Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi se málo angažují v politice. A strany jim nejdou vstříc

Vnitrostranická referenda zvyšují zájem médií o ČSSD. Ani to ve snaze nalákat voliče a nové členy však příliš nepomůže, soudí politolog David Dohnal, když srovnává snahy sociálních demokratů se zaváděním prvků přímé demokracie v politických stranách v jiných zemích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V93a92š54e89k 29Ř20í30h30a 2863303888932

V době kdy politici vastní media je jakýkoli model jen výsměchem snahy o demokracii.;-D

+1/0
29.7.2014 21:09

P50a82v25e17l 44O88d11r23a55z98i96l 6904569607300

Druhá, horší možnost je, že vlastníci médií vlastní i politiky: pomůžu ti nahoru, ale něco za to...

0/−1
29.7.2014 21:59

V90a42š55e62k 75Ř12í73h71a 2683133948812

Nesouhlasim. Politik, který media vlastní si vytváří vlastní obraz jak o něm má být psáno a novináři jsou jeho ovcema, které poté lžou voličům. Politik, který je ve vleku medií má nad sebou Damoklův meč, který říká jednoou něco uděláš špatně a jdeš.A tak je správně ten politik ovcí těch novinářů, kteří pak nemají důvod lhát voličům, spíše naopak.

0/−1
29.7.2014 23:45

V72a29š52e95k 11Ř96í39h97a 2283863658902

v historii media ovládali jen Komunisté a nacisti a dnes Babiš

0/−1
29.7.2014 23:46

J73i83ř41í 71K17r71u14t70i27l 8419205591278

Všichni výše jmenovaní se dostali k moci buď přes Voliče nebo přes Spotřebitele - Voliče.

Slovo Volič je původu chorvatského.

0/0
30.7.2014 6:45

K13a54r34e10l 55N52e91č12a32s 5353619650760

Češi politiky nezajímají s vyjímkou voleb a propagandistických akcí. Lidé už nikoho nezajímají. Jsou pouze lidské zdroje,kšeftaři a jejich oběti.Rv;-D;-D

+1/0
29.7.2014 19:06

J77o24s13e55f 83Š13v22e31c 6965626744243

Co by drtivou většinu Čechů na politice zajímalo?

Se souhlasem všech porevolučních vlád soukromníci dávají svým zaměstnancům minimální mzdu, větší obnos platu z ruky do ruky, aby neodváděli moc na daních státu. Tak soukromníci se buďto drží nebo vydělávají, zatímco stát chudne.

A kdo to vše zaplatí? Ty podniky se svými zaměstnanci, ve kterých se nepodvádí! A těch je hodně málo.

Ti, co bohatnou, mají své známé v parlamentu a prosadí si svou.

+1/0
29.7.2014 14:43

J88i69ř77í 31H29o62r69á34k 6924564723386

Co tam k "Akci čisté ruce" přimíchávají Itálii? Akci čisté ruce přece propagoval Zeman, když chtěl vyhrát volby. No, volby vyhrál a víme jak to dopadlo. Nejen se Zemanovými následníky, ale i se samotným Zemanem a s čistotou jeho rukou. - Nebo že by všude měli takový borxdel?

0/0
29.7.2014 13:39

K52a75r94e62l 67Z47e31m74a93n 6394563108242

Mám zkušenosti z komunální politiky v našem městě. Vůbec nejde o nějakou ideologii, ta samá parta lidí kandiduje jednou pod hlavičkou ED, SZ, pak ČSSD, teď ANO... Někdo by mohl říci, že v komunální politice o ideologii nejde, že jde o zájmy města, které nejsou levicové ani pravicové, atd., atd., (jak se nás snaží komunální převlékači kabátů přesvědčit), ale je třeba si uvědomit, že komunální politika generuje ty "velké" celostátní politiky a tam už o ideologii jde. Jeden pán z výše uvedené skupinky byl dokonce za jednu z těch stran na kandidátní listině do poslanecké sněmovny, jakou politiku by tam asi dělal?

