Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Porucha vedení a zabezpečení ochromila koridor mezi Prahou a Moravou

Po 18 hodinách se podařilo opravit trakční vedení mezi stanicemi Praha-Běchovice a Úvaly, které jsou na hlavním železničním tahu mezi Prahou a Moravou. Kvůli stržené troleji bylo několik desítek vlaků odkloněno a další výrazně zpožděny. Odpoledne však vlaky zastavila další závada, tentokrát na zabezpečovacím zařízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D55u35š95a42n 70Č96e40r89m82á85k 1701103599531

Prostě špatné poměry plodí špatnou morálku. Karel Marx.:-)

+4/−1
11.7.2014 11:36

K64a22m64i72l 25P32y16t97e58l55a 8932440291489

Ja myslel, ze spatna moralka plodi spatne pomery.

Mame se blbe protoze se tolik krade, nebo se tolik krade, protoze se mame blbe?

+2/0
11.7.2014 12:23

P46e92t41r 43C49v60i87k82l 7149794617763

typická otázka - bylo dřív vejce nebo slepice?

+1/0
11.7.2014 14:44

B89o87h48u74s13l21a50v 70K35r45á31l73í83k 2181820939476

Správně, Marxi. Čím bohatší společnost, tím víc je co krást. Kde nic není, ani smrt nebere.

0/0
11.7.2014 17:02
Foto

P22e37t90e45r 63J98a93b46l94o96n48o12v92s86k28y 1509506471971

Meškanie 15-20 min,to je len odhad.Aktuálne má medzištátny vlak EC Slovenská Strela +45 min / smer Děčín,Berlín,SC Pendolino do Františkových Lázní + 30 min!!

0/0
11.7.2014 11:30

M25a64r18t81i16n 38P13l82z92á47k 2957539638494

To jsou ale jediné dva vlaky s tak velkým zpožděním

+4/0
11.7.2014 11:39

P79a20v91e42l 35M48a50t50o59u47š12e68k 5630957428484

Včera večer R 875 v Kolíně na příjezdu cca 45 minut (samozřejmě se ztrátou všech přípojů), R 963 tamtéž cca 40 minut, IC 543 opět tamtéž cca 45 minut; dnes ráno R 878 na příjezdu do Prahy hl. n. cca 35 minut (přitom v Kolíně byl ještě včas) - to jsou jen namátkou spoje, jejichž zpoždění jsem během své cesty osobně registroval. Tedy nikoli jediné dva vlaky.

+1/−1
11.7.2014 14:53

M79i46r22o38s39l96a41v 27Z97i12k37m59u52n95d 7449583454433

Po bitvě je každý generál ... skutečnost, že člověk jezdí denně vlakem s něj ještě nedělá odborníka, spíše jen odporníka na řešení problémů vzniklých mimořádnou událostí na železnici.

Po vzniku mimořádné události je třeba zjistit sjízdnost trati, pád TV je zpravidla spojen s tvrdým zkratem, takže je nutné vymezit příslušný úsek, provést odpojení vadného TV a pak začít s organizováním ... dispečer provozovatele dráhy není devítihlavý drak požírající princezny, ale bytost s jednou hlavou a dvěma rukama, na níž se valí "tisíce" dotazů ze všech stran, která musí čekat na to, co se dozví od pracovníků prohlížejících trať, dispečer ČD, jak síťový, tak regionální, resp. jiných dopravců musí čekat až se něco dozví od dispečera SŽDC ... tak to funguje i jinde v Evropě. Z hlediska toho, komu ujel vlak, je to neskutečný bordel, který by se "na západě" nemohl stát ... jenže na tom západě, to vypadá někdy katastrofálně ... Loni jsem zažil mimořádné uzavření nádraží v Münsteru, chaos který tam zavládl byl zcela v rozporu s představou perfektní organizace, pro Němce příznačné ... Nikdo nic nevěděl, narychlo sehnané autobusy (stalo se to v sobotu, když není úřednictvo v práci) nebyly označeny ani papírem s ručně napsaným místem (nejbližší stanice) kam jedou ...

I když mi tato událost nabourala cestovní plán, operativně jsem ho upravil a bral to jako "zkušenost".

