Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve čtvrtek zemřelo na silnicích devět lidí, nejvíce od začátku roku

Poslední červenec se stal letošním zatím vůbec nejhorším dnem co do počtu úmrtí na silnicích. Při čtvrtečních dopravních nehodách zemřelo devět lidí. Celkově zemřelo na silnicích za červenec už 68 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72i16c14h94a68l 44H55a30u40f 4968379865261

Ono těch faktorů, co ovlivňují nehodovost, je poměrně hodně. Duševní a fyzické schopnosti řidičů. (téma na celý článek a bohatou diskuzi) Stav, hustota a propustnost silnic a dálnic. Neúčinné  a nesmyslné represe na jedné straně a nulová prevence a podpora na straně druhé. Stav vozového parku. Počasí. Zhovadilé a šikanující místní úpravy ve městech a obcích. Chlast a drogy. Nulová úcta k zákonům, kdo je porušuje, je vlastně frajer a když se tím ještě chlubí, nic se mu nestane. Nulová znalost zákona u některých účastníků silničního provozu a veřejné odmítání se zákonu podřídit. Mizivá prestiž dopravní policie, ono taky kde k té prestiži přijít, když místo policajta hlídají provoz automatické radary, navíc na nesmyslných místech, protože jde o výběr peněz do obecních pokladen a vůbec ne o bezpečnost provozu nebo když silnice brázdí policejní "prasáty" plné frajírků s odznakem, kteří už mají na rukách dokonce i krev nevinných řidičů, protože si hráli na "Simíra". To se pak nemůžeme divit, že je na našich silnicích válečná zóna.

0/−2
1.8.2014 14:35

Z40d68e63n63ě73k 91B33e58r78á51n58e68k 2618875446362

Mnoho řidičů jezdí bezpečně, svižně a ohleduplně. Pak je skupinka těch, kteří jedou rychlostí 80 km/hod.a nebo jen o málo vyšší a jsou v levém jízdním pruhu na dálnici (ihned by měli přijít o papíry) a další nebezpečnou skupinou jsou "závodníci" pletoucí si silnice se závodním okruhem Formule 1 (ihned by měli přijít o papíry), tito jedinci předjíždějí auta i zprava a nedělá jim problém předjet kolonu odstavným pruhem a nebo vybržďovat ostatní, když se jim ihned se neodklidí z cesty. Tyto dvě skupiny nejvíce ohrožují bezpečnost provozu nás všech, tedy dle mého názoru, a to mám najeto mnoho a mnoho kilometrů.

+4/0
1.8.2014 12:44

I45v74a 39K95r93i31s50t50o65f79o92v91á 7855613932782

K té první skupině. Jedou 80 a to ještě u dělící čáry i kousek kolama za ní, jen aby je nikdo nemohl předjet. V tu chvíli pochopím vybržďovače, že jim rupnou nervy. Někdy "poučovač" na silnici může vytvořit takovou situaci, že slabší povaze rupne v kuli. A tím se jich nezastávám.

0/0
1.8.2014 13:18

P57a78v13e71l 63O24d52r91a74z59i50l 6194509537230

Je potřeba zavést institut vězení na pár dní a ztrátu řidičáku na pár dní. A těmito tresty nešetřit. Nejedna horká palica vychladne, když bude mít možnost. A v práci to nebudou mít hned likvidační. Samozřejmě při opakování - přitvrdit.

+2/0
1.8.2014 14:21

I21v36a 81K97r92i63s79t30o88f13o83v69á 7815153712632

Ale chce to trestat takto jak vybržďovače, tak provokatéry želvy.

0/0
1.8.2014 14:52

P92e78t64r 89H33r29a83b52á10k 6790557842800

Já bych všechny řidiče přezkušoval včetně psychotestů po 5-10 letech. Neuděláš, máš smůlu.Když člověk zjišťuje, jak dostávají papíry vietnamci, jak to funguje v některých autoškolách atd, atd....tak se upřímně nedivim. Lidi si za volantem myslí, že když dodržují vše a neomezují provoz, že jsou v bezpečí, ale to je chyba. Objeví se pošuk a život je v troskách. Tady nejde jen o to, že zničí auto či vás zabije, tady jde o to, že tím většinou zničí život mnoha dalším lidem. A většinou je to zbytečné. navíc je úsměvné, že se to ted snaží házet na špatné komunikace.

