Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Afghánská mise drží nepřátele daleko

V roce 2008 zaútočil v afghánském Gerešku sebevražedný útočník na vojáky, kteří chránili členy dánského rekonstrukčního týmu. Zahynul tehdy příslušník jednotky SOG Milan Štěrba a medik Jiří Schams byl vážně zraněn. Po sedmi letech, v úterý, zaútočil sebevražedný útočník znovu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30e32t55r 80S28o86r49v61o59n 3945135260486

plníme-li závazky v rámci členství v NATO v místech kde probíhají bojové operace dají se očekávat ztráty.ne každý obyvatel země která je okupována si nechá všechno líbit -napadá mě paralela s naším odbojem za okupace.dá se určitě diskutovat o tom co je a není okupace ale postačí zdravý rozum a  základní znalost historie vlastní země ,jak je to dlouho co odtud odtáhli rusové- osvoboditelé nebo okupanti ?;-D

0/0
12.7.2014 12:03

P24a11v27e70l 18O73d59r62a52z97i18l 6324779597240

Mno, úpornost, s jakou se vyrojily články, vysvětlující "tupým civilům" smysl afghánské eskapády, naznačuje, že to možná nebude docela tak přesně, jak se tvrdí.

Ostatně, ta eskapáda trvá 13 let a výsledky se limitně blíží nule, alespoň tedy ty proklamované.

+1/−1
10.7.2014 7:35

J57i24ř79í 70Ř57e47z29n24í91k 7824135608769

U Madridu se také bojovalo o Prahu, abychom se ale nakonec nedozvěděli, že u Kabulu. kde se má také bojovat o Prahu, jsme bojovali na té špatné straně,  tak jako jsme se dozvěděli o nějakých pár desítek  let, že frankisti byli demokrati a republikáni byli ti špatní.

0/0
10.7.2014 1:41

O16n63d37ř39e44j 38V98e89s38e27l12ý 7239317291769

Ve světe kde se můžete dostat z jedné strany zeměkoule na druhou za půl dne geografická vzdálenost až taková překážka není. Představa armády nic nedělající, čekající uvnitř hranic až první nepřítel překročí hraniční čáru byla možná zajímavá v 19. století.

0/0
10.7.2014 0:23

P34a47v58e50l 36O34d13r44a25z41i68l 6114939857350

Zřejmě toho o 19. století moc nevíte, ale to není důležité, máte pravdu, představa obranné armády není dnes zajímavá, dneska je in agrese.

0/−1
10.7.2014 7:36

A87n14t23o81n55í87n 70Š77e87b48e60k 1343281951760

Ivan Hoffman – Smrt v Afghánistánu

„V zemi, které nerozumíme a sotva porozumíme, zemřeli čtyři naši vojáci. Osudným se jim stalo rozdávání psacích potřeb afghánským školákům. Zmíněnou událost lze ale popsat i tak, že zahynulo jedenáct afghánských školáků, kterým se stalo osudným, že si brali psací potřeby od českých vojáků, zrovna když je údajně přijel na kole vyhodit do vzduchu (a sebe s nimi) talibánský bojovník.

Škoda je všech lidských životů: dětí, vojáků i toho sebevraha, který se nechal obelhat, že zabíjením lidí se zalíbí bohu… My ovšem přednostně truchlíme kvůli našim.

O tom, do jakých misí poslat naše profesionální vojáky, rozhodují politici. Protože mají za případné oběti politickou odpovědnost, pochopitelně vždy řeknou, že vojáci nezemřeli zbytečně, že položili život za hodnoty jako je demokracie anebo svoboda. Veřejnost to ale tak jednoznačně nevidí a hodně lidí má politikům za zlé, že hazardují s životy našich vojáků i v misích, které příliš nedávají smysl. Zrovna z Afghánistánu, kde nad divnými lidmi, co si neváží lidských životů nelze vyhrát, jsme na odchodu, aniž bychom uměli říct, co přínosného jsme vybojovali. Místo toho konstatujeme, že naši vojáci bojují statečně, obětavě, těší se respektu a důvěře svých spolubojovníků, takže se za ně nemusíme stydět.

