Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Myšlení dnešní děti bolí a rodiče jsou až agresivní, říkají učitelé

Učitelé se potýkají s přebujelou administrativou, stále drzejšími žáky a jejich rodiči, kteří nejdou pro stížnost daleko. O své pocity a zkušenosti se s MF DNES podělili kantoři s dlouhou praxí, kteří začali učit ještě za minulého režimu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V46á22c41l57a70v 56P54t89á58č75e52k 1233422754640

Jsem ročník 86 a nikdy nezapomenu na mého tátu který když přišel na rodičák a řekl učitelům..."Kdyby Vás zlobil nebo byl drzej dejte mu na hubu a já mu pak doma ještě přidám moc dobře vím co můj synáček dokáže"...No a fungovalo to;-D;-D;-D

+1/0
2.7.2014 8:32

M32a49r73i14e 59Z52e26l66e68n70á 2384561489951

Zběžně jsem proběhla diskuzní příspěvky, na můj vkus je jich hodně zbytečně rozvášněných. Stačilo by snad zvolit nějaký rozumný střed - nejpodstatnější část výchovy dětí je především věcí rodiny a totéž stran vzdělávání je věcí školy. Dítě nastupuje již do první třídy jako osobnost, s určitými návyky i znalostmi a vědomostmi, z největší části zformovaná předchozí výchovou v rodině. Dobře vedené a vychované dítě se do školy těší, protože mu rodiče vysvětlili, že ho tam čeká mnoho nového a zajímavého. Naopak nejhorší je dětem vyhrožovat stylem - počkej, ona tě škola srovná do latě apod. Nepěstujme svoje děti jako skleníkové kytičky, nepřehánějme to s ochraňováním svých miláčků za každou cenu před vším a před všemi, nehledejme pro ně - řečeno po zdravotnicku - sterilní prostředí, protože ve sterilním prostředí se prostě žít nedá. Dopřejme dětem šanci růst i pod péčí a vlivem jiného, ony to dokážou, nebojme se toho;-)

0/−1
28.6.2014 10:10

K37a50r39e25l 12D93r63d15a 6694522987

Přes odbornici na vraždění dětí se stáváte odbornicí na jejich výchovu? ;-D

  Samozřejmě i zde se mýlíte. Porovnejte si výsledky výběrových škol a "státního standardu". Ony ty "skleníky" nejen že fungují a mají výsledky, ale žít se v nich dá mnohem lépe a civilizovaněji. Jen to musíte umět zaplatit. Nůžky mezi asociální spodinou a civilizovanou vrstvou se v Česku otevírají čím dál tím více.

  Neznám ve svém okolí učitele, který by nechtěl své děti dát výhradně na výběrovou školu. Tak důvěřují českému školství, své profesi. Tak rozumí problematice kvalitní výchovy. Povídačky o výchovném různorodém sociálním prostředí a "sklenících" končí přesně před dveřmi jejich bytu. A tady pokřikují učitelé, kteří za stejné úsilí nadávají ostatním rodičům.

  Aneb Mengele Čechů vzor. "Úspěšné dítě" je satisfakcí neschopných rodičů. První nastupuje selekce plodu. Pak selekce jako součást školní výchovy. Nakonec selekce postu, příjmu a "práv na životní prostor".

  Učitel má v naší společnosti jen roli Mangeleho stojícího na peróně. ;-D

+1/−2
29.6.2014 8:43

M49a82r21i62e 28Z23e53l76e43n21á 2614511499161

Pane Drdo, tak já si podle Vaší rétoriky zahraji ještě na "odbornici" přes medicínu: Domnívám se, že jste psychicky nemocný, a tipuji to jednak na těžkou depresi z okolím nedoceněné geniality Vaší a Vašich potomků a druhak na těžkou fóbii z obecně uznávaných autorit. Zkuste s tím něco dělat, nikdy není pozdě.

+1/−1
29.6.2014 9:48

K64a93r94e74l 87D10r28d96a 6514612487

Ubohost.

  Beru si poučení, jste zlá, mstivá, amorální a hloupá. Patrně učitelka. Tou "uznávanou autoritou", jak doufám, neoznačujete sama sebe?

0/−1
30.6.2014 17:56

M11a83r26i73e 69Z68e43l13e61n60á 2124421549151

Pane Drdo, neobávám se, že by z Vaší strany snad hrozilo něco jako vzít si z čehokoliv poučení. Jestli je jeden z nás dvou zlý, amorální a hloupý ubožák, ponechme na jiných. Jinak jsem spokojená, vyrovnaná, klidná a přející osoba, neučitelka, matka dvou dospělých dětí a čtyřnásobná babička - všichni moji potomci a potomci mých dětí úspěšně vystudovali, ti nejmladší ještě studují. Měli jsme skvělé, průměrné i slabší učitele, ale nikdo z nás se z toho nezbláznil, Vy to máte holt jinak, tak se v té své zlobě a zášti rochněte, jak je Vám libo...

