Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve čtvrtek zemřelo na silnicích devět lidí, nejvíce od začátku roku

Poslední červenec se stal letošním zatím vůbec nejhorším dnem co do počtu úmrtí na silnicích. Při čtvrtečních dopravních nehodách zemřelo devět lidí. Celkově zemřelo na silnicích za červenec už 68 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30i16c78h54a30l 59H22a13u86f 4858279735721

Ono těch faktorů, co ovlivňují nehodovost, je poměrně hodně. Duševní a fyzické schopnosti řidičů. (téma na celý článek a bohatou diskuzi) Stav, hustota a propustnost silnic a dálnic. Neúčinné  a nesmyslné represe na jedné straně a nulová prevence a podpora na straně druhé. Stav vozového parku. Počasí. Zhovadilé a šikanující místní úpravy ve městech a obcích. Chlast a drogy. Nulová úcta k zákonům, kdo je porušuje, je vlastně frajer a když se tím ještě chlubí, nic se mu nestane. Nulová znalost zákona u některých účastníků silničního provozu a veřejné odmítání se zákonu podřídit. Mizivá prestiž dopravní policie, ono taky kde k té prestiži přijít, když místo policajta hlídají provoz automatické radary, navíc na nesmyslných místech, protože jde o výběr peněz do obecních pokladen a vůbec ne o bezpečnost provozu nebo když silnice brázdí policejní "prasáty" plné frajírků s odznakem, kteří už mají na rukách dokonce i krev nevinných řidičů, protože si hráli na "Simíra". To se pak nemůžeme divit, že je na našich silnicích válečná zóna.

0/−2
1.8.2014 14:35

Z15d43e58n16ě11k 63B86e74r14á34n51e36k 2318705276522

Mnoho řidičů jezdí bezpečně, svižně a ohleduplně. Pak je skupinka těch, kteří jedou rychlostí 80 km/hod.a nebo jen o málo vyšší a jsou v levém jízdním pruhu na dálnici (ihned by měli přijít o papíry) a další nebezpečnou skupinou jsou "závodníci" pletoucí si silnice se závodním okruhem Formule 1 (ihned by měli přijít o papíry), tito jedinci předjíždějí auta i zprava a nedělá jim problém předjet kolonu odstavným pruhem a nebo vybržďovat ostatní, když se jim ihned se neodklidí z cesty. Tyto dvě skupiny nejvíce ohrožují bezpečnost provozu nás všech, tedy dle mého názoru, a to mám najeto mnoho a mnoho kilometrů.

+4/0
1.8.2014 12:44

I91v46a 35K90r65i19s14t67o10f96o84v43á 7365763742142

K té první skupině. Jedou 80 a to ještě u dělící čáry i kousek kolama za ní, jen aby je nikdo nemohl předjet. V tu chvíli pochopím vybržďovače, že jim rupnou nervy. Někdy "poučovač" na silnici může vytvořit takovou situaci, že slabší povaze rupne v kuli. A tím se jich nezastávám.

0/0
1.8.2014 13:18

P64a61v14e30l 81O52d66r26a31z50i59l 6874369627830

Je potřeba zavést institut vězení na pár dní a ztrátu řidičáku na pár dní. A těmito tresty nešetřit. Nejedna horká palica vychladne, když bude mít možnost. A v práci to nebudou mít hned likvidační. Samozřejmě při opakování - přitvrdit.

+2/0
1.8.2014 14:21

I33v30a 46K76r81i58s72t74o30f10o31v39á 7365583322222

Ale chce to trestat takto jak vybržďovače, tak provokatéry želvy.

0/0
1.8.2014 14:52

P98e14t69r 82H64r53a95b11á42k 6570987372810

Já bych všechny řidiče přezkušoval včetně psychotestů po 5-10 letech. Neuděláš, máš smůlu.Když člověk zjišťuje, jak dostávají papíry vietnamci, jak to funguje v některých autoškolách atd, atd....tak se upřímně nedivim. Lidi si za volantem myslí, že když dodržují vše a neomezují provoz, že jsou v bezpečí, ale to je chyba. Objeví se pošuk a život je v troskách. Tady nejde jen o to, že zničí auto či vás zabije, tady jde o to, že tím většinou zničí život mnoha dalším lidem. A většinou je to zbytečné. navíc je úsměvné, že se to ted snaží házet na špatné komunikace.

