Diskuze

Pravda o zpoždění: postihuje důležité vlaky, v létě je nejčastější

Jak je možné, že České dráhy udávají, že jim jezdí skoro 90 procent vlaků včas a vy máte pořád smůlu na zpoždění? Reportér iDNES.cz celý týden počítal data z veřejně dostupné internetové stránky Babitron. Vyplývá z nich, že nejvíce zpoždění je během léta a trpí jím především nejdůležitější rychlíky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J32i61ř39í 24J50o22z23a

8. 8. 2014 9:50

Nejlepší je jet rychlíky na trati Cheb - Karlovy Vary - Chomutov - Most - Teplice - Ústí nad Labem a dále na Prahu, tam snad každý druhý rychlík má zpoždění cca. 15 min., občas 60 minut... osobáky, které jezdí v pravidelném intervalu 60 minut, jezdí včas. Co však výborné je,že pokud chcete jet z Ústí n. L. do Litvínova musíte použít rychlík, aby jste v Teplicích měli návaznost na vlak do Litvínova, pokud má rychlík zpoždění, osobák z Teplic do Litvínova nečeká, takže si pak počkáte hodinu na další... výborné na tom je, že osobáky od Ústí nenavazují na vlaky z Teplic do Litvínova. Např. v opačném směru (z Litvínova do Ústí) je to tak, že 3 minuty před přijezdem vlaku od Litvínova vám ujede osobák na Ústí, takže musíte jet rychlíkem, který přijede asi cca. za 10 minut od příjezdu... no a samozřejmostí je, že rychlíky na této trati mají zpoždění na denním pořádku většinou 20 - 25 minut, tak kdo pak by chtěl tím asi jezdit, když pak musí trčet v Teplicích na nádraží...

0 0
možnosti
Foto

Protože jsem ze Sokolova, mohu jedině souhlasit, jen bych ještě dodal, že na těchto rychlících, jezdí (dle mého ůsudku) 70 procent "koženkových" vagonů8-o

0 0
možnosti

Nazdárek lidičky :D

Je sice hezké, že ČD vykazují dobrý výsledky ve zpoždění vlaků do stanic, ale je to cenu toho, že vlaky na spojích, čekají pouze po omezenou dobu. Ve chvíli kdy vám důležitý spoj ujede, tak čekáte poměrně dlouho na další spoj, bohužel to již statistika zpoždění nevidí. 

Bohužel pokud se výrazně zpožďují vlaky, které pro ČD dělají páter dopravy, tak by dané zpoždění měla mít taky výrazně vyšší váhu. Statistika zpoždění vlaků by se neměla počítat podle toho kolik vlaků přijede pozdě do stanice, ale kolik pasažéru dovoze pozdě do stanice, stejné by to mělo být i u odjezdů. 

S pozdravem!

0 0
možnosti

Nejhorší situace je s EuroCity přijíždějícími z východu, když pominu rozhrabávání kolejí. Jednak často protože z Balkánu už přijíždějí se sekerou, jednak proto, že ze Slovenska je táhne slovenská mašina řady 350 "Gorila", která je hrozně poruchová. Divím se, že ji tu Slovákům ještě ČD trpí.

0 0
možnosti

Statistika - všeobecně uznávaná lež.Pokud chci správný výsledek , stačí správně vybrat vstupy.Čím více vstupů , tím větší možnost dopracovat se ke kýženému výsledku.

1 1
možnosti

Sice zajímavé počtení, ale zároveň dost špatně posuzovaná zpoždění. Např. na trati Trutnov - Hradec Králové byla až do 31.7.2014 výluka, a to na trase Trutnov - Jaroměř (cca 75 % cesty z celkových 60 km). Vzhledem k tomu, že autobusy jezdí úplně jinou trasu, než-li vlaky, silnice prostě nevedou kolem železnice, tak si myslím, že České dráhy udělaly maximum pro to, aby se cestující do cílové stanice dostali.

