Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Porucha vedení a zabezpečení ochromila koridor mezi Prahou a Moravou

Po 18 hodinách se podařilo opravit trakční vedení mezi stanicemi Praha-Běchovice a Úvaly, které jsou na hlavním železničním tahu mezi Prahou a Moravou. Kvůli stržené troleji bylo několik desítek vlaků odkloněno a další výrazně zpožděny. Odpoledne však vlaky zastavila další závada, tentokrát na zabezpečovacím zařízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D11u33š45a78n 94Č66e51r17m24á86k 1131713909691

Prostě špatné poměry plodí špatnou morálku. Karel Marx.:-)

+4/−1
11.7.2014 11:36

K21a36m59i34l 17P65y44t64e34l86a 8572530231149

Ja myslel, ze spatna moralka plodi spatne pomery.

Mame se blbe protoze se tolik krade, nebo se tolik krade, protoze se mame blbe?

+2/0
11.7.2014 12:23

P43e37t12r 80C27v91i24k64l 7619224587573

typická otázka - bylo dřív vejce nebo slepice?

+1/0
11.7.2014 14:44

B33o83h34u56s21l86a71v 12K21r41á48l42í13k 2391130769456

Správně, Marxi. Čím bohatší společnost, tím víc je co krást. Kde nic není, ani smrt nebere.

0/0
11.7.2014 17:02
Foto

P86e35t81e62r 17J78a21b16l84o78n75o15v58s23k11y 1759826801191

Meškanie 15-20 min,to je len odhad.Aktuálne má medzištátny vlak EC Slovenská Strela +45 min / smer Děčín,Berlín,SC Pendolino do Františkových Lázní + 30 min!!

0/0
11.7.2014 11:30

M18a22r10t85i50n 12P71l93z94á98k 2517239258774

To jsou ale jediné dva vlaky s tak velkým zpožděním

+4/0
11.7.2014 11:39

P76a36v40e94l 49M54a72t28o70u42š20e66k 5520967408714

Včera večer R 875 v Kolíně na příjezdu cca 45 minut (samozřejmě se ztrátou všech přípojů), R 963 tamtéž cca 40 minut, IC 543 opět tamtéž cca 45 minut; dnes ráno R 878 na příjezdu do Prahy hl. n. cca 35 minut (přitom v Kolíně byl ještě včas) - to jsou jen namátkou spoje, jejichž zpoždění jsem během své cesty osobně registroval. Tedy nikoli jediné dva vlaky.

+1/−1
11.7.2014 14:53

M58i32r29o94s63l45a11v 84Z79i90k23m83u22n64d 7709633964373

Po bitvě je každý generál ... skutečnost, že člověk jezdí denně vlakem s něj ještě nedělá odborníka, spíše jen odporníka na řešení problémů vzniklých mimořádnou událostí na železnici.

Po vzniku mimořádné události je třeba zjistit sjízdnost trati, pád TV je zpravidla spojen s tvrdým zkratem, takže je nutné vymezit příslušný úsek, provést odpojení vadného TV a pak začít s organizováním ... dispečer provozovatele dráhy není devítihlavý drak požírající princezny, ale bytost s jednou hlavou a dvěma rukama, na níž se valí "tisíce" dotazů ze všech stran, která musí čekat na to, co se dozví od pracovníků prohlížejících trať, dispečer ČD, jak síťový, tak regionální, resp. jiných dopravců musí čekat až se něco dozví od dispečera SŽDC ... tak to funguje i jinde v Evropě. Z hlediska toho, komu ujel vlak, je to neskutečný bordel, který by se "na západě" nemohl stát ... jenže na tom západě, to vypadá někdy katastrofálně ... Loni jsem zažil mimořádné uzavření nádraží v Münsteru, chaos který tam zavládl byl zcela v rozporu s představou perfektní organizace, pro Němce příznačné ... Nikdo nic nevěděl, narychlo sehnané autobusy (stalo se to v sobotu, když není úřednictvo v práci) nebyly označeny ani papírem s ručně napsaným místem (nejbližší stanice) kam jedou ...

I když mi tato událost nabourala cestovní plán, operativně jsem ho upravil a bral to jako "zkušenost".

