Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Černý čtvrtek? Typické letní nehody, lidé se nesoustředí, říká policie

Častěji odpočívejte, soustřeďte se a lépe plánujte cesty, zní vzkaz policie českým řidičům. Ředitel republikové dopravní policie Tomáš Lerch v rozhovoru pro iDNES.cz analyzuje, proč byl čtvrtek nejtragičtějším letošním dnem na silnicích a proč i celý letošní červenec patřil v tomto ohledu ke špatným měsícům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79i38ř39í 82U38h42e21r29e49k 2558678537518

Příčina je v arogantních a bezohledných řidičích.Proti nim nepomohou žádné mimořádné policejní akce.V některých dnech jednoduše dojde ke kumulaci těchto "takyřidičů".

+2/0
3.8.2014 15:02

P75a42v79e51l 90Š55e63d27l68b61a67u61e68r 7238841952335

Něco na tom bude. Hlavně ti, co nejezdí skoro vůbec a dostanou se jednou za čas k volantu při jízdě na dovolenou, nebo jednou týdně na chatu, to jsou fakt občas mistři světa a hned všem ukazují, jak rychle jim to jede (na rovině) a pak ty předjeté celkem brzy zdržují (v zatáčkách). Neumí jezdit plynule, zato bezohledně ano. Je velký rozdíl při jízdě ve všední den a o víkendu, všední jízda bývá klidnější, potkávám méně pitomců. Ale obecně, jezdím podle předpisů, zvykl jsem si na to a je fakt, že pokud tak jedu v přehledném a rovném úseku, předjedou mě snad všichni a to jedu o 5 km/h na tachometru více, což odpovídá přesně rychlostnímu limitu v reálu. Tak to je, skoro nikdo nevydrží jet podle předpisů na rovině. Proč? Když nedodržím zákon na silnici a pak se divím, že mi třeba někdo něco ukradl, čemu se divím? Ten zloděj taky nedodržel zákon, je to podobné... Lehká nadsázka, ale ten nevyježděný člověk, řítící se mimo rychlostní limity, ohrožuje ostatní lidi na zdraví a je mu to jedno... Takže velký rozdíl mezi zlodějem a bezohledným troubou na silnici není, jen ten silniční trouba asi někomu neublíží úplně schválně, není to jeho prvotní cíl, jenže může snad domyslet, co se může stát.... Dlouho ještě asi budeme "východ..." Ta sebestřednost a namyšlenost je u nás dost nepříjemná. Já chci, já přece můžu, pro mě to neplatí, já jsem frajer... Smutné. Hroby jsou si podobné, tam se ten namyšlený jeliman už nepředvede....

0/−2
3.8.2014 18:43

J68a15r81o81s36l71a18v 24L54e33b74e52d71a 3946229207250

Přirovnávání porušení zákona o provozu a zlodějiny (ti lepší píšou i o vraždě) je IMHO úplně mimo mísu...

Důležité je, že ten nevyježděný člověk případně jede nad své možnosti, a ne, že překročil nějaký nesmyslný limit.

0/0
4.8.2014 14:30

P63a36v51e17l 15Š69e33d26l21b70a31u69e80r 7518161632585

Já si zase myslím, že to souvisí. Beru to, jako obecnou "úctu" k pravidlům. Jak víte, že je limit nesmyslný?

0/0
5.8.2014 2:22

J43a65r81o69s60l96a24v 29L46e48b71e44d86a 3256899727100

Já si zase myslím, že pravidla typu Nezabiješ a Nepokradeš existují proto, že společnost již před tisíci let rozpoznala škodlivost jejich nedodržování.

Oproti tomu část pravidel silničního provozu - přesněji jejich aplikace u nás včetně restrikcí - jsou podle mého názoru buzerací.

Například limit rychlosti zejména mimo obec (tj. zastavěnou oblast) je nesmyslný z principu, je-li použit namísto informace o skutečnostech, na jejich žákladě by měl řidič sám upravit rychlost jízdy.

