Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadla padají, ale statistika mluví jasně. Létání je stále bezpečné

Za 138 dní zemřelo na různých linkách a za různých okolností 704 pasažérů a posádek čtyř letadel, napsala stanice CNN. Podle ní ale odborníci zdůrazňují, že letecká doprava zůstává i tak bezpečná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V85o29j66t65ě36c49h 11R50ů51ž93e85k 1607722554212

Se statistikou do česka nechoďte, hodně lidí ani neví co to slovo znamená, a neostýchají se statistiky častovat výrazy typu "lež", "blbost", "já to tak nemám".

Základy statistiky by se měly učit už na základce.:-/

0/0
29.7.2014 23:10

E49v26č97a 78Š78v33e57c40o86v97á 2125980

Moje řeč, zajímala by mě statistika mrtvých na silnicích.

0/0
29.7.2014 21:05

F65r36a14n16t42i87š94e88k 30S25t58u44r46m 4282690840966

1972 - 2429 mrtvých - letos to bude tak 1000, to je míň než polovina. A kolikrát se zvýšil počet letů? 100x? 1000x? neporovnatelná čísla ;-)

+2/0
29.7.2014 18:53

P15a47v45e74l 63O42d95r37a68z54i98l 6174499437170

Nechval dne před večerem !

0/0
30.7.2014 11:15

T94r62a13i47k52o 38T59r56u65h22l33a54r 9368779620303

...diskuse je o tom ,ze ty co maji na ni cas ,tak proste diskutuji,

ja letam  /moc x/ a jsem v celku spokojenej, ze ten ridic toho aera nejni totalne zbouranej, /fakt nic proti profesionalum, ale ty pripady byly/

dale jeste, na silnici mam podstatne vic sanci nez v letadle, ale kdyz asi moc moznosti nemam, /USA-PRG/, tak asi budu litat ,/vzdyzky kdyz jsem v Cesku,

tak cumim  co se da na silnicich zazit.

Ale je fakt, ze me nikdo ruku nekrouti, tudiz ani do letadla, ani do Ceska a pak tam jezditi fakt autem NEMUSIM

0/0
29.7.2014 18:31

J87a21n 22H26o22r15á92k 3283900380511

jinak letadlo je ve vsech smerech bezpecnejsi... a zvlast, pokud litas "jen" tisic hodin. navic uletis mnohem vetsi vzdalenost jen tak mimochodem. sance, ze zemres v letadle je zhruba z 1/3 takova, jako kdyz vyhrajes sportku. sance, ze zemres v aute bude xnasobne vyssi. sance, ze se ti v aute neco stane jeste neporovnatelne vyssi, do toho tam je vic promennejch, proti tobe pri jedny jizde projedou stovky a tisice ruzne schopnych a neschopnych ridicu, ktery te muzou smest, i kdyz budes sebelepsi ridic.

a kdyz to tady nejakej srandista zkousi prepocitat na pocet ujetejch hodin, tak je to taky uplne irelevantni udaj. - ze vyhrajete sportku je sance zhruba 1:13 milionum a ta sance je stejne dneska a bude stejna za 100 let... to samy u letani ci jizdy v aute. jedinej faktor, kterej tu sanci muze zvednout, je pocet jizd (ci frekvence sazeni), ktera je na case zavisla. No ale kdyz vezmem 1000 jizd autem a 1000 letadlem, tak opet bude ten pomer sanci na umrti stejnej, jako kdyz si vezmem 1 jizdu autem a letadlem. Bude sice v obou pripadech vyssi sance, ale letadlo bude porad bezpecnejsi. Pokud to opravdu prepocitame na hodiny, tak prumerna jizda autem na cloveka muze bejt dejme tomu tak hodinova a u letadla tak trihodinova? takze za 1000 hodin clovek prumerne odjezdi 1000 jizd a v letadle odleta 333 letu (je to jen odhad a spis to ma demonstrovat ten nesmysl). Takze pravdepodobnost smrti v aute,  ktera je v zakladu vyssi nez u letadla se jeste o dost vic znasobi za 1000 hodin, nez nizsi sance za 1000 hodin u letani. Vysledek? Na hodiny se to pocitat neda, nebo da, ale je to irelevantni, protoze mezi pravdepodobnostmi umrti v aute a letadle vznikne nepomer a nuzky se jeste vic rozevrou v neprospech auta :)

+1/0
29.7.2014 17:38

D98e90n67i30s 75N26ě51m94e12č20e73k 5320921673947

Souhlasím, jen jeden malý detail: Šance že vyhrajete sportu je nulová jelikož je to podvod ;) Jedině že byste byl někoho známý?