1 0
možnosti

Celkem dobrý článek. Před pár lety jsem takhle zpracovával statistiku zpoždění (jako seminárku ze statistiky) a vyšlo něco podobného. Zpoždění je tím pravděpodobnější, čím vlak jede delší trasu, čím více jede po jednokolejkách a čím je rychlejší. Nejvýznamnější faktor byla probíhající rekonstrukce tratě, naopak zastaralost nebyla statisticky prokázaná (tj. na modernizovaných úsecích se vlaky zpožďují stejně jako na starých).

Jinak bych si nedovolil souhlasit s autorem ohledně té významnosti rychlků ve srovnání s osobáky. Největší podíl osobáků je příměstská doprava a ta obvykle odvozí více cestujících než rychlíky. Menší zpoždění rychlíku je navíc lépe akceptovatelné (jede-li člověk dvě hodiny, tak deset minut navíc snese lépe než při pravidelné 15-timinutové cestě ráno do práce).

V Německu jsem jel v poslední době vlakem několikrát a s tou dochvilností to není také nic moc. Zpoždění jsou sice menší, ale celkem pravidelná. Němci mají ale vychytanější systém informování cestujících o plánovaných výlukách a daleko častěji používají výlukové jízdní řády.

0 0
možnosti

J13i41ř14í 48J65o59z32a

8. 8. 2014 9:55

V Německu jsou jízdní řády koncipovány tak, že v důležitých stanicích čekají vlaky cca. 5 minut... důvod je jednoduchý, když nabere vlak cestou zpoždění, nemusí pak ve stanici čekat... a snadněji pak dožene zpoždění...

0 0
možnosti

Možná už to tu padlo (nemám sílu pročítat vše), ale zpoždění se (pokud se nepletu) statisticky vykazují na příjezdu do cílové stanice. To, že má vlak na trase zpoždění 15 min., ještě neznamená, že do cíle nedojede včas. Jízdní řád je udělaný tak, aby (především) v posledním "úseku" měl vlak rezervu a mohl menší zpoždění dojet. A když přijede do cíle s předstihem, nikoho to nezarmoutí :-). Problém je, kdyby s předstihem odjel ze stanice někde po cestě ... Proto se ta rezerva dává na konec.

3 0
možnosti

na  druhou stranu cestující nejezdí vždy až na konečnou. Přesedají i jinde a ty zajímá zpoždění v té stanici přestupu a ne v konečné vlaku.

2 0
možnosti

Cestovat vlakem v neděli 27. července z Prostějova do Ostravy, byl horor. Na žádném nádraží nešel proud, byly vypnuty informační tabule, vlaky měly skoro hodinu zpoždění a to, ke kterému nástupišti vlak přijede, jsem musel zjistit u posunovačů.

1 0
možnosti

Daleko horší, než daná zpoždění, za která často ČD nemohou (jak bylo uvedeno) je to, co ČD ovlivnit mohou a nedělají - informace zákazníkům. Že má vlak zpoždění se dá pochopit. Co nechápu je fakt, že ČD o tom obvykle informují minimálně a až na poslední chvíli. Informace jsou často neúplné.

Informace o případných alternativních spojích chybí úplně. V samotném vlaku informace o zpoždění často také chybí - hlášení ve vlaku zde neexistuje. A průvodčí místo toho, aby byl skutčným průvodcem a cestující informovali, rezignovali na pouhé "štíplístky."

4 5
možnosti

Mne v posledních letech průvodčí mnokrát informovali. A nejen o zpoždění, ale třeba i o tom, že podle jízdního řádu vlak ve stanici deset minut čeká (asi abych se nedivil).

2 1
možnosti

To s tým, že vlak odišiel predčasne snáď myslíte ako vtip.

Alebo nie?

0 3
možnosti

" vlaky, které si vytvořily náskok a jely ve srovnání s jízdním řádem o pár minut dříve." - nic o odjezdu tu nevidím, jen o jízdě. Během dlouhé cesty mezi stanicemi (třeba Prahou a Pardubicemi) si vytvořili oproti jízdnímu řádu náskok.

3 0
možnosti