Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Smysl tajemství aneb proč novináři chrání zdroje

Soudě dle reakcí čtenářů internetového zpravodajství Čechům nevadí, že v roce 2011 odposlouchával Útvar pro odhalování organizovaného zločinu reportéra Janka Kroupu. S ochranou zdrojů však novinařina stojí a padá, píše v komentáři Jiří Kubík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14i22r39o41s42l24a65v 26Z85i64k45m31u88n27d 7869813224573

Jako novinář klidně vypovím, že informaci mi poskytla osoba představivší se jako Josef Novák, Josef Spejbl, Václav Svoboda, Arpád Molnár ...  jako novinář nemám povinnost ověřovat totožnost ... Informaci jsem našel ve schránce, na pracovním stole. Vladimír Mečiar taky nacházel na stole materiály od neznámých dárců ....

Policie - dokaž mi, že to není pravda ...

0/−1
29.7.2014 19:50

L47u82b42o93m13í17r 95S63a65z14e86č68e44k 1191733900274

Jo to je pěkné svinstvo. Když jsem slyšel Kroupu teď před Událostmi na 24 taxi říkám, že ještě mu měli nakopat. On dostal Jourovou do basy, nepovažuje to za chybu a ještě se tomu směje. Přesně podle Tvého receptu: "Já jsem to sice napsal, ale měl jsem to od "zdroje"!" To je čuňárna jako dům.

0/0
31.7.2014 19:12
Foto

P97e13t24r 88Š55m40e23j96k52a53l 9205450628637

R^

0/0
29.7.2014 16:24

V33l43a66d44i63m15í56r 74P55r97o48k21e58š 8307316980411

Nějak tomu všem nerozumím. V ČR platí zákon, že když někdo ví o tom, že je páchán nějaký trestný čin, je jeho občanskou povinností oznámit to orgánům činným v trestním řízení. Potom nevidím důvod proto, když někdo něco ví a záměrně to nesdělí Policii ČR, ale sdělí to pouze novináři s tím, že chce zůstat utajen a novinář to tzv. respektuje.

     . Ve vyspělé Anglii je to tak, když novinář nechce prozradit zdroj svých zpráv a kauza se dostane až k soudu, může být tento novinář obviněn za pohrdání soudem, za které může dostat i trest odnětí svobody. Že by Anglie byla justičně hloupější než Česká republika?

0/−1
29.7.2014 8:42

P44e30t81r 76H17a30j39i49č 1790289148568

Nevím, jestli jste ten článek četl. Jde o to, že policie tyto informace měla. Jenomže nekonala nebo nechtěla konat. K žádnému obvinění, nebo soudnímu řízení v té době ještě nedošlo. Probíhalo pouze vyšetřování. Budete oznamovat policii, že nekoná když by měla, nebo se obrátíte na média? Samozřejmě, že únik informací a jejich zveřejnění může být přestupek nebo i trestný čin. A může dojít k vyšetřování, ale to samozřejmě závisí na povaze oněch informací, i stím,jak je snimi nakládáno. Jestli jde o společensky prospěšnou nebo naopak škodlivou činnost. Protože interpretace se může lišit, novinářům nezávidím. Nikdy nevědí, jak taková zveřejněná informace, by použitá s nejlepším úmyslem, ovlivní jejich život. Nekdy jde o opravdu i o vekou dávku odvahy a riskování . Vzpomeňme na odstrašující kauzu Slonková - Šlouf.

+1/−1
29.7.2014 9:49

L76u81b66o22m59í75r 33S81a54z50e56č60e63k 1481193410804

Ten článek je napsán v iDNES a je pochopitelně konstruován tak, aby z toho Kroupa vyšel dobře, i když je to lotr.

0/0
31.7.2014 19:14

Z83d24e58n41a 94S89v23o63b32o87d23o83v66á 2554836273346

- sama policie zřizuje linky pro možnost oznamovatelů trestných činů zůstat v anonymitě - ale novinář musí svůj zdroj prozradit? Nepříjde Vám to absurdní?

- v zásadě jde o to, jestli chceme zabránit pokračování trestného činu, nebo jestli nás především zajímá "ten zlý co to vykecal"..