0/0
30.7.2014 13:20

9171254170767

To je bohužel tak, že když už se něco stane s letadlem, tak je v něm prostě víc lidí. Kdyby každý létal svým letadlem tak, jako každý jezdí svým autem, tak by se to teprve dalo porovnávat a tipl bych si, že by opravdu nehod ve vzduchu bylo méně, než na silnici (i když asi procentuálně více smrtelných). Tohle je podobné, jako s kroužkem na klíče. Také ztratíte všechny najednou, ale kdybyste nosili každý klíč zvlášť, tak sice ztratíte klíč třeba 5x, ale ztratíte jen 5 klíčů

+1/0
29.7.2014 17:35

J82a14k24u27b 31K53o29r54e94c 6824450891413

Já si myslím, že to sestřelené letadlo by do te statistiky mělo být počítáno z velkými rezervami.

+2/−2
29.7.2014 17:32

I58v19a 67V28a23l22č41í86k16o11v45á 1779928181111

Nemyslím si to, rozhodně tudy neměli létat. Chyba v logistice ŘLP jako Brno.

0/−1
29.7.2014 17:52

I51g88o21r 35P33l83a22n44d32e17r 9627154586930

nezmysel... bezletova zona bola do vysky 8500m...oni leteli vo vyske 33000stop... ich trasa bola autorizovana Eurokontrolom....vsetko bolo v poriadku.. na vine su ludia nerespektujuci pravidla..a to su rusi...

0/−2
29.7.2014 18:21

J96a74r56o24s90l86a13v 35B45r96ü56m88m63e70r 7714363206

Nesouhlasím, souhlasím s americkým pohledem na věc z 88.

0/0
29.7.2014 18:38

I30g18o51r 61P86l80a92n10d30e33r 9857834156780

cize to, co som napisal nie je pravda??

0/0
29.7.2014 18:40

I89g34o33r 10P51l51a79n27d60e85r 9607124186980

klasika ... ziadna odpoved...Rv:-/:-/:-/

0/0
29.7.2014 19:58

J86a85n 64H55o68r46á90k 3783470730881

me by zajimalo, proc tam neni nejaky bezpecnostni system, obri padak, kterej zmirni pad, ergonomickej molitan z druhy strany sedacky, ke kterymu by se clovek v pripade problemu pritiskl, nejakej hasici system, kterej by zabranil proniknuti ohne do kabiny - nevim, urcite bude existovat spousta vylepsovaku, ktery o procenta zvednou prezivsi leteckejch nehod. problem neni, ze sem tam neco spadne, problem je, ze jakmile to spadne, vetsinou zemrou vsichni lidi na palube.

+1/−1
29.7.2014 17:21

J33o94s37e19f 92N12o15v21á20k 6713820832799

1-peníze, 2-technické řešení v reálu a nikoli jen podle kreslené grotesky o kojotovi a ptákovi

0/0
29.7.2014 17:26

J47a12k19u77b 65S70e43m35e94r42á97d 2227346971971

nebo rovnou teleport ne? ;-D ten molitan pri padu z 10km sakra pomuze :-)

+2/0
29.7.2014 17:26

J50a33n 30H86o42r31á13k 3763900930651

molitan v kombinaci s nejakym obrim padakem by urcite zvysil sanci na preziti... o penezich to neni a nejaky technicky reseni by existovat mohlo. ja jsem z letani hodne podelanej a rozhodne by mi pomohlo, kdybych vedel, ze v pripade nehody prezije treba 50 procent pasazeru a ne 0,1 procento

0/0
29.7.2014 17:43

K57a50r18e15l 93S75e74m91e71r83á65d 6528750380951

Navrhuji vystřelovací sedadla jako ve stíhačkách. :-P Bylo by to poněkud drahé a technicky náročné řešení, ale co už...

0/0
29.7.2014 18:05

I32g61o60r 12P24l59a14n92d86e22r 9737424606580

hlavne ako by to riesili pre cestujuceho na toaletach...:-)

0/0
29.7.2014 18:26

I59g69o87r 73P88l79a49n68d46e91r 9887164406320

dolezitejsie je pravdepodobnost nehody je 0.00001%.. to znamena, ze mate velmi malu sancu sa stat obetou nehody..skoro mizivu..urcite je nebezpecnejsie ist po chodniku... tam mozete zomriet skor ako v lietadle..