+1/0
11.7.2014 18:20

M38i90c85h11a70l 10H85r86u34š21o49v87s40k11ý 2556436936105

Zloději? :-) Tímhle úsekem jezdím každý den, včera večer jsme v Běchovicích stáli 40 minut, řekli nám porucha zabezpečovacího zařízení. Teď je z toho porucha trakčního vedení. Část vedení namontovali na nové sloupy s napínáky, takže bych tu poruchu viděl na špatně odvedenou práci lidí z trakčního vedení, tedy SŽDC. Kontrolní otázka: kdo to zaplatí?:-P

+4/−3
11.7.2014 11:15

M18i15r13o45s80l11a56v 33Z77i50k64m72u22n90d 7299753644413

Nesmysl, spadlo "původní TV" v traťové koleji číslo 2, prostě únava materiálu.

Izolátory jsou z porcelánu, stejného jako máte v podobně hrníčku nebo talířku v domácnosti a který k radosti hospodyňky praskne na svátečním ubruse, když je v něm černá káva nebo nějaké hezky mastná krmě .

Trakční vedení není stavba, která by měla vydržet nejvyšší stupeň zemětřesení, ale velmi labilní dílo, nikoli vlivem špatně provedené práce nebo vlivem nekvalitní údržby.

Vlivem namáhání na tah v důsledku teplotní dilatace materiálu prostě kovové prvky praskají (konzoly) a "toto ošklivé zacházení" jednoho dne přestane příslušnou součástku bavit a ta praskne. Důsledkem je ztráta upevňovacího bodu a prověšení troleje ... Příčinou prověšení troleje může být pád větve z okolní vegetace ...

Provoz je od 20,25 veden v úseku Úvaly - Praha Běchovice jen po traťové koleji číslo 1.

Jízdní řád je sestaven pro TŘI traťové koleje a prioritně se musí vyjezdit obousměrně příměstská osobní doprava, pak mohou jet dálkové spoje. Co se na trať nevejde, to prostě pojede odklonem přes Nymburk a Lysou ...

+5/0
11.7.2014 12:49

J92i46n52d21ř29i34c92h 95H45r95a54b13e80c 6123407711452

Pracujete jako výpravčí?Podle znalostí které jsou cestujícím na ...asi jako expert na porcelán.Výpravčího jsem už dlouho neviděl,zaskakují uklizečky.

0/0
12.7.2014 13:53

M53i24c62h35a53l 18H34r57u73š66o10v27s53k52ý 2446556516615

OK. Taky jsem netvrdil, že to vím přesně. :-)

0/0
12.7.2014 16:03

Z90d68e46n69e58k 31S27e75i12d25l 6534915900157

Pokud se nezačnou stíhat a hlavně trestat i výkupčíci kradených věci, tak to bude pořád začarovaný kruh. Přitom ti co kradou dostanou jen zlomek ceny z krádeže, zbytek si strčí do kapsy majitelé sběren. Jenomže to by u nás musel státní aparát chtít něco řešit.

+11/0
11.7.2014 11:14

J22a73n74a 33S30t84e50h83l60í52k82o64v43á 2739280290516

přesně tak!

+1/0
11.7.2014 12:04

B87o37h19u49s66l32a79v 48K39r14á67l67í49k 2961310839456

To by byla dobrá připomínka pod článkem o nějaké krádeži.

+1/0
11.7.2014 17:01

L82e78o33š 24K13r63á33l 4817291781

To se spraví a zase se vesele pojede dál. :)

0/0
11.7.2014 11:14

J46a78n 81M86o71d43r56ý 2133949697

Kdo by jezdil na moravu... Komu to vadí.

0/−10
11.7.2014 11:13

A30n75d89r95e98j 16O81l86e59k77s32a 3135281647911

Těm, co jezdijó z Moravíí R^

0/0
11.7.2014 11:20

K40l57á18r40a 33M24a78l46i56n89o52v40á 8962851803888

Ta porucha je ale v opačném směru.

0/−3
11.7.2014 11:28

I28v97a80n 27H28o85l91a65s 5947327108667

Ta porucha se pochopilteně projeví v obou směrech (stejně jako na silnici, když se jezdí ve zúženém místě střídavě jedním a druhým směrem).

+2/0
11.7.2014 11:32

J42o89z87e39f 55D73u57h75a23c75e70k 7481580703190

taka kradez sa neda kvalifikovat ako vseobecne ohrozenie?

