Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letadla padají, ale statistika mluví jasně. Létání je stále bezpečné

Za 138 dní zemřelo na různých linkách a za různých okolností 704 pasažérů a posádek čtyř letadel, napsala stanice CNN. Podle ní ale odborníci zdůrazňují, že letecká doprava zůstává i tak bezpečná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V44o60j93t85ě47c13h 96R47ů55ž83e14k 1577192914172

Se statistikou do česka nechoďte, hodně lidí ani neví co to slovo znamená, a neostýchají se statistiky častovat výrazy typu "lež", "blbost", "já to tak nemám".

Základy statistiky by se měly učit už na základce.:-/

0/0
29.7.2014 23:10

E43v41č68a 18Š81v29e76c47o33v84á 2625430

Moje řeč, zajímala by mě statistika mrtvých na silnicích.

0/0
29.7.2014 21:05

F30r43a72n91t61i54š67e16k 10S80t94u67r50m 4472430920966

1972 - 2429 mrtvých - letos to bude tak 1000, to je míň než polovina. A kolikrát se zvýšil počet letů? 100x? 1000x? neporovnatelná čísla ;-)

+2/0
29.7.2014 18:53

P17a75v91e78l 77O21d73r92a16z37i20l 6664239707100

Nechval dne před večerem !

0/0
30.7.2014 11:15

T83r68a75i13k82o 91T52r13u50h84l17a61r 9458109670433

...diskuse je o tom ,ze ty co maji na ni cas ,tak proste diskutuji,

ja letam  /moc x/ a jsem v celku spokojenej, ze ten ridic toho aera nejni totalne zbouranej, /fakt nic proti profesionalum, ale ty pripady byly/

dale jeste, na silnici mam podstatne vic sanci nez v letadle, ale kdyz asi moc moznosti nemam, /USA-PRG/, tak asi budu litat ,/vzdyzky kdyz jsem v Cesku,

tak cumim  co se da na silnicich zazit.

Ale je fakt, ze me nikdo ruku nekrouti, tudiz ani do letadla, ani do Ceska a pak tam jezditi fakt autem NEMUSIM

0/0
29.7.2014 18:31

J84a82n 49H26o19r70á64k 3523320970981

jinak letadlo je ve vsech smerech bezpecnejsi... a zvlast, pokud litas "jen" tisic hodin. navic uletis mnohem vetsi vzdalenost jen tak mimochodem. sance, ze zemres v letadle je zhruba z 1/3 takova, jako kdyz vyhrajes sportku. sance, ze zemres v aute bude xnasobne vyssi. sance, ze se ti v aute neco stane jeste neporovnatelne vyssi, do toho tam je vic promennejch, proti tobe pri jedny jizde projedou stovky a tisice ruzne schopnych a neschopnych ridicu, ktery te muzou smest, i kdyz budes sebelepsi ridic.

a kdyz to tady nejakej srandista zkousi prepocitat na pocet ujetejch hodin, tak je to taky uplne irelevantni udaj. - ze vyhrajete sportku je sance zhruba 1:13 milionum a ta sance je stejne dneska a bude stejna za 100 let... to samy u letani ci jizdy v aute. jedinej faktor, kterej tu sanci muze zvednout, je pocet jizd (ci frekvence sazeni), ktera je na case zavisla. No ale kdyz vezmem 1000 jizd autem a 1000 letadlem, tak opet bude ten pomer sanci na umrti stejnej, jako kdyz si vezmem 1 jizdu autem a letadlem. Bude sice v obou pripadech vyssi sance, ale letadlo bude porad bezpecnejsi. Pokud to opravdu prepocitame na hodiny, tak prumerna jizda autem na cloveka muze bejt dejme tomu tak hodinova a u letadla tak trihodinova? takze za 1000 hodin clovek prumerne odjezdi 1000 jizd a v letadle odleta 333 letu (je to jen odhad a spis to ma demonstrovat ten nesmysl). Takze pravdepodobnost smrti v aute,  ktera je v zakladu vyssi nez u letadla se jeste o dost vic znasobi za 1000 hodin, nez nizsi sance za 1000 hodin u letani. Vysledek? Na hodiny se to pocitat neda, nebo da, ale je to irelevantni, protoze mezi pravdepodobnostmi umrti v aute a letadle vznikne nepomer a nuzky se jeste vic rozevrou v neprospech auta :)

+1/0
29.7.2014 17:38

D55e26n57i48s 86N20ě94m82e80č71e40k 5200141633717

Souhlasím, jen jeden malý detail: Šance že vyhrajete sportu je nulová jelikož je to podvod ;) Jedině že byste byl někoho známý?

