Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nigerijec prohlásil, že nevěří v Boha. Tak ho zavřeli na psychiatrii

Nigerijští lékaři umístili na psychiatrii muže, který prohlásil, že nevěří v Boha. Na případ upozornila nevládní organizace, kterou se muži podařilo kontaktovat z mobilního telefonu, jenž do léčebny propašoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19o85s34e84f 78N26o21v58a63k 7503887809794

to muze byt jeste rad, atheiste posilali ty, co prohlasili ze v boha veri na sibenice a do gulagu, popripade je roovnou plosne vyhlazovali- viz genocida ve vendee.

0/−2
26.6.2014 17:38

M21a37r46t72i60n 49N31o11v58á22k 8847722402832

Přestaň zaměňovat komunismus s ateismem - mnoho ateistů (vč. mě) je proti komunismu. Použij třeba Google, ať se trochu dovzděláš;-)Taky doporučuji nastudovat Hitlerovy výroky o boží prozřetelnosti a jeho vřelé vztahy s kat. církví (které se cítil pokračovatelem v otázce pronásledování Židů).

+3/0
27.6.2014 9:21

J93a28n 39R87i46c81h83t69e45r 4651660336345

Ateismus je jediná a správá víra, protože žádný bůh neexistuje a vše kolem nás bylo stvořeno dílem náhody a evolucí.

0/−3
26.6.2014 16:14

M21i87c45h75a12l 96K34r71e28j16č37í 1766100301293

Mně připadá nejrozumnější agnosticismus - neutrální pozice.

Mimochodem, evoluce není náhodná.

Osobně si dokonce spíš myslím, že vše je předurčeno a bylo tomu tak už v podstatě v okamžiku Velkého třesku.

0/0
26.6.2014 16:34

M18i37c21h98a15l 84K36r64e44j21č10í 1436960371673

* Samozřejmě, byl-li vůbec nějaký Velký třesk. Trochu se mi ta teorie příčí, protože mi evokuje kreacionismus. Věčný, neměnný, nekonečný vesmír by mi připadal mnohem elegantnější. Ale i ten by nevymýtil otázku "Proč vůbec něco existuje?" (je-li to vůbec smysluplná otázka)

0/0
26.6.2014 16:42
Foto

A11d16a93m 25W96i89s70e 2769197707429

jak by rekl Dawkins: agnosticizmus je jen alibizmus ;-) jste agnostik i v posuzovani existence permoniku? proc ano, proc ne?

Jinak s Vami sdilim nazor jak ohledne nahodnosti evoluce, tak ohledne determinizmu.

Teorie velkeho tresku se "nepere" s nekonecnosti vesmiru. Jsou ruzne hypotezy ktere ho neberou jako naprosty zacatek.

Otazka "proc" smysl nema, stejne jako: "jak vonava je zarlivost".

+1/0
26.6.2014 16:58

P58a31v10e32l 59F69o81l62t50á36n 4380542334

No, mě osobně "žárlivost" děsně smrdí.

(ale vím jak jste to měl asi na mysli)

+1/0
26.6.2014 19:22

J28a35n 60M80e40r89t96a 3902740901488

Já jsem ateista, což ovšem prostě znamená, že nevím o nějaké konkrétní hypotéze existence boha/božstva, které bych měl důvod věřit. Agnostik jsem v tom smyslu, že nemohu s jistotou vědět, že nic, co bychom mohli označit za boha/božstvo neexistuje, nicméně proti určitým konkrétním hypotézám mluví jejich nekonzistentnost, případně rozpor s pozorovanými skutečnostmi.

+4/0
26.6.2014 23:56

J36i69ř16í 14M32á27l65e44k 7882447528777

Asi tam mají zákony jako u nás na Holokaust..

0/0
26.6.2014 14:06

P42a44v88e50l 73V25o73h27n73í77k 4487915773636

Myslím že se v minulosti (naštěstí již dávné..) podobné věci děly také křesťanských částech světa. Je to pořád stejná písnička, která znamená pouze to, že sebou jakákoliv víra nese riziko vnucování dogmat, pomocí kterých je společnost ovládána a posléze také trestána. 

