Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pravda o zpoždění: postihuje důležité vlaky, v létě je nejčastější

Jak je možné, že České dráhy udávají, že jim jezdí skoro 90 procent vlaků včas a vy máte pořád smůlu na zpoždění? Reportér iDNES.cz celý týden počítal data z veřejně dostupné internetové stránky Babitron. Vyplývá z nich, že nejvíce zpoždění je během léta a trpí jím především nejdůležitější rychlíky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21i20ř52í 13J43o67z13a 3528903870171

Nejlepší je jet rychlíky na trati Cheb - Karlovy Vary - Chomutov - Most - Teplice - Ústí nad Labem a dále na Prahu, tam snad každý druhý rychlík má zpoždění cca. 15 min., občas 60 minut... osobáky, které jezdí v pravidelném intervalu 60 minut, jezdí včas. Co však výborné je,že pokud chcete jet z Ústí n. L. do Litvínova musíte použít rychlík, aby jste v Teplicích měli návaznost na vlak do Litvínova, pokud má rychlík zpoždění, osobák z Teplic do Litvínova nečeká, takže si pak počkáte hodinu na další... výborné na tom je, že osobáky od Ústí nenavazují na vlaky z Teplic do Litvínova. Např. v opačném směru (z Litvínova do Ústí) je to tak, že 3 minuty před přijezdem vlaku od Litvínova vám ujede osobák na Ústí, takže musíte jet rychlíkem, který přijede asi cca. za 10 minut od příjezdu... no a samozřejmostí je, že rychlíky na této trati mají zpoždění na denním pořádku většinou 20 - 25 minut, tak kdo pak by chtěl tím asi jezdit, když pak musí trčet v Teplicích na nádraží...

0/0
8.8.2014 9:50
Foto

T65o21m48á54š 38K44i77r78o87v 1135338205747

Protože jsem ze Sokolova, mohu jedině souhlasit, jen bych ještě dodal, že na těchto rychlících, jezdí (dle mého ůsudku) 70 procent "koženkových" vagonů8-o

0/0
26.8.2014 21:49

J41a40k31u23b 24K74r64e66j27č74í47k 8783224882364

Nazdárek lidičky :D

Je sice hezké, že ČD vykazují dobrý výsledky ve zpoždění vlaků do stanic, ale je to cenu toho, že vlaky na spojích, čekají pouze po omezenou dobu. Ve chvíli kdy vám důležitý spoj ujede, tak čekáte poměrně dlouho na další spoj, bohužel to již statistika zpoždění nevidí. 

Bohužel pokud se výrazně zpožďují vlaky, které pro ČD dělají páter dopravy, tak by dané zpoždění měla mít taky výrazně vyšší váhu. Statistika zpoždění vlaků by se neměla počítat podle toho kolik vlaků přijede pozdě do stanice, ale kolik pasažéru dovoze pozdě do stanice, stejné by to mělo být i u odjezdů. 

S pozdravem!

0/0
5.8.2014 13:17

J85i38r92k85a 87D17v59o51ř26á39k 4435650233608

Nejhorší situace je s EuroCity přijíždějícími z východu, když pominu rozhrabávání kolejí. Jednak často protože z Balkánu už přijíždějí se sekerou, jednak proto, že ze Slovenska je táhne slovenská mašina řady 350 "Gorila", která je hrozně poruchová. Divím se, že ji tu Slovákům ještě ČD trpí.

0/0
5.8.2014 10:43

J26i58ř33í 17D28v91o67ř35á71k 5318773728420

Statistika - všeobecně uznávaná lež.Pokud chci správný výsledek , stačí správně vybrat vstupy.Čím více vstupů , tím větší možnost dopracovat se ke kýženému výsledku.

+1/−1
4.8.2014 19:36

M10i53c31h79a89l 65C64i88p60e27l 3949261881535

Sice zajímavé počtení, ale zároveň dost špatně posuzovaná zpoždění. Např. na trati Trutnov - Hradec Králové byla až do 31.7.2014 výluka, a to na trase Trutnov - Jaroměř (cca 75 % cesty z celkových 60 km). Vzhledem k tomu, že autobusy jezdí úplně jinou trasu, než-li vlaky, silnice prostě nevedou kolem železnice, tak si myslím, že České dráhy udělaly maximum pro to, aby se cestující do cílové stanice dostali.