0/0
5.8.2014 15:53

P25a34v41e46l 96Š31e87d93l35b86a84u70e26r 7768571272885

Můžu souhlasit s tím, že třeba měření rychlosti hned za značkou "obec" je buzerace. To jo. Ale pokud by si řidič rychlost jízdy upravoval sám podle informací o trase, vznikne docela průšvih. Většina lidí se přecení. Nedomyslí, co se může stát a pokud dojde k něčemu i lehce nečekanému, prostě auto nezvládne, protože pojede rychleji, než dokáží zvládnout při mimořádné situaci. Jen menšina řidičů je schopná něčemu se vyhnout, spíše instinktivně dupne na brzdu. Limity taky souvisí s tím, že na cestách jezdí společně vyježdění lidé i začátečníci, takže je to trochu kompromis, Ale skoro všichni platí daně a tak mají právo cestu užívat a limity jsou proto, aby, pokud možno, jízdu zvládli všichni. Jednoduchý příklad: čtyřproudovka ve městě, povolená rychlost 80. V pravém pruhu jede podle předpisů začátečník, který chce předjet pomalejší náklaďák. Jenže pokud jedou všichni rychleji, než se má, on se jen těžko dostane do levého pruhu, protože ještě nemá odhad a bojí se a většinou ho nikdo nepustí, takže ho to donutí zrychlit, je to na něj už moc rychle a stačí nějaký malý zádrhel na cestě před ním a může být zbytečná havárka. Myslím, že limity jsou tím kompromisem, kdy jízdu můžou bezpečně zvládnout všichni. A v principu - pokud chci, ať se dodržují pravidla, nějak si nemůžu vybrat jen ta, která se líbí mně, protože každý to má jinak. Zloděj třeba dodrží silniční předpisy a pak Vás vykrade, protože se to tak líbí jemu z jeho pohledu :-)

0/0
5.8.2014 16:40

J62a94r76o71s98l30a62v 17L93e79b93e56d72a 3466779467830

Řidič je podle zákona _vždy_ povinen upravovat rychlost jízdy podle okolností - "své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu". Kdo na to nemá sám, může se řídit značkami _doporučené_ rychlosti.

Silniční předpisy se dělí na dvě základní skupiny * smysluplné (jízda vpravo, přednosti apod.) a nesmyslné, případně nesmyslně aplikované (limity, plné čáry). Já si pravidla vybírám a jezdím už desítky let bez zaviněné nehody (ty nezaviněné byly ťukance). Například omezení rychlosti - mám v navigaci signál překročení, ale moc na něj nedbám, kromě míst označených jako měřicí; rychloměr v podstatě nesleduju - zato pozorně sleduju provoz před sebou a kolem sebe.

A k zamyšlení na závěr http://radekprusa.blog.idnes.cz/c/174793/Uvaha-o-skutecnem-stavu-na-nasich-silnicich-a-politickem-zakulisi.html

0/0
5.8.2014 18:18

P89e58t37r 25M43i85c19h16a20l 2800784521152

K tomu lze dodat jediné - že "Průša je úchyl".

Vysvětlím na jednom příkladu. Dokud existuje rychlostní limit, pak řidiči můžou aspoň rámcově předvídat, jak pojedou ti ostatní (vjíždění na hlavní silnici z vedlejší je klasickým příkladem, podobně předjíždění na dálnici a odhad rychlosti zezadu se blížícího vozidla). Pokud limity zrušíme, pak přibude spousta nehod, o kterých by Průša napsal, že jejich příčinou vůbec nebyla rychlost.

Mimochodem, i silnice jsou stavěné na nějaké rychlostní limity (rozhoedové vzdálenosti, poloměry zatáček, příčné sklony apod.), ovšem tohle Průšu ani nenapadlo, ten jenom blábolil o šikaně.

0/0
6.8.2014 0:09

J25a13r45o14s22l93a51v 19L83e41b34e78d42a 3856899237510

K tomu lze dodat pouze toto: existence rychlostního limitu mi o chování ostatních neřekne nic (a mimochodem existují vozidla, která i bez majáku rychlostní limity legálně mohou porušovat).

