Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pravda o zpoždění: postihuje důležité vlaky, v létě je nejčastější

Jak je možné, že České dráhy udávají, že jim jezdí skoro 90 procent vlaků včas a vy máte pořád smůlu na zpoždění? Reportér iDNES.cz celý týden počítal data z veřejně dostupné internetové stránky Babitron. Vyplývá z nich, že nejvíce zpoždění je během léta a trpí jím především nejdůležitější rychlíky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21i38ř89í 77J69o70z43a 3168593490321

Nejlepší je jet rychlíky na trati Cheb - Karlovy Vary - Chomutov - Most - Teplice - Ústí nad Labem a dále na Prahu, tam snad každý druhý rychlík má zpoždění cca. 15 min., občas 60 minut... osobáky, které jezdí v pravidelném intervalu 60 minut, jezdí včas. Co však výborné je,že pokud chcete jet z Ústí n. L. do Litvínova musíte použít rychlík, aby jste v Teplicích měli návaznost na vlak do Litvínova, pokud má rychlík zpoždění, osobák z Teplic do Litvínova nečeká, takže si pak počkáte hodinu na další... výborné na tom je, že osobáky od Ústí nenavazují na vlaky z Teplic do Litvínova. Např. v opačném směru (z Litvínova do Ústí) je to tak, že 3 minuty před přijezdem vlaku od Litvínova vám ujede osobák na Ústí, takže musíte jet rychlíkem, který přijede asi cca. za 10 minut od příjezdu... no a samozřejmostí je, že rychlíky na této trati mají zpoždění na denním pořádku většinou 20 - 25 minut, tak kdo pak by chtěl tím asi jezdit, když pak musí trčet v Teplicích na nádraží...

0/0
8.8.2014 9:50
Foto

T40o70m93á68š 50K81i55r48o91v 1235688375327

Protože jsem ze Sokolova, mohu jedině souhlasit, jen bych ještě dodal, že na těchto rychlících, jezdí (dle mého ůsudku) 70 procent "koženkových" vagonů8-o

0/0
26.8.2014 21:49

J89a31k44u79b 24K23r13e49j92č50í83k 8573864692594

Nazdárek lidičky :D

Je sice hezké, že ČD vykazují dobrý výsledky ve zpoždění vlaků do stanic, ale je to cenu toho, že vlaky na spojích, čekají pouze po omezenou dobu. Ve chvíli kdy vám důležitý spoj ujede, tak čekáte poměrně dlouho na další spoj, bohužel to již statistika zpoždění nevidí. 

Bohužel pokud se výrazně zpožďují vlaky, které pro ČD dělají páter dopravy, tak by dané zpoždění měla mít taky výrazně vyšší váhu. Statistika zpoždění vlaků by se neměla počítat podle toho kolik vlaků přijede pozdě do stanice, ale kolik pasažéru dovoze pozdě do stanice, stejné by to mělo být i u odjezdů. 

S pozdravem!

0/0
5.8.2014 13:17

J58i12r58k92a 43D48v42o22ř94á31k 4945370303708

Nejhorší situace je s EuroCity přijíždějícími z východu, když pominu rozhrabávání kolejí. Jednak často protože z Balkánu už přijíždějí se sekerou, jednak proto, že ze Slovenska je táhne slovenská mašina řady 350 "Gorila", která je hrozně poruchová. Divím se, že ji tu Slovákům ještě ČD trpí.

0/0
5.8.2014 10:43

J92i69ř77í 31D39v37o46ř39á71k 5228903978500

Statistika - všeobecně uznávaná lež.Pokud chci správný výsledek , stačí správně vybrat vstupy.Čím více vstupů , tím větší možnost dopracovat se ke kýženému výsledku.

+1/−1
4.8.2014 19:36

M83i32c11h54a81l 53C33i58p70e77l 3879231181855

Sice zajímavé počtení, ale zároveň dost špatně posuzovaná zpoždění. Např. na trati Trutnov - Hradec Králové byla až do 31.7.2014 výluka, a to na trase Trutnov - Jaroměř (cca 75 % cesty z celkových 60 km). Vzhledem k tomu, že autobusy jezdí úplně jinou trasu, než-li vlaky, silnice prostě nevedou kolem železnice, tak si myslím, že České dráhy udělaly maximum pro to, aby se cestující do cílové stanice dostali.

