Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Od nehod utíkají tisíce řidičů. Čekat, až vyprchá alkohol, se nevyplatí

Od dopravních nehod letos uteklo už téměř sedm tisíc řidičů. Mnozí z nich se nakonec přihlásí policii, často však až po několika hodinách. Řidiči se tímto způsobem chtějí vyhnout trestu za řízení pod vlivem alkoholu nebo drog. Neposkytnutí pomoci je ovšem mnohem závažnější zločin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B84r76o78n30i93s90l53a88v 35J11a51k76l 8770935245445

Jednoducha veta do zakona "kdyz utece, tak se pohlizi na nejhorsi mozny scenar, cili, ze byl ozraly a zfetovany" hotovo, tecka! V cem je problem? Opravdu nechapu! Ono se zacne neco resit, az pozustali obeti zacnou hromadne vrahy jejich pribuznych proste eliminovat, podrezavat, urezavat hlavy atd .... a az uriznou hlavu nejakemu papalasovi, tak se tim konecne zacnou poslanci zabyvat .... treba se jednou dostanem tam, kde je (tusim) italie, kde zkratka zabiti pri nehode pod vlivem je brano jako vrazda, kdyz nekoho chytnou ozraleho, tak pokus o vrazdu .... jednoduche jak facka!!!!

0/0
11.8.2014 21:37

M21a60r53t36i76n 84H40a81v66l37í90k 2716863496522

. „Pokud se najde zbytkový alkohol, soudní znalec to vždycky dopočítá,“

To je argument proc tedy spise utikat.. a to sem puvodne nechtel.. ale nejsem blazen abych sel do vezeni jen proto ze ridim auto..

0/0
7.8.2014 19:01

J27a21n 35F55r78o50l24í22k 6736470715844

Jak se to má správně dělat nám ukázal Janoušek. Řidičák nemám, od nehody uteču. Pak se ovšem musí vyplatit s poškozenými nebo pozůstalými. Ty 3 roky co dostal jsem v našem systému 1,5 roku a jestli vůbec trest nastoupí to se teprve uvidí. A nám ovcím tady budou tlouct do hlavy čest a morálku.;-€

+2/0
7.8.2014 14:08

Z74b63y84n71ě95k 71B88í76l90ý 1817710351105

No pokud je zákon tak blbě napsaný , choval se správně. Prostě nikdy u sebe řidičák nemít je základ, přece si ho nenechám vzít s tím, že mi v případě neviny nikdo nenahradí to, že sem nemohl řídit. Třeba rok bez řidičáku protože monocajt je blbec nemá cenu riskovat.

+1/−1
7.8.2014 14:19
Foto

J46i96ř63í 66D10v81o11ř85á57č34e65k 5514483444933

Ano, je to o trestech, nějaký zákaz řízení nikoho nevzrušuje, za zabití pod vlivem nějaká podmínka a pak ty případy, jako byl mistr Janoušek namol a řidičák má dodnes, soud ho snad nechce ani odsoudit.:-/

0/−1
7.8.2014 8:43

H96o48n79z88a 15K98o65z28e80l 8644939982974

Dostal 3 roky.

+2/0
7.8.2014 8:52
Foto

J71i61ř45í 48D10v54o42ř53á60č55e73k 5644693984263

aha, tak to mně uteklo, řidičák má?

0/0
7.8.2014 9:09

H39o29n30z57a 37K93o79z51e11l 8814309102804

Tezko rict,je v Chorvatsku,ale ridit nesmi.

0/0
7.8.2014 14:45

G77a81b11r15i82e13l 23H95o87r26t50e92n 9111509453924

Janoušek už odsouzen byl...

http://zpravy.idnes.cz/rozsudek-nad-romanem-janouskem-d3d-/krimi.aspx?c=A140429_175719_krimi_cen

+2/0
7.8.2014 8:55

Z16d33e44n10ě48k 88B61e44r46á71n14e91k 2198435666792

Pokud gauneři nebudou tvrdě trestáni, pak budou utíkat z místa neštěstí stále ve větším množství. Netrest pro Janouška a odstaní dal všem příklad, že se vyplatí být bezohledný.

