Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Polsku spadlo letadlo s 12 lidmi, jeden přežil

U polské Čenstochové spadlo letadlo. Lidé na palubě se chystali k parašutistickému seskoku. Zemřelo jedenáct lidí, jeden přežil. Podle polské televize TVN24 o tom informovali místní hasiči. Stroj se zřítil krátce po startu, příčina nehody se vyšetřuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69e92t38r 92M62i73c39h97a67l 2450114841542

Podle dostupných zdrojů má Piper Navajo posádku 1 - 2 lidi a počet pasažérů 5 - 7. Tedy maximální kapacita 9 lidí (nikoli 10, jak píše autor článku). Pokud tam bylo 12 lidí, znamená to zvýšení zátěže o 33%. Navíc váha výstroje pro parašutisty, ona by to s tím přetížením díky tomu a vysoké teplotě s vysazením motoru mohla být i pravda.

0/0
6.7.2014 11:22

J12i43n78d18ř13i11c63h 20H73r33a62b22e94c 6373897551812

:-(:-(Dva dny kouká na vysádky ze staré dobré Anduly u Nového m nad Metují.Není důležité kolik kdo má seskoku ale kolika let se dožil bývalo naším heslem.Člověk se v tom kravalu soustředí na seskok a nikdy mne nenapadlo že ta mašinká muže řad hnout a ještě k tomu u letiště.Na přetížení moc nevěřim nikdo nás neváží jako žokeje a myslím ž ani natankováno nemá na maximální dolet.Holt pán Bůh je zavolal i u takového poutního města.

0/−1
6.7.2014 6:10

I79r86e44n41a 18P69l64a77c45h74e14t29k36o55v33á 1616294636220

mimochodem jedna polska letecka nehoda tuhle katastrofu snadno predcila. a nebylo to tak davno

+1/0
6.7.2014 1:24

V67ě41r95a 73L42o68r67e38n28c28o38v20á 5276120404

taky jsem si hned vzpomněla. Autor zřejmě nikolv..

0/0
6.7.2014 8:41

J55a54n 13Š74e25s97t46á10k 3438469849734

řeč je o civilních letadel, to co spadlo v Rusku bylo vojenský

0/0
6.7.2014 9:54

K98a29r42e85l 48K13a37š35t28a66n 9288121451436

V Polsku spadlo letadlo s 12 lidmi, jeden přežil

Bruce Willis?

0/−3
6.7.2014 0:51
Foto

P36e95t20r 17V56o84j90t26e38k 7312317739189

Rv

0/0
6.7.2014 7:42

P19e91t25r 96H37o41m34o30l52k53a 2295193764405

Přetížení letadla o způsobilo výpadek motoru? Autor asi moc inteligence nepobral...

0/−2
5.7.2014 23:13

A63l37e28x29a83n18d95r 95K11o66s16t50k74a 5669516449516

Přetížení letadla=potřeba hodně vysokého výkonu motoru. Letecké motory jsou sice konstruované na to, aby krátkodobě poskytly třeba 120% výkonu, ale nesvědčí jim to. K tomu dost horký den, motor se může dost snadno přehřát a pak se "kousne". Pokud se něco podobného stane při startu, tak letadlo pokračuje po balistické křivce (alias napřed nahoru a pak pěkně dolu) a pilot s tím už nemůže nic dělat. A jestliže z letadla pro 10 lidí vytáhli 12.. Tak to o jistém přetížení svědčí.

+6/0
5.7.2014 23:23

J68a19n 81J16e61ž19e57k 3361855477155

Zřejmě tenhle: http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/photo.show?id=468579 V každém případě je to tragédie.

+3/−1
5.7.2014 20:31

J93i70n89d63ř12i64c80h 48H96r66a93b55e87c 6343837291112

Omlouvám se za minus a je to on

0/0
6.7.2014 5:35

A36n74t28o79n77í85n 77V73á34c71l53a54v21í67k 9739591681198

Mít padák na zádech a zabít se tímto způsobem, je hold pech jak sviňa. ;-(;-(;-(

+15/0
5.7.2014 20:28

J62a60n 21K78ř84í12ž 6485783695308

Hold,co se dá dělat!

