Diskuze

Ve čtvrtek zemřelo na silnicích devět lidí, nejvíce od začátku roku

Poslední červenec se stal letošním zatím vůbec nejhorším dnem co do počtu úmrtí na silnicích. Při čtvrtečních dopravních nehodách zemřelo devět lidí. Celkově zemřelo na silnicích za červenec už 68 lidí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ono těch faktorů, co ovlivňují nehodovost, je poměrně hodně. Duševní a fyzické schopnosti řidičů. (téma na celý článek a bohatou diskuzi) Stav, hustota a propustnost silnic a dálnic. Neúčinné  a nesmyslné represe na jedné straně a nulová prevence a podpora na straně druhé. Stav vozového parku. Počasí. Zhovadilé a šikanující místní úpravy ve městech a obcích. Chlast a drogy. Nulová úcta k zákonům, kdo je porušuje, je vlastně frajer a když se tím ještě chlubí, nic se mu nestane. Nulová znalost zákona u některých účastníků silničního provozu a veřejné odmítání se zákonu podřídit. Mizivá prestiž dopravní policie, ono taky kde k té prestiži přijít, když místo policajta hlídají provoz automatické radary, navíc na nesmyslných místech, protože jde o výběr peněz do obecních pokladen a vůbec ne o bezpečnost provozu nebo když silnice brázdí policejní "prasáty" plné frajírků s odznakem, kteří už mají na rukách dokonce i krev nevinných řidičů, protože si hráli na "Simíra". To se pak nemůžeme divit, že je na našich silnicích válečná zóna.

0 2
možnosti

Mnoho řidičů jezdí bezpečně, svižně a ohleduplně. Pak je skupinka těch, kteří jedou rychlostí 80 km/hod.a nebo jen o málo vyšší a jsou v levém jízdním pruhu na dálnici (ihned by měli přijít o papíry) a další nebezpečnou skupinou jsou "závodníci" pletoucí si silnice se závodním okruhem Formule 1 (ihned by měli přijít o papíry), tito jedinci předjíždějí auta i zprava a nedělá jim problém předjet kolonu odstavným pruhem a nebo vybržďovat ostatní, když se jim ihned se neodklidí z cesty. Tyto dvě skupiny nejvíce ohrožují bezpečnost provozu nás všech, tedy dle mého názoru, a to mám najeto mnoho a mnoho kilometrů.

4 0
možnosti

Já bych všechny řidiče přezkušoval včetně psychotestů po 5-10 letech. Neuděláš, máš smůlu.Když člověk zjišťuje, jak dostávají papíry vietnamci, jak to funguje v některých autoškolách atd, atd....tak se upřímně nedivim. Lidi si za volantem myslí, že když dodržují vše a neomezují provoz, že jsou v bezpečí, ale to je chyba. Objeví se pošuk a život je v troskách. Tady nejde jen o to, že zničí auto či vás zabije, tady jde o to, že tím většinou zničí život mnoha dalším lidem. A většinou je to zbytečné. navíc je úsměvné, že se to ted snaží házet na špatné komunikace.

0 3
možnosti

A v čem se Vám tento názor nelíbí pane Zingle? Děkuji

0 0
možnosti

Doba pokročila, auta máme bezpečnější, ale přitom se bourá čím dál víc. Z toho mi vyplývá, že řidiči jsou čím dál horší. Nejen v chování, ale i v dovednostech za volantem.

1 0
možnosti

Jak jste přišel na to, že se bourá víc? V poměru k hustotě provozu se počet nehod neustále snižuje, stejně jako počet znaněných a mrtvých.

0 0
možnosti

Jiste, ted se vyroji spousta zarucenych rad a napadu....nove akce Krystof, prisnejsi bodovani, snizit rychlost....ale nejdrive bychom se meli podivat do statistik v okoli..napriklad Nemecko. Na mnoha mistech neomezena rychlost, pocet aut na obyvatele vyssi a nehodovost a smrtelne zraneni? NIZSI!! A kazdorocne jeste klesa. Proc? Jsou snad Nemci nadlide? Vubec ne. Je to jen dopravni infrastrukturou. Hustejsi sit dalnic, prakticky neexistuji nedelene ctyrproudy atd. Jen z me zkusenosti vim, ze kdyz projedu D1 mezi Prahou a Brnem tak jsem vic unaveny a vynervovany jako kdyz projedu 2x delsi trasu v Nemecku. A nejen ja. I me auto dostane poradne zabrat na tech silenych betonech. Pak se neni cemu divit, ze i kdyz je u nas nizsi hustota provozu a nizsi rychlost, tak riziko havarie je vetsi.

