Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadla padají, ale statistika mluví jasně. Létání je stále bezpečné

Za 138 dní zemřelo na různých linkách a za různých okolností 704 pasažérů a posádek čtyř letadel, napsala stanice CNN. Podle ní ale odborníci zdůrazňují, že letecká doprava zůstává i tak bezpečná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V82o56j69t76ě65c50h 74R71ů80ž30e54k 1787412274702

Se statistikou do česka nechoďte, hodně lidí ani neví co to slovo znamená, a neostýchají se statistiky častovat výrazy typu "lež", "blbost", "já to tak nemám".

Základy statistiky by se měly učit už na základce.:-/

0/0
29.7.2014 23:10

E61v56č37a 63Š90v39e53c47o13v68á 2645510

Moje řeč, zajímala by mě statistika mrtvých na silnicích.

0/0
29.7.2014 21:05

F96r45a87n66t89i25š88e81k 12S28t29u91r75m 4932680850956

1972 - 2429 mrtvých - letos to bude tak 1000, to je míň než polovina. A kolikrát se zvýšil počet letů? 100x? 1000x? neporovnatelná čísla ;-)

+2/0
29.7.2014 18:53

P92a12v48e29l 72O71d35r13a35z72i87l 6904279257390

Nechval dne před večerem !

0/0
30.7.2014 11:15

T62r80a20i29k83o 84T66r21u51h11l81a78r 9538199430973

...diskuse je o tom ,ze ty co maji na ni cas ,tak proste diskutuji,

ja letam  /moc x/ a jsem v celku spokojenej, ze ten ridic toho aera nejni totalne zbouranej, /fakt nic proti profesionalum, ale ty pripady byly/

dale jeste, na silnici mam podstatne vic sanci nez v letadle, ale kdyz asi moc moznosti nemam, /USA-PRG/, tak asi budu litat ,/vzdyzky kdyz jsem v Cesku,

tak cumim  co se da na silnicich zazit.

Ale je fakt, ze me nikdo ruku nekrouti, tudiz ani do letadla, ani do Ceska a pak tam jezditi fakt autem NEMUSIM

0/0
29.7.2014 18:31

J63a58n 77H26o71r70á48k 3573260250931

jinak letadlo je ve vsech smerech bezpecnejsi... a zvlast, pokud litas "jen" tisic hodin. navic uletis mnohem vetsi vzdalenost jen tak mimochodem. sance, ze zemres v letadle je zhruba z 1/3 takova, jako kdyz vyhrajes sportku. sance, ze zemres v aute bude xnasobne vyssi. sance, ze se ti v aute neco stane jeste neporovnatelne vyssi, do toho tam je vic promennejch, proti tobe pri jedny jizde projedou stovky a tisice ruzne schopnych a neschopnych ridicu, ktery te muzou smest, i kdyz budes sebelepsi ridic.

a kdyz to tady nejakej srandista zkousi prepocitat na pocet ujetejch hodin, tak je to taky uplne irelevantni udaj. - ze vyhrajete sportku je sance zhruba 1:13 milionum a ta sance je stejne dneska a bude stejna za 100 let... to samy u letani ci jizdy v aute. jedinej faktor, kterej tu sanci muze zvednout, je pocet jizd (ci frekvence sazeni), ktera je na case zavisla. No ale kdyz vezmem 1000 jizd autem a 1000 letadlem, tak opet bude ten pomer sanci na umrti stejnej, jako kdyz si vezmem 1 jizdu autem a letadlem. Bude sice v obou pripadech vyssi sance, ale letadlo bude porad bezpecnejsi. Pokud to opravdu prepocitame na hodiny, tak prumerna jizda autem na cloveka muze bejt dejme tomu tak hodinova a u letadla tak trihodinova? takze za 1000 hodin clovek prumerne odjezdi 1000 jizd a v letadle odleta 333 letu (je to jen odhad a spis to ma demonstrovat ten nesmysl). Takze pravdepodobnost smrti v aute,  ktera je v zakladu vyssi nez u letadla se jeste o dost vic znasobi za 1000 hodin, nez nizsi sance za 1000 hodin u letani. Vysledek? Na hodiny se to pocitat neda, nebo da, ale je to irelevantni, protoze mezi pravdepodobnostmi umrti v aute a letadle vznikne nepomer a nuzky se jeste vic rozevrou v neprospech auta :)

+1/0
29.7.2014 17:38

D63e22n62i18s 24N36ě12m75e45č41e87k 5750761193277

Souhlasím, jen jeden malý detail: Šance že vyhrajete sportu je nulová jelikož je to podvod ;) Jedině že byste byl někoho známý?