+1/0
11.7.2014 18:20

M32i82c15h35a38l 17H89r46u79š88o28v97s14k40ý 2316456756315

Zloději? :-) Tímhle úsekem jezdím každý den, včera večer jsme v Běchovicích stáli 40 minut, řekli nám porucha zabezpečovacího zařízení. Teď je z toho porucha trakčního vedení. Část vedení namontovali na nové sloupy s napínáky, takže bych tu poruchu viděl na špatně odvedenou práci lidí z trakčního vedení, tedy SŽDC. Kontrolní otázka: kdo to zaplatí?:-P

+4/−3
11.7.2014 11:15

M28i60r41o75s50l60a14v 36Z69i59k63m98u77n22d 7399293244343

Nesmysl, spadlo "původní TV" v traťové koleji číslo 2, prostě únava materiálu.

Izolátory jsou z porcelánu, stejného jako máte v podobně hrníčku nebo talířku v domácnosti a který k radosti hospodyňky praskne na svátečním ubruse, když je v něm černá káva nebo nějaké hezky mastná krmě .

Trakční vedení není stavba, která by měla vydržet nejvyšší stupeň zemětřesení, ale velmi labilní dílo, nikoli vlivem špatně provedené práce nebo vlivem nekvalitní údržby.

Vlivem namáhání na tah v důsledku teplotní dilatace materiálu prostě kovové prvky praskají (konzoly) a "toto ošklivé zacházení" jednoho dne přestane příslušnou součástku bavit a ta praskne. Důsledkem je ztráta upevňovacího bodu a prověšení troleje ... Příčinou prověšení troleje může být pád větve z okolní vegetace ...

Provoz je od 20,25 veden v úseku Úvaly - Praha Běchovice jen po traťové koleji číslo 1.

Jízdní řád je sestaven pro TŘI traťové koleje a prioritně se musí vyjezdit obousměrně příměstská osobní doprava, pak mohou jet dálkové spoje. Co se na trať nevejde, to prostě pojede odklonem přes Nymburk a Lysou ...

+5/0
11.7.2014 12:49

J46i30n24d39ř57i83c56h 81H86r74a59b90e47c 6463427521132

Pracujete jako výpravčí?Podle znalostí které jsou cestujícím na ...asi jako expert na porcelán.Výpravčího jsem už dlouho neviděl,zaskakují uklizečky.

0/0
12.7.2014 13:53

M64i61c80h31a11l 98H67r56u35š47o12v75s88k77ý 2896166846255

OK. Taky jsem netvrdil, že to vím přesně. :-)

0/0
12.7.2014 16:03

Z60d91e70n76e84k 92S63e84i53d44l 6314235300557

Pokud se nezačnou stíhat a hlavně trestat i výkupčíci kradených věci, tak to bude pořád začarovaný kruh. Přitom ti co kradou dostanou jen zlomek ceny z krádeže, zbytek si strčí do kapsy majitelé sběren. Jenomže to by u nás musel státní aparát chtít něco řešit.

+11/0
11.7.2014 11:14

J74a56n76a 48S91t33e46h61l67í13k20o81v80á 2929180840536

přesně tak!

+1/0
11.7.2014 12:04

B15o32h84u50s81l35a79v 67K26r45á56l63í45k 2431150909366

To by byla dobrá připomínka pod článkem o nějaké krádeži.

+1/0
11.7.2014 17:01

L28e21o38š 96K81r47á62l 4927871601

To se spraví a zase se vesele pojede dál. :)

0/0
11.7.2014 11:14

J94a14n 98M54o10d10r39ý 2983379797

Kdo by jezdil na moravu... Komu to vadí.

0/−10
11.7.2014 11:13

A73n48d76r19e31j 55O75l82e25k33s97a 3285541617811

Těm, co jezdijó z Moravíí R^

0/0
11.7.2014 11:20

K78l86á70r67a 68M91a61l31i40n75o68v70á 8452561343468

Ta porucha je ale v opačném směru.

0/−3
11.7.2014 11:28

I15v35a26n 86H51o12l17a50s 5167647468687

Ta porucha se pochopilteně projeví v obou směrech (stejně jako na silnici, když se jezdí ve zúženém místě střídavě jedním a druhým směrem).

+2/0
11.7.2014 11:32

J89o41z49e51f 27D74u22h39a71c39e45k 7271520183110

taka kradez sa neda kvalifikovat ako vseobecne ohrozenie?