+1/0
4.8.2014 15:21

J33o70s70e97f 44T30r11ö14g23l 8319292886816

Celkem dobrý článek. Před pár lety jsem takhle zpracovával statistiku zpoždění (jako seminárku ze statistiky) a vyšlo něco podobného. Zpoždění je tím pravděpodobnější, čím vlak jede delší trasu, čím více jede po jednokolejkách a čím je rychlejší. Nejvýznamnější faktor byla probíhající rekonstrukce tratě, naopak zastaralost nebyla statisticky prokázaná (tj. na modernizovaných úsecích se vlaky zpožďují stejně jako na starých).

Jinak bych si nedovolil souhlasit s autorem ohledně té významnosti rychlků ve srovnání s osobáky. Největší podíl osobáků je příměstská doprava a ta obvykle odvozí více cestujících než rychlíky. Menší zpoždění rychlíku je navíc lépe akceptovatelné (jede-li člověk dvě hodiny, tak deset minut navíc snese lépe než při pravidelné 15-timinutové cestě ráno do práce).

V Německu jsem jel v poslední době vlakem několikrát a s tou dochvilností to není také nic moc. Zpoždění jsou sice menší, ale celkem pravidelná. Němci mají ale vychytanější systém informování cestujících o plánovaných výlukách a daleko častěji používají výlukové jízdní řády.

0/0
4.8.2014 14:36

J18i92ř69í 67J24o66z39a 3868193250851

V Německu jsou jízdní řády koncipovány tak, že v důležitých stanicích čekají vlaky cca. 5 minut... důvod je jednoduchý, když nabere vlak cestou zpoždění, nemusí pak ve stanici čekat... a snadněji pak dožene zpoždění...

0/0
8.8.2014 9:55

M22i85r32o94s61l68a71v 88Z33i75k78m81u48n59d 7169733964793

Jenomže otázka výlukového jízdního řádu je věcí provozovatele dráhy ... v tuzemsku je vydání VJŘ kacířské záležitost, byla by to "zbytečná práce". V Německu jsou vydávány VJŘ, včetně informací ve vlakovém průvodci i na rozdíl dvou minut ....

0/0
12.8.2014 9:21

J51o26s65e68f 46T74r17ö52g33l 8359582736866

S tím bych si dovolil nesouhlasit. Na vydání výlukového JŘ je třeba spolupráce mezi dopravcem a provozovatelem dráhy. Pokud nejde dodržet ani přibližně (s akceptovatelným zpožděním a čekáním přípojů) normální JŘ, je věcí dopravce rozhodnout se, co "oželí", typicky které spoje se zruší, zda budou vyjíždět dříve a přijíždět včas nebo naopak vyjíždět včas a přijíždět později a které přípoje tedy budou zachované a které naopak plánovaně ne. Provozovatel dráhy jen dodá aktuální kapacitu a dořeší konflikty mezi dopravci.

0/0
12.8.2014 10:06

M93i83c61h81a58l 17N25ě80m28e68c 3597265927833

Možná už to tu padlo (nemám sílu pročítat vše), ale zpoždění se (pokud se nepletu) statisticky vykazují na příjezdu do cílové stanice. To, že má vlak na trase zpoždění 15 min., ještě neznamená, že do cíle nedojede včas. Jízdní řád je udělaný tak, aby (především) v posledním "úseku" měl vlak rezervu a mohl menší zpoždění dojet. A když přijede do cíle s předstihem, nikoho to nezarmoutí :-). Problém je, kdyby s předstihem odjel ze stanice někde po cestě ... Proto se ta rezerva dává na konec.

+3/0
4.8.2014 10:34

J27a89r84o75s16l32a22v 22K45o43m95o30ň 1630574854611

na  druhou stranu cestující nejezdí vždy až na konečnou. Přesedají i jinde a ty zajímá zpoždění v té stanici přestupu a ne v konečné vlaku.

+2/0
4.8.2014 17:15

J29i64r96k26a 15D94v53o75ř54á91k 4475710363448

Není to tak. Měřících bodů je mnohem víc. Ale je pravda, že kdysi se to tak opravdu měřilo. Kdysi se také za "včas" považovalo <10 min. Dnes je to <5 min.

0/0
5.8.2014 10:38

K46a98m85i58l 24J67e16r44o72n97ý79m 70P70á49l46k24a 5211931279709

Cestovat vlakem v neděli 27. července z Prostějova do Ostravy, byl horor. Na žádném nádraží nešel proud, byly vypnuty informační tabule, vlaky měly skoro hodinu zpoždění a to, ke kterému nástupišti vlak přijede, jsem musel zjistit u posunovačů.