0/−3
1.8.2014 11:19

P95e37t53r 53H21r92a92b97á24k 6570687752290

A v čem se Vám tento názor nelíbí pane Zingle? Děkuji

0/0
1.8.2014 12:34

P11e81t19r 79H38r73a65b70á53k 6600307922370

plus pane Beránku:))

0/0
1.8.2014 12:38
Foto

B82r81o28n47i77s98l34a60v 58G40a58b87r22y72š 2492529331

Doba pokročila, auta máme bezpečnější, ale přitom se bourá čím dál víc. Z toho mi vyplývá, že řidiči jsou čím dál horší. Nejen v chování, ale i v dovednostech za volantem.

+1/0
1.8.2014 10:02

F13r45a87n51t20i13š24e35k 23M83o41s30s 8752443269699

Jak jste přišel na to, že se bourá víc? V poměru k hustotě provozu se počet nehod neustále snižuje, stejně jako počet znaněných a mrtvých.

0/0
2.8.2014 8:49

V74a54c29l25a32v 17W27a87n52d92e95r17e87r 8318426679172

Jiste, ted se vyroji spousta zarucenych rad a napadu....nove akce Krystof, prisnejsi bodovani, snizit rychlost....ale nejdrive bychom se meli podivat do statistik v okoli..napriklad Nemecko. Na mnoha mistech neomezena rychlost, pocet aut na obyvatele vyssi a nehodovost a smrtelne zraneni? NIZSI!! A kazdorocne jeste klesa. Proc? Jsou snad Nemci nadlide? Vubec ne. Je to jen dopravni infrastrukturou. Hustejsi sit dalnic, prakticky neexistuji nedelene ctyrproudy atd. Jen z me zkusenosti vim, ze kdyz projedu D1 mezi Prahou a Brnem tak jsem vic unaveny a vynervovany jako kdyz projedu 2x delsi trasu v Nemecku. A nejen ja. I me auto dostane poradne zabrat na tech silenych betonech. Pak se neni cemu divit, ze i kdyz je u nas nizsi hustota provozu a nizsi rychlost, tak riziko havarie je vetsi.

+4/0
1.8.2014 7:39

J77a82n 34V68o55s14t63ř46e78l 8589261413699

Jenže v Německu nemáte na dálnici přilepeného blbce 5 m za autem a až pak se rozhodne Vás předjíždět. A pak se před Vás nezařadí ve vzdálenosti 2 m v hustém dešti. Protože za ním jede blbeček 170 a bliká, protože on spěchá. A nebo proto, že ten kdo Vás předjel jak prase neví, co je to bezpečná vzdálenost a že po předjetí nevidíte v hustém dešti nic ho v jeho sobeckosti ani nenapadne. Tady nové dálnice, ani lepší nepomohou dokud se lidi nenaučí řídit a být menší sobci ( blikání na kruháči levým blikrem, telefonování za jízdy, dodržování rychlosti, vědět, co je pravidlo pravé ruky, neprojíždět křižovatku na červenou atd.).

+5/0
1.8.2014 8:31

P29e22t67r 53K34e29ř 8253844562458

Je to jedno s druhým. drtivá většina nově budovaných komunikací je hned na počátku stavebně chybná. Poloměry zatáček, nájezdy přímo do rychlostních silnic nejlépe přes "STOPku", značení neodpovídající skutečnosti, nedodržené průjezdní profily, při provizorním vedení jízdních pruhů se snad všude vychází z rozměrů cyklisty, atd... o zastíněných výhledech a barierách nemluvě. Pamatujete např. na dřívější neoblíbené nařízení, že místo pozemku přímo související s křižovatkou, nesmí být oploceno způsobem znemožňující výhled?? Mělo to smysl! Co dnes? Nastrkáte 1/2 auta do křižovatky naslepo, než uvidíte prvních pár netrů.  No a Lidé se sami řídit nenaučí. "Někdo" jim to musí do hlavy vštípit. Kontrolou lékáren a počtu žárovek se to opravdu nezlepší. Řekněte, zastavil někdy někoho z Vás policista za např. nedodržení "ZIPu", blinkru, nedodržení bezpečné vzdálenosti? A jak jsou to z bezpečnostního hlediska důležitá pravidla!!! Přitom lékárnu má jistě zkontrolovánu každý, že?

+1/−1
1.8.2014 8:53

I57v23a 94K35r14i80s26t33o57f97o60v91á 7115823702902

Minulý týden v Německu: omezení rychlosti na 80. Všichni ji dodržovali a za mnou se dokonce "táhla “ audina. U nás jev nebývalý.