+2/0
29.7.2014 9:50

I75v79a43n 63H80r48o63n 5854806686961

Jelikož se stále dokazuje a naprosto nicotný počet vyšetřených a objasněných případů korupce potvrzuje, že policie je prolezlá zkorumpovanými grázly, je sledování novinářů a jejich zdrojů informací policií jasně ve prospěch zločinu.

Ostatně, zločinu straní zákony, justice, v podstatě celý společenský systém. Rv

0/−1
29.7.2014 5:36

T98o32m66á73š 77V85a40n18č71u74r91a 4668185800648

V dnešní době je ochrana zdroje spíše dvojsečná zbraň. Na jednu stranu může novinář skutečně chránit zdroj. Ale ten zdroj a jeho informace musí mít pravdivou, objektivní informaci, a nesmí při tom ohrozit nevinné nebo porušovat zákony.

Na straně druhé, a to je právě, co se dnes děje, novináři přehánějí, a spíše než korektní objektivitu se honí za senzaci. Jednoduše jde o to, jaká je hranice důvěryhodnosti zdroje a jaká je důvěryhodnost novináře. A ta je právě hodně tenká. 

Tudíž tím souvisí i ona kontrola demokratičnosti. Kdo kontroluje, že novináři píšou zrovna v zájmu demokracie. Několikrát se stalo, že novináři napsali senzaci, megakauzu, a přitom to nakonec byla nakonec jen neškodná nebo nevýznamná událost, která však způsobila diskreditaci zasažených osob.

V dnešní době moc nejsou peníze, ale slova. A právě novináři mají tu moc ovlivňovat svět. Mohou si zvolit slova, které si sami zvolí, a co se jim hodí. Proto vznikají všemožné omyly, kdy novinář zvolí takové věty, které jsou ve skutečnosti vytrženy z kontextu.

+1/−2
28.7.2014 23:02

Z84d19e27n31a 61S42v75o95b92o34d24o56v17á 2444246763236

- je na čtenáři, aby nebyl nemyslící pitomec, ale přemýšlel.. hledal i jinde..

- to by jste od zdroje chtěl moc.. je to novinář, kdo si pak jeho informace ověřuje a rozhoduje pustí do éteru.. ale prvně musí nějaký zdroj získat, a to teď půjde podstatně hůř..

- Je to průšvih pro nás pro všechny.. i pro Ty co se jim evidentně stýská po bezproblémových zprávách o tom jak pokračuje orba a setí a jak nám to Všem hezky jde..

+2/−1
29.7.2014 2:09

T51o59m77á51š 29V26a84n43č87u20r49a 4488455700708

Ano je to na čtenářích. Ale podívejte se do diskuzí a podobně, jaké jsou jejich myšlenky. Většinou je to tak, že nepřemýšlí. U člověka, kde není jasný důkaz jeho viny a nakonec přece jen je nevinný, ho hned označí jako největšího grázla.

Ano je na novináři co vypustí do éteru a jak důvěryhodný zdroj má. Ale jak jsem psal, dnes je to hodně tenká hranice. Kde je hranice důvěryhodnosti? Jak píšeš, je těžké získat zdroj, proto může docházet k tomu, že se sice najde zdroj, ale jeho informace až tak důvěryhodná není.

0/0
29.7.2014 8:47

Z88d88e80n55a 15S25v82o86b80o11d15o40v11á 2884466823576

- policie taky nepracuje jen s důvěryhodnými zdroji a dlůvěryhodnými informacemi.. to by se daleko nedostala.)

0/0
29.7.2014 9:15

I28v83a31n 92H13r51o42n 5594496796411

Máte v 11 v noci pocit, že víte o čem je tento článek?

0/−2
29.7.2014 5:50

T26o90m62á14š 24V73a17n71č72u53r87a 4348695130728

Ano vím o čem je tento článek. Je to komentář. Tedy jen názor (komentář) autora o tom, co je ochrana zdroje, o co jde a co si myslí. Tudíž i ten můj příspěvek je pouhý názor.

Tady se nediskutuje přímo o případu, ale co se děje. Ostatně to v článku píše, že k napsáni tohoto článku ho přiměly reakce v diskuzi pod článkem, řešící skutečný případ.