+1/−1
5.7.2014 20:38

J21a24n 22J15e31ž32e52k 3661465787295

Hold on!

+2/0
5.7.2014 20:54

J52a20n 85K25ř86í17ž 6235353235488

:-)

0/−1
5.7.2014 21:16

I43r30e59n33a 59P90l72a23c16h10e91t83k38o93v64á 1506414406980

roll on ;-)

0/−1
5.7.2014 21:30

A61n52t37o26n52í26n 81V91á36c74l26a32v91í62k 9169851111728

Dobré ráno. Co ty buchty? Roll.

0/0
6.7.2014 7:14

J71o10s71e28f 16N54o15v15á45k 9195929411570

U nás se říká "válet sudy"  ale když se holduje buchtám?

0/0
6.7.2014 8:30

J22a58n 83K80ř18í44ž 6675173945428

Ale Šafčaříka jsme velmi popudili.;-D

0/0
6.7.2014 12:14

V48á56c41l23a72v 27S67ý16k12o11r44a 6552380357890

Hold off!

+1/0
6.7.2014 7:37

I51r65e96n45a 70P75l86a90c64h32e89t44k50o57v11á 1296644366410

a v amurice spadnul prekrasny mustang p51 ;-(

0/0
5.7.2014 20:13

J64a33r73m16i58l73a 31M46a75c73h51o20v56á 9495354788184

...přetížení????...vždyť i výtahy se dělají s velikou rezervou, ne tak letadla...to je určitě nesmysl...jedině, že by parašutisti včetně posádky  byli 5XL...:-/

0/−6
5.7.2014 19:45

P77e64t39r 44T12y84č64k36a 6805622449252

Pád letadla nemá nikdy jedinou příčinu.

0/−1
5.7.2014 20:26

I66r59e86n54a 19P70l62a20c10h73e71t64k27o22v68á 1276564266920

to je obecne opakovana hloupost

0/0
6.7.2014 6:23

T40o10m60á93š 84K28n63a98i92f38l 6133720187930

Ale pravdiva. Naprostá většina leteckých nehod je způsobena souhrou více udalosti, které samy o sobě nic nezpusobi.

0/0
6.7.2014 9:01

M64i22r38o35s52l95a62v 80Z69i47k25m54u38n69d 7409293474243

Jenže letadlo není výtah. Zatímco u výtahu je tzv. koeficient bezpečnosti třeba i 10, u letadla je pouze 1 ... Někdy stačí i pár kilo navíc, k tomu nevhodně umístěných z hlediska vyvážení stroje a s letadlem "je amen" ... Poučný je seriál na ČT o leteckých nehodách ...

Někdy je příčinou "suverenní" pilot ... jako ten co pilotoval TU 154 s polským presidentem & spol ...

+4/0
5.7.2014 20:33

J22a44n 87K98ř73í29ž 6855923255848

No,to s tím polským pilotem není vůbec tak jasný,jak píšete.

Je prokázáno,že v době havárie byl v pilotní kabině i nějaký generál.

Takže - jestli ten pilot dostal rozkaz přistát,tak kdo je vinen?

+2/0
5.7.2014 20:41

O44n55d10ř80e42j 61R53a14z74ý62m 2435866665877

Pilot porušil předpisy a obešel bezpečnostní opatření...patrně z důvodu nepřímého nátlaku jeho nadřízenýho na to, aby přistáli...

0/0
5.7.2014 21:50

J13a97n 23K25ř79í47ž 6545633675718

Nátlak byl,podle mně,přímý.

Jinak ba se na přistání v....l !

Koneckoncůi řídící věž ho upozornila,že přistání nedoporučuje.

Ale holt rozkaz je rozkaz.

I vy byste uposlechl(a já taky).

+2/−1
5.7.2014 21:53

J52a69k79u52b 76Š50a36f77a76n75d86a 7545627801971

Myslím, že rozhoduje kapitán. Generál negenerál.

