Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vzdušný prostor nad Ukrajinou měl být uzavřen, tvrdí letecký expert

Ať už malajsijský boeing sestřelila jakákoliv ze stran konfliktu, hlavní chybou bylo, že byl vzdušný prostor nad Ukrajinou vůbec otevřen, tvrdí letecký odborník. Letadlo prolétající nad bojovou oblastí je totiž velmi zranitelný cíl a na Ukrajině navíc není jasné, jaké zbraně mají vojáci k dispozici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64i36l78a74n 20J49i85r91o30u44š52e56k 2294934959206

Po bitvě je každý generál. Podle sdělení, před několika dny, byl vzdušný prostor uzavřen, ale byl tam výškový strop. Diskutujícím bych položil jednoduchou otázku: Měl by Izrael uzavřít vzdušný prostor vzhledem k probíhajícímu konfliktu s Hamásem? Jaká by byla reakce "odborníků", kdyby nad oblastí, kde probíhají boje, spadlo civilní letadlo?

+1/0
18.7.2014 14:57

P98a36v11e17l 87O54d51r50a78z15i64l 6784769327860

Ano, byl strop FL320 a MH017 byl na FL330.

+1/0
18.7.2014 15:16

J31o22s76e11f 65Z91e41t18í33k 1919278808888

Co má jiného zločinec a vrah jiného dělat,když je usvědčen ze 198 vražd,než se vymlovat,zatloukat,vymlouvat a zaase zatloukat!!!

+1/0
18.7.2014 12:51

M62i28c98h63a90l 44P42a61v80l65á80t 9193833374949

On uz byl nekdo usvedcen?!

+2/0
18.7.2014 12:56

L15u83c17i24a97n 56P30a43p51a91z39i28a66n 5274767241695

Nevím, o čem píšete? Máte na mysli kyjevskou juntu, pučisty či banderovce a fašisty co zabíjí nevinné civilní obyvatelstvo žijící toho času na Ukrajině?

+1/−2
18.7.2014 13:00

A73l61e86x60a15n11d86r 42K88o35s49t55k95a 5919806639456

Junta rozhodně nezabila jen stovky lidí. Podle stavu "osvobozených" vesnic a měst bych to viděl na tisíce či spíš desítky tisíc.

+2/−1
18.7.2014 13:02

V13l49a84d12i81m42í42r 84P57r70o60k26e74š 8437136510201

Nikdo si zatím nedovolí tvrdit, kdo letadlo sestřelil, ale nějaký náš vojenský odborník myslím, že se jmenuje Koller, má už nyní jasno, byla prý to ukrajinská armáda, kdo civilnímu letadlu tzv. přerušil let. Tímto žargonem také označili Rusové v polovině osmdesátých let jejich sestřelení jihokorejského civilního letadla, kde rovněž zemřelo pomalu 300 cestujících a až Gorbačov jasně a přesně světu sdělil, že letadlo bylo úmyslně sestřeleno ruskou stíhačkou. 

Nejméně dvakrát jsem toto jeho tvrzení od leteckého experta Kollera slyšel na Radiožurnálu. Možná, kdyby se ho zeptali kdo rozpoutal občanskou válku na východě Ukrajiny, tak by také tvrdil, že viníkem je ukrajinská armáda. Skoro bych se divil, že bývalý komunistický lampasák bude smýšlet jinak.

+6/0
18.7.2014 12:43

L50u44c98i82a29n 81P18a30p79a86z54i10a58n 5634307241375

Samozřejmě, že měl být. A jak se zdá, mnohým to nevadilo a vyhovovalo. Nyní přišel čas zpytovat svědomí. Nicméně za svůj vzdušný prostor zodpovídá Ukrajina a pokud část tohoto prostoru neměla zcela pod kontrolou, pak tam neměla pustit ani jedno letadlo. To, že ho tam při tomto vědění pouštěla znamená, že náhradu škody bude muset plně hradit Kyjev. Je v jistém smyslu zcela jedno, kde vystřelil, nicméně se to stalo na území Ukrajiny, ta rejžovala letadla za tranzitní průlety nemalými částkami, no tak holt nyní bude vyplácet nemalá odškodnění a hlavně ztratila repubaci  pro civilní lety. Každý si doufám nyní rozmyslí, jestli poletí přes tašistickou Ukraijnu.

