Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Expert: Stáčení tachometrů je jako kauza Metyl. Je tu léta a nic se neděje

Předseda Asociace prodejců použitých automobilů - autobazarů ČR (APPAA) Petr Přikryl vítá rozhodnutí Nejvyššího soudu, který mluví o stáčení jako o trestném činu podvodu. Tvrdí však, že to je jen první krok. Následovat musí další. Situaci pak přirovnává k nedávné kauze s metanolem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J43i35ř39í 26K59w80o65l25e72k 5633947778309

Konečně to někdo řekl! CEBIA je ve své podstatě zlo a monopolista tvářící se jako lidumil. Tuto oblast je nutné demonopolizovat, záznamy STK otevřít (jak už bylo řečeno, nejedná se o osoby ale o vozidla - tak jakápak entlich pentlich ochrana dat).

0/0
12.7.2014 10:20
Foto

J81i40ř87í 53K11w53o48l95e81k 5963797168919

O mém autě má CEBIA záznamy, které nemám ani já (záznamy STK, záznamy pojišťoven, záznamy dovozce). A ty záznamy za 500Kč prodá každému, kdo zaplatí. Tak kde je tady logika - klidně bych za obdobnou službu zaplatil státu. Ale soukromým monopolistům?

0/0
12.7.2014 10:29
Foto

J46i22ř46í 61K64w53o61l58e79k 5523777878439

V roce 2013: 302 tisíc aut prodaly soukromé osoby, dalších 260 tisíc transakcí uskutečnily bazary. To je 560 000 transakcí, při ověření 2 prodaných vozů z desítí získá CEBIA cca 60 000 000 Kč!

0/0
12.7.2014 10:35

J45a40n 18G28a84z85d94a 6642918733887

Kdyby tak byla stočena auta jenom v Čechách. Osobně si myslím, že u auta je nejdůležitější, aby se prohlíželo zespodu, pak s ním trochu pojezdit přes hrbolky a poslouchat a vnímat co se bude dít a dle možností si prověřit motor. U všech běžných aut se každých sto tisíc výrazně projeví jednak na tom, jak to auto startuje, dále na akceleraci a zátahu v dolním spektru otáček, zejména zastudena a hlavně jsou ty najeté kilometry slyšet. Nejlépe se kupují auta v zimě, to se toho projeví nejvíc. Osobně ale preferuji lehké bouračky ze zahraničí. Většinou se to koupí poměrně levně a nikomu to nestojí za to, aby nějak měnil koberečky, volant a upravoval km. S auty zakoupenými v Čechách (ne bazary) jsem neměl úplně dobré zkušenosti a pokud to nebude nutné, v Čechách si auto už nekoupím.

0/0
9.7.2014 9:59

T71o73m28á80š 66V60a38l58d19e66r 7443530779

jelikož se tady krade legálně i díky justici a policie, nevidím dlouho žádný světlo na konci tunelu. 90% ojetých vozů je nějak upravených, aby se dalo použít slovo podvod na kupujícím. a s tím rizikem je kupujeme. Někdy úspěšně, někdy s průserem.

0/0
8.7.2014 5:47

T20o98m50á25š 70V11a87l19d64e67r 7183170869

jelikož se tady krade legálně i díky justici a policie, nevidím dlouho žádný světlo na konci tunelu. 90% ojetých vozů je nějak upravených, aby se to dalo použít slovo podvod na kupujícím. a s tím rizikem je kupujeme. Někdy úspěšně, někdy s průserem.

0/0
8.7.2014 5:47

K63a21r92e21l 37D54v47o57ř89á90k 2344802912294

Za to stáčení trestným činem, můžeme poděkovat našim podvodným politiků, kteří z toho financují své politické strany.

