Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Polsku spadlo letadlo s 12 lidmi, jeden přežil

U polské Čenstochové spadlo letadlo. Lidé na palubě se chystali k parašutistickému seskoku. Zemřelo jedenáct lidí, jeden přežil. Podle polské televize TVN24 o tom informovali místní hasiči. Stroj se zřítil krátce po startu, příčina nehody se vyšetřuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23e59t43r 73M15i49c24h90a29l 2660174351242

Podle dostupných zdrojů má Piper Navajo posádku 1 - 2 lidi a počet pasažérů 5 - 7. Tedy maximální kapacita 9 lidí (nikoli 10, jak píše autor článku). Pokud tam bylo 12 lidí, znamená to zvýšení zátěže o 33%. Navíc váha výstroje pro parašutisty, ona by to s tím přetížením díky tomu a vysoké teplotě s vysazením motoru mohla být i pravda.

0/0
6.7.2014 11:22

J68i90n24d58ř68i89c70h 53H92r44a42b72e33c 6633367821812

:-(:-(Dva dny kouká na vysádky ze staré dobré Anduly u Nového m nad Metují.Není důležité kolik kdo má seskoku ale kolika let se dožil bývalo naším heslem.Člověk se v tom kravalu soustředí na seskok a nikdy mne nenapadlo že ta mašinká muže řad hnout a ještě k tomu u letiště.Na přetížení moc nevěřim nikdo nás neváží jako žokeje a myslím ž ani natankováno nemá na maximální dolet.Holt pán Bůh je zavolal i u takového poutního města.

0/−1
6.7.2014 6:10

I45r78e88n40a 19P43l17a81c81h16e85t69k71o55v92á 3494394640717

mimochodem jedna polska letecka nehoda tuhle katastrofu snadno predcila. a nebylo to tak davno

+1/0
6.7.2014 1:24

V77ě40r58a 25L40o46r30e24n10c11o80v85á 5866170474

taky jsem si hned vzpomněla. Autor zřejmě nikolv..

0/0
6.7.2014 8:41

J30a37n 46Š83e59s57t16á76k 3868839849834

řeč je o civilních letadel, to co spadlo v Rusku bylo vojenský

0/0
6.7.2014 9:54

K30a88r49e32l 92K97a64š15t50a86n 9638581931886

V Polsku spadlo letadlo s 12 lidmi, jeden přežil

Bruce Willis?

0/−3
6.7.2014 0:51
Foto

P28e17t79r 10V30o97j61t34e34k 7652137559149

Rv

0/0
6.7.2014 7:42

P23e70t63r 70H41o54m61o98l35k59a 2785873864325

Přetížení letadla o způsobilo výpadek motoru? Autor asi moc inteligence nepobral...

0/−2
5.7.2014 23:13

A12l95e43x72a87n88d70r 38K98o95s86t62k86a 5319946639836

Přetížení letadla=potřeba hodně vysokého výkonu motoru. Letecké motory jsou sice konstruované na to, aby krátkodobě poskytly třeba 120% výkonu, ale nesvědčí jim to. K tomu dost horký den, motor se může dost snadno přehřát a pak se "kousne". Pokud se něco podobného stane při startu, tak letadlo pokračuje po balistické křivce (alias napřed nahoru a pak pěkně dolu) a pilot s tím už nemůže nic dělat. A jestliže z letadla pro 10 lidí vytáhli 12.. Tak to o jistém přetížení svědčí.

+6/0
5.7.2014 23:23

J28a46n 92J50e43ž86e26k 3321135427885

Zřejmě tenhle: http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/photo.show?id=468579 V každém případě je to tragédie.

+3/−1
5.7.2014 20:31

J92i56n11d21ř42i74c59h 38H90r91a25b66e43c 6833717661832

Omlouvám se za minus a je to on

0/0
6.7.2014 5:35

A77n67t39o14n70í75n 59V51á92c80l67a19v27í50k 9839561811458

Mít padák na zádech a zabít se tímto způsobem, je hold pech jak sviňa. ;-(;-(;-(

+15/0
5.7.2014 20:28

J52a93n 74K29ř21í71ž 6665723905128

Hold,co se dá dělat!

