Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sestřelit boeing mohli dezertéři, BUK funguje jako obří brokovnice

Za možným sestřelením dopravního letounu nad Doněckem by podle expertů mohli být dezertéři ukrajinské armády, kteří se přidali k separatistům nebo ruští specialisté operující na území Ukrajiny. Mohlo jít o fatální omyl jinak zřejmě dobře vycvičené obsluhy protiletadlového systému BUK, jehož nasazení zatím dostupné informace nasvědčují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z29b58y58n90ě71k 57Č32e70c83h 4168328945741

Putin s predsednictvem primo ridi akce na Ukrajine a vojaci Rude armady tam bojuji.Diky clenstvi v NATO se ho snad doma nedockame take.

+4/0
21.7.2014 8:00

J15a96n 72R98i35c68h77t50e18r 4611530706705

Putin = vrah 298 nevinných lidí;-€

Putin = vrah 298 nevinných lidí;-€;-€

Putin = vrah 298 nevinných lidí;-€;-€;-€

Putin = vrah 298 nevinných lidí;-€;-€;-€;-€

Putin = vrah 298 nevinných lidí;-€;-€;-€;-€;-€

+4/−1
21.7.2014 0:54

J34a29n 56R61i68c70h25t55e33r 4241630656935

Putin = vrah 298 nevinných lidí z letu MH17

proč?

Kdyby Putin neukradl Krym a nedpodporoval separatisty tak ti lidé z letu MH17 jsou naživu.

+6/0
20.7.2014 22:52

J72a79n71a 57S87t60e33p34a11n85e64k 8388543663399

koukam, ze po trech dnech vetsina diskuteru jen zertuje. znechucena odchazim...Rv

+2/0
20.7.2014 17:21

J25a20n95a 15S30t11e32p13a24n31e46k 8618793283819

prilis mnoho teorii, az najdou strepy, budou vedet co to bylo.  a mezitim putin snad uposlechne a zastavi dalsi krveproliti na ukrajine. moc vaha ten zloduch, sankce ho snad prinuti.

ackoliv kgb vycviceny by se mel zastrelit driv, nez vzdat, jestlize to podporuje,

zatim si hraje na slepou babu... zbabelec...Rv

+4/0
20.7.2014 17:13

M81i18l42o41s94l97a77v 59J73a91r46o46s33l42a90v 32D24v13o84ř39á23k 4288588451916

... a co vodka nebo nápoj carských důstojníků (šampus+vodka 1:1)!? To se potom "hrdinství" stává ještě větším.

Nicméně je to strašná katastrofa a všech obětí i jejich blízkých a známých je mi nesmírně líto.

+4/−1
20.7.2014 5:49

J49a76n 57S36í50d98e52k 3157281148562

Média tvrdí že za všechno může Putin. Já tvrdím že za všechno (války ve světě) můžou USA. Jediná válka na území USA byla občanská válka Severu proti Jihu. Všechny války, kterých se USA zúčastňují, tedy jako agresoři, jsou daleko od území USA.

+8/−8
20.7.2014 5:37

M95i22c70h41a46l 59M32i22l82l63e98r 9696322979322

zcela jasne hlava s obsahem vymytym od sousek ucitelek v dejepisu ucenem podle totalitnich osnov a to vse dokoncene vychovou v rodine nejakeho kadrovaka a zaslouzile dojicky:-P

+3/−4
20.7.2014 6:41

P57a93v88e68l 63O58d96r48a54z31i30l 6334329927920

Ano, celý Miller.

+1/0
20.7.2014 20:18

Z41b14y38n44ě36k 11Č41e53c91h 4628948465611

Sidku! Tady sr prece jedna o Ruske a nikoliv Americke vojaky. Mate zrejme prevrtanou hlavu, ne?

+2/0
21.7.2014 8:04

J38a49n 16F34i38e27d50l58e26r 3593494967986

Se vstupem NATO na uzemi ukrajiny je na case oprasit tradici a postavit se. 

Dovolil jsem si vypujcit tento komentar.