0/−3
1.8.2014 11:19

P84e82t31r 32H25r35a69b60á55k 6730817342350

A v čem se Vám tento názor nelíbí pane Zingle? Děkuji

0/0
1.8.2014 12:34

P54e96t68r 52H61r56a48b85á15k 6910357302350

plus pane Beránku:))

0/0
1.8.2014 12:38

B34r92o64n91i98s37l50a59v 93G39a69b82r61y75š 6965864540

Doba pokročila, auta máme bezpečnější, ale přitom se bourá čím dál víc. Z toho mi vyplývá, že řidiči jsou čím dál horší. Nejen v chování, ale i v dovednostech za volantem.

+1/0
1.8.2014 10:02

F16r11a40n13t96i56š25e37k 65M73o17s55s 8602883659409

Jak jste přišel na to, že se bourá víc? V poměru k hustotě provozu se počet nehod neustále snižuje, stejně jako počet znaněných a mrtvých.

0/0
2.8.2014 8:49

V26a97c29l11a61v 44W22a50n73d77e10r80e97r 8558546189812

Jiste, ted se vyroji spousta zarucenych rad a napadu....nove akce Krystof, prisnejsi bodovani, snizit rychlost....ale nejdrive bychom se meli podivat do statistik v okoli..napriklad Nemecko. Na mnoha mistech neomezena rychlost, pocet aut na obyvatele vyssi a nehodovost a smrtelne zraneni? NIZSI!! A kazdorocne jeste klesa. Proc? Jsou snad Nemci nadlide? Vubec ne. Je to jen dopravni infrastrukturou. Hustejsi sit dalnic, prakticky neexistuji nedelene ctyrproudy atd. Jen z me zkusenosti vim, ze kdyz projedu D1 mezi Prahou a Brnem tak jsem vic unaveny a vynervovany jako kdyz projedu 2x delsi trasu v Nemecku. A nejen ja. I me auto dostane poradne zabrat na tech silenych betonech. Pak se neni cemu divit, ze i kdyz je u nas nizsi hustota provozu a nizsi rychlost, tak riziko havarie je vetsi.

+4/0
1.8.2014 7:39

J17a44n 19V92o68s60t84ř18e40l 8199701193439

Jenže v Německu nemáte na dálnici přilepeného blbce 5 m za autem a až pak se rozhodne Vás předjíždět. A pak se před Vás nezařadí ve vzdálenosti 2 m v hustém dešti. Protože za ním jede blbeček 170 a bliká, protože on spěchá. A nebo proto, že ten kdo Vás předjel jak prase neví, co je to bezpečná vzdálenost a že po předjetí nevidíte v hustém dešti nic ho v jeho sobeckosti ani nenapadne. Tady nové dálnice, ani lepší nepomohou dokud se lidi nenaučí řídit a být menší sobci ( blikání na kruháči levým blikrem, telefonování za jízdy, dodržování rychlosti, vědět, co je pravidlo pravé ruky, neprojíždět křižovatku na červenou atd.).

+5/0
1.8.2014 8:31

P94e20t68r 31K27e63ř 8563234762168

Je to jedno s druhým. drtivá většina nově budovaných komunikací je hned na počátku stavebně chybná. Poloměry zatáček, nájezdy přímo do rychlostních silnic nejlépe přes "STOPku", značení neodpovídající skutečnosti, nedodržené průjezdní profily, při provizorním vedení jízdních pruhů se snad všude vychází z rozměrů cyklisty, atd... o zastíněných výhledech a barierách nemluvě. Pamatujete např. na dřívější neoblíbené nařízení, že místo pozemku přímo související s křižovatkou, nesmí být oploceno způsobem znemožňující výhled?? Mělo to smysl! Co dnes? Nastrkáte 1/2 auta do křižovatky naslepo, než uvidíte prvních pár netrů.  No a Lidé se sami řídit nenaučí. "Někdo" jim to musí do hlavy vštípit. Kontrolou lékáren a počtu žárovek se to opravdu nezlepší. Řekněte, zastavil někdy někoho z Vás policista za např. nedodržení "ZIPu", blinkru, nedodržení bezpečné vzdálenosti? A jak jsou to z bezpečnostního hlediska důležitá pravidla!!! Přitom lékárnu má jistě zkontrolovánu každý, že?

+1/−1
1.8.2014 8:53

I29v42a 56K51r48i42s29t31o63f23o86v98á 7145573982172

Minulý týden v Německu: omezení rychlosti na 80. Všichni ji dodržovali a za mnou se dokonce "táhla “ audina. U nás jev nebývalý.