O smyslu vojenských misí se pravidelně hovoří tehdy, když v nich naši vojáci zemřou. To ale vůbec není vhodná chvíle. Pieta velí hledat smysl oběti i tam kde není, neboť říct, že vojáci zemřeli zbytečně, by bylo cynické. A hlavně by to nebyla pravda. Voják, který plní rozkaz, nikdy neumře zbytečně. To je protimluv. Může být pouze zbytečně poslán na smrt. Což se bohužel děje. Odjakživa a jistě i dnes.“

  Slyšel jsem, že naši omezí „průzkumné pochůzky“.  Aby roznášeli psací potřeby, to museli hrdí Afghánci považovat  za „neohrabanost“. Vojáci pracují výhradně na rozkaz, Pochůzku s propisovačkami musel někdo předem projednat a tím se nechtěně dostalo echo na nepravá místa. Autor rozkazu se nezjistí.

0/0
9.7.2014 23:09

K57a36r28e52l 88D54v33o62ř34á52k 3127287217

Autor nepostrehl, ze se USANATO uz stahuji, tak kdo bude drzet ty nepratele daleko ? To nam asi prozradi v dalsim clanku :-))

+2/0
9.7.2014 19:02

K97a74r37e14l 13E13n39d97l10e48r 3723870630685

Afghánská mise drží daleko nepřítele, který by bez ní neexistoval.

+4/−1
9.7.2014 18:37

O70n11d74ř98e84j 48V48e82s41e82l51ý 7969807631519

Z té země nepřátele přišli, když tam žádné USA/NATO ještě nebylo. Není to spíš vina rusaků, kteří tam naprosto zločině vpadli v osmdesátých letech a z jakž takz státu udělali zemi chaosu? Víte, kolik zabili afghánských civilistů? Historie nezačíná před patnácti lety, vážený.

+1/0
10.7.2014 0:01

P87a39v52e69l 58O79d22r21a55z31i24l 6664789567870

A ani v osmdesátých letech, vážený.

0/0
10.7.2014 7:32

L54u63b35o84m62í61r 58S52a27z79e72č24e42k 1541623160324

Zato amíci (abych použil Váš slovník) vyzbrojili Taliban (Stingry a pod.) a tím právě zemi uvrhli do chaosu který se jim hrubě nevyplatil. A ten chaos nezlikvidovali dodnes ani potom když tam zločinně vpadli před dvaceti lety.

0/0
10.7.2014 9:38

J74i55r21i 18C30e28e 5145871572888

Ano, a až se zase v Saudské Arábii budou cítit uraženi, když je někdo označí za světové podporovatele terorismu, tak se jim opět poběžíme v předklonu omluvit.

+3/0
9.7.2014 16:43

M28i77r69o81s69l35a53v 37Š87i71m94k10o 7895393862345

Afghánci se mají lépe, než před rokem 2001. Jistě. Kolik peněz se tam nacpalo? Kolik NATO platí kolaborantům? A co se z Afghánistánu vyváží, čím vydělává, že se mají lépe? Až cizí vojáky vyženou, bude to tam jako dříve. Jinak i tady se přiznává, že 2/3 území kontroluje Tálibán a dostává pytle peněz za to, že nebojuje naplno. Ta země stojí na korupci. Proto jsou lidské oběti zcela zbytečnými...

+7/−1
9.7.2014 16:20

O88n84d65ř78e66j 92Š25r91u90b32a45ř 1785341445306

nejvic teroristu utocicich na zapad pochazi z pristehovaleckych ghet zapadu, proc se nebojuje tam?

+3/0
9.7.2014 15:03

M95i15l71o39s74l57a97v 13U87r88b26a74n 2434373746651

Průměrnej afgánec nebo pakistánec jistě válku nechce, ale po obsazení Afganistánu hrdinnými Sovětskými vojáky se vytvořila Talibánská organizace. Skončilo to zničením dvojčat. Udělej čertu dobře, peklem se ti odmění.Rv

+1/−3
9.7.2014 15:03

D81i31t94a 38S28m32í77t32a35l61o77v89á 7461899745139

Zastaralé informace. Konečným šetřením USA se prokázalo, že za útokem na dvojčata stáli radikálové ze Saudské Arádie a taliban se na něm jen zviditelnil tím, že se k němu přihlásil. Talibové neměli ani schopnosti, ani prostředky takto rozsáhlou teroristickou akci ani naplánovat, natož uskutečnit... Jenže saudská arábie je spojencem USA, takže odveta skutečnému nepříteli se nekonala. Taliban je nebezpečná teroristická organizace, která stojí za spoustou sebevražedných útoků, ale na útok proti USA by se nikdy nezmohli, nemají na to mozky, ani jiné kapacity(jak už mockrát vyšetřování jejich útoků prokázalo) a nikdy neměli. Nebezpeční jsou hlavně svou zfanatizovanou vírou a ochotou kdykoli umřít a kohokoli vzít s sebou.

