Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve čtvrtek zemřelo na silnicích devět lidí, nejvíce od začátku roku

Poslední červenec se stal letošním zatím vůbec nejhorším dnem co do počtu úmrtí na silnicích. Při čtvrtečních dopravních nehodách zemřelo devět lidí. Celkově zemřelo na silnicích za červenec už 68 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10i57c79h13a31l 61H11a16u89f 4778179935921

Ono těch faktorů, co ovlivňují nehodovost, je poměrně hodně. Duševní a fyzické schopnosti řidičů. (téma na celý článek a bohatou diskuzi) Stav, hustota a propustnost silnic a dálnic. Neúčinné  a nesmyslné represe na jedné straně a nulová prevence a podpora na straně druhé. Stav vozového parku. Počasí. Zhovadilé a šikanující místní úpravy ve městech a obcích. Chlast a drogy. Nulová úcta k zákonům, kdo je porušuje, je vlastně frajer a když se tím ještě chlubí, nic se mu nestane. Nulová znalost zákona u některých účastníků silničního provozu a veřejné odmítání se zákonu podřídit. Mizivá prestiž dopravní policie, ono taky kde k té prestiži přijít, když místo policajta hlídají provoz automatické radary, navíc na nesmyslných místech, protože jde o výběr peněz do obecních pokladen a vůbec ne o bezpečnost provozu nebo když silnice brázdí policejní "prasáty" plné frajírků s odznakem, kteří už mají na rukách dokonce i krev nevinných řidičů, protože si hráli na "Simíra". To se pak nemůžeme divit, že je na našich silnicích válečná zóna.

0/−2
1.8.2014 14:35

Z90d35e74n98ě89k 98B61e37r95á18n58e54k 2128535516562

Mnoho řidičů jezdí bezpečně, svižně a ohleduplně. Pak je skupinka těch, kteří jedou rychlostí 80 km/hod.a nebo jen o málo vyšší a jsou v levém jízdním pruhu na dálnici (ihned by měli přijít o papíry) a další nebezpečnou skupinou jsou "závodníci" pletoucí si silnice se závodním okruhem Formule 1 (ihned by měli přijít o papíry), tito jedinci předjíždějí auta i zprava a nedělá jim problém předjet kolonu odstavným pruhem a nebo vybržďovat ostatní, když se jim ihned se neodklidí z cesty. Tyto dvě skupiny nejvíce ohrožují bezpečnost provozu nás všech, tedy dle mého názoru, a to mám najeto mnoho a mnoho kilometrů.

+4/0
1.8.2014 12:44

I13v63a 47K27r37i64s58t11o51f22o77v75á 7285493692742

K té první skupině. Jedou 80 a to ještě u dělící čáry i kousek kolama za ní, jen aby je nikdo nemohl předjet. V tu chvíli pochopím vybržďovače, že jim rupnou nervy. Někdy "poučovač" na silnici může vytvořit takovou situaci, že slabší povaze rupne v kuli. A tím se jich nezastávám.

0/0
1.8.2014 13:18

P93a77v97e58l 67O20d73r67a48z69i97l 6154949167830

Je potřeba zavést institut vězení na pár dní a ztrátu řidičáku na pár dní. A těmito tresty nešetřit. Nejedna horká palica vychladne, když bude mít možnost. A v práci to nebudou mít hned likvidační. Samozřejmě při opakování - přitvrdit.

+2/0
1.8.2014 14:21

I25v85a 96K36r49i39s17t16o48f78o42v66á 7335303232772

Ale chce to trestat takto jak vybržďovače, tak provokatéry želvy.

0/0
1.8.2014 14:52

P56e30t15r 66H54r28a37b15á57k 6520207522480

Já bych všechny řidiče přezkušoval včetně psychotestů po 5-10 letech. Neuděláš, máš smůlu.Když člověk zjišťuje, jak dostávají papíry vietnamci, jak to funguje v některých autoškolách atd, atd....tak se upřímně nedivim. Lidi si za volantem myslí, že když dodržují vše a neomezují provoz, že jsou v bezpečí, ale to je chyba. Objeví se pošuk a život je v troskách. Tady nejde jen o to, že zničí auto či vás zabije, tady jde o to, že tím většinou zničí život mnoha dalším lidem. A většinou je to zbytečné. navíc je úsměvné, že se to ted snaží házet na špatné komunikace.