+1/−1
5.7.2014 20:38

J79a59n 66J71e29ž41e53k 3451125837325

Hold on!

+2/0
5.7.2014 20:54

J79a51n 69K49ř93í90ž 6285723515418

:-)

0/−1
5.7.2014 21:16

I19r61e48n29a 72P19l58a56c67h46e96t84k56o70v43á 3244954880847

roll on ;-)

0/−1
5.7.2014 21:30

A96n48t53o96n22í71n 52V14á79c27l80a47v98í48k 9709691971278

Dobré ráno. Co ty buchty? Roll.

0/0
6.7.2014 7:14

J52o56s32e93f 88N44o47v35á93k 9935989151780

U nás se říká "válet sudy"  ale když se holduje buchtám?

0/0
6.7.2014 8:30

J94a39n 87K53ř92í65ž 6635363565298

Ale Šafčaříka jsme velmi popudili.;-D

0/0
6.7.2014 12:14

V14á77c38l85a97v 96S46ý84k11o45r96a 6522420627120

Hold off!

+1/0
6.7.2014 7:37

I59r19e58n86a 76P57l15a74c47h85e18t21k93o77v14á 3434904940367

a v amurice spadnul prekrasny mustang p51 ;-(

0/0
5.7.2014 20:13

J27a26r59m57i48l37a 57M18a96c69h81o51v95á 9355514438564

...přetížení????...vždyť i výtahy se dělají s velikou rezervou, ne tak letadla...to je určitě nesmysl...jedině, že by parašutisti včetně posádky  byli 5XL...:-/

0/−6
5.7.2014 19:45

P14e48t79r 71T98y13č90k10a 6895842519172

Pád letadla nemá nikdy jedinou příčinu.

0/−1
5.7.2014 20:26

I96r11e15n57a 16P44l85a98c60h20e58t28k48o17v14á 3654434210857

to je obecne opakovana hloupost

0/0
6.7.2014 6:23

T52o44m57á38š 51K25n64a27i22f67l 6563580517160

Ale pravdiva. Naprostá většina leteckých nehod je způsobena souhrou více udalosti, které samy o sobě nic nezpusobi.

0/0
6.7.2014 9:01

M11i10r67o75s93l89a89v 64Z43i94k93m89u60n32d 7919973344663

Jenže letadlo není výtah. Zatímco u výtahu je tzv. koeficient bezpečnosti třeba i 10, u letadla je pouze 1 ... Někdy stačí i pár kilo navíc, k tomu nevhodně umístěných z hlediska vyvážení stroje a s letadlem "je amen" ... Poučný je seriál na ČT o leteckých nehodách ...

Někdy je příčinou "suverenní" pilot ... jako ten co pilotoval TU 154 s polským presidentem & spol ...

+4/0
5.7.2014 20:33

J77a98n 98K71ř49í72ž 6635413515268

No,to s tím polským pilotem není vůbec tak jasný,jak píšete.

Je prokázáno,že v době havárie byl v pilotní kabině i nějaký generál.

Takže - jestli ten pilot dostal rozkaz přistát,tak kdo je vinen?

+2/0
5.7.2014 20:41

O72n41d14ř60e16j 22R47a16z46ý88m 2495316945867

Pilot porušil předpisy a obešel bezpečnostní opatření...patrně z důvodu nepřímého nátlaku jeho nadřízenýho na to, aby přistáli...

0/0
5.7.2014 21:50

J11a61n 43K60ř64í41ž 6355233435898

Nátlak byl,podle mně,přímý.

Jinak ba se na přistání v....l !

Koneckoncůi řídící věž ho upozornila,že přistání nedoporučuje.

Ale holt rozkaz je rozkaz.

I vy byste uposlechl(a já taky).

+2/−1
5.7.2014 21:53

J80a52k17u38b 60Š93a22f61a48n73d91a 7125907421831

Myslím, že rozhoduje kapitán. Generál negenerál.