+1/0
4.8.2014 15:21

J80o51s39e40f 64T26r79ö42g91l 8809982936356

Celkem dobrý článek. Před pár lety jsem takhle zpracovával statistiku zpoždění (jako seminárku ze statistiky) a vyšlo něco podobného. Zpoždění je tím pravděpodobnější, čím vlak jede delší trasu, čím více jede po jednokolejkách a čím je rychlejší. Nejvýznamnější faktor byla probíhající rekonstrukce tratě, naopak zastaralost nebyla statisticky prokázaná (tj. na modernizovaných úsecích se vlaky zpožďují stejně jako na starých).

Jinak bych si nedovolil souhlasit s autorem ohledně té významnosti rychlků ve srovnání s osobáky. Největší podíl osobáků je příměstská doprava a ta obvykle odvozí více cestujících než rychlíky. Menší zpoždění rychlíku je navíc lépe akceptovatelné (jede-li člověk dvě hodiny, tak deset minut navíc snese lépe než při pravidelné 15-timinutové cestě ráno do práce).

V Německu jsem jel v poslední době vlakem několikrát a s tou dochvilností to není také nic moc. Zpoždění jsou sice menší, ale celkem pravidelná. Němci mají ale vychytanější systém informování cestujících o plánovaných výlukách a daleko častěji používají výlukové jízdní řády.

0/0
4.8.2014 14:36

J21i25ř89í 63J70o48z20a 3228503110611

V Německu jsou jízdní řády koncipovány tak, že v důležitých stanicích čekají vlaky cca. 5 minut... důvod je jednoduchý, když nabere vlak cestou zpoždění, nemusí pak ve stanici čekat... a snadněji pak dožene zpoždění...

0/0
8.8.2014 9:55

M26i16r89o42s56l39a16v 18Z48i38k95m55u48n21d 7459263954603

Jenomže otázka výlukového jízdního řádu je věcí provozovatele dráhy ... v tuzemsku je vydání VJŘ kacířské záležitost, byla by to "zbytečná práce". V Německu jsou vydávány VJŘ, včetně informací ve vlakovém průvodci i na rozdíl dvou minut ....

0/0
12.8.2014 9:21

J73o39s75e93f 40T24r71ö89g36l 8579822526696

S tím bych si dovolil nesouhlasit. Na vydání výlukového JŘ je třeba spolupráce mezi dopravcem a provozovatelem dráhy. Pokud nejde dodržet ani přibližně (s akceptovatelným zpožděním a čekáním přípojů) normální JŘ, je věcí dopravce rozhodnout se, co "oželí", typicky které spoje se zruší, zda budou vyjíždět dříve a přijíždět včas nebo naopak vyjíždět včas a přijíždět později a které přípoje tedy budou zachované a které naopak plánovaně ne. Provozovatel dráhy jen dodá aktuální kapacitu a dořeší konflikty mezi dopravci.

0/0
12.8.2014 10:06

M11i19c47h58a65l 32N53ě30m75e89c 3447325867113

Možná už to tu padlo (nemám sílu pročítat vše), ale zpoždění se (pokud se nepletu) statisticky vykazují na příjezdu do cílové stanice. To, že má vlak na trase zpoždění 15 min., ještě neznamená, že do cíle nedojede včas. Jízdní řád je udělaný tak, aby (především) v posledním "úseku" měl vlak rezervu a mohl menší zpoždění dojet. A když přijede do cíle s předstihem, nikoho to nezarmoutí :-). Problém je, kdyby s předstihem odjel ze stanice někde po cestě ... Proto se ta rezerva dává na konec.

+3/0
4.8.2014 10:34

J13a49r61o19s31l14a31v 17K54o31m20o96ň 1510144604831

na  druhou stranu cestující nejezdí vždy až na konečnou. Přesedají i jinde a ty zajímá zpoždění v té stanici přestupu a ne v konečné vlaku.

+2/0
4.8.2014 17:15

J66i96r12k22a 98D93v73o80ř69á32k 4645460123498

Není to tak. Měřících bodů je mnohem víc. Ale je pravda, že kdysi se to tak opravdu měřilo. Kdysi se také za "včas" považovalo <10 min. Dnes je to <5 min.

0/0
5.8.2014 10:38

K49a45m57i70l 12J88e27r20o33n86ý46m 56P87á70l68k30a 5981661299719

Cestovat vlakem v neděli 27. července z Prostějova do Ostravy, byl horor. Na žádném nádraží nešel proud, byly vypnuty informační tabule, vlaky měly skoro hodinu zpoždění a to, ke kterému nástupišti vlak přijede, jsem musel zjistit u posunovačů.

