Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pravda o zpoždění: postihuje důležité vlaky, v létě je nejčastější

Jak je možné, že České dráhy udávají, že jim jezdí skoro 90 procent vlaků včas a vy máte pořád smůlu na zpoždění? Reportér iDNES.cz celý týden počítal data z veřejně dostupné internetové stránky Babitron. Vyplývá z nich, že nejvíce zpoždění je během léta a trpí jím především nejdůležitější rychlíky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37i22ř50í 46J92o94z71a 3558933870891

Nejlepší je jet rychlíky na trati Cheb - Karlovy Vary - Chomutov - Most - Teplice - Ústí nad Labem a dále na Prahu, tam snad každý druhý rychlík má zpoždění cca. 15 min., občas 60 minut... osobáky, které jezdí v pravidelném intervalu 60 minut, jezdí včas. Co však výborné je,že pokud chcete jet z Ústí n. L. do Litvínova musíte použít rychlík, aby jste v Teplicích měli návaznost na vlak do Litvínova, pokud má rychlík zpoždění, osobák z Teplic do Litvínova nečeká, takže si pak počkáte hodinu na další... výborné na tom je, že osobáky od Ústí nenavazují na vlaky z Teplic do Litvínova. Např. v opačném směru (z Litvínova do Ústí) je to tak, že 3 minuty před přijezdem vlaku od Litvínova vám ujede osobák na Ústí, takže musíte jet rychlíkem, který přijede asi cca. za 10 minut od příjezdu... no a samozřejmostí je, že rychlíky na této trati mají zpoždění na denním pořádku většinou 20 - 25 minut, tak kdo pak by chtěl tím asi jezdit, když pak musí trčet v Teplicích na nádraží...

0/0
8.8.2014 9:50
Foto

T97o53m13á68š 37K27i60r61o25v 1605628265427

Protože jsem ze Sokolova, mohu jedině souhlasit, jen bych ještě dodal, že na těchto rychlících, jezdí (dle mého ůsudku) 70 procent "koženkových" vagonů8-o

0/0
26.8.2014 21:49

J83a32k15u77b 64K77r73e11j53č36í64k 8513884142844

Nazdárek lidičky :D

Je sice hezké, že ČD vykazují dobrý výsledky ve zpoždění vlaků do stanic, ale je to cenu toho, že vlaky na spojích, čekají pouze po omezenou dobu. Ve chvíli kdy vám důležitý spoj ujede, tak čekáte poměrně dlouho na další spoj, bohužel to již statistika zpoždění nevidí. 

Bohužel pokud se výrazně zpožďují vlaky, které pro ČD dělají páter dopravy, tak by dané zpoždění měla mít taky výrazně vyšší váhu. Statistika zpoždění vlaků by se neměla počítat podle toho kolik vlaků přijede pozdě do stanice, ale kolik pasažéru dovoze pozdě do stanice, stejné by to mělo být i u odjezdů. 

S pozdravem!

0/0
5.8.2014 13:17

J93i52r77k92a 53D74v15o71ř73á91k 4705910763648

Nejhorší situace je s EuroCity přijíždějícími z východu, když pominu rozhrabávání kolejí. Jednak často protože z Balkánu už přijíždějí se sekerou, jednak proto, že ze Slovenska je táhne slovenská mašina řady 350 "Gorila", která je hrozně poruchová. Divím se, že ji tu Slovákům ještě ČD trpí.

0/0
5.8.2014 10:43

J22i60ř87í 30D60v20o48ř50á25k 5328213338510

Statistika - všeobecně uznávaná lež.Pokud chci správný výsledek , stačí správně vybrat vstupy.Čím více vstupů , tím větší možnost dopracovat se ke kýženému výsledku.

+1/−1
4.8.2014 19:36

M59i42c72h74a71l 57C39i66p19e48l 3489401561105

Sice zajímavé počtení, ale zároveň dost špatně posuzovaná zpoždění. Např. na trati Trutnov - Hradec Králové byla až do 31.7.2014 výluka, a to na trase Trutnov - Jaroměř (cca 75 % cesty z celkových 60 km). Vzhledem k tomu, že autobusy jezdí úplně jinou trasu, než-li vlaky, silnice prostě nevedou kolem železnice, tak si myslím, že České dráhy udělaly maximum pro to, aby se cestující do cílové stanice dostali.