+1/0
1.8.2014 13:21

M32i77r91o63s67l42a47v 53D68u25f23e35k 1457582861

Níže napsáno,přezkušování řidičů,to je blbost,v autoškole se na učí vyhlášku a naučí se jezdit v provozu.To je teorie.Školení profesionálů to máme každý rok a tam se nepřezkušuje.Tady ty nehody jsou v ničem jiném.Rychlost,nezvládnutí vozidla,chlast,drogy,špatný technický stav vozidla.A co se týče zdravotních prohlídek,tak to je od 65 let a kdo na to zapomíná a chytího policajti,tak má po ptákách.U profíků je to maličko jiné,jsou tu psychotesty a prohlídky dle věku.A amatér si může novinky s provozu přečíst.Vemte si nákupní centrum,parkoviště.Tam máte pravidlo pravé ruky,ale kdo se tím řídí?Malá část řidičů,protože neví co to je.

+7/0
1.8.2014 5:08

M39i61c92h75a55l 91H81a31u23f 4528839955711

Pokud jsou parkoviště u nákupních center na soukromém pozemku a mimo veřejnou komunikaci, platí tam taková pravidla, jaká stanoví majitel parkoviště, ergo tam může platit i pravidlo levé ruky i když je to v praxi tak, jak píšete.

0/−3
1.8.2014 9:26

I68v13a 50K97r81i72s84t11o13f14o32v11á 7715413972622

Pravidla stanoví majitel komunikace? :-D

0/0
1.8.2014 13:24

M79i35c46h32a48l 93H56a71u60f 4498189355171

Pokud je to mimo veřejnou komunikaci, tak ano. To máte to samé, jako když bude na poli jezdit patnáctiletý kluk s traktorem.

0/−1
1.8.2014 13:45

I67v95a 93K77r50i27s26t40o61f60o57v82á 7355383902132

Pole a veřejné parkoviště u obchoďáku je něco jiného. Je pravdou, že párkrát jsem na parkovišti viděla výzvu k dodržování pravidla pravé ruky. Asi to bylo pro ty, co si myslí, že na parkovišti platí stejná pravidla jako na oraništi. A patnáctiletý kluk nemá co dělat za volantem traktoru. Až by tam přejel třeba svého dědu, to by tu bylo chytráků v diskusi.

+1/0
1.8.2014 13:55

M24i92c28h51a87l 15H60a56u76f 4898969515101

No pozor, já tady neplácám jen tak z hladu, jsou parkoviště, kde zákon, potažmo pravidla silničního provozu, skutečně neplatí a kde určuje formu provozu majitel/provozovatel. Čestné pionýrské:-)

0/0
1.8.2014 14:55

I56v65a 27K14r18i35s81t82o55f10o46v12á 7315513212932

Už vám věřím, ale zajímalo by mne, co by bylo, kdyby se na takto upraveném místě stala nehoda. I silnice jsou v soukromých rukou (my máme třeba městské), tak si představte, že město vyhlásí, že na jeho silnicích se bude jezdit vlevo.... Jak by se pak řešila nehoda? Asi podle pravidel daných zákonem. Zřejmě si nikdo na své komunikaci nemůže vyhlásit svá pravidla. A jít proti obecným zvyklostem.

0/0
1.8.2014 15:15

J56a89n 42N77o42v97á30k 6294564

Pomohlo by oddělit protisměry... jsem geniální?

+1/0
1.8.2014 0:41

V20a28c14l80a97v 26W37a83n95d42e52r74e98r 8558176579232

pomohlo....ale 2 lidske zivoty denne nepohonou nikoho k investovani do svodidel....joooo...to tak kdyby nekdo umrel v Afghanistanu, to by toho byly plne noviny!!

+3/0
1.8.2014 7:32

9561264290457

Jak rapidně snížit nehodovost? Pravidelné přezkušování řidičů, řidičák nemá být samozřejmost a nikoho nemusí zajímat, že to ten dotyčný potřebuje k práci + povinné psychotesty součástí autoškoly, která nemá trvat měsíc, ale alespoň rok a řidič se tam má naučit řídit, nikoliv pouze ovládat vozidlo + měla by se autoškola zaměřit opravdu na řízení a nebazírovat na otázkách typu ,,V kolika letech máte chodit na zdravotní prohlídky jednou ročně?" To snad nesouvisí s řízením, každý to ihned zapomene a nebo se to beztak za několik let změní. Tím by se zamezilo tomu, že budou za volantem nezkušení, choleričtí, nebo naopak staří a nemohoucí řidiči, eliminovala by se prasata, co ohrožují nejen sebe, ale především okolí. Dnes má řidičák úplně každý, protože je rozdávají jak housky na krámě. Tohle je jediná cesta, jak předcházet zbytečným nehodám. Ano, pak se objeví třeba mikrospánek nebo vběhne do cesty zvíře atd. To je bohužel něco, k čemu nám může pomoct jen stále se zvyšující bezpečnost aut a silnic. Ale eliminací řidičů, co řidičák mít nemají, eliminujeme dobře 80% nehod

+2/−8
31.7.2014 23:52

J66o98h85a56n 28Z19i12n68g36e19l 2171845146531

A fašismus jsi ve škole měl, nebo to máš v krvi?