+2/−3
18.7.2014 12:41

L38u67d90v29í54k 74G57a39j36d25o24š90í45k 2145843554582

Pan odborník si nějak nevšiml, že letadlo bylo na obletovém kurzu kvůli nějaké bouřce. Možná si taky nevšiml, že Ukrajina uzavřela letový prostor nad východními oblastmi země už několikrát.

To mohl být buď error dispečera, nebo to posádka riskla a zvolila výhodnější obletový kurz i za cenu rizika že letí nad zónou konfliktu.

+1/0
18.7.2014 11:59

R23i11c13h65a65r29d 72T22r61e96f12i70l 4121625539290

"letecký odborník který si nepřál být jmenován" důvěryhodnost jako Radio Jerevan.

+4/−1
18.7.2014 10:41

J75o22s52e53f 12Z94e68t51í52k 1929668938388

Rádio Jerevan má rychlejší postřeh a reakci,než ten "odborník"!;-)

0/−1
18.7.2014 11:55

L44u82c68i53a10n 50P29a20p70a72z47i27a17n 5924777541685

http://www.yerevannights.com/

0/0
18.7.2014 13:02

L33u62c69i71a69n 90P42a12p55a27z41i61a22n 5724627781825

http://www.arradio.am/

0/0
18.7.2014 13:06

R27o23b42e26r12t 21B33a18l14a49b14á35n 9942123902

My jsme včera v hospodě došli k úplně stejnýmu závěru.

+4/0
18.7.2014 10:11

T95o83m68a13s 33B66a73l91w36a51r 7536339872586

To víte, v redakci se potkali dva u kávovaru a pak spolu sepsali tohle moudro ;-D Jeden umí psát, druhej byl jednou v životě na letišti vyzvednout kamaráda po příletu z dovolené, takže je expert na letadla :-)

+3/0
18.7.2014 10:20

K58a10r84e48l 33F75a63i22t 1528313508462

Experti jsou všichni chytrý až po. Jsem zjistil, že z fleku můžu dělat experta na cokoliv, protože stačí umět kecat....nic jinýho.

+3/−1
18.7.2014 9:47

J37o76s59e24f 50Z64e38t13í58k 1559268528318

Když mu k tomu dychtivě naslouchá hromada separátu s otevřenýma hubama přez celou hlavu a každá omluva je pro něco tak neomluvitelného,nemá cenu něco takovým vyvracet žádným směrodatným a nezvratným důkazem!!!Rv

0/0
18.7.2014 11:44

J16o74s57e87f 45Z59e55t49í29k 1869718368368

Oprava,"každá výmluva je pro ně dobrá"!

0/0
18.7.2014 11:51

M83a41x 46L61a86g13r17o49n 3972746939181

Po bitvě je každý generál.

0/0
18.7.2014 9:43

S95t35a92n17d32a 42C15h76v73o62s10t 1132208

Po pitvě... :-(

+1/0
18.7.2014 9:52

J12o17s88e87f 87Z24e79t96í66k 1959688238448

mnozí !!ruští generálové se dívají jedním okem a ještě mají na něm klapku,jak u koně,aby toho moc neviděli!!

0/0
18.7.2014 11:49

J80a17n 10K62r78u97p65k35a 9521934922637

Před každým letem do zahraničí si běžně zjišťuji některá fakta, zejména zda nad přelétanou oblastí není válečný konflikt. Dělám to automaticky a považuji to za normální. Malajci létají nad východní Evropou, neboť je to daleko levnější než standardně přes Arábii.

+2/−2
18.7.2014 9:10

A13l92e77š 63L71e98w85i98c96k47i 5895849161308

Je to významný letecký koridor pro stovky letadel denně ze západní Evropy do jižní Asie, takže o nějakém šetření Malajsie nemůže být řeč...

+3/0
18.7.2014 9:18

K32a22r32e39l 38F34a93i86t 1608973768212

Přesně tak, letecké koridory jsou pevně dané a jdou měnit jen za jistých danných podmínek mezi které šetření paliva zásadně nepatří. Palivo pilot šetří pouze tím, že když mu fouká vítr jak se říká "do zad" tak zredukuje rychlost na 80-75%.

+2/0
18.7.2014 9:53

A82l12e46š 83L58e23w95i33c83k30i 5115429931968

Já vím, zrovna ale tak jako tak nechápu, že po sestřelení těch vojenských vrtulníků a letadel i s nějakýma generálama, se letecké společnosti tohoto koridoru pro jistotu nevzdaly, bylo dost pravděpodobné, že se něco vyvrbí.