+1/0
4.8.2014 15:21

J15o90s85e13f 19T75r70ö31g85l 8759532966726

Celkem dobrý článek. Před pár lety jsem takhle zpracovával statistiku zpoždění (jako seminárku ze statistiky) a vyšlo něco podobného. Zpoždění je tím pravděpodobnější, čím vlak jede delší trasu, čím více jede po jednokolejkách a čím je rychlejší. Nejvýznamnější faktor byla probíhající rekonstrukce tratě, naopak zastaralost nebyla statisticky prokázaná (tj. na modernizovaných úsecích se vlaky zpožďují stejně jako na starých).

Jinak bych si nedovolil souhlasit s autorem ohledně té významnosti rychlků ve srovnání s osobáky. Největší podíl osobáků je příměstská doprava a ta obvykle odvozí více cestujících než rychlíky. Menší zpoždění rychlíku je navíc lépe akceptovatelné (jede-li člověk dvě hodiny, tak deset minut navíc snese lépe než při pravidelné 15-timinutové cestě ráno do práce).

V Německu jsem jel v poslední době vlakem několikrát a s tou dochvilností to není také nic moc. Zpoždění jsou sice menší, ale celkem pravidelná. Němci mají ale vychytanější systém informování cestujících o plánovaných výlukách a daleko častěji používají výlukové jízdní řády.

0/0
4.8.2014 14:36

J91i66ř54í 13J58o81z60a 3498493210581

V Německu jsou jízdní řády koncipovány tak, že v důležitých stanicích čekají vlaky cca. 5 minut... důvod je jednoduchý, když nabere vlak cestou zpoždění, nemusí pak ve stanici čekat... a snadněji pak dožene zpoždění...

0/0
8.8.2014 9:55

M14i88r69o17s82l93a77v 80Z21i79k90m49u20n40d 7359303414823

Jenomže otázka výlukového jízdního řádu je věcí provozovatele dráhy ... v tuzemsku je vydání VJŘ kacířské záležitost, byla by to "zbytečná práce". V Německu jsou vydávány VJŘ, včetně informací ve vlakovém průvodci i na rozdíl dvou minut ....

0/0
12.8.2014 9:21

J70o50s88e95f 14T41r92ö27g81l 8939362966276

S tím bych si dovolil nesouhlasit. Na vydání výlukového JŘ je třeba spolupráce mezi dopravcem a provozovatelem dráhy. Pokud nejde dodržet ani přibližně (s akceptovatelným zpožděním a čekáním přípojů) normální JŘ, je věcí dopravce rozhodnout se, co "oželí", typicky které spoje se zruší, zda budou vyjíždět dříve a přijíždět včas nebo naopak vyjíždět včas a přijíždět později a které přípoje tedy budou zachované a které naopak plánovaně ne. Provozovatel dráhy jen dodá aktuální kapacitu a dořeší konflikty mezi dopravci.

0/0
12.8.2014 10:06

M50i45c90h59a70l 81N60ě78m92e58c 3287915807853

Možná už to tu padlo (nemám sílu pročítat vše), ale zpoždění se (pokud se nepletu) statisticky vykazují na příjezdu do cílové stanice. To, že má vlak na trase zpoždění 15 min., ještě neznamená, že do cíle nedojede včas. Jízdní řád je udělaný tak, aby (především) v posledním "úseku" měl vlak rezervu a mohl menší zpoždění dojet. A když přijede do cíle s předstihem, nikoho to nezarmoutí :-). Problém je, kdyby s předstihem odjel ze stanice někde po cestě ... Proto se ta rezerva dává na konec.

+3/0
4.8.2014 10:34

J62a62r48o51s34l29a17v 38K87o63m10o73ň 1130504104601

na  druhou stranu cestující nejezdí vždy až na konečnou. Přesedají i jinde a ty zajímá zpoždění v té stanici přestupu a ne v konečné vlaku.

+2/0
4.8.2014 17:15

J98i27r53k92a 32D64v89o88ř39á81k 4215870883208

Není to tak. Měřících bodů je mnohem víc. Ale je pravda, že kdysi se to tak opravdu měřilo. Kdysi se také za "včas" považovalo <10 min. Dnes je to <5 min.

0/0
5.8.2014 10:38

K12a54m22i11l 45J94e40r73o58n75ý29m 30P37á61l70k17a 5811851749529

Cestovat vlakem v neděli 27. července z Prostějova do Ostravy, byl horor. Na žádném nádraží nešel proud, byly vypnuty informační tabule, vlaky měly skoro hodinu zpoždění a to, ke kterému nástupišti vlak přijede, jsem musel zjistit u posunovačů.