+1/−1
1.7.2014 15:51

K51a25r12e71l 62D26r88d86a 6754942387

Zapomněla jste mi dole klofnout minus, hodná vyrovnaná babičko.

  Přes osobní útoky se snažím o normální diskusi. Bohužel, vy berete za základ diskuse jen ty osobní útoky. Přeji vám to, užijte si svoji ubohost.

  A opomíjíte, že jste se vedle rozohňovala o vraždění dětí. Divím se, že ve vaší blízkosti tolik potomků přežilo. Máte moji poklonu. I když, jak tak chápu, bude kolem vás plno žen v aktuálním věku. Ono na vraždy dětí s vaší klidnou vyrovnanou pomocí nejspíš ještě dojde. ;-)

0/0
2.7.2014 13:23

K68a20r94e63l 97D31r85d69a 6114792227

Zpovídám naše geniální děcka, co jako vysvědčení? V pololetí 1, na konci 3? Špatně evidovaná nepřítomnost...? V jaké hospodě to vízo třídní sesmolila?

  Česká škola smrdí šikanou a samolibostí učitelů. Tak jako za nás. Bordel na bordel. Děti mluví jako dlaždiči. Učitelé se tomu smějí, milují vtipné situace, kdy "sprostota a drzost vítězí nad lží a nenávistí". Naše nezletilé holčinky jsou samý kluk. Učitelé s nimi tak jako běžně laškují při hodinách o sexu. Tohle není pedofilie, spíš hebofilie. (Viz Trojan v reklamě - čirá skutečnost.) Prostě "chlapské jednání". Jestli s děckama mlátí puberta, tak učitelé prodělávají celoživotní pubertu.

  Státní škole jsme zapůjčili geniální jedničkářku. Přinesla nám 5 trojek a vyprávění jak z pasťáku či mírovské věznice. Efektivita českého školství tradičně na nule. 

  Chtěl jsem vědět, jak je to s těmi mobily a Maticí školskou... (máme ZŠ také v ČB, tak jak mobily na základce vidí děcka v ČB?) Polovina učitelů na mobily ve třídě kašle. Když děti nezlobí, mohou si při hodině klofat na facebooku. Škola má wifinu. Učitelé běžně čumák zabořený do tabletu či mobilu a nevnímají děti kolem. Občas se za mobily na lavici dávají třídní důtky, když to někdo přehání před učitelkou, které právě tečnou nervy. Jinak to žíly nikomu netrhá. Natáčení videí je ale těžký zločin. To se nesmí! Děcka by vynášela důkazy, jaký bezmezný vegáč jim škola dopřává...

  Změnilo se vůbec něco na našich školách? Připomíná mi to mojí základku. ;-D

0/−4
28.6.2014 8:28

P69a59v69e50l 91O17d45r54a14z90i61l 6294819577120

Není to zvláštní, že o sexu s dětmi sem do diskusí píšete jenom vy?

Uznávám ale, že jste vytrvalý !!

+3/0
28.6.2014 9:18

K94a78r98e31l 22D95r50d77a 6414982337

Jestli to nebude tím, že jde o běžné "chlapské jednání" českou společností nadstandardně tolerované. Mám potřebu definovat hranice naší civilizace.

0/−2
29.6.2014 7:59

P18a96v62e79l 56O84d14r71a12z41i21l 6924759957790

Podle toho, co píšete, jde především o VAŠE běžné chování.

+2/0
29.6.2014 11:12

K40a50r34e77l 57D75r80d49a 6284892897

A jak to souvisí s tématem? Blesklo Vám snad hlavou, že děti zvrhlíků mohou být učiteli, třeba Vámi osobně, volně a beztrestně pohlavně zneužívány? (Ostatně, do takového stavu věcí míříme mílovými kroky.)

0/−1
30.6.2014 18:13
Foto

M12a57r10t73i19n 91C19u92g83e36r56e51a20n 1149447778841

Karle, k té komunikaci, vždycky jsem říkal, "s každým je třeba hovořit jazykem, kterému rozumí.", puberťáci prostě rozumí téhle sexuální mluvě, tak se kantor adaptoval, právě proto už nefunguje násilí tak jako dřív, filmy, hry... aby facky měly kýžený efekt jako kdysi, musela by je rozdávat Sheeva jako ve své fatality z posledního Mortal Komatu... proto je násilí už nejen že nepřípustné, ale taky neefektivní, tak to alespoň vidím.

