Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vojenské zásahy Izraele spíše zvyšují popularitu Hamasu, míní politolog

Izrael nezničí Hamas silou, ale změnou strategie. Tvrdé vojenské akce Izraele v Pásmu Gazy spíše zvyšují popularitu radikálního palestinského hnutí, vysvětluje v rozhovoru pro iDNES.cz politolog a odborník na Blízký východ Marek Čejka. Stále silnější pozice v izraelské politice podle něj získávají političtí radikálové a odpůrci mírového procesu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P84e42t11r 74P56o38s59p64i81s57i71l 4483880845193

Další ukázka, co za sebranku v sekci blízkého východu sedí v Orientálním ústavu. Islamofilní aktivisté (Ostřanský, Ozel Volfová), krásně doplňuje tento palofilní expert.  Ne nadarmo je Orientální ústav pravidelně vyhodnocován jako nejhorší pracoviště AV ČR...

+3/0
16.7.2014 20:02

M17a42r73e23k 24Š12i34m26o22n 2304387938168

Tohle není palofilní expert. Je to člověk, který studoval izraelskou otázku celý svůj život. Žil dlouho v Izraeli i palestinské zoně. Kolik času jste studiu izraelsko palestinské otázky věnoval vy?

0/0
26.7.2014 22:13

V30l75a17d10i77m20í33r 46V81e47t54e85š77k62a 2331365625852

Česko Čejko...... Pokud ti někdo trvale pálí rakety do civilního obyvatelstva tak se s ním těžko uzavírá mír. Jak že se jmenoval ten film? Aha, Ještě větší blbec než jsme doufali.

+3/0
15.7.2014 18:52

M34a75r26e70k 14Š94i15m20o49n 2674307808468

Ale on neříká, že se má nabídnout mít. On říká, že jim má nabídnout lepší životní podmínky, aby Hamás ztratil své příznivce. Prostě je podplatit. Čína to tak dělá už dlouho třeba v Tibetu.

0/0
26.7.2014 22:15

V61l32a38d88i74m56í93r 37V65e48t37e68š86k86a 2451605785972

Po r. 48 (nebo 45?) ten pronárod od OSN dostal stejné podmínky jako Židé. Ovšem odmítl je a jeho samozvaní představitelé prohlásili, že budou bojovat což do dnešních dnů plní. Jak je potom chceš "uplácet"?

+1/0
26.7.2014 22:47

M63a35r94e62k 77Š44i26m79o11n 2884377518128

Pronárod jsou obyčejní lidé, kteří se chtějí mít dobře a zapomenout časem na to, že jsou Palestinci. Militantních pošahanců jsou procenta. Další vojenské akce popularitu Izraele prostě jistě nezvýší. Nejsem expert, nevím, jak přesně to udělat, zeptejte se v Číně. Už jenom tím, že umožnil Tibeťanům snadné spojení do východní Číny, nabídl jim školy a práci, mladí Tibeťané na Tibet zapomínají. Tady to bude asi složitější, ale nic, co by Židé nezvládli.

0/0
29.7.2014 2:52

V64l45a84d32i57m88í87r 76V41e34t30e84š47k56a 2831265595532

Nikdy nezapomenu na tv záběry, kdy oni "obyčejní lidé" radostí křepčili po masakru amerických dvojčat. Je to jedna z mála věcí, které v naší socialistické televizi věřím neboť jsem to viděl i na nejrůznějších zahraničních kanálech.

+1/0
29.7.2014 9:44

V41e51r14o93n84i82k83a 86H22r19o72z66n65á 9858622823910

Jako expert pŕes arabské záležitosti by měl vědět ,že to takhle nefunguje !

0/0
27.7.2014 12:45

M82i64l39o56s72l12a65v 38U15r19b24a30n 2604983296571

Za popularitou Hamasu stojí ničím nepodložené komentáře. Počty mrtvých vždy záleží na tom, kdo je hlásá. Je logické, že akce Hamasu jsou připraveny tak, aby byl počet obětí, a je jedno na které straně, co nejvyšší. Ochránci čehokoliv se postarají aby byl obviněn viník, byť nejsou seznámeni se situací na bojišti.Rv

+2/0
15.7.2014 11:02

V57e85r47o17n78i61k11a 44H44r79o24z19n74á 9488672123550

Pan politolog i vaří z vody ,protože Hizblláh je hlavně podporován Iránem a ne Syrií.

