Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Porucha vedení a zabezpečení ochromila koridor mezi Prahou a Moravou

Po 18 hodinách se podařilo opravit trakční vedení mezi stanicemi Praha-Běchovice a Úvaly, které jsou na hlavním železničním tahu mezi Prahou a Moravou. Kvůli stržené troleji bylo několik desítek vlaků odkloněno a další výrazně zpožděny. Odpoledne však vlaky zastavila další závada, tentokrát na zabezpečovacím zařízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D14u62š24a39n 29Č65e19r37m97á54k 1871673539621

Prostě špatné poměry plodí špatnou morálku. Karel Marx.:-)

+4/−1
11.7.2014 11:36

K49a46m25i41l 39P79y96t47e89l21a 8282280331579

Ja myslel, ze spatna moralka plodi spatne pomery.

Mame se blbe protoze se tolik krade, nebo se tolik krade, protoze se mame blbe?

+2/0
11.7.2014 12:23

P78e22t65r 38C39v88i39k10l 7169204357833

typická otázka - bylo dřív vejce nebo slepice?

+1/0
11.7.2014 14:44

B80o38h22u28s12l34a43v 43K65r31á16l96í44k 2351160659726

Správně, Marxi. Čím bohatší společnost, tím víc je co krást. Kde nic není, ani smrt nebere.

0/0
11.7.2014 17:02
Foto

P12e21t10e42r 61J57a85b87l59o38n63o33v48s39k15y 1169546981681

Meškanie 15-20 min,to je len odhad.Aktuálne má medzištátny vlak EC Slovenská Strela +45 min / smer Děčín,Berlín,SC Pendolino do Františkových Lázní + 30 min!!

0/0
11.7.2014 11:30

M35a71r19t92i84n 88P90l56z15á68k 2927139828734

To jsou ale jediné dva vlaky s tak velkým zpožděním

+4/0
11.7.2014 11:39

P37a14v97e35l 51M28a79t35o39u52š95e78k 5200267908104

Včera večer R 875 v Kolíně na příjezdu cca 45 minut (samozřejmě se ztrátou všech přípojů), R 963 tamtéž cca 40 minut, IC 543 opět tamtéž cca 45 minut; dnes ráno R 878 na příjezdu do Prahy hl. n. cca 35 minut (přitom v Kolíně byl ještě včas) - to jsou jen namátkou spoje, jejichž zpoždění jsem během své cesty osobně registroval. Tedy nikoli jediné dva vlaky.

+1/−1
11.7.2014 14:53

M90i88r36o47s39l10a92v 28Z25i52k70m10u79n29d 7659343804583

Po bitvě je každý generál ... skutečnost, že člověk jezdí denně vlakem s něj ještě nedělá odborníka, spíše jen odporníka na řešení problémů vzniklých mimořádnou událostí na železnici.

Po vzniku mimořádné události je třeba zjistit sjízdnost trati, pád TV je zpravidla spojen s tvrdým zkratem, takže je nutné vymezit příslušný úsek, provést odpojení vadného TV a pak začít s organizováním ... dispečer provozovatele dráhy není devítihlavý drak požírající princezny, ale bytost s jednou hlavou a dvěma rukama, na níž se valí "tisíce" dotazů ze všech stran, která musí čekat na to, co se dozví od pracovníků prohlížejících trať, dispečer ČD, jak síťový, tak regionální, resp. jiných dopravců musí čekat až se něco dozví od dispečera SŽDC ... tak to funguje i jinde v Evropě. Z hlediska toho, komu ujel vlak, je to neskutečný bordel, který by se "na západě" nemohl stát ... jenže na tom západě, to vypadá někdy katastrofálně ... Loni jsem zažil mimořádné uzavření nádraží v Münsteru, chaos který tam zavládl byl zcela v rozporu s představou perfektní organizace, pro Němce příznačné ... Nikdo nic nevěděl, narychlo sehnané autobusy (stalo se to v sobotu, když není úřednictvo v práci) nebyly označeny ani papírem s ručně napsaným místem (nejbližší stanice) kam jedou ...

I když mi tato událost nabourala cestovní plán, operativně jsem ho upravil a bral to jako "zkušenost".