Klasický příklad je vjíždění na hlavní silnici a předjíždění - musím se chovat podle reálného odhadu jejich rychlosti, nikoliv předpokládat, že jedou podle nějakého limitu... koneckonců na mnoha místech nemůžu tušit, jaký limit tam pro ně platí.

Nezbývá mi než znovu zopakovat: omezená rychlost, zejména pak mimo obec, a její vymáhání je nesmyslná; místo ní by se měla aplikovat pouze rychlost doporučená.

0/0
6.8.2014 8:54

P35e25t36r 87M15i90c83h42a54l 2380834611562

Když tak čtu stížnoti na zbytečná omezení (značky, zákazy) u nás, říkám si, že chyba není v tom, kdo to značení navrhuje, ale v nás řidičích. Dám příklad - křižovatka, která se dá jet bezpečně 90, protože když tam někdo vyjede z vedlejší, z té devadesátky na hlavní se dá v klidu zpomalit a počkat, až se to auto přede mnou rozjede. Ale protože si kde kdo myslí, že když tam není omezení, tak to tam klidně může sypat 150 a pak je tam plno těžkých nehod, tak se tam dá sedmdesátka, která zhušťuje provoz a na kterou kde kdo nadává.

Uvědomme si, že vždy existuje příčina a následek.

0/0
3.8.2014 0:18

J39a22r38o61s96l79a98v 79L77e76b20e19d12a 3976599697490

Především někdo z vedlejší nemá co vjíždět na hlavní tak, aby vozidlo na hlavní ohrozil. Neberu případ, že kvůli velké rychlosti ho nemůže včas vidět - to je samozřejmě pak vina toho na hlavní, ale od toho máme značky Křižovatka a Hlavní komunikace, nikoliv omezení na 70.

Omezení rychlosti je tedy především kvůli ňoumům, kteří neumějí vyjet bezpečně z vedlejší silnice. Nemluvě o tom, že toto omezení trpí stejným nedostatkem jako například stopky, tj. platí bez ohledu na viditelnost (porost).

0/−1
3.8.2014 9:12

P29e87t76r 15M72i16c47h24a13l 2430194741112

Tak to se hluboce mýlíš. Ty sedmdesátky jsou před křižovatkami, kde je zatáčka nebo horizont a přesto je to v devadesáti bezpečné. Ovšem jsou tam kvůli magorům, kterým značka "křižovatka" nenapoví, že tam může z vedlejší někdo najíždět. Byl jsem před pár lety jako svědek u soudu, kde šlo o podobnou nehodu. Řidič auta z vedlejší byl původně policií označen za viníka, přestože tvrdil, že to auto na hlavní při rozjezdu za horizontem neviděl. Navíc řidič auta na hlavní žádal obrovské odškodnění kvůli autu a zranění. Soud si vyžádal znalecké posudky a ejhle - autu na hlavní byla prokázána rychlost minimálně 143 km/h před začátkem brzdění. Dále posudek prokázal, že vzhledem k rychlosti toho auta ho řidič z vedlejší nemohl vidět a soud vzhledem k tomu dal celou vinu za nehodi řidiči na hlavní silnici včetně úhrady nákladů za zastoupení a soudníh výloh.

Kvůli takovým hovadům se tam dávají sedmdesátky.

0/0
4.8.2014 13:57

J80a17r58o87s75l60a76v 87L98e34b23e55d18a 3436129507360

V čem se mýlím, a navíc hluboce - když píšu 'neberu případ, kdy ho nemůže včas vidět'? Jde mi o to, že 70 (nebo dokonce i 50) dávají i na křižovatky, kde je vidět skvěle (respektive je vidět v některých ročních obdobích). Prostě ouřada myslí za řidiče... a 70 tam platí vždycky, bez ohledu na viditelnost.