Takže to cucání z prstu by měl už nechat a věnovat se nějakým jiným "politologickým" problémum ! VeVak a Teherán se  budou divit!

+5/0
15.7.2014 9:11

M72a28r86e13k 80Š39i84m74o88n 2754687628368

On řekl, že Hizballáh s Íránem nespolupracuje? Nikde jsem to v článku neviděl. Pouze srovnává, že Hizballáh spolupracuje se Sýrií, zatímco Hamás už ne, i když v otázce boje proti Izraeli jim to asi nebude vadit.

0/0
26.7.2014 22:19

V22e88r25o19n79i47k54a 13H39r81o29z93n75á 9578912893880

Byla to jenom spekulace. Ale je vidět jak hluboká je trhliny mezi sunnity a šiity i co se týče Israele ! Hizballáh na Israel vypálil za celý konflikt jenom dvě symbolické rakety z území Libabonu a jinak se palestinského dobrodružství nezučasťnuje,co je zajímavé. Nevím co se zatím skrývá,ale jelikož je řízen ajatoláhy a VEVAKem z  Iránu a Irán se snaží o zmírnění sankci , nikdo neví ! ;-D

0/0
27.7.2014 12:43
Foto

J46a17n 67N57o41v22á26k 9759276111722

to Moravec a to same plati viceme i to co tu pisu o komunistech a rozdeleni nasi spolecnosi to opet neni jen dusledek komunistu a nekomunistů v CR - vsimini se rada tzv levicaku je snaha vyvolat ve spolecnosti pocit ze vsichni levicaci jsou naprosta a nebezbpecna zvirata a opacne az se nakonec postrilime - nebo v ale a to v pripade ve ktery doufám si zprava doleva uvedomíme rada lidi co pise napr sem jsou naprosto bez legrace cizi agenti a my jsme populace jejiz dalsi osud se dotycni snazi ovlivnit tak aby to zvenci vypapadalo ze jsme po sobe zacali strilet z vlastni vule za to vyjde -ale ono to nevyjde protoze uz je to tak proflakle ze to casto nefunguje a lide vedi ze je jimi hrube manipoulováno .... ovsem kdo se ceho vlastne snazi doshanout je v takto komplikovane propagandisticke válce která navíc s ubíhajícímu roky prestává byt unavna a zacina byt smesná pomerne slozite s jistotou rict protoze princip prave ten ta stejna strana vam cpe ruznymi prostredky ruzne nazory do cehoz se michaji legitnimni nazory ostatních a skutecnost a vysledek podle me je ten ze nad tim nemá sebemensi kontrolu uz ani ten kdo to zacal zacíná se to obracet proti nemu -  viz je jasne ze znacnou cást tohoto informacniho boje vede rusko - neda uz se ovsem rict ze by se zdalo ze s vysledkem ktery ocekavalo a ze je v sitauci kterou si pralo - naopak sice dal vede svoji kampan ale nikdo nemá uz kontrolu protoze to dela i protistrana i civilisti a vysledkem je totalni chaoz naprosto nevypocitatelne vysledky svych dalsich napadů...... nemyslím ze rusko touzilo po mezinarodni izolaci  absolutní a navzdy ztrate jakekoliv nadeje na to ze muze byt dosazeno toho co bylo cilem -tedy udrzet rusku status kdy má kontrolu nad svými sousedy - no tomu ze nase spolecne sily a ty ruske stoji proti sobe na ruske hranici letadla se mijeji plne bomb nekde nad nebo za hranici kde se otaci nez prijde stav ze ten naklad shodi  k cemuz driv ci pozdejc dojde - no proste ocitnou se na prahu temer nevyhnutelne valky