0/0
6.7.2014 23:36

J24i29r77i 75F11u86c40h17s 3859441795939

Kdo si myslí, že údaj na tachometru je závazný, není expert. Jen ten, kdo problematice vůbec nerozumí, dělá vědu z tachometrových údajů. Ale to, že se auta svaří ze dvou, podstrkují se velké bouračky líbivě nakašírované, auta po záplavách, po velkých závadách atd. atd. Proti tomu je stočení banalita. Většina stáčí jen psychologicky, tedy aby bylo pod 200.000 km. Neboť to je hranice, která se v Čechách pokládá za problémovou. Takže 170.000 km je O.k., ale 225.000 km je již problém. Ale nutno brát do úvahy KDO a JAK s autem jezdil, po JAKÝCH silnicích. A nějakých 50.000 km nemůže v tomto ohledu poznat ani dobrý odborník. Jestli má auto o cca 50.000 víc nebo míň, je to poslední, co hraje roli při koupi ojetiny. Ale "experti" z toho budou dělat problém. A pokud si jde slečna do AAA koupit auto jen tak, sama, je to její hloupost.

+2/−3
5.7.2014 9:16

J89o85s78e16f 16S20o72k79o95l 2260649972399

Problém celkem dost bagatelixujete. Někde se začít musí. A fakt, že česko je prolezlé lumpy a podvodníky, je neoddiskutovatelný.

Nicméně máte pravdu v tom, že na stavu vozidla se projeví především to, jak a kdo s ním jezdil. Jenže lumpové koupí auto s 350.000 najetymi km za 20.000, vymění viditelně ošoupané díly, stočí na 105.749 km a nabízí za 150.000. To byla pouze ilustrace, realita je mnohem horší. Já osobně, když jsem nucen dát auto do servisu, tak jsem celou dobu u něj, aby mi na autě udělali to, za co si zaplatím a především, aby mi nepovyměňovali půl auta za vadné díly, abych se brzy vrátil.

+2/0
5.7.2014 13:36

J88i15ř29í 30D18v26o43ř78á81k 5728883868900

To s tím servisem , nějaká paranoia?

+2/−1
5.7.2014 17:28

M30i55l56o34u58š 40K42n64o61t77e83k 4834243182211

Bohužel, i moje zkušenost.

+1/0
6.7.2014 11:30

P32e96t63r 78M46a21l80i21š86k77a 6281455241173

To nemění nic na tom, že je to podvod.

+2/0
5.7.2014 13:59

A22n89t29o24n13í51n 33V49á91c16l67a95v34í53k 9509461331128

V AAA jsem koupil 3 auta. A jsem spokojen. Pak jsem koupil ford tranzit od Dědocha v Rýmařově. Měl stočeno 300 tis. Taky motor vydržel jen cca. 40 tis a klekl. Takže údaj na tachometru taky něco napoví. Jde ale i o cenu. Stočený tachometr měl být již dávno posuzován jako PODVOD ;-D;-D;-D

+1/0
6.7.2014 7:54
Foto

M35a66r59e74k 35C17e54r94n48y 5448686567

No mne vubec nevadi pokud ma velke auto (motor) 200 nebo 300 tkm, protoze jsou na to stavene. Ale vadi mi ze mne nekdo podvadi. Rozumite?

0/0
7.7.2014 13:32

L39u93b28o56š 48M87a63r69e20k 1662865826151

Stočení tachometru a nepravdivé údaje v techničíku a servisní knížce by měly být tretným činem.

A jeden z hlavních trestů by měl být doživotní zákaz v podnikání. Zrušit servis, zavřít autobazar, odebrat živnostenský list a podobně.

A samozřejmě po zjištění stočení tachometru plná náhrada, vrácení peněz. Ať zprostředkovatelem, tak prodejcem.

+5/0
5.7.2014 8:11

M56i21r50o86s37l69a50v 53Š26m20í56d 9577470646212

Jistě s Vámi souhlasím. Jako ve všech okolních zemích i u nás se ještě nevynalezl způsob, jak jednoduše prokázat stočení. Před pár dny soud sice rozhodl o trestném činu stáčení, ale pochybuji, že se to bude ještě opakovat. Stejně jako v jiných zemích se to děje a dít bude a to, že řeknete, že se jedná o trestný čin nic neřeší. Je to sice tak, ale najít toho, kdo to stočil je dost těžké...