+1/0
1.8.2014 13:21

M37i19r67o65s34l52a29v 56D23u52f67e31k 1487352741

Níže napsáno,přezkušování řidičů,to je blbost,v autoškole se na učí vyhlášku a naučí se jezdit v provozu.To je teorie.Školení profesionálů to máme každý rok a tam se nepřezkušuje.Tady ty nehody jsou v ničem jiném.Rychlost,nezvládnutí vozidla,chlast,drogy,špatný technický stav vozidla.A co se týče zdravotních prohlídek,tak to je od 65 let a kdo na to zapomíná a chytího policajti,tak má po ptákách.U profíků je to maličko jiné,jsou tu psychotesty a prohlídky dle věku.A amatér si může novinky s provozu přečíst.Vemte si nákupní centrum,parkoviště.Tam máte pravidlo pravé ruky,ale kdo se tím řídí?Malá část řidičů,protože neví co to je.

+7/0
1.8.2014 5:08

M35i64c94h76a72l 47H95a70u31f 4408159235201

Pokud jsou parkoviště u nákupních center na soukromém pozemku a mimo veřejnou komunikaci, platí tam taková pravidla, jaká stanoví majitel parkoviště, ergo tam může platit i pravidlo levé ruky i když je to v praxi tak, jak píšete.

0/−3
1.8.2014 9:26

I35v67a 10K10r64i92s20t36o65f62o62v60á 7215173262722

Pravidla stanoví majitel komunikace? :-D

0/0
1.8.2014 13:24

M17i63c36h85a50l 49H13a42u36f 4678119245981

Pokud je to mimo veřejnou komunikaci, tak ano. To máte to samé, jako když bude na poli jezdit patnáctiletý kluk s traktorem.

0/−1
1.8.2014 13:45

I41v97a 33K52r64i62s12t26o11f67o85v73á 7635273482312

Pole a veřejné parkoviště u obchoďáku je něco jiného. Je pravdou, že párkrát jsem na parkovišti viděla výzvu k dodržování pravidla pravé ruky. Asi to bylo pro ty, co si myslí, že na parkovišti platí stejná pravidla jako na oraništi. A patnáctiletý kluk nemá co dělat za volantem traktoru. Až by tam přejel třeba svého dědu, to by tu bylo chytráků v diskusi.

+1/0
1.8.2014 13:55

M69i19c20h20a30l 81H37a71u86f 4528349535111

No pozor, já tady neplácám jen tak z hladu, jsou parkoviště, kde zákon, potažmo pravidla silničního provozu, skutečně neplatí a kde určuje formu provozu majitel/provozovatel. Čestné pionýrské:-)

0/0
1.8.2014 14:55

I68v66a 68K67r71i12s59t46o58f52o31v51á 7195883252152

Už vám věřím, ale zajímalo by mne, co by bylo, kdyby se na takto upraveném místě stala nehoda. I silnice jsou v soukromých rukou (my máme třeba městské), tak si představte, že město vyhlásí, že na jeho silnicích se bude jezdit vlevo.... Jak by se pak řešila nehoda? Asi podle pravidel daných zákonem. Zřejmě si nikdo na své komunikaci nemůže vyhlásit svá pravidla. A jít proti obecným zvyklostem.

0/0
1.8.2014 15:15

J25a40n 38N92o21v53á39k 6394364

Pomohlo by oddělit protisměry... jsem geniální?

+1/0
1.8.2014 0:41

V55a17c53l31a82v 96W93a43n53d97e17r49e24r 8218956959222

pomohlo....ale 2 lidske zivoty denne nepohonou nikoho k investovani do svodidel....joooo...to tak kdyby nekdo umrel v Afghanistanu, to by toho byly plne noviny!!

+3/0
1.8.2014 7:32

9801934150937

Jak rapidně snížit nehodovost? Pravidelné přezkušování řidičů, řidičák nemá být samozřejmost a nikoho nemusí zajímat, že to ten dotyčný potřebuje k práci + povinné psychotesty součástí autoškoly, která nemá trvat měsíc, ale alespoň rok a řidič se tam má naučit řídit, nikoliv pouze ovládat vozidlo + měla by se autoškola zaměřit opravdu na řízení a nebazírovat na otázkách typu ,,V kolika letech máte chodit na zdravotní prohlídky jednou ročně?" To snad nesouvisí s řízením, každý to ihned zapomene a nebo se to beztak za několik let změní. Tím by se zamezilo tomu, že budou za volantem nezkušení, choleričtí, nebo naopak staří a nemohoucí řidiči, eliminovala by se prasata, co ohrožují nejen sebe, ale především okolí. Dnes má řidičák úplně každý, protože je rozdávají jak housky na krámě. Tohle je jediná cesta, jak předcházet zbytečným nehodám. Ano, pak se objeví třeba mikrospánek nebo vběhne do cesty zvíře atd. To je bohužel něco, k čemu nám může pomoct jen stále se zvyšující bezpečnost aut a silnic. Ale eliminací řidičů, co řidičák mít nemají, eliminujeme dobře 80% nehod

+2/−8
31.7.2014 23:52

J89o53h44a60n 42Z22i93n26g54e60l 2231465836731

A fašismus jsi ve škole měl, nebo to máš v krvi?