0/0
30.7.2014 13:20

9501924700587

To je bohužel tak, že když už se něco stane s letadlem, tak je v něm prostě víc lidí. Kdyby každý létal svým letadlem tak, jako každý jezdí svým autem, tak by se to teprve dalo porovnávat a tipl bych si, že by opravdu nehod ve vzduchu bylo méně, než na silnici (i když asi procentuálně více smrtelných). Tohle je podobné, jako s kroužkem na klíče. Také ztratíte všechny najednou, ale kdybyste nosili každý klíč zvlášť, tak sice ztratíte klíč třeba 5x, ale ztratíte jen 5 klíčů

+1/0
29.7.2014 17:35

J37a91k48u92b 34K83o72r54e90c 6234140331803

Já si myslím, že to sestřelené letadlo by do te statistiky mělo být počítáno z velkými rezervami.

+2/−2
29.7.2014 17:32

I83v92a 96V85a91l46č30í51k50o27v86á 1719548721441

Nemyslím si to, rozhodně tudy neměli létat. Chyba v logistice ŘLP jako Brno.

0/−1
29.7.2014 17:52

I61g46o29r 70P80l72a70n16d16e33r 9337644236640

nezmysel... bezletova zona bola do vysky 8500m...oni leteli vo vyske 33000stop... ich trasa bola autorizovana Eurokontrolom....vsetko bolo v poriadku.. na vine su ludia nerespektujuci pravidla..a to su rusi...

0/−2
29.7.2014 18:21

J14a69r75o48s58l36a21v 66B85r58ü56m50m16e85r 7734613316

Nesouhlasím, souhlasím s americkým pohledem na věc z 88.

0/0
29.7.2014 18:38

I79g20o38r 91P53l92a43n51d17e22r 9867894626680

cize to, co som napisal nie je pravda??

0/0
29.7.2014 18:40

I81g16o85r 46P57l20a32n94d46e33r 9937604706230

klasika ... ziadna odpoved...Rv:-/:-/:-/

0/0
29.7.2014 19:58

J39a65n 83H41o54r11á53k 3533830710591

me by zajimalo, proc tam neni nejaky bezpecnostni system, obri padak, kterej zmirni pad, ergonomickej molitan z druhy strany sedacky, ke kterymu by se clovek v pripade problemu pritiskl, nejakej hasici system, kterej by zabranil proniknuti ohne do kabiny - nevim, urcite bude existovat spousta vylepsovaku, ktery o procenta zvednou prezivsi leteckejch nehod. problem neni, ze sem tam neco spadne, problem je, ze jakmile to spadne, vetsinou zemrou vsichni lidi na palube.

+1/−1
29.7.2014 17:21

J75o41s95e50f 23N34o76v33á88k 6733430292499

1-peníze, 2-technické řešení v reálu a nikoli jen podle kreslené grotesky o kojotovi a ptákovi

0/0
29.7.2014 17:26

J26a50k97u83b 73S14e97m91e32r29á22d 2517386541441

nebo rovnou teleport ne? ;-D ten molitan pri padu z 10km sakra pomuze :-)

+2/0
29.7.2014 17:26

J60a25n 37H31o23r85á80k 3783360530331

molitan v kombinaci s nejakym obrim padakem by urcite zvysil sanci na preziti... o penezich to neni a nejaky technicky reseni by existovat mohlo. ja jsem z letani hodne podelanej a rozhodne by mi pomohlo, kdybych vedel, ze v pripade nehody prezije treba 50 procent pasazeru a ne 0,1 procento

0/0
29.7.2014 17:43

K98a26r37e80l 49S94e45m43e25r14á13d 6688790790731

Navrhuji vystřelovací sedadla jako ve stíhačkách. :-P Bylo by to poněkud drahé a technicky náročné řešení, ale co už...

0/0
29.7.2014 18:05

I66g52o21r 83P98l84a78n41d71e73r 9467224166630

hlavne ako by to riesili pre cestujuceho na toaletach...:-)

0/0
29.7.2014 18:26

I44g70o71r 40P49l15a80n64d51e79r 9267154936380

dolezitejsie je pravdepodobnost nehody je 0.00001%.. to znamena, ze mate velmi malu sancu sa stat obetou nehody..skoro mizivu..urcite je nebezpecnejsie ist po chodniku... tam mozete zomriet skor ako v lietadle..