0/−3
1.8.2014 11:19

P71e13t24r 72H48r68a21b11á89k 6410197702570

A v čem se Vám tento názor nelíbí pane Zingle? Děkuji

0/0
1.8.2014 12:34

P84e80t20r 89H68r11a92b50á69k 6100467632720

plus pane Beránku:))

0/0
1.8.2014 12:38
Foto

B72r46o35n33i35s66l67a47v 36G77a51b34r23y59š 2652929751

Doba pokročila, auta máme bezpečnější, ale přitom se bourá čím dál víc. Z toho mi vyplývá, že řidiči jsou čím dál horší. Nejen v chování, ale i v dovednostech za volantem.

+1/0
1.8.2014 10:02

F19r24a97n53t34i85š44e57k 15M56o79s75s 8352773899479

Jak jste přišel na to, že se bourá víc? V poměru k hustotě provozu se počet nehod neustále snižuje, stejně jako počet znaněných a mrtvých.

0/0
2.8.2014 8:49

V80a10c73l74a22v 89W84a56n96d28e87r44e80r 8538136499262

Jiste, ted se vyroji spousta zarucenych rad a napadu....nove akce Krystof, prisnejsi bodovani, snizit rychlost....ale nejdrive bychom se meli podivat do statistik v okoli..napriklad Nemecko. Na mnoha mistech neomezena rychlost, pocet aut na obyvatele vyssi a nehodovost a smrtelne zraneni? NIZSI!! A kazdorocne jeste klesa. Proc? Jsou snad Nemci nadlide? Vubec ne. Je to jen dopravni infrastrukturou. Hustejsi sit dalnic, prakticky neexistuji nedelene ctyrproudy atd. Jen z me zkusenosti vim, ze kdyz projedu D1 mezi Prahou a Brnem tak jsem vic unaveny a vynervovany jako kdyz projedu 2x delsi trasu v Nemecku. A nejen ja. I me auto dostane poradne zabrat na tech silenych betonech. Pak se neni cemu divit, ze i kdyz je u nas nizsi hustota provozu a nizsi rychlost, tak riziko havarie je vetsi.

+4/0
1.8.2014 7:39

J83a64n 87V58o26s91t69ř98e55l 8449291863479

Jenže v Německu nemáte na dálnici přilepeného blbce 5 m za autem a až pak se rozhodne Vás předjíždět. A pak se před Vás nezařadí ve vzdálenosti 2 m v hustém dešti. Protože za ním jede blbeček 170 a bliká, protože on spěchá. A nebo proto, že ten kdo Vás předjel jak prase neví, co je to bezpečná vzdálenost a že po předjetí nevidíte v hustém dešti nic ho v jeho sobeckosti ani nenapadne. Tady nové dálnice, ani lepší nepomohou dokud se lidi nenaučí řídit a být menší sobci ( blikání na kruháči levým blikrem, telefonování za jízdy, dodržování rychlosti, vědět, co je pravidlo pravé ruky, neprojíždět křižovatku na červenou atd.).

+5/0
1.8.2014 8:31

P61e13t39r 44K38e12ř 8673734862738

Je to jedno s druhým. drtivá většina nově budovaných komunikací je hned na počátku stavebně chybná. Poloměry zatáček, nájezdy přímo do rychlostních silnic nejlépe přes "STOPku", značení neodpovídající skutečnosti, nedodržené průjezdní profily, při provizorním vedení jízdních pruhů se snad všude vychází z rozměrů cyklisty, atd... o zastíněných výhledech a barierách nemluvě. Pamatujete např. na dřívější neoblíbené nařízení, že místo pozemku přímo související s křižovatkou, nesmí být oploceno způsobem znemožňující výhled?? Mělo to smysl! Co dnes? Nastrkáte 1/2 auta do křižovatky naslepo, než uvidíte prvních pár netrů.  No a Lidé se sami řídit nenaučí. "Někdo" jim to musí do hlavy vštípit. Kontrolou lékáren a počtu žárovek se to opravdu nezlepší. Řekněte, zastavil někdy někoho z Vás policista za např. nedodržení "ZIPu", blinkru, nedodržení bezpečné vzdálenosti? A jak jsou to z bezpečnostního hlediska důležitá pravidla!!! Přitom lékárnu má jistě zkontrolovánu každý, že?

+1/−1
1.8.2014 8:53

I43v53a 50K84r69i60s91t26o97f63o83v64á 7775433122612

Minulý týden v Německu: omezení rychlosti na 80. Všichni ji dodržovali a za mnou se dokonce "táhla “ audina. U nás jev nebývalý.