+3/0
7.8.2014 8:29

P54e61t74r78a 53N67o81v66á85k30o50v12á 7788636354538

Problém je, jestli utečou, protože vědí, že mají alkohol/drogy v krvi, nebo jsou prostě v šoku, instinkt radí zdrhej a oni to nedokážou překonat.

0/0
7.8.2014 10:01

L44u57d94v57í84k 98G41a88j29d66o68š20í98k 2305853544592

Jenže v tom druhém případě se důkazní břemeno obrací. Ten kdo musí dokazovat je ten který byl v šoku. Musí prokázat, že šlo o šok a nikoliv úmysl.

0/0
7.8.2014 16:26

M70i48c49h74a66l 49G47a51v77u24r28a 7479583649818

Pane Čechu, povinností každého řidiče, který měl účast na dopravní nehodě je poskytnout zraněným první pomoc. Pokud je řidič naprostým laikem a neumí poskytovat první pomoc, tak vězte, že za poskytnutí první pomoci se taktéž považuje okamžité přivolání záchranné služby a setrvání na místě do příjezdu složek IZS. Nikoho nemusíte tahat z vozidla. A pokud to auto hoří a vy vytáhnutím z vozidla způsobíte zraněnému nějakou újmu, tak potom je způsobený následek rozhodně menší, než ten který hrozil. Říká se tomu "krajní nouze" ...

+4/0
7.8.2014 7:15
Foto

V45l59a57s61t47i18m93i54l 29Č84e58c86h 6980704671645

Pane Gavura, to je oč tu běží... to auto se nerozhořelo ač to tak v době příchodu pomahače vypadalo.... Tedy pokud pomahač nebyl vybaven vysílačkou (telefonem) jak se má zachovat? Tu "krajní nouzi" bude následně určovat soud, že? A co když znalci po prostudování všeho možného řeknou, že se o "krajní nouzi"  ve skutečnosti podle jejich názoru nejednalo? Dokážete to odhadnout?  Nebo má pomahač spěšně odkráčet pro odbornou pomoc? Dokážete na místě bezpečně určit bude- li soud zmrzačení osoby považovat , (která ve skutečnosti Vaši pomoc nepotřebovala) za jednání v krajní nouzi?

0/−5
7.8.2014 7:51

T43o94n52d17a 25N85o77v76o18t57n16ý 1179842232501

Žádný takový případ se u nás nikdy nestal... Je to extrém...

+1/0
7.8.2014 8:46

T70o11n85d74a 48N72o34v17o51t76n92ý 1299882182611

Žádný takový případ se u nás nikdy nestal... Je to extrém...

0/−1
7.8.2014 8:46

K48a79r19e59l 84N51o16v57o65t59n80y 6799521899115

Pan Cech, urcite jste nekde cetl, ze zachrance - laik "postupoval podle pokynu dispecera". Jinymi slovy: pokud se dostanete k situaci, kterou jste popsal nize, tak jste POVINNEN zavolat zachranku. Jak takovy hovor ma probihat si prectete na webu, ma to svoje pravidla. Ten dispecer je zna urcite a polozi Vam doplnujici otazky. Poukd dispecer vyhodnoti situaci jako kritickou, tak Vam rekne, co mate a nemate delat. Tim padem jste Vy z obliga, naopak, budou Vas oslavovat v novinach.

+1/0
7.8.2014 9:43
Foto

V85l69a16s44t87i85m22i95l 29Č90e18c87h 6110404311655

Ano, plně souhlasím. máte pravdu... ZA TOHO PŘEDPOKLADU,ŽE MÁTE TEN TELEFON... Rozhodně by bylo záhodno se dívat, jak se automobil rozhořívá a konferovat s dispečerem, než riskovat stíhání za nesprávné či neúplné vyhodnocení situace, nebo za pominutí všech okolností...