0/0
7.7.2014 11:14

V69a18š12e88k 79Ř44í76h72a 2773763148612

Ostatně nejjednodušší je rapidně změnit zákon o zprostředkování obchodu tak aby i zprostředkovatel nesl plnou zodpovědnost za byt , auto nebo jiný předmět prodeje a hned ubude podvodníků a zlodějů.

+3/−1
5.7.2014 1:44

M81i62r90o67s78l75a68v 77Š94m13í17d 9217730286122

Hlavně kupující by měl mít zodpovědnost za svoje peníze, které za auto dává. Při pořízení ojetýho auta by určitě měl zkontrolovat VIN kod přes cebii a jet do servisu na prohlídku. A až potom se rozhodovat, jestli auto koupí nebo ne. Mě fakt překvapuje, když si jde někdo mikrovlnku za pár šupů a rozhoduje se, čte recenze atd. A pak si jde vybrat auto do bazaru a kolikrát vezme doslova první, které vidí.

0/0
7.7.2014 11:24

V22a82š70e98k 11Ř33í52h10a 2123633978122

+1/0
5.7.2014 1:35

V70a79š48e72k 20Ř33í18h68a 2903353518762

Bodeť by jej nevítal soud rozhodl tak, že dokud nedokážete že stočení tachometru mělo vliv na cenu vozu tak je vše v pořádku. Prostě stále platí to co zavedl Klaus v 90tých letech . Zákony je nutno rušit nebo obcházet. Dokud se

Obecně nepostavíme proti tomuto principu zákony, které například jasně řeknou, že každé stočení tachometru je trestným činem, tak se z tohoto podvodného podnikatelského prostředí nikdy nevyhrabeme.

0/−1
5.7.2014 1:33

K80a77r85e26l 65H10o90r24á61k 2418639883163

Celá ta představa nastíněná v článku má jednu zásadní trhlinu: cena auta se neodvíjí od najetých kilometrů.:-P

+2/−6
4.7.2014 21:25

J77i13n37d39ř62i87c14h 80Š73k97o96p56e40k 4965861650595

když nemá počet najetých km vliv na cenu, proč se pak tachometry stáčí ?

+5/0
4.7.2014 21:33

M21i86r40o92s27l32a46v 36Š43m12í71d 9837490386252

najeté kilometry mají vliv na opotřebení auta. A auto s 300 000 je, a to i při nejlepší péči, vždy více opotřebované než auto, co má 100 000. Problém není posuzovat vůz i vzhledem k nájezdu, ale problém je v tom, posuzovat ho podle nájezdu na tachometru a ne podle faktických údajů...

0/0
7.7.2014 11:50

E58v65z41e29n 79S39o37u46k47u95p 1177784876688

blbost...

+1/−2
4.7.2014 22:43

S35t12a13n58i12s30l76a57v 23H59o79r90á12č29e85k 5411958335694

A vy jste pane spadl odkud? asi až z vesmíru když tu vyhodíte takovou perličku..

0/−1
5.7.2014 9:11

A80n97d73r64e67a 85N30o83v50á 8924951206535

jasně, odvíjí se od barvy

0/0
6.7.2014 9:21

J58a66n 18R98e68n35d47a 1179482109523

V mafiánském státě se pořádek neudělá, jedině vidlemi.

+2/0
4.7.2014 20:25

J81a48n 88R36e18n59d15a 1109822199163

Co se divíte, vždyť je to tady po léta jedna zlodějna a podvody. Jaký pán takový krám

+3/0
4.7.2014 20:23

Z70d60e46n45ě71k 81K46a35f64k26a 5498362427452

Řekl bych že stáčení nelegálního alkoholu a stáčenítachometrů má společné sloveso. Ale nejsem expert. :-) Každopádně to že v obojímjde o podvod je snad každému jasné a nepotřebuje k tomu vyjádření Nejvyššíhosoudu.