+1/0
1.8.2014 13:21

M22i36r22o18s59l50a28v 94D59u23f57e17k 1197582981

Níže napsáno,přezkušování řidičů,to je blbost,v autoškole se na učí vyhlášku a naučí se jezdit v provozu.To je teorie.Školení profesionálů to máme každý rok a tam se nepřezkušuje.Tady ty nehody jsou v ničem jiném.Rychlost,nezvládnutí vozidla,chlast,drogy,špatný technický stav vozidla.A co se týče zdravotních prohlídek,tak to je od 65 let a kdo na to zapomíná a chytího policajti,tak má po ptákách.U profíků je to maličko jiné,jsou tu psychotesty a prohlídky dle věku.A amatér si může novinky s provozu přečíst.Vemte si nákupní centrum,parkoviště.Tam máte pravidlo pravé ruky,ale kdo se tím řídí?Malá část řidičů,protože neví co to je.

+7/0
1.8.2014 5:08

M40i23c14h94a41l 27H38a85u44f 4778119275341

Pokud jsou parkoviště u nákupních center na soukromém pozemku a mimo veřejnou komunikaci, platí tam taková pravidla, jaká stanoví majitel parkoviště, ergo tam může platit i pravidlo levé ruky i když je to v praxi tak, jak píšete.

0/−3
1.8.2014 9:26

I34v35a 90K30r83i87s83t72o24f72o25v36á 7445903842382

Pravidla stanoví majitel komunikace? :-D

0/0
1.8.2014 13:24

M46i87c30h66a45l 54H77a42u65f 4118449875111

Pokud je to mimo veřejnou komunikaci, tak ano. To máte to samé, jako když bude na poli jezdit patnáctiletý kluk s traktorem.

0/−1
1.8.2014 13:45

I85v27a 39K65r40i20s85t98o84f90o81v23á 7175543842672

Pole a veřejné parkoviště u obchoďáku je něco jiného. Je pravdou, že párkrát jsem na parkovišti viděla výzvu k dodržování pravidla pravé ruky. Asi to bylo pro ty, co si myslí, že na parkovišti platí stejná pravidla jako na oraništi. A patnáctiletý kluk nemá co dělat za volantem traktoru. Až by tam přejel třeba svého dědu, to by tu bylo chytráků v diskusi.

+1/0
1.8.2014 13:55

M17i20c60h92a41l 65H44a44u26f 4898469335141

No pozor, já tady neplácám jen tak z hladu, jsou parkoviště, kde zákon, potažmo pravidla silničního provozu, skutečně neplatí a kde určuje formu provozu majitel/provozovatel. Čestné pionýrské:-)

0/0
1.8.2014 14:55

I13v54a 31K52r61i37s72t40o45f61o77v77á 7825613302232

Už vám věřím, ale zajímalo by mne, co by bylo, kdyby se na takto upraveném místě stala nehoda. I silnice jsou v soukromých rukou (my máme třeba městské), tak si představte, že město vyhlásí, že na jeho silnicích se bude jezdit vlevo.... Jak by se pak řešila nehoda? Asi podle pravidel daných zákonem. Zřejmě si nikdo na své komunikaci nemůže vyhlásit svá pravidla. A jít proti obecným zvyklostem.

0/0
1.8.2014 15:15

J55a83n 61N46o75v31á65k 6284964

Pomohlo by oddělit protisměry... jsem geniální?

+1/0
1.8.2014 0:41

V64a61c23l35a21v 19W67a33n70d21e59r46e61r 8398766119152

pomohlo....ale 2 lidske zivoty denne nepohonou nikoho k investovani do svodidel....joooo...to tak kdyby nekdo umrel v Afghanistanu, to by toho byly plne noviny!!

+3/0
1.8.2014 7:32

9861964150187

Jak rapidně snížit nehodovost? Pravidelné přezkušování řidičů, řidičák nemá být samozřejmost a nikoho nemusí zajímat, že to ten dotyčný potřebuje k práci + povinné psychotesty součástí autoškoly, která nemá trvat měsíc, ale alespoň rok a řidič se tam má naučit řídit, nikoliv pouze ovládat vozidlo + měla by se autoškola zaměřit opravdu na řízení a nebazírovat na otázkách typu ,,V kolika letech máte chodit na zdravotní prohlídky jednou ročně?" To snad nesouvisí s řízením, každý to ihned zapomene a nebo se to beztak za několik let změní. Tím by se zamezilo tomu, že budou za volantem nezkušení, choleričtí, nebo naopak staří a nemohoucí řidiči, eliminovala by se prasata, co ohrožují nejen sebe, ale především okolí. Dnes má řidičák úplně každý, protože je rozdávají jak housky na krámě. Tohle je jediná cesta, jak předcházet zbytečným nehodám. Ano, pak se objeví třeba mikrospánek nebo vběhne do cesty zvíře atd. To je bohužel něco, k čemu nám může pomoct jen stále se zvyšující bezpečnost aut a silnic. Ale eliminací řidičů, co řidičák mít nemají, eliminujeme dobře 80% nehod

+2/−8
31.7.2014 23:52

J78o29h67a23n 59Z71i48n68g51e89l 2281195436931

A fašismus jsi ve škole měl, nebo to máš v krvi?