+1/0
4.8.2014 9:06

M58a67r91t62i42n 69J39i83r60s44á89k 8358269985733

Daleko horší, než daná zpoždění, za která často ČD nemohou (jak bylo uvedeno) je to, co ČD ovlivnit mohou a nedělají - informace zákazníkům. Že má vlak zpoždění se dá pochopit. Co nechápu je fakt, že ČD o tom obvykle informují minimálně a až na poslední chvíli. Informace jsou často neúplné.

Informace o případných alternativních spojích chybí úplně. V samotném vlaku informace o zpoždění často také chybí - hlášení ve vlaku zde neexistuje. A průvodčí místo toho, aby byl skutčným průvodcem a cestující informovali, rezignovali na pouhé "štíplístky."

+4/−5
4.8.2014 8:39

Ř88e70h58o37ř 98V24l13a85s78á44k 2564444681616

Mne v posledních letech průvodčí mnokrát informovali. A nejen o zpoždění, ale třeba i o tom, že podle jízdního řádu vlak ve stanici deset minut čeká (asi abych se nedivil).

+2/−1
4.8.2014 9:46

R76e20g13i16n13e 44M59a94r54t18i82n 6622708430738

Průvodčích R^ se také musím zastat. Jsem s nimi spokojený. Asi je fakt, že v malých soupravách (lokálky) jsou schopní zvládnout dotazy, ale ve velkých soupravách je to nad jejich síly.:-( Občas ve velkých soupravách ČD je "veřejné hlášení", ale skoro nesrozumitelné.Rv

+1/0
4.8.2014 10:49

J24i84r40k12a 45D71v43o91ř25á26k 4245580533888

Průvodčí se opravdu o hodně vylepšili i podle mě.

0/0
5.8.2014 10:39
Foto

P76e62t34e82r 48J90a82b23l24o22n92o70v54s21k62y 1829896411491

Vo všetkých vlakoch kategórie EC na trase Praha-Ostrava / Vsetín informuje cestujúcich vlakový rozhlas.Včera pri mojej ceste s EC 124 zo Žiliny do Prahy boli aktualizované hlásenia,keď sme stáli pred žst.Ústí n.Orlicí a Úvaly.Dovod i približná výška zpoždění boli oznámené+info,že cestujúci nemajú vystupovať z vlaku.Takže pri vlakoch EuroCity spokojnosť

+1/0
4.8.2014 10:19

A25l45e69x41a59n38d58r 41K48o69s23t86k28a 5459456119296

Zajímavé, že v civilizovaném Japonsku zpoždění neexistuje. Asi to mají pořádně pořešené.

+1/−2
4.8.2014 11:03

J16i10r45k59a 35D33v11o27ř86á32k 4775720473148

Není pravda, že v Japonsku zpoždění neexistují. Existují ale je to tam opravdu jinak. V nedávné minulosti kvůli zpoždění šinkansenů odstoupil ministr dopravy. ;-D

+1/0
4.8.2014 15:39

J62i41ř68í 21D48v60o26ř64á51k 5888623338800

Existují , jenom se udávají v jiných řádech (nebo jednotkách času).ČD by určitě neudávaly zpoždění v sekundách.

0/0
5.8.2014 20:47

M75a52r78t82i36n 74K26l80u70v35á49n78e84k 9442188573213

To s tým, že vlak odišiel predčasne snáď myslíte ako vtip.

Alebo nie?

0/−3
4.8.2014 7:55

P70e19t69r 95N75e82c64h13a76n88i80c54k82ý 7803186458690

" vlaky, které si vytvořily náskok a jely ve srovnání s jízdním řádem o pár minut dříve." - nic o odjezdu tu nevidím, jen o jízdě. Během dlouhé cesty mezi stanicemi (třeba Prahou a Pardubicemi) si vytvořili oproti jízdnímu řádu náskok.

+3/0
4.8.2014 8:16

S76t45a21n78i97s89l21a38v 46T59v97r85z 4976817413299

Je hodne vlaku, ktere konci napriklad v Praze na hlavnim nadrazi a diky dobrym podminkam dojedou do cilove stanice treba i o pet minut drive, nez je v jizdnim radu.

Prijezdy byvaji casto jen orientacni. To je treba take duvod, proc vlaky, ktere maji na vstupu do CR pul hodinove zpozdeni, na vystupu z CR jiz zadne zpozdeni nemaji.