+1/0
29.7.2014 8:36

L35u45b38o13m42í82r 78S47a59z97e86č22e70k 1141583610124

Pane Kubíku, tam přece nešlo o to jaké měl Kroupa zdroje. Tam šlo o to, zjistit jak došlo k únikům informací, a to je rozdíl.

+1/0
28.7.2014 20:19

Z73d49e37n41a 30S72v23o19b35o42d68o82v20á 2214576493246

- či-li zjistit zdroj.. a jako nádavek pár dalších informací..

+2/0
29.7.2014 2:11

L26u71b55o76m54í94r 87S87a29z30e45č36e57k 1731853400274

Tak ještě dodatek. Šlo o informace které mohly ovlivnit vyšetřování, to by si ani Kroupa neměl dovolovat.

0/0
31.7.2014 19:16

K30a21r50e70l 60K94u11t70t21e20l65w38a33s64c28h38e59r 2911101224863

Pane "novináři" Kubíku, jak známo vše co je na tomto světě se dá využít a nebo zneužít.Jde jen o to komu nebo čemu to prospěje.Nožem si ukrojíte chleba nebo jím můžete zabít.Slova a obrazy šířené v dnešním světě bez jakýchkoliv problémů jsou totiž zbraněmi hromadného ničení a možná i horší.Informace "vypustěné" do prostoru už nikdy nelze vzít zpátky.A je jen na jejich autorech, jak s informacemi nebo s dezinformacemi nakládají.Nemusíme chodit daleko, například dezinformace rozpoutaly válku v Iráku.Ale kdo to vrátí zpět? Irák je v troskách a lidé tam umírají v sektářském boji.Ptejme se komu to posloužilo?Nyní se vraťme domů.Celé období Nečasova vládnutí byla jeho vláda a ODS vzláště pod neskutečným tlakem médií všeho druhu.V televizi vystupovalo nepřeberné množství lidí prezentujících "holešovské" výzvy až po odborářské pochody.Bohužel pro strůjce této kampaně bez viditelného úspěchu.A tak se použil Ištván a spol. podpořený barnumskou reklamou všech médií.Kdo si dnes vzpomene a hlavně proč se "novinářské" panstvo nepídí komu policie zabavila 150 miliónů a desítky kilogramů zlata?Bylo to pouhé běsnění novinářských dervišů?Komu to posloužilo?Vláda padla a cíl byl splněn.Berlín a Brusel si spokojeně oddechly, nepohodlný premiér byl konečně odstraněn.Přišel patolízač Sobotka a bruselští mocipáni si ho zařadili do svého ovčína.To, že se jel radit o eurokomisaři do Bruselu je jenom důkazem mojeho tvrzení.Pane Kubíku, pan Janek Kroupa se podle všech známých skutečností velkou měrou podílel na "odrovnání" pana Drobila a nyní i policejního ředitele ve Zlíně.Mýslíte si snad, že jeho přátelství ve zbrani s Radkem Johnem a příběh bývalého prezidenta policie Lessyho jsou jen náhoda?V televizi paní Barbora Kroužková hovoří o církevních restitucích.Řekla, že stát vrátí církvím majetek za 75 miliard CZK a dalších 59 miliard a úroky po dobu 30-ti let.Už ale neřekla, že stát postupně po dobu 30-ti let bude církvím snižovat dnešní platbu cca 1,6 miliardy ročně až na nulu.

+3/−3
28.7.2014 18:34

I56v77a80n 63H75r76o35n 5304166216321

8-oAch bože!Rv

0/0
29.7.2014 5:43

J56i61ř47í 71Č18e96c95h60u14r16a 1923102868268

Nejdojemnejsi je ten popis nebohych a utlacovanych zdroju:-D...At si novinari utajuji zdroje jak chteji, ale at pak nesou trestni zodpovdnost jako kazdy jiny, pokud ochranuje osobu pachajici trestnou cinnost.