0/0
7.8.2014 10:34

K87a68r56e18l 35N97o34v38o97t63n52y 6299241669925

Pevne doufam, ze kdyz budu mit bouracku, tak Vy nebudete pobliz. Uz 20 let delam kazdorocne kurs prvni pomoci. Zakladni pravidla, ktera se tam vtloukaji do hlavy a maji oporu v zakone jsou nasledujici: 1. obhlednout a vyhodnotit situaci. 2. zajistit bezpecnost zachrancu 3. zajistit zivotni funkce a privolat odbornou pomoc. Pokud je namiste vice lidi, tak se body 2-3 daji rozdelit mezi vice jedincu. Takze pokud auto nehori, jste ZE ZAKONA povinnen vytahnout zraneneho ven a zajistit jeho zivotni funkce. Pokud jste sam a nemate telefon, tak pote muzete zraneneho opustit a privolat pomoc. Zadny soud na svete Vas neodsoudi za dodrzeni tohoto zakona a veskere zaloby kvuli zmrzaceni a pod. budou smeteny ze stolu. Podle zakona je lepsi cloveka zmrzacit, nez nechat zemrit. Muzeme si myslet, co chceme, ale zakon hovori jasnou reci.

0/0
7.8.2014 11:21
Foto

V81l26a49s89t33i23m54i29l 74Č35e83c89h 6680764631145

nu, pokud máte pravdu, a pokud bude soud stejného názoru, pak není co řešit a na můj komentář se dostalo odpovědi... nevíte náhodou také, tak dopadl soud s tím pomahačem od míchačky? (Příhoda Dr. Jahelky)

0/0
7.8.2014 11:56

L27u44c93i91e 21B95a80r75t87o44ň77o45v33á 5430928807615

Pane Čechu, prosím Vás, už toho nechte. Jste jako kolovrátek. Vězte, že za úkony, které Vy jako laik učiníte v dobré víře někomu zachránit život, telefon netelefon, Vás opravdu nikdo soudit nebude, i kdybyste mu nakonec i ublížil. A pokud budete sám bez telefonu u hořícího auta, tak sice byste měl se snažit pomoci ze všech sil, ale nejste při tom povinen ohrozit svůj vlastní život. To jen upřesnění příspěvku pana Novotného. A  ten případ s míchačkou už také opusťte, ano?

0/0
7.8.2014 13:46

P97a35v71e60l 49O96d51r43a48z80i82l 6504179657600

Pevně doufám, že ten kurs děláte jako věčný student a ne jako instruktor, protože píšete naprostý nesmysl.

Žádný zákon vás nenutí tahat zraněné z auta a ani byste to dělat neměl, pokud to není vyloženě nutné.

0/0
7.8.2014 22:31

J44a58n 35F84r30o74l80í85k 6446730115884

Zákonodárce předpokládá, že každý má sebou mobil. Dokonce když rušili účast policie na nehodách nabádali řidiče, že si mají situaci vyfotit mobilem. Jen mě ho zapomněli přibalit k důchodu.;-)

0/0
7.8.2014 14:12
Foto

V45l19a95s41t42i12m37i69l 50Č90e52c76h 6460524581715

mě taky :-)

0/0
7.8.2014 16:41

P24a97v34e79l 77O26d10r73a17z17i60l 6864269497360

Hlavně, že vám přibalili auto a cisternu paliva.

0/0
7.8.2014 22:32

K86a48r18e15l 33F51a49i50t 1478793958202

Nevyplatí se to všude kromě ČR. U nás jsou zákony postavený na míru právě těmto ksinlům. Právník ho z toho vyseká za pár dní s tím, že byl v šoku atd....Zahrajou si na chudáky, že nevěděl co dělá a je to. Nikdo mu nic nedokáže.

+4/0
7.8.2014 5:55

V52e16n58d48e76l25í18n 70S46l48a30b21ý 9291199319346

Před časem tu byl pranýřován Janoušek div nedostal 18let, i když průběh a story byly podobné, následky však již nesrovnatelné a v tomto případě doslova tragické. Jen doufám, že tento ubohej cip nemá v záloze nějakého kmotra a zasáhne už jen vyšší moc

+3/0
7.8.2014 1:14

T34o51m50á52š 10T64a65t37í38č46e34k 5290742560858

Bacha. Z hlediska zákonů (a jejich logiky) jsou mezí těmito dvěma činy dva rozdíly: Automobilový machýrek zabil člověka, kmotr člověka zranil.Automobilový machýrek jednal hrubě nedbale, kmotr s úmyslem.

Přidobnění: Když třeba shodím sníh ze střechy, aniž bych se přesvědčil o bezpečnosti, a někoho zabiju, je to trestuhodné. Ovšem když vezmu perořízek a někoho bodnu do srdce, abych někoho zabil, a ten člověk to přežije jenom proto, že perořizek byl o půl centimetru moc krátký na dokonání mého úmyslu, je to prostě podle zákona trestuhodnější, i když jde za tři dny ze špitálu dom. A představ si, i podle mého zdravého selského rozumu.

