Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadla padají, ale statistika mluví jasně. Létání je stále bezpečné

Za 138 dní zemřelo na různých linkách a za různých okolností 704 pasažérů a posádek čtyř letadel, napsala stanice CNN. Podle ní ale odborníci zdůrazňují, že letecká doprava zůstává i tak bezpečná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V83o49j21t52ě18c52h 84R39ů15ž78e10k 1627392144272

Se statistikou do česka nechoďte, hodně lidí ani neví co to slovo znamená, a neostýchají se statistiky častovat výrazy typu "lež", "blbost", "já to tak nemám".

Základy statistiky by se měly učit už na základce.:-/

0/0
29.7.2014 23:10

E98v70č94a 58Š89v27e12c39o76v22á 2955550

Moje řeč, zajímala by mě statistika mrtvých na silnicích.

0/0
29.7.2014 21:05

F34r29a86n24t71i86š94e89k 37S75t68u77r77m 4932650540726

1972 - 2429 mrtvých - letos to bude tak 1000, to je míň než polovina. A kolikrát se zvýšil počet letů? 100x? 1000x? neporovnatelná čísla ;-)

+2/0
29.7.2014 18:53

P97a55v61e87l 50O60d62r40a45z95i81l 6214879577860

Nechval dne před večerem !

0/0
30.7.2014 11:15

T12r34a69i39k87o 66T88r26u16h27l87a74r 9108739530973

...diskuse je o tom ,ze ty co maji na ni cas ,tak proste diskutuji,

ja letam  /moc x/ a jsem v celku spokojenej, ze ten ridic toho aera nejni totalne zbouranej, /fakt nic proti profesionalum, ale ty pripady byly/

dale jeste, na silnici mam podstatne vic sanci nez v letadle, ale kdyz asi moc moznosti nemam, /USA-PRG/, tak asi budu litat ,/vzdyzky kdyz jsem v Cesku,

tak cumim  co se da na silnicich zazit.

Ale je fakt, ze me nikdo ruku nekrouti, tudiz ani do letadla, ani do Ceska a pak tam jezditi fakt autem NEMUSIM

0/0
29.7.2014 18:31

J21a83n 92H82o87r95á51k 3723660560781

jinak letadlo je ve vsech smerech bezpecnejsi... a zvlast, pokud litas "jen" tisic hodin. navic uletis mnohem vetsi vzdalenost jen tak mimochodem. sance, ze zemres v letadle je zhruba z 1/3 takova, jako kdyz vyhrajes sportku. sance, ze zemres v aute bude xnasobne vyssi. sance, ze se ti v aute neco stane jeste neporovnatelne vyssi, do toho tam je vic promennejch, proti tobe pri jedny jizde projedou stovky a tisice ruzne schopnych a neschopnych ridicu, ktery te muzou smest, i kdyz budes sebelepsi ridic.

a kdyz to tady nejakej srandista zkousi prepocitat na pocet ujetejch hodin, tak je to taky uplne irelevantni udaj. - ze vyhrajete sportku je sance zhruba 1:13 milionum a ta sance je stejne dneska a bude stejna za 100 let... to samy u letani ci jizdy v aute. jedinej faktor, kterej tu sanci muze zvednout, je pocet jizd (ci frekvence sazeni), ktera je na case zavisla. No ale kdyz vezmem 1000 jizd autem a 1000 letadlem, tak opet bude ten pomer sanci na umrti stejnej, jako kdyz si vezmem 1 jizdu autem a letadlem. Bude sice v obou pripadech vyssi sance, ale letadlo bude porad bezpecnejsi. Pokud to opravdu prepocitame na hodiny, tak prumerna jizda autem na cloveka muze bejt dejme tomu tak hodinova a u letadla tak trihodinova? takze za 1000 hodin clovek prumerne odjezdi 1000 jizd a v letadle odleta 333 letu (je to jen odhad a spis to ma demonstrovat ten nesmysl). Takze pravdepodobnost smrti v aute,  ktera je v zakladu vyssi nez u letadla se jeste o dost vic znasobi za 1000 hodin, nez nizsi sance za 1000 hodin u letani. Vysledek? Na hodiny se to pocitat neda, nebo da, ale je to irelevantni, protoze mezi pravdepodobnostmi umrti v aute a letadle vznikne nepomer a nuzky se jeste vic rozevrou v neprospech auta :)

+1/0
29.7.2014 17:38

D75e14n83i11s 79N88ě65m52e17č63e77k 5860831813497

Souhlasím, jen jeden malý detail: Šance že vyhrajete sportu je nulová jelikož je to podvod ;) Jedině že byste byl někoho známý?

