nového kanálu, což umožní nepřetržitý obousměrný provoz. Na ambiciózní plán jsou rozporuplné názory. Supertankery budou muset Afriku totiž stále obeplouvat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a47n 45M11r23s78k20o23š 3124899294187

Panama: menší, pomalejší, dražší.

http://latino.foxnews.com/latino/money/2014/01/09/while-shipping-companies-mull-new-options-panama-canal-expansion-runs-into/

0/0
17.8.2014 12:46

J66a49n 76M10r21s95k16o39š 3574359744207

Maersk přestane plout Panamou, i když přes Suez to vezme 2 dny navíc.

http://www.bloomberg.com/news/2013-03-11/maersk-line-to-dump-panama-canal-for-suez-as-ships-get-bigger.html

0/0
17.8.2014 12:48

J75i22ř34í 42R44ů96ž35i29č49k88a 9892473418935

Doufám, že se aspoň Obama chytá za nos, že tuto strategicky výhodnou oblast pustil Putinovi.

+1/−11
17.8.2014 9:24

T44o84m97á32š 89B59y54d93e50l94s15k29ý 8280131460

kde jste tohle nabral?

0/0
17.8.2014 19:37

P96e94t79r 71J35e34l11í53n77e78k 8141630108679

Nevíte někdo kolik stojí poplatek za projetí velké lodě? Podle článku mi vyšlo v průměru 5,7 milionu korun.

0/0
17.8.2014 8:45

M77a58r39t67i26n 60N31o40v35o44t25n65ý 3816706391364

Na této stránce si ten poplatek můžete spočítat:

http://www.suezcanal.gov.eg/calc.aspx

0/0
17.8.2014 8:49

A24n78t32o82n52í92n 20Z74e15l69e43n40ý 2304523841946

Připadám si jak Jára Cimrman.

0/0
17.8.2014 8:59

A53n35t72o45n74í60n 11Z51e24l65e69n44ý 2554693521396

To zaleží na více parametrech

http://www.suezcanal.gov.eg/calc.aspx

0/0
17.8.2014 8:58

A23l50e63x35a41n26d25r 84K48o63s62t56k27a 5899206819596

Technická poznámka: podle toho, kam přesně loď pluje ušetří díky Suezu nějakých 10-15 tisíc kilometrů cesty. Což krom obrovského množství palive reprezentuje také nemalý čas. Jak dlouho pluje kontejnerová loď 10 tisíc km? Odhadem tak 14 dní ne? Čili na cestě tam a zpět je rozdíl měsíc.. Poplatky jsou počítané tak, aby se jim to vyplatilo, ale jsou značně vysoké. A v Panamě je to totéž.

+4/0
17.8.2014 9:13
Foto

P29a21v56e97l 93M60í63č76a 7808670865335

Blbě napsaný článek,

pořád totiž nechápu co jim to přinese oproti stávajícímu kanálu, pro obrázek jestli ten nový za to stojí. 

A mohlo tam být i vysvětlení proč tama neprojedou největší lodě, jelikož modernizace do stavu v kterém nebude stejně uplně vyhovovat už dnešním lodím je divná.

0/0
17.8.2014 8:32
Foto

M75a28r45t26i13n 26P78a88v59l63í37č20e87k 7950211979541

No dyť to tam je... Přinese jim to zkrácení čekací doby o dvě třetiny plus nový logistický přístav. Takže lodě nebudou stát ve frontě a tak projede větší množstvía proto víc peněz. A největší tankery tam neprojedou, protože mají ponor 24 metrů a při jejich šířce můžou mít jen 11.

+2/0
17.8.2014 8:54

J34o34s55e86f 84K36r58a95u41s 1297883102570

Což ale znamená další peníze, protože ty tankery projedou, ale prázdné - náklad se přepumpuje do podélných ropovodů a na konci opět napumpuje na loď, tj. další služba = další příjem.

+1/−1
17.8.2014 9:19
Foto

P60a57v38e60l 72M45í26č39a 7248720415925

Ach tak pardon, s tou čekací dobou. Největší tankery tam neprojedou protože mají velký ponor, fajn, ale já chtěl od článku i tu technickou část, proč ho neprohloubí a jestli to je vubec možné ;-)

+1/0
17.8.2014 9:33

M10i65c83h45a19l 96C49h64a32l56u43p41a 6458900919853

Je to možné, za dvacet let postaví třetí kanál, kde vyřeší tu hloubku. A za dalších třicet postaví čtvrtý, aby to bylo obousměrné :-).

