Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Porucha vedení a zabezpečení ochromila koridor mezi Prahou a Moravou

Po 18 hodinách se podařilo opravit trakční vedení mezi stanicemi Praha-Běchovice a Úvaly, které jsou na hlavním železničním tahu mezi Prahou a Moravou. Kvůli stržené troleji bylo několik desítek vlaků odkloněno a další výrazně zpožděny. Odpoledne však vlaky zastavila další závada, tentokrát na zabezpečovacím zařízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D66u90š69a54n 68Č23e27r42m87á80k 1281223499391

Prostě špatné poměry plodí špatnou morálku. Karel Marx.:-)

+4/−1
11.7.2014 11:36

K17a91m51i29l 39P33y91t31e17l25a 8722640131989

Ja myslel, ze spatna moralka plodi spatne pomery.

Mame se blbe protoze se tolik krade, nebo se tolik krade, protoze se mame blbe?

+2/0
11.7.2014 12:23

P71e35t79r 98C20v37i94k85l 7109214977523

typická otázka - bylo dřív vejce nebo slepice?

+1/0
11.7.2014 14:44

B75o19h80u64s78l98a46v 28K59r48á62l63í76k 2541190459826

Správně, Marxi. Čím bohatší společnost, tím víc je co krást. Kde nic není, ani smrt nebere.

0/0
11.7.2014 17:02
Foto

P53e81t14e20r 27J70a62b10l28o11n21o44v30s91k39y 1319866561821

Meškanie 15-20 min,to je len odhad.Aktuálne má medzištátny vlak EC Slovenská Strela +45 min / smer Děčín,Berlín,SC Pendolino do Františkových Lázní + 30 min!!

0/0
11.7.2014 11:30

M49a51r45t72i28n 84P49l32z71á26k 2327659288594

To jsou ale jediné dva vlaky s tak velkým zpožděním

+4/0
11.7.2014 11:39

P13a56v38e92l 42M58a48t28o63u59š96e34k 5820397568324

Včera večer R 875 v Kolíně na příjezdu cca 45 minut (samozřejmě se ztrátou všech přípojů), R 963 tamtéž cca 40 minut, IC 543 opět tamtéž cca 45 minut; dnes ráno R 878 na příjezdu do Prahy hl. n. cca 35 minut (přitom v Kolíně byl ještě včas) - to jsou jen namátkou spoje, jejichž zpoždění jsem během své cesty osobně registroval. Tedy nikoli jediné dva vlaky.

+1/−1
11.7.2014 14:53

M42i89r96o36s94l41a17v 19Z85i34k77m47u89n83d 7959453924843

Po bitvě je každý generál ... skutečnost, že člověk jezdí denně vlakem s něj ještě nedělá odborníka, spíše jen odporníka na řešení problémů vzniklých mimořádnou událostí na železnici.

Po vzniku mimořádné události je třeba zjistit sjízdnost trati, pád TV je zpravidla spojen s tvrdým zkratem, takže je nutné vymezit příslušný úsek, provést odpojení vadného TV a pak začít s organizováním ... dispečer provozovatele dráhy není devítihlavý drak požírající princezny, ale bytost s jednou hlavou a dvěma rukama, na níž se valí "tisíce" dotazů ze všech stran, která musí čekat na to, co se dozví od pracovníků prohlížejících trať, dispečer ČD, jak síťový, tak regionální, resp. jiných dopravců musí čekat až se něco dozví od dispečera SŽDC ... tak to funguje i jinde v Evropě. Z hlediska toho, komu ujel vlak, je to neskutečný bordel, který by se "na západě" nemohl stát ... jenže na tom západě, to vypadá někdy katastrofálně ... Loni jsem zažil mimořádné uzavření nádraží v Münsteru, chaos který tam zavládl byl zcela v rozporu s představou perfektní organizace, pro Němce příznačné ... Nikdo nic nevěděl, narychlo sehnané autobusy (stalo se to v sobotu, když není úřednictvo v práci) nebyly označeny ani papírem s ručně napsaným místem (nejbližší stanice) kam jedou ...

I když mi tato událost nabourala cestovní plán, operativně jsem ho upravil a bral to jako "zkušenost".