+7/0
29.7.2014 12:17
Foto

D42a38n97i37e29l 50V79a19l20e85n73t69a 4828695658

A navíc o ideologii jde mnohdy i v případě komunální politiky. Např. privatizace bytů.

0/0
29.7.2014 12:51

J36i72ř30í 14K84r60u79t88i49l 8539825741868

Politické kousky negenerují politické strany, ty jen napíší kandidátku, tyto KOUSKY generuje v pravidelných intervalech VOLIČ.

0/0
29.7.2014 13:00

J79i84ř41í 68H62o88r89á63k 6414154513756

... no viděl jsem jednu takovou komunální partičku, co v jednom velkém městě doslova ukradla radnici. Ne vykradla, i když vykrádal o sto šest a asi vykrádá ještě stále ... ale ukradla lidem, opevnila se tam ... ruku bych jim nepodal o své vůli (bohužel jsem jednou msel jménem někoho jiného a dodnes mě to žere). A ejhle kdo jim vévodil? - Nejmenovat! On v těch korupčních kauzách nejede! On to může dosvědčit i svémo okolí, že oni nic špatného nikdy nedělali, on je viděl, furt byli s ním, pomáhali mu ...močit.

0/0
29.7.2014 13:43

V63a28š65e11k 34Ř79í96h81a 2943113738342

Dávám vám plně za pravdu jen v Klatovech byl přerod ODS, nezávyslí, ANO.

0/0
29.7.2014 21:11

P71a48v44e53l 88O53d53r53a62z10i33l 6784269207800

Proč by to taky ty strany asi dělaly. Víc lidí ve straně = víc konkurence = menší šance pro současné straníky dostat se k lizu.

Partajní princip je překonaný, moderní je osobní odpovědnost poslance (obecně) za svůj region. Když víte, kdo konkrétně hlasuje za vás, můžete ho lépe kontrolovat a ještě lépe tehdy, kdy se nemůže vymlouvat na nějakou stranickou poslušnost.

+1/0
29.7.2014 11:19

D91a15v33i31d 31B53r49u66c94k77n64e68r 5552114799855

Většina kandidátů na poslance dále nemůže ke svým potenciálním voličům mluvit ze svého přesvědčení. Musejí striktně papouškovat program své strany, který není komplexní, ale momentální. A protože skutečně charismatické, schopné lidi - jak píše pan Kalina - finančně rozhodně nemotivuje kariera poslance, natož zastupitele, je dojem z těch kandidátů, jako z nějakých poslušných pohůnků. Těžký váhy si lajsnou být jedině předsedové, a to zase zavání zlým centralismem.

0/0
29.7.2014 10:34

D15a59v68i29d 28B44r11u20c86k60n88e75r 5392484489905

Další problém je, že každý schopný člověk v produktivním věku chce samozřejmě dělat pro firmu s dobrým jménem, kvalitní značkou. A to nejsou politické strany. Lidé s politickými funkcemi jsou dnes už vyloženě problematičtí. Vytvořily se sekty - na úrovni státní, regionální i obecní typických chronických administrativně-politických náměstků a referentů, kteří mění politickou orientaci jen proto, aby si udrželi místo v politické administrativě. To není srovna kariera, kterou chce schopný člověk absolvovat. A proto máte třeba na regionálních úrovních takové ty typické figurky, které kdyby přišly o své administrativní místečko, musejí žebrat u jiné strany, nebo jít na pracák - v soukromém profesním sektoru na to nemají.