Je to hnus, ať žije svoboda!

+6/−1
26.6.2014 12:20

B19o94h78u79s45l67a56v 18K83r33á10l75í58k 2281180719206

V křesťanské části světa to bylo typické spíš pro ateistické totalitní režimy, že lidem vnucovaly svá dogmata a kdo se nepřizpůsobil, byl označený za zločince nebo nemocného. Dnes už naštěstí máme demokracii, takže za nemocného je označený jen ten, kdo svým výkonem nestačí dnešnímu modernímu otrokářství.

+2/−4
26.6.2014 12:24
Foto

A43d83a81m 82W48i94s11e 2559267587269

No, je na delsi diskuzi zda vami zminene ateisticke rezimy ateistickymi byly. Hitler treba o Bohu ci, pokud se nepletu, prozretelnosti mluvil a spousty (nejen) pohlavaru byli vzornymi krestany. ... a navic ... i kdyby, porad to nesnizuje mocenske ambice (a jejich dusledky) ci "prohresky" cirkve, ktere temto systemum predchazely.

S posledni vetou souhlas.

+2/−2
26.6.2014 13:49

P31e61t90r 66K22o53l63á56ř 2488207644171

a přitom by to mělo být opačně ... :-P

+2/−1
26.6.2014 12:18

B19o84h35u15s26l72a49v 25K98r64á16l38í57k 2931810359566

Jako bych to neříkal ;-D

0/0
26.6.2014 12:25

J82i77ř88í 50V97y91š62í71n 6189183455739

Dalsi dukaz toho ze islam by mel byt vymicen idealni i s ostatnima formama nabozenstvi... Nabozenstvy = Nevedeni --> Hlupaci se lepe ovladaji... At si kazdej veri v co chce ale nikdy by nemelo nabozenstvi zasahovat do zakonu a uz vubec by nemelo byt jakkoliv dotovano a podporovano statem

+2/−2
26.6.2014 11:27

B54o24h70u33s28l73a73v 62K69r95á39l52í19k 2111310959846

A čím to je, že se to náboženstvý vám vzdělancům ještě vymíťyt nepodařylo, pane Višyn?

+1/−2
26.6.2014 12:26
Foto

A38d64a58m 81W30i90s37e 2869287677869

proc? protoze 1) kriticke mysleni je jen pro ty, ktere buh obdaril... a neni jich mnoho. 2) je to dobry mocensky nastroj, ktery elity jen tak nezahodi ...

+4/−1
26.6.2014 12:31

B43o52h54u64s40l78a34v 20K90r66á34l75í17k 2611930239816

Pokud máte kritické myšlení, tak víte, že hloupost a fanatismus jsou na náboženství nezávislé a prosazují se úplně stejně i v ateistickém nebo vědeckém prostředí. A pokud máte kritické myšlení, tak také víte, v čem náboženské myšlení bylo a je přínosem a v čem může být pravdivější než některé nenáboženské ideologie, jejichž přednosti mohou být zase v něčem jiném. Naivní dogmatická ignorance vůči náboženství není zrovna projevem kritického myšlení.

+1/−1
26.6.2014 12:40
Foto

A58d96a87m 89W40i74s32e 2799807247729

Hloupost je nezavisla. Fanatizmus ale ideologii podporovan je. Obvzlast takovou, ktera uz ma radky let zkusenosti (nabozenstvi).

Jiste prinosy urcite nalezt lze. V tomto bode bych vas ale poprosil o specifikovani toho co mate na mysli, at mohu korektne reagovat (potvrzovat ci vyvracet).

Dale bych vas porposil o vysvetleni pojmu naivni dogmaticka ignorance. Prece jenom to neni zauzivane spojeni, tak abych vas dobre pochopil.

+1/−1
26.6.2014 13:42

J92i78ř94í 41V55y15š74í35n 6539843875779

Mrvim vam snad jmeno??!! Beru to jako urazku osoby!! Prosil bych priste upustit od takto tupich narazek nato ze nkdo udela gramatickou chybu. Chovate se jako krupan.