+1/0
7.8.2014 2:39

A10l81a15n 56J67u58r68c82i70k 3176772888478

Ceske zakony jsou smesne  AZ 5 LET , to je vysmech za 2,5 roku ho pusti za dobre chovani. Takovy clovek by si mel odsedet aspon 20 let, at jemu podobni vi co muzou cekat !!!

0/−2
7.8.2014 1:12

D27a96n85i24e29l 24M25a95r38t52í19n87e49k 4303203403899

Kdyz vezmu ze staci aby byl postizenej vsak vite jakou z skupiny obyvatel myslim a hned litaj tresty v radu 20 let a vejš.

0/0
7.8.2014 1:16

D87a95n88i62e29l 39M23a61r63t74í64n67e78k 4453323743279

Tak je me z tohohle systemu spat e

0/0
7.8.2014 1:17

D20a41n59i20e10l 59M40a88r71t38í94n67e27k 4383583523809

Ve společnosti kde neexistuje rovnost před zákonem kde za vraždu nebo zabití jen min nez za ublizeni na zdravy nebo prepadnuti banky nikdy soudnictví spravne fungovat nemuze !

+1/−1
7.8.2014 0:58

M28i80c98h84a97e66l 71M61e65n49s60i38k 8581176860222

A to já zas věřím, že v dnešní době a s dnešními metodami viníkovi řízení dokázat lze.

A aby se útěk od nehody a čekání (např. na vstřebání alkoholu) nevyplatilo, by šlo možná zařídit jednoduše: za každou hodinu sazbu (bodů, zákazu řízení, pokuty, kriminálu) násobit dvěma.

Zastavíš a poskytneš pomoc, za usmrcení z nedbalosti máš v nejhorším sazbu 1 - 3 roky. Přijdeš za hodinu, 2 - 6 let. Za dvě, 4 - 12.

Přišel jsi se sám udat za osm hodin? Hodnej hoch. S dobrým právníkem dostaneš 256 roků a když budeš sekat latinu, za polovinu jdeš ven ;-D

+1/−1
7.8.2014 0:49

Z32b20y77n79ě79k 87B46í58l72ý 1577100271925

No , ještě štěstí že Vy zrovna naše zákony netvoříte a dá-li Bůh, nikdy tvořit nebudete :)

+7/−2
7.8.2014 0:53

H45a46n16a 25K97r26i50v75a41n21e73k 2871575432203

a vy nepiste blablabla hlouposti.

+1/−6
7.8.2014 0:56

M79i60c22h31a18e55l 93M27e79n71s11i39k 8441506210502

Vždyť je to hezký :-)

V některých právních systémech na světě není problém dostat třeba úhrnný trest odnětí svobody 1000 let. Když se to holt nasčítá...

0/0
7.8.2014 11:41

J66a53n 67F29r12o53l23í60k 6896450465904

Mě se líbí třeba americký systém. Vyvrhel klidně vyfasuje 125 let. Pěkně mu to spočítají.

0/0
7.8.2014 14:15

Z97b14y91n31ě54k 35B77í22l44ý 1777190471505

no dobře problém je v tom, že třeba 3x doživotí za přepadení jen proto že když ujížděl tak rozbil pár aut a udělal pár přestupků nepovažuji za správný trest.

0/0
7.8.2014 14:21
Foto

V28l35a53s95t85i16m34i29l 70Č16e43c88h 6240174351465

Poskytnout pomoc? Na odlehlé cestě auto v příkopě. Z motoru se kouří, řidič bezvládně visí v pásech. Vypadá to na první pohled nebezpečně a urgentně...Poskytnout pomoc? Chlápka vytáhnu a poruším mu míchu, vyrobím třeba kvadruplegika. Dovedete si představit, jak by si smlsnul jeho prohnaný advokát? "Tak Vy jste viděl kouř? Vážně? Ale auto neshořelo, tak proč jste mého klienta doživotně zmrzačil?"... "Vy máte nějaké specielní odborné znalosti v oboru požárníochrany? V oboru manipulace se zraněnými?"