0/0
30.7.2014 13:20

9441984740607

To je bohužel tak, že když už se něco stane s letadlem, tak je v něm prostě víc lidí. Kdyby každý létal svým letadlem tak, jako každý jezdí svým autem, tak by se to teprve dalo porovnávat a tipl bych si, že by opravdu nehod ve vzduchu bylo méně, než na silnici (i když asi procentuálně více smrtelných). Tohle je podobné, jako s kroužkem na klíče. Také ztratíte všechny najednou, ale kdybyste nosili každý klíč zvlášť, tak sice ztratíte klíč třeba 5x, ale ztratíte jen 5 klíčů

+1/0
29.7.2014 17:35

J87a86k46u83b 97K28o15r68e90c 6594610131823

Já si myslím, že to sestřelené letadlo by do te statistiky mělo být počítáno z velkými rezervami.

+2/−2
29.7.2014 17:32

I19v90a 83V42a14l47č97í19k56o66v88á 1309348101211

Nemyslím si to, rozhodně tudy neměli létat. Chyba v logistice ŘLP jako Brno.

0/−1
29.7.2014 17:52

I42g53o95r 76P21l78a68n41d90e16r 9647954206970

nezmysel... bezletova zona bola do vysky 8500m...oni leteli vo vyske 33000stop... ich trasa bola autorizovana Eurokontrolom....vsetko bolo v poriadku.. na vine su ludia nerespektujuci pravidla..a to su rusi...

0/−2
29.7.2014 18:21

J15a90r14o80s68l95a98v 48B44r96ü11m65m13e30r 7974253596

Nesouhlasím, souhlasím s americkým pohledem na věc z 88.

0/0
29.7.2014 18:38

I96g16o71r 25P93l82a49n33d23e76r 9987774766170

cize to, co som napisal nie je pravda??

0/0
29.7.2014 18:40

I36g10o13r 65P62l17a60n37d11e71r 9967564946200

klasika ... ziadna odpoved...Rv:-/:-/:-/

0/0
29.7.2014 19:58

J18a57n 70H25o40r18á57k 3343940130321

me by zajimalo, proc tam neni nejaky bezpecnostni system, obri padak, kterej zmirni pad, ergonomickej molitan z druhy strany sedacky, ke kterymu by se clovek v pripade problemu pritiskl, nejakej hasici system, kterej by zabranil proniknuti ohne do kabiny - nevim, urcite bude existovat spousta vylepsovaku, ktery o procenta zvednou prezivsi leteckejch nehod. problem neni, ze sem tam neco spadne, problem je, ze jakmile to spadne, vetsinou zemrou vsichni lidi na palube.

+1/−1
29.7.2014 17:21

J50o79s66e91f 96N30o70v37á69k 6103610462679

1-peníze, 2-technické řešení v reálu a nikoli jen podle kreslené grotesky o kojotovi a ptákovi

0/0
29.7.2014 17:26

J89a64k32u95b 44S73e67m98e71r41á74d 2527606681681

nebo rovnou teleport ne? ;-D ten molitan pri padu z 10km sakra pomuze :-)

+2/0
29.7.2014 17:26

J29a82n 41H95o79r25á81k 3493680400791

molitan v kombinaci s nejakym obrim padakem by urcite zvysil sanci na preziti... o penezich to neni a nejaky technicky reseni by existovat mohlo. ja jsem z letani hodne podelanej a rozhodne by mi pomohlo, kdybych vedel, ze v pripade nehody prezije treba 50 procent pasazeru a ne 0,1 procento

0/0
29.7.2014 17:43

K11a69r86e93l 57S71e89m79e60r17á22d 6238590360131

Navrhuji vystřelovací sedadla jako ve stíhačkách. :-P Bylo by to poněkud drahé a technicky náročné řešení, ale co už...

0/0
29.7.2014 18:05

I59g19o15r 24P40l37a60n51d53e38r 9147814306850

hlavne ako by to riesili pre cestujuceho na toaletach...:-)

0/0
29.7.2014 18:26

I49g94o91r 25P43l13a80n15d23e68r 9847724986600

dolezitejsie je pravdepodobnost nehody je 0.00001%.. to znamena, ze mate velmi malu sancu sa stat obetou nehody..skoro mizivu..urcite je nebezpecnejsie ist po chodniku... tam mozete zomriet skor ako v lietadle..

