Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pravda o zpoždění: postihuje důležité vlaky, v létě je nejčastější

Jak je možné, že České dráhy udávají, že jim jezdí skoro 90 procent vlaků včas a vy máte pořád smůlu na zpoždění? Reportér iDNES.cz celý týden počítal data z veřejně dostupné internetové stránky Babitron. Vyplývá z nich, že nejvíce zpoždění je během léta a trpí jím především nejdůležitější rychlíky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16i10ř24í 20J67o89z90a 3428353710591

Nejlepší je jet rychlíky na trati Cheb - Karlovy Vary - Chomutov - Most - Teplice - Ústí nad Labem a dále na Prahu, tam snad každý druhý rychlík má zpoždění cca. 15 min., občas 60 minut... osobáky, které jezdí v pravidelném intervalu 60 minut, jezdí včas. Co však výborné je,že pokud chcete jet z Ústí n. L. do Litvínova musíte použít rychlík, aby jste v Teplicích měli návaznost na vlak do Litvínova, pokud má rychlík zpoždění, osobák z Teplic do Litvínova nečeká, takže si pak počkáte hodinu na další... výborné na tom je, že osobáky od Ústí nenavazují na vlaky z Teplic do Litvínova. Např. v opačném směru (z Litvínova do Ústí) je to tak, že 3 minuty před přijezdem vlaku od Litvínova vám ujede osobák na Ústí, takže musíte jet rychlíkem, který přijede asi cca. za 10 minut od příjezdu... no a samozřejmostí je, že rychlíky na této trati mají zpoždění na denním pořádku většinou 20 - 25 minut, tak kdo pak by chtěl tím asi jezdit, když pak musí trčet v Teplicích na nádraží...

0/0
8.8.2014 9:50
Foto

T12o44m88á90š 71K46i16r82o28v 1285298465947

Protože jsem ze Sokolova, mohu jedině souhlasit, jen bych ještě dodal, že na těchto rychlících, jezdí (dle mého ůsudku) 70 procent "koženkových" vagonů8-o

0/0
26.8.2014 21:49

J69a41k13u25b 22K71r50e85j53č49í22k 8683164632364

Nazdárek lidičky :D

Je sice hezké, že ČD vykazují dobrý výsledky ve zpoždění vlaků do stanic, ale je to cenu toho, že vlaky na spojích, čekají pouze po omezenou dobu. Ve chvíli kdy vám důležitý spoj ujede, tak čekáte poměrně dlouho na další spoj, bohužel to již statistika zpoždění nevidí. 

Bohužel pokud se výrazně zpožďují vlaky, které pro ČD dělají páter dopravy, tak by dané zpoždění měla mít taky výrazně vyšší váhu. Statistika zpoždění vlaků by se neměla počítat podle toho kolik vlaků přijede pozdě do stanice, ale kolik pasažéru dovoze pozdě do stanice, stejné by to mělo být i u odjezdů. 

S pozdravem!

0/0
5.8.2014 13:17

J20i64r11k15a 96D77v62o80ř16á79k 4235790773678

Nejhorší situace je s EuroCity přijíždějícími z východu, když pominu rozhrabávání kolejí. Jednak často protože z Balkánu už přijíždějí se sekerou, jednak proto, že ze Slovenska je táhne slovenská mašina řady 350 "Gorila", která je hrozně poruchová. Divím se, že ji tu Slovákům ještě ČD trpí.

0/0
5.8.2014 10:43

J53i98ř85í 62D29v49o36ř86á75k 5298633318730

Statistika - všeobecně uznávaná lež.Pokud chci správný výsledek , stačí správně vybrat vstupy.Čím více vstupů , tím větší možnost dopracovat se ke kýženému výsledku.

+1/−1
4.8.2014 19:36

M57i93c76h32a65l 82C78i72p62e26l 3249481261165

Sice zajímavé počtení, ale zároveň dost špatně posuzovaná zpoždění. Např. na trati Trutnov - Hradec Králové byla až do 31.7.2014 výluka, a to na trase Trutnov - Jaroměř (cca 75 % cesty z celkových 60 km). Vzhledem k tomu, že autobusy jezdí úplně jinou trasu, než-li vlaky, silnice prostě nevedou kolem železnice, tak si myslím, že České dráhy udělaly maximum pro to, aby se cestující do cílové stanice dostali.