0/0
30.7.2014 13:20

9811184300707

To je bohužel tak, že když už se něco stane s letadlem, tak je v něm prostě víc lidí. Kdyby každý létal svým letadlem tak, jako každý jezdí svým autem, tak by se to teprve dalo porovnávat a tipl bych si, že by opravdu nehod ve vzduchu bylo méně, než na silnici (i když asi procentuálně více smrtelných). Tohle je podobné, jako s kroužkem na klíče. Také ztratíte všechny najednou, ale kdybyste nosili každý klíč zvlášť, tak sice ztratíte klíč třeba 5x, ale ztratíte jen 5 klíčů

+1/0
29.7.2014 17:35

J53a33k81u63b 53K91o62r65e61c 6464180481803

Já si myslím, že to sestřelené letadlo by do te statistiky mělo být počítáno z velkými rezervami.

+2/−2
29.7.2014 17:32

I36v67a 51V26a86l88č28í69k38o82v41á 1319288271881

Nemyslím si to, rozhodně tudy neměli létat. Chyba v logistice ŘLP jako Brno.

0/−1
29.7.2014 17:52

I49g94o61r 31P74l18a93n33d20e87r 9807544696430

nezmysel... bezletova zona bola do vysky 8500m...oni leteli vo vyske 33000stop... ich trasa bola autorizovana Eurokontrolom....vsetko bolo v poriadku.. na vine su ludia nerespektujuci pravidla..a to su rusi...

0/−2
29.7.2014 18:21

J48a19r83o94s79l36a94v 81B58r40ü90m43m80e34r 7624523796

Nesouhlasím, souhlasím s americkým pohledem na věc z 88.

0/0
29.7.2014 18:38

I22g69o44r 48P71l95a22n86d59e60r 9597564926750

cize to, co som napisal nie je pravda??

0/0
29.7.2014 18:40

I10g47o24r 68P49l91a22n43d32e19r 9227984786710

klasika ... ziadna odpoved...Rv:-/:-/:-/

0/0
29.7.2014 19:58

J44a27n 60H51o85r34á37k 3743570720141

me by zajimalo, proc tam neni nejaky bezpecnostni system, obri padak, kterej zmirni pad, ergonomickej molitan z druhy strany sedacky, ke kterymu by se clovek v pripade problemu pritiskl, nejakej hasici system, kterej by zabranil proniknuti ohne do kabiny - nevim, urcite bude existovat spousta vylepsovaku, ktery o procenta zvednou prezivsi leteckejch nehod. problem neni, ze sem tam neco spadne, problem je, ze jakmile to spadne, vetsinou zemrou vsichni lidi na palube.

+1/−1
29.7.2014 17:21

J70o22s97e67f 49N45o31v98á82k 6963660792869

1-peníze, 2-technické řešení v reálu a nikoli jen podle kreslené grotesky o kojotovi a ptákovi

0/0
29.7.2014 17:26

J47a82k40u29b 57S10e26m61e82r22á18d 2867266421951

nebo rovnou teleport ne? ;-D ten molitan pri padu z 10km sakra pomuze :-)

+2/0
29.7.2014 17:26

J50a89n 74H19o49r21á75k 3873500310331

molitan v kombinaci s nejakym obrim padakem by urcite zvysil sanci na preziti... o penezich to neni a nejaky technicky reseni by existovat mohlo. ja jsem z letani hodne podelanej a rozhodne by mi pomohlo, kdybych vedel, ze v pripade nehody prezije treba 50 procent pasazeru a ne 0,1 procento

0/0
29.7.2014 17:43

K51a72r63e57l 71S60e29m92e70r98á86d 6538430380241

Navrhuji vystřelovací sedadla jako ve stíhačkách. :-P Bylo by to poněkud drahé a technicky náročné řešení, ale co už...

0/0
29.7.2014 18:05

I13g54o59r 25P54l41a58n15d66e86r 9567754146760

hlavne ako by to riesili pre cestujuceho na toaletach...:-)

0/0
29.7.2014 18:26

I96g71o63r 40P17l78a91n20d19e58r 9597244646230

dolezitejsie je pravdepodobnost nehody je 0.00001%.. to znamena, ze mate velmi malu sancu sa stat obetou nehody..skoro mizivu..urcite je nebezpecnejsie ist po chodniku... tam mozete zomriet skor ako v lietadle..

