Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VZP uhradí potratovou pilulku jen když nelze operovat. Popudila lékaře

Všeobecná zdravotní pojišťovna oznámila, že potratovou pilulku uhradí jen těm ženám, které musejí zákrok podstoupit, ale nelze u nich provést jeho chirurgickou variantu. Lékaře tím zaskočila. Operovat lze totiž vždy, ale s vyššími riziky, řekl iDNES.cz porodník Marek Ľubušký . Přednosta Lukáš Rob vyjádření pojišťovny označil za slova Chytré Horákyně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F52i41l22i39p 55Š55v31e33h59l59a 1566783838837

Neslo by v logice veci rici - ze pokud lze pouzit potratovou pilulku, ktera je k pacientce setrnejsi, tak neni mozne operovat?

0/0
3.9.2014 1:12

L54u98d88v57í52k 77G83a28j21d77o76š17í81k 2805483194262

A jsme zase obloukem zpět u problematiky nadstandardů které socani s velkou vervou ve sněmovně zamázli.

Kdyby to fungovalo (což už mělo 20 let) nebyl by asi problém uhradit od pojišťovny běžný potrat a pacientka by jen doplatila rozdíl ceny za komfortnější a bezpečnější způsob léčby. Takhle to bude mít buď krvavě "zadarmo", nebo s pilulkou, ale uhradí to celé.

+1/0
5.8.2014 9:33

L13u40d44m97i97l17a 18Z94e20l25i97n28k58o11v87á 3123854390176

Záměrné potracení dítěte, i v počátečním stadiu vývoje, je vražda.

+3/−5
5.8.2014 8:11

P68a70v77e43l 23S67o22b11o61t78k47a 5490524

Lidi, uvědomte si, že tu jde o konkrétní pracovní místa konkrétních lidí, kteří doteď dělali chirurgické potraty, a najednou by byli bez práce....

0/0
5.8.2014 2:36

H21e49l40e75n53a 48J55i11n81d48r57o67v68a 9292926282758

"Každá pilulka by nám z rozpočtu vzala dva tisíc korun."

No moment, vždyť "normální" potrat stojí od tří tisíc korun nahoru... takže VZP odmítne proplatit pilulku za dva tisíce, a místo toho proplatí chirurgický potrat za tři, čtyři, pět tisíc? 8-o

Nevím která farmaceutická firma tu pilulku prodává, ale řekla bych, že její ředitel nemluví s ředitelem VZP;-D.

+11/0
4.8.2014 22:51

J60a57n 36N41o90v60á67k 6884384

Kolik jde z pilulky zpět do systému?

Možná je fakt lepší "rozmělnit" mezi lékaře trošku víc, než vše strčit do soukromé kapsy... možná... nevím...

0/0
4.8.2014 23:29

L85u55d98v91í18k 43G13a28j69d57o12š47í82k 2435903464702

To snad pojišťovně může být jedno, ne?

0/0
5.8.2014 9:27

L69ý87d41i24a 36D90u70n27d79o24v70á 9528627278507

Na jeden potrat jsou potřeba čtyři pilulky.

0/0
4.8.2014 23:37

A87n51e33t25a 38S41o11u98k98u37p58o88v27á 4445229747

Když už nechtějí pojišťovny hradit tuto piluli, tak ať alespoň hradí antikoncepci. Je prevencí (obrazně řečeno).

+2/0
4.8.2014 22:06

J91a50n 53N88o97v11á96k 6704294

Přečtěte si článek.

+1/0
4.8.2014 22:14

A18n31e89t62a 87S57o26u94k84u96p93o91v67á 4315429387

Ať čtu, jak čtu, o úhradě klasické antikoncepce tam není ani zmíňka.

+2/−1
4.8.2014 22:19

J85a42n 25N97o41v80á10k 6444114

Problém je ale jinde jak v CHTĚNÝCH potratech nebo prevencí před nimi.

+2/0
4.8.2014 22:21

A94n60e21t72a 60S89o50u35k53u19p32o78v18á 4455499117

Pokud jsem pohopila dobře tento zmatečný text, tak VZP nechce hradit piluli, dokud se u pacientek, jimž těhotenství ohrožuje zdraví, nevyčerpají ostatní možnosti, tedy i chirurgický zákrok. Tam, kde není možný ChZ, pojišťovna uhradí piluli. A já říkám (možná lehce mimo téma), že lepší je hradit klasickou antikoncepci, než řešit potrat (neřeším teď, jestli dobrovolný, nebo zdravotní).

+5/−2
4.8.2014 22:25

I71v32a 59K25r80i10s81t31o56f68o24v64á 7555303752502

Tý brďo. Žena může být chtěně těhotná a zjistí se, že její plod je těžce poškozen. Je lepší potratová pilulka nebo chirurgický zákrok?