0/0
4.8.2014 14:24

P27e28t96r 30M94i62c68h36a62l 2170644541592

Přehledných křižovatek s omezením rychlostního limitu je minimum a zpravidla tam je nějaký jiný důvod. Třeba zvýšený pohyb cyklistů apod., případně několik těžkých nehod s následky v minulosti. Rozhodně to není tak, že se ouřada rozhodne a někam nechá dát značku.

0/0
4.8.2014 14:55

J65a94r45o67s11l18a37v 93L48e70b92e88d52a 3986769807590

Hmm .. vzhledem k značení na našich silnicích mi nezbývá než souhlasit s http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014080301

Kolik jen znám zbytečných plných čar, stopek a omezení rychlosti bez ohledu na aktuální stav vozovky a okolí...

0/0
4.8.2014 15:00

P60e38t80r 10M92i82c57h82a83l 2860634351172

Ale já znám také zbytečné značení, jenže o tom řeč nebyla. Řeč byla o omezení rychlosti v křižovatkách kvůli pitomcům, kteří nerespektují devadesátku. Mimochodem, u nás byl takový nepříjemný horizont a vesele tam byla přerušovaná čára. Až se tam dva lidi zabili a tři zmrzačili, tak se tam dala plná a zákaz předjíždění.

0/0
5.8.2014 23:25

J34a23r80o43s78l63a88v 22L96e44b48e28d88a 3336579587110

Také mluvím mimo jiné o omezení rychlosti - obecně, tedy i v křižovatkách. Dávat někam 70, protože tam někdo nerespektoval 90?

Váš příklad mimo jiné ukazuje na nesmyslnost takového počínání = řídit se nějakou čarou. Předjíždět můžu pouze tam, kde mám jistotu, že nepotkám nikoho v protisměrném pruhu. A plnost čáry je pouze doporučením či varováním. Takových blbě značených míst jsou u nás tisíce... přerušovaná tam, kde bych na předjíždění _nikdy_ nešel, a naopak plná tam, kde (v mém směru nemá smysl) - typicky v přehledných zatáčkách nebo za křižovatkami. Nemluvě o tom, že všeobecný zákaz je vztažen na předjíždění cyklisty výkonným autem úplně stejně jako na předjíždění kamionu HTPéčkem.

0/0
6.8.2014 9:05

J73a25k36u84b 35K15r93e30j84č93í 3521843538344

Otazkou je zda-li policie a zakonodarci delaji opravdu maximum pro to, aby snizili mnozstvi nehod na nasich silnicich... Nedavno jsem byl v Anglii a cloveka doslova sokuje jak hezky a hlavne prehledne vypadaji silnice ktere nelemuji spousty zbytecnych billboardu... Nase cesty jsou doslova zamorene billboardy ktere akorat rozptyluji ridice, nejen na zapade je proste uplne zakazali a hned je to videt.

+5/−3
2.8.2014 15:07

P53e17t84r 45N85e63s38v28a43d11b94a 2704265826659

Stejně tak může řidiče rozptylovat mrak na obloze připomínající cokoliv, cyklistka z bujným výstřihem atd. atd. Bilboardy jsou pouze hloupé argumenty. Daleko větší hrozba je psaní sms za jízdy, nastavování navigace během jízdy, předjíždění v nepřehledných úsecích s tím v ruku v ruce vysoká rychlost. S tím se na silnici setkal už každý řidič. Za volantem se má řidič soustředit pouze na na řízení na reklamy má dost času v televizi....:-P

+2/−1
2.8.2014 17:42

F53r63a67n58t36i37š61e61k 90M96o38s54s 8382833439149

Snůška nesmyslů. Billboardy člověka přirozeně rozptylují, alespoň ty řidiče kteří dávají pozor na cestu a její okolí. Soustředit se pouze na řízení není zrovna úplně dobře, je třeba také věnovat značnou část pozornosti provozu.