+1/0
4.8.2014 15:21

J59o95s45e98f 90T72r27ö98g49l 8359152866236

Celkem dobrý článek. Před pár lety jsem takhle zpracovával statistiku zpoždění (jako seminárku ze statistiky) a vyšlo něco podobného. Zpoždění je tím pravděpodobnější, čím vlak jede delší trasu, čím více jede po jednokolejkách a čím je rychlejší. Nejvýznamnější faktor byla probíhající rekonstrukce tratě, naopak zastaralost nebyla statisticky prokázaná (tj. na modernizovaných úsecích se vlaky zpožďují stejně jako na starých).

Jinak bych si nedovolil souhlasit s autorem ohledně té významnosti rychlků ve srovnání s osobáky. Největší podíl osobáků je příměstská doprava a ta obvykle odvozí více cestujících než rychlíky. Menší zpoždění rychlíku je navíc lépe akceptovatelné (jede-li člověk dvě hodiny, tak deset minut navíc snese lépe než při pravidelné 15-timinutové cestě ráno do práce).

V Německu jsem jel v poslední době vlakem několikrát a s tou dochvilností to není také nic moc. Zpoždění jsou sice menší, ale celkem pravidelná. Němci mají ale vychytanější systém informování cestujících o plánovaných výlukách a daleko častěji používají výlukové jízdní řády.

0/0
4.8.2014 14:36

J10i32ř88í 81J51o75z14a 3158853390571

V Německu jsou jízdní řády koncipovány tak, že v důležitých stanicích čekají vlaky cca. 5 minut... důvod je jednoduchý, když nabere vlak cestou zpoždění, nemusí pak ve stanici čekat... a snadněji pak dožene zpoždění...

0/0
8.8.2014 9:55

M57i95r97o93s90l82a71v 24Z12i42k76m89u39n30d 7719573554583

Jenomže otázka výlukového jízdního řádu je věcí provozovatele dráhy ... v tuzemsku je vydání VJŘ kacířské záležitost, byla by to "zbytečná práce". V Německu jsou vydávány VJŘ, včetně informací ve vlakovém průvodci i na rozdíl dvou minut ....

0/0
12.8.2014 9:21

J50o26s77e69f 78T50r72ö44g72l 8729222116736

S tím bych si dovolil nesouhlasit. Na vydání výlukového JŘ je třeba spolupráce mezi dopravcem a provozovatelem dráhy. Pokud nejde dodržet ani přibližně (s akceptovatelným zpožděním a čekáním přípojů) normální JŘ, je věcí dopravce rozhodnout se, co "oželí", typicky které spoje se zruší, zda budou vyjíždět dříve a přijíždět včas nebo naopak vyjíždět včas a přijíždět později a které přípoje tedy budou zachované a které naopak plánovaně ne. Provozovatel dráhy jen dodá aktuální kapacitu a dořeší konflikty mezi dopravci.

0/0
12.8.2014 10:06

M93i73c32h18a66l 63N90ě84m79e32c 3417585607783

Možná už to tu padlo (nemám sílu pročítat vše), ale zpoždění se (pokud se nepletu) statisticky vykazují na příjezdu do cílové stanice. To, že má vlak na trase zpoždění 15 min., ještě neznamená, že do cíle nedojede včas. Jízdní řád je udělaný tak, aby (především) v posledním "úseku" měl vlak rezervu a mohl menší zpoždění dojet. A když přijede do cíle s předstihem, nikoho to nezarmoutí :-). Problém je, kdyby s předstihem odjel ze stanice někde po cestě ... Proto se ta rezerva dává na konec.

+3/0
4.8.2014 10:34

J27a57r55o40s87l40a78v 36K29o53m27o47ň 1970504884401

na  druhou stranu cestující nejezdí vždy až na konečnou. Přesedají i jinde a ty zajímá zpoždění v té stanici přestupu a ne v konečné vlaku.

+2/0
4.8.2014 17:15

J12i33r51k78a 76D83v33o49ř87á86k 4355920883558

Není to tak. Měřících bodů je mnohem víc. Ale je pravda, že kdysi se to tak opravdu měřilo. Kdysi se také za "včas" považovalo <10 min. Dnes je to <5 min.

0/0
5.8.2014 10:38

K18a23m82i92l 54J64e54r42o78n56ý71m 67P53á78l89k28a 5641491949489

Cestovat vlakem v neděli 27. července z Prostějova do Ostravy, byl horor. Na žádném nádraží nešel proud, byly vypnuty informační tabule, vlaky měly skoro hodinu zpoždění a to, ke kterému nástupišti vlak přijede, jsem musel zjistit u posunovačů.

