Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Polsku spadlo letadlo s 12 lidmi, jeden přežil

U polské Čenstochové spadlo letadlo. Lidé na palubě se chystali k parašutistickému seskoku. Zemřelo jedenáct lidí, jeden přežil. Podle polské televize TVN24 o tom informovali místní hasiči. Stroj se zřítil krátce po startu, příčina nehody se vyšetřuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85e96t24r 32M66i13c36h76a88l 2670394581842

Podle dostupných zdrojů má Piper Navajo posádku 1 - 2 lidi a počet pasažérů 5 - 7. Tedy maximální kapacita 9 lidí (nikoli 10, jak píše autor článku). Pokud tam bylo 12 lidí, znamená to zvýšení zátěže o 33%. Navíc váha výstroje pro parašutisty, ona by to s tím přetížením díky tomu a vysoké teplotě s vysazením motoru mohla být i pravda.

0/0
6.7.2014 11:22

J47i29n61d29ř80i72c73h 32H37r93a73b77e20c 6753527891322

:-(:-(Dva dny kouká na vysádky ze staré dobré Anduly u Nového m nad Metují.Není důležité kolik kdo má seskoku ale kolika let se dožil bývalo naším heslem.Člověk se v tom kravalu soustředí na seskok a nikdy mne nenapadlo že ta mašinká muže řad hnout a ještě k tomu u letiště.Na přetížení moc nevěřim nikdo nás neváží jako žokeje a myslím ž ani natankováno nemá na maximální dolet.Holt pán Bůh je zavolal i u takového poutního města.

0/−1
6.7.2014 6:10

I62r53e28n69a 16P26l14a67c50h64e29t37k73o63v37á 1266884156540

mimochodem jedna polska letecka nehoda tuhle katastrofu snadno predcila. a nebylo to tak davno

+1/0
6.7.2014 1:24

V17ě15r75a 12L80o48r18e85n48c79o75v79á 5736330694

taky jsem si hned vzpomněla. Autor zřejmě nikolv..

0/0
6.7.2014 8:41

J96a32n 42Š80e79s78t95á98k 3538989199934

řeč je o civilních letadel, to co spadlo v Rusku bylo vojenský

0/0
6.7.2014 9:54

K20a14r67e32l 13K70a75š86t50a24n 9448421311366

V Polsku spadlo letadlo s 12 lidmi, jeden přežil

Bruce Willis?

0/−3
6.7.2014 0:51
Foto

P49e33t92r 27V94o31j14t40e82k 7572477929159

Rv

0/0
6.7.2014 7:42

P11e17t94r 80H91o75m80o85l82k77a 2135883384595

Přetížení letadla o způsobilo výpadek motoru? Autor asi moc inteligence nepobral...

0/−2
5.7.2014 23:13

A37l75e95x92a56n85d61r 11K77o48s68t36k45a 5729216629316

Přetížení letadla=potřeba hodně vysokého výkonu motoru. Letecké motory jsou sice konstruované na to, aby krátkodobě poskytly třeba 120% výkonu, ale nesvědčí jim to. K tomu dost horký den, motor se může dost snadno přehřát a pak se "kousne". Pokud se něco podobného stane při startu, tak letadlo pokračuje po balistické křivce (alias napřed nahoru a pak pěkně dolu) a pilot s tím už nemůže nic dělat. A jestliže z letadla pro 10 lidí vytáhli 12.. Tak to o jistém přetížení svědčí.

+6/0
5.7.2014 23:23

J94a94n 74J42e57ž58e53k 3321595937435

Zřejmě tenhle: http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/photo.show?id=468579 V každém případě je to tragédie.

+3/−1
5.7.2014 20:31

J37i66n55d18ř47i36c70h 85H90r37a61b48e68c 6443287641272

Omlouvám se za minus a je to on

0/0
6.7.2014 5:35

A64n86t12o18n93í63n 26V40á77c31l72a42v61í51k 9339441311408

Mít padák na zádech a zabít se tímto způsobem, je hold pech jak sviňa. ;-(;-(;-(

+15/0
5.7.2014 20:28

J98a73n 85K30ř34í68ž 6565163595758

Hold,co se dá dělat!