České družiny v Kyjevě už dne 7.8.1914 a končící takřka zapomenutým návratem z Vladivostoku v létech 1920-21 už Československých légií Ani Masaryk, ani Beneš, komunisti  nikdy nepodporovali, právě naopak.A dnešní eurohujeři už vůbec ne.Každý z jiných důvodů.Česká družina jak známo, bojovala za obnovení českého království a měla obrovskou podporu českých spolků na Ukrajině a na Rusi.Statisíce čechů žilo a pracovalo v carském Rusku a nebyli to jenom volynští češi.Podnikání mezi českými zeměmi a carským ruskem bylo na vysoké úrovni.Česká politická reprezentace celé 19. století hledala oporu pro své záměry právě ve slovanském světě a především v Rusku.Není ani divu vzhledem k tisícilétému boji českého živlu s německým "Drang nach Osten".Masaryk věděl, že légie v Rusku musí zadržet co nejdéle, aby mohl uskutečnit francouzký plán na rozdělení Rakouska Uherska .Do karet mu zahráli i ruští bolševici a tak měl "vyhráno".Nikdo se zatím nevyjádřil o úloze Masaryka a jeho podílu na osudech českého národa.Je však podle mého mínění nanejvýš pravdivé, že to byl on, kdo svojí politikou zlomil páteř českému národu.Bohužel, tento stav se do dnešních časů nepodařilo zvrátit.Možný náznak tady byl po roce 1993, ale byl hanebně znemožněn "pravdou a láskou".Dějiny píší vítězové.Smutne  příběhy Aloise Rašína nebo Karla Kramáře.Oba museli "odejít" z cesty masarykismu.Bohužel pro český národ to byla pohroma srovnatelná s bitvou u Moháče.

0/−3
20.7.2014 3:31

J73a26r19o26m36í10r 28N88o32v94o41t86n70ý 7319257491954

ten aeroplán sestřelil Kalousek,protože je BUK:-P

+1/−1
19.7.2014 23:40

J16a68r22o44s20l14a24v 95K94r14a51t44o24c53h87v47í37l 7376257444757

BUK získali UFONI. Chtěli udělat radost Putinovi. :-/

0/−4
19.7.2014 20:17

T35á93ň28a 71H15a54n74y46á66š95o35v18á 29V53ý80p84a63l62o21v93á 6299412952753

A kdyby to udělal BUK, tak jak by to letadlo dopadlo z výšky 10.000m. Bylo by celé nebo by se po té ,, brokovnici ,, pádem potrhalo...jak by to vypadalo po dané trefě?

+1/0
19.7.2014 19:11

J54a17n51a 52S49t43e93p98a15n30e79k 8738923723149

najdi si to na googlu. tvoji spojenci uz vicemene vymizeli a ostatni s tebou mluvit nebudou. uc se...

0/0
20.7.2014 17:15

P59a49v58e37l 18O26d36r94a98z17i62l 6734739147490

Určitě by mohlo být celé. Střepiny mají za úkol zničit důležité systémy v letadle, ne ho rozlámat.

0/0
20.7.2014 20:19

L55u92b97o51m27í96r 12K31l96u33b12u35s 1125977738165

Ztracený letoun MH370 převibroval do jiné dimenze a teď se z té druhé dimenze vrátil. Svědčí o tom ty těla v rozkladu. Mimozemšťani jim vysáli krev.Historka o pasažérech z nizozemska a letu MH17  je jen krycí.;-)

+1/−1
19.7.2014 18:24

P90e89t57r 60Š54t70ě14c87h 3592281228513

BUK funguje jako obří brokovnice, proto na žádné fotografii celistvých dílu není jediná známku průniku byť jediné střepiny, palivové nádrže byly také v celku až do okamžiku kontaktu se zemí kde teprve palivo explodovalo. Jenom se stále odvádí pozornost od skutečné příčiny. Trosky verzi BUKu jednoznačně vylučují. Pokud tedy byla zaznamenána raketa ve vzduchu, byla to raketa vzduch-vzduch

+1/−2
19.7.2014 18:07

S44t86a69n29i94s65l73a85v 75F51i54a17l56k27a 3600140157899

To jste nejspíše moc nehledal. Dle fotek (bohužel je teď pro vás nemohu znovu vyhledat) raketa explodovala někde vlevo před kokpitem. Celá levá strana kokpitu je perforovaná šrapnelem a úhek perforace na přední hraně levého křídela tohle také podporují.

0/0
24.7.2014 10:29

S33t95a35n11i70s82l26a52v 93F84i88a20l91k98a 3840600867209

Omlouvám se, nevšiml jsem si stáří vašeho příspěvku. Tehdy možna ještě tyto fotografie nebyly k dispozici.