+1/0
11.7.2014 18:20

M21i35c17h80a13l 79H88r10u41š65o96v15s78k73ý 2646146766145

Zloději? :-) Tímhle úsekem jezdím každý den, včera večer jsme v Běchovicích stáli 40 minut, řekli nám porucha zabezpečovacího zařízení. Teď je z toho porucha trakčního vedení. Část vedení namontovali na nové sloupy s napínáky, takže bych tu poruchu viděl na špatně odvedenou práci lidí z trakčního vedení, tedy SŽDC. Kontrolní otázka: kdo to zaplatí?:-P

+4/−3
11.7.2014 11:15

M75i44r43o36s21l79a19v 97Z57i78k54m20u86n70d 7979603154653

Nesmysl, spadlo "původní TV" v traťové koleji číslo 2, prostě únava materiálu.

Izolátory jsou z porcelánu, stejného jako máte v podobně hrníčku nebo talířku v domácnosti a který k radosti hospodyňky praskne na svátečním ubruse, když je v něm černá káva nebo nějaké hezky mastná krmě .

Trakční vedení není stavba, která by měla vydržet nejvyšší stupeň zemětřesení, ale velmi labilní dílo, nikoli vlivem špatně provedené práce nebo vlivem nekvalitní údržby.

Vlivem namáhání na tah v důsledku teplotní dilatace materiálu prostě kovové prvky praskají (konzoly) a "toto ošklivé zacházení" jednoho dne přestane příslušnou součástku bavit a ta praskne. Důsledkem je ztráta upevňovacího bodu a prověšení troleje ... Příčinou prověšení troleje může být pád větve z okolní vegetace ...

Provoz je od 20,25 veden v úseku Úvaly - Praha Běchovice jen po traťové koleji číslo 1.

Jízdní řád je sestaven pro TŘI traťové koleje a prioritně se musí vyjezdit obousměrně příměstská osobní doprava, pak mohou jet dálkové spoje. Co se na trať nevejde, to prostě pojede odklonem přes Nymburk a Lysou ...

+5/0
11.7.2014 12:49

J92i20n85d55ř57i39c68h 36H30r20a73b96e44c 6743527601572

Pracujete jako výpravčí?Podle znalostí které jsou cestujícím na ...asi jako expert na porcelán.Výpravčího jsem už dlouho neviděl,zaskakují uklizečky.

0/0
12.7.2014 13:53

M45i25c84h24a36l 70H14r32u19š54o30v78s35k16ý 2286686986215

OK. Taky jsem netvrdil, že to vím přesně. :-)

0/0
12.7.2014 16:03

Z65d28e30n85e13k 67S83e58i97d34l 6604435780677

Pokud se nezačnou stíhat a hlavně trestat i výkupčíci kradených věci, tak to bude pořád začarovaný kruh. Přitom ti co kradou dostanou jen zlomek ceny z krádeže, zbytek si strčí do kapsy majitelé sběren. Jenomže to by u nás musel státní aparát chtít něco řešit.

+11/0
11.7.2014 11:14

J35a22n62a 44S29t51e66h48l80í33k48o84v47á 2579940140556

přesně tak!

+1/0
11.7.2014 12:04

B38o45h63u85s42l37a58v 22K27r39á77l72í79k 2711740749626

To by byla dobrá připomínka pod článkem o nějaké krádeži.

+1/0
11.7.2014 17:01

L52e22o53š 82K48r57á53l 4267461951

To se spraví a zase se vesele pojede dál. :)

0/0
11.7.2014 11:14

J47a27n 29M36o63d92r78ý 2323979247

Kdo by jezdil na moravu... Komu to vadí.

0/−10
11.7.2014 11:13

A80n91d83r13e32j 12O21l88e75k11s60a 3725191847141

Těm, co jezdijó z Moravíí R^

0/0
11.7.2014 11:20

K81l60á71r88a 86M20a69l94i40n20o93v96á 8132231783108

Ta porucha je ale v opačném směru.

0/−3
11.7.2014 11:28

I49v76a59n 80H60o37l49a59s 5457467648497

Ta porucha se pochopilteně projeví v obou směrech (stejně jako na silnici, když se jezdí ve zúženém místě střídavě jedním a druhým směrem).

+2/0
11.7.2014 11:32

J45o44z74e18f 44D31u80h42a16c42e20k 7141210963520

taka kradez sa neda kvalifikovat ako vseobecne ohrozenie?

