- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Cestička k domovu
Karel Václav Rais
Cestička k domovu
známě se vine. Hezčí je krásnější než všecky jiné. Douška a šalvěje kolem ní voní, nikde se nechodí tak jako po ní. A kdybych na světě bůhví kam zašel, tu cestu k domovu vždycky bych našel. A kdybych ve světě smutně se míval, na téhle cestičce vždy bych si zpíval. (Z křišťálové studánky)
Navrhuji, aby studenti, kteří školu nedokončí, finančně přispěli na náklady studia, které do nich stát vynaložil. Nezájem studentů o získání kvalitních znalostí je do nebe volající a výplývá z toho, že je studium u nás zdarma! Například v "komunistické" Číně je téměř všechno studium placené a jak si tamní studenti studia váží!
Pokud si student nesedne k papíru a nespočítá naprosto sám spousty příkladů, může mít pedagog sebemodernější motody výuky a bude to na nic! Výklad, počítání pod vedením kantora a procvičení - to je nejlepší metoda!
Zajímalo by mně kolik z těch co propadli u matematiky bylo z gymnázia a kolik z odborných středních škol. Protože zatím co u jazyka se toto velice dobře zneužívá pro dehonestaci odborných škol, viz poslední vyjádření ministra školství, u matematických výsledků se vše zobecňuje. Přitom mechanika pro 1 a 2 ročníky SPŠ počítá s matematikou na daleko vyšší úrovni než je na všeobecných gymnáziích.
Podle mého je hlavním problémem ve školství skutečnost, že je řízeno hlavně humanitně vzdělávanými lidmi a matematici jsou zde v značné menšině. Přitom si nikdo neuvědomuje že pro naše hospodářství jsou třeba více statici, kteří nám zaručí, že nám nebudou padat mosty, než překladatelé, kteří dokáží jen obecně překládat konstatování, že most spadl.
Matematika se po staletí učí jediným způsobem. Student samostatně počítá zadané příklady. Nikdy nebude existovat nějaká moderní metoda, která by žákům pomohla. Vliv na výsledky z matematiky nemá jakákoli módní metoda výuky. Pomohlo by zrušení kalkulaček.
Máte pravdu. Matematické myšlení je vrozené, stejně jako třeba hudební předpoklady. Domnívám se, že na školách humanitárního typu ani není potřeba znalost vyšší matematiky. Určitě se bez ní neobejdou ti, kteří studují technické obory.
Hlavně potřebujeme školství, které produkuje nezaměstnatelné lidi v minimálním množství. Pokud někdo propadne u maturity, ale je schopen nalézt si práci a být přínosný, nevidím v tom žádný problém.
kdyz nekdo nema na rozumne vysledky u maturity predpoklady, proc by mel mermomoci chodit k maturite? Pokud je schopen najit si praci a byt prinosny, jak pises, usetri sobe cas a statu penize, kdyz se nebude o maturitu pokouset a zacne hledat zamestnani driv, nez az po nekolika neuspesnych pokusech o maturitu.
Dokud budou střední školy placeny podle počtu žáků, nic se nezmění. Kvůli penězům nechají i ty nejslabší prolézt až k maturitě.
S tím jen souhlas, právě systém peněz pro školu podle počtu žáků má vliv na konečné výsledky. Je to systém "užitečných blbců", kteří prolézají z ročníku do ročníku i za cenu třeba opravných zkoušek a ve finále je učitel nepusí k maturitě, aby mu neudělali problém. V takový žák splnil svůj účel. Škola na něj dostávala po celou dobu peníze...
Od stredni skoly vyse by melo byt zavedeno skolne spolu s moznosti pujcek pro studenty. Stat pak nebude muset v takove mire dotovat stredni a vysoke skolstvi a studenti budou ve vyberu skoly a v samotnemu studiu zodpovednejsi.
A paradoxně budou moci studovat i ti, co na dnešní státní školy nemají.
Chládku..ty amatére, tys asi propadal každý rok...podívej se kolem sebe a vyber si libovolného korupcí prolezlého poslance,exposlance,ministra,exministra,soudně stíhané politiky,pochybné premiéry,expremiéry tzv.lobbisty např. Janoušek a spol.nabídni slušnou protislužbu a peníze máš i v hotovosti...protože v této republice platí...čím blbější tím vlivnější...
Pokud takový Nečas může být učitelem na VŠ, tak jsou zbytečné vškeré diskuze. Tento kapitalistický stát je na dně.
Vás někdy učil, nebo jen tak žvaníte ?