+1/−1
5.7.2014 20:38

J19a25n 92J71e51ž24e65k 3401275967875

Hold on!

+2/0
5.7.2014 20:54

J33a45n 15K73ř29í62ž 6565153315278

:-)

0/−1
5.7.2014 21:16

I68r69e42n44a 92P95l39a94c58h28e54t11k47o16v79á 1586754316340

roll on ;-)

0/−1
5.7.2014 21:30

A36n55t96o94n25í34n 54V33á73c28l46a39v46í88k 9439741311968

Dobré ráno. Co ty buchty? Roll.

0/0
6.7.2014 7:14

J42o55s64e47f 84N26o59v81á53k 9855389521930

U nás se říká "válet sudy"  ale když se holduje buchtám?

0/0
6.7.2014 8:30

J35a10n 17K36ř12í43ž 6245183705738

Ale Šafčaříka jsme velmi popudili.;-D

0/0
6.7.2014 12:14

V58á10c58l68a83v 78S78ý50k72o33r92a 6382450187760

Hold off!

+1/0
6.7.2014 7:37

I73r53e18n85a 81P60l96a72c21h20e36t12k73o34v14á 1576474416950

a v amurice spadnul prekrasny mustang p51 ;-(

0/0
5.7.2014 20:13

J94a62r16m46i18l18a 29M92a98c17h85o58v35á 9635284258614

...přetížení????...vždyť i výtahy se dělají s velikou rezervou, ne tak letadla...to je určitě nesmysl...jedině, že by parašutisti včetně posádky  byli 5XL...:-/

0/−6
5.7.2014 19:45

P63e20t96r 62T47y72č55k94a 6595742309122

Pád letadla nemá nikdy jedinou příčinu.

0/−1
5.7.2014 20:26

I41r36e96n75a 38P70l67a65c33h25e86t73k74o47v47á 1566914216490

to je obecne opakovana hloupost

0/0
6.7.2014 6:23

T20o24m17á94š 98K68n50a10i13f41l 6263160767910

Ale pravdiva. Naprostá většina leteckých nehod je způsobena souhrou více udalosti, které samy o sobě nic nezpusobi.

0/0
6.7.2014 9:01

M94i33r77o24s90l68a40v 12Z38i87k87m71u58n15d 7559603154843

Jenže letadlo není výtah. Zatímco u výtahu je tzv. koeficient bezpečnosti třeba i 10, u letadla je pouze 1 ... Někdy stačí i pár kilo navíc, k tomu nevhodně umístěných z hlediska vyvážení stroje a s letadlem "je amen" ... Poučný je seriál na ČT o leteckých nehodách ...

Někdy je příčinou "suverenní" pilot ... jako ten co pilotoval TU 154 s polským presidentem & spol ...

+4/0
5.7.2014 20:33

J44a66n 35K12ř71í85ž 6965713965548

No,to s tím polským pilotem není vůbec tak jasný,jak píšete.

Je prokázáno,že v době havárie byl v pilotní kabině i nějaký generál.

Takže - jestli ten pilot dostal rozkaz přistát,tak kdo je vinen?

+2/0
5.7.2014 20:41

O60n88d40ř29e62j 94R59a56z77ý26m 2885826615317

Pilot porušil předpisy a obešel bezpečnostní opatření...patrně z důvodu nepřímého nátlaku jeho nadřízenýho na to, aby přistáli...

0/0
5.7.2014 21:50

J51a57n 88K53ř17í44ž 6245673735908

Nátlak byl,podle mně,přímý.

Jinak ba se na přistání v....l !

Koneckoncůi řídící věž ho upozornila,že přistání nedoporučuje.

Ale holt rozkaz je rozkaz.

I vy byste uposlechl(a já taky).

+2/−1
5.7.2014 21:53

J14a14k16u97b 60Š80a69f40a79n98d82a 7745917371251

Myslím, že rozhoduje kapitán. Generál negenerál.