0/0
29.7.2014 10:28

D52a87v90i57d 72B79r30u83c15k53n66e88r 5302964529735

Tak jde především o to, že strany, až na výjimky stran malých, z nichž jsou pomalu obskurní sekty, a jejich hlavními osobnostmi lidé všelijak problematičtí, se rozplizly ve svých programech. Dneska nevíte, co vlastně chce ODS, v ČSSD máte jasnou prokomunistickou větev, jasnou regionální jihomoravskou větev, TOPka je také taková oportunistická, prostě ty strany nevyjadřují jasné společenské světonázory, ale spíš momentální mocenské pozice v nějakém přetahování o státní příspěvky stranám a vliv na přerozdělování peněz: na městech, krajích a obcích jsou to tamní veřejné zakázky, příp. vliv ve firmách s účastí města (typicky odpady, technické služby, dopravní podniky apod), v celorepublikové politice potom ty velké akce typu restitucí. Co se týče politiky evropské, obvykle jí nerozumí nikdo. Politické osobnosti, ktere do ní kandidují nebo se na ní zviditelňují, nejsou typickými ´evropany´se zkušeností skutečného života za hranicemi v rámci EU.

+3/0
29.7.2014 10:24

J76a94n 72H19á96l91a 8465905940467

Tak situace u nás je logickým vyústěním toho, že české politické strany nepotřebují, aby se občané v politice angažovali, aby do ní více viděli - dokonce si dovolím tvrdit, že taková věc by byla pro české politické strany škodlivá. Proto se snaží stále více (a to jak tzv. pravice, tak levice) utahovat šrouby, jak legislativně (náhubkový zákon, obecná nevymahatelnost práva), tak z pohledu výše daní a s tím spojeného přebujelého sociálního státu. Ono totiž volič, kterému zbyde sotva na jídlo, se nebude moc angažovat v politice, zejména když bude závislý na soc. systému...

Zpětně se to ovšem stranám vrací ve velmi slabé voličské základně a tendenci voličů nadchnout se pro fundamentální jednoduchá řešení.

+5/0
29.7.2014 9:40

P70a42v77e20l 27M55o86r22a80v64e53c 3172169832748

Souhlas. Však ony na to strany nakonec dojedou. Ale nejvíce bity nebudou ony ale lidi kterým bude vládnout nějaký klon Okamury.:-(

0/0
29.7.2014 10:14

J63i74ř61í 55D80r22a44h86o21t79a 1650395519976

A přitom právě v politice se vydělávají opravdu velké peníze a politikem může být každý trouba , i člověk, který celý život nepracoval, nic neumí a jen a pouze prázdně žvaní. Nejlepším příkladem je třeba současný předseda této vlády. :-)

+6/0
29.7.2014 9:37

A15l95e95š 21L12á46n52s73k87ý 7973782756489

Za debily být ve sněmovně či parlamentu nikdo "politiky" při vystoupení nenutí. Prostě velká část vystupuje tak, jací jsou ve skutečnosti. Mají své příjmy jisté, zviditelňují se a mají výbornou možnost do budoucna uplatňovat veškeré získané kontakty a informace. Skutečně vypadají a vystupují tak, jací jsou a že je to mnohdy síla! V tom jim pomáhá i imunita.Nu a pokud konečně končí, mohou počítat se slušnou trafikou. Je to slušné zabezpečení i pro rodinu. Kdo z vás to má??!!

+3/0
29.7.2014 9:31

P42a97v65e69l 20H96a55l31b40i90c20h 6819112836309

Vidím, že nespokojených je tu hodně lidí, ale ruku na srdce, co jste dělali o volbách? Byli jste tam vůbec? Volili jste méně zavedené strany, které ještě nejsou probujelé korupcí, nebo jste volili "menší zlo" ze stálic české politické repre s komentářem, že ty menší se tam stejně nedostanou?

Ano, menší strany se nakonec ke slovu nedostaly, ale stejně ukázaly, že mají co říct. A pokavad vám Sobotka, Kalousek atd. tolik vadí, tak nevolte ani je, ani jejich stranu. Najděte si kadidáta z jiných stran dle svých osobních názorů, preferencí a simpatií a i kdyby se tam váš kandidát nedostal, udělali jste pro naši republiku více než ti, co nepřišli, nebo volili menší zlo.

+5/0
29.7.2014 9:29

M96a53r87e13k 87K16a83l67i42n15a 3689414115758

Že je v nějaké straně korupce ještě neznamená, že neprosazuje jinak rozumné věci... Nepochopení tohoto stojí ODS její současné preference...