0/0
4.7.2014 18:33

A21l85e72x70a85n61d42r 97K31o82s28t95k92a 5759896879956

Mě osobně na tom vadí, že naši milí zákonodárci (i policisté, celníci atd) neroizlišují NEKOLKOVANÝ, ale nezávadný líh a SMRTÍCÍ METHANOLOVOU SMĚS. Je prostě víc zajímá daňový únik než mrtví.

+3/0
4.7.2014 20:27

J36i43n51d95ř56i62c33h 62Š65k70o22p45e36k 4415221560905

potřebujem.

Protože někteří naši nezávislí soudci nejsou schopni prodejce potrestat za stočení

+1/0
4.7.2014 21:34

M96i72r42o38s96l57a73v 72S39o62v26a 6759876

Poslanci by měli také uzákonit,když autobazar prodá kradené auto,tak by měl vrátit peníze.Autobazary prodávají kradená auta a nenesou žádné riziko.

+3/−1
4.7.2014 17:27
Foto

P29e23t92r 90Š48m63e33j49k17a30l 9895290618937

Když se chce, tak to jde....

Ale tady se už očividně mnoho let nechce...Rv

+3/0
4.7.2014 17:19

J51i16ř49í 12U77h26e54r66e38k 2858768337278

Zákonodárci cíleně vytváří prostředí pro podvody a okrádání!Nejsou schopni vytvořit jednoduché a jednoznačné zákonné prostředí!A soudy,vymáhání práva,raději nemluvit!

+2/0
4.7.2014 16:54

V98í16ť86a 76K10r76u67t16i27š 1280654515427

A s cim mate problem? Zakon hovori jasne - podvod se skodou vetsi jak 5.000 Kc je trestny cin. A to platilo i pred diskutovanym rozhodnutim Nejvyssiho soudu, ktery jen potvrdil rozhodnuti nizsi instance pri odvolani odsouzeneho.

+2/0
4.7.2014 18:18

K91a31r76e66l 54N20o44v21á20k 7351844918280

Nechápu reakce čtenářů, rozebírání pozitiv a negativ, která s sebou rozhodnutí Nejvyššího soudu přináší.

Nepřináší nic nového, podvod byl podvodem vždy, a také se nic nezmění.

Copak je v ČR nějaká regulace cen ojetin? NE. Copak ceny ojetin stanovuje nějaký certifikovaný, kontrole kdovíjakého úřadu podléhající znalec? NE. Existuje zákon, vyhláška apod., že auto určitého stáří, určitého nájezdu km má stát tolik a tolik? NE.

Máme svobodný trh a volnou tvorbu cen. ANO

Pokud vedle sebe postavím 2 totožná auta (rok, výroby, značka, typ vybavení), u jednoho uvedu stav tachometru 100 tis. a u druhého 200 tis. a obě budu prodávat za stejnou cenu anebo obě se stejným stavem km a budu je nabízet za diametrálně odlišnou cenu, tak názor kohokoliv na tu cenu je naprosto irelevantní.

Ojeté auto je v současné době totéž jako houska v koši supermarketu. Tam si také musím navlíct na ruku pytlík(někteří i na ten pytlík s erou) a pěkně prohmatat, která je čerstvá a kterou tam prodejce přimíchal z těch včerejších. Takže shrnuto, jako kupující jsem v pozici "co vidíš ber nebo nech bejt", případně se pokus sám nějak zjistit, zda nabízená cena odpovídá "kvalitě", nebo se nauč jako na bazaru v Orientě smlouvat. Ale v žádném případě nepočítej, že ti někdo dá nějaké záruky. A podvod? Dokažte bazarníkovi, že stočení udělal sám. Pokud bude tvrdit, že auto s udávaným stavem km už do prodeje přijal, dokažte, že to není pravda. Voláte po zveřejňování stavu km. Fajn, ale jak se chcete bránit např. postupnému snižování údaje na tachometru mezi servisními prohlídkami, mezi návštěvami STK atd.atd.?

+5/−1
4.7.2014 16:40

V83í17t 23K25u45č33e42r30a 6524899529932

Úplně s Vámi nesouhlasím. JIstě, pokud je v obchodě nad košem nápis "Rohlíky" a je jsou tam čerstvé ROHLÍKY a staré ROHLÍKY - je to na pylík (na ten igelitový).