+1/0
4.8.2014 9:06

M82a97r95t37i86n 11J84i89r31s39á77k 8308739725173

Daleko horší, než daná zpoždění, za která často ČD nemohou (jak bylo uvedeno) je to, co ČD ovlivnit mohou a nedělají - informace zákazníkům. Že má vlak zpoždění se dá pochopit. Co nechápu je fakt, že ČD o tom obvykle informují minimálně a až na poslední chvíli. Informace jsou často neúplné.

Informace o případných alternativních spojích chybí úplně. V samotném vlaku informace o zpoždění často také chybí - hlášení ve vlaku zde neexistuje. A průvodčí místo toho, aby byl skutčným průvodcem a cestující informovali, rezignovali na pouhé "štíplístky."

+4/−5
4.8.2014 8:39

Ř60e83h63o71ř 36V47l60a57s61á52k 2164244811146

Mne v posledních letech průvodčí mnokrát informovali. A nejen o zpoždění, ale třeba i o tom, že podle jízdního řádu vlak ve stanici deset minut čeká (asi abych se nedivil).

+2/−1
4.8.2014 9:46

R15e54g32i60n41e 27M75a25r86t61i85n 6802158590828

Průvodčích R^ se také musím zastat. Jsem s nimi spokojený. Asi je fakt, že v malých soupravách (lokálky) jsou schopní zvládnout dotazy, ale ve velkých soupravách je to nad jejich síly.:-( Občas ve velkých soupravách ČD je "veřejné hlášení", ale skoro nesrozumitelné.Rv

+1/0
4.8.2014 10:49

J75i49r92k50a 74D73v17o59ř20á62k 4975550603448

Průvodčí se opravdu o hodně vylepšili i podle mě.

0/0
5.8.2014 10:39
Foto

P78e34t57e77r 75J49a35b71l75o50n21o74v43s18k47y 1839746601791

Vo všetkých vlakoch kategórie EC na trase Praha-Ostrava / Vsetín informuje cestujúcich vlakový rozhlas.Včera pri mojej ceste s EC 124 zo Žiliny do Prahy boli aktualizované hlásenia,keď sme stáli pred žst.Ústí n.Orlicí a Úvaly.Dovod i približná výška zpoždění boli oznámené+info,že cestujúci nemajú vystupovať z vlaku.Takže pri vlakoch EuroCity spokojnosť

+1/0
4.8.2014 10:19

A52l12e69x39a73n87d62r 39K79o25s11t30k63a 5769696369266

Zajímavé, že v civilizovaném Japonsku zpoždění neexistuje. Asi to mají pořádně pořešené.

+1/−2
4.8.2014 11:03

J16i56r57k80a 17D36v24o31ř74á34k 4625410263128

Není pravda, že v Japonsku zpoždění neexistují. Existují ale je to tam opravdu jinak. V nedávné minulosti kvůli zpoždění šinkansenů odstoupil ministr dopravy. ;-D

+1/0
4.8.2014 15:39

J24i24ř80í 98D64v36o32ř87á48k 5118603718420

Existují , jenom se udávají v jiných řádech (nebo jednotkách času).ČD by určitě neudávaly zpoždění v sekundách.

0/0
5.8.2014 20:47

M94a35r20t54i78n 40K77l56u57v53á33n94e30k 9612128593663

To s tým, že vlak odišiel predčasne snáď myslíte ako vtip.

Alebo nie?

0/−3
4.8.2014 7:55

P87e15t26r 82N83e27c49h61a87n36i61c79k34ý 7683426158750

" vlaky, které si vytvořily náskok a jely ve srovnání s jízdním řádem o pár minut dříve." - nic o odjezdu tu nevidím, jen o jízdě. Během dlouhé cesty mezi stanicemi (třeba Prahou a Pardubicemi) si vytvořili oproti jízdnímu řádu náskok.

+3/0
4.8.2014 8:16

S51t88a78n97i52s86l46a71v 46T66v33r55z 4406407113359

Je hodne vlaku, ktere konci napriklad v Praze na hlavnim nadrazi a diky dobrym podminkam dojedou do cilove stanice treba i o pet minut drive, nez je v jizdnim radu.

Prijezdy byvaji casto jen orientacni. To je treba take duvod, proc vlaky, ktere maji na vstupu do CR pul hodinove zpozdeni, na vystupu z CR jiz zadne zpozdeni nemaji.