0/−1
29.7.2014 9:31

I76v81a 78K41r79i45s30t50o69f67o82v30á 7675243852232

Jo takže jsme špatně pochopili p. Nagyovou a třeba Standův křišťál? Aha, tak to potom ano.

+4/0
29.7.2014 9:40

M19a27r26e55k 30K98a94l89i69n64a 3739654605118

Přikládá se tomu násobně větší váha, než to skutečně má...

+2/−4
29.7.2014 9:43

I78v95a 79K53r58i21s78t12o65f63o78v36á 7845143812302

Jste směšný.

+3/0
29.7.2014 9:57

J91i96r54k32a 86N52o85v80á75k 6812905185759

to je jak když zloděj bude část lupu dávat na charitu. proto se ještě nestane akceptovatelnou postavou.

+5/0
29.7.2014 9:40

I15v78a 68K49r90i71s13t75o19f12o17v21á 7525633462282

Kolikrát už malé strany dostaly šanci a prošustrovaly ji? ODA, VV, LIDEM (ani neprošla volbami).....

+3/0
29.7.2014 9:38

M44a94r22t69i77n 66R28ů43ž73i58č92k25a 9134711668129

malé strany nejdřív musí ukázat v regionální politice o co jim jde a zda mají sílu na tu "velkou"

a ne jen, že chtějí dosáhnout na podporu od státu

volím ve volbách, v každých (krom těch do EU) a volím dle jmen

nevolit je špatné

zvolit špatně je možné

+1/0
29.7.2014 10:45
Foto

D12a95n86i93e39l 45V23a11l16e21n88t89a 4438785328

Podle příspěvků soudím, že tento národ je nevyléčitelný. Pořád budou všichni nadávat v diskusích a hospodách, ale zkusit tedy něco udělat, to ne. Rv

+1/−2
29.7.2014 9:27

M15a67r45t80i69n 30K40ř18í86ž 9453932890967

O co méně se angažujeme v politice, o to více se angažujeme v diskusích na Internetu :-).

0/0
29.7.2014 9:26

I51v98a 14K24r65i69s17t81o31f93o15v57á 7875763842632

Politici by si občas nějakou mohli přečíst. Znali by názor lidu. Anebo radši ne, mohli by ohrozit svoje srdce.

+1/0
29.7.2014 9:36
Foto

J51a53n 34W79o32l12p45r71e93c19h50t 2105484477662

Kdo z lidí se chce angažovat při čištění žumpy, když stačí pozvat hovnocuc...:-P

+4/0
29.7.2014 9:24

I11v11a69n 88H84r28o23n 5624966856231

Máte z nějakého našeho současného politika pocit, že se chce angažovat "při čištění žumpy"?

0/0
29.7.2014 9:26

I86v63a 72K51r41i11s81t51o46f72o75v75á 7125153372202

Jako první by byl vyčištěn on. :-D

+1/0
29.7.2014 9:41

J15i24ř68i68n43a 63M91a14n87d98á90t65o50v88á 9557488650455

;-D v Česku žádná politika není a naposledy byla někdy za první republiky. Dnes bych činnost vedení státu nazvala "korýtkařením".

+3/0
29.7.2014 9:24
Foto

D47a72n29i61e17l 68V57a11l74e90n34t98a 4638615748

Ale to bylo i za první republiky.

+1/0
29.7.2014 9:28

I97v92a38n 52H58r93o58n 5834526496451

Vedle korupce a zlodějen byla i část politiky, řekl bych. Kradlo se ale ve velkém.

0/0
29.7.2014 9:31

I40v62a90n 33H20r40o63n 5414186576961

Pokud korupci v řádu miliard nazýváte "korýtkařením", kdy u vás začíná korytaření, prosím?

0/0
29.7.2014 9:29

P55a21v66e67l 72A67u15š34p47r25u51n51k 6955263957164

Kdo by se chtěl tím svinstvem ušpinit? Když vidím kdo všechno se v "politice" chce angažovat jen u nás ve městě, tak je mi smutno. A když vidím ty diskuze z poslanecké sněmovny na ČT24, tak je to na zvracení. Kdo se tedy čemu diví?