+1/0
17.8.2014 10:44

A30l70e96x88a88n11d13r 78K80o36s33t74k80a 5249196609236

Jó, stále platí: nejlepší mechanizace na stavbě je milion smraďochů s lopatou v ruce.

+7/0
17.8.2014 7:38

J92o83s69e74f 59P31o31r49t44i35k 8137249954

Záleží kde. V EU je práce tak drahá, že se vyplatí každá mechanizace.

0/0
17.8.2014 7:48

A24l80e52x39a19n53d74r 51K14o97s62t14k63a 5829726739836

Jenže v Egyptě se vyplatí ty lopaty. A očividně to plánují vykopat za mnohem kratší dobu, než jakou si my vůbec dovedeme představit. Rok je patrně nereálný, ale i ty 3 roky jsou neskutečná bleskovka.

+8/0
17.8.2014 8:08

P17e46t81r 27M52a16r32š21o69u48n 5745498546756

Tak to je jasne již dlouho. Parni stroj, vynalezeny jiz ve staroveku slouzil jen jako hracka pro pobaveni. Proc nebyla prumyslova revoluce? Protoze ji nikdo nepotreboval. Lidske sily bylo habadej a tak levna,ze kdo by to potreboval ;)

0/−3
17.8.2014 10:14

J98a63n 84M21r51s32k50o15š 3654859714887

Není pravda. Suezem proplouvaj každý týden největší kontejnerové lodě od firmy Maersk - třídy EEE, pojmou až 18.000 kontejnerových jednotek 20 ft

http://www.worldslargestship.com/crossing-the-suez/

0/0
17.8.2014 4:34

I84v17a 69K94r48i57s74t60o27f66o42v78á 7715743302282

A co tankery TI třídy? ;-)

0/0
17.8.2014 6:51

J49o14s98e12f 59K32r63a50u78s 1707303512420

Oproti největším současným plavidlům jde stále v podstatě o rybářské bárky - ať už jde o tankery, nebo plavidla pro přepravu surovin (zejména železné rudy).

0/0
17.8.2014 9:21

P12a80v95e54l 62O30s25t51a74š10o27v 1743923570419

163 kilometrů za 170 mld korun. To je jak dálnice u nás...

+18/−1
17.8.2014 3:39

T30o15m48á76š 12P32r65o61k85o69p 9397627530280

Nebo cyklostezka :D

+17/−1
17.8.2014 3:48

M25i76c37h32a27e25l 85K46o34n19e53č15n75ý 6732133819379

NEne ty jsou mnohem dražší;-D;-D;-D

+3/−1
17.8.2014 10:44

M65i74c31h29a73l 32C53h49a19l46u28p19a 6848330679703

To jo, dokonce prý budou mít i podobně zvlněný povrch té vody v kanále.

0/0
17.8.2014 10:46

J33a58n 33P88r51i75c42h55y83s80t39a32l 8961568903

Robin Mills mysli jen na svoji ropu a plyn. Ale pruplav pouzivaji i jine lode. Treba kontejnerove. Ty nejvetsi z nich se tam sice nevejdou, ale i tak je to vyznamna lodni cesta z Ciny do Evropy.

0/0
17.8.2014 2:22

J57a13n 41M72r86s31k97o50š 3544829824187

Námitka o kontejnerových lodí nahoře

0/−1
17.8.2014 4:35

D77a66v36i48d 84M85u43n52z25a79r 3928842894416

a co to spojit s Blankou?

+2/0
17.8.2014 2:19

L74u45b92o91s 30K52u62b55i70c16e52k 4595795484

Jak to myslite? Blanku pod Suez nebo Suez pod Blanku;-D;-D

+2/0
17.8.2014 4:03
Foto

R34o17s77t15i67s66l63a87v 56S41t54r46ž62í13n74e76k 2201551821552

to první by mohlo být levnější

+1/0
17.8.2014 8:19

P56e61t57r 62M62a40r54š32o95u30n 5945358166936

Chci videt ty jejich deti... :-P

0/0
17.8.2014 10:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.