+3/−1
1.8.2014 0:00

9181254910607

Všiml jsem si, že jste profesionální řidič. Copak vy byste nebyl rád, kdyby jste na cestě potkával jen lidi, co umí řídit? Nebo se tady teď veřejně přiznáte, že jste cholerické prase, co dělá naschvály, terorizuje ostatní řidiče a způsobuje nehody?

0/−1
1.8.2014 0:06

J44o80h36a96n 92Z28i91n44g46e32l 2971315106931

Nejsem profesionální řidič. Mám učitelak na všechny skupiny.

+1/0
1.8.2014 0:22

9771934430227

Výborně. Tím spíš byste se mnou měl spíš souhlasit...

0/0
1.8.2014 0:24

J36o76h31a83n 56Z59i78n89g91e57l 2631765246681

Právě proto vím, jaka je to blbost.

+1/−1
1.8.2014 0:26

9241864750227

a v čem je to blbost? Můžete to rozvést?

0/0
1.8.2014 0:45

J58o52h30a46n 39Z41i27n26g32e21l 2481855696621

P.S. školení to nezpraví a státní šikana taky ne.

+1/0
1.8.2014 0:24

9891604650227

jaká šikana?

0/0
1.8.2014 0:45

M69i52c33h72a30l 78H58a77u57f 4708199495771

Proč fašismus ? Někteří lidé prostě nemají mentální a povahové předpoklady mít řidičský průkaz a přesto ho mají. To je špatně. Jaké IQ/jaké povahové vady, má řidič, který mě chce předjet přes dvojitou plnou v ostré zatáčce a když zjistí, že se tam nevejde, protože v protisměru jedu mix plný betonu, tak mě málem sundá ze silnice ? Proč má takový jedinec řidičák ?!

+2/0
1.8.2014 9:05

M79a57r48e61k 25R95a14b65a82n 3967861957883

Za pocet slov +. Jinak uplne mimo, sorry.

0/0
1.8.2014 0:49

9381354440927

V čem? Co byste tedy udělal jinak? Já nabídl koncept možného řešení

0/0
1.8.2014 0:51

A33l89e95š 93L17e26w44i10c81k20i 5955609611698

Spíše bych povinně zavedl test IQ,dost často vidím neuvěřitelné věci u nás,třeba na kruhových objezdech cca 50% lidí neumí používat blinkry a způsobují zbytečné nehody,přitom ve světě se toto stavělo jako rychlá náhrada za křižovatky a např. ve Francii jsem tam neviděl nějaké ťukance a u nás neustále problémy,tak kde je zakopaný pes?

+2/0
1.8.2014 5:02

D76a69n94i52e80l 14R78ý91d73e68l 4335410268881

lidi jezdí jak hovada

+4/0
31.7.2014 23:50

J78o95h88a61n 83Z49i53n74g48e95l 2681615866101

To je divný, bodovej systém, likvidační pokuty, stíhačky pirátů za desítky milionů a pořád takovejch nehod. Vždyť už to měly tyhle opatření dávno eliminovat. Nebo, že by systém nefungoval a bylo by potřeba se začít soustředit na skutečný problémy, nikoliv na vybírání pokut?

+2/−2
31.7.2014 23:06

J55a28n 44L69a39k26o82m27ý 7951645655214

Byla vždycky skupina lidí, co měla právníky na telefonu, antiradary a další pomocníky a pak mladí a neohrožení a ty vymýtit, nebude jen tak... Ovšem třeba mikrospánek nikdy nikdo nevymýtí.

+2/0
31.7.2014 23:09

J61o17h10a26n 96Z28i64n60g60e37l 2441575646921

Zkrátka nehody se stávají a stávat budou. Policie by se měla zaměřit na prevenci, řízení dopravy a skutečně potřebný věci. Když prohlásí, že bude na silnicích víc policajtů, protože začínaj prázdniny, rozhodně tomu nepomůžou kontrolováním dálničních známek a povinného ručení, na to maj klidnější období. Měli by stát na nebezpečných místech a řídit dopravu. Prostě začít konečně s pomocí a prevencí, když už takovejch let restrikce selhává.