+3/−1
1.8.2014 0:00

9141124290847

Všiml jsem si, že jste profesionální řidič. Copak vy byste nebyl rád, kdyby jste na cestě potkával jen lidi, co umí řídit? Nebo se tady teď veřejně přiznáte, že jste cholerické prase, co dělá naschvály, terorizuje ostatní řidiče a způsobuje nehody?

0/−1
1.8.2014 0:06

J25o25h48a16n 60Z24i36n58g78e53l 2671565626521

Nejsem profesionální řidič. Mám učitelak na všechny skupiny.

+1/0
1.8.2014 0:22

9671344250927

Výborně. Tím spíš byste se mnou měl spíš souhlasit...

0/0
1.8.2014 0:24

J70o45h91a98n 33Z38i66n18g40e60l 2461235376931

Právě proto vím, jaka je to blbost.

+1/−1
1.8.2014 0:26

9541714700557

a v čem je to blbost? Můžete to rozvést?

0/0
1.8.2014 0:45

J38o34h61a20n 59Z16i14n23g52e57l 2281815276441

P.S. školení to nezpraví a státní šikana taky ne.

+1/0
1.8.2014 0:24

9691744450207

jaká šikana?

0/0
1.8.2014 0:45

M54i63c78h34a78l 65H68a63u87f 4338259425941

Proč fašismus ? Někteří lidé prostě nemají mentální a povahové předpoklady mít řidičský průkaz a přesto ho mají. To je špatně. Jaké IQ/jaké povahové vady, má řidič, který mě chce předjet přes dvojitou plnou v ostré zatáčce a když zjistí, že se tam nevejde, protože v protisměru jedu mix plný betonu, tak mě málem sundá ze silnice ? Proč má takový jedinec řidičák ?!

+2/0
1.8.2014 9:05

M51a91r60e30k 12R50a23b27a19n 3817881687903

Za pocet slov +. Jinak uplne mimo, sorry.

0/0
1.8.2014 0:49

9721294150827

V čem? Co byste tedy udělal jinak? Já nabídl koncept možného řešení

0/0
1.8.2014 0:51

A44l12e25š 88L13e16w67i15c19k28i 5255179241528

Spíše bych povinně zavedl test IQ,dost často vidím neuvěřitelné věci u nás,třeba na kruhových objezdech cca 50% lidí neumí používat blinkry a způsobují zbytečné nehody,přitom ve světě se toto stavělo jako rychlá náhrada za křižovatky a např. ve Francii jsem tam neviděl nějaké ťukance a u nás neustále problémy,tak kde je zakopaný pes?

+2/0
1.8.2014 5:02

D91a50n17i15e64l 17R62ý79d16e53l 4465350578951

lidi jezdí jak hovada

+4/0
31.7.2014 23:50

J89o75h49a79n 59Z80i64n19g32e75l 2361845466771

To je divný, bodovej systém, likvidační pokuty, stíhačky pirátů za desítky milionů a pořád takovejch nehod. Vždyť už to měly tyhle opatření dávno eliminovat. Nebo, že by systém nefungoval a bylo by potřeba se začít soustředit na skutečný problémy, nikoliv na vybírání pokut?

+2/−2
31.7.2014 23:06

J19a10n 15L22a54k74o36m87ý 7831285815794

Byla vždycky skupina lidí, co měla právníky na telefonu, antiradary a další pomocníky a pak mladí a neohrožení a ty vymýtit, nebude jen tak... Ovšem třeba mikrospánek nikdy nikdo nevymýtí.

+2/0
31.7.2014 23:09

J34o48h22a49n 48Z33i55n86g49e98l 2951485796391

Zkrátka nehody se stávají a stávat budou. Policie by se měla zaměřit na prevenci, řízení dopravy a skutečně potřebný věci. Když prohlásí, že bude na silnicích víc policajtů, protože začínaj prázdniny, rozhodně tomu nepomůžou kontrolováním dálničních známek a povinného ručení, na to maj klidnější období. Měli by stát na nebezpečných místech a řídit dopravu. Prostě začít konečně s pomocí a prevencí, když už takovejch let restrikce selhává.