+3/0
11.7.2014 11:11

T91o38m14á17š 74B95í11l21ý 2945580137

Kdybychom místo hlídání základny v Afganistánu hlídali raději koleje v Československu .................;-)

+4/−8
11.7.2014 11:05
Foto

D53a53n20i21e53l 50V54a29l59e95n45t85a 4628805428

Uff 8-o

0/0
11.7.2014 13:06

J17i65n55d69ř63i83c56h 31H40r38d89l53i44č33k78a 4586404779364

+ za ironii

+1/0
11.7.2014 13:07

M94a88r68e59k 90K46a56l56i52n51a 3359414605178

Ve Švédsku to vyřešili tak, že když někoho přistihnou s posbíraným kovem tohoto původu, tak jim zabaví kárku... Oni to pak časem nemají čím vozit a funguje to...

+3/0
11.7.2014 10:54

J14i38n13d43ř89i68c62h 89H22r22a64b75e25c 6713657361322

Fakt i ve Švédsku se krade měď?

0/0
12.7.2014 13:57

J13o15s23e97f 28V96y95s77k26o37č10i78l 3888128576915

Ministr dopravy by měl být odvolán.

0/−13
11.7.2014 10:23

K36a28r50e54l 95M87a67z68a14n75e56c 7937255313

že vy jste ten, kdo si domů odnesl pár kg mědi? ;-)

0/0
11.7.2014 10:35

V84l90a25d28i32m36í46r 19F85i41b17i65g72e41r 5624211321194

Ale to snad ne, spíš za to že neplní sliby a D11 se stále nestaví a pár týdnů ještě stavět nebude. 

Tohle jde spíš na triko zelených bláznů, kteří nechtějí dovolit vymlácení zeleně u tratí, pak stačí jedna těžší větev a vlaky stojí. A že té zeleně podél kolejí je. Na některých místech vrůstá zeleň přímo do trati.

+5/−2
11.7.2014 10:44

I16v82a87n 52H25o81l36a25s 5477537928517

> Tohle jde spíš na triko zelených bláznů,

Nikoliv, pouze na triko neschopných úředníků/právníků ze SŽCD, kteří nesjou schopni prosadit právní fakt, že zeleň na drážním pozemku nepodléhá obecným zákonům na ochranu přírody.

+1/−1
11.7.2014 11:33

M50i11r61o94s51l19a62v 70Z79i31k55m27u42n18d 7469393244353

To znamená, že stejně neschopné právníky a úředníky mají v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii, Francii, Belgii, Lucembursku, Norsku, Švédsku, Finsku, kde tratě vedou hustými lesy ...

+1/−1
11.7.2014 12:52

I16v92a53n 46H86o42l42a41s 5747427908167

A v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii, Francii, Belgii, Lucembursku, Norsku, Švédsku, Finsku, taky dochází při sebemenším závanu větru k toliku MU, jako u nás??

Nebo bude "drobný rozdíl" v tom, že tam a) jde rychle k zemi každý strom v ochranném pásmu dráhy, který vykazuje nadstadardní riziko pádu/zlomení, b) traťovka si tam tolik nepěstuje palivové dříví+vánoční stromky na pešunku??

Takže sorry, ale realita je skutečně taková, že i bez jisté JB stále SŽDC v této oblasti stále zdaleka nevyužívá ani těch možností, které jí současný právní řád poskytuje. Tečka.

0/−1
11.7.2014 12:57

I87v91a25n 43H90o16l14a77s 5887527578617

Vážená paní či slečno Horáková, namísto mínusování byste měla věnovat energii na zjištění skutečného stavu věci - zeleň v ochranném pásmu dráhy nepodléha toliko obecným předpisům pro ochranu přírody, ale tato ochrana je výrazně omezena ve prospěch fungování obecně prospěšného zařízení (tj. železnice). Na samotném drážním tělese už pak zeleň vůbec není zelení, ale toliko poruchou řádně zkolaudované stavby a je povinností vlastníka a provozovatele jakoukoliv nezkolaudovanou zeleň co nejrychleji a nejpčinněji zlikvidovat. To, že tento fakt neznají na jedné straně pracovníci SŽDC a na druhé inspektoráty ŽP, na tom fakt nic nemění.

0/0
11.7.2014 18:26
Foto

J39i84ř37í 69Š20r16á44m95e11k 3218477109971

Nebyl ten původní snímek z hlavního nádraží v Mladé Boleslavi? Jen se ptám.

0/0
11.7.2014 10:09

K14r23y29š61t20o43f 29L78a72n42í62k 1129970275405

uz to zmenili potreti..

+1/0
11.7.2014 10:14

K35r46y45š62t45o90f 16L12a15n71í31k 1689970945155

sakra chlapi, nekradte ty draty v patek

+11/0
11.7.2014 10:07

K76a54r25e45l 85M91a83z25a78n19e37c 7817655513

hele, a co když o byla nějká dívčina? feministky by se teď na tebe měly vrhnout a obviňovat tě z diskriminace.