+3/0
29.7.2014 9:23

J51i87ř88í 75K22r71u37t93i19l 8519795931448

Můžete to změnit.

0/0
29.7.2014 13:13

M31a53r27e26k 51K80a70l83i85n36a 3539584155348

Myslím, že jedním z důvodů jsou i relativně mizerné platy politiků... Skoro každý, kdo někde trochu úspěšně něco dělá by si zvolenímm poslancem pohoršil... 56K hrubého + zdaněného náhrady, to je opravdu směšné, zvláště v Praze... Lepší obchodní zástupce /nedej bože Key Account/ vydělává víc /s bonusy samozřejmě/, má auto k soukromým účelům a žádnou mediální pozornost. Prostě pokud chcete přitáhnout úspěšné mladé lidi třeba kolem třicítky, aby se začali politicky angažovat a chtěli někam kandidovat v době, kdy potřebují ještě i vydělávat třeba pro rodinu, tak by ty platy měly být motivující a ne odrazující.... Totéž plat ministra, který se opravdu nefláká, nějakých 110K hrubého... To je opravdu k smíchu, takový ministr financí má několikrát menší plat než jemu podřízení ředitelé velkých státních podniků... A tak by se dalo pokračovat. Politické funkce musejí být atraktivní i finančně, jinak tam schopní lidé nemají důvod jít...

+1/−4
29.7.2014 9:18

I92v87a 66K74r36i13s88t74o52f41o45v34á 7275263562252

Provokujete? Plat je plat a co náhrady.

+2/−1
29.7.2014 9:19

M92a73r69e13k 92K97a35l10i24n54a 3219304255448

Vždyť to píšu, poslance má 56K hrubého plat a zdaněné náhrady, z nichž mnin. slušnou část /nájem kanceláře, dojíždění, telefon, atd./ vyčerpá... To fakt není nic moc... Většina úspěšných lidí včetně zaměstnanců na manažerských či hodně specializovaných postech by si tímto fakt pohoršila, a to ještě s tím, že budou neustále pod mediálním drobnohledem, atd.. To fakt není žádné terno...

+1/−2
29.7.2014 9:24

J40i70ř87i78n49a 37M44a24n75d15á68t78o22v80á 9917348630245

Terno? Služba lidem, státu by asi neměla být terno, ne? Myslíte, že např. Churchill byl politik proto, že to je terno?

+3/0
29.7.2014 9:28

M67a91r62e82k 55K21a35l67i87n51a 3299254825738

Churchill byla osobnost jako jeden z milionu... Politik je profese jako každá jiná a je legitimní, že kdo ji chce dělat poctivě ve prospěch svých voličů, tak může čekat slušnou odměnu...

0/−3
29.7.2014 9:29

J40i22ř69i57n54a 77M88a22n11d26á68t11o33v80á 9267428740605

A co třeba výzkumní pracovníci? Mohou čekat slušnou odměnu? Volí si svou práci proto, aby vydělali?

+2/0
29.7.2014 9:43

M40a52r37e61k 60K83a59l61i21n60a 3859244985928

Ti ale nemají vliv na celou společnost, neurčují nám všem zákony.. U zákonodárců je nutné, aby to byli pokud možno kvalitní lidé a ty musíte mít čím přilákat...

0/−2
29.7.2014 9:46

I40v37a 66K51r33i46s56t74o11f66o75v93á 7815313392182

Nedávno jsem se dívala na ČT24 na interpelace. Bylo tam 6 poslanců. Taky si dovolíte nepřijít do práce?

+2/−1
29.7.2014 9:20

M34a23r90e88k 71K55a21l79i37n20a 3949434275138

Samozřejmě, že v práci taky nemusím být na každé poradě, když je tam má účast zbytečná... Čemu by pomohlo, kdyby jich na interpelacích bylo třeba 100?

0/−2
29.7.2014 9:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.