+5/−2
9.7.2014 15:12

V52i50l97é94m 28P98ř21í76h90o81d76a 2894499273807

Docela rád bych viděl odkaz na to "konečné šetření", milá Dito.;-) Prosím konspirační weby ne.

+2/0
9.7.2014 17:02

M63a25r65e62k 56H39r16u11b72y 6367482141228

Utocnici meli SA pasy, Afghanistan je v tom v podstate nevinne. I Bin Ladin byl saudsky arab, a krome afghanskeho azylu mel i jemensky, sudansky a pakistansky, kde taky vetsinu valky v Afghanistanu pobyval. Cele afghanske operaci nahrala slaba vlada po opusteni rozvracene zeme Rusy. Po Americanech to nejspis nebude jinak...

+2/0
9.7.2014 17:26

M78i17r65o96s23l23a32v 92Š38i79m47k82o 7195273462465

Kdyby se amíci do arabů nemontovali, tak žádná dvojčata nebyla. Ale ropa je mocný motiv. Afghánistán byl napaden proto, že tam utekl bin Ládín a chtěli ho dopadnout. Nakonec byl v Pákystánu. A tam až padne režim, tak to bude teprv veselo...

+2/−1
9.7.2014 16:25

M55i87r81o17s80l23a73v 79Š37i28m73k46o 7495343672785

Pákistán, chybka...

0/−1
9.7.2014 16:26
Foto

J93a98n 96K83u25l78í76s36e94k 8877353458281

Kdyby se  amíci do arabů nemontovali ... tj. nekupovali od nich olej. Ale to nekupují jenom amíci, ale i Evropani včetně Čechů a arabové jim za to vybombardují metro, vlaky, mrakodrapy. A jak myslíte, že se dostanou rohlíky a pivo do sámošek? Samy tam jaksi taksi neodplují, někdo je tam doveze autem a to auto jede na co? Tak na co jezdí auta? Víte to vůbec?

0/0
10.7.2014 7:15

K78a46r21e68l 63D27v48o66ř95á40k 3657427857

USA pomohli vojensky vytvorit Taliban!

+1/0
9.7.2014 19:04

O69n94d49ř84e52j 13V21e67s87e20l29ý 7629317751209

Nebylo to vpravdě spíše Rusko? Proč myslíte, že tam USA někoho vyzbrojovali? Když neznáte souvislosti, neplkejte.

+1/−1
10.7.2014 0:03

P54a21v92e86l 37O60d57r80a61z77i84l 6174289217970

Ne, nebylo to Rusko, to v té době neexistovalo, mudrlante.

0/−1
10.7.2014 7:33

L68u41b50o39m19í81r 86S20a44z31e34č59e90k 1361903150424

USA vyzbrojovaly Taliban proti Rusům. Pokud to popíráte taxte naprosto mimo.

+1/0
10.7.2014 9:43

O50n37d21ř84e47j 78Š15r34u21b23a86ř 1175671955916

nejvetsimi podporvateli teroristu jsou saudove, proc se nebojuje tam?

+5/0
9.7.2014 15:02

M56a89r51t87i22n 90S66o38u67č11e58k 6648133113661

Ropa? :-)

+2/0
9.7.2014 17:10

P53e69t71r 51K65r90a10u23s 5308619454141

Já s tím článkem souhlasím ....

+1/−3
9.7.2014 15:00

K96a67r98e12l 76D35v41o13ř10á84k 3137917507

Tak to budete vy, kdo bude pak nepratele zadrzovat po stazeni USA z Afganistanu !