+3/0
4.8.2014 22:38

A89n28e85t61a 64S82o21u45k13u50p41o76v33á 4155169337

Určitě ta pilule. Asi jste mě nedobře pochopila. Zkrátka a dobře a pro všechny, můj názor zní: Pojišťovny by měly především hradit antikoncepci. Poté i tyto pilulky, pokud by šlo o nutnost potratu kvůli ohrožení zdraví. Pokud by šlo o chtěný potrat, ať si ho žena zaplatí buďto v podobě této, nebo klasické, chirurgické.

+4/0
4.8.2014 23:45

D78a57n39a 18T77e83n85z24l60e39r 5510142315363

Sorry, ale potratová pilulka funguje jen v začátečních stadiích, kde se žádné poškození nezjišťuje, a kdyby bylo zjistitelné už v tomhle stadiu, dojde k potratu samovolnému. Ten "chirurgický zákrok"  je pak logicky odsávání plodu při mikrointerrupci. Někdo jen umně zaměnuje slova, aby vyvolal emoce.

+1/0
5.8.2014 7:58

J70a97r87o56s38l28a27v 62T49a16c48h48o78v76s58k49y 2532320624180

Nebo at proplaceji pas cudnosti. To je jeste levnejsi antikoncepce.

+3/0
5.8.2014 2:28

M40i75c71h46a41l 22C43v10e46j14n 9532693413809

Zdravotní pojišťovna by měla hradit pouze výkon, který je ku prospěchu zdraví pacienta. Nejsem přesvědčen o to, že ukončení těhotenství je tímto výkonem. To bychom potom mohli "interupci" považovat za léčebnou metodu a těhotenství za nemoc!

+3/−12
4.8.2014 21:49

J24a70n 78N45o58v76á15k 6614944

Číst umíte? ...  Zkuste to i u tohoto článku.

+9/0
4.8.2014 22:15

J89i11ř38í 45B16r46a11d88a 5965808675275

Hm, pilulku, která umí být šetrnější než chirurgický zákrok, pojišťovna hradit nechce, ale pro dobré zdraví našich opálených spoluobčanů jim věnuje například permanentky na bazén. To je Kocourkov. :-/

+11/0
4.8.2014 21:06

J39a32n 25N20o96v15á82k 6624124

"Bazénovné" čerpají i bílí. Nebo nějaká novinka?

+3/−1
4.8.2014 21:20

J12i94ř78í 46B94r44a78d74a 5865148405355

Máte pravdu, nenapsal jsem to asi úplně správně, myslel jsem obecně nemakačenko, a na klávesnici mi to vykouzlilo jenom jednu podskupinu. :-[

+1/0
4.8.2014 21:35

J23a76n 55N39o83v96á92k 6104124

To už dává lepší smysl. Vadí vám podpora zdravého životního stylu i u těch, kteří od systému přispívají méně jak dostávají. Je to tak?

+1/−1
4.8.2014 21:40

J63i71ř60í 22B95r40a56d30a 5485798985785

Vadí mi to, že peníze vynaložené s dobrým úmyslem na podporu zdravého životného stylu jsou využívány způsobem, který žádné zdraví nepodporuje. To, že banda hlučných a špinavých lidí přijde na bazén dělat "bordel", nepodporuje ani jejich zdraví, ani zdraví těch, co znechucení nebo s pocitem ohrožení raději odcházejí. Bazénovné by mělo smysl, kdyby bylo využité na kondiční plavání, jinak je to přinejmenším pochybné.

+6/0
4.8.2014 21:50

J41a86n 98N43o66v68á50k 6654194

To je otázka personálu, ne bazénovného.

0/−1
4.8.2014 22:14

J31i92ř63í 86B13r18a47d63a 5675318845685

Není - i personál se kolikrát raději stáhne. Zkuste takové bandě sprostých, řvoucích a rozjařených opálených náctiletých říct, ať se zklidní. Většina rozumných lidí si na to netroufne, a dobře vědí proč. Když bude bazénovné vázané na kondiční plavání, pak tam tyhle s prominutím šmejdy nikdo nikdy neuvidí.

+2/0
5.8.2014 9:16

M12i98c40h16a85l 81M48a48l28a66t 6641601368442

Plavání na bazéně je rozhodně bohulibější činnost než chodit na potraty ;-D

0/−1
4.8.2014 21:24

J44i67ř39í 49B40r34a58d46a 5545508675585

Pokud jde o potrat doporučený lékařem, a o takových potratech doufám, že diskuze je, pak bych nějakou míru bohulibosti vůbec nesrovnával.

+6/0
4.8.2014 21:33

H18e36l47e81n83a 21J76i92n71d84r98o12v59a 9822676272698

Nejde o bohulibost, ale o zdraví.

Bavíme se o zdravotní pojišťovně, nikoli o církvi.

+6/0
4.8.2014 22:52

L13a36d97i36s76l73a12v 94B37a80l54o44u52n 7621854641285

Máte pravdu, ale já preferuji činnost předcházející potratu než činnost před odchodem do bazénu.:-)

+1/0
5.8.2014 7:32

D33a40v22i79d 84R80y48c58h51e71t82s40k47ý 9796501890280

To je jako říct, že se rentgeny budou proplácet pouze mrtvým. Pokud chtějí říct že potratová pilulka je projev něčí pitomosti a měl by to hradit sám, ať to řeknou na plnou hubu a nehrajou si na schovku.