+3/0
11.7.2014 11:11

T50o59m20á29š 57B78í28l71ý 2115660207

Kdybychom místo hlídání základny v Afganistánu hlídali raději koleje v Československu .................;-)

+4/−8
11.7.2014 11:05
Foto

D79a71n46i63e12l 32V32a70l88e89n33t50a 4948325268

Uff 8-o

0/0
11.7.2014 13:06

J62i16n68d17ř73i77c49h 60H56r40d86l16i67č49k27a 4396814419474

+ za ironii

+1/0
11.7.2014 13:07

M13a75r74e68k 17K22a55l62i28n77a 3989634865128

Ve Švédsku to vyřešili tak, že když někoho přistihnou s posbíraným kovem tohoto původu, tak jim zabaví kárku... Oni to pak časem nemají čím vozit a funguje to...

+3/0
11.7.2014 10:54

J94i72n58d64ř37i88c69h 28H24r16a76b94e64c 6823537591172

Fakt i ve Švédsku se krade měď?

0/0
12.7.2014 13:57

J90o13s91e56f 51V92y98s55k61o20č59i71l 3618928526845

Ministr dopravy by měl být odvolán.

0/−13
11.7.2014 10:23

K21a93r89e62l 11M92a70z28a88n69e97c 7727525393

že vy jste ten, kdo si domů odnesl pár kg mědi? ;-)

0/0
11.7.2014 10:35

V12l13a20d85i95m71í40r 59F11i72b12i12g26e38r 5964651311624

Ale to snad ne, spíš za to že neplní sliby a D11 se stále nestaví a pár týdnů ještě stavět nebude. 

Tohle jde spíš na triko zelených bláznů, kteří nechtějí dovolit vymlácení zeleně u tratí, pak stačí jedna těžší větev a vlaky stojí. A že té zeleně podél kolejí je. Na některých místech vrůstá zeleň přímo do trati.

+5/−2
11.7.2014 10:44

I91v83a69n 91H89o57l23a29s 5837137868537

> Tohle jde spíš na triko zelených bláznů,

Nikoliv, pouze na triko neschopných úředníků/právníků ze SŽCD, kteří nesjou schopni prosadit právní fakt, že zeleň na drážním pozemku nepodléhá obecným zákonům na ochranu přírody.

+1/−1
11.7.2014 11:33

M30i55r26o59s17l48a85v 65Z30i21k34m19u30n86d 7609843644733

To znamená, že stejně neschopné právníky a úředníky mají v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii, Francii, Belgii, Lucembursku, Norsku, Švédsku, Finsku, kde tratě vedou hustými lesy ...

+1/−1
11.7.2014 12:52

I62v66a16n 16H88o82l47a22s 5547967658217

A v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii, Francii, Belgii, Lucembursku, Norsku, Švédsku, Finsku, taky dochází při sebemenším závanu větru k toliku MU, jako u nás??

Nebo bude "drobný rozdíl" v tom, že tam a) jde rychle k zemi každý strom v ochranném pásmu dráhy, který vykazuje nadstadardní riziko pádu/zlomení, b) traťovka si tam tolik nepěstuje palivové dříví+vánoční stromky na pešunku??

Takže sorry, ale realita je skutečně taková, že i bez jisté JB stále SŽDC v této oblasti stále zdaleka nevyužívá ani těch možností, které jí současný právní řád poskytuje. Tečka.

0/−1
11.7.2014 12:57

I68v53a16n 80H27o85l51a19s 5887217108107

Vážená paní či slečno Horáková, namísto mínusování byste měla věnovat energii na zjištění skutečného stavu věci - zeleň v ochranném pásmu dráhy nepodléha toliko obecným předpisům pro ochranu přírody, ale tato ochrana je výrazně omezena ve prospěch fungování obecně prospěšného zařízení (tj. železnice). Na samotném drážním tělese už pak zeleň vůbec není zelení, ale toliko poruchou řádně zkolaudované stavby a je povinností vlastníka a provozovatele jakoukoliv nezkolaudovanou zeleň co nejrychleji a nejpčinněji zlikvidovat. To, že tento fakt neznají na jedné straně pracovníci SŽDC a na druhé inspektoráty ŽP, na tom fakt nic nemění.

0/0
11.7.2014 18:26
Foto

J51i67ř74í 48Š14r38á72m58e55k 3318457809461

Nebyl ten původní snímek z hlavního nádraží v Mladé Boleslavi? Jen se ptám.

0/0
11.7.2014 10:09

K40r72y77š47t61o51f 29L53a61n67í27k 1379130115185

uz to zmenili potreti..

+1/0
11.7.2014 10:14

K74r74y61š61t66o63f 48L24a44n43í82k 1819470195895

sakra chlapi, nekradte ty draty v patek

+11/0
11.7.2014 10:07

K32a72r69e49l 53M17a14z56a46n90e55c 7477825493

hele, a co když o byla nějká dívčina? feministky by se teď na tebe měly vrhnout a obviňovat tě z diskriminace.