+1/0
4.8.2014 9:06

M43a34r16t51i11n 15J85i46r73s44á14k 8638159945333

Daleko horší, než daná zpoždění, za která často ČD nemohou (jak bylo uvedeno) je to, co ČD ovlivnit mohou a nedělají - informace zákazníkům. Že má vlak zpoždění se dá pochopit. Co nechápu je fakt, že ČD o tom obvykle informují minimálně a až na poslední chvíli. Informace jsou často neúplné.

Informace o případných alternativních spojích chybí úplně. V samotném vlaku informace o zpoždění často také chybí - hlášení ve vlaku zde neexistuje. A průvodčí místo toho, aby byl skutčným průvodcem a cestující informovali, rezignovali na pouhé "štíplístky."

+4/−5
4.8.2014 8:39

Ř85e69h53o94ř 16V18l39a54s59á69k 2314844961506

Mne v posledních letech průvodčí mnokrát informovali. A nejen o zpoždění, ale třeba i o tom, že podle jízdního řádu vlak ve stanici deset minut čeká (asi abych se nedivil).

+2/−1
4.8.2014 9:46

R35e10g16i11n90e 21M40a48r89t77i51n 6852318790438

Průvodčích R^ se také musím zastat. Jsem s nimi spokojený. Asi je fakt, že v malých soupravách (lokálky) jsou schopní zvládnout dotazy, ale ve velkých soupravách je to nad jejich síly.:-( Občas ve velkých soupravách ČD je "veřejné hlášení", ale skoro nesrozumitelné.Rv

+1/0
4.8.2014 10:49

J85i63r59k53a 71D62v59o63ř21á74k 4925130783558

Průvodčí se opravdu o hodně vylepšili i podle mě.

0/0
5.8.2014 10:39
Foto

P78e29t87e94r 47J44a97b62l23o83n92o46v78s75k53y 1309866591201

Vo všetkých vlakoch kategórie EC na trase Praha-Ostrava / Vsetín informuje cestujúcich vlakový rozhlas.Včera pri mojej ceste s EC 124 zo Žiliny do Prahy boli aktualizované hlásenia,keď sme stáli pred žst.Ústí n.Orlicí a Úvaly.Dovod i približná výška zpoždění boli oznámené+info,že cestujúci nemajú vystupovať z vlaku.Takže pri vlakoch EuroCity spokojnosť

+1/0
4.8.2014 10:19

A73l15e71x40a35n87d74r 45K93o35s97t18k60a 5929186979316

Zajímavé, že v civilizovaném Japonsku zpoždění neexistuje. Asi to mají pořádně pořešené.

+1/−2
4.8.2014 11:03

J96i35r41k97a 87D10v45o69ř77á26k 4795870673548

Není pravda, že v Japonsku zpoždění neexistují. Existují ale je to tam opravdu jinak. V nedávné minulosti kvůli zpoždění šinkansenů odstoupil ministr dopravy. ;-D

+1/0
4.8.2014 15:39

J15i53ř68í 81D75v17o87ř61á17k 5728983138370

Existují , jenom se udávají v jiných řádech (nebo jednotkách času).ČD by určitě neudávaly zpoždění v sekundách.

0/0
5.8.2014 20:47

M25a74r41t52i70n 76K31l32u60v27á21n85e15k 9352708563703

To s tým, že vlak odišiel predčasne snáď myslíte ako vtip.

Alebo nie?

0/−3
4.8.2014 7:55

P93e56t36r 80N91e64c91h21a41n90i42c45k27ý 7683986838720

" vlaky, které si vytvořily náskok a jely ve srovnání s jízdním řádem o pár minut dříve." - nic o odjezdu tu nevidím, jen o jízdě. Během dlouhé cesty mezi stanicemi (třeba Prahou a Pardubicemi) si vytvořili oproti jízdnímu řádu náskok.

+3/0
4.8.2014 8:16

S30t94a46n72i19s21l45a31v 53T35v56r94z 4706817273149

Je hodne vlaku, ktere konci napriklad v Praze na hlavnim nadrazi a diky dobrym podminkam dojedou do cilove stanice treba i o pet minut drive, nez je v jizdnim radu.

Prijezdy byvaji casto jen orientacni. To je treba take duvod, proc vlaky, ktere maji na vstupu do CR pul hodinove zpozdeni, na vystupu z CR jiz zadne zpozdeni nemaji.