0/0
5.7.2014 23:23

A38l88e97x67a93n19d46r 81K53o22s17t41k82a 5949116699636

Oficiálně rozhoduje kapitán letadla (lodě). V praxi mu ten generál může (a také to udělá) předčítat statistiku nezaměstnaných civilistů. A jen tak mimochodem, ten pilot to už jednou předtím udělal.. Že mu nařizovali přistát za riskantních podmínek a on se místo toho otočil a přistál bezpečně.. Někde jinde. Udělat to znova, tak je nezaměstnaný.. A ani civilní aerolinie neberou piloty, kteří neposlouchají rozkazy.

+1/0
5.7.2014 23:48

J18a55k26u73b 88Š10a44f93a19n66d45a 7395197351311

Civilní aerolinie a rozkazy? Kapitán civilního letadla se musí řídit předpisy společnosti a nikdo ze společnosti mu nemůže nařídit někde přistát pokud to kapitán nepovažuje za bezpečné.

Argumentovat nezaměstnaností je naprostý nesmysl. Jednak takový to člověk po rozumném rozhodnutí jen tak práci neztratí a i kdyby ano tak ji zase rychle najde. Dále jde i o jeho život. Ani já bych neposlechl vedle sedícího šéfa kdyby mi řekl abych jel s autem po okresce 150. Argumentovat tím, že by mě mohl vyhodit je nesmysl.

0/0
6.7.2014 8:46

J35a69n 26K66ř56í35ž 6785733845748

Máte to hodně popletené.

Tady máte jen malinký výtažek a zároveň i odkaz:

 Polský armádní speciál Tupolev Tu-154M Lux č. 101.

Pletete si dojmy s pojmy kvůlivá své neinformovanosti.;-D

http://cs.wikipedia.org/wiki/Hav%C3%A1rie_Tu-154_u_Smolenska

0/0
6.7.2014 12:23

J70a15n 94K95ř24í70ž 6455923915528

U vojáků to neplatí.

To byste,vzhledem ke svému věku,měl už dávno vědět!

0/0
6.7.2014 12:06

V92ě26r89a 81L71o33r77e93n73c52o71v86á 5756760314

já ne :-)

0/0
6.7.2014 8:44

J56a72n 75K98ř47í50ž 6985903945258

...nejste pilotka vojenského letadla,takže s vámi souhlasím.:-)

0/0
6.7.2014 12:11

J24a69n 33H14o70r49s24k47ý 2896370437275

Koeficient bezpečnosti u letadla 1??? Zkus příště psát o něčem, o čem alespoň trochu něco víš!

+1/0
5.7.2014 22:00

A33l50e65x52a16n50d16r 79K95o62s32t18k48a 5929236469286

Tuším 1,5 ne? Ale i tak, jestliže to naložím na 1,2, tak se už nepříjemně blížím limitu.. A pak stačí jedna kapsa horkého vzduchu, která má najednou naprosto jiné vlastnosti.. Jedna malá turbulence, smítko v benzínu (které se mlůže vyskytnout i v lepších rodinách), vteřinové selhání čehokoliv.. Letadlo není auto, kam do 3.5 tuny Transita naložíte 2500 kg nákladu a krom porušení předpisů se nic nestane.  Letadlo nejede po podvozku, ale je nadnášeno vzduchem proudícím kolem křídel. A na přetížení je velmi, velmi citlivé.

0/0
5.7.2014 23:44

T76o92m78á49š 82K79n37a62i78f14l 6293670257350

U toho letadla to 1 opravdu není.

0/0
6.7.2014 9:02

P61e82t65r 45B42u80k23a98l 8427472873741

Zase ten Putin ;-O

+10/−12
5.7.2014 19:30

M17i88c36h51a48l 41M75i54l76l90e24r 9506392719262

nekteri "diskuteri " nepatri do slusne spolecnosti

+9/0
5.7.2014 19:45

A69n36t22o53n11í91n 42V63á91c22l40a39v79í82k 9449211641498

Slušná společnost ;-D;-D;-D

+4/0
5.7.2014 20:26

O49l41g48a 87S70v25o91b26o76d93o85v38á 1884537277

Spadlo letadlo s parašutisty? Tomu říkám ironie osudu.

+3/0
5.7.2014 19:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.