+1/0
29.7.2014 18:24

V40í57t 56N56o51v49á28k 5384665511539

hmm, nehody na počet startů...................tak ať to porovná s nehodami na počet jízd autem a automobilová doprava vyjde daleko nejbezpečnější

+2/−3
29.7.2014 17:14

J47a29k84u64b 16K12o82r39e79c 6794420401373

Myslím, že i tak by letadla vyhrala.

+3/0
29.7.2014 17:26

P39e73t91r 12K11r40e67j93z90e49k 7119246

bylo by velmi zajímavé,kdyby se spočítalo množství lidí přepravené auty a letadly za jeden den a počet nehod ale to je nemožné alespon u těch aut

0/0
29.7.2014 17:30

P27e88t69r 65K45r16e13j30z85e11k 7849956

yy,při nehodě v autě můžete zemřít nebo se to může obejít i bez zranění ale pokud se stane letecká nehoda,tak ty následky bývají většinou fatální,sám za sebe říkám,kdybych si mohl vybrat,raději nehodu v autě než nehodu v letadle.:-/

+2/−1
29.7.2014 17:26

I98g44o77r 42P74l23a58n96d26e28r 9277764576250

automobilova doprava je asi 10000x nebezpecnejsia ako letecka podla poctu nehod...

+1/0
29.7.2014 18:27

K37a35r83e59l 56M78a83z50a88n23e23c 7737435733

Někteří diskutující mi připomínají učitelku občanské výchovy na ZŠ, která nedokázala pochopit za nic na světě, že Vatikán má jenom 800 obyvatel, ale přesto hustotu 1700 obyvatel na km2. Vůbec ani omylem, ani ťuk, prostě nebyla schopná to pojmout. Prosím všechny, kteří nejsou schopni toto pojmout a pochopit jak je to možné, aby se laskavě neúčastnili diskuse. Děkuji.

+6/0
29.7.2014 17:06

P38e20t51r 37K88r94e12j65z62e34k 7299766

;-D

0/0
29.7.2014 17:27

M90a13r96e98k 71T91ů18m29a 4782778456362

Tak a teď si vemte, kolik letů za den se uskuteční, kolik letů je právě teď ve vzduchu. - Tisíce, a to beru v potaz jen komeční lety.  Obavy o bezpečnosti letecké  dopravy jsou zcela zbytečné. Je však třeba si u přípádných leteckých nehod vzít poučení a vyřešit, proč se nehoda stala...

+5/0
29.7.2014 16:57

K54a16r22e58l 55M63a29z10a79n84e68c 7167765883

Jen pro srovnání příklad, co už jsem níže uvedl v diskusi: pokud budete mít dva bratry a jeden bude pilot a odlétá ročně 1000 hodin a jeden bude řidič a odjezdí za volantem 1000 hodin ročně, tak statisticky dřív zemře ten co je pilot, urazí ovšem daleko větší vzdálenost než ten co je řidič. Která doprava je pak bezpečnější? Otevřeně zcela jednoznačná odpověd na to není.

+1/−12
29.7.2014 16:55

H87o61n23z70a 71F58o39r79m87a80n 3520889512309

Jednoznačná odpověď, vaše statistika je nesmysl.

+10/0
29.7.2014 16:57

K65a24r93e60l 73M24a82z81a82n52e19c 7987155283

není moje, je ICAO a pojišťoven, u kterých jsou pojištěné letecké společnosti. Bohužel nejsme na odborném foru, ale pouze v diskusi na idnesu.

0/−6
29.7.2014 16:59

I96g16o43r 90P32l81a14n55d16e17r 9157864956730

ale to nie je pravda... statistika hohori, ze by ste museli lietat nepretrzite okolo 80.000hodin, aby ste sa stali ucastnikom nehody, ale nemuseli by ste pri nej zomriet...

+1/0
29.7.2014 18:31

F28r41a16n66t22i97š44e64k 89L17u41f61t 5157159774696

Po přepočtu na hodiny  to vychází že letadlo je 10x bezpečnější (pokud se bavíme o zabitých) a po přepočtu na vzdálenost je letadlo víc jak 100x bezpečnější

+4/0
29.7.2014 16:57

K60a72r52e21l 82M81a46z60a66n68e26c 7197175853

Při vší úctě máte aspoň maturitu?

+1/−3
29.7.2014 17:01

F55r86a28n19t63i51š46e52k 85L16u83f41t 5257369584706

Co vám tam nesedí?

+2/0
29.7.2014 17:16

M76i97c77h46a55l 41H43o84r89a46k 2944545987532

Na to same bych se chtel zeptat i ja Vas, takze mate, alespon

maturitu?