0/0
4.8.2014 9:27

R51o76s56t32i20s48l41a39v 84B88l86a42ž58e22k 5118412141753

Pan autor by si měl dát obklad na hlavu asi by měl zvolnit tempo v těch letních vedrech....Asi tak jako to dělají ty vlaky, protože i malé dítě ví, že v létě vlaky Z BEZPEČNOSTNÍHO hlediska MUSÍ jezdit pomaleji. Tohle ví každé dítě už na základní škole nás to učili....Autor asi chyběl a takhle se ztrapnil :-/

+2/−2
4.8.2014 7:55

M20a97r84t45i89n 58K47l38u45v25á69n19e25k 9402808893573

Možno autor len konštatoval fakt...

0/0
4.8.2014 7:56

P17e25t97r 83N97o41v79o35t56n44y 3219752439932

Jakože se v létě přehřívají parni kotle? :-D

+1/−1
4.8.2014 8:29

A38l76e51x93a48n92d16r 85K96o83s80t12k26a 5689756729556

Ne, jakože se jim z horka kroutí špatně udělané koleje.

0/−1
4.8.2014 11:29

P60e68t63r 93N25o15v90o22t65n15y 3199422239362

A kde jste viděl naposledy pomalou jízdu kvůli teplu?

+1/0
4.8.2014 13:05

J62a11n 31P40a41v72e46l42k96a 3517301274241

Jenže jízdní řád se MUSÍ dodržovat.

+1/0
4.8.2014 8:40

M13a94t25ú20š 58B82e88n59a17k 9798984232703

Toto na moderných zvrškoch neplatí, tie sú stavané tak aby zvýšené teploty zniesli, tak isto sa dnes nerobia dilatačné spoje, ale sa natvrdo koľaje zvaria a sily vyvolané účinkami teplôt sa prenesú pomocou upínadiel do podvalov a následne zvršku.

+1/0
4.8.2014 12:49

R60a81d81o86m95í52r 82K56r28u11p93i37č44k98a 9194272700225

Starsi vlak na ilustracni foto jste uz nenasli? :-)

0/0
4.8.2014 7:54

R72o96m90a86n 26P50o93l59á58č34e76k 5546319315

Pára už by byla moc nápadná ;-D

+2/0
4.8.2014 9:07

J27i69r22k63a 60D19v54o77ř43á67k 4845920303818

Jj, ten vlak z fotky je tak strý, že ho už ČD snad ani neprovozuje. Patří zřejmě nějakému soukromníkovi, co také sehnal objednávku na dopravní obslužnost ("dotace").

0/0
5.8.2014 10:57

J24i83ř78í 41S46t67ř36e25d79a 2724640403916

Do i z Prahy jezdím pravidelně se zpožděním. Rekord byl někdy v červnu, kdy jsem posledním spojem z Olomouce ve 20:21 do velkovesnice doraziil ve 01:40. Na "Vážení cesctující, omlouváme se za zpoždění vlaku", někdy polohlasitě odpovídám, běžte s tou omluvou už do pr...

+3/−2
4.8.2014 7:08

R45e92g58i78n72e 78M72a20r73t85i54n 6662608660948

Olomouc - Brno.Rv Jezdím po ní vyjímečně, ale tragické spojení po snad 50 let. Věčné výluky s přesedáním na náhradní dopravu. Teď myslím zase mají náhradní dopravu.

+1/0
4.8.2014 7:05

E62v33a 12R33y30b22n45í74č54k45o18v63á 2943129890496

Haha. Ja uz vic jak rok jezdim kazdy tyden ECckem Brno-Bratislava, a tam je skoro vyjimka, kdyz ten vlak zpozdeni nema. Jeden cas mival pravidelne zpozdeni presne 50 minut, ze jsem si az rikala, proc to teda rovnou nezmeni v jizdnim radu. Rekord jsem zazila onehda 168minut zpozdeni na BA nadrazi bez jedinyho centu a smenarnou zavrenou. Sranda. Pak se hrozne smeju lidem, kteri se pozastavuji nad tim, ze ma ten vlak 15 minut zpozdeni. Ja spis valim voci, kdyz zpozdeni nema  8-o ;-D

+1/0
4.8.2014 6:23

H98o30n27z19a 83F84á87t21o24r 2569715494960

Pak by tedy mohli upravit hlášení staničního rozhlasu na "Vážení cestující, přijíždí vlak číslo XXX s pravidelným zpožděním 50 minut..." ;-D

+3/−1
4.8.2014 6:30

M34a74t84ú11š 41B61e55n69a41k 9198794102273

proste klasické EC z maďarska, tam nimi obsluhujú aj dediny, koľaje v katastrofálnom stave a ešte maďarský rušňovodiči nevedia obsluhovať slovenské gorily, ktoré ich zaobchádzanie nevydržia. Navyše sa k tomu pridala teraz tá nepodarená rekonštrukcia medzi Galantou a Štúrovom.

