Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve jménu zdržování. Chystá se sněmovní bitva o služební zákon

Nová sněmovní opozice chce vládě zabránit, aby přijala služební zákon podle svých představ. Na to, aby se to TOP 09 a ODS povedlo, však mají strany málo hlasů. Zvolily proto taktiku obstrukcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a74r93t28i96n 62K61u38d92r49n86a 3509356299910

Možná trochu odbočím, ale nevíte někdo, jaký význam (přínos) mají mít ty úřednické zkoušky?

0/−1
15.7.2014 12:59

P29e73t40r 35P94o38k84o26r31n80ý 4442525792333

Třeba budou muset prokázat znalost nějakých zákonů. ;-)

+1/0
15.7.2014 13:01

M45a63r85t18i64n 72K65u17d80r84n16a 3209646779180

Všichni stejných? Které se navíc v čase mění. No nevím, ale přijde mi divné vyhnat 10 tisíc úředníků na nějaké zkoušky.

0/0
15.7.2014 13:06

P28e33t89r 33P39o62k36o67r67n46ý 4842415582713

To asi snad ne. Ale vaše připomínky jsou faktické. Pozor, abyste nenarazil.  Měl byste už vědět, že vše, co tato koalice činí, tak dobře činí. A pod jejím vedením nas čekají už jen světlé zítřky. ;-)

+1/0
15.7.2014 13:10

M47a62r19t80i14n 56K84u11d42r70n56a 3369216929540

Zákon stanovuje, že úřednická zkouška bude mít obecnou písemnou a specializovanou ústní část. První a pro všechny stejnou část bude mít na starosti generální ředitelství jako nově zřízená centrála státní služby. Ústní zkoušení bude pak probíhat před komisí přímo na jednotlivých úřadech.

Písemný test bude exkurzem do základů fungování státní správy a klíčových zákonů. „Účelem obecné části úřednické zkoušky je ověřit, zda státní zaměstnanec má potřebné znalosti organizace a činnosti veřejné správy, práv a povinností a pravidel etiky státního zaměstnance vydaných služebním předpisem generálního ředitele, znalost právních předpisů obecně dopadajících na činnost státní správy a základní znalosti práva Evropské unie,“ stojí v návrhu.

----

Nejsem si jistý, že to nějak pozvedne státní správu. Když to vezmu do důsledků, tak nějaký IT specialista asi ani nepotřebuje vědět, jak funguje státní správa. To by měl vědět ten, kdo rozhoduje o určitém projektu.

0/0
15.7.2014 13:31

P29e84t73r 16P17o12k56o53r29n50ý 4702185952283

Pane Kheile, netušil jsem, že píši "zoufalé bláboly, jen neguji a neuvádím žádná fakta, návrhy ani argumenty". :-/

+1/0
15.7.2014 12:35

J70i79t41k16a 44P42a31v95l38í59č30k32o27v90á 6296766136507

Pan Kheil taky asi neví, že se jeho jméno u mínusu objeví.

+1/−1
15.7.2014 12:40

P43e22t47r 61P21o34k51o68r90n18ý 4882405432483

;-)

0/0
15.7.2014 12:41
Foto

J88i81ř70í 89K25h29e75i59l 9336324550233

Aha, už to vidím. Panu Sladovníkovi jsem plus v 15.7.2014 11:41 dal omylem a beru ho zpět, jinak já nikde nic takového nepsal. Ovšem to bohužel nic nemění na tom, že se zde v některých svých příspěvcích vyjadřujete mírně řečeno "neslušně".:-/ Dál to rozebírat nebudu.

0/−3
15.7.2014 12:44

P84e83t84r 64P33o52k47o29r74n83ý 4792185672163

Nepsal, ale souhlasil jste s tím. Pokud považujete za neslušné to, že si dovolím s vámi nesouhlasit, tak se s tím budete muset nějak vyrovnat. Ještě k té neslušnosti. Moje dva smazané příspěvky jsou z 18.5.2014 a 13.6.2014. Tak to asi se mnpou nebude tak hrouzné. ;-)

+2/0
15.7.2014 12:51
Foto

J64i75ř50í 23K16h97e25i81l 9436444290383

Souhlasné plus jsem klikl omylem, smazat ho nemůžu. Nesouhlas s názorem do diskuze patří, určité hodnocení něčeho, co s tématem diskuze vůbec nesouvisí, už nikoliv. Moc dobře víte, kde jsem se u vašeho příspěvku ohradil. Dál bych to nerozebíral.

0/−3
15.7.2014 12:55

J60i83t73k83a 88P25a15v96l48í66č83k35o84v46á 6916246726147

Vy mínusujete i když diskutujete a klikáte svoje mínusy všude.