0/0
9.7.2014 19:06

D83i98t52a 82S88m23í11t32a54l68o27v44á 7251409115559

Článek plný válečné propagandy a blábolů. K čemu máme armádu? Fakt by mě nikdy nenapadlo, že jednou s odstupem času budu souhlasit s velkohubým Tvrdíkem z dob jeho ministrování v obraně. Taky mám za to, že potřebujeme malou armádu k ochraně malé země a spojencům pomáhat tím, co umíme nejlíp... civilními jednotkami a snižováním dopadu na obyvatelstvo v zemích zmítaných válkou.

Souhlasím s postojem, že když chci pomoct spojenci v jeho válce(v tomto případě afgháncům), mám spojence nakrmit, ošatit, postarat se o bezpečí jeho rodiny, ale nikdy nezapomenout, že je to pořád "jeho" válka a nedělat z toho válku svoji.

+4/−1
9.7.2014 14:59

R76a30d35i76m 85G69r70u68l98i81c39h 3708969655684

A "postarat o bezpečí jeho rodiny" byste zajistila jak? Co jsou to "civilní jednotky?

+2/−2
9.7.2014 15:48

K66a79r10e80l 91N56o39v41o48t43n81ý 2522975800665

asi tím myslí výcvik jejich vojáků a policistů, polní nemocnice apod.

+1/0
9.7.2014 16:04

J60a93r40o57s33l64a76v 25J64o24n37á83š 4838164822405

Jak by to asi v Evropě vypadalo, kdyby Američané nevzali její války za své? Byla by tady demokracie? Existoval by ještě český národ?

0/−1
9.7.2014 18:05

K35a87r10e60l 64D24v58o19ř97á46k 3877857427

Americane pomohli Evrope a i Rusku, protoze z toho meli profit ! Od vyhlazeni Nemci nas zachranili Soveti !

0/0
9.7.2014 19:08

I14r26e72n86a 42P30l44a39c49h42e13t88k64o45v66á 3634724550347

uz vidim jak se prumernej afganec, nebo jeho pakistansky bratr ve zbrani zene do cech vyhodit do luftu. nebyt valky v afganu, zadny radikalove by nebyli. maximalne by se jeli vymlatit mezi sebou do syrie, pricemz duvod jejich boje, jak uz to tak mezi nimi byva, by byl zpusob zastrihavani fousu :-/

+5/−1
9.7.2014 14:52

D65a13l55i63b96o30r 11R46o45z31s58y85p75a89l 7810593966649

Všem, kteří tady vykřikují, že v Afghánistánu se podílíme na okupaci cizí země, kde nemáme co pohledávat, bych rád připomněl proč tam NATO vůbec šlo. Jistě si všichni vzpomínáme na 11.9. 2001. Al- Kájda provedla útok na USA s děsivým několikatisícovým počtem obětí. Navíc hrozilo, že tyto útoky budou pokračovat. Bezpečný azyl tehdy al-Kájdě, včetně velení a výcvikových táborů, poskytl talibanci ovládaný Afghánistán. Nebylo možné je tam nechat jen tak být a mávnout nad nimi rukou, ať si tam dělají co chtějí. Co by asi dál dělali je snad každému jasné. Ač to zní opravdu jako klišé, ti vojáci tam opravdu bojují za nás za všechny.

+5/−5
9.7.2014 14:51

I95r50e85n47a 10P84l55a95c70h10e77t91k54o35v90á 3624304390587

uf. neprovedla ho al-kajda, ale 20 pomatencu ze saudske arabie, k utoku se pak prihlasil usama, podle me jen proto, aby amici meli nejakyho nepritele. saudskou arabii jako spojence na blizkem vychodu bombardovat neslo, tak to odnesl taliban, kterej nechtel spolupracovat

+7/−3
9.7.2014 14:55

D62a74l66i40b82o98r 18R90o55z37s98y81p85a68l 7980763146489

Nebudu komentovat přihlouplé konspirační teorie. Podle vás se tedy nemělo nic podnikat, pouze čekat až se al- Kájda vyprofiluje třeba jako charitativní organizace. Dovolím si s naprostou jistotou tvrdit, že až by to tady začalo "bouchat" vy první by jste se domáhala zásahu bezpečnostních sil a obviňovala jez neschopnosti.