+4/0
4.8.2014 20:51

K83a47r40e59l 81N58o73v78á88k 7831954478370

No vždyť to řekli, akorát vy tomu nechcete rozumět. Zatím vás nepodezírám, že jste nechápavej.;-)

0/0
4.8.2014 20:57

M41i45c26h93a64l 44M85a57l32a51t 6271861278312

Sex pod vlivem alkoholu a jiných drog by měla být pohoršující okolnost, jako u řízení auta. V obou případech může jít o něčí smrt;-D

+2/−1
4.8.2014 20:59

J39a22n 95N43o73v93á62k 6434114

Pokud jsem to správně pochopil, tak tu jde o případy, kdy se potrat provádí ze zdravotních důvodů.

+2/0
4.8.2014 21:01

M27i86c73h57a62l 16M15a91l63a62t 6131441508932

Potratová pilulka by měla být hrazena ze zdravotního pojištění jen tehdy, když pacientka předloží doklad od policie, že byla znásilněna. Jinak potrat nemůže být jen tak mávnutím proutku a zadarmo. Jak to tady bude vypadat?

+9/−2
4.8.2014 20:42

I30v84a 85K55r42i35s25t88o41f93o41v52á 7485753862612

V článku je to v podstatě řečeno. Že hradit se má jen pokud je to potrat "doporučený " lékařem.

+3/0
4.8.2014 20:49

M72i42c78h12a24l 76M76a69l37a94t 6261451358322

Dnes ti za peníze doporučí kde kdo a kde co;-)

+3/−2
4.8.2014 21:02

J64i27ř94í 70B12r22a88d17a 5165118755125

Ano, a protože takhle v Česku funguje spousta lidí, tak se rovnou vzdáme jakéhokoliv řešení, které dává smysl a je rozumné. :-(

+3/0
4.8.2014 21:07

M96i41c63h31a63l 65M25a76l10a40t 6111701918162

Doklad od policie se moc často nevystavuje nelegálně za peníze, narozdíl od různých lékařských potvrzení.

+2/−1
4.8.2014 21:22

H18e18l84e14n40a 98J53i16n70d76r34o53v14a 9832496832358

Tady jde o dva tisíce, to není moc případ na úplatky.

+1/0
4.8.2014 22:54

V71á10c48l74a79v 38J73i73ř61í79č19e55k 5637869923988

Kdyby měla dotyčná na úplatky, tak si tu pilulku snad může rovnou zaplatit sama, nemyslíte?

+2/0
5.8.2014 1:47

J20a15n 80N98o31v96á44k 6134534

Proč by nemohl být potrat "jako mávnutím proutku"? Co vám na tom vadí?

+2/0
4.8.2014 21:05

M35i92c53h38a21l 20M91a60l55a75t 6981901678432

To je tak moc hloupá otázka, že si ani nezaslouží odpověď.;-)

0/−3
4.8.2014 21:22

J37a56n 40N66o46v73á95k 6254224

Víte,  že tuto odpověď jsem čekal... Všichni mi to furt nějak takto píší, ale nikdo pro to ještě nenašel slova. Zkusíte to?

+2/0
4.8.2014 21:33

J46a60n 14L73i43b13i35c50h 9132138705363

Celý systém zdravotních pojišťoven, regulačních poplatků a financování zdravotní péče je v této zemi dost slušný Kocourkov, kterého využívá spousta lidí, aby se na tom obohatilo neprávem.

0/−1
4.8.2014 20:32

J12a80n 29L32i67b98i62c13h 9412268105283

VZP je bohužel dlouho tunelovaná pojišťovna politiky ODS s nejvíce paláci a nejhonosnějšími žranicemi a sponzoringem, ačkoliv nemá na úhrady pojištěnců, tak se nedivím.

+5/−1
4.8.2014 20:30

J47a47n 70L73u66k77á66š 7787383763412

VZP setri na pacientech, klasika. Prisel jsem na to uz na podzim, ale "inteligentni pravidla" umoznuji zmenit pojistovnu az od prespristiho ledna.

0/0
4.8.2014 20:27
Foto

Z91d59e15n27k26a 52J50a58v87ů63r71k11o53v58á 6460237155969

ono je to trošku jinak...

0/−1
4.8.2014 20:38

B61o19h15u44s14l54a94v 64K63r75á45l34í14k 2561730139876

Uhradí pojišťovna taky Maryše kávu, když už jsme u těch chemicko-biologických způsobů likvidace nežádoucích jedinců?

+3/−5
4.8.2014 20:26

J40a17r92o44s85l87a75v 51N40o82v75á69k 7305178413527

jsi blazen?

+1/0
4.8.2014 20:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.