+1/0
4.8.2014 12:55

L13e43n64k25a 77Z17i83m46o55v45á 8430563200777

Pondělní zkušenost: Pendolino v Ostravě na nějaký vlak čeklo, EC v Pardubicích na zpožděné Pendolino nečekalo, asi proto, že stejným směrem jede za půl hodiny rychlík. Z této půlhodiny se vlivem zpoždění stalo 9 minut na přestup i s nákupem jízdenky při dvou otevřených přepážkách, stihnuto jen tak tak. Průvodčí netušila, jestli na rychlík toho dne poslední osobák v kolíně počká a proč taky, když na přestup jsou celé 4 minuty, jedeme bez zpoždění, ale nástupiště nevěděla. Pro někoho v pohodě cesta, já trasu Ostrava-domov jela prvně, měla jsem z vymýšlení spojů během cesty docela nervy v kýblu a kyselý ksicht každého zaměstnance ČD od Pardubic až k domovu mi vůbec nepomáhal.

+1/−5
4.8.2014 0:21

R44a89d18i72m 50Š94o77l30c 1705325625624

No nějak nechápu proč jste si třeba jízdenky všechny nevyřídila v Ostravě. U každé přepážky lze koupit jízdenku ČD odkudkoli kamkoli. Nástupiště průvodčí fakt vědět nemůže, protože to je záležitost SŽDC kam to šoupne.

+10/−2
4.8.2014 4:34
Foto

V50o43j78t66ě21c47h 19H65u81b53r 2566975788632

Nástupiště se dají zjistit online třeba z těchto stránek SŽDC:

provoz.szdc.cz/tabule/Default.aspx?lang=cs

Existuje i aplikace pro Android se stejnými informacemi:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.circlegate.tt.navlak.android

Průvodčí u ČD mají nově služební smartphony.

Vymluvit se na druhé a vysvětlit, proč něco nejde je ale jednodušší, než se snažit pomoci zákazníkovi, že.

0/−1
4.8.2014 7:27

R53a30d83i20m 79Š32o45l38c 1145495815724

Tak proto nechápu, proč si to paní nezjistí sama. Přeci jenom průvodčí jistě nemá placený datový tarif a nevím co děláte za práci, ale asi ze svého byste taky nic nedoplácel. Tady taky platí jak to cestující podá a rozdělení... 1. zmatenej strejda; 2. hádavá nána

+1/−3
4.8.2014 7:43

P41e62t24r 66N49o67v87o34t94n47y 3549942909422

Pokud má průvodčí služební smartphone, tak jistě proto, aby si na něm mohl hrát hry. :-)

+1/−1
4.8.2014 8:32
Foto

V19o93j86t38ě27c51h 41H79u18b42r 2666325988432

1. Psal jsem služební smartphone - zaměstnavatel mu datový tarif platí.

2. Prosím nesuďte mě - nejednou jsem spolucestujícím ve vlaku tímto způsobem pomáhal a opravdu jsem neřešil těch pár kB, co mi to ubralo z FUP.

3. >Proč si to paní nezjistí sama.

Bohužel typický přístup (naštěstí už jen části) lidí pracujících v českých službách. "Zákazníku starej se, neotravuj. pomoz si sám, já mám důležitější věci na práci."

Nevím, proč by paní, která možná jezdí vlakem jednou za čas, měla vědět, kde a jak si zjišťovat podrobné informace. Průvodčí je profesionál, je za svou práci placený a měl by si umět tyto informace rychle a efektivně najít, protože se na rozdíl od paní na dáze pohybuje denně.

A pokud Vám snad přijde komunikace se zákazníky zdlouhavá: Je takový problém si informace o nástupišti pro takové těsné přípoje při zpoždění před příjezdem najít o ohlásit vlakovým rozhlasem?

+5/−1
4.8.2014 8:32

R74a18d14i26m 10Š80o24l45c 1645955255914

Ne každý průvodčí smartphone má, tak nešiřte bludy. Nejednou jsem zažil, že místo nástupišť (viz problém zmíněný p. Nechanickým) hlásili ve vlaku něco jako pozorně sledujte hlášení staničního rozhlasu o přípojných vlacích. ČD nejsou Regiojet a nemají sluhu v každém voze a věřte, že když má průvodčí + vlakvedoucí 400 lidí ve vlaku, tak prostě nejde vyhovět všem a navíc oni fakt nemůžou vědět jestli paní je nebo není sváteční cestující.

