- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Po bitvě je každý generál. Podle sdělení, před několika dny, byl vzdušný prostor uzavřen, ale byl tam výškový strop. Diskutujícím bych položil jednoduchou otázku: Měl by Izrael uzavřít vzdušný prostor vzhledem k probíhajícímu konfliktu s Hamásem? Jaká by byla reakce "odborníků", kdyby nad oblastí, kde probíhají boje, spadlo civilní letadlo
Ano, byl strop FL320 a MH017 byl na FL330.
Co má jiného zločinec a vrah jiného dělat,když je usvědčen ze 198 vražd,než se vymlovat,zatloukat,vymlouvat a zaase zatloukat!
Nikdo si zatím nedovolí tvrdit, kdo letadlo sestřelil, ale nějaký náš vojenský odborník myslím, že se jmenuje Koller, má už nyní jasno, byla prý to ukrajinská armáda, kdo civilnímu letadlu tzv. přerušil let. Tímto žargonem také označili Rusové v polovině osmdesátých let jejich sestřelení jihokorejského civilního letadla, kde rovněž zemřelo pomalu 300 cestujících a až Gorbačov jasně a přesně světu sdělil, že letadlo bylo úmyslně sestřeleno ruskou stíhačkou.
Nejméně dvakrát jsem toto jeho tvrzení od leteckého experta Kollera slyšel na Radiožurnálu. Možná, kdyby se ho zeptali kdo rozpoutal občanskou válku na východě Ukrajiny, tak by také tvrdil, že viníkem je ukrajinská armáda. Skoro bych se divil, že bývalý komunistický lampasák bude smýšlet jinak.
Samozřejmě, že měl být. A jak se zdá, mnohým to nevadilo a vyhovovalo. Nyní přišel čas zpytovat svědomí. Nicméně za svůj vzdušný prostor zodpovídá Ukrajina a pokud část tohoto prostoru neměla zcela pod kontrolou, pak tam neměla pustit ani jedno letadlo. To, že ho tam při tomto vědění pouštěla znamená, že náhradu škody bude muset plně hradit Kyjev. Je v jistém smyslu zcela jedno, kde vystřelil, nicméně se to stalo na území Ukrajiny, ta rejžovala letadla za tranzitní průlety nemalými částkami, no tak holt nyní bude vyplácet nemalá odškodnění a hlavně ztratila repubaci pro civilní lety. Každý si doufám nyní rozmyslí, jestli poletí přes tašistickou Ukraijnu.
Pan odborník si nějak nevšiml, že letadlo bylo na obletovém kurzu kvůli nějaké bouřce. Možná si taky nevšiml, že Ukrajina uzavřela letový prostor nad východními oblastmi země už několikrát.
To mohl být buď error dispečera, nebo to posádka riskla a zvolila výhodnější obletový kurz i za cenu rizika že letí nad zónou konfliktu.
"letecký odborník který si nepřál být jmenován" důvěryhodnost jako Radio Jerevan.
Rádio Jerevan má rychlejší postřeh a reakci,než ten "odborník"!
My jsme včera v hospodě došli k úplně stejnýmu závěru.
To víte, v redakci se potkali dva u kávovaru a pak spolu sepsali tohle moudro Jeden umí psát, druhej byl jednou v životě na letišti vyzvednout kamaráda po příletu z dovolené, takže je expert na letadla
Experti jsou všichni chytrý až po. Jsem zjistil, že z fleku můžu dělat experta na cokoliv, protože stačí umět kecat....nic jinýho.
Když mu k tomu dychtivě naslouchá hromada separátu s otevřenýma hubama přez celou hlavu a každá omluva je pro něco tak neomluvitelného,nemá cenu něco takovým vyvracet žádným směrodatným a nezvratným důkazem!
Před každým letem do zahraničí si běžně zjišťuji některá fakta, zejména zda nad přelétanou oblastí není válečný konflikt. Dělám to automaticky a považuji to za normální. Malajci létají nad východní Evropou, neboť je to daleko levnější než standardně přes Arábii.
Je to významný letecký koridor pro stovky letadel denně ze západní Evropy do jižní Asie, takže o nějakém šetření Malajsie nemůže být řeč...