4 0
možnosti

Jenže v Německu nemáte na dálnici přilepeného blbce 5 m za autem a až pak se rozhodne Vás předjíždět. A pak se před Vás nezařadí ve vzdálenosti 2 m v hustém dešti. Protože za ním jede blbeček 170 a bliká, protože on spěchá. A nebo proto, že ten kdo Vás předjel jak prase neví, co je to bezpečná vzdálenost a že po předjetí nevidíte v hustém dešti nic ho v jeho sobeckosti ani nenapadne. Tady nové dálnice, ani lepší nepomohou dokud se lidi nenaučí řídit a být menší sobci ( blikání na kruháči levým blikrem, telefonování za jízdy, dodržování rychlosti, vědět, co je pravidlo pravé ruky, neprojíždět křižovatku na červenou atd.).

5 0
možnosti

Níže napsáno,přezkušování řidičů,to je blbost,v autoškole se na učí vyhlášku a naučí se jezdit v provozu.To je teorie.Školení profesionálů to máme každý rok a tam se nepřezkušuje.Tady ty nehody jsou v ničem jiném.Rychlost,nezvládnutí vozidla,chlast,drogy,špatný technický stav vozidla.A co se týče zdravotních prohlídek,tak to je od 65 let a kdo na to zapomíná a chytího policajti,tak má po ptákách.U profíků je to maličko jiné,jsou tu psychotesty a prohlídky dle věku.A amatér si může novinky s provozu přečíst.Vemte si nákupní centrum,parkoviště.Tam máte pravidlo pravé ruky,ale kdo se tím řídí?Malá část řidičů,protože neví co to je.

7 0
možnosti

Pokud jsou parkoviště u nákupních center na soukromém pozemku a mimo veřejnou komunikaci, platí tam taková pravidla, jaká stanoví majitel parkoviště, ergo tam může platit i pravidlo levé ruky i když je to v praxi tak, jak píšete.

0 3
možnosti

J86a75n 79N45o70v95á74k

1. 8. 2014 0:41

Pomohlo by oddělit protisměry... jsem geniální?

1 0
možnosti

pomohlo....ale 2 lidske zivoty denne nepohonou nikoho k investovani do svodidel....joooo...to tak kdyby nekdo umrel v Afghanistanu, to by toho byly plne noviny!!

3 0
možnosti

31. 7. 2014 23:52

Jak rapidně snížit nehodovost? Pravidelné přezkušování řidičů, řidičák nemá být samozřejmost a nikoho nemusí zajímat, že to ten dotyčný potřebuje k práci + povinné psychotesty součástí autoškoly, která nemá trvat měsíc, ale alespoň rok a řidič se tam má naučit řídit, nikoliv pouze ovládat vozidlo + měla by se autoškola zaměřit opravdu na řízení a nebazírovat na otázkách typu ,,V kolika letech máte chodit na zdravotní prohlídky jednou ročně?" To snad nesouvisí s řízením, každý to ihned zapomene a nebo se to beztak za několik let změní. Tím by se zamezilo tomu, že budou za volantem nezkušení, choleričtí, nebo naopak staří a nemohoucí řidiči, eliminovala by se prasata, co ohrožují nejen sebe, ale především okolí. Dnes má řidičák úplně každý, protože je rozdávají jak housky na krámě. Tohle je jediná cesta, jak předcházet zbytečným nehodám. Ano, pak se objeví třeba mikrospánek nebo vběhne do cesty zvíře atd. To je bohužel něco, k čemu nám může pomoct jen stále se zvyšující bezpečnost aut a silnic. Ale eliminací řidičů, co řidičák mít nemají, eliminujeme dobře 80% nehod

2 8
možnosti

A fašismus jsi ve škole měl, nebo to máš v krvi?

3 1
možnosti

lidi jezdí jak hovada

4 0
možnosti

To je divný, bodovej systém, likvidační pokuty, stíhačky pirátů za desítky milionů a pořád takovejch nehod. Vždyť už to měly tyhle opatření dávno eliminovat. Nebo, že by systém nefungoval a bylo by potřeba se začít soustředit na skutečný problémy, nikoliv na vybírání pokut?

2 2
možnosti

J13a88n 12L38a37k93o74m77ý

31. 7. 2014 23:09

Byla vždycky skupina lidí, co měla právníky na telefonu, antiradary a další pomocníky a pak mladí a neohrožení a ty vymýtit, nebude jen tak... Ovšem třeba mikrospánek nikdy nikdo nevymýtí.

2 0
možnosti