+4/0
4.8.2014 8:45

K89a13t55e15ř74i87n29a 46V23a51š51á75k31o39v40á 5601532809105

myslite jako takova ta huhnava hlaseni,kterym je rozumet kazde treti slovo pokud zrovna nestojite primo pod reproduktorem a vubec, pokud zrovna na nadrazi jede jiny vlak nebo vedle vas nekdo mluvi ? :-)

Kdybych se mela ridit podle hlaseni, v zivote zadny vlak nestihnu

0/0
4.8.2014 9:22
Foto

V27o68j53t59ě86c43h 38H94u19b27r 2736385898222

1. Nepsal jsem, že smartphone mají *všichni* průvodčí. Vycházím z následujícího článku:

http://www.zelpage.cz/zpravy/9325

...a z předpokladu, že průvodčím na vlacích vyšší kvality byly smartphony přidělovány přednostně.

Mohl byste se prosím podělit o Vaše zdroje, abyste mohl podpořit své nařčení, že šířím bludy?

2. Informační přínos hlášení "pozorně sledujte hlášení staničního rozhlasu o přípojných vlacích" jsem nepochopil. To,  že na nádraží hlásí z rozhlasu přípojné vlaky snad ví každý, tomu, kdo to neví nepomůže ani to hlášení ve vlaku. Potíž se staničnm hlášením je, že často přichází pozdě, nebo není slyšet.

3. Ad 400 lidí ve vlaku: Myslím, že hlavně při mimořádnostech by mělo být přednější podávat informace cestujícím než se třeba starat o to, kdo si zrovna zapomněl jakou slevovou kartičku a vypisovat doplatky. Tím neříkám, že by se to nemělo dělat, jen je podle mě přednější pomáhat zákazníkům, už jenom proto, že to dělá dobrou reklamu firmě. A pokud ten čas opravdu není, stačí se slušně omluvit a ne říct nevím. Čekám ale reakce, že "v předpisu XYZ ale stojí něco jiného". Holt ČD.

0/−1
4.8.2014 12:04

P35e61t37r 34N13e66c77h12a61n30i32c65k38ý 7933696498630

V předpise ČD je, že 1 průvodčí je na 4 vagony, ať se bavíme o konkrétních hodnotách. Průvodčí může telefonovat, když neví. Krom toho by průvodčí mohl být dostatečně zkušený a vědět odkud jezdí osobáky v Kolíně (především směr Nymburk je 4-5 a vlaky PA-PHA jezdí po průběžných kolejích na 1-2 nástupišti. Posledně nevím čí je to vina, ale průvodčí mohla paní prodat jízdenku bez přirážky už v tom rychlíku (nebyla to jízdenka na její vlak), jestli se paní nezkusila zeptat nebo ji to průvodčí nenabídla, to nevím. A měla v Pardubicích půl hodiny na nákup jízdenky z Kolína.

Ad 1: Problém byl v rychlíku, kde paní nedostala informaci o nástupišti.

2. Tohle je hlavně u zpoždění a jednodušší je sledovat tabuli a nejlépe zmíněné aplikace nebo webové služby

3. Často při mimořádnostech nedělají ani jedno. Tady mají průvodčí velké mezery. Na druhou stranu už jsem viděl jak průvodčí tyto informace oznámila a nějaký pepik ji začal nadávat, tak si nevyberete. Souhlasím s nedostatkem poskytování informací. Náhradní objízdnou trasu dokáže najít i v popce, někdy by se hodila i informace o autobusech, když další přípoj jede za 2 hodiny a do cíle to není daleko (třeba přestup v Turnově směr Liberec). Dispečery bych nakopal přednostně, ti jsou zodpovědní za informovanost průvodčích a někdo s chytrým mobilem zjistí dřív co se stalo než průvodčí. A systém zajišťování přípojných vlaků, kdy zpožděný se musí dovolat dispečerovi a on uráčí říct počká/nepočká jak mu to zrovna vyjde (opravdu jsem to pozoroval na několika stejných situacích a výsledky se lišily) je pomalu jak z doby C.K. Dispečer by sám měl sledovat mapu (modernější než babitron) a ptát se zpožděných jestli má přestupující do destinace x-y a plánovat řešení a ta předávat průvodčím. Od čeho tam sakra je?

+1/0
4.8.2014 14:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.