+3/0
11.7.2014 11:11

T85o63m59á21š 81B69í38l75ý 2625830837

Kdybychom místo hlídání základny v Afganistánu hlídali raději koleje v Československu .................;-)

+4/−8
11.7.2014 11:05
Foto

D81a44n68i89e29l 41V45a91l69e95n31t27a 4578585838

Uff 8-o

0/0
11.7.2014 13:06

J68i55n38d69ř29i85c97h 68H51r94d68l90i49č34k45a 4166654629654

+ za ironii

+1/0
11.7.2014 13:07

M12a14r35e77k 61K67a36l98i55n36a 3869574315698

Ve Švédsku to vyřešili tak, že když někoho přistihnou s posbíraným kovem tohoto původu, tak jim zabaví kárku... Oni to pak časem nemají čím vozit a funguje to...

+3/0
11.7.2014 10:54

J25i75n85d52ř44i66c55h 25H41r63a63b50e79c 6763647701492

Fakt i ve Švédsku se krade měď?

0/0
12.7.2014 13:57

J94o39s98e37f 23V53y79s51k26o83č29i52l 3538198406155

Ministr dopravy by měl být odvolán.

0/−13
11.7.2014 10:23

K50a69r56e79l 45M25a66z36a13n76e21c 7347815263

že vy jste ten, kdo si domů odnesl pár kg mědi? ;-)

0/0
11.7.2014 10:35

V20l24a36d82i43m48í89r 64F73i15b39i72g98e50r 5874871381854

Ale to snad ne, spíš za to že neplní sliby a D11 se stále nestaví a pár týdnů ještě stavět nebude. 

Tohle jde spíš na triko zelených bláznů, kteří nechtějí dovolit vymlácení zeleně u tratí, pak stačí jedna těžší větev a vlaky stojí. A že té zeleně podél kolejí je. Na některých místech vrůstá zeleň přímo do trati.

+5/−2
11.7.2014 10:44

I52v25a96n 60H54o55l23a21s 5947607468587

> Tohle jde spíš na triko zelených bláznů,

Nikoliv, pouze na triko neschopných úředníků/právníků ze SŽCD, kteří nesjou schopni prosadit právní fakt, že zeleň na drážním pozemku nepodléhá obecným zákonům na ochranu přírody.

+1/−1
11.7.2014 11:33

M73i21r53o84s77l63a64v 79Z54i61k34m71u95n34d 7889123544403

To znamená, že stejně neschopné právníky a úředníky mají v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii, Francii, Belgii, Lucembursku, Norsku, Švédsku, Finsku, kde tratě vedou hustými lesy ...

+1/−1
11.7.2014 12:52

I52v40a62n 55H17o14l66a39s 5587297788687

A v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii, Francii, Belgii, Lucembursku, Norsku, Švédsku, Finsku, taky dochází při sebemenším závanu větru k toliku MU, jako u nás??

Nebo bude "drobný rozdíl" v tom, že tam a) jde rychle k zemi každý strom v ochranném pásmu dráhy, který vykazuje nadstadardní riziko pádu/zlomení, b) traťovka si tam tolik nepěstuje palivové dříví+vánoční stromky na pešunku??

Takže sorry, ale realita je skutečně taková, že i bez jisté JB stále SŽDC v této oblasti stále zdaleka nevyužívá ani těch možností, které jí současný právní řád poskytuje. Tečka.

0/−1
11.7.2014 12:57

I45v12a49n 42H43o47l19a47s 5427577858557

Vážená paní či slečno Horáková, namísto mínusování byste měla věnovat energii na zjištění skutečného stavu věci - zeleň v ochranném pásmu dráhy nepodléha toliko obecným předpisům pro ochranu přírody, ale tato ochrana je výrazně omezena ve prospěch fungování obecně prospěšného zařízení (tj. železnice). Na samotném drážním tělese už pak zeleň vůbec není zelení, ale toliko poruchou řádně zkolaudované stavby a je povinností vlastníka a provozovatele jakoukoliv nezkolaudovanou zeleň co nejrychleji a nejpčinněji zlikvidovat. To, že tento fakt neznají na jedné straně pracovníci SŽDC a na druhé inspektoráty ŽP, na tom fakt nic nemění.

0/0
11.7.2014 18:26
Foto

J88i69ř88í 55Š87r26á63m91e25k 3908107559381

Nebyl ten původní snímek z hlavního nádraží v Mladé Boleslavi? Jen se ptám.

0/0
11.7.2014 10:09

K41r77y15š74t39o30f 16L92a97n72í64k 1829490465725

uz to zmenili potreti..

+1/0
11.7.2014 10:14

K47r62y24š60t39o16f 26L75a36n60í63k 1289970725745

sakra chlapi, nekradte ty draty v patek

+11/0
11.7.2014 10:07

K47a39r84e59l 92M11a46z10a79n42e35c 7257815533

hele, a co když o byla nějká dívčina? feministky by se teď na tebe měly vrhnout a obviňovat tě z diskriminace.