0/0
4.8.2014 9:27

R45o51s92t83i36s78l51a35v 36B39l78a88ž30e95k 5728982351873

Pan autor by si měl dát obklad na hlavu asi by měl zvolnit tempo v těch letních vedrech....Asi tak jako to dělají ty vlaky, protože i malé dítě ví, že v létě vlaky Z BEZPEČNOSTNÍHO hlediska MUSÍ jezdit pomaleji. Tohle ví každé dítě už na základní škole nás to učili....Autor asi chyběl a takhle se ztrapnil :-/

+2/−2
4.8.2014 7:55

M55a36r17t77i18n 16K73l95u46v55á12n93e64k 9802308483323

Možno autor len konštatoval fakt...

0/0
4.8.2014 7:56

P42e95t63r 81N66o61v10o56t26n59y 3179912569462

Jakože se v létě přehřívají parni kotle? :-D

+1/−1
4.8.2014 8:29

A36l81e41x14a22n79d19r 43K25o75s30t14k55a 5889806369836

Ne, jakože se jim z horka kroutí špatně udělané koleje.

0/−1
4.8.2014 11:29

P34e48t74r 33N75o92v90o90t53n49y 3269172599562

A kde jste viděl naposledy pomalou jízdu kvůli teplu?

+1/0
4.8.2014 13:05

J45a39n 62P55a57v37e98l87k43a 3197621864301

Jenže jízdní řád se MUSÍ dodržovat.

+1/0
4.8.2014 8:40

M66a90t41ú94š 11B37e77n80a18k 9328974612573

Toto na moderných zvrškoch neplatí, tie sú stavané tak aby zvýšené teploty zniesli, tak isto sa dnes nerobia dilatačné spoje, ale sa natvrdo koľaje zvaria a sily vyvolané účinkami teplôt sa prenesú pomocou upínadiel do podvalov a následne zvršku.

+1/0
4.8.2014 12:49

R65a21d31o87m64í92r 98K67r69u57p19i59č27k79a 9364952480865

Starsi vlak na ilustracni foto jste uz nenasli? :-)

0/0
4.8.2014 7:54

R88o65m39a14n 70P86o58l83á22č58e29k 5666579545

Pára už by byla moc nápadná ;-D

+2/0
4.8.2014 9:07

J33i59r75k51a 32D32v87o74ř32á36k 4675320703478

Jj, ten vlak z fotky je tak strý, že ho už ČD snad ani neprovozuje. Patří zřejmě nějakému soukromníkovi, co také sehnal objednávku na dopravní obslužnost ("dotace").

0/0
5.8.2014 10:57

J90i77ř60í 10S80t36ř58e74d67a 2984810273266

Do i z Prahy jezdím pravidelně se zpožděním. Rekord byl někdy v červnu, kdy jsem posledním spojem z Olomouce ve 20:21 do velkovesnice doraziil ve 01:40. Na "Vážení cesctující, omlouváme se za zpoždění vlaku", někdy polohlasitě odpovídám, běžte s tou omluvou už do pr...

+3/−2
4.8.2014 7:08

R76e44g24i55n21e 37M51a11r72t56i76n 6292968630668

Olomouc - Brno.Rv Jezdím po ní vyjímečně, ale tragické spojení po snad 50 let. Věčné výluky s přesedáním na náhradní dopravu. Teď myslím zase mají náhradní dopravu.

+1/0
4.8.2014 7:05

E77v64a 80R44y29b35n23í73č66k50o16v57á 2723969110116

Haha. Ja uz vic jak rok jezdim kazdy tyden ECckem Brno-Bratislava, a tam je skoro vyjimka, kdyz ten vlak zpozdeni nema. Jeden cas mival pravidelne zpozdeni presne 50 minut, ze jsem si az rikala, proc to teda rovnou nezmeni v jizdnim radu. Rekord jsem zazila onehda 168minut zpozdeni na BA nadrazi bez jedinyho centu a smenarnou zavrenou. Sranda. Pak se hrozne smeju lidem, kteri se pozastavuji nad tim, ze ma ten vlak 15 minut zpozdeni. Ja spis valim voci, kdyz zpozdeni nema  8-o ;-D

+1/0
4.8.2014 6:23

H82o32n49z70a 57F54á90t52o76r 2589195494760

Pak by tedy mohli upravit hlášení staničního rozhlasu na "Vážení cestující, přijíždí vlak číslo XXX s pravidelným zpožděním 50 minut..." ;-D

+3/−1
4.8.2014 6:30

M87a52t14ú16š 60B20e10n31a27k 9458804572193

proste klasické EC z maďarska, tam nimi obsluhujú aj dediny, koľaje v katastrofálnom stave a ešte maďarský rušňovodiči nevedia obsluhovať slovenské gorily, ktoré ich zaobchádzanie nevydržia. Navyše sa k tomu pridala teraz tá nepodarená rekonštrukcia medzi Galantou a Štúrovom.