0/0
5.7.2014 23:23

A47l84e84x61a44n26d55r 14K21o70s86t38k12a 5759196899586

Oficiálně rozhoduje kapitán letadla (lodě). V praxi mu ten generál může (a také to udělá) předčítat statistiku nezaměstnaných civilistů. A jen tak mimochodem, ten pilot to už jednou předtím udělal.. Že mu nařizovali přistát za riskantních podmínek a on se místo toho otočil a přistál bezpečně.. Někde jinde. Udělat to znova, tak je nezaměstnaný.. A ani civilní aerolinie neberou piloty, kteří neposlouchají rozkazy.

+1/0
5.7.2014 23:48

J96a23k79u62b 15Š18a55f51a76n86d82a 7305947981701

Civilní aerolinie a rozkazy? Kapitán civilního letadla se musí řídit předpisy společnosti a nikdo ze společnosti mu nemůže nařídit někde přistát pokud to kapitán nepovažuje za bezpečné.

Argumentovat nezaměstnaností je naprostý nesmysl. Jednak takový to člověk po rozumném rozhodnutí jen tak práci neztratí a i kdyby ano tak ji zase rychle najde. Dále jde i o jeho život. Ani já bych neposlechl vedle sedícího šéfa kdyby mi řekl abych jel s autem po okresce 150. Argumentovat tím, že by mě mohl vyhodit je nesmysl.

0/0
6.7.2014 8:46

J10a76n 26K56ř50í61ž 6975733345478

Máte to hodně popletené.

Tady máte jen malinký výtažek a zároveň i odkaz:

 Polský armádní speciál Tupolev Tu-154M Lux č. 101.

Pletete si dojmy s pojmy kvůlivá své neinformovanosti.;-D

http://cs.wikipedia.org/wiki/Hav%C3%A1rie_Tu-154_u_Smolenska

0/0
6.7.2014 12:23

J94a67n 72K65ř19í85ž 6385823425148

U vojáků to neplatí.

To byste,vzhledem ke svému věku,měl už dávno vědět!

0/0
6.7.2014 12:06

V76ě62r30a 42L75o39r19e67n38c72o82v26á 5716260374

já ne :-)

0/0
6.7.2014 8:44

J35a59n 61K49ř96í98ž 6495543255198

...nejste pilotka vojenského letadla,takže s vámi souhlasím.:-)

0/0
6.7.2014 12:11

J50a81n 85H66o11r53s47k62ý 2946920477555

Koeficient bezpečnosti u letadla 1??? Zkus příště psát o něčem, o čem alespoň trochu něco víš!

+1/0
5.7.2014 22:00

A82l80e21x52a40n44d61r 64K78o95s56t37k83a 5359766439456

Tuším 1,5 ne? Ale i tak, jestliže to naložím na 1,2, tak se už nepříjemně blížím limitu.. A pak stačí jedna kapsa horkého vzduchu, která má najednou naprosto jiné vlastnosti.. Jedna malá turbulence, smítko v benzínu (které se mlůže vyskytnout i v lepších rodinách), vteřinové selhání čehokoliv.. Letadlo není auto, kam do 3.5 tuny Transita naložíte 2500 kg nákladu a krom porušení předpisů se nic nestane.  Letadlo nejede po podvozku, ale je nadnášeno vzduchem proudícím kolem křídel. A na přetížení je velmi, velmi citlivé.

0/0
5.7.2014 23:44

T14o37m17á15š 33K34n56a32i10f36l 6283450637760

U toho letadla to 1 opravdu není.

0/0
6.7.2014 9:02

P33e89t79r 75B80u37k53a68l 8157912593401

Zase ten Putin ;-O

+10/−12
5.7.2014 19:30

M54i34c58h82a75l 76M13i26l89l65e39r 9496592559632

nekteri "diskuteri " nepatri do slusne spolecnosti

+9/0
5.7.2014 19:45

A29n40t17o43n28í24n 29V33á46c14l59a94v15í90k 9459321241548

Slušná společnost ;-D;-D;-D

+4/0
5.7.2014 20:26

O92l79g31a 73S26v60o50b41o46d85o66v60á 1394257347

Spadlo letadlo s parašutisty? Tomu říkám ironie osudu.

+3/0
5.7.2014 19:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.