+1/0
4.8.2014 9:06

M50a82r22t64i96n 80J41i17r87s20á16k 8798139925463

Daleko horší, než daná zpoždění, za která často ČD nemohou (jak bylo uvedeno) je to, co ČD ovlivnit mohou a nedělají - informace zákazníkům. Že má vlak zpoždění se dá pochopit. Co nechápu je fakt, že ČD o tom obvykle informují minimálně a až na poslední chvíli. Informace jsou často neúplné.

Informace o případných alternativních spojích chybí úplně. V samotném vlaku informace o zpoždění často také chybí - hlášení ve vlaku zde neexistuje. A průvodčí místo toho, aby byl skutčným průvodcem a cestující informovali, rezignovali na pouhé "štíplístky."

+4/−5
4.8.2014 8:39

Ř52e10h48o91ř 60V89l92a25s42á89k 2444574711406

Mne v posledních letech průvodčí mnokrát informovali. A nejen o zpoždění, ale třeba i o tom, že podle jízdního řádu vlak ve stanici deset minut čeká (asi abych se nedivil).

+2/−1
4.8.2014 9:46

R29e85g17i74n98e 60M31a35r33t83i64n 6412388480648

Průvodčích R^ se také musím zastat. Jsem s nimi spokojený. Asi je fakt, že v malých soupravách (lokálky) jsou schopní zvládnout dotazy, ale ve velkých soupravách je to nad jejich síly.:-( Občas ve velkých soupravách ČD je "veřejné hlášení", ale skoro nesrozumitelné.Rv

+1/0
4.8.2014 10:49

J65i47r89k67a 97D27v47o85ř11á32k 4905190753348

Průvodčí se opravdu o hodně vylepšili i podle mě.

0/0
5.8.2014 10:39
Foto

P53e90t10e37r 23J50a66b15l41o21n42o56v59s83k16y 1129266421311

Vo všetkých vlakoch kategórie EC na trase Praha-Ostrava / Vsetín informuje cestujúcich vlakový rozhlas.Včera pri mojej ceste s EC 124 zo Žiliny do Prahy boli aktualizované hlásenia,keď sme stáli pred žst.Ústí n.Orlicí a Úvaly.Dovod i približná výška zpoždění boli oznámené+info,že cestujúci nemajú vystupovať z vlaku.Takže pri vlakoch EuroCity spokojnosť

+1/0
4.8.2014 10:19

A83l22e13x36a81n71d79r 97K60o82s90t43k29a 5919856689276

Zajímavé, že v civilizovaném Japonsku zpoždění neexistuje. Asi to mají pořádně pořešené.

+1/−2
4.8.2014 11:03

J27i50r70k49a 46D28v60o87ř45á17k 4185700603568

Není pravda, že v Japonsku zpoždění neexistují. Existují ale je to tam opravdu jinak. V nedávné minulosti kvůli zpoždění šinkansenů odstoupil ministr dopravy. ;-D

+1/0
4.8.2014 15:39

J41i89ř80í 62D83v85o84ř68á26k 5798933178300

Existují , jenom se udávají v jiných řádech (nebo jednotkách času).ČD by určitě neudávaly zpoždění v sekundách.

0/0
5.8.2014 20:47

M34a19r25t24i38n 10K93l97u89v59á58n14e23k 9512528893383

To s tým, že vlak odišiel predčasne snáď myslíte ako vtip.

Alebo nie?

0/−3
4.8.2014 7:55

P59e15t74r 24N73e26c77h31a46n31i97c65k61ý 7343416388560

" vlaky, které si vytvořily náskok a jely ve srovnání s jízdním řádem o pár minut dříve." - nic o odjezdu tu nevidím, jen o jízdě. Během dlouhé cesty mezi stanicemi (třeba Prahou a Pardubicemi) si vytvořili oproti jízdnímu řádu náskok.

+3/0
4.8.2014 8:16

S98t41a14n26i36s18l76a69v 55T31v63r81z 4896787633439

Je hodne vlaku, ktere konci napriklad v Praze na hlavnim nadrazi a diky dobrym podminkam dojedou do cilove stanice treba i o pet minut drive, nez je v jizdnim radu.

Prijezdy byvaji casto jen orientacni. To je treba take duvod, proc vlaky, ktere maji na vstupu do CR pul hodinove zpozdeni, na vystupu z CR jiz zadne zpozdeni nemaji.