0/0
18.7.2014 9:58

T82o23m47a42s 26B25a56l58w74a52r 7136239642686

Asi nikdo z nich nečekal, že budou schopni sestřelit dopravní letadlo v deseti kilometrech. Zatím to byly jen vrtulníky a přistávající antonov. Ale je to hrůza. :-(

+2/0
18.7.2014 10:22

A69l25e42š 79L85e60w26i82c62k22i 5885769871828

Lidé používající selský rozum to docela očekávali,viz debata u nás v práci mínus 14 dní zpět,jen odborníky tyto možnosti bohužel málokdy napadnou...

0/−1
18.7.2014 10:59

T46o11m21á88š 44K41n50a80i49f27l 6803610637340

Ale vůbec ne. Letecké trasy jsou sice pevne dane, ale je jich tolik, ze si spolecnosti movou celkem široce vybrat kudy poletí. Setřeni paliva je jedním z nejčastějších důvodu... Pokud nekde fouká silný protivitr, letí se jinudy, i kdyby to byla delší cesta.

+1/0
18.7.2014 10:34

M36i92c80h45a58l 36P62a67v87l31á56t 9423793984599

Delsi trasou pres Arabii letaji pouze rucnikarske aerolinky, protoze mivaji na domacim letisti mezipristani. Vsichni ostatni letaji po kratsich koridorech.

Zcela bezne se tak leta napriklad pres Afghanistan. Pravda, tamni mudzahedyni nemaji na rozdil od lidovych republikanu na Ukrajine zadne PLRK ala Buk.

+1/0
18.7.2014 9:56

A34l53e49x36a72n21d72r 41K23o77s32t27k88a 5759246979336

na Ukrajině tomu napomáhá i bordel původní armády. Vzhledem k tomu že část jednotek přímo dezertovala a část přešla pod "povstalce" tak ani sami Kyjevští neví s jistotou, čeho kolik mohou "povstalci" mít. A to i bez pomoci z Ruska, která je poměrně pravděpodobná.  (A když jsme u těch stromů, snad nemají vedle Buku i Topol :)

+2/−1
18.7.2014 11:30

M95i90c55h69a41l 53P27a61v30l78á23t 9893423114609

Ano, situace je slozita. Povstalci se obcas chlubi neexistujicimi uspechy (a ruska media v tom pomahaji), vlada popira existujici uspechy povstalcu, dezerci je dost, co prijelo / priletelo z Krymu nebo z Ruska nikdo poradne nevi..

Pevne doufam, ze Topoly jeste Vladimir Vladimirovic kamaradum nerozdava. ;o)

+1/0
18.7.2014 12:55

M51i30c25h72a41l 35P90a22v62l60á66t 9663353184729

PS: Ale mozna ze uz Topoly bezne prodava kazda berjozka.

0/0
18.7.2014 13:08

T90o72m32á32š 46K88n52a89i92f10l 6313730527420

A jak vis, kudy to letadlo poletí?

0/0
18.7.2014 10:32

M59a51r80t75i70n 75S68v60o50b66o97d15a 7779917182735

Další novou teorii ruské propagandy by nevymyslel ani Karpov nebo Kasparov.

+1/−1
18.7.2014 9:06

K85a90r53e56l 86H49a66n19á64k 4713975394313

Nechápu vás, vy ve všem jen vidíte propagandu Moskvy, přestože toto je naprosto rozumný názor - kde se bojuje, tam by neměli být směrovány civilní letadla

+1/−2
18.7.2014 9:24

K19a61r47e79l 13H19a84n89á64k 4413145404323

pardon: "neměly"

0/0
18.7.2014 9:25

K65a34r40e20l 59Ž81a28l23č39í30k 8952547193

neměla

+6/0
18.7.2014 9:40

M84a70r21t98i76n 38S38v77o56b46o67d97a 7889987872945

Letové hladina do 9750m byla uzavřena. Zcela evidentně se jedná o záměru příčiny. Letadlo bylo podle dostupných informací sestřeleno. Je to zodpovědnost toho, kdo zmáčkl tlačítko nebo toho, kdo dal rozkaz.