+3/0
28.7.2014 18:09

I18v20a 79V97a34l19č66í11k66o37v20á 1389828141271

„Jakkoliv je svoboda tisku životně důležitá pro tuto zemi a svoboda slova životně důležitá pro zachování demokracie, novináři nemají právo se sami rozhodovat, které zákony budou při žurnalistické práci dodržovat a které nikoliv.“

http://www.lupa.cz/clanky/ja-nic-ja-novinar/

+2/0
28.7.2014 17:44

I29v17a 45V42a40l17č27í52k94o81v97á 1549388141891

http://vaclavprokupek.ano2012.txt.cz/clanky/102567/etika-a-zurnalistika

0/0
28.7.2014 17:46

J59o26s76e57f 82B76r47o13ž96e11k 7523585372371

Víte p. Kubíku, pokud vím, tak policie odposlouchává stovky lidí bez jakéhokoliv podezření z trestného činu. Stačí, že má podezření na někoho, s kým si dotyčný možná telefonuje (zdůrazňuji možná - protože to prostě ani dopředu neví). Pokud tedy může policie bez podezření odposlouchávat obchodníky, politiky (např. jsme se dozvěděli že odposlouchávali i Topolánka jako předsedu opoziční strany a výsledky sdělovali vládnoucí straně - v době vlády soc.dem), tak mě nepřekvapuje, že odposlouchává novináře. 

Pokud novináři kvičí radostí, že jsou odposloucháváni ostatní a jako hyeny otiskují kusy následně vynesených takto získaných rozhovorů (v podstatě kohokoliv!!!), tak k této kultuře přispívají a není se vůbec čemu divit, že jsou odposlouchávání také oni. Není možné aby novinář chrochtal blahem, když je bez důvodně odposloucháván někdo jiný a křičel zděšením, když je odposloucháván on sám.

Co jste chtěli, máte.

+4/−2
28.7.2014 17:01

H15a16n39a 67K50r75i32v87a81n67e19k 2721765492893

novinari jsou na svete proto, aby informovali. a to delaji. a to je spravne. v demokratickem svete je to samozrejmost.

take musi pocitat s postihem, at jsou to zaloby za urazky ci s odposlechama.

PS: vase primitivni vyrazy chrochtani a kviceni se mi nelibi.

0/−3
28.7.2014 17:21

L17u65b71o29m68í82r 80S33a92z53e11č51e59k 1611653910134

Tady nejde o to zda informují, ale jak!

+1/0
28.7.2014 20:25

I29v50a 52V33a69l26č33í96k59o90v74á 1109348931931

Nejdřív "náhubkový zákon", teď toto. Za chvíli můžou zavřít Kmentu. Nemám slov. Rv

+1/0
28.7.2014 16:57
Foto

L79u93d34ě34k 13F67u30x70a 9426860704837

Zbytečný článek. Polovina zdejších diskutujících stejně ten princip očividně nepochopila. Nebo jen nemají dostatek přredstavivosti aby jim dfošlo kam by to vedlo, kdybychom žádné investigativní žurnalisty neměli?8-o

+6/0
28.7.2014 16:29

B39o44h79u25s59l20a20v 56K86r86á24l28í95k 2971660579356

Pokud by ovšem mohli investigovat jenom ti, kteří k tomu dostanou od mocných nějaké privilegium (například budou oficiálně uznáni za konstruktivní novináře), tak bychom si moc nepomohli. Proč by ta privilegia měli dostávat zrovna novináři z médií vlastněných oligarchy, to moc nedává smysl.

+2/−2
28.7.2014 16:38

H42a61n36a 51K34r67i70v22a19n93e26k 2481645492543

vsechna media na svete vlastni oligarchove?

+2/0
28.7.2014 16:47

I89v20a87n 16H15r58o93n 5594246646431

Ano! Stejně jako všechny politické strany!

0/−1
29.7.2014 5:47

B24o23h55u80s42l55a24v 89K72r27á21l25í95k 2811530739346

...proč mají mít žurnalisté jakési „vyšší právo“ a nedotknutelnost, když ostatní lidé policie odposlouchává (...) Vychází z toho, že novináři a média obecně v takovém prostředí sehrávají důležitou roli jakési kontroly toho, zda věci běží v souladu se zákony, zda se náhodou některé instituce, firmy či politici nesnaží ohýbat ve svůj prospěch a zneužívat více či méně dominantní pozice – tu nad podřízenými ve firmách, tu nad politickou konkurencí, tu nad voliči.

"Důležitou roli jakési kontroly" by měl mít každý občan. To není důvod k nadřazenosti nájemných novinářů nad ostatními občany, mafiány atd. Pokud se novináři domnívají, že mají nedostatečná práva, tak mají bojovat za práva pro všechny občany, ne za privilegia pro novináře. To by se pak za ta privilegia mohl schovávat kdokoliv, kdo se prohlásí za novináře.