Pokud je tam ale nápis "Čerstvé rohlíky" - pak přimíchání "starých" už je podfuk.

A stejně tak je to u auta - pokud je tam nějaký údaj a není pravdivý - je to podfuk. A že to s cenou nesouvisí?

Myslíte, že když je auto svařené ze 3 dílů s nápisem "nehavarované", nebo napsáno  - "svařeno ze 3 kusů" - že bude mít stejnou cenu?

+3/0
4.7.2014 16:48

M87a33r86e83k 60H45r76u62b45y 6617292321238

K ferovemu trhu neodmyslitelne patri i vyzadovani ferovych informaci o zbozi. Jinak jde o podvod.

+4/0
4.7.2014 17:02

M82a87r95t61i90n 17H57a46v54l43í21k 2516363956262

Jenze ja zas nechci aby nakej Novak koukal kolik sem s autem najezdil...

0/−8
4.7.2014 16:02

S87t32a50n34i56s51l67a25v 32P86ř90i11b62y45l 1469688611826

Jestli nějakej Novák koukne, kolik jsem najezdil, je mi srdečně někde ;-)

+7/0
4.7.2014 16:06

J89a74n 42Š33m48u59c13r 6441375525301

Důvod?

0/0
4.7.2014 16:40

M20i33l59o34š 43S79e21t41í71k 3929179684230

Ono by úplně stačilo, abyste musel tomu Novákovi dát písemný souhlas k nahlédnutí, kolik jste najezdil. A ten byste dal teprve v případě prodeje auta. A kdybyste ho dát nechtěl, byl by to příznak, že není něco v pořádku.

+3/0
4.7.2014 16:41

M10i17r90o64s79l94a44v 70Š14m36í44d 9737570946312

Ale to se dneska taky děje. Mě se stalo, že jsem volal do bazaru, který byl od mýho bydliště 300 km, aby mi sdělili VIN kód auta. Přišlo mi totiž rozhodně výhodnější, dát 500 kč za cebii a zjistit, co a jak s autem je, kolik má skutečně najeto. A do tý doby celkem příjemný chalpík začal nadávat, že sdělovat VIN rozhodně nebude, jelikož se jedná o osobní údaj, který smí znát pouze majitel vozu. Což samozřejmě pravda není. V tu chvíli mě ani nenapadlo, do takovýho bazaru jet, protože je jasný, že majitel rozhodně nechtěl sdělovat nic o původu auta...

0/0
7.7.2014 11:28

V87í78t 13K78u50č81e98r14a 6784909139642

To není nějakej Novák - to je kupující Novák - tem kterýmu to auto chcete prodat...

+1/0
4.7.2014 16:49
Foto

P59e23t38r 22Š12m25e11j65k52a24l 9235580258887

Ale, ale,... a pročpak Ti to tak vadí...?:-)

0/0
4.7.2014 17:24

M44a47r83i76a71n 28N89o19v28á15k 2361117131216

A co třeba přestat auta kupovat ? Já vím blbost.....;-D;-D;-D;-D

0/0
4.7.2014 16:00

P72e76t39r 84S56k74o23u42p57ý 7550384776722

víte to, ale stejně to napíšete....prostě po vás musí zůstat někde bobek že?

+1/−1
4.7.2014 16:02

I64v54a62n 61Č91u77k96a 3442524281872

nováků je moc, tak ho nech.

0/−1
4.7.2014 16:19
Foto

P87e93t47r 13Š83m19e74j64k49a13l 9495800858147

;-DR^

0/0
4.7.2014 17:32

J41o54s91e12f 89B37r47o92ž55k34a 6634642538447

S tím tady nepochodíte. Při minulé debatě jsem napsal - když to musíte mít, tak trpte. Je tržní hospodářství, tak se tak chovejte. Prostě to nekupujte. Trh rozhodne.

+1/0
4.7.2014 19:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.