+1/0
4.8.2014 12:55

L11e81n54k85a 44Z52i98m59o74v28á 8230403270167

Pondělní zkušenost: Pendolino v Ostravě na nějaký vlak čeklo, EC v Pardubicích na zpožděné Pendolino nečekalo, asi proto, že stejným směrem jede za půl hodiny rychlík. Z této půlhodiny se vlivem zpoždění stalo 9 minut na přestup i s nákupem jízdenky při dvou otevřených přepážkách, stihnuto jen tak tak. Průvodčí netušila, jestli na rychlík toho dne poslední osobák v kolíně počká a proč taky, když na přestup jsou celé 4 minuty, jedeme bez zpoždění, ale nástupiště nevěděla. Pro někoho v pohodě cesta, já trasu Ostrava-domov jela prvně, měla jsem z vymýšlení spojů během cesty docela nervy v kýblu a kyselý ksicht každého zaměstnance ČD od Pardubic až k domovu mi vůbec nepomáhal.

+1/−5
4.8.2014 0:21

R16a35d53i75m 58Š63o63l27c 1735285155674

No nějak nechápu proč jste si třeba jízdenky všechny nevyřídila v Ostravě. U každé přepážky lze koupit jízdenku ČD odkudkoli kamkoli. Nástupiště průvodčí fakt vědět nemůže, protože to je záležitost SŽDC kam to šoupne.

+10/−2
4.8.2014 4:34
Foto

V89o49j89t82ě11c31h 34H75u96b81r 2506945148332

Nástupiště se dají zjistit online třeba z těchto stránek SŽDC:

provoz.szdc.cz/tabule/Default.aspx?lang=cs

Existuje i aplikace pro Android se stejnými informacemi:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.circlegate.tt.navlak.android

Průvodčí u ČD mají nově služební smartphony.

Vymluvit se na druhé a vysvětlit, proč něco nejde je ale jednodušší, než se snažit pomoci zákazníkovi, že.

0/−1
4.8.2014 7:27

R14a34d87i91m 38Š86o46l78c 1815245215194

Tak proto nechápu, proč si to paní nezjistí sama. Přeci jenom průvodčí jistě nemá placený datový tarif a nevím co děláte za práci, ale asi ze svého byste taky nic nedoplácel. Tady taky platí jak to cestující podá a rozdělení... 1. zmatenej strejda; 2. hádavá nána

+1/−3
4.8.2014 7:43

P37e80t60r 47N27o36v22o26t46n40y 3689352379402

Pokud má průvodčí služební smartphone, tak jistě proto, aby si na něm mohl hrát hry. :-)

+1/−1
4.8.2014 8:32
Foto

V39o94j80t39ě38c70h 34H62u58b40r 2236495398222

1. Psal jsem služební smartphone - zaměstnavatel mu datový tarif platí.

2. Prosím nesuďte mě - nejednou jsem spolucestujícím ve vlaku tímto způsobem pomáhal a opravdu jsem neřešil těch pár kB, co mi to ubralo z FUP.

3. >Proč si to paní nezjistí sama.

Bohužel typický přístup (naštěstí už jen části) lidí pracujících v českých službách. "Zákazníku starej se, neotravuj. pomoz si sám, já mám důležitější věci na práci."

Nevím, proč by paní, která možná jezdí vlakem jednou za čas, měla vědět, kde a jak si zjišťovat podrobné informace. Průvodčí je profesionál, je za svou práci placený a měl by si umět tyto informace rychle a efektivně najít, protože se na rozdíl od paní na dáze pohybuje denně.

A pokud Vám snad přijde komunikace se zákazníky zdlouhavá: Je takový problém si informace o nástupišti pro takové těsné přípoje při zpoždění před příjezdem najít o ohlásit vlakovým rozhlasem?

+5/−1
4.8.2014 8:32

R38a13d12i21m 10Š85o20l24c 1485265315134

Ne každý průvodčí smartphone má, tak nešiřte bludy. Nejednou jsem zažil, že místo nástupišť (viz problém zmíněný p. Nechanickým) hlásili ve vlaku něco jako pozorně sledujte hlášení staničního rozhlasu o přípojných vlacích. ČD nejsou Regiojet a nemají sluhu v každém voze a věřte, že když má průvodčí + vlakvedoucí 400 lidí ve vlaku, tak prostě nejde vyhovět všem a navíc oni fakt nemůžou vědět jestli paní je nebo není sváteční cestující.