0/0
4.8.2014 9:27

R17o63s78t77i30s39l20a35v 63B79l94a79ž56e46k 5698292531183

Pan autor by si měl dát obklad na hlavu asi by měl zvolnit tempo v těch letních vedrech....Asi tak jako to dělají ty vlaky, protože i malé dítě ví, že v létě vlaky Z BEZPEČNOSTNÍHO hlediska MUSÍ jezdit pomaleji. Tohle ví každé dítě už na základní škole nás to učili....Autor asi chyběl a takhle se ztrapnil :-/

+2/−2
4.8.2014 7:55

M76a37r26t21i81n 82K37l92u74v59á25n96e14k 9912518653303

Možno autor len konštatoval fakt...

0/0
4.8.2014 7:56

P29e25t12r 48N32o70v57o94t71n36y 3859902919862

Jakože se v létě přehřívají parni kotle? :-D

+1/−1
4.8.2014 8:29

A56l27e20x10a43n13d96r 38K25o97s34t59k63a 5889936599516

Ne, jakože se jim z horka kroutí špatně udělané koleje.

0/−1
4.8.2014 11:29

P70e78t18r 52N18o70v35o48t44n51y 3619662849332

A kde jste viděl naposledy pomalou jízdu kvůli teplu?

+1/0
4.8.2014 13:05

J33a92n 93P76a88v89e12l43k58a 3707291394221

Jenže jízdní řád se MUSÍ dodržovat.

+1/0
4.8.2014 8:40

M45a79t65ú18š 25B18e75n89a57k 9828594882933

Toto na moderných zvrškoch neplatí, tie sú stavané tak aby zvýšené teploty zniesli, tak isto sa dnes nerobia dilatačné spoje, ale sa natvrdo koľaje zvaria a sily vyvolané účinkami teplôt sa prenesú pomocou upínadiel do podvalov a následne zvršku.

+1/0
4.8.2014 12:49

R11a18d53o42m48í31r 48K82r87u83p79i50č51k79a 9454402730105

Starsi vlak na ilustracni foto jste uz nenasli? :-)

0/0
4.8.2014 7:54

R55o14m49a25n 43P28o67l71á17č44e20k 5306599445

Pára už by byla moc nápadná ;-D

+2/0
4.8.2014 9:07

J16i68r59k89a 96D78v15o21ř24á13k 4695880173348

Jj, ten vlak z fotky je tak strý, že ho už ČD snad ani neprovozuje. Patří zřejmě nějakému soukromníkovi, co také sehnal objednávku na dopravní obslužnost ("dotace").

0/0
5.8.2014 10:57

J64i29ř80í 88S49t38ř26e49d71a 2624350643586

Do i z Prahy jezdím pravidelně se zpožděním. Rekord byl někdy v červnu, kdy jsem posledním spojem z Olomouce ve 20:21 do velkovesnice doraziil ve 01:40. Na "Vážení cesctující, omlouváme se za zpoždění vlaku", někdy polohlasitě odpovídám, běžte s tou omluvou už do pr...

+3/−2
4.8.2014 7:08

R68e79g96i13n52e 53M16a50r94t74i94n 6252398800878

Olomouc - Brno.Rv Jezdím po ní vyjímečně, ale tragické spojení po snad 50 let. Věčné výluky s přesedáním na náhradní dopravu. Teď myslím zase mají náhradní dopravu.

+1/0
4.8.2014 7:05

E41v42a 79R32y97b17n36í11č74k60o39v62á 2653109570446

Haha. Ja uz vic jak rok jezdim kazdy tyden ECckem Brno-Bratislava, a tam je skoro vyjimka, kdyz ten vlak zpozdeni nema. Jeden cas mival pravidelne zpozdeni presne 50 minut, ze jsem si az rikala, proc to teda rovnou nezmeni v jizdnim radu. Rekord jsem zazila onehda 168minut zpozdeni na BA nadrazi bez jedinyho centu a smenarnou zavrenou. Sranda. Pak se hrozne smeju lidem, kteri se pozastavuji nad tim, ze ma ten vlak 15 minut zpozdeni. Ja spis valim voci, kdyz zpozdeni nema  8-o ;-D

+1/0
4.8.2014 6:23

H86o37n89z96a 85F58á83t87o10r 2679955484780

Pak by tedy mohli upravit hlášení staničního rozhlasu na "Vážení cestující, přijíždí vlak číslo XXX s pravidelným zpožděním 50 minut..." ;-D

+3/−1
4.8.2014 6:30

M19a35t24ú72š 66B80e90n65a31k 9228154622393

proste klasické EC z maďarska, tam nimi obsluhujú aj dediny, koľaje v katastrofálnom stave a ešte maďarský rušňovodiči nevedia obsluhovať slovenské gorily, ktoré ich zaobchádzanie nevydržia. Navyše sa k tomu pridala teraz tá nepodarená rekonštrukcia medzi Galantou a Štúrovom.