+2/−2
26.6.2014 13:22

P60a97v19e46l 96F86o38l44t60á56n 4280862374

no abyste se nám tady z toho neposesouval

(když už pominu absenci diakritiky, tak se vám opět stejně podařilo udělat dvě chyby)

0/0
26.6.2014 19:30

P73a19v19e67l 42F88o38l18t50á41n 4970342814

tak velká omluva – ty chyby jsou čtyři

0/0
28.6.2014 20:00

J81a36n 85P44u76l81e41c 4168557271335

Podle mě na psychiatrii patří lidé, kteří věří v mužíčka žijícího v mracích....

+10/−1
26.6.2014 10:18

A86l48e96x83a11n48d23r 22K78o35s76t94k60a 5879846789896

Copak o to, dle mě také. Akorát že tady se patrně rodina jen snaží dotyčnému zachránit krk, respektive krk mezi hlavou a tělem.

0/−1
26.6.2014 10:40

L13a51d56i77s47l71a15v 56P17a73s21t51o15r95e67k 1623917448555

Takových moc není. Ve svém okolí věřících lidí žádný na mužíčka žijícího na mracích nevěří.

+1/0
26.6.2014 11:57

P49e40t33r 48K91o84l21á12ř 2558587904821

Cože?8-o

+1/−2
26.6.2014 12:19

B87o96h62u25s52l75a75v 18K10r34á78l54í40k 2481100379306

Máte na mysli meteorologického pozorovatele na Milešovce? Nikdy v životě jsem ho neviděl, ale věřím na něj, mám o něm nepřímé zprávy. Ale radši mu neříkejte "mužíček" - nejsem si jistý, jak by od vás takovou familiárnost vzal.

+2/0
26.6.2014 12:59

N80i37k97o95l49a32j 49K71r27e18č85e62v 5592126103585

Nebude dlouho trvat a celý svět se promění v jeden velký blázinec, našlápnuto máme slušně.

+7/−1
26.6.2014 10:16

B17o42h51u20s25l67a46v 48K16r54á92l60í45k 2211740349776

Jestli on takhle svět nefungoval odjakživa.

+2/0
26.6.2014 12:41

M63a84r90t56i39n 75N79o57v66á32k 8477732752532

Rozdíl mezi civilizovanou částí světa, ve kterém žijeme, a tím zbytkem (Afrika, Blízký východ)... je především víra v boha. Čím víc, tím hůř. Protože náboženství z hlouposti a ignorace vychází, a zároveň je i podporuje. Je to začarovaný kruh.

+9/−2
26.6.2014 9:54

D81a65n71i73e22l47a 84U86r79b81a85n10o65v72á 2244340265486

Tak on i ten západní svět je poměrně dost věřící, to jen my Češi jsme takoví poměrně dost velcí ateisé. Ono jde spíš o to v co člověk věří a zda v rámci svévíry uznává svobodou víru toho druhého a nebo ne.

Extrémní víra (jakákoliv) bohužel netoleruje jiný názor - křesťanství si tím taky prošlo... upalování čarodějnic, a pod...

Spíš by mne zajímalo  čím to, že se v posledních letech muslimství v mnoha zemích najednou tak zradikalizovalo - například zavedené práva šaria tam kde dříve nebylo...

Na mne to působí, jako reakce na strach - vedoucí těch náboženství mají strach, že lidi přestanou být tupé ovce a tak jim prostě začínají utahovat obojky a zastrašovat je, aby si sami udrželi moc.

Pokud tohle období v muslimství bude trvat tak dlouho, jako to trvalo v křesťanství, tak to teda potěš koště...

+3/0
26.6.2014 10:47
Foto

A37d75a80m 28W53i71s60e 2129747407679

"Na mne to působí, jako reakce na strach - vedoucí těch náboženství mají strach, že lidi přestanou být tupé ovc" do urcite miry bych rekl, ze je to pravda ... ale jeste bych k tomu pripojil vmesovani mocnosti, rozbijeni fungujicich (relativne) neradikalnich systemu, drancovani zdroju - tj. spatne zivotni podminky obyvatel v islamskych zemych, ktere stoji za radikalizaci.