0/0
4.8.2014 9:27

R42o40s51t62i71s15l55a13v 98B70l71a48ž91e89k 5798662961763

Pan autor by si měl dát obklad na hlavu asi by měl zvolnit tempo v těch letních vedrech....Asi tak jako to dělají ty vlaky, protože i malé dítě ví, že v létě vlaky Z BEZPEČNOSTNÍHO hlediska MUSÍ jezdit pomaleji. Tohle ví každé dítě už na základní škole nás to učili....Autor asi chyběl a takhle se ztrapnil :-/

+2/−2
4.8.2014 7:55

M97a47r80t74i58n 39K70l16u64v54á27n53e78k 9122818723513

Možno autor len konštatoval fakt...

0/0
4.8.2014 7:56

P74e15t28r 24N72o16v33o94t89n49y 3669962679182

Jakože se v létě přehřívají parni kotle? :-D

+1/−1
4.8.2014 8:29

A15l41e83x63a30n94d59r 75K13o42s43t48k48a 5539526279696

Ne, jakože se jim z horka kroutí špatně udělané koleje.

0/−1
4.8.2014 11:29

P88e17t17r 24N45o11v92o29t65n11y 3529162759252

A kde jste viděl naposledy pomalou jízdu kvůli teplu?

+1/0
4.8.2014 13:05

J25a87n 30P85a70v95e49l87k86a 3407791544511

Jenže jízdní řád se MUSÍ dodržovat.

+1/0
4.8.2014 8:40

M21a40t71ú83š 56B46e95n48a37k 9778104972273

Toto na moderných zvrškoch neplatí, tie sú stavané tak aby zvýšené teploty zniesli, tak isto sa dnes nerobia dilatačné spoje, ale sa natvrdo koľaje zvaria a sily vyvolané účinkami teplôt sa prenesú pomocou upínadiel do podvalov a následne zvršku.

+1/0
4.8.2014 12:49

R75a92d73o59m35í67r 32K32r64u32p41i97č91k67a 9294372150315

Starsi vlak na ilustracni foto jste uz nenasli? :-)

0/0
4.8.2014 7:54

R47o76m54a70n 79P32o28l78á28č49e92k 5176709975

Pára už by byla moc nápadná ;-D

+2/0
4.8.2014 9:07

J32i49r33k12a 14D61v76o60ř14á14k 4605330803728

Jj, ten vlak z fotky je tak strý, že ho už ČD snad ani neprovozuje. Patří zřejmě nějakému soukromníkovi, co také sehnal objednávku na dopravní obslužnost ("dotace").

0/0
5.8.2014 10:57

J16i38ř85í 41S77t88ř42e41d88a 2974470133796

Do i z Prahy jezdím pravidelně se zpožděním. Rekord byl někdy v červnu, kdy jsem posledním spojem z Olomouce ve 20:21 do velkovesnice doraziil ve 01:40. Na "Vážení cesctující, omlouváme se za zpoždění vlaku", někdy polohlasitě odpovídám, běžte s tou omluvou už do pr...

+3/−2
4.8.2014 7:08

R48e53g14i25n39e 34M37a92r45t78i13n 6122278850988

Olomouc - Brno.Rv Jezdím po ní vyjímečně, ale tragické spojení po snad 50 let. Věčné výluky s přesedáním na náhradní dopravu. Teď myslím zase mají náhradní dopravu.

+1/0
4.8.2014 7:05

E93v66a 75R70y94b96n55í43č63k30o38v29á 2423179910226

Haha. Ja uz vic jak rok jezdim kazdy tyden ECckem Brno-Bratislava, a tam je skoro vyjimka, kdyz ten vlak zpozdeni nema. Jeden cas mival pravidelne zpozdeni presne 50 minut, ze jsem si az rikala, proc to teda rovnou nezmeni v jizdnim radu. Rekord jsem zazila onehda 168minut zpozdeni na BA nadrazi bez jedinyho centu a smenarnou zavrenou. Sranda. Pak se hrozne smeju lidem, kteri se pozastavuji nad tim, ze ma ten vlak 15 minut zpozdeni. Ja spis valim voci, kdyz zpozdeni nema  8-o ;-D

+1/0
4.8.2014 6:23

H15o23n73z80a 10F64á17t29o65r 2439805104910

Pak by tedy mohli upravit hlášení staničního rozhlasu na "Vážení cestující, přijíždí vlak číslo XXX s pravidelným zpožděním 50 minut..." ;-D

+3/−1
4.8.2014 6:30

M95a98t85ú39š 23B13e97n52a46k 9138424532553

proste klasické EC z maďarska, tam nimi obsluhujú aj dediny, koľaje v katastrofálnom stave a ešte maďarský rušňovodiči nevedia obsluhovať slovenské gorily, ktoré ich zaobchádzanie nevydržia. Navyše sa k tomu pridala teraz tá nepodarená rekonštrukcia medzi Galantou a Štúrovom.