+1/0
4.8.2014 12:55

L11e37n57k37a 75Z68i17m43o62v44á 8170823790157

Pondělní zkušenost: Pendolino v Ostravě na nějaký vlak čeklo, EC v Pardubicích na zpožděné Pendolino nečekalo, asi proto, že stejným směrem jede za půl hodiny rychlík. Z této půlhodiny se vlivem zpoždění stalo 9 minut na přestup i s nákupem jízdenky při dvou otevřených přepážkách, stihnuto jen tak tak. Průvodčí netušila, jestli na rychlík toho dne poslední osobák v kolíně počká a proč taky, když na přestup jsou celé 4 minuty, jedeme bez zpoždění, ale nástupiště nevěděla. Pro někoho v pohodě cesta, já trasu Ostrava-domov jela prvně, měla jsem z vymýšlení spojů během cesty docela nervy v kýblu a kyselý ksicht každého zaměstnance ČD od Pardubic až k domovu mi vůbec nepomáhal.

+1/−5
4.8.2014 0:21

R40a15d71i67m 54Š70o10l26c 1255525355754

No nějak nechápu proč jste si třeba jízdenky všechny nevyřídila v Ostravě. U každé přepážky lze koupit jízdenku ČD odkudkoli kamkoli. Nástupiště průvodčí fakt vědět nemůže, protože to je záležitost SŽDC kam to šoupne.

+10/−2
4.8.2014 4:34
Foto

V13o71j84t12ě48c88h 38H88u20b14r 2786735538322

Nástupiště se dají zjistit online třeba z těchto stránek SŽDC:

provoz.szdc.cz/tabule/Default.aspx?lang=cs

Existuje i aplikace pro Android se stejnými informacemi:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.circlegate.tt.navlak.android

Průvodčí u ČD mají nově služební smartphony.

Vymluvit se na druhé a vysvětlit, proč něco nejde je ale jednodušší, než se snažit pomoci zákazníkovi, že.

0/−1
4.8.2014 7:27

R80a97d27i69m 91Š60o61l27c 1615635935644

Tak proto nechápu, proč si to paní nezjistí sama. Přeci jenom průvodčí jistě nemá placený datový tarif a nevím co děláte za práci, ale asi ze svého byste taky nic nedoplácel. Tady taky platí jak to cestující podá a rozdělení... 1. zmatenej strejda; 2. hádavá nána

+1/−3
4.8.2014 7:43

P76e85t70r 93N93o93v92o68t84n36y 3379312389452

Pokud má průvodčí služební smartphone, tak jistě proto, aby si na něm mohl hrát hry. :-)

+1/−1
4.8.2014 8:32
Foto

V25o35j43t39ě88c55h 24H29u94b95r 2536395498852

1. Psal jsem služební smartphone - zaměstnavatel mu datový tarif platí.

2. Prosím nesuďte mě - nejednou jsem spolucestujícím ve vlaku tímto způsobem pomáhal a opravdu jsem neřešil těch pár kB, co mi to ubralo z FUP.

3. >Proč si to paní nezjistí sama.

Bohužel typický přístup (naštěstí už jen části) lidí pracujících v českých službách. "Zákazníku starej se, neotravuj. pomoz si sám, já mám důležitější věci na práci."

Nevím, proč by paní, která možná jezdí vlakem jednou za čas, měla vědět, kde a jak si zjišťovat podrobné informace. Průvodčí je profesionál, je za svou práci placený a měl by si umět tyto informace rychle a efektivně najít, protože se na rozdíl od paní na dáze pohybuje denně.

A pokud Vám snad přijde komunikace se zákazníky zdlouhavá: Je takový problém si informace o nástupišti pro takové těsné přípoje při zpoždění před příjezdem najít o ohlásit vlakovým rozhlasem?

+5/−1
4.8.2014 8:32

R85a74d81i74m 96Š69o24l84c 1665385165614

Ne každý průvodčí smartphone má, tak nešiřte bludy. Nejednou jsem zažil, že místo nástupišť (viz problém zmíněný p. Nechanickým) hlásili ve vlaku něco jako pozorně sledujte hlášení staničního rozhlasu o přípojných vlacích. ČD nejsou Regiojet a nemají sluhu v každém voze a věřte, že když má průvodčí + vlakvedoucí 400 lidí ve vlaku, tak prostě nejde vyhovět všem a navíc oni fakt nemůžou vědět jestli paní je nebo není sváteční cestující.