+1/−1
15.7.2014 12:59
Foto

J12i62ř32í 18K63h10e18i19l 9256574970123

Je fakt, že nepamatuju příspěvek od vás, kde bych mohl souhlasit. Jinak i zde opět nemáte pravdu.;-)

0/−3
15.7.2014 13:04

P49e50t45r 93P90o63k55o89r94n63ý 4122705662963

Ale já vám přece právo na vlastní názor neupírám. Pouze jsem učinil dotaz v jednom případě, který jsem považoval za lživý a vy jste s ním souhlasil. Pokud to nevíte, tak v případě tzv. ukliknutí, můžete to dementovat. Občas se to přihodí každému. Většina, to ihned dementuje, vy jste reagoval až na můj dotaz.

+2/0
15.7.2014 13:07
Foto

B91o25ř38e69k 15M11e18z39n41í66k 3160523290729

To su vážně zvědavej, co z toho zase vyleze za kriplzákon.

0/0
15.7.2014 12:20

M74a78r98t57i98n 46K27u43d89r89n55a 3389676829190

Jednou ze základních otázek je, jestli má být vysoký státní úředník navázán na politiky. Většina asi odpoví, že ne, ale pak je zase otázkou, jestli nebude obtížnější prosazovat nějaký směr, když to nejvyšší státní úředníci budou moci různě sabotovat. To ale nemění nic na faktu, že obstrukce jsou nejvyšší trapností jakékoli opozice.

0/−2
15.7.2014 12:04
Foto

J47i59ř61í 50K65h18e92i80l 9556514960923

No nebude moct ze strany úředníků docházet k sabotování zadávaných úkolů, když jejich činnost bude podle služebního zákona spadat pod aktuální platnou právní úpravu zákoníku práce.;-)

+1/−3
15.7.2014 12:09

M20a18r78t87i47n 44K82u25d25r64n54a 3709306799580

Tak samozřejmě nebuďme tak naivní, že ti úředníci nebodou schopni negativně/pozitivně ovlivnit směřování nějaké vlády.

+2/−1
15.7.2014 12:13
Foto

J34i47ř24í 76K42h35e29i93l 9166544120623

Pokud úředník bude negativně ovlivňovat chod ministerstva a nebude plnit úkoly v duchu zadání od ministra, tak bude moct v rámci zákoníku práce obdržet výpověď - i to je smysl služebního zákona. A né, aby při neplnění pokynů ministra úředník onoho ministra žaloval za neoprávněné odvolání, tak jako se to děje nyní.

+1/−3
15.7.2014 12:21

M63a81r96t53i15n 12K52u16d34r21n12a 3179936849660

Všechno se dá plnit a plnit. Opravdu věříte, že někdo bude plnit se stejným nadšením úkoly směřující od Kalouska a od Sobotky (jako ministry financí)? Já tomu nevěřím. Na absolutní nezávislost nevěřím. A co v reálu přinesou pozitivního úřednické zkoušky opravdu netuším.

+3/0
15.7.2014 12:28
Foto

J92i82ř15í 89K29h85e59i67l 9426414730633

Bude muset plnit.!! Právě v tomto směru služební zákon společně se zákoníkem práce donutí úředníky, aby se chovali jako úředníci a zaměstnanci státu, kteří plní jako zaměstnanci státu to, co jim zaměstnavatel (ministr) dá za úkol a nepřebírali na sebe roli politiků (ministra). Politiky kontrolují voliči, úředníky bude kontrolovat služební zákon společně se zákoníkem práce. Tečka.;-)

0/−3
15.7.2014 12:37

P67e89t24r 71P42o45k80o28r43n27ý 4202485682773

Když tomu věříte. Já takový optimista nejsem. :-/

+3/0
15.7.2014 12:40
Foto

J72i33ř23í 45K17h82e57i67l 9366204100643

Tak jsme zase u toho, že jen čas rozsoudí, zda to tak fungovat bude (což bude jen dobře) a nebo zda bohužel bude platit, že čech si svou cestu vždycky najde.:-/

0/−3
15.7.2014 12:47

P81e75t13r 23P64o22k41o47r84n25ý 4202485682703

Máte pravdu. Říká se, že nové koště dobře mete. Ale moje životní zkušenosti ukazují, že ne vždy to platí pro dobro celku. :-/

0/0
15.7.2014 12:53
Foto

J22i65ř33í 74K72h66e30i50l 9226364530963

Ještě by nám lady Zajíčková mohla sdělit svůj názor, když tady sází mínusy jak mrkev na zahrádce.;-)

0/−2
15.7.2014 13:35

M33a89r15t98i63n 13K71u77d62r14n24a 3299626969160

Kdyby tomu tak bylo, tak už nyní neexistuje korupce. Zákony přece existují, zákoním práce také. Služební zákon a zákoník práce nemá nožičky ani ručičky, takže nic nemohou kontrolovat.