+1/−1
26.6.2014 10:53

M10i24c11h41a77l 48P78a79v49l10á22t 9393773964209

Ten rozdil je 100 az 200 let. A furt se zmensuje. Nicmene je fakt, ze pro toho pana, o nemz je tento clanek, je to zmensovani rozdilu stale zoufale pomale.

0/0
26.6.2014 14:18

T74o53m74a23s 84S51l97u30k34a 8481770112466

Je čas zavolat superHalalíka, aby rozvířil svůj monolog a podobně jako v případě sudandké křesťanky jim řekl, že ten pán je opravdu blázen. Jó to kdyby, nebyl, to je naprosto pochopitelné, že mu v souladu se svým teokratickým "právem" upižlaj hlavu. Náboženské cítění a tradice se musí respektovat. (připomínám, že Halalíkova kritika se vůbec natočila kolem toho, že zabít někoho za víru /nevíru je obludná zvrhlost, ale kolem toho jestli opustila islám, nebo byla vždy křesťanskou. Celé to vyznělo tak, že pokud by opravdu opustila islám, kterým byla orazítkována v dětství, tak ať si jí klidně umlátěj klackem.)

+12/−2
26.6.2014 9:48

B27o12h61u44s20l56a22v 80K71r98á34l93í75k 2541460989366

Že se otíráte zrovna o Halíka, který odedávna bojuje proti náboženskému fanatismu všeho druhu?

0/−2
26.6.2014 12:44

T62o50m50a56s 60S85l58u10k26a 8821570252806

Jo, taky jsem si to o Halikovi myslel.... dokud jsem ho nezacal vice sledovat.

-

Pokud s muslimskou obci resi to, jestli ona sudanka opravdu konvertovala nebo byla krestankou od narozeni, misto toho, aby apeloval na zvracenost jakohokoli trestu v jakemkoli z techto pripadu, jen svedci o tom, ze Halik toto jejich praveke nabozenske pravo prinejmensim navenek toleruje. 

Nekdo by to mohl oznacit za uzitecnou strategii pretvarkou a lhanim, ze ktereho se vyzpovida, ale radou jinych vyroku nedava moc prostoru pro pochyby, ze opravdu respektuje nabozenskou viru a tradici v jakkoli obludne forme, hlavne, ze to je nabozenstvi.

-

Na adresu Thea van Gogha, ubodaneho na ulici "urazenym" muslimem v podstate rekl, ze si o to nemel koledovat kritizovanim islamu. - Na druhou stranu, co se tyce jeho proklamovaneho dialogu s nevericimi, tak zatim jsem zaznamenal jen monolog a ten obsahoval jen urazky a zesmesnovani. Halik sam sice silne pusobi jako slunickar, ale pri blizsim pohledu je dost radikalni. Ruzovy brejle dolu.

+6/0
26.6.2014 13:30

T16o38m69a77s 43S31l97u60k93a 8671490972936

On v Nigérii nebude zdaleka sám, jen tenhle má koule říct to nahlas. Vůbec bych se nedivil, kdyby mu ti doktoři a rodina chtěli jen zachránit život. Ono to je totiž asi jako by formalně nacista v nacistickým Německu řekl, že jste Žid.

+9/−1
26.6.2014 9:26

K81a75r88e89l 75C52h82a35r22v24á59t 3946707500

On má totiž ten islám s nacismem něco společného. Jedná se rovněž o totalitní ideologii. A na územích ovládaných totalitní ideologií jsou jinak smýšlející lidé často nuceni k nepěkným krokům při boji o holý život.

+8/0
26.6.2014 9:46
Foto

A74d85a19m 39W39i32s55e 2279277647159

Kdyby to nebylo smutne tak je to k smichu. Ti co v dospelosti veri na hasrmany a bludicky zaviraji do lecebny ty co v pohadky odmitnou verit...

+6/−2
26.6.2014 8:47

B76o13h77u38s12l55a82v 16K62r91á75l33í37k 2911810729976

Však vy máte taky svoje hastrmany a bludičky, které jste si vymyslel proto, aby vás chránili a abyste s nima měl svůj svět jednodušší.