0/−1
15.7.2014 9:08
Foto

J28a13n 91N48o18v31á89k 9989986941112

kterou nezle vyhrat se rozhodne neda povozovat za pozitivni vysledek propagandy a tajnych operaci , operaci pod cizi vlajkou atd - naopak nic jim nevyslo..R^ a to je dobře.[>-]

0/0
15.7.2014 9:11
Foto

J23a97n 26N89o97v91á36k 9339466931842

Jediny co je samozjrejme spatne i pro nás je to ze vysledek je az natolik zly prakticky nemajici co ztratit - uzemi Sibire postupne osidlují cínany - ne protoze by chteli ale protoze nemají nad tim uzemi faktickou kontrolu ani ekonomickou nejsou schopni ovládat natoz ubránit a uvědomují si ze cina se nemusi ptat ...... nebot taky vi ze bud si to vezmou v klidu a i s cinany to muzou zatim papirove nechat jako soucast ruska nebo to postupne obstadi tak jako tak a ve vhodne chvili to i vojensky ovladnou - ochrani pred nejakym nebezpecím a udelají z toho soucast ciny bez souhlasu kremlu - no jak rikam na druhe strane stoji v ohotovosti cele NATO a EU s umyslem nenechat jim ani Krym - neprijemna situace nechtel bych byt rus sice nikdyale ted 3x ne.

0/−1
15.7.2014 9:18

M51i67r11o14s93l10a72v 48M90o78r73a36v98e47c 5432212723855

Srovnavate nesrovnatelne a pisete o jinych problemech....

0/−1
15.7.2014 9:15
Foto

J92a94n 87N33o18v51á66k 9429296881522

Vy jste polozil dve ruzne zbytecne otazky...

0/−1
15.7.2014 9:43
Foto

J79a16n 86N75o44v90á43k 9239306271602

a btw pokud myslite ukrajinu / izrael - tak jako sorry to jsou situce te stejne valky na ruznych bojistích to se nesrovnává to proste souvisí s tim jak velmoci bojují o sve zajmy a jasne vlastni predstave svetoveho usporadani v budoucnu a male narody jako my o vlastní existenci..

0/−1
15.7.2014 9:51
Foto

J17a26n 36N85o97v77á56k 9869296501752

a Izrael nekde napul je to maly narod ktery bojuje o preziti ale zaroven je to regionální jaderná velmoc ktera pokud pouzije to co má v rezerve muze dost rozhodit vysledky cikoliv snahy - a ma na sklade i celkem chytrou vlastní tajnou sluzbu ktera je stejne dobra jako ty bomby..

0/0
15.7.2014 9:53

L53e98o96p27o59l59d 47L60a80s82k94o21v71s85k59ý 5641569989972

Jak z toho ven? Udělat velkorysou tlustou čáru za minulostí, dohodnout se na závazných pravidlech soužití, nekompromisně trestat každého jednotlivce, který tato pravidla bude porušovat a odstřihnout ty, kteří tyto spory dosud podněcovali, ačkoli skrytí v ústraní, neboť na nich velmi, velmi výhodně profitovali.  Protože každý konflikt znamená obrovský byznys a přijít o něj se nikomu nechce.    A ještě něco. Tušil jsem, jaká bude reakce na pana politologa. Tak jo čecháčci, oni vlastně všichni ti mladí lidé, kteří vystudovali, čerpali z historicky dostupných pramenů a zkušeností mnoha odborníků, kteří se touto problematikou zabývali a zabývají - tak oni jsou vlastně všichni hloupí. Tady vystupují v diskuzi jenom odborníci - často s fašistickými sklony - takže kdo jen trošičku se pokusí vyslovit jiný názor než je ten jejich, je prostě blb.  Ještě, že je vás tak málo. A americký herec Retford jednou řekl: "I mravenec, přesto, že je tak malý, se dokáže nasrat". Zapamatujte si to.  ;-D;-D;-D [>-][>-][>-]

+1/−1
15.7.2014 8:54

M51i67r95o84s77l60a46v 19M72o19r55a98v48e76c 5362172893575

Na tlustou car musí byt DVA! A Hamas o zadnou caru nestoji. Umi zit jenom bojem a jiny život nemá pro nej smysl. (Zde je velka podobnost s IRA.)