0/0
24.7.2014 10:37

V82l40a46d34i86m39í49r 45K50r13u36ž19í98k 2813695935258

"O možnosti volného pohybu z Ruska na Ukrajinu a zpět pro "vyvolené" svědčí i snímky ruských tanků hluboko na ukrajinském území, které zveřejnilo NATO."  

 To má autor článku na mysli ty ukrainské tanky po poslední modernizaci placené ukrajinou v roce 2009 ?  :-) :-)

+3/−3
19.7.2014 17:11

J26a43n 25V85l13č51e71k 8885957642592

Je naprosto jasné, že sestřelený let s číslem MH 17 je předčasem zmizelý let MH 370. Stačí jednoduchý výpočet. Když vezmu 370, škrtnu nulu na konci a sečtu zbyléčíslice, vyjde mi 10. Přičtu-li ještě jednou sedmičku, získám 17. Ke stejnémuvýsledku dojdu postupem 3 + 7 + 3 + 7 – 7. Další důkaz nabídnepostup 370 x 2 : 17 = 43,52941, po odstranění drobků za desetinnou čárkou mám 43. A 4+3 = 7, tedy opětsedmička, která se vyskytuje v čísle obou letů. Nejpádnějším důkazem je výpočet17 x 370 : 17. Vyjde zase 17. A komu to nestačí, ať se podívá na datum. Letadlobylo sestřeleno 17. 7. 2014. Sedmnáctka, sedmička a 14 : 2 je zase 7. A kromětoho 37, 17 i 7 jsou prvočísla. Myslí si ještě někdo, že je to jenom náhoda?

+6/−1
19.7.2014 17:02

L55u31b95o40m49í50r 32K58l86u71b47u70s 1315477748495

R^8-o

0/−1
19.7.2014 18:19

J66a74n 89S38e31d14l69á44k 1526943766797

vy si vyhrajete :-), přesto R^

0/−1
19.7.2014 23:19

J87a74n45a 89S74t88e89p28a17n95e69k 8588593203179

jako kdyby tech pitomejch teorii nebylo dost, vlcek musi pomahat ruske propagandisticke televizi... styd se, vlcku, tela jeste nejsou pochovana...Rv

0/0
20.7.2014 17:20
Foto

K53a77r72e92l 48K37o12l14a23j16í36k 9371507618614

Hlavně nechápu proč letělo letadlo s cestujícími válečným vzdušným prostorem, když podle monitoringu posledních 10 přeletů se tomuto prostoru úspěšně vyhýbalo....velmi smutná událost, o tom žádná....:-(

+5/0
19.7.2014 16:11

O86n54d72ř52e69j 22R36ů57ž95i42č56k55a 3411707152405

Vyhýbali se malé bouřce.

0/−1
19.7.2014 17:36

J21a95n 26F66i79e11d37l51e85r 3693314837476

No parniky se take vyhybali vodam ,kde operovali nemecke ponorky v prvni svetove a jednoho dne kdyz teklo Spojencum do bot se tam objevila Lusitania. Ukrajinci prohravaji a je potreba obezni Uncle Sam.

0/−3
20.7.2014 3:50

J61a48n 66Š54l18é24g84l 8162490948263

Čistě teoritecky viníci můžou být separatisti (největší pravděpodobnost) nebo UK armáda. Podle logiky některých lidí je ovšem zarážející viník.

1. Buď letadlo sestřelili separatisti a může za to Ukrajina, protože neuzavřeli letecký koridor. Je to přece jejich chyba.

2. Letadlo sestřelila UK armáda a může za to Ukrajina, protože jsou to náckové a fašisti. 

Jinými slovy, i kdyby separatisti odpálili atomovku, tak za to může Ukrajina. Fakt mi to hlava nebere co ty lidi vymyslí. Tady platí 1000x psané "Kdo chce býti hůl si vždycky najde". Takže rusofilům člověk nic nevysvětlí neb jejich mozek to nepobere.

+9/−3
19.7.2014 15:05

P30a76v60e90l 80O69d43r18a74z57i26l 6534459947170

Ale to je přece standard. Vzpomeňte na evromejdan - ať se dělo cokoliv, mohl za to Janukovyč. Nyní fašisté z Kyjeva ochutnávaj vlastní meducínu.