0/0
11.7.2014 10:36

V22l29a37d61i45m93í52r 26F62i25b53i80g83e14r 5384391501734

Jestli to spíš nebyla větev co to strhla, to je docela odvaz krást kabely pod VVN

0/0
11.7.2014 10:45

A66l82e89x21a69n30d19r 20K12o67s70t43k76a 5899716949516

Pozná se šikovnost zloděje. Šikovný si to vypne a ukradne, nešikovného tam najdou hořet. Bohužel, šíření dobrých rad je v té profesi velmi rychlé.

0/0
11.7.2014 10:48

V55l35a88s57t98i17m64i49l 73F88i72a91l36a 1962211704

Chyba je že krádeže jsou opravdu divně řešeny. Máme s tím z práce bohaté zkušenosti. Ukradnou lana od kolejových obvodů v dělce cca 1,5m. Výsledek je, že je obsazen obvod, vlak musí jet buď 5km/h, nebo nejede vůbec.

Nové lano i s montáží přijde na nějakých 10000.

Ale protože lano váží cca 1kg, policie určí škodu, jako by to bylo ve výkupu za měď, tedy do 500,-

Zloděj je vysmátej a nic mu za to nehrozí. Policie vypíše papír pro pojišťovnu a to je vše.

Dokad se tyto krádeže nebudou hodnotit jako veřejné ohrožení s podmínkou nebo trestem na tvrdo. Se zhoršující se sociální situací tyto krádeže narůstají.

+38/0
11.7.2014 9:58

V91o47j91t80ě27c77h 80K36i55l46i53a18n 8976759795903

§ 276 tr. zák. - Poškození a ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení.

+5/0
11.7.2014 10:23

V21o22j12t41ě38c12h 74K44i96l39i52a52n 8376829565313

(Legální definici obecně prospěšného zařízení pak naleznete v ust. § 132 tr. zák.)

0/0
11.7.2014 10:26

V27l35a78s24t91i13m39i43l 33F56i28a95l42a 1292511434

Já to vím, ale policie to tak nehodnotí a to je fakt.. Jen vyplní formulář pro pojišťovnu a to je vše

+4/−1
11.7.2014 10:32

K46a30r63e52l 50M88a53z66a67n76e88c 7237475463

hm, nechce se jim dělat. je otázka, zda tím sami nepáchají trestný čin, když řádně neplní povinnosti vyplývající ze svého povolání veřejného činitele.

+4/0
11.7.2014 10:37

K13a98m27i56l 75P77y33t45e54l90a 8582580901489

A pak vam prijde obalka s oznamenim o odlozeni pripadu. Coz je s podivem, protoze jak muzete odlozit neco, na co jste ani nesahnul. :-/

+1/0
11.7.2014 11:29

I57v18a75n 30H50o38l14a90s 5797567148697

>  ale policie to tak nehodnotí a to je fakt..

No a úředníkům/právníkům SŽDC evidentně taky ne, otázkou je, kdo má v tomto případě více másla na hlavě.

0/0
11.7.2014 11:35

T58o11m89a55s 58N47o84v73o64t79n47y 3341526318919

Ale tak policajt je znalec, že si může libovolně stanovit cenu?

+1/0
11.7.2014 12:11

I18v25a72n 72H92o84l82a17s 5667867428647

Podle chytráka Fialy je dokonce Bůh, jehož slovo nelze zpochybnit (přestože existuje řada zákonných způsobů, jenže ty, pokud vím, na SŽDC prakticky vůbec nevyužívají).

0/0
11.7.2014 18:48

J10a61n 38S43a46l18o51m34o12n 4529450741845

No, tady na dráze je to i o obecně prospěšném zařízení, ale pokud se vám to stane na vašem majetku, tak máte právo si do škod napočítat i vzniklé škody vedlejší a to už pak může přesáhnout těch 5 000, což je hranice pro trestný čin. :-)

0/0
11.7.2014 10:32

A84l97e63x73a11n18d42r 18K72o14s38t50k23a 5669606179756

Ono by zcela stačilo, kdyby započítali onu skutečnou škodu, čili 10 tisíc. Už za to by standartní recidivista dostal tak rok a půl, čili by byl rok ze hry. Neříkám, že je to dostatečný trest, ale málo platné, rok by zaručeně žádný kabel neukradl.

+1/0
11.7.2014 11:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.