+1/0
29.7.2014 18:24

V32í57t 60N46o31v88á55k 5744795671429

hmm, nehody na počet startů...................tak ať to porovná s nehodami na počet jízd autem a automobilová doprava vyjde daleko nejbezpečnější

+2/−3
29.7.2014 17:14

J15a55k36u57b 11K10o88r62e28c 6394320161913

Myslím, že i tak by letadla vyhrala.

+3/0
29.7.2014 17:26

P15e49t32r 42K81r21e43j76z67e24k 7859566

bylo by velmi zajímavé,kdyby se spočítalo množství lidí přepravené auty a letadly za jeden den a počet nehod ale to je nemožné alespon u těch aut

0/0
29.7.2014 17:30

P88e51t83r 10K22r38e79j42z97e18k 7229176

yy,při nehodě v autě můžete zemřít nebo se to může obejít i bez zranění ale pokud se stane letecká nehoda,tak ty následky bývají většinou fatální,sám za sebe říkám,kdybych si mohl vybrat,raději nehodu v autě než nehodu v letadle.:-/

+2/−1
29.7.2014 17:26

I63g90o65r 40P15l39a43n68d39e30r 9237244966490

automobilova doprava je asi 10000x nebezpecnejsia ako letecka podla poctu nehod...

+1/0
29.7.2014 18:27

K35a57r34e59l 92M21a58z89a85n24e41c 7727755543

Někteří diskutující mi připomínají učitelku občanské výchovy na ZŠ, která nedokázala pochopit za nic na světě, že Vatikán má jenom 800 obyvatel, ale přesto hustotu 1700 obyvatel na km2. Vůbec ani omylem, ani ťuk, prostě nebyla schopná to pojmout. Prosím všechny, kteří nejsou schopni toto pojmout a pochopit jak je to možné, aby se laskavě neúčastnili diskuse. Děkuji.

+6/0
29.7.2014 17:06

P32e93t63r 35K17r33e33j69z14e78k 7859126

;-D

0/0
29.7.2014 17:27

M82a80r27e55k 81T54ů78m97a 4232828926722

Tak a teď si vemte, kolik letů za den se uskuteční, kolik letů je právě teď ve vzduchu. - Tisíce, a to beru v potaz jen komeční lety.  Obavy o bezpečnosti letecké  dopravy jsou zcela zbytečné. Je však třeba si u přípádných leteckých nehod vzít poučení a vyřešit, proč se nehoda stala...

+5/0
29.7.2014 16:57

K60a86r56e69l 78M16a50z28a25n11e94c 7627745903

Jen pro srovnání příklad, co už jsem níže uvedl v diskusi: pokud budete mít dva bratry a jeden bude pilot a odlétá ročně 1000 hodin a jeden bude řidič a odjezdí za volantem 1000 hodin ročně, tak statisticky dřív zemře ten co je pilot, urazí ovšem daleko větší vzdálenost než ten co je řidič. Která doprava je pak bezpečnější? Otevřeně zcela jednoznačná odpověd na to není.

+1/−12
29.7.2014 16:55

H30o42n23z28a 34F10o89r88m42a72n 3870139422249

Jednoznačná odpověď, vaše statistika je nesmysl.

+10/0
29.7.2014 16:57

K27a92r10e52l 94M49a51z23a59n72e81c 7577185163

není moje, je ICAO a pojišťoven, u kterých jsou pojištěné letecké společnosti. Bohužel nejsme na odborném foru, ale pouze v diskusi na idnesu.

0/−6
29.7.2014 16:59

I94g42o62r 12P54l86a90n14d17e92r 9497784546360

ale to nie je pravda... statistika hohori, ze by ste museli lietat nepretrzite okolo 80.000hodin, aby ste sa stali ucastnikom nehody, ale nemuseli by ste pri nej zomriet...

+1/0
29.7.2014 18:31

F86r65a80n46t43i61š25e81k 85L77u68f74t 5487359924716

Po přepočtu na hodiny  to vychází že letadlo je 10x bezpečnější (pokud se bavíme o zabitých) a po přepočtu na vzdálenost je letadlo víc jak 100x bezpečnější

+4/0
29.7.2014 16:57

K14a73r36e18l 40M33a66z92a69n78e22c 7717165183

Při vší úctě máte aspoň maturitu?

+1/−3
29.7.2014 17:01

F48r87a55n12t44i15š46e94k 90L37u68f60t 5797479294676

Co vám tam nesedí?

+2/0
29.7.2014 17:16

M18i31c38h67a66l 55H17o49r61a59k 2574495237762

Na to same bych se chtel zeptat i ja Vas, takze mate, alespon

maturitu?