+2/−3
26.6.2014 12:30
Foto

A80d26a54m 27W47i60s56e 2849187577209

povidejte, co mate na mysli ateistickymi bludickami?

+1/−1
26.6.2014 12:32

B67o70h36u58s70l34a70v 74K79r56á82l22í13k 2221630869826

Idealistické projekce mívají podobnou povahu, ať jim člověk říká "Bůh", nebo "kritické myšlení", "vědecké poznání" či jinak. Jako projekce mohou být pravdivé a užitečné, ale taky se mohou vymknout zpod kontroly.

+1/−1
26.6.2014 12:50
Foto

A20d85a11m 46W50i81s29e 2469477597589

To chce ale velkou predstavivost (zvlastni terminologii/ definici) spojovat tyto terminy s virou v boha.  Kriticke mysleni nejlepsi nastroj k odolavatni manipulaci a jednoduchym odpovedim.

V popisu objektivni reality (nehlede na to jak tento termin se da filozoficky zrelativizovat) je vedecke poznani proste jedine funkcni. (Samozrejme zde se nebavim o moralce, ktera je nezavisla na tom jestli je clovek verici ci ne.)

Naopak vira v boha je prave ta bludicka slouzici k vyplneni psychickych potreb (at vysvetleni cehokoliv co nechape ci potrebe autority ) "slabsich" jedincu nebo nastroj k manipulovani. ...a toto nenabozske vami zminene "bludicky" nedelaji.

+2/−1
26.6.2014 14:05

J65i27n80d27ř47i34c95h 93V30l48a74s66á66k 6210967285332

Věřící, hlavně tam kde jsou prakticky všichni, jsou vlastně fanatici. Nigerie je jasný příklad.

+4/−1
26.6.2014 8:33

K42a42r23e34l 95C69h11a97r71v18á31t 3306547380

Krok lékaře asi nemůžeme odsuzovat. Pravděpodobně to byla jediná možnost zachránit dotyčnému život a dát mu šanci po "uzdravení" zmizet ze země. Musíme však odsuzovat systém, který lidi k takovým krokům vede a totalitní ideologii,o kterou se systém opírá. Daná ideologie nese jméno Islám.

+9/0
26.6.2014 8:32
Foto

A33d86a20m 25W23i39s12e 2939657867679

V tomto pripade je to islam, ale obecne vzato se jedna o (jakekoliv) nabozenstvi, ktere prevladlo ve spolecnosti.

+3/−4
26.6.2014 8:36

K91a62r70e21l 43C78h39a83r11v22á14t 3266457400

Které jiné náboženství v dnešní době trestá odpadlictví smrtí? Pokud takové existuje, doplňte prosím mou mezeru ve vzdělání. V tomto směru mě nezajímá doba před několika stovkami let, ale ta, ve které nyní žiji, tedy 21. století.

+7/0
26.6.2014 8:39
Foto

A30d21a26m 49W62i86s72e 2109937457429

Na statni-pravni urovni mate pravdu("diky bohu"). Nicmene (jak jsem jiz zminil nize) v USA jste za ateismus diskriminovan. Ze sveho okoli znam pripady kdy by krestanska rodina pro ateismus byla schopna i sve dite vyobcovat.

+3/−1
26.6.2014 8:46

K79a10r81e14l 93C40h48a57r47v38á76t 3476377590

Myslím, že diskriminace v podobě nemožnosti stát se americkým prezidentem asi musí většinu lidí pálit mnohem méně než každodenní hrozba smrti při odpadlictví. Příklad z rodiny, který uvádíte, je nejspíš  reálný, ale rozhodně nemá oporu v politickém systému. Můj závěr je tedy takový, že jakýkoliv náboženský fanatismus je velice škodlivý, ale mimo svět islámu v dnešní době velice vzácný.

+2/0
26.6.2014 8:56
Foto

A73d51a89m 69W37i21s81e 2939797827199

souhlas.

0/0
26.6.2014 9:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.