+4/−3
9.7.2014 15:13

I27r12e70n17a 10P58l10a67c53h75e33t94k22o69v51á 3114434880387

certuzel to neni konspiracni teorie. taky netvrdim, ze si to amici zborili sami, nebo ze na pentagon nespadlo letadlo. jen vychazim z faktu

+3/−2
9.7.2014 15:19

D20a12l47i90b93o10r 68R71o28z91s32y55p57a85l 7240123366879

Můžete tedy uvést zdroj, ze kterého tu "oficiální" zprávu čerpáte?

+1/−3
9.7.2014 15:21

I54r73e18n40a 24P55l42a67c60h24e38t39k84o35v19á 3484934450787

google. surfujte, najdete ;-)

+3/−2
9.7.2014 15:26

D20a75l17i41b85o81r 75R30o29z74s18y96p66a24l 7230883246309

Najdu konspirační teorie. Já se ptám na tu oficiální, z níž čerpáte.

+2/−1
9.7.2014 15:28

I78r86e91n58a 35P48l54a42c87h16e96t46k19o91v78á 3324264210467

ja si fakt nevzpominam, kde jsem to cetla. ale byl to ofiko zaver z vysetrovani. proto me zarazilo, ze zacali valcit v afganu, kdyz i zdroje na ten utok byly ze sa

+1/−2
9.7.2014 15:45

D42i31t57a 47S34m22í91t52a26l71o25v70á 7451939275249

Na netu je jich hodně... parlamentní listy vynechat, degradují hodnověrnost zpráv, tak třebas tady. Tohle proběhlo už i telkou v americe...

http://www.reformy.cz/zpravy/za-utoky-z-11-zari-stala-saudska-arabie-odtajneny-oficialni-zaver-vysetrovaci-komise/

V dokumentech, přetočených koncem loňského roku nebo letos už se o konečné rezimé opírají.

+2/0
9.7.2014 15:29

D57a86l61i50b68o86r 53R93o68z33s81y65p25a28l 7430973126519

A to je tedy ta "oficiální" zpráva?8-o

+1/−2
9.7.2014 15:33

D81i98t31a 48S66m45í43t94a37l70o72v45á 7601529905769

ne, to je jen o tom, že do gůglu stačí napsat... I když lepší by bylo najít aspoň ten dokument co šel o vánocích na viasatu. Tam se k tomu vyjadřovaly obě země, vlastně všechny tři.

věřte a víra vaše. Trochu vám závidím vaše černobílé vidění a schopnost jasně ohraničovat nepřítele...

+2/−1
9.7.2014 15:37

D30a45l63i70b77o55r 76R62o77z11s40y36p36a97l 7380263686939

Jistě SA netouží po ničem víc než vidět plazit se zbídačelou USA u svých nohou. Nevím, kdo z nás má černobílé vidění světa.

+3/−1
9.7.2014 15:47

O21n28d91ř18e29j 25Š16r72u58b82a31ř 1335721395736

touzi po tom asi stejne jako Afganistan. Tj. nekteri po tom touzi, nekteri ne a nekterym je to jedno. Ovsem cim vic vojeskych intervenci s civilnimi obetmi, tim vetsi bude skupina jedna.

+1/−1
9.7.2014 15:59

D47i96t96a 43S41m72í35t31a67l69o65v15á 7161689385419

To už dávno není konspirace. Všimněte si sám, když se připomíná například výročí, že zmiňují stoupence al-kaidy. Už ne al-kaidu samotnou jako ještě dva roky zpátky. Je pravda, že fakt o tom, že to byli saudové se s příslušností k talibanu nevylučuje. Jen to nebyli samotní afghánci a saudská vláda se od jakýchkoli organizací spojených s dotyčnými distancovala.

Magoři jsou všude ve světě, napříč národy.

+1/0
9.7.2014 15:21

D55a75l66i40b72o84r 22R25o48z63s15y95p93a41l 7540383106629

Vy si pletete 2 věci, a proto vám nevěřím. Al-Kájda není Taliban. Taliban pouze poskytl na území Afghánistánu al- Kájdě útočiště. Usáma pocházel ze SA, není divu, že Saudové byli mezi atentátníky. Nikdo nikdy netvrdil, že útok provedli Afghánci.

+1/−2
9.7.2014 15:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.