+3/−1
1.8.2014 0:00

9821664270257

Všiml jsem si, že jste profesionální řidič. Copak vy byste nebyl rád, kdyby jste na cestě potkával jen lidi, co umí řídit? Nebo se tady teď veřejně přiznáte, že jste cholerické prase, co dělá naschvály, terorizuje ostatní řidiče a způsobuje nehody?

0/−1
1.8.2014 0:06

J49o69h78a75n 21Z47i49n41g29e31l 2261775836361

Nejsem profesionální řidič. Mám učitelak na všechny skupiny.

+1/0
1.8.2014 0:22

9881204420567

Výborně. Tím spíš byste se mnou měl spíš souhlasit...

0/0
1.8.2014 0:24

J62o88h24a67n 57Z86i35n67g70e54l 2721505396961

Právě proto vím, jaka je to blbost.

+1/−1
1.8.2014 0:26

9161554500687

a v čem je to blbost? Můžete to rozvést?

0/0
1.8.2014 0:45

J81o28h59a53n 37Z95i92n34g83e10l 2291955526561

P.S. školení to nezpraví a státní šikana taky ne.

+1/0
1.8.2014 0:24

9901934520597

jaká šikana?

0/0
1.8.2014 0:45

M67i62c43h20a15l 65H74a97u11f 4318249695361

Proč fašismus ? Někteří lidé prostě nemají mentální a povahové předpoklady mít řidičský průkaz a přesto ho mají. To je špatně. Jaké IQ/jaké povahové vady, má řidič, který mě chce předjet přes dvojitou plnou v ostré zatáčce a když zjistí, že se tam nevejde, protože v protisměru jedu mix plný betonu, tak mě málem sundá ze silnice ? Proč má takový jedinec řidičák ?!

+2/0
1.8.2014 9:05

M97a79r38e53k 22R39a63b25a53n 3617511157813

Za pocet slov +. Jinak uplne mimo, sorry.

0/0
1.8.2014 0:49

9321964680557

V čem? Co byste tedy udělal jinak? Já nabídl koncept možného řešení

0/0
1.8.2014 0:51

A28l57e17š 43L70e23w57i61c30k22i 5205749101178

Spíše bych povinně zavedl test IQ,dost často vidím neuvěřitelné věci u nás,třeba na kruhových objezdech cca 50% lidí neumí používat blinkry a způsobují zbytečné nehody,přitom ve světě se toto stavělo jako rychlá náhrada za křižovatky a např. ve Francii jsem tam neviděl nějaké ťukance a u nás neustále problémy,tak kde je zakopaný pes?

+2/0
1.8.2014 5:02

D42a46n28i24e50l 34R69ý59d17e85l 4215450168731

lidi jezdí jak hovada

+4/0
31.7.2014 23:50

J25o63h25a72n 23Z49i62n88g25e67l 2461245106721

To je divný, bodovej systém, likvidační pokuty, stíhačky pirátů za desítky milionů a pořád takovejch nehod. Vždyť už to měly tyhle opatření dávno eliminovat. Nebo, že by systém nefungoval a bylo by potřeba se začít soustředit na skutečný problémy, nikoliv na vybírání pokut?

+2/−2
31.7.2014 23:06

J44a86n 68L88a69k61o51m54ý 7641345755354

Byla vždycky skupina lidí, co měla právníky na telefonu, antiradary a další pomocníky a pak mladí a neohrožení a ty vymýtit, nebude jen tak... Ovšem třeba mikrospánek nikdy nikdo nevymýtí.

+2/0
31.7.2014 23:09

J62o94h45a95n 17Z63i70n47g50e51l 2291295436831

Zkrátka nehody se stávají a stávat budou. Policie by se měla zaměřit na prevenci, řízení dopravy a skutečně potřebný věci. Když prohlásí, že bude na silnicích víc policajtů, protože začínaj prázdniny, rozhodně tomu nepomůžou kontrolováním dálničních známek a povinného ručení, na to maj klidnější období. Měli by stát na nebezpečných místech a řídit dopravu. Prostě začít konečně s pomocí a prevencí, když už takovejch let restrikce selhává.