+7/−1
15.7.2014 8:59

L84e40o95p61o49l43d 65L95a54s49k36o43v31s56k87ý 5771819789682

To je přece jasné, že na to musí být dva. Věřím tomu, že i Hamas by skončil, pokud by se podařilo dohodnout na té "tlusté čáře". Ale hlavně, je třeba ihned utnout všechny ty byznysmeny, kteří mají zásadní podíl na tom, že až dosud selhala veškerá snaha o vyřešení toho konfliktu, který trvá již 72 let. !

0/−4
15.7.2014 9:04

M30i45r79o49s85l37a15v 80M44o27r84a64v95e11c 5782252133455

Byznysmeny? Prectete si muj příspěvek hned pod timto....

Palestinci ziji z mezinarodni pomoci. I Izrael jim prispiva nemalou castkou. Ostatne i Egypt byl uz v nedavne minulosti donucen zasáhnout proti Palestincum silou. Proc asi? A Egypt je arabsky stat-stejne jako Palestinci jsou arabove. Proc Palestince před lety vyvrazdili Libanonci? Proc Palestince tedy nechteji prijmout v zadnem arabskem state. Když jim jde udajne pouze o jejich dobro.(Samozrejme-jednim z duvodu je bič na Izrael, na druhé strane v utečeneckých taborech ziji v zahranici Pakestinci uz několik generaci. Proc asi?) Tak bych mohl dlouze pokracovat.

+4/−1
15.7.2014 9:13

L11e33o40p87o33l20d 20L75a50s62k66o31v65s97k66ý 5851539769442

Ani Vy ani já o tom nevíme vůbec nic. My pouze víme, že se něco stalo. Proč a co všechno se kolem té události dělo, nemáme šanci se dozvědět. Tak jako v běžném životě fungují různé zájmové kapitálově propojené skupiny, o to větší vliv, ale i agresivitu projevují obdobné byznys lobby v těchto národnostních konfliktech a ve válečných konfliktech.  A nevíme ani to, proč došlo k těm násilnostem v minulosti. Právě proto říkám - tlustá čára a přestaňme se vracet k tomu co bylo, když nevíme, co tomu předcházelo. Když se Němci dokázali omluvit nám Čechům, tak proč by se totéž nepodařilo i jinde. Jenže tento způsob debaty, který se tu vede, nikdy  ničemu nepomůže.  !!!

+1/−1
15.7.2014 9:21

P54e68t56r 67M98i47c21h89a53l 2340634161532

A jak chceš tu tlustou čáru udělat, když sám HAMAS nemá zájem ani o dočasné příměří, o klid zbraní? Naprosto nechápeš základní princip.

+4/0
15.7.2014 9:51
Foto

J52a75n 57N48o80v96á35k 9699736451742

To reseni tluste cary v mem podani rovna se dojit technickymi prostredky a taktikou ke stavu ze Izrael dávno nestrili a Hamas dávno nemá cim - ono pokud se situce obrati na tolik ze z kopcu budou Paloske rakety pozorovat vysmati Izraelci a jen suse informovat v TV - dnesni den jednostraneho primeri ze strany Izrale vypalil HAMAS na Izrael XX raket za XXXXX dolarů, zádná strela samozjrejme nezasahla cil jako uz dlouho ne.... obrana nas stála 50x mene nez Palestince utok... dokud proste tem debilum neprestanou ostatni davat penize na rakate a vlastni lidi je napichnou na vidle za to ze nemaj co zrat ...a budu sami chtit jedna s Izraelem aby jim pomohl Hamasu se zbavit - jedina dalsi moznost totiz je vsechny a uzemi naveky okupovat bez jejich pritomnosti, ale genocida neni uplne popularni a s globalniho hlediska to neni reseni..

0/0
15.7.2014 10:21

L47e59o78p29o27l77d 51L34a44s70k44o87v43s34k91ý 5751439659852

Jak? Jak jsem naznačil. Když se najde vůle a podepíše dohoda, potom Hamas bude mít jenom dvě možnosti, buď uzná dohodnutá pravidla a bude je dodržovat, včetně složení zbraní a nebo bude čelit sankcím.