+1/0
15.7.2014 12:56
Foto

J30i92ř56í 22K74h75e45i70l 9916434600473

Nesouhlasím. Nožičky ani ručičky s tím nemají nic společného. Samozřejmě kontroluje ministr - úředník pracuje blbě - úředník dostane výpověď - ministr bude mít oporu v zákoníku práce - úředník nebude moct ministra žalovat za neoprávněné odvolání. Tečka.

Ministerstvo může překontrolovat NKÚ - při pochybení může podat trestní oznámení. Tečka.

Ministra (jako politickou reprezentaci) kontroluje premiér - premiéra může předčasně dle Ústavy odvolat prezident, v řádném volebním termínu stanoveném prezidentem může takové politické reprezentaci vystavit svoje hodnocení volič. Tečka.

Prezidenta může žalovat poslanecká sněmovna, jejíž složení závisí výhradně na voličích. Samotného prezidenta opět volí volič. Tečka.

Je jen jedna cesta a to přes důvěru v zákony a jejich dodržování.;-)

0/−1
15.7.2014 13:19

P42e43t41r 63P76o69k67o87r50n42ý 4842615172753

Důvěra v zákony a jejich dodržování je hezká, nicméně vymahatelnost práva je u ná tristní. Dovedu si živě představit, jak minstr odvolává úředníka v Horní Dolní. :-/

0/0
15.7.2014 13:23
Foto

J90i18ř18í 50K14h21e74i59l 9106574650233

Tak úředníka v Horní Dolní v první fázi neřeší hned ministr, ale ředitel daného úřadu, aspoň myslím.;-)

0/−1
15.7.2014 13:39

M78a30r87t29i23n 64K12u64d38r43n31a 3509476599940

Vy děláte, jak kdyby teď zákoník práce neexistoval. I nyní může špatně pracující úředník dostat výpověď. Zažalovat může kdokoli kohokoli, to s tím nemá nic společného. Jedna otázka, podporoval byste přijetí tohoto zákona (v tomto znění) pokud by ho navrhoval Nečas?

+2/0
15.7.2014 13:24
Foto

J19i65ř87í 17K94h15e97i83l 9366624500393

Já v roce 2010 ODS volil a pokud by to v tomhletom znění ODS navrhla, neměl bych s tím problém. Jenže ODS a Nečas měli jiné zájmy, než průhlednost a dobrou kontrolu ve státní správě, co si budeme povídat.:-/

0/−2
15.7.2014 13:43

M48a72r81t43i83n 96K62u89d46r98n30a 3299306589510

Ptal jsem se samozřejmě na současnou dobu, pro Vás tedy, pokud by to navrhoval např. Kalousek (představte si čistě teoreticky, že by byl premiérem)? Nějak se nemůžu zbavit pocitu, že Sobotka je člověk, kterému jde tak strašně o průhlednost a dobrou kontrolu státní správy. Celkem i věřím slovům Ratha, že chtěl Sobotka po Hejtmanech, aby posílali peníze ze státních zakázek na "účet" ČSSD.

+1/0
15.7.2014 13:48
Foto

J47i57ř86í 66K13h54e26i64l 9936224490703

Tady je potřeba hlavně rozlišovat fakta co se navrhuje a co to přinese za změnu. Ne kdo to navrhuje. Sobotku nemám za svatouška, ale Rathovy myšlenky (i vzhledem ke stylu, jakým se ve sněmovně dříve prezentoval) nemůže soudný člověk přece brát vážně.;-)

0/−1
15.7.2014 14:09

P18e79t45r 60P66o71k35o63r91n55ý 4102475522833

Nechtěl jste nahodou napsat, že "... Sobotka není člověk ..."? Ta vaše věta mi nějak nedává smysl.

+1/0
15.7.2014 14:28

P68e58t19r 44P67o85k45o63r60n36ý 4492945472833

Já v roce 2010 ODS nevolil. Nicméně zkuste mi vyjmenovat aspoň jednu vládu, která měla zájem o průhlednost a dobrou kontrolu ve státní správě. Nevěřím ani ANO nebo Úsvitu. Z vlstní zkušenosti vím, že všem jde pouze o to, dostat se ke korytu. Liší se pouze v tom, na kterou skupinu voličů mají políčeno a podle to přízpůsobé volební kampaň. Zatím se stále nejvíce vyplácí cílit na lidskou závist. :-/

+1/0
15.7.2014 14:26
Foto

J32i17ř87í 30K43h36e54i20l 9116474630563

Tady nemá smysl ohlížet se, co bylo, ale spíš řešit, co je potřeba udělat nyní a co bude. Máte právo něčemu nevěřit, ovšem je to z vaší strany zase jen ono pověstné věštění z křišťálové koule, co se stane a o co všem jde. Chce to čas, na hodnocení je dnes brzy, aspoň u téhle vlády.