+1/0
11.7.2014 18:20

M27i44c10h37a53l 97H43r31u86š84o74v92s11k19ý 2756496836415

Zloději? :-) Tímhle úsekem jezdím každý den, včera večer jsme v Běchovicích stáli 40 minut, řekli nám porucha zabezpečovacího zařízení. Teď je z toho porucha trakčního vedení. Část vedení namontovali na nové sloupy s napínáky, takže bych tu poruchu viděl na špatně odvedenou práci lidí z trakčního vedení, tedy SŽDC. Kontrolní otázka: kdo to zaplatí?:-P

+4/−3
11.7.2014 11:15

M68i91r64o70s48l29a17v 17Z79i10k37m79u63n61d 7409973224213

Nesmysl, spadlo "původní TV" v traťové koleji číslo 2, prostě únava materiálu.

Izolátory jsou z porcelánu, stejného jako máte v podobně hrníčku nebo talířku v domácnosti a který k radosti hospodyňky praskne na svátečním ubruse, když je v něm černá káva nebo nějaké hezky mastná krmě .

Trakční vedení není stavba, která by měla vydržet nejvyšší stupeň zemětřesení, ale velmi labilní dílo, nikoli vlivem špatně provedené práce nebo vlivem nekvalitní údržby.

Vlivem namáhání na tah v důsledku teplotní dilatace materiálu prostě kovové prvky praskají (konzoly) a "toto ošklivé zacházení" jednoho dne přestane příslušnou součástku bavit a ta praskne. Důsledkem je ztráta upevňovacího bodu a prověšení troleje ... Příčinou prověšení troleje může být pád větve z okolní vegetace ...

Provoz je od 20,25 veden v úseku Úvaly - Praha Běchovice jen po traťové koleji číslo 1.

Jízdní řád je sestaven pro TŘI traťové koleje a prioritně se musí vyjezdit obousměrně příměstská osobní doprava, pak mohou jet dálkové spoje. Co se na trať nevejde, to prostě pojede odklonem přes Nymburk a Lysou ...

+5/0
11.7.2014 12:49

J31i14n45d98ř91i72c53h 32H43r91a32b67e71c 6503107641752

Pracujete jako výpravčí?Podle znalostí které jsou cestujícím na ...asi jako expert na porcelán.Výpravčího jsem už dlouho neviděl,zaskakují uklizečky.

0/0
12.7.2014 13:53

M11i29c55h95a79l 29H46r27u43š93o17v31s23k61ý 2136966636275

OK. Taky jsem netvrdil, že to vím přesně. :-)

0/0
12.7.2014 16:03

Z78d94e69n98e90k 27S26e85i25d84l 6224385860797

Pokud se nezačnou stíhat a hlavně trestat i výkupčíci kradených věci, tak to bude pořád začarovaný kruh. Přitom ti co kradou dostanou jen zlomek ceny z krádeže, zbytek si strčí do kapsy majitelé sběren. Jenomže to by u nás musel státní aparát chtít něco řešit.

+11/0
11.7.2014 11:14

J98a84n39a 77S65t25e50h84l98í80k58o77v46á 2109300390296

přesně tak!

+1/0
11.7.2014 12:04

B31o68h16u11s37l37a79v 93K14r61á15l14í17k 2371320379326

To by byla dobrá připomínka pod článkem o nějaké krádeži.

+1/0
11.7.2014 17:01

L34e40o48š 75K93r95á87l 4507231801

To se spraví a zase se vesele pojede dál. :)

0/0
11.7.2014 11:14

J25a64n 84M64o51d30r63ý 2583399787

Kdo by jezdil na moravu... Komu to vadí.

0/−10
11.7.2014 11:13

A37n49d38r44e56j 79O47l75e53k70s18a 3775921177931

Těm, co jezdijó z Moravíí R^

0/0
11.7.2014 11:20

K39l68á55r36a 72M27a60l24i56n64o38v28á 8952631833528

Ta porucha je ale v opačném směru.

0/−3
11.7.2014 11:28

I78v91a57n 93H83o12l13a29s 5237577228957

Ta porucha se pochopilteně projeví v obou směrech (stejně jako na silnici, když se jezdí ve zúženém místě střídavě jedním a druhým směrem).

+2/0
11.7.2014 11:32

J51o71z46e71f 77D69u21h61a18c31e66k 7601760353810

taka kradez sa neda kvalifikovat ako vseobecne ohrozenie?