+2/0
31.7.2014 23:13

P17e88t69r 49D34v46o44ř49á75k 9904517362760

I kontroly mají smysl.

http://ostrava.idnes.cz/brzdy-jsem-odmontoval-umim-brzdit-motorem-rekl-ridic-policii-pty-/ostrava-zpravy.aspx?c=A140710_104051_ostrava-zpravy_jog

http://plzensky.denik.cz/zlociny-a-soudy/ridic-ktery-zpusobil-smrt-tri-zen-pujde-na--roku-s.html?reakce=331121

+2/0
1.8.2014 1:01

Ř59e76h27o88ř 87V44l85a31s88á24k 2874674331146

Ono to zase tak nefungovalo. Bohužel. Výmluvy na osobu blízkou, úplatky, známí na správných místech, ....

+2/−1
31.7.2014 23:12

J32o16h47a38n 74Z30i15n78g48e77l 2301735246841

Kecy. Dokud nebyl systém likvidační, řidiči v podstatě přiznávali prohřešky a platili pokuty. Až když začal systém likvidovat lidem živobytí za špatně zaparkovaný auto, začali lidi hledat výmluvy, prostě obranu. Je třeba nastavit rozumnej systém a v první řadě pomáhat.

+1/−3
31.7.2014 23:14

Ř84e56h33o98ř 17V40l29a73s38á48k 2304684951686

U těch, kteří kašlou na předpisy, proti likvidaci řidičského oprávnění nemám námitek. A vzhledem k tomu, kolikrát už mne naštvalo nějaké špatně parkující auto, by mi to nevadilo ani tam.

+1/0
31.7.2014 23:19

J13o66h62a11n 95Z71i23n43g95e51l 2731155126451

Bohužel je systém nastaven tak, že likviduje v první řadě profesionální řidiče s velkým nájezdem a na skutečný grázly stejně nedosáhne. To parkování byl samozřejmě příklad, ale jsou známy případy, kdy si za parného odpoledne stoupne městská policie k parkovišti u krámu a vydělává na světlech. To skutečně bezpečnost nezlepší.

Stát už si musí vybrat, jestli chce řešit dopravu, nebo na ní vydělávat. Zatím si vybral to druhý.

+4/−1
31.7.2014 23:22

M91i41c42h64a45l 77H90a69u49f 4588289135441

Moment, proč likviduje profesionální řidiče s velkým nájezdem ? Oni by přece měli jít příkladem při dodržování zákona, ne ? Jako profesionálové. Aha, chyba, ten kamioňák, co mě před měsícem málem zabil na D1, protože mi z plezíru při předjíždění zavřel pruh, že on to byl profesionál ?

+1/0
1.8.2014 9:11

J35o47h43a71n 21Z28i19n16g34e43l 2331315496791

Protože jedny zapomenutý světla do roka a za pět let je bez papírů, přestože za tu dobu najel vzorne milión kilometrů bez nehody. Naopak dědek klobouk, kterej vyjede jen na dušičky, je v tomhle systému příkladem vzorného řidiče.

+1/0
1.8.2014 11:25

J81a20n 40N66o74v74á82k 6944474

Moje auto mi hlídá mikrospánek.. vaše ne?

0/−2
1.8.2014 0:42

L78u80k20a77s 65N68o40v24a67k 4339599943348

Lol a vyzkousel ste to nekdy?

Moje hlida mikrospanek taky, a rozsvitilo se to jednou jedinkrat a to kdyz sem byl zcela ready, kdyz sem temer usnul tak ticho a klid...,

+2/0
1.8.2014 2:48

P88e27t40r 80K80a95r22a59s 3322332786135

Dnes jsem jel do Karlových Varů a zpět a musím říct, že je to fakt šílený jak ty lidi jezdí. Nedivím se, že je tolika nehod. Věčné telefonování - řidič je duchem úplně mimo, což je poznat okamžitě podle stylu jízdy, nepoužívání blinkrů - nikde, neznalost řešení křižovatek bez světel a td. ... bohužel se podle mě projevuje množství lidí, co si řidičák koupili a tak je nikdo nic neučil a oni nic nevědí, přitom si myslí, že vše ví a vše umí a podle toho to pak na silnici tak vypadá.

+10/−1
31.7.2014 22:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.