+1/0
29.7.2014 18:24

V56í15t 32N14o91v30á16k 5754355381129

hmm, nehody na počet startů...................tak ať to porovná s nehodami na počet jízd autem a automobilová doprava vyjde daleko nejbezpečnější

+2/−3
29.7.2014 17:14

J29a58k26u57b 89K75o50r14e39c 6654250961793

Myslím, že i tak by letadla vyhrala.

+3/0
29.7.2014 17:26

P56e55t97r 45K49r30e51j40z75e14k 7469306

bylo by velmi zajímavé,kdyby se spočítalo množství lidí přepravené auty a letadly za jeden den a počet nehod ale to je nemožné alespon u těch aut

0/0
29.7.2014 17:30

P33e21t60r 24K19r24e66j89z95e83k 7869326

yy,při nehodě v autě můžete zemřít nebo se to může obejít i bez zranění ale pokud se stane letecká nehoda,tak ty následky bývají většinou fatální,sám za sebe říkám,kdybych si mohl vybrat,raději nehodu v autě než nehodu v letadle.:-/

+2/−1
29.7.2014 17:26

I25g47o28r 79P42l43a45n58d34e75r 9587934836650

automobilova doprava je asi 10000x nebezpecnejsia ako letecka podla poctu nehod...

+1/0
29.7.2014 18:27

K55a83r96e35l 24M21a94z34a77n24e35c 7947255973

Někteří diskutující mi připomínají učitelku občanské výchovy na ZŠ, která nedokázala pochopit za nic na světě, že Vatikán má jenom 800 obyvatel, ale přesto hustotu 1700 obyvatel na km2. Vůbec ani omylem, ani ťuk, prostě nebyla schopná to pojmout. Prosím všechny, kteří nejsou schopni toto pojmout a pochopit jak je to možné, aby se laskavě neúčastnili diskuse. Děkuji.

+6/0
29.7.2014 17:06

P34e11t94r 68K32r82e97j31z49e18k 7959396

;-D

0/0
29.7.2014 17:27

M55a21r54e74k 27T76ů58m62a 4392698636812

Tak a teď si vemte, kolik letů za den se uskuteční, kolik letů je právě teď ve vzduchu. - Tisíce, a to beru v potaz jen komeční lety.  Obavy o bezpečnosti letecké  dopravy jsou zcela zbytečné. Je však třeba si u přípádných leteckých nehod vzít poučení a vyřešit, proč se nehoda stala...

+5/0
29.7.2014 16:57

K71a91r97e46l 32M91a84z26a45n20e57c 7387165363

Jen pro srovnání příklad, co už jsem níže uvedl v diskusi: pokud budete mít dva bratry a jeden bude pilot a odlétá ročně 1000 hodin a jeden bude řidič a odjezdí za volantem 1000 hodin ročně, tak statisticky dřív zemře ten co je pilot, urazí ovšem daleko větší vzdálenost než ten co je řidič. Která doprava je pak bezpečnější? Otevřeně zcela jednoznačná odpověd na to není.

+1/−12
29.7.2014 16:55

H20o84n44z15a 75F10o95r68m10a49n 3590609472769

Jednoznačná odpověď, vaše statistika je nesmysl.

+10/0
29.7.2014 16:57

K41a85r38e70l 28M33a76z33a45n75e38c 7647905603

není moje, je ICAO a pojišťoven, u kterých jsou pojištěné letecké společnosti. Bohužel nejsme na odborném foru, ale pouze v diskusi na idnesu.

0/−6
29.7.2014 16:59

I28g96o82r 47P48l16a90n23d56e62r 9697674226710

ale to nie je pravda... statistika hohori, ze by ste museli lietat nepretrzite okolo 80.000hodin, aby ste sa stali ucastnikom nehody, ale nemuseli by ste pri nej zomriet...

+1/0
29.7.2014 18:31

F51r48a84n83t25i52š40e17k 49L38u15f39t 5127749184156

Po přepočtu na hodiny  to vychází že letadlo je 10x bezpečnější (pokud se bavíme o zabitých) a po přepočtu na vzdálenost je letadlo víc jak 100x bezpečnější

+4/0
29.7.2014 16:57

K50a83r48e76l 70M27a11z21a54n55e63c 7847325683

Při vší úctě máte aspoň maturitu?

+1/−3
29.7.2014 17:01

F13r16a60n35t84i59š91e23k 21L59u53f78t 5677769184456

Co vám tam nesedí?

+2/0
29.7.2014 17:16

M40i82c17h16a78l 30H89o50r54a49k 2374405377612

Na to same bych se chtel zeptat i ja Vas, takze mate, alespon

maturitu?