0/−1
15.7.2014 14:57

P94e94t58r 90P56o49k23o29r85n67ý 4552585532623

Po letech zkušeností jsem raději pesimista, který může být mile překvapen, než optimista, který bude zklamán.

První kroky této vlády se v ničem neliší od kroků předchozích vlád ČSSD.  ANO v čele s Babišem nevěřím vůbec.

+1/0
15.7.2014 15:06

P34e54t29r 18P21o70k34o50r40n83ý 4672785132253

Krásná ukázka "JIstě pane ministře" a "Jistě pane premiére" ;-)

+1/0
15.7.2014 12:31

T39o57m56á70š 80Z20e90m50a14n 3685788104805

Jestli se neplatu, tak ten zákon má zajistit trvalé koryto nedávno dosazeným kamarádíčkům a nijak neřeší odpovědnost za chyby a "úmyslné chyby" úředníků.

Nepříjde vám, že to je podpora korupce vydávaná za "boj proti korupci"?

+3/−3
15.7.2014 11:47
Foto

J27i97ř64í 61K39h76e80i12l 9986894910363

Tak to se hrubě pletete. Každý úředník bude odvolatelný generálním ředitelem státní správy (a i ten bude mít omezený mandát) a každý úředník bude mít nově podle služebního zákona daleko vyšší odpovědnost za své kroky.

0/−3
15.7.2014 12:06

P91e32t54r 63K74o33l77á45ř 4978885375208

Čím více pravičáčtí gauneři kvičí, tím více roste podpora této vlády.:-P

+2/−7
15.7.2014 11:18

P83a76v42e71l 82S50l59a39d20o89v16n52í75k 6317373117326

Podpora bych neřekl, ale čím více kvičí, tím se jedná o potřebný zákon. Snad konečné znění tohoto zákona bude pro tuto zemi lepší než zákon o církevních restitucích. Ten byl také potřebný, ale prošel ve znění krajně nevýhodném. Doufám, že novináři dále sledují osud vráceného majetku, hlavně toho, který církev obratem prodá nebo převede někomu jinému - a komu.

+2/−6
15.7.2014 11:25

P23e39t67r 64P44o88k87o46r85n38ý 4452105642823

Pane Sladovníku, souhlasím s vámi, že zákon o církevních restitucích byl potřebný. A je to i vinou ČSSD, že nebyl přijat už dříve. :-/

+4/−1
15.7.2014 11:28

P38e69t54r 77P61o43k19o28r58n39ý 4622265112253

Pane Sladovníku, můžete mi vysvětlit, v čem se mýlím? Nebo mínusujete už ze setrvačnosti?

+3/−1
15.7.2014 11:34

P11a87v52e94l 75S23l83a58d69o54v48n86í53k 6347953217246

Já vaše zoufalé bláboly nemínusuju a už na ně ani jinak nereaguji. Ale diskutovat s někým, kdo jen neguje a neuvádí žádná fakta, návrhy, ani argumenty opravdu nejde.

+1/−4
15.7.2014 11:41

M38a55r16t77i81n 30K53u75d66r23n93a 3809376129280

Vždyť tam má od Vás pan Pokorný mínus, Vy nevíte co děláte nebo Vaši ruku vede někdo jiný?

+3/−1
15.7.2014 11:45

P86a72v44e97l 85S49l34a50d98o78v98n98í38k 6737893837316

Já ho nemínusoval. Nebo myslíte, že to tady čtu jen já a vy? Pan Pokorný má u svých příspěvků zpravidla více mínusů než plusů.

0/−3
15.7.2014 11:48

M46a25r34t69i94n 47K29u66d97r29n18a 3109886779420

Pane Sladovníku, teď jste jen dokázal, jak lžete. Prozradím Vám tajemství, když na to číslo kliknete, tak se dozvíte, kdo mínusoval a kdo plusoval. A u příspěvku pana Pokorného je mínus od nějakého pana Pavla Sladovníka;-D Vy jste fakt komik.

+4/0
15.7.2014 11:52

P52e30t10r 80P89o97k34o74r13n14ý 4172975812303

Pane Sladovníku, druhý Pavel Sladovník s číslem 67376 skutečně být nemůže. Kliněte si na ta čísla a zjistíte, že jste to byl skutečně vy.

+4/0
15.7.2014 11:53

V24á11c76l38a71v 44P22o76u57s91t34k25a 3409874306256

a timhle jste panu Sladovnikovi znicil celou jeho existenci na zdejsich diskuzich ;-D

+2/0
15.7.2014 12:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.