+1/0
29.7.2014 18:24

V12í78t 90N87o65v16á82k 5614845951709

hmm, nehody na počet startů...................tak ať to porovná s nehodami na počet jízd autem a automobilová doprava vyjde daleko nejbezpečnější

+2/−3
29.7.2014 17:14

J17a95k41u14b 52K15o73r71e27c 6664310881803

Myslím, že i tak by letadla vyhrala.

+3/0
29.7.2014 17:26

P78e96t16r 34K61r49e15j95z80e43k 7499536

bylo by velmi zajímavé,kdyby se spočítalo množství lidí přepravené auty a letadly za jeden den a počet nehod ale to je nemožné alespon u těch aut

0/0
29.7.2014 17:30

P83e76t84r 26K21r90e88j12z55e21k 7179846

yy,při nehodě v autě můžete zemřít nebo se to může obejít i bez zranění ale pokud se stane letecká nehoda,tak ty následky bývají většinou fatální,sám za sebe říkám,kdybych si mohl vybrat,raději nehodu v autě než nehodu v letadle.:-/

+2/−1
29.7.2014 17:26

I23g77o53r 17P18l89a50n84d22e68r 9987834366840

automobilova doprava je asi 10000x nebezpecnejsia ako letecka podla poctu nehod...

+1/0
29.7.2014 18:27

K54a59r43e31l 12M10a59z70a12n61e89c 7947415493

Někteří diskutující mi připomínají učitelku občanské výchovy na ZŠ, která nedokázala pochopit za nic na světě, že Vatikán má jenom 800 obyvatel, ale přesto hustotu 1700 obyvatel na km2. Vůbec ani omylem, ani ťuk, prostě nebyla schopná to pojmout. Prosím všechny, kteří nejsou schopni toto pojmout a pochopit jak je to možné, aby se laskavě neúčastnili diskuse. Děkuji.

+6/0
29.7.2014 17:06

P20e96t91r 76K51r94e26j76z35e36k 7519726

;-D

0/0
29.7.2014 17:27

M34a59r12e98k 64T25ů26m37a 4632138566942

Tak a teď si vemte, kolik letů za den se uskuteční, kolik letů je právě teď ve vzduchu. - Tisíce, a to beru v potaz jen komeční lety.  Obavy o bezpečnosti letecké  dopravy jsou zcela zbytečné. Je však třeba si u přípádných leteckých nehod vzít poučení a vyřešit, proč se nehoda stala...

+5/0
29.7.2014 16:57

K76a84r81e23l 27M81a15z56a10n54e52c 7717585123

Jen pro srovnání příklad, co už jsem níže uvedl v diskusi: pokud budete mít dva bratry a jeden bude pilot a odlétá ročně 1000 hodin a jeden bude řidič a odjezdí za volantem 1000 hodin ročně, tak statisticky dřív zemře ten co je pilot, urazí ovšem daleko větší vzdálenost než ten co je řidič. Která doprava je pak bezpečnější? Otevřeně zcela jednoznačná odpověd na to není.

+1/−12
29.7.2014 16:55

H90o59n43z59a 43F66o95r74m57a85n 3460529582909

Jednoznačná odpověď, vaše statistika je nesmysl.

+10/0
29.7.2014 16:57

K39a26r33e82l 42M87a29z55a28n40e93c 7217185693

není moje, je ICAO a pojišťoven, u kterých jsou pojištěné letecké společnosti. Bohužel nejsme na odborném foru, ale pouze v diskusi na idnesu.

0/−6
29.7.2014 16:59

I67g77o58r 57P55l91a66n24d45e14r 9697964616190

ale to nie je pravda... statistika hohori, ze by ste museli lietat nepretrzite okolo 80.000hodin, aby ste sa stali ucastnikom nehody, ale nemuseli by ste pri nej zomriet...

+1/0
29.7.2014 18:31

F88r17a65n40t45i61š96e19k 25L36u48f75t 5687129394866

Po přepočtu na hodiny  to vychází že letadlo je 10x bezpečnější (pokud se bavíme o zabitých) a po přepočtu na vzdálenost je letadlo víc jak 100x bezpečnější

+4/0
29.7.2014 16:57

K40a12r72e83l 65M87a28z68a92n11e44c 7467595183

Při vší úctě máte aspoň maturitu?

+1/−3
29.7.2014 17:01

F46r38a28n32t93i18š51e86k 55L76u33f15t 5797499414296

Co vám tam nesedí?

+2/0
29.7.2014 17:16

M53i89c55h42a73l 81H65o58r46a14k 2504775227762

Na to same bych se chtel zeptat i ja Vas, takze mate, alespon

maturitu?