+1/−2
28.7.2014 16:28
Foto

L52u49d44ě77k 92F96u79x40a 9576210674257

V první řadě jde o to, aby ten systém nějak fungoval, víte? Jak budete provádět tu kontrolu jako občan? A kdy? Až zrejete zahrádku? Máte na to prostředky? Ach jo, proč polovina občanů chce aby státní úředníci měli větší klacek na novináře kteří se šťourají v tom jejich hnoji? V jménu rovnosti?

+5/0
28.7.2014 16:35

B54o54h30u91s40l17a56v 56K74r79á13l91í83k 2161970759306

To je věc každého občana a každého novináře, čemu se chce věnovat a proč. Vy taky máte například právo cestovat do Třebíče nebo sbírat v lese klestí nebo si objednat pizzu nebo podávat stížnosti, ale ne všechna tato práva každý den využijete.

+1/0
28.7.2014 16:41

M25i88l93o42š 96D76v69o89ř19á70k 8725207136491

Rada uvah v tomto clanku muze znit rozumne, ale stavet novinare na uroven ochrancu prava a zakona?

Kdyz 99% vsech reportazi a novinarskych kauz vznika na objednavku? At jde o tistena media nebo televize? Novinar je veskrze liny clovek, ktereho lze lehce vyuzit, pokud potrebuju nejakou kauzu rozpoutat. Vetsinou zbytecne nic neoveruje, zvlast kdyz ma dobry "zdroj", ktery si ale hlavne preje, aby to v urcitem duchu bylo prezentovano. Proc by si to sam delal slozite. A tento zdroj je ted v ohrozeni.

Jak se rika - novinar a policajt, to jsou dve profese, ktere pracuji prakticky jen na objednavku.

+3/−1
28.7.2014 15:59

H43a58n24a 15K52r10i51v36a32n80e93k 2441915862123

rekneme, ze 1% neni na objednavku.

napr. watergate, nixon odstoupil.

ve svycarsku tisk odhalil politicky skandal ministryne Elisabeth Kopp, ktera nasledovne odstoupila. 

novinari odhalili nejen politicke skandaly, ale i podvody s potravinami, kartelove domluvy, atd.

+3/0
28.7.2014 16:35

B22o93h86u56s51l23a91v 93K39r65á36l58í42k 2391850669656

To, že nějaká novinářská akce byla například oprávněná nebo úspěšná, ještě ani v nejmenším neznamená, že nebyla na objednávku.

+1/0
28.7.2014 16:46

M18i40l80o80š 66D49v41o70ř10á82k 8515427556501

Presne tak - ponechme stranou, jestli pohnutky toho, kdo urcitou kauzu chce rozpoutat, jsou nebo nejsou spolecnosti prospesne.

co jsem chtel rict, tak novinar neni nekdo, kdo se plizi krajinou a hleda, kde zahledne nejakou nepravost, aby po ni sel.

Novinar nemusi delat nic, protoze vi, ze drive nebo pozdeji za nim nejaky ten "zdroj" zabehne s nejakymi super materialy, se kterymi muze rozpoutat nejakou kauzu.

A je jedno, jestli prijde Jouza s tim, ze mu soused Vomacka cese tajne na zahrade tresne .... , nejaky vykuk, co se nechal napalit pri uveru ...., podnikatel, co potrebuje ocernit konkurenci ..., ekolog, co nechce silnici ...., lidi ve vesnici, co chteji silnici .... , nebo clen jedne politicke strany, ze ma nejakou spinu na nekoho od druhe politicke strany a naopak.

tu reportaz vzdy nekdo potrebuje a ten obstara materialy. novinar tomu da dramaturgii a omacku.

Pamatujete, jak reporter vzdy stoji pred nejakym domnelym sidlem firmy, kde marne zvoni a zvoni a nikdo neotevira? Temer pokazde vedi, kde firmu ve skutecnosti zastihnou, ale to se do scenare nehodi ... Novinar potrebuje prodat! Cim desivejsi, dojemnejsi, tim lepe. Jemu je nejaka pravda uplne nekde....