0/0
11.7.2014 10:36

V46l44a13d29i96m82í92r 68F77i26b97i26g38e44r 5644781141194

Jestli to spíš nebyla větev co to strhla, to je docela odvaz krást kabely pod VVN

0/0
11.7.2014 10:45

A63l38e94x57a87n58d92r 14K28o37s70t16k28a 5809976779986

Pozná se šikovnost zloděje. Šikovný si to vypne a ukradne, nešikovného tam najdou hořet. Bohužel, šíření dobrých rad je v té profesi velmi rychlé.

0/0
11.7.2014 10:48

V40l62a84s63t26i31m54i56l 70F33i25a72l49a 1762421804

Chyba je že krádeže jsou opravdu divně řešeny. Máme s tím z práce bohaté zkušenosti. Ukradnou lana od kolejových obvodů v dělce cca 1,5m. Výsledek je, že je obsazen obvod, vlak musí jet buď 5km/h, nebo nejede vůbec.

Nové lano i s montáží přijde na nějakých 10000.

Ale protože lano váží cca 1kg, policie určí škodu, jako by to bylo ve výkupu za měď, tedy do 500,-

Zloděj je vysmátej a nic mu za to nehrozí. Policie vypíše papír pro pojišťovnu a to je vše.

Dokad se tyto krádeže nebudou hodnotit jako veřejné ohrožení s podmínkou nebo trestem na tvrdo. Se zhoršující se sociální situací tyto krádeže narůstají.

+38/0
11.7.2014 9:58

V90o18j87t91ě57c84h 19K24i78l55i32a61n 8586449105483

§ 276 tr. zák. - Poškození a ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení.

+5/0
11.7.2014 10:23

V38o14j11t93ě49c92h 42K83i47l86i64a42n 8296649505943

(Legální definici obecně prospěšného zařízení pak naleznete v ust. § 132 tr. zák.)

0/0
11.7.2014 10:26

V88l24a20s91t15i29m23i30l 48F16i18a93l68a 1942211694

Já to vím, ale policie to tak nehodnotí a to je fakt.. Jen vyplní formulář pro pojišťovnu a to je vše

+4/−1
11.7.2014 10:32

K83a86r68e48l 81M92a86z58a34n49e15c 7927515883

hm, nechce se jim dělat. je otázka, zda tím sami nepáchají trestný čin, když řádně neplní povinnosti vyplývající ze svého povolání veřejného činitele.

+4/0
11.7.2014 10:37

K59a37m60i42l 47P48y52t94e29l24a 8822610871409

A pak vam prijde obalka s oznamenim o odlozeni pripadu. Coz je s podivem, protoze jak muzete odlozit neco, na co jste ani nesahnul. :-/

+1/0
11.7.2014 11:29

I98v73a88n 36H26o79l55a60s 5267677118127

>  ale policie to tak nehodnotí a to je fakt..

No a úředníkům/právníkům SŽDC evidentně taky ne, otázkou je, kdo má v tomto případě více másla na hlavě.

0/0
11.7.2014 11:35

T65o84m51a98s 35N71o40v88o77t57n60y 3301556688749

Ale tak policajt je znalec, že si může libovolně stanovit cenu?

+1/0
11.7.2014 12:11

I64v71a84n 85H93o61l87a84s 5447237888237

Podle chytráka Fialy je dokonce Bůh, jehož slovo nelze zpochybnit (přestože existuje řada zákonných způsobů, jenže ty, pokud vím, na SŽDC prakticky vůbec nevyužívají).

0/0
11.7.2014 18:48

J95a38n 42S69a58l40o81m62o10n 4949920521515

No, tady na dráze je to i o obecně prospěšném zařízení, ale pokud se vám to stane na vašem majetku, tak máte právo si do škod napočítat i vzniklé škody vedlejší a to už pak může přesáhnout těch 5 000, což je hranice pro trestný čin. :-)

0/0
11.7.2014 10:32

A72l20e81x47a52n43d67r 50K24o83s75t40k73a 5499236799506

Ono by zcela stačilo, kdyby započítali onu skutečnou škodu, čili 10 tisíc. Už za to by standartní recidivista dostal tak rok a půl, čili by byl rok ze hry. Neříkám, že je to dostatečný trest, ale málo platné, rok by zaručeně žádný kabel neukradl.

+1/0
11.7.2014 11:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.