+3/0
2.8.2014 18:36

P28e54t58r 94N92e45s26v71a23d25b19a 2864185516349

Nesmysly píšete Vy. Věnovat se řízení samozřejmě znamená sledovat vše kolem sebe co je s provozem spojeno. Určitě to není reklama na bilboardu. Pokud Vás rozptyluje bilboard choďte raději pěšky, budete mít i víc času si jej prohlídnout.

+2/0
2.8.2014 21:02

P19e33t13r 11M37i97c30h84a74l 2260784321822

Nemáš pravdu. Ten billboard tě rozptýlí i když nebudeš chtít. To je prostě fakt. Byť si ho nebudeš všímat, budeš vědět, že tam je a pravděpodobně i co je na něm. Oko na něj totiž automaticky zamířá, protože je to něco, co vybočuje ze standardu kolem cesty.

+1/−1
2.8.2014 23:47

F93r65a10n72t14i26š61e65k 97M37o16s57s 8702313419639

Opravdu nemáte pravdu. Napříkald v Německu i Rakousku billboardy kolem silnic a dálnic nenajdete. Důvodem je bezpečnost provozu. To je potvrzený fakt. Pokud máte jiné ověřené informace, rád se s nimi seznámím.

0/0
3.8.2014 10:59

J23a45r51o14s88l86a29v 28L60e39b12e89d56a 3386199277280

S těmi většími hrozbami máte sice skoro pravdu (kromě termínu "vysoká rychlost" místo nepřiměřená), ale s umisťováním reklam okolo silnic stejně nesouhlasím. A možná by mi ani tak nevadily bilboardy u dálnice (tedy kromě nechuti vůči reklamám), ale spousta reklam a cedulí ve městech, které odkazují na všechny možné objekty tak, že dopravní značky mezi nimi musí řidič hledat. Pokud už je považují za přínosné, měly by mít jednotné málo nápadné provedení (například bílý text na hnědém podkladu).

Jezdit v zemích, kde takový reklamní maglajz neexistuje, je pro mne úleva - ideální je třeba Norsko.

0/0
3.8.2014 9:22

J47i48ř39í 31S52t85e44i46e17r 4561674156725

Pořád hledáme příčiny tragických nehod u jiných - špatná silnice, špatné značky, policie, špatné počasí, špatné auto   .... Ono je to ale daleko jednodušší. Nejčastější příčinou nehod z těžkými následky je nepřiměřená rychlost a  nesprávný způsob jízdy. Pokud si tohle řidiči neuvědomí, nebudou respektovat pravidla i druhé účastníky, tak se nic nezmění.

+6/−1
2.8.2014 9:08

J30a49n 59F63r43o62l64í86k 6416890765234

Omyl. Nejvíce se na nehodovosti podílí nedání přednosti a tzv. nesprávný způsob jízdy (nejčastěji předjíždění a nezvládnutí jízdy na sněhu a náledí). Alkohol a drogy jsou kupodivu před nepřiměřenou rychlostí. Policejní statistiky jsou ovšem k ničemu, když policie k většině nehod nejezdí.

+1/−1
2.8.2014 11:04

J53i84n65d32ř62i17c80h 77Š48k52o12p93e24k 4835241980275

když se nezavolá, nepřijede.

Věštci u nich nepracují

+3/0
2.8.2014 12:45

P54e49t22r 71M91i33c38h68a16l 2770554831652

Jenže i ten nepsrávný způsob jízdy zpravidla souvisí s nepřiměřenou rychlostí (a teď nemám na mysli jenom rychlost stanovenou zákonem). Na tomnáledí prostě jede dost lidí rychleji, než je schopné zvládnout jejich auto, případně než na co stačí jejich řidičské schopnosti. Podobně u předjíždění - někdo začně předjíždět auto jedoucí maximální povolenou rychlostí a pokud způsobí nehodu, tak příčinou je nesprávné předjíždění, ale rychlost v tom logicky hrála roli také.

0/0
2.8.2014 23:51

F81r61a97n40t75i72š90e60k 50M34o14s96s 8912523119169

Jenže ona ta nepřiměřená rychlost u většiny nehod neznamená vyšší než maximální rychlost, ale příliš vysokou rychlost vzhledem k aktuálním podmínkám. A to zákonem a pravidly těžko ošetříte.