+1/0
29.7.2014 17:16

I68g54o13r 73P15l62a65n10d47e46r 9687694676890

nasiel som takuto statistiku treba ovladat trochu anglictinu

DEATH BY: YOUR ODDS

Cardiovascular disease: 1 in 2

Smoking (by/before age 35): 1 in 600

Car trip, coast-to-coast: 1 in 14,000

Bicycle accident: 1 in 88,000 Tornado: 1 in 450,000 Train, coast-to-coast: 1 in 1,000,000 Lightning: 1 in 1.9 million Bee sting: 1 in 5.5 million U.S. commercial jet airline: 1 in 7 million Sources: Natural History Museum of Los Angeles County, Massachusetts Institute of Technology, University of California at Berkeley

0/0
29.7.2014 18:37

F22r49a94n96t41i88š40e92k 14L96u85f19t 5297889554366

Když dám do poměru riziko úmrtí v autě a letadle, vychází 145- 500x že spíš zahynu v autě než v letadle. Ale pro porovnání s tím co jsem psal by bylo potřeba ještě započítat kolik za život nalétám a najezdím v autě. To nebude stejná vzdálenost

0/0
29.7.2014 19:47

J65a83n 45B43u86b55i83k 9202911252927

http://www.skyfliers.com/statistika_nehod.php

viz níže

0/0
29.7.2014 16:57

J12a68n 71B67u29b19i47k 9792931682447

Za třetinu roku zemře jen v Evropě na silnicích při nehodách kolem 15 tisíc lidí. Kolik na celém světě?  Takže klid......

+4/0
29.7.2014 16:47

K10a27r79e37l 64M71a80z11a64n78e89c 7277575233

A na rakovinu kvůli kouření zemře dvacet milionů a také se nic neděje.

+2/0
29.7.2014 16:49

P42e12t15r 76S15v18o50b56o78d48a 7762201934

A kolik lidi umre na infarkt pri procitani internetovych diskuzi se radsi ani neuvadi :D

+2/0
29.7.2014 16:58

I27g46o61r 68P46l88a84n89d75e98r 9867384146820

v rusku rocne okolo 30.000.. ale to je iny svet

0/0
29.7.2014 18:39

P37e53t22r 11S13v92o76b11o60d34a 7462901634

To jsou smesne nizky cisla. Denne umre v autech mnohem vic lidi nez za cely rok v letadlech. Za rok umre na dopravni nehodu nesrovnatelne vic chodcu. A to ze tu nekdo psal ze kdyz spadne letadlo je to temecr 100% smrt tak tady mluvim jen o tech co jsou take 100% mrtvi .. o tech postech zmrzacenych co do sebe autem jenom "tuknou" nema smysl ani mluvit.

+3/0
29.7.2014 16:43

K66a94r18e38l 79M85a33z14a89n69e61c 7537655883

Pokud odcestujete 1000 hodin letadlem a ujedete 1000 hodin autem, je větší pravděpodobnost, že s vámi spadne to letadlo než že zemřete v tom autě.

0/−6
29.7.2014 16:48

H76o53n26z24a 11F16o31r21m52a94n 3210329972929

A přepočítáme si to i na vzdálenost?

+4/0
29.7.2014 16:49

K23a53r83e66l 84M64a48z97a21n41e90c 7297745123

No vždyť říkám, že jsou různé způsoby měření bezpečnosti, jeden je dle vzdálenosti, jeden dle doby trvání, jeden dle počtu absolvovaných cest; pojišťovny používají počet absolvovaných cest jako klíčové kritérium bez ohledu na vzdálenost.

0/−2
29.7.2014 16:50

J50a30r17o20s43l40a33v 45N71o56v92á74k 7485658883867

podstatne je to, co dava smysl...

kdyz chci do londyna, je bezpecnejsi tam letet nez jet autem

pokud se rozhoduji, jestli pojedu na dovolenou 20 km autem na chatu nebo poletim letadlem do Thajska, skutecne muze byt bezpecnejsi to auto .. i kdyz i o tom pochybuji

+4/0
29.7.2014 16:52

J26a37r89o22s80l90a76v 48N98o81v31á90k 7885778263887

tim si nejsem jisty, statistiku neznam, ale i kdyby to tak bylo, co z toho vyplyva? lidi necestuji ve stylu "ted se budu deset hodin flakat v dopravnim prostredku", ale chteji se dostat napr do ondyna, takze v tom letadle jsou 10x nebo 20x kratsi dobu

+1/0
29.7.2014 16:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.