+1/0
29.7.2014 17:16

I67g94o73r 77P75l39a38n39d83e17r 9927324596840

nasiel som takuto statistiku treba ovladat trochu anglictinu

DEATH BY: YOUR ODDS

Cardiovascular disease: 1 in 2

Smoking (by/before age 35): 1 in 600

Car trip, coast-to-coast: 1 in 14,000

Bicycle accident: 1 in 88,000 Tornado: 1 in 450,000 Train, coast-to-coast: 1 in 1,000,000 Lightning: 1 in 1.9 million Bee sting: 1 in 5.5 million U.S. commercial jet airline: 1 in 7 million Sources: Natural History Museum of Los Angeles County, Massachusetts Institute of Technology, University of California at Berkeley

0/0
29.7.2014 18:37

F38r88a63n22t87i53š68e25k 92L68u62f13t 5637469654446

Když dám do poměru riziko úmrtí v autě a letadle, vychází 145- 500x že spíš zahynu v autě než v letadle. Ale pro porovnání s tím co jsem psal by bylo potřeba ještě započítat kolik za život nalétám a najezdím v autě. To nebude stejná vzdálenost

0/0
29.7.2014 19:47

J70a47n 46B77u64b55i47k 9842741632527

http://www.skyfliers.com/statistika_nehod.php

viz níže

0/0
29.7.2014 16:57

J24a61n 25B58u65b88i43k 9982601752607

Za třetinu roku zemře jen v Evropě na silnicích při nehodách kolem 15 tisíc lidí. Kolik na celém světě?  Takže klid......

+4/0
29.7.2014 16:47

K23a10r88e24l 35M58a84z17a75n34e74c 7477515583

A na rakovinu kvůli kouření zemře dvacet milionů a také se nic neděje.

+2/0
29.7.2014 16:49

P61e22t48r 60S33v17o74b12o77d15a 7712771164

A kolik lidi umre na infarkt pri procitani internetovych diskuzi se radsi ani neuvadi :D

+2/0
29.7.2014 16:58

I46g54o97r 57P32l45a19n70d84e63r 9647664326590

v rusku rocne okolo 30.000.. ale to je iny svet

0/0
29.7.2014 18:39

P26e78t45r 48S37v49o21b24o39d80a 7852221254

To jsou smesne nizky cisla. Denne umre v autech mnohem vic lidi nez za cely rok v letadlech. Za rok umre na dopravni nehodu nesrovnatelne vic chodcu. A to ze tu nekdo psal ze kdyz spadne letadlo je to temecr 100% smrt tak tady mluvim jen o tech co jsou take 100% mrtvi .. o tech postech zmrzacenych co do sebe autem jenom "tuknou" nema smysl ani mluvit.

+3/0
29.7.2014 16:43

K36a15r34e85l 46M30a85z16a10n38e79c 7767885293

Pokud odcestujete 1000 hodin letadlem a ujedete 1000 hodin autem, je větší pravděpodobnost, že s vámi spadne to letadlo než že zemřete v tom autě.

0/−6
29.7.2014 16:48

H23o51n51z62a 95F68o50r52m52a60n 3350369392789

A přepočítáme si to i na vzdálenost?

+4/0
29.7.2014 16:49

K96a42r82e27l 50M58a95z55a57n58e39c 7797855383

No vždyť říkám, že jsou různé způsoby měření bezpečnosti, jeden je dle vzdálenosti, jeden dle doby trvání, jeden dle počtu absolvovaných cest; pojišťovny používají počet absolvovaných cest jako klíčové kritérium bez ohledu na vzdálenost.

0/−2
29.7.2014 16:50

J40a72r44o19s57l72a31v 94N26o39v44á58k 7295678643817

podstatne je to, co dava smysl...

kdyz chci do londyna, je bezpecnejsi tam letet nez jet autem

pokud se rozhoduji, jestli pojedu na dovolenou 20 km autem na chatu nebo poletim letadlem do Thajska, skutecne muze byt bezpecnejsi to auto .. i kdyz i o tom pochybuji

+4/0
29.7.2014 16:52

J43a84r94o58s76l31a41v 46N92o71v78á63k 7545948153477

tim si nejsem jisty, statistiku neznam, ale i kdyby to tak bylo, co z toho vyplyva? lidi necestuji ve stylu "ted se budu deset hodin flakat v dopravnim prostredku", ale chteji se dostat napr do ondyna, takze v tom letadle jsou 10x nebo 20x kratsi dobu

+1/0
29.7.2014 16:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.