+1/0
4.8.2014 12:55

L57e81n74k13a 98Z72i12m71o20v89á 8210713350237

Pondělní zkušenost: Pendolino v Ostravě na nějaký vlak čeklo, EC v Pardubicích na zpožděné Pendolino nečekalo, asi proto, že stejným směrem jede za půl hodiny rychlík. Z této půlhodiny se vlivem zpoždění stalo 9 minut na přestup i s nákupem jízdenky při dvou otevřených přepážkách, stihnuto jen tak tak. Průvodčí netušila, jestli na rychlík toho dne poslední osobák v kolíně počká a proč taky, když na přestup jsou celé 4 minuty, jedeme bez zpoždění, ale nástupiště nevěděla. Pro někoho v pohodě cesta, já trasu Ostrava-domov jela prvně, měla jsem z vymýšlení spojů během cesty docela nervy v kýblu a kyselý ksicht každého zaměstnance ČD od Pardubic až k domovu mi vůbec nepomáhal.

+1/−5
4.8.2014 0:21

R65a20d63i74m 41Š21o61l62c 1375415305554

No nějak nechápu proč jste si třeba jízdenky všechny nevyřídila v Ostravě. U každé přepážky lze koupit jízdenku ČD odkudkoli kamkoli. Nástupiště průvodčí fakt vědět nemůže, protože to je záležitost SŽDC kam to šoupne.

+10/−2
4.8.2014 4:34
Foto

V76o77j18t17ě70c37h 76H67u21b61r 2706835678762

Nástupiště se dají zjistit online třeba z těchto stránek SŽDC:

provoz.szdc.cz/tabule/Default.aspx?lang=cs

Existuje i aplikace pro Android se stejnými informacemi:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.circlegate.tt.navlak.android

Průvodčí u ČD mají nově služební smartphony.

Vymluvit se na druhé a vysvětlit, proč něco nejde je ale jednodušší, než se snažit pomoci zákazníkovi, že.

0/−1
4.8.2014 7:27

R11a28d92i36m 74Š49o12l41c 1725395795924

Tak proto nechápu, proč si to paní nezjistí sama. Přeci jenom průvodčí jistě nemá placený datový tarif a nevím co děláte za práci, ale asi ze svého byste taky nic nedoplácel. Tady taky platí jak to cestující podá a rozdělení... 1. zmatenej strejda; 2. hádavá nána

+1/−3
4.8.2014 7:43

P78e77t23r 46N29o21v75o66t52n55y 3949412809142

Pokud má průvodčí služební smartphone, tak jistě proto, aby si na něm mohl hrát hry. :-)

+1/−1
4.8.2014 8:32
Foto

V11o96j46t97ě98c12h 13H57u53b83r 2616195488922

1. Psal jsem služební smartphone - zaměstnavatel mu datový tarif platí.

2. Prosím nesuďte mě - nejednou jsem spolucestujícím ve vlaku tímto způsobem pomáhal a opravdu jsem neřešil těch pár kB, co mi to ubralo z FUP.

3. >Proč si to paní nezjistí sama.

Bohužel typický přístup (naštěstí už jen části) lidí pracujících v českých službách. "Zákazníku starej se, neotravuj. pomoz si sám, já mám důležitější věci na práci."

Nevím, proč by paní, která možná jezdí vlakem jednou za čas, měla vědět, kde a jak si zjišťovat podrobné informace. Průvodčí je profesionál, je za svou práci placený a měl by si umět tyto informace rychle a efektivně najít, protože se na rozdíl od paní na dáze pohybuje denně.

A pokud Vám snad přijde komunikace se zákazníky zdlouhavá: Je takový problém si informace o nástupišti pro takové těsné přípoje při zpoždění před příjezdem najít o ohlásit vlakovým rozhlasem?

+5/−1
4.8.2014 8:32

R80a36d75i76m 43Š40o56l83c 1885425475344

Ne každý průvodčí smartphone má, tak nešiřte bludy. Nejednou jsem zažil, že místo nástupišť (viz problém zmíněný p. Nechanickým) hlásili ve vlaku něco jako pozorně sledujte hlášení staničního rozhlasu o přípojných vlacích. ČD nejsou Regiojet a nemají sluhu v každém voze a věřte, že když má průvodčí + vlakvedoucí 400 lidí ve vlaku, tak prostě nejde vyhovět všem a navíc oni fakt nemůžou vědět jestli paní je nebo není sváteční cestující.