+2/0
31.7.2014 23:13

P15e24t40r 17D98v52o61ř87á53k 9284687272520

I kontroly mají smysl.

http://ostrava.idnes.cz/brzdy-jsem-odmontoval-umim-brzdit-motorem-rekl-ridic-policii-pty-/ostrava-zpravy.aspx?c=A140710_104051_ostrava-zpravy_jog

http://plzensky.denik.cz/zlociny-a-soudy/ridic-ktery-zpusobil-smrt-tri-zen-pujde-na--roku-s.html?reakce=331121

+2/0
1.8.2014 1:01

Ř77e70h51o62ř 10V40l36a34s77á69k 2324794871146

Ono to zase tak nefungovalo. Bohužel. Výmluvy na osobu blízkou, úplatky, známí na správných místech, ....

+2/−1
31.7.2014 23:12

J17o71h94a68n 97Z23i12n22g48e44l 2651595636361

Kecy. Dokud nebyl systém likvidační, řidiči v podstatě přiznávali prohřešky a platili pokuty. Až když začal systém likvidovat lidem živobytí za špatně zaparkovaný auto, začali lidi hledat výmluvy, prostě obranu. Je třeba nastavit rozumnej systém a v první řadě pomáhat.

+1/−3
31.7.2014 23:14

Ř55e76h70o85ř 47V91l28a61s71á39k 2724674911356

U těch, kteří kašlou na předpisy, proti likvidaci řidičského oprávnění nemám námitek. A vzhledem k tomu, kolikrát už mne naštvalo nějaké špatně parkující auto, by mi to nevadilo ani tam.

+1/0
31.7.2014 23:19

J97o51h44a47n 10Z39i59n74g14e83l 2131675886511

Bohužel je systém nastaven tak, že likviduje v první řadě profesionální řidiče s velkým nájezdem a na skutečný grázly stejně nedosáhne. To parkování byl samozřejmě příklad, ale jsou známy případy, kdy si za parného odpoledne stoupne městská policie k parkovišti u krámu a vydělává na světlech. To skutečně bezpečnost nezlepší.

Stát už si musí vybrat, jestli chce řešit dopravu, nebo na ní vydělávat. Zatím si vybral to druhý.

+4/−1
31.7.2014 23:22

M25i73c91h23a91l 44H15a25u96f 4928169305211

Moment, proč likviduje profesionální řidiče s velkým nájezdem ? Oni by přece měli jít příkladem při dodržování zákona, ne ? Jako profesionálové. Aha, chyba, ten kamioňák, co mě před měsícem málem zabil na D1, protože mi z plezíru při předjíždění zavřel pruh, že on to byl profesionál ?

+1/0
1.8.2014 9:11

J81o73h52a33n 60Z22i72n61g72e39l 2811555946471

Protože jedny zapomenutý světla do roka a za pět let je bez papírů, přestože za tu dobu najel vzorne milión kilometrů bez nehody. Naopak dědek klobouk, kterej vyjede jen na dušičky, je v tomhle systému příkladem vzorného řidiče.

+1/0
1.8.2014 11:25

J14a61n 95N93o34v98á83k 6564564

Moje auto mi hlídá mikrospánek.. vaše ne?

0/−2
1.8.2014 0:42

L41u79k60a71s 23N26o77v91a23k 4489269863228

Lol a vyzkousel ste to nekdy?

Moje hlida mikrospanek taky, a rozsvitilo se to jednou jedinkrat a to kdyz sem byl zcela ready, kdyz sem temer usnul tak ticho a klid...,

+2/0
1.8.2014 2:48

P40e53t30r 21K92a13r20a22s 3942282676455

Dnes jsem jel do Karlových Varů a zpět a musím říct, že je to fakt šílený jak ty lidi jezdí. Nedivím se, že je tolika nehod. Věčné telefonování - řidič je duchem úplně mimo, což je poznat okamžitě podle stylu jízdy, nepoužívání blinkrů - nikde, neznalost řešení křižovatek bez světel a td. ... bohužel se podle mě projevuje množství lidí, co si řidičák koupili a tak je nikdo nic neučil a oni nic nevědí, přitom si myslí, že vše ví a vše umí a podle toho to pak na silnici tak vypadá.

+10/−1
31.7.2014 22:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.