0/0
18.7.2014 10:42

M36i21c51h55a27l 10N84o34v61o47t57n13ý 1587782408508

Treba to letadlo dostalo prikaz letet prave nad tou zakazanou zonou. A ta zona urcite byla vyhlasena,jak mnozi odbornici tvrdi. To samy je kolem Cernobylu. Lita se treba i pres ruzny arabsky staty,kde maj ruzny povstalci vselijaky zbrane. Necekal jsem,ze by se tohle mohlo stat v Evrope. Nedivil bych se nekde nad Irakem,Afganistanem,ale tady kousek... Docela drsny.

+1/0
18.7.2014 8:55

R34i92c33h24a78r65d 64L74e12s53k19l86ý 6728215707817

V Evropě myslíš jako na kontitnentu, nebo jako v Evropě jako že Ukrajina sem fakt patří :-)

+1/0
18.7.2014 9:09

P39a28v13l19a 53K98v90a83p85i85l47o38v80á 7349288764157

Každý přece ví, že Evropa končí na řece Moravě. Jen my osvícenci připouštíme, že to může být na východních slovenských hranicích ;-D

+2/0
18.7.2014 9:44

M73i26c70h56a75l 53P72a90v96l61á49t 9763743724409

A to jeste neni jasne, zda Dalnevychodni Cechy (tzv. Morava a tzv. Slezsko) vubec do te Evropy pocitat. Hranice na rece Morave je velmi diskutabilni!

+1/0
18.7.2014 10:42

A31l95e35š 11L48e37w91i28c35k93i 5765359411818

Žádná zakázaná zóna tam nebyla, kdes to vzal? Normální letecký koridor západní Evropa - Asie, denní stovky letadel...

+2/0
18.7.2014 9:11

R55i47c74h17a65r11d 41L62e77s55k27l92ý 6878345967617

Pro civilní lety byla bezletová zóna do 6000m. Nad 6000m to bylo naprosoto bez omezení.

0/0
18.7.2014 9:41

A15l61e86š 11L82e29w47i92c35k45i 5335529301808

Však já netvrdím, že bylo nějaké, to nějací pomatenci, tyto letadla obvykle létají stejně ve výšce 10-11 km.Ale dalo se čekat, že se něco vymamlasí v této části světa, když se tam už podařilo sestřelit pár vojenských vrtulníků a letadel...

0/0
18.7.2014 9:47

M75a47r58t25i15n 11S12v67o17b38o43d68a 7289797822555

Skutečný expert, který neví, že prostor byl uzavřen do 30000 stop a letadlo letělo nad zakázanou hladinou.

Ještě mě baví nová kremelská teorie záměry příčiny. Za sestřelení nemůže ten, kdo vystřelí, ale ten, kdo neuzavřel vzdušný prostor. ;-D

+7/−1
18.7.2014 8:40

S49t67a30n72d87a 25C47h40v97o36s10t 1802808

V kazdem pripade je celkove trochu uchylne strkat nos do hospody, kde prave probiha rvacka a litaj tam zidle. Ano, litaj jen do urcity vejsky, ale od ceho mam teda ten nos prerazenej?

+6/−1
18.7.2014 8:43

J29a77n 88P41r95i78c79h44y72s28t95a58l 8471548573

No pokud se to vezme zesiroka, tak za to muze ten, ktery cely tu valku zpusobil tim, ze odmitl federativni usporadani Ukrajiny. Pokud by bylo treba neco blizsiho, tak co treba ten, ktery odmitl primeri a vyjednavani? Moznost provokace taky neni vyloucena. Ti, kteri tomu rozumi tvrdi, ze trosky po zasahu systemem BUK vypadaji ponekud jinak.

Mozna to nakonec odnese obsluha od raket (kdo vi jestli od tech spravnych), ale ti, kteri valky zpusobuji budou zase z obliga. Jako vzdycky.

0/0
20.7.2014 19:07

Ř66e24h10o67ř 20V79l95a65s32á56k 2924594101276

Docela by mne zajímalo jméno toho "experta" respektive proč ho tají. Normální je jméno tajit, když člověk vynáší nějakou neveřejnou informaci, nikoliv když chce vynášet soudy zaštítěn svou odbornou autoritou.

0/0
18.7.2014 8:28

J26i78ř11í 31Č86u86m60p54e37l32í10k 5136206752481

To, že měl být letový prostor nad Ukrajinou uzavřen, když tam Ukrajina bombarduje svoje města je snad jasné i duševnímu omezenci.

Vyjádření experta to pouze potvrzuje. 

Nechce se představovat, protože se nechce dohadovat nad směřováním politické a vojenské propagandy. To je snad logické.

+3/−1
18.7.2014 8:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.