+2/0
31.7.2014 23:13

P31e25t76r 23D63v64o22ř88á21k 9844297282850

I kontroly mají smysl.

http://ostrava.idnes.cz/brzdy-jsem-odmontoval-umim-brzdit-motorem-rekl-ridic-policii-pty-/ostrava-zpravy.aspx?c=A140710_104051_ostrava-zpravy_jog

http://plzensky.denik.cz/zlociny-a-soudy/ridic-ktery-zpusobil-smrt-tri-zen-pujde-na--roku-s.html?reakce=331121

+2/0
1.8.2014 1:01

Ř79e71h64o68ř 88V55l24a38s88á68k 2854314291316

Ono to zase tak nefungovalo. Bohužel. Výmluvy na osobu blízkou, úplatky, známí na správných místech, ....

+2/−1
31.7.2014 23:12

J58o38h35a81n 51Z40i55n54g42e46l 2811885746841

Kecy. Dokud nebyl systém likvidační, řidiči v podstatě přiznávali prohřešky a platili pokuty. Až když začal systém likvidovat lidem živobytí za špatně zaparkovaný auto, začali lidi hledat výmluvy, prostě obranu. Je třeba nastavit rozumnej systém a v první řadě pomáhat.

+1/−3
31.7.2014 23:14

Ř77e65h11o60ř 83V71l40a52s38á59k 2374124351476

U těch, kteří kašlou na předpisy, proti likvidaci řidičského oprávnění nemám námitek. A vzhledem k tomu, kolikrát už mne naštvalo nějaké špatně parkující auto, by mi to nevadilo ani tam.

+1/0
31.7.2014 23:19

J21o80h46a59n 44Z27i69n21g81e21l 2251985936431

Bohužel je systém nastaven tak, že likviduje v první řadě profesionální řidiče s velkým nájezdem a na skutečný grázly stejně nedosáhne. To parkování byl samozřejmě příklad, ale jsou známy případy, kdy si za parného odpoledne stoupne městská policie k parkovišti u krámu a vydělává na světlech. To skutečně bezpečnost nezlepší.

Stát už si musí vybrat, jestli chce řešit dopravu, nebo na ní vydělávat. Zatím si vybral to druhý.

+4/−1
31.7.2014 23:22

M96i14c26h75a53l 83H95a78u31f 4908479355531

Moment, proč likviduje profesionální řidiče s velkým nájezdem ? Oni by přece měli jít příkladem při dodržování zákona, ne ? Jako profesionálové. Aha, chyba, ten kamioňák, co mě před měsícem málem zabil na D1, protože mi z plezíru při předjíždění zavřel pruh, že on to byl profesionál ?

+1/0
1.8.2014 9:11

J30o37h61a33n 82Z21i18n53g98e18l 2101185336801

Protože jedny zapomenutý světla do roka a za pět let je bez papírů, přestože za tu dobu najel vzorne milión kilometrů bez nehody. Naopak dědek klobouk, kterej vyjede jen na dušičky, je v tomhle systému příkladem vzorného řidiče.

+1/0
1.8.2014 11:25

J82a20n 61N39o10v82á27k 6394224

Moje auto mi hlídá mikrospánek.. vaše ne?

0/−2
1.8.2014 0:42

L60u43k92a86s 52N85o69v37a94k 4889259713938

Lol a vyzkousel ste to nekdy?

Moje hlida mikrospanek taky, a rozsvitilo se to jednou jedinkrat a to kdyz sem byl zcela ready, kdyz sem temer usnul tak ticho a klid...,

+2/0
1.8.2014 2:48

P66e43t90r 14K39a85r36a51s 3662822836475

Dnes jsem jel do Karlových Varů a zpět a musím říct, že je to fakt šílený jak ty lidi jezdí. Nedivím se, že je tolika nehod. Věčné telefonování - řidič je duchem úplně mimo, což je poznat okamžitě podle stylu jízdy, nepoužívání blinkrů - nikde, neznalost řešení křižovatek bez světel a td. ... bohužel se podle mě projevuje množství lidí, co si řidičák koupili a tak je nikdo nic neučil a oni nic nevědí, přitom si myslí, že vše ví a vše umí a podle toho to pak na silnici tak vypadá.

+10/−1
31.7.2014 22:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.