0/0
2.8.2014 18:38

M60i48c47h80a71l 41P71a31v72l40á23t 9733973334489

Kde tohle berete? Je nutne lhat? Lepsi je si priznat, ze ty priciny jsou jine.

0/−3
2.8.2014 19:03

S73t98a91n67i46s21l61a84v 82H32o53l63b87a 5704463860365

Projel jsem na motorce Německo, Francii, Skandinávii i Británii a můžeme jen závidět, s jakým rozmyslem je tam omezována rychlost. Kde je to možné (řidší zástavba) zvyšují rychlost v obci na 70 km/hod. Když je někde omezení z důvodu nějaké práce na silnici, nikdy nechybí ani ukončení omezení (na rozdíl od nás, kdy se dá omezení a pak už nic). Radarová kontrola je značena již dlouho dopředu a v případě nebezpečného úseku v Británii upozorňují nápisem SLOWLY na silnici a vždy to mělo opodstatnění.

+14/0
1.8.2014 21:14

T46o26m15á71š 94Z45e28m11a89n 3655688534105

Jo, přesně, máte pocit že Vám značení opravdu pomáhá a ne jen mate a je záminkou pro buzeraci/kasírování. v Rakousku nekoukám na techometr a ani značky moc nelovím a jedu si svižně dle úsudku a přitom dost často jedu i pod limit.

+5/0
1.8.2014 21:36

J59o46h76a36n 80Z58i27n52g19e47l 2241365846941

Přesně tak. Navíc v Rakousku je mimo obec kilo a ještě se jezdí o deset víc. Jednou se mi stalo, že měřili před Salzburkem na dálnici. Jeden měřil, druhej kasíroval. Žádný kontroly a zapisování, prostě jel jste pane rychleji, dostanu 30,- euro. Tady máte blok a nashledanou. Příště to nedělejte. Buzerační kontroly se vidí fakt jen u nás. O značení ani nemluvě.

+3/−1
1.8.2014 21:40

M87i19r28o67s83l69a75v 85B71u85d32a 9682372957322

S tím dočasným dopravním značením máte naprostou pravdu. Není se čemu divit když značky většinou umisťuje nějaký asfaltér nebo kopáč který ani nemá řidičák.

0/0
2.8.2014 8:11

J27i20ř71í 29S24t78e53i14e50r 4921204166775

Pokud není omezení ukončeno, pak končí dle zákona na nejbližší křižovatce.

0/0
2.8.2014 9:09

M29i72r95o33s80l18a42v 15B11u56d50a 9852252887702

...která může být vzdálena i několik kilometrů!! Copak to nechápete?

+1/0
2.8.2014 9:21

P90a64v93e35l 57O24d22r24a95z26i23l 6754739397730

Určitě je tam nápis "SLOWLY"?8-o

0/0
2.8.2014 9:44

S63t42a75n65i79s92l66a58v 72H14o25l24b84a 5144693710735

Ano, SLOWLY. A navíc často doplněné příčnými čarami, jejichž hustota se s přiblížením ke konkrétnímu místu (ostrá zatáčka,nepřehledná křižovatka atd.)

zvyšuje.

+1/0
2.8.2014 15:12

K91a38r24e79l 12N55o21v51á70k 2570833180835

Nikde žádná policie. Projel jsem 31.7.2014 celé Jižní Čechy a policii jsem nikde neviděl. Jednou jsem jel z Protivína do Písku a v obci Selibov kde občas chytají se právě připravovali na akci...za 20 minut jsem se vracel a již tam nikdo nebyl. Měli vyděláno.

+3/0
1.8.2014 20:44

V91l28a38d37i26s75l32a81v 22B14u21r70y36š76e84k 3203956102214

Všude samá policie. Projel jsem 1.8.2014 celé Západní Čechy a viděl jsem je všude. Jednou jsem jel z Hradce do Pardubic kde občas chytají se právě připravovali na akci a když jsem se vracel, tak tam ještě byli. Neměli ještě vyděláno.