+4/0
4.8.2014 8:45

K76a77t20e86ř86i57n33a 13V59a16š49á86k43o81v80á 5651552969885

myslite jako takova ta huhnava hlaseni,kterym je rozumet kazde treti slovo pokud zrovna nestojite primo pod reproduktorem a vubec, pokud zrovna na nadrazi jede jiny vlak nebo vedle vas nekdo mluvi ? :-)

Kdybych se mela ridit podle hlaseni, v zivote zadny vlak nestihnu

0/0
4.8.2014 9:22
Foto

V86o23j72t86ě34c11h 65H32u26b39r 2536835658902

1. Nepsal jsem, že smartphone mají *všichni* průvodčí. Vycházím z následujícího článku:

http://www.zelpage.cz/zpravy/9325

...a z předpokladu, že průvodčím na vlacích vyšší kvality byly smartphony přidělovány přednostně.

Mohl byste se prosím podělit o Vaše zdroje, abyste mohl podpořit své nařčení, že šířím bludy?

2. Informační přínos hlášení "pozorně sledujte hlášení staničního rozhlasu o přípojných vlacích" jsem nepochopil. To,  že na nádraží hlásí z rozhlasu přípojné vlaky snad ví každý, tomu, kdo to neví nepomůže ani to hlášení ve vlaku. Potíž se staničnm hlášením je, že často přichází pozdě, nebo není slyšet.

3. Ad 400 lidí ve vlaku: Myslím, že hlavně při mimořádnostech by mělo být přednější podávat informace cestujícím než se třeba starat o to, kdo si zrovna zapomněl jakou slevovou kartičku a vypisovat doplatky. Tím neříkám, že by se to nemělo dělat, jen je podle mě přednější pomáhat zákazníkům, už jenom proto, že to dělá dobrou reklamu firmě. A pokud ten čas opravdu není, stačí se slušně omluvit a ne říct nevím. Čekám ale reakce, že "v předpisu XYZ ale stojí něco jiného". Holt ČD.

0/−1
4.8.2014 12:04

P21e49t31r 85N79e29c35h61a81n88i35c52k95ý 7703236528380

V předpise ČD je, že 1 průvodčí je na 4 vagony, ať se bavíme o konkrétních hodnotách. Průvodčí může telefonovat, když neví. Krom toho by průvodčí mohl být dostatečně zkušený a vědět odkud jezdí osobáky v Kolíně (především směr Nymburk je 4-5 a vlaky PA-PHA jezdí po průběžných kolejích na 1-2 nástupišti. Posledně nevím čí je to vina, ale průvodčí mohla paní prodat jízdenku bez přirážky už v tom rychlíku (nebyla to jízdenka na její vlak), jestli se paní nezkusila zeptat nebo ji to průvodčí nenabídla, to nevím. A měla v Pardubicích půl hodiny na nákup jízdenky z Kolína.

Ad 1: Problém byl v rychlíku, kde paní nedostala informaci o nástupišti.

2. Tohle je hlavně u zpoždění a jednodušší je sledovat tabuli a nejlépe zmíněné aplikace nebo webové služby

3. Často při mimořádnostech nedělají ani jedno. Tady mají průvodčí velké mezery. Na druhou stranu už jsem viděl jak průvodčí tyto informace oznámila a nějaký pepik ji začal nadávat, tak si nevyberete. Souhlasím s nedostatkem poskytování informací. Náhradní objízdnou trasu dokáže najít i v popce, někdy by se hodila i informace o autobusech, když další přípoj jede za 2 hodiny a do cíle to není daleko (třeba přestup v Turnově směr Liberec). Dispečery bych nakopal přednostně, ti jsou zodpovědní za informovanost průvodčích a někdo s chytrým mobilem zjistí dřív co se stalo než průvodčí. A systém zajišťování přípojných vlaků, kdy zpožděný se musí dovolat dispečerovi a on uráčí říct počká/nepočká jak mu to zrovna vyjde (opravdu jsem to pozoroval na několika stejných situacích a výsledky se lišily) je pomalu jak z doby C.K. Dispečer by sám měl sledovat mapu (modernější než babitron) a ptát se zpožděných jestli má přestupující do destinace x-y a plánovat řešení a ta předávat průvodčím. Od čeho tam sakra je?

+1/0
4.8.2014 14:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.