+4/0
4.8.2014 8:45

K63a55t11e43ř75i46n41a 43V68a97š40á74k91o81v92á 5751732659925

myslite jako takova ta huhnava hlaseni,kterym je rozumet kazde treti slovo pokud zrovna nestojite primo pod reproduktorem a vubec, pokud zrovna na nadrazi jede jiny vlak nebo vedle vas nekdo mluvi ? :-)

Kdybych se mela ridit podle hlaseni, v zivote zadny vlak nestihnu

0/0
4.8.2014 9:22
Foto

V45o59j65t28ě58c74h 67H65u13b69r 2696505628182

1. Nepsal jsem, že smartphone mají *všichni* průvodčí. Vycházím z následujícího článku:

http://www.zelpage.cz/zpravy/9325

...a z předpokladu, že průvodčím na vlacích vyšší kvality byly smartphony přidělovány přednostně.

Mohl byste se prosím podělit o Vaše zdroje, abyste mohl podpořit své nařčení, že šířím bludy?

2. Informační přínos hlášení "pozorně sledujte hlášení staničního rozhlasu o přípojných vlacích" jsem nepochopil. To,  že na nádraží hlásí z rozhlasu přípojné vlaky snad ví každý, tomu, kdo to neví nepomůže ani to hlášení ve vlaku. Potíž se staničnm hlášením je, že často přichází pozdě, nebo není slyšet.

3. Ad 400 lidí ve vlaku: Myslím, že hlavně při mimořádnostech by mělo být přednější podávat informace cestujícím než se třeba starat o to, kdo si zrovna zapomněl jakou slevovou kartičku a vypisovat doplatky. Tím neříkám, že by se to nemělo dělat, jen je podle mě přednější pomáhat zákazníkům, už jenom proto, že to dělá dobrou reklamu firmě. A pokud ten čas opravdu není, stačí se slušně omluvit a ne říct nevím. Čekám ale reakce, že "v předpisu XYZ ale stojí něco jiného". Holt ČD.

0/−1
4.8.2014 12:04

P66e63t78r 92N96e81c28h42a11n61i46c67k77ý 7453686488740

V předpise ČD je, že 1 průvodčí je na 4 vagony, ať se bavíme o konkrétních hodnotách. Průvodčí může telefonovat, když neví. Krom toho by průvodčí mohl být dostatečně zkušený a vědět odkud jezdí osobáky v Kolíně (především směr Nymburk je 4-5 a vlaky PA-PHA jezdí po průběžných kolejích na 1-2 nástupišti. Posledně nevím čí je to vina, ale průvodčí mohla paní prodat jízdenku bez přirážky už v tom rychlíku (nebyla to jízdenka na její vlak), jestli se paní nezkusila zeptat nebo ji to průvodčí nenabídla, to nevím. A měla v Pardubicích půl hodiny na nákup jízdenky z Kolína.

Ad 1: Problém byl v rychlíku, kde paní nedostala informaci o nástupišti.

2. Tohle je hlavně u zpoždění a jednodušší je sledovat tabuli a nejlépe zmíněné aplikace nebo webové služby

3. Často při mimořádnostech nedělají ani jedno. Tady mají průvodčí velké mezery. Na druhou stranu už jsem viděl jak průvodčí tyto informace oznámila a nějaký pepik ji začal nadávat, tak si nevyberete. Souhlasím s nedostatkem poskytování informací. Náhradní objízdnou trasu dokáže najít i v popce, někdy by se hodila i informace o autobusech, když další přípoj jede za 2 hodiny a do cíle to není daleko (třeba přestup v Turnově směr Liberec). Dispečery bych nakopal přednostně, ti jsou zodpovědní za informovanost průvodčích a někdo s chytrým mobilem zjistí dřív co se stalo než průvodčí. A systém zajišťování přípojných vlaků, kdy zpožděný se musí dovolat dispečerovi a on uráčí říct počká/nepočká jak mu to zrovna vyjde (opravdu jsem to pozoroval na několika stejných situacích a výsledky se lišily) je pomalu jak z doby C.K. Dispečer by sám měl sledovat mapu (modernější než babitron) a ptát se zpožděných jestli má přestupující do destinace x-y a plánovat řešení a ta předávat průvodčím. Od čeho tam sakra je?

+1/0
4.8.2014 14:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.