+1/0
29.7.2014 17:16

I81g35o56r 13P61l54a42n95d51e36r 9327184866460

nasiel som takuto statistiku treba ovladat trochu anglictinu

DEATH BY: YOUR ODDS

Cardiovascular disease: 1 in 2

Smoking (by/before age 35): 1 in 600

Car trip, coast-to-coast: 1 in 14,000

Bicycle accident: 1 in 88,000 Tornado: 1 in 450,000 Train, coast-to-coast: 1 in 1,000,000 Lightning: 1 in 1.9 million Bee sting: 1 in 5.5 million U.S. commercial jet airline: 1 in 7 million Sources: Natural History Museum of Los Angeles County, Massachusetts Institute of Technology, University of California at Berkeley

0/0
29.7.2014 18:37

F36r51a65n19t12i95š90e28k 41L70u40f23t 5527429284276

Když dám do poměru riziko úmrtí v autě a letadle, vychází 145- 500x že spíš zahynu v autě než v letadle. Ale pro porovnání s tím co jsem psal by bylo potřeba ještě započítat kolik za život nalétám a najezdím v autě. To nebude stejná vzdálenost

0/0
29.7.2014 19:47

J56a91n 53B41u34b58i83k 9212741132377

http://www.skyfliers.com/statistika_nehod.php

viz níže

0/0
29.7.2014 16:57

J79a55n 50B23u47b54i96k 9572481792847

Za třetinu roku zemře jen v Evropě na silnicích při nehodách kolem 15 tisíc lidí. Kolik na celém světě?  Takže klid......

+4/0
29.7.2014 16:47

K51a12r61e63l 92M84a72z47a12n10e76c 7347795403

A na rakovinu kvůli kouření zemře dvacet milionů a také se nic neděje.

+2/0
29.7.2014 16:49

P64e54t21r 77S66v54o44b97o68d20a 7712891574

A kolik lidi umre na infarkt pri procitani internetovych diskuzi se radsi ani neuvadi :D

+2/0
29.7.2014 16:58

I91g68o55r 83P78l46a70n49d50e78r 9707644976470

v rusku rocne okolo 30.000.. ale to je iny svet

0/0
29.7.2014 18:39

P36e11t36r 13S31v70o82b82o98d84a 7792801354

To jsou smesne nizky cisla. Denne umre v autech mnohem vic lidi nez za cely rok v letadlech. Za rok umre na dopravni nehodu nesrovnatelne vic chodcu. A to ze tu nekdo psal ze kdyz spadne letadlo je to temecr 100% smrt tak tady mluvim jen o tech co jsou take 100% mrtvi .. o tech postech zmrzacenych co do sebe autem jenom "tuknou" nema smysl ani mluvit.

+3/0
29.7.2014 16:43

K49a53r43e51l 90M13a37z79a77n56e25c 7967865183

Pokud odcestujete 1000 hodin letadlem a ujedete 1000 hodin autem, je větší pravděpodobnost, že s vámi spadne to letadlo než že zemřete v tom autě.

0/−6
29.7.2014 16:48

H89o24n75z50a 22F67o16r17m96a41n 3170499292739

A přepočítáme si to i na vzdálenost?

+4/0
29.7.2014 16:49

K19a69r69e14l 96M21a30z95a16n37e78c 7617695673

No vždyť říkám, že jsou různé způsoby měření bezpečnosti, jeden je dle vzdálenosti, jeden dle doby trvání, jeden dle počtu absolvovaných cest; pojišťovny používají počet absolvovaných cest jako klíčové kritérium bez ohledu na vzdálenost.

0/−2
29.7.2014 16:50

J58a53r21o15s44l61a91v 68N33o44v66á23k 7285428553127

podstatne je to, co dava smysl...

kdyz chci do londyna, je bezpecnejsi tam letet nez jet autem

pokud se rozhoduji, jestli pojedu na dovolenou 20 km autem na chatu nebo poletim letadlem do Thajska, skutecne muze byt bezpecnejsi to auto .. i kdyz i o tom pochybuji

+4/0
29.7.2014 16:52

J43a50r82o63s70l18a86v 21N98o74v86á93k 7175478703607

tim si nejsem jisty, statistiku neznam, ale i kdyby to tak bylo, co z toho vyplyva? lidi necestuji ve stylu "ted se budu deset hodin flakat v dopravnim prostredku", ale chteji se dostat napr do ondyna, takze v tom letadle jsou 10x nebo 20x kratsi dobu

+1/0
29.7.2014 16:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.