Mimochodem, nevíte někdo, jak dopadl u soudu ten pomahač z písničky JUDr Jahelky, jak přerazil kusem dřeva kolegovi obě ruce, když jeho trhané pohyby mylně vyhodnotil jako příznaky zásahu el. proudem? Soudové soudí podle znění zákona. Taková věc jako "dobrý úmysl", může býti okolností nanejvýš polehčující... pořád zbývá ten mrzák, kterému pomahač způsobil újmu, mrzákův vyčuraný advokát, soudkyně, která se drží tupě textu zákona... Nu a dobrák pomahač, který bude platit, že?

+3/−5
7.8.2014 0:48

Z60b40y72n18ě13k 29B74í78l78ý 1847180711985

Nijak, nejste znalec, jste laik. Ani by nepípli, nejsme v americe.

+6/0
7.8.2014 0:51
Foto

V15l88a44s30t77i82m28i68l 63Č14e39c22h 6700364971585

To víte, anebo si to myslíte?

+1/−1
7.8.2014 1:08

Z41b40y28n51ě74k 82B46í45l39ý 1477980591735

to vím

+3/0
7.8.2014 1:17
Foto

V26l10a96s61t30i64m27i98l 68Č45e33c17h 6770954361435

Pane Bílý, promiňte, odkud to víte? Nějaká osobní zkušenost? Nebo jste zběhlým a zkušeným právníkem? Kdo by byl podle Vašeho názoru odpovědný (i finančně) za zmrzačení? A kdo by "ani nepípnul"? Nepomohl jsem mu, ale těžce ho poškodil... Odebral-li bych se z místa od zraněného pro pomoc, nemohl bych býti obviněn z neposkytnutí pomoci?

Ale i  naopak, postačí tvrdit, že z místa nehody neutíkám, ale chvátám pro odbornou pomoc k tomu, abych se vyvinil z neposkytnutí pomoci?

+1/−2
7.8.2014 1:37

J95a42n 91M76o30h47y54l89a 6302339319511

Za zranění způsobená amatérem při poskytování první pomoci nikdy nikoho nepotrestají. Navíc když si nejste jistý, tak prostě jen zavolejte pomoc, i to stačí.

+3/0
7.8.2014 2:28
Foto

V97l89a40s83t67i93m47i13l 41Č59e50c71h 6800584721935

Radíte tedy co nejrychleji místo nehody opustit s tím, že spěchám pro někoho, kdo poskytne pomoc? No, to utržené telefonní sluchátko by bylo jistě řešení, kdybych ho vlastnil... ale jinak?

+1/−2
7.8.2014 6:44

P93e44t96r85a 19N12o43v14á16k82o53v78á 7558166414958

Já bych radila přemýšlet. Né "si myslet".

0/0
7.8.2014 10:08

J42a74r10o77s15l49a48v 82N58o32v11ý 5451917305957

v ČR není evidován jediný případ, kdy by byl někdo potrestán za špatné poskytnutí laické první pomoci... byť s následky

moc koukáte na americké seriály a TV Nova

+6/0
7.8.2014 0:51
Foto

V70l73a60s95t84i36m45i41l 95Č56e35c76h 6830504671575

hmmm, takže můžu přerazit spolupracovníkovi obě ruce násadou od lopaty a tvrdit, že sebou u té míchačky divně trhal?

0/0
7.8.2014 1:06

J34a28r53o38s15l58a93v 88N53o94v24ý 5371867105967

to bych nedělal... to byste mu totiž nepomáhal...

+1/0
7.8.2014 1:07
Foto

V22l85a86s82t14i94m20i55l 69Č96e42c14h 6310784711645

aha, vy tu písničku asi neznáte... Pomahač viděl kolegu, který se drží míchačky a divně sebou trhá. Vyhodnotil mylně, že spolupracovník jest zasažen elektrickým proudem, škube sebou, a nemůže se pustit. Učinil tedy to, co mu bylo řečeno na školení OZBP... nevodivým předmětem odtrhnout zasaženéhonod zdroje el. proudu... což učinil způsobem, kterého byl schopen...  Tedy pomáhal, sice trochu "po medvědím způsobu"....ale dobrá vůle tu byla

0/0
7.8.2014 1:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.