+9/−5
19.7.2014 15:33

J52ú44l10i83u51s 15M72i57l79o 6188887863613

...potažmo rusofobům...;-)

+2/−2
19.7.2014 15:47

J89ú55l71i70u11s 98M45i13l50o 6468707253363

...neni čo vysvetlovat...bití a vraždení sú ludia Novorossie...ale kludne vysvetlujte dalej...v tom vám nikto nebráni...máme predsa slobodu slova...

+3/−2
19.7.2014 15:51
Foto

J22a18r88o45s94l31a59v 11P71o49l16á65k 9538213563286

Prosím, používejte jiný termín než "rusofil". Je to fakt hnusné a rasistické. Sám jsem rusofil: Miluju ruskou literaturu, ruské filmy apod., domnívám se, že Rusové přinesli světu i mnoho dobrého v oblasti vědy atd., ale rozhodně nefandím současnému Putinovskému skorofašistickému režimu. Co třeba termín "putinofil"? To by bylo rozhodně adekvátnější označení, nemyslíte?

+3/−1
19.7.2014 16:58

J79a82n 90V82l81č27e29k 8855547522452

"Rusomil"?

0/0
19.7.2014 17:16
Foto

J58a13r11o97s38l67a25v 91P64o68l44á23k 9668363593286

Jo, sice to z ní nečiní viníka, ale Ukrajina ten letecký koridor uzavřít měla. A ovšem letecké společnosti by samy také měly vzít v potaz, co se na územích, nad nimiž přelétávají jejich stroje, děje.

+1/0
19.7.2014 17:00

J15a64r14o57s87l88a84v 69K63r78a41t54o93c88h12v89í51l 7846107974697

To, co mají v hlavě se už ani nedá říkat mozek, snad jen "vylízaný". stačí si vyslechnout dvou proruských velitelů , kteří si pochvalují jak se jim podařilo sundat letoun k radosti své i Putinově. :-/

+1/0
19.7.2014 20:22

A51l76e96s 37D28r91d59a 8459682343551

Tak ukrajinská armáda z rukou teroristů osvobodila jihovýchodní část Luhanska. Podle místních obyvatel jsou to rusonáckové, co chaoticky střílí po všem co se hejbe. Snad tu zločineckou verbež Ukrajinci už brzy vyřídí a bude zase mír.

+13/−9
19.7.2014 14:36

D31a98v24i31d 49A93u57l68i28c41k44ý 2587361705972

ještě jednou bych se rád zeptal i autora článku na ty dezertéry. To jako utekli z armády na BUKu? sedli na něj a zdrhli? Pokud k´jsou na straně separatistů tak k nim přeběhli a jsou to separatisté, protože bojují za odtržení Donětska a Luthanska od Ukrajiny. Pochybuji že by si jeli na vlastní triko, jen tak pro zábavu mezi dvěmi bojujícími stranami

+4/0
19.7.2014 14:29

T75o65m 53S70a80u36e61r 3585625862172

Jak vás napadlo, že by měli dezertovat na BUKu? Ironizujete nebo to myslíte vážně? Autor článku asi podrobné informace o něčí dezerci bude mít těžko k dispozici, ale troufám si tvrdit, že se spíše schvovali za bukem než odjeli na BUKu.

0/−1
19.7.2014 14:39

D29a68v96i35d 33A93u54l85i32c94k73ý 2807491575372

spekuluje se tady že dezertéři sestřelili to letadlo, rád bych si to vyjasnil. Jinak doporučuji, abyste si přečetl název tohoto článku, první 4 slova stačí :-)

+1/0
19.7.2014 14:50

J41a78n 38F17i27e70d66l30e25r 3923904977526

No to asi tezko ,kdyz je generalisimo Cokolada poslal do kapsy ,kde jsou odriznuti. Situaze je kriticka a bylo potreba sundat letadelko ,aby se tam nezrodil totalni pruser pro UK armadu musi prispechat NATO. Takhle hlasali nemecke noviny u Stalingradu jeden uspech za druhym zatim se jim tam pekne hromadi cerne igelitaky.