+3/0
11.7.2014 11:11

T79o27m61á51š 22B69í28l39ý 2845440227

Kdybychom místo hlídání základny v Afganistánu hlídali raději koleje v Československu .................;-)

+4/−8
11.7.2014 11:05
Foto

D20a36n64i36e23l 24V15a63l72e83n27t65a 4498355518

Uff 8-o

0/0
11.7.2014 13:06

J31i44n57d35ř96i27c58h 30H33r12d60l16i98č36k33a 4426604379654

+ za ironii

+1/0
11.7.2014 13:07

M59a84r95e80k 17K52a54l22i61n96a 3619604215258

Ve Švédsku to vyřešili tak, že když někoho přistihnou s posbíraným kovem tohoto původu, tak jim zabaví kárku... Oni to pak časem nemají čím vozit a funguje to...

+3/0
11.7.2014 10:54

J70i47n83d81ř59i47c94h 60H16r41a34b62e17c 6163377481512

Fakt i ve Švédsku se krade měď?

0/0
12.7.2014 13:57

J65o38s83e74f 66V34y62s50k82o51č14i95l 3328708506485

Ministr dopravy by měl být odvolán.

0/−13
11.7.2014 10:23

K89a38r87e49l 59M11a89z69a98n77e64c 7567535443

že vy jste ten, kdo si domů odnesl pár kg mědi? ;-)

0/0
11.7.2014 10:35

V48l84a23d55i95m32í36r 50F13i22b30i41g76e94r 5894631821694

Ale to snad ne, spíš za to že neplní sliby a D11 se stále nestaví a pár týdnů ještě stavět nebude. 

Tohle jde spíš na triko zelených bláznů, kteří nechtějí dovolit vymlácení zeleně u tratí, pak stačí jedna těžší větev a vlaky stojí. A že té zeleně podél kolejí je. Na některých místech vrůstá zeleň přímo do trati.

+5/−2
11.7.2014 10:44

I82v23a27n 76H49o98l90a64s 5487237748877

> Tohle jde spíš na triko zelených bláznů,

Nikoliv, pouze na triko neschopných úředníků/právníků ze SŽCD, kteří nesjou schopni prosadit právní fakt, že zeleň na drážním pozemku nepodléhá obecným zákonům na ochranu přírody.

+1/−1
11.7.2014 11:33

M69i15r95o47s13l29a82v 75Z73i28k21m48u34n74d 7289283334933

To znamená, že stejně neschopné právníky a úředníky mají v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii, Francii, Belgii, Lucembursku, Norsku, Švédsku, Finsku, kde tratě vedou hustými lesy ...

+1/−1
11.7.2014 12:52

I78v45a93n 93H72o40l26a70s 5457237648417

A v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii, Francii, Belgii, Lucembursku, Norsku, Švédsku, Finsku, taky dochází při sebemenším závanu větru k toliku MU, jako u nás??

Nebo bude "drobný rozdíl" v tom, že tam a) jde rychle k zemi každý strom v ochranném pásmu dráhy, který vykazuje nadstadardní riziko pádu/zlomení, b) traťovka si tam tolik nepěstuje palivové dříví+vánoční stromky na pešunku??

Takže sorry, ale realita je skutečně taková, že i bez jisté JB stále SŽDC v této oblasti stále zdaleka nevyužívá ani těch možností, které jí současný právní řád poskytuje. Tečka.

0/−1
11.7.2014 12:57

I82v23a74n 25H52o25l45a38s 5917707798177

Vážená paní či slečno Horáková, namísto mínusování byste měla věnovat energii na zjištění skutečného stavu věci - zeleň v ochranném pásmu dráhy nepodléha toliko obecným předpisům pro ochranu přírody, ale tato ochrana je výrazně omezena ve prospěch fungování obecně prospěšného zařízení (tj. železnice). Na samotném drážním tělese už pak zeleň vůbec není zelení, ale toliko poruchou řádně zkolaudované stavby a je povinností vlastníka a provozovatele jakoukoliv nezkolaudovanou zeleň co nejrychleji a nejpčinněji zlikvidovat. To, že tento fakt neznají na jedné straně pracovníci SŽDC a na druhé inspektoráty ŽP, na tom fakt nic nemění.

0/0
11.7.2014 18:26
Foto

J95i64ř11í 77Š51r73á79m71e40k 3548447399931

Nebyl ten původní snímek z hlavního nádraží v Mladé Boleslavi? Jen se ptám.

0/0
11.7.2014 10:09

K74r41y64š30t41o83f 68L21a42n44í97k 1729190325135

uz to zmenili potreti..

+1/0
11.7.2014 10:14

K82r94y12š18t64o86f 97L18a38n48í28k 1709420915105

sakra chlapi, nekradte ty draty v patek

+11/0
11.7.2014 10:07

K38a77r45e30l 77M82a79z17a59n86e20c 7947625303

hele, a co když o byla nějká dívčina? feministky by se teď na tebe měly vrhnout a obviňovat tě z diskriminace.