0/0
11.7.2014 10:36

V73l67a21d88i14m70í64r 74F83i64b16i96g20e24r 5894881741314

Jestli to spíš nebyla větev co to strhla, to je docela odvaz krást kabely pod VVN

0/0
11.7.2014 10:45

A83l67e65x17a86n62d40r 47K50o30s66t52k17a 5189506609406

Pozná se šikovnost zloděje. Šikovný si to vypne a ukradne, nešikovného tam najdou hořet. Bohužel, šíření dobrých rad je v té profesi velmi rychlé.

0/0
11.7.2014 10:48

V14l20a78s92t33i50m11i70l 59F38i88a81l69a 1352891444

Chyba je že krádeže jsou opravdu divně řešeny. Máme s tím z práce bohaté zkušenosti. Ukradnou lana od kolejových obvodů v dělce cca 1,5m. Výsledek je, že je obsazen obvod, vlak musí jet buď 5km/h, nebo nejede vůbec.

Nové lano i s montáží přijde na nějakých 10000.

Ale protože lano váží cca 1kg, policie určí škodu, jako by to bylo ve výkupu za měď, tedy do 500,-

Zloděj je vysmátej a nic mu za to nehrozí. Policie vypíše papír pro pojišťovnu a to je vše.

Dokad se tyto krádeže nebudou hodnotit jako veřejné ohrožení s podmínkou nebo trestem na tvrdo. Se zhoršující se sociální situací tyto krádeže narůstají.

+38/0
11.7.2014 9:58

V15o97j96t85ě66c80h 57K57i66l29i43a17n 8406569965553

§ 276 tr. zák. - Poškození a ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení.

+5/0
11.7.2014 10:23

V59o83j84t77ě94c38h 59K27i63l46i36a33n 8516659805943

(Legální definici obecně prospěšného zařízení pak naleznete v ust. § 132 tr. zák.)

0/0
11.7.2014 10:26

V76l18a11s20t52i73m72i33l 61F31i36a14l16a 1922391134

Já to vím, ale policie to tak nehodnotí a to je fakt.. Jen vyplní formulář pro pojišťovnu a to je vše

+4/−1
11.7.2014 10:32

K41a42r31e85l 49M21a48z76a48n79e32c 7307535343

hm, nechce se jim dělat. je otázka, zda tím sami nepáchají trestný čin, když řádně neplní povinnosti vyplývající ze svého povolání veřejného činitele.

+4/0
11.7.2014 10:37

K16a10m48i48l 40P31y55t86e13l85a 8202610261739

A pak vam prijde obalka s oznamenim o odlozeni pripadu. Coz je s podivem, protoze jak muzete odlozit neco, na co jste ani nesahnul. :-/

+1/0
11.7.2014 11:29

I11v55a20n 69H16o33l91a18s 5437937548657

>  ale policie to tak nehodnotí a to je fakt..

No a úředníkům/právníkům SŽDC evidentně taky ne, otázkou je, kdo má v tomto případě více másla na hlavě.

0/0
11.7.2014 11:35

T68o33m70a72s 51N52o78v37o24t35n64y 3671626178579

Ale tak policajt je znalec, že si může libovolně stanovit cenu?

+1/0
11.7.2014 12:11

I53v39a45n 74H87o93l74a75s 5927697618247

Podle chytráka Fialy je dokonce Bůh, jehož slovo nelze zpochybnit (přestože existuje řada zákonných způsobů, jenže ty, pokud vím, na SŽDC prakticky vůbec nevyužívají).

0/0
11.7.2014 18:48

J30a41n 97S65a53l92o73m62o31n 4259400431675

No, tady na dráze je to i o obecně prospěšném zařízení, ale pokud se vám to stane na vašem majetku, tak máte právo si do škod napočítat i vzniklé škody vedlejší a to už pak může přesáhnout těch 5 000, což je hranice pro trestný čin. :-)

0/0
11.7.2014 10:32

A82l87e58x75a89n51d16r 97K74o47s78t97k29a 5669706939576

Ono by zcela stačilo, kdyby započítali onu skutečnou škodu, čili 10 tisíc. Už za to by standartní recidivista dostal tak rok a půl, čili by byl rok ze hry. Neříkám, že je to dostatečný trest, ale málo platné, rok by zaručeně žádný kabel neukradl.

+1/0
11.7.2014 11:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.