0/0
15.7.2014 11:30

M21i44r18o24s54l17a58v 85M88o28r17a70v19e92c 5192172293275

Něco malo vim. Zajimam se o tento problém uz delší dobu a navstivil jsem nektere arabske staty i Izrael. A verte-ze mezi Araby bych zit nejen nechtel a neumel, ale ani by to nebylo mozne. Vse je ovšem na velmi dlouhe povidani....

+2/0
15.7.2014 10:22

L93e21o11p10o29l45d 18L63a42s33k55o14v63s68k83ý 5611109659322

Máte pravdu, je to specifická komunita, kdy bude muset být vynaloženo ještě mnoho úsilí, než se situace alespoň částečně změní k lepšímu. Obdobný problém, jako naši romové. Jsou mezi nimi tací, kteří se úspěšně integrovali do společnosti a pak ta zatím většina, která ještě odmítá tu integraci. Je to samozřejmě "běh na dlouhou trať". Ale stojí za to do toho jít.

0/−1
15.7.2014 11:35

M15i70r69o41s88l33a27v 72M61o50r78a35v15e73c 5812312643855

Le se bránit pouze vyjednavanim? ze se nebranit silou? Cituji:

BrigádyKásam již ohlásily, že o příměří nestojí.

"Nikdo nás oficiálně a ani neoficiálně kvůli příměří, o kterém médiainformovala, neoslovil. Pokud je obsah návrhu pravdivý, je to kapitulace, cožnaprosto odmítáme," citovala AFP z prohlášení ozbrojeného křídla Hamasu."Naše bitva s nepřítelem ještě zesílí," dodaly brigády Kásam.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/rakety-dopadly-na-turisticke-letovisko-eljat-izrael-pc1-/zahranicni.aspx?c=A140715_071658_zahranicni_skr#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=zpravodaj&utm_content=main

+2/0
15.7.2014 8:43
Foto

J91a98n 98N59o22v83á13k 9819346591332

:) kapitulaci ale nemuze prece nidko cekat za tyden , to by tam museli hazet atomovky :-)

0/0
15.7.2014 10:24

I18v18a37n 85M12a58r56e61k 6324778822

Samozvaní "politologové" či "lobbisté" jsou funkce které "zbožňuji" ,to už je mi milejší ten týpek co se vydává za poslance ,s tím je aspoň nějaká sranda  ! ! ! 8-oR^ Rv

+4/0
15.7.2014 8:18

M55a83r67e84k 16Š27i80m31o41n 2144977698118

Samozvaní? Samozvaní jsou hlavně diskutující na idnesu. Tenhle pán strávil v Izraeli i v Palestině polovinu života a jejich dějinám i současnosti věnoval celý život. Opravdu si myslíte, že otázce blízkého východu rozumíte víc?

0/0
26.7.2014 22:22

D65a71v92i86d 66K58r63á72l 1929646529238

jestlipak i dnes přijde nějaký další odporník...;-D

+4/0
15.7.2014 8:13

J91i33r56i 27K30o97s85t12k45a 2258412746152

"Vojenské zásahy Izraele spíše zvyšují popularitu Hamasu".

toho hamasu, ktery pouziva deti a zeny jako zive stity? toho hamasu, ktery se cilene snazi zabit co nejvice izraelskych civilistu? dokud budou arabove z gazy strilet rakety na izrael, jsem proti veskere mezinarodni pomoci pro tuto oblast.

+6/−2
15.7.2014 7:57

O65n31d60ř92e54j 34Š48r16u70b24a19ř 1705881135686

dokud se v cechach budou krast auta, jsem pro to cechy obklopit ostatym dratem a nepostet nikoho ven

0/−2
15.7.2014 7:58

J14i88r90i 40K53o92s81t70k63a 2118422286942

tohle srovnani se moc nehodi.

+3/−1
15.7.2014 8:10

O33n85d33ř96e86j 30Š45r97u70b27a68ř 1255461515776

procpak ne - jde o princip kolektivni viny.