0/0
20.7.2014 3:56

M29a69r49t60i43n 42H74o88f71e92r 7172495148494

At drzel prst na spousti kdokoli, je na vine poplatku lacky Kyjev, ktery dopustil, ze se nad prostorem umoznily civilni prelety. Kratce pred incidentem informovaly kyjevske urady o tom, ze povstalci disponuji protileteckymi systemy, ktere jsou schopny sestrelu na vysokych letovych hladinach. Systemy jako BUK fuguji vzdy napojeny na vyssi systemy protiletecke obrany, kde se vyhodnocuji udaje ze sekundarniho radaru, schopneho operovat z daty odpovidace cile. Na primarnim radaru systemu tyto udaje k dispozici nejsou. Tedy se palilo po vsem, co leta. Od sameho zacatku vyhlasily samozvane republiky bezletovou zonu nad svymi oblastmi. Tohle muselo lidem zodpovednym za civilni letecky provoz na Ukrajine snad dojit. Nechapu take liknavost ICAO... Informace o tom, ze opolcenci disponuji systemem BUK mela byt duvodem k okamzite zadosti do Kyjeva, aby letovy prostor nad valecnou zonou neprodlene uzavrel. Neni take pravda, ze se nad uzemimi, kde probihaji konflikty bezne leta. Treba za druhe iracke valky, byl letovy prostor kompletne uzavren nad celym Irakem. To same v Libyi atd... Proc se stejnym zpusobem nepostupovalo v pripade Ukrajiny, kde byla navic jistota, ze jsou systemy PVO v rukou amateru je mi zahadou.

+10/−9
19.7.2014 14:26

J47a12n 11Š83k14r23a53b94á81n30e55k 7685460618472

Aha, chyba není na tom kdo střílel po letadle.. jako bych to tušil... :-/

Jinak právě teď jsou desítky civilních letadel na válečnými zónami v Iráku, Sýrii, Afghánistánu...

+9/−2
19.7.2014 14:30

M80a41r42t94i11n 66H62o54f23e47r 7172815488694

Ted ano. V dobe zahajeni operaci ne... take mi neni znamo, ze by treba ISIL disponoval systemy schopnymi sestrelu na letovych hladinach. Bezpecnosti letoveho provozu se bohuzel ucime za pochodu. Myslim, ze by tento incident mel byt duvodem k serii opatreni, jako tomu bezne byva. Bezna konvencni valka se vice a vice presouva do proxy konfliktu, jakych jsme svedci v Syrii nebo na Ukrajine. Je cas, aby ICAO na tento fenomen reagovalo...

+2/−3
19.7.2014 14:39

J85a30n 66Š23k30r29a28b24á19n86e84k 7985340878292

vy jste si stoprocentně jistý že rebelové v Iráku či Sýrii nedisponují ukořistěnou technikou schopnou sestřelit letadlo?

+1/−1
19.7.2014 14:42

M14a74r95t22i50n 89H60o74f54e12r 7822835568874

Ta jistota tu neni a prave proto by se mel prehodnotit system uzavirani ci omezovani tehto prostoru. Je to trochu paliva navic a ekonomika musi jit stranou v pripade, ze by mohlo dojit k ohrozeni zivotu pasazeru.

+2/−1
19.7.2014 14:47

M46a95r40t15i34n 94H98o88f55e25r 7422295668324

BTW: nevim, jak jste vydedukoval, ze chyba neni na strane toho, kdo strilel? Pisi jen o tom, ze bylo mozne situaci predejit. Uz v dobe, kdy timto systemem byl sestrelen ten Antonov, mely urady letovy prostor uzavrit.

+2/−1
19.7.2014 14:44

J54a20n 12H41o74r35a 6187711206

To se dá lehce odvodit z tvojí věty 

"At drzel prst na spousti kdokoli, je na vine poplatku lacky Kyjev"........

0/−2
19.7.2014 14:47

M69a96r78t34i55n 22H20o47f44e70r 7362715908534

Od doby, kdy doslo k prvnimu incidentu je na vine. To ovsem nesmyva vinu toho, kdo strilel. Dodavam tedy na vysvetlenou... Ale ja to vidim spis jako problem, ktery by se mel stat do budoucna predmetem zmeny predpisu. Vidim to ve stejne poloze, jako kdyz po stretu dvou b747 na Lanzarote byla zmenena letecka frazeologie, kdy slovo "takeoff" se musi pouzivat jen v pripade povoleni ke vzletu a jeho potvrzeni... Ve vschech ostatnich pripadech se musi uzivat slovo "departure"... A ukrajinsky incident je take salkra velky duvod ke zmene... Tentokrat posuzovani bezpecnosti letoveho koridoru...

+2/0
19.7.2014 14:56

J92a98n 91H30o25r29a 6807781306

On se ten sestřel špatně obhajuje,co Hofere.......

+2/−2
19.7.2014 14:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.