+4/0
4.8.2014 8:45

K14a60t71e29ř79i64n16a 96V94a83š41á90k68o10v69á 5831262849675

myslite jako takova ta huhnava hlaseni,kterym je rozumet kazde treti slovo pokud zrovna nestojite primo pod reproduktorem a vubec, pokud zrovna na nadrazi jede jiny vlak nebo vedle vas nekdo mluvi ? :-)

Kdybych se mela ridit podle hlaseni, v zivote zadny vlak nestihnu

0/0
4.8.2014 9:22
Foto

V65o71j63t33ě69c11h 93H91u49b88r 2106155478422

1. Nepsal jsem, že smartphone mají *všichni* průvodčí. Vycházím z následujícího článku:

http://www.zelpage.cz/zpravy/9325

...a z předpokladu, že průvodčím na vlacích vyšší kvality byly smartphony přidělovány přednostně.

Mohl byste se prosím podělit o Vaše zdroje, abyste mohl podpořit své nařčení, že šířím bludy?

2. Informační přínos hlášení "pozorně sledujte hlášení staničního rozhlasu o přípojných vlacích" jsem nepochopil. To,  že na nádraží hlásí z rozhlasu přípojné vlaky snad ví každý, tomu, kdo to neví nepomůže ani to hlášení ve vlaku. Potíž se staničnm hlášením je, že často přichází pozdě, nebo není slyšet.

3. Ad 400 lidí ve vlaku: Myslím, že hlavně při mimořádnostech by mělo být přednější podávat informace cestujícím než se třeba starat o to, kdo si zrovna zapomněl jakou slevovou kartičku a vypisovat doplatky. Tím neříkám, že by se to nemělo dělat, jen je podle mě přednější pomáhat zákazníkům, už jenom proto, že to dělá dobrou reklamu firmě. A pokud ten čas opravdu není, stačí se slušně omluvit a ne říct nevím. Čekám ale reakce, že "v předpisu XYZ ale stojí něco jiného". Holt ČD.

0/−1
4.8.2014 12:04

P44e25t73r 43N19e31c70h64a52n25i70c88k25ý 7453906188200

V předpise ČD je, že 1 průvodčí je na 4 vagony, ať se bavíme o konkrétních hodnotách. Průvodčí může telefonovat, když neví. Krom toho by průvodčí mohl být dostatečně zkušený a vědět odkud jezdí osobáky v Kolíně (především směr Nymburk je 4-5 a vlaky PA-PHA jezdí po průběžných kolejích na 1-2 nástupišti. Posledně nevím čí je to vina, ale průvodčí mohla paní prodat jízdenku bez přirážky už v tom rychlíku (nebyla to jízdenka na její vlak), jestli se paní nezkusila zeptat nebo ji to průvodčí nenabídla, to nevím. A měla v Pardubicích půl hodiny na nákup jízdenky z Kolína.

Ad 1: Problém byl v rychlíku, kde paní nedostala informaci o nástupišti.

2. Tohle je hlavně u zpoždění a jednodušší je sledovat tabuli a nejlépe zmíněné aplikace nebo webové služby

3. Často při mimořádnostech nedělají ani jedno. Tady mají průvodčí velké mezery. Na druhou stranu už jsem viděl jak průvodčí tyto informace oznámila a nějaký pepik ji začal nadávat, tak si nevyberete. Souhlasím s nedostatkem poskytování informací. Náhradní objízdnou trasu dokáže najít i v popce, někdy by se hodila i informace o autobusech, když další přípoj jede za 2 hodiny a do cíle to není daleko (třeba přestup v Turnově směr Liberec). Dispečery bych nakopal přednostně, ti jsou zodpovědní za informovanost průvodčích a někdo s chytrým mobilem zjistí dřív co se stalo než průvodčí. A systém zajišťování přípojných vlaků, kdy zpožděný se musí dovolat dispečerovi a on uráčí říct počká/nepočká jak mu to zrovna vyjde (opravdu jsem to pozoroval na několika stejných situacích a výsledky se lišily) je pomalu jak z doby C.K. Dispečer by sám měl sledovat mapu (modernější než babitron) a ptát se zpožděných jestli má přestupující do destinace x-y a plánovat řešení a ta předávat průvodčím. Od čeho tam sakra je?

+1/0
4.8.2014 14:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.