0/0
28.7.2014 17:22

M47i19l24o36š 79D33v10o36ř63á56k 8125727916601

Hana Krivanek - nikdy by novinar sam od sebe nic takoveho neodhalil, kdyby za nim nebyl nekdo, kdo potrebuje, aby to odhalil (viz muj prispevek nize)

+1/0
28.7.2014 17:24

I15v21a 69V95a32l61č14í16k30o46v14á 1639158751831

Kristepane! 8-o

Rudé právo novináře bránit nepotřebovalo.

To je sarkasmus, kdyby to snad někdo nechápal.

Policie prostě nemá v novinách co dělat, stejně tak v televizi.

+1/0
28.7.2014 17:01

M72a59r33i38e 81Z84e26l85e88n48á 2564501819591

Páni novináři, ochraňujte si v souladu se zákonem svoje zdroje informací, ale zejména si je lépe vybírejte, ověřujte a prověřujte, pak to bude oukej.;-)

+3/−1
28.7.2014 15:49
Foto

L57u79d40ě84k 84F67u37x90a 9896370434797

Kopete za lobbisty? 8-o Já, narozdíl od vás jsem rád, že pan Kroupa začal šťourat do kauzy Pandurů. Že věříte v bezúhonnost pana Dalíka? To jste asi jediná. Mimochodem, už vidím jak coby novinářka říkáte člověku který k vám přišel se zprávou o úplatku státního úředníka, že na něj dlabete, že chcete jiný zdroj;-D;-D Vy byste byla skvělá novinářka. Pro mafii....

+2/−1
28.7.2014 15:54

M50a85r62i31e 73Z12e63l31e10n50á 2364881289101

Pane Fuxo, pokuste se přečíst si můj příspěvek ještě jednou, případně víckrát. Pak zjistíte, že jednak je Vaše reakce na něj zcela nesmyslná a druhak to, že kolem mé osoby jen zbytečně a nemístně fantazírujete...;-)

0/0
29.7.2014 11:27

O80n81d87ř21e16j 74V25e66s72e94l32ý 7139567941529

Za plky v diskuzích bych nedal ani zlámaný groš, natož abych se pozastavoval nad tím, co je v nich obsaženo. Uznávám, že občas někdo napíše něco, co má hlavu a patu (jako třeba teď já) ale kdo má trpělivost hledat ty perly moudrosti v tunách blábolů?

+6/0
28.7.2014 15:23

M86a74r64i11e 90Z93e87l51e18n96á 2694861609841

Pobavil jste mě, díky;-)

+2/0
28.7.2014 15:26
Foto

L55u26d18ě84k 43F41u47x71a 9896550614917

:-)R^ Proč být zbytečně skromný, přesně tak;-)

+3/0
28.7.2014 16:30

M39i79l87o15s17l38a67v 98K95a92n40t45o41r34e26k 1799957261279

;-D;-D;-D;-D;-DR^R^R^R^R^ (teď budu mít kladný bod od Ondry i já)

0/0
28.7.2014 16:47

I32v16a 68V12a17l71č28í11k78o44v12á 1419328621291

Správně. Pojďme spolu diskutovat na úrovni, jste skoro tak dobrý jako já. Ale nevím, zda nás šedá většina vůbec pochopí.

;-)

0/0
28.7.2014 17:03

V13á42c89l26a66v 89P98a54v77e26l 9580195871499

Po přečtení příspěvků v téhle diskusi je k neuvěření, kolik lidí si neuvědomuje význam novinářů a médií.8-oRv

+4/0
28.7.2014 15:02

S11t12a39n65i38s80l94a23v 62S64r97b47a 4355594378774

kouknu z okna a vidím jak je venku. k čemu ještě? třeba k tomu, kdo je korupčník, jako jourová, ta nová eurokomisařka myslíte? nebo kdo je zloděj-jak intervence čNB okradla občany? nebo kdo je práskač, jako třeba potvrzenej ministr financí Babiš? co dalšího, kde byl topolánek na dovolené?

+1/0
28.7.2014 15:15

H91a61n11a 38K92r92i26v76a23n83e42k 2891125222183

napiste: cesi si neuvedomuji.... to je ceska skepticka mentalita, kazdy jen lze.... ;-)

0/0
28.7.2014 15:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.