0/0
11.7.2014 10:36

V12l14a42d51i76m88í44r 51F35i73b16i75g33e35r 5814221221364

Jestli to spíš nebyla větev co to strhla, to je docela odvaz krást kabely pod VVN

0/0
11.7.2014 10:45

A28l42e16x29a37n87d53r 30K12o86s51t30k53a 5909456879366

Pozná se šikovnost zloděje. Šikovný si to vypne a ukradne, nešikovného tam najdou hořet. Bohužel, šíření dobrých rad je v té profesi velmi rychlé.

0/0
11.7.2014 10:48

V44l85a29s65t12i64m85i52l 70F24i11a58l53a 1352471734

Chyba je že krádeže jsou opravdu divně řešeny. Máme s tím z práce bohaté zkušenosti. Ukradnou lana od kolejových obvodů v dělce cca 1,5m. Výsledek je, že je obsazen obvod, vlak musí jet buď 5km/h, nebo nejede vůbec.

Nové lano i s montáží přijde na nějakých 10000.

Ale protože lano váží cca 1kg, policie určí škodu, jako by to bylo ve výkupu za měď, tedy do 500,-

Zloděj je vysmátej a nic mu za to nehrozí. Policie vypíše papír pro pojišťovnu a to je vše.

Dokad se tyto krádeže nebudou hodnotit jako veřejné ohrožení s podmínkou nebo trestem na tvrdo. Se zhoršující se sociální situací tyto krádeže narůstají.

+38/0
11.7.2014 9:58

V83o75j30t23ě81c76h 53K96i56l85i56a10n 8146309255403

§ 276 tr. zák. - Poškození a ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení.

+5/0
11.7.2014 10:23

V45o98j47t36ě92c70h 26K76i29l76i65a73n 8526709585613

(Legální definici obecně prospěšného zařízení pak naleznete v ust. § 132 tr. zák.)

0/0
11.7.2014 10:26

V14l56a68s24t25i73m53i67l 41F31i18a25l17a 1852471504

Já to vím, ale policie to tak nehodnotí a to je fakt.. Jen vyplní formulář pro pojišťovnu a to je vše

+4/−1
11.7.2014 10:32

K97a69r23e53l 86M20a80z23a59n52e93c 7147205793

hm, nechce se jim dělat. je otázka, zda tím sami nepáchají trestný čin, když řádně neplní povinnosti vyplývající ze svého povolání veřejného činitele.

+4/0
11.7.2014 10:37

K53a85m37i94l 94P57y60t10e25l71a 8542790931709

A pak vam prijde obalka s oznamenim o odlozeni pripadu. Coz je s podivem, protoze jak muzete odlozit neco, na co jste ani nesahnul. :-/

+1/0
11.7.2014 11:29

I61v10a68n 43H39o25l74a82s 5567147748927

>  ale policie to tak nehodnotí a to je fakt..

No a úředníkům/právníkům SŽDC evidentně taky ne, otázkou je, kdo má v tomto případě více másla na hlavě.

0/0
11.7.2014 11:35

T74o55m63a71s 78N49o56v61o77t32n87y 3221896888889

Ale tak policajt je znalec, že si může libovolně stanovit cenu?

+1/0
11.7.2014 12:11

I96v54a51n 98H17o26l20a61s 5597837608747

Podle chytráka Fialy je dokonce Bůh, jehož slovo nelze zpochybnit (přestože existuje řada zákonných způsobů, jenže ty, pokud vím, na SŽDC prakticky vůbec nevyužívají).

0/0
11.7.2014 18:48

J14a70n 38S32a30l12o82m15o45n 4539910151325

No, tady na dráze je to i o obecně prospěšném zařízení, ale pokud se vám to stane na vašem majetku, tak máte právo si do škod napočítat i vzniklé škody vedlejší a to už pak může přesáhnout těch 5 000, což je hranice pro trestný čin. :-)

0/0
11.7.2014 10:32

A28l74e61x57a16n92d65r 91K87o16s83t60k11a 5589936849846

Ono by zcela stačilo, kdyby započítali onu skutečnou škodu, čili 10 tisíc. Už za to by standartní recidivista dostal tak rok a půl, čili by byl rok ze hry. Neříkám, že je to dostatečný trest, ale málo platné, rok by zaručeně žádný kabel neukradl.

+1/0
11.7.2014 11:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.