+1/0
15.7.2014 8:14

J24a84n 37M26a39z80ů23r53e83k 2878814338935

rozdíl je v tom, že Hamas si tam lidé zvolili

+1/0
15.7.2014 8:22

J66i59r59i 36K39o24s30t47k26a 2328492536142

mam na mysli to, ze nase vlada, resp. policie se alespon castecne snazi temto cinum branit, nebo je resit. v gaze je to naopak.

+1/0
15.7.2014 8:24

I96v85a30n 74M93a12r25e67k 6854368832

Šrubaři vrať se meteleskublesku na "Alík-a" ano  ? ! ? ! Rv

+1/0
15.7.2014 8:20

O13n46d80ř79e11j 45Š25r63u36b78a48ř 1215901385116

copak, nedokazete pochopit podtext :-)

0/0
15.7.2014 8:23

O25n14d60ř91e44j 83Š22r41u93b92a78ř 1895841665646

na druhou stranu souhlasim, ze FINANCNI "pomoc" nicemu neprospiva

+2/0
15.7.2014 8:00

M17a39r74e55k 89Š58i44m28o11n 2114687238738

Zvyšují popularitu Hamasu uvnitř Gazy, tedy u palestinských voličů. Kromě toho dostávají jen takové zprávy, které Hamas pustí. Při pocitu ohrožení vždy získávají popularitu radikálové.

0/0
26.7.2014 22:25

J65i85r94i 90M73u77r96y63c 7754513524710

Zajímalo by mě, co by pan politolog říkal, kdyby nějaká teroristická organizace odpalovala z území sousedního státu (popř. autonomní oblasti - to není podstatné) rakety na Českou republiku, na jeho blízké. 

Navíc pokud by onen sousední stát nedělal zhola nic proti tomu, aby tyto teroristy zastavil v jejich činnosti - ani politicky, ani pomocí bezpečnostních složek. 

PS: prosím, zapojme selský rozum.

+7/0
15.7.2014 7:53

V70l52a86d10i20m59í58r 97M28o48r72a64v11e79c 3668950123583

Anení to třeba i tím, že Česko žádného souseda ani jeho autonomní území nijak neomezuje a nedělá z něho getho?

+1/−3
15.7.2014 8:04

A33l31e19š 55H54o97r12á14k 7225870122870

Sice netuším, co je to "getho", nicméně, myslím, že Izraelci desítky let projevují vyjímečnou zdrženlivost, na to, jaké záměry s nimi mají okolní arabské státy a pátá kolona, zvaná "palestinci".

+5/0
15.7.2014 8:12

V65l86a13d84i46m70í43r 17M50o52r69a94v35e91c 3318930213163

Máte pravdu, jazyková chybička se vloudila. Jinak pokud třeba toto považujete za zdženlivost (https://www.youtube.com/watch?v=9ZrQMfKktk4) pak máte jistojistě pravdu. Ale je třeba shlédnout dokument vyrobený izraelskými autory celý.

0/0
15.7.2014 8:16

A80l93e15š 52H30o43r25á25k 7535840952970

Ten historický exkurz je bezva. Co teda rovnou zrevidovat evropské hranice a uvést je do stavu po 1ww ? Blbej nápad, že jo .. Stejně blbej, jako argumentace o vzniku Izraele coby okupanta rozvinutých a kulturních palestinců. Současné území Izraele byla po 2ww poušť, po které se poflakovalo "pár" nomádů. Prvních pár desetiletí se Židé snažili s těmi kočovníky spolužít a civilizovat je. Že se jim to moc nepovedlo bych jim ale za vinu nekladl.

+4/0
15.7.2014 8:36

M71a56r19t61i61n 68J78i63r18o33u87s61e16k 7626355825628

Nepoflakovalo se tam pár nomádů. Lidé tam žili celé generace, než přišli židé s terorem v dubnu 1948. A začali ve velkém stylu, rovnou likvidací celé vesnice. Následně ve strachu z fanatických židů uprchly ze své země statisíce původních obyvatel.

0/−2
15.7.2014 9:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.