+1/0
29.7.2014 17:16

I67g18o47r 45P32l54a13n26d24e26r 9917384336930

nasiel som takuto statistiku treba ovladat trochu anglictinu

DEATH BY: YOUR ODDS

Cardiovascular disease: 1 in 2

Smoking (by/before age 35): 1 in 600

Car trip, coast-to-coast: 1 in 14,000

Bicycle accident: 1 in 88,000 Tornado: 1 in 450,000 Train, coast-to-coast: 1 in 1,000,000 Lightning: 1 in 1.9 million Bee sting: 1 in 5.5 million U.S. commercial jet airline: 1 in 7 million Sources: Natural History Museum of Los Angeles County, Massachusetts Institute of Technology, University of California at Berkeley

0/0
29.7.2014 18:37

F96r13a49n91t74i23š72e55k 77L53u47f22t 5647159844576

Když dám do poměru riziko úmrtí v autě a letadle, vychází 145- 500x že spíš zahynu v autě než v letadle. Ale pro porovnání s tím co jsem psal by bylo potřeba ještě započítat kolik za život nalétám a najezdím v autě. To nebude stejná vzdálenost

0/0
29.7.2014 19:47

J29a63n 61B53u51b15i43k 9442311142297

http://www.skyfliers.com/statistika_nehod.php

viz níže

0/0
29.7.2014 16:57

J26a65n 25B77u54b35i92k 9472151562617

Za třetinu roku zemře jen v Evropě na silnicích při nehodách kolem 15 tisíc lidí. Kolik na celém světě?  Takže klid......

+4/0
29.7.2014 16:47

K26a64r15e88l 64M10a32z67a48n28e67c 7937625403

A na rakovinu kvůli kouření zemře dvacet milionů a také se nic neděje.

+2/0
29.7.2014 16:49

P83e81t88r 62S67v27o86b54o96d16a 7402101974

A kolik lidi umre na infarkt pri procitani internetovych diskuzi se radsi ani neuvadi :D

+2/0
29.7.2014 16:58

I22g29o26r 10P37l94a13n97d55e63r 9867154216760

v rusku rocne okolo 30.000.. ale to je iny svet

0/0
29.7.2014 18:39

P81e85t60r 32S13v83o92b72o46d39a 7782861684

To jsou smesne nizky cisla. Denne umre v autech mnohem vic lidi nez za cely rok v letadlech. Za rok umre na dopravni nehodu nesrovnatelne vic chodcu. A to ze tu nekdo psal ze kdyz spadne letadlo je to temecr 100% smrt tak tady mluvim jen o tech co jsou take 100% mrtvi .. o tech postech zmrzacenych co do sebe autem jenom "tuknou" nema smysl ani mluvit.

+3/0
29.7.2014 16:43

K17a29r57e74l 88M65a86z13a50n48e89c 7727905633

Pokud odcestujete 1000 hodin letadlem a ujedete 1000 hodin autem, je větší pravděpodobnost, že s vámi spadne to letadlo než že zemřete v tom autě.

0/−6
29.7.2014 16:48

H83o30n93z82a 51F90o45r11m93a73n 3130559172359

A přepočítáme si to i na vzdálenost?

+4/0
29.7.2014 16:49

K74a88r47e23l 67M87a83z50a80n74e31c 7277175353

No vždyť říkám, že jsou různé způsoby měření bezpečnosti, jeden je dle vzdálenosti, jeden dle doby trvání, jeden dle počtu absolvovaných cest; pojišťovny používají počet absolvovaných cest jako klíčové kritérium bez ohledu na vzdálenost.

0/−2
29.7.2014 16:50

J43a94r87o41s48l10a71v 77N62o87v86á51k 7675238543537

podstatne je to, co dava smysl...

kdyz chci do londyna, je bezpecnejsi tam letet nez jet autem

pokud se rozhoduji, jestli pojedu na dovolenou 20 km autem na chatu nebo poletim letadlem do Thajska, skutecne muze byt bezpecnejsi to auto .. i kdyz i o tom pochybuji

+4/0
29.7.2014 16:52

J28a81r39o22s24l13a35v 32N83o17v23á12k 7555728653437

tim si nejsem jisty, statistiku neznam, ale i kdyby to tak bylo, co z toho vyplyva? lidi necestuji ve stylu "ted se budu deset hodin flakat v dopravnim prostredku", ale chteji se dostat napr do ondyna, takze v tom letadle jsou 10x nebo 20x kratsi dobu

+1/0
29.7.2014 16:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.