0/0
5.7.2014 23:23

A80l88e66x76a52n63d91r 19K45o58s63t50k81a 5149336639566

Oficiálně rozhoduje kapitán letadla (lodě). V praxi mu ten generál může (a také to udělá) předčítat statistiku nezaměstnaných civilistů. A jen tak mimochodem, ten pilot to už jednou předtím udělal.. Že mu nařizovali přistát za riskantních podmínek a on se místo toho otočil a přistál bezpečně.. Někde jinde. Udělat to znova, tak je nezaměstnaný.. A ani civilní aerolinie neberou piloty, kteří neposlouchají rozkazy.

+1/0
5.7.2014 23:48

J83a34k31u11b 24Š89a26f97a26n16d17a 7695927361761

Civilní aerolinie a rozkazy? Kapitán civilního letadla se musí řídit předpisy společnosti a nikdo ze společnosti mu nemůže nařídit někde přistát pokud to kapitán nepovažuje za bezpečné.

Argumentovat nezaměstnaností je naprostý nesmysl. Jednak takový to člověk po rozumném rozhodnutí jen tak práci neztratí a i kdyby ano tak ji zase rychle najde. Dále jde i o jeho život. Ani já bych neposlechl vedle sedícího šéfa kdyby mi řekl abych jel s autem po okresce 150. Argumentovat tím, že by mě mohl vyhodit je nesmysl.

0/0
6.7.2014 8:46

J98a85n 40K90ř60í74ž 6635543545508

Máte to hodně popletené.

Tady máte jen malinký výtažek a zároveň i odkaz:

 Polský armádní speciál Tupolev Tu-154M Lux č. 101.

Pletete si dojmy s pojmy kvůlivá své neinformovanosti.;-D

http://cs.wikipedia.org/wiki/Hav%C3%A1rie_Tu-154_u_Smolenska

0/0
6.7.2014 12:23

J64a25n 56K57ř16í82ž 6955733605738

U vojáků to neplatí.

To byste,vzhledem ke svému věku,měl už dávno vědět!

0/0
6.7.2014 12:06

V76ě47r98a 82L71o60r68e82n70c65o42v45á 5716330584

já ne :-)

0/0
6.7.2014 8:44

J30a39n 68K18ř11í43ž 6695163545668

...nejste pilotka vojenského letadla,takže s vámi souhlasím.:-)

0/0
6.7.2014 12:11

J83a42n 11H52o54r43s91k54ý 2376930377355

Koeficient bezpečnosti u letadla 1??? Zkus příště psát o něčem, o čem alespoň trochu něco víš!

+1/0
5.7.2014 22:00

A70l18e89x19a31n19d81r 26K15o93s27t87k96a 5809616149546

Tuším 1,5 ne? Ale i tak, jestliže to naložím na 1,2, tak se už nepříjemně blížím limitu.. A pak stačí jedna kapsa horkého vzduchu, která má najednou naprosto jiné vlastnosti.. Jedna malá turbulence, smítko v benzínu (které se mlůže vyskytnout i v lepších rodinách), vteřinové selhání čehokoliv.. Letadlo není auto, kam do 3.5 tuny Transita naložíte 2500 kg nákladu a krom porušení předpisů se nic nestane.  Letadlo nejede po podvozku, ale je nadnášeno vzduchem proudícím kolem křídel. A na přetížení je velmi, velmi citlivé.

0/0
5.7.2014 23:44

T29o20m62á65š 80K29n15a35i90f25l 6373480187460

U toho letadla to 1 opravdu není.

0/0
6.7.2014 9:02

P62e50t40r 29B46u98k28a26l 8637212363771

Zase ten Putin ;-O

+10/−12
5.7.2014 19:30

M86i60c49h47a10l 24M80i91l70l22e17r 9296442269732

nekteri "diskuteri " nepatri do slusne spolecnosti

+9/0
5.7.2014 19:45

A80n82t10o45n63í64n 62V96á51c96l62a45v50í42k 9919411741158

Slušná společnost ;-D;-D;-D

+4/0
5.7.2014 20:26

O40l80g15a 20S19v32o65b35o10d27o27v34á 1654487637

Spadlo letadlo s parašutisty? Tomu říkám ironie osudu.

+3/0
5.7.2014 19:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.