+1/0
1.8.2014 22:06

N21i53n14a 98S47k44r48o61m73n19á 7679516955105

jiný kraj,jiný mrav..;-);-)

0/0
2.8.2014 17:26

M88i95c40h32a65l 74P41a54v96l68á55t 9113753904849

A tu Policii potrebujete k cemu? Aby ridice vic okradali, tak jako v tom Selibove?

0/0
2.8.2014 19:04

J84i74ř85í 47K86l17i72m79e74š 9341381784409

Včera jsem jel z Brna do K. Varů, po D1. Zajímavý je, že jsem jel pokud to šlo, pořád kolem 130, pravda občas to uteklo i na 140-150 (dle navigace), třeba když jsem předjížděl a tlačilo se na mne další auto. Když je někdo rychlejší a chce jet respektuju ho a uvolním pruh.

Co mne ovšem neskutečně rozčiluje, když jedu 130 v levým pruhu a najednou mi tam vjede auto, který jede sotva 100 a chce předjíždět druhý, který jede 95. Včera se mi to stalo několikrát:-/

+5/−1
1.8.2014 20:39

K82a29r48e94l 52N28o40v75á94k 2240643760545

Přesně takoví lidi jako ty nemají za volantem co dělat. Normální člověk na podobnou situaci reaguje klidně...přibrzdí a pak pokračuje dál. Bez emocí.

+6/−8
1.8.2014 20:46

J45i22ř58í 11K77l88i47m85e82š 9341821764209

Já, ale nepíšu, že se rozčiluju za volantem, jen mi prostě vadí, že ty lidi nekoukají do zpětnýho zrcátka......:-)

Jo a dokonce jsem neměl vůbec na mysli kamioňáky.

+4/0
1.8.2014 20:50

K62a11r87e67l 51B90a50r12t75á65č84e36k 9622799472655

stalo se mi to na slovensku na dalnici borec zacal predjizdet kamion ve 100 ja jel 130 zablikal jsem musel jsem hodne brzdit a co myslite ze udelal ten prede mnou???dvakrat dupl na brzdu proste schvalne takovy nema co delat za volantem...

+1/0
2.8.2014 9:30

F32r32a39n28t44i62š75e36k 10M51o45s42s 8642693699519

Nechápu, kde berete tu drzost tvrdit o někom, že nemá za volantem co dělat. Zas nějaký samozvaný dorpavní expert?

Mimochodem, ti co jedou za dobrého počasí po dálnici stovkou, nevyzpytatelně vybočují a předjíždí jsou mnohem nebezpečnější než ti, co jedou stopadesát, ale dávají u toho pozor.

+6/−1
1.8.2014 20:58

S30t22a93n35i96s35l63a93v 19H81o45l91b61a 5844153440685

Zákon 362/2000 Sb, §18 Řidič nesmí:

a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním

Takže pokud to nevíte, porušujete svou pomalou jízdou předpisy stejně tak,jako ten co jede na dálnici 150. Jste jen 3x tak nebezpečnější. Způsob Vaší jízdy posuzuji dle Vaší reakce "potrefené husy". Takže kdo by za volantem měl a neměl být je zcela diskutabilní!

+4/0
1.8.2014 21:05

J38o77h29a39n 78Z57i49n17g37e74l 2751755236491

Přesně tak. Když vidím v televizi reportáž o vybržďovačovi, vždycky si říkám "proč taky novináři neřeknou, co tomu předcházelo". Jak se asi choval ten vybržděný před pár minutama? Že on taky porušoval předpisy?

0/−7
1.8.2014 21:42

L92u96c20i77e 23F33o85r95m96á35n14k63o49v52á 8925908177890

To je ale úplně jedno, jak se choval. Když se někdo chová na silnici jako blbec, nemáte mu co oplácet.

+5/0
1.8.2014 23:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.