Pokud jde o mobily, jestli že mobil neruší, klidně ať ho má na hodině, taky už se mi stalo, že mi zazvonil mobil nevhod, věci jsem pořešil, když byl volající příliž dotěrný, mobil jsem vypnul, narušit hodinu, je li to nutné, ano, přílišně narušovat ne a student by měl mít "kompas", který mu řekne, že právě začal foukat vítr směr skály, většina lidí, které znám ho má.

Taháky jsou problém, na děti se kladou moc velké nároky, kantoři je někdy i šikanují (to mám z první ruky), výsledkem je, že se děti neučí, protože mají averzi ke zkoušejícímu, případně k předmětu jako takovému, ale test musejí zvládnout a co je nejjednodušší řešení téhle rovnice? No přece vhodně schovaný tahák. Změňte tuhle rovnici a taháky se omezí, nezmizí, ale omezí.

Já při otázce "změnilo se vůbec něco" musím vzpomenout na Sokrata a jeho pamětný výrok o neuctivé a neslušné mládeži... to je nějak dvaapůl tisíce let, taky si myslím, že tohle celé je jen status quo, učitelé, jako již celá tisíciletí pláčou, a jediné, co co se mění je jen intenzita s jakou se jejich chování podepisuje na dětech, potažmo na společnosti.

+1/0
28.6.2014 9:34

K10a62r67e16l 55D26r26d19a 6364162317

Souhlas. Přiměřené komunikaci rozumím. Jen bych uvítal, aby slušnost začínala u učitelů. Stačí se projít po PFUK, když tady učí lidi z praxe. Některé třídy bych s chutí zavřel jako celek pro nekázeň a hrubé porušování slušného chování neslučitelného se statutem VŠ studenta. A oni jsou to učitelé, co stojí jinak v týdnu před dětmi. ;-D

  K tomu udělujeme výjimky nekvalifikovaným učitelům a nevíme jak z toho ven.

  Ale nesoudím, jen se snažím konstatovat. (O tahácích nemluvím, to jako ty mobily?)

0/0
29.6.2014 7:47
Foto

D74a42v26i22d 61S66c93h12n24e12b67e11r10g66e12r 9945138923813

Dnešní učitelé fakt lituji, když jsem se bavil s učitelkou ze základky kam jsme chodil tak děti nemají zábrany, vulgarity směrem k učitelům nejsou neobvyklé, na vinně jsou samozřejmě i rodiče kteří stojí za dětmi a tím podrývají autoritu kterou učitelé potřebuji, tak se pak samozřejmě odráží i v dalším životě. Když jsem si doma postěžoval na pohlavek od učitele a řekl za co jsme ho dostal hned mi táta vlepil další, druhý den jel do školy, a řekl učiteli že jakmile budu dělat problémy ať mi dá klidně další, ale hned jsem získal jiný pohled na učitele a už jsem si nedovolil vyskakovat. Tak že ona taková jedna výchovná když žák uráží nebo záměrně provokuje učitele není na škodu, to jsem si já tedy nedovolil nikdy.

+2/0
27.6.2014 13:38

V66o52j41t13ě63c28h 37R32ů94ž12e83k 1567982644122

To vás tedy zlomili pěkně rychle ;-D. Předpokládám, že stejnou násilně-lámací výchovu budete aplikovat i na svoje děti.

0/−2
27.6.2014 19:15
Foto

D71a18v93i40d 38S58c47h49n74e70b96e93r65g15e87r 9235308163423

Tak pohlavek já osobně nepovažuji za násilí samozřejmě pokud to není na denním pořádku. Ale pokud někdo vulgárně učitele urazí nebo narážkama ztrapňuje tak mu pohlavek zas takový šrám na duši nezpůsobí.

+3/0
27.6.2014 19:27

V34o63j31t11ě22c57h 42R39ů71ž16e21k 1287212124452

Kdo tady mluví o vulgárním urážení. Učitelům někdy stačí i nedostatečně uctivý pohled.

+1/−2
27.6.2014 19:31
Foto

D64a40v86i19d 62S53c18h15n90e37b92e30r42g65e89r 9235698353923

Já jsem se o vulgárním urážení zmínil v prvním příspěvku, samozřejmě že za "nedostatečně uctivý pohled" je to nepřiměřené, všechno má své hranice.

+1/0
27.6.2014 19:33

P31a77v17e86l 92O28d80r25a18z77i68l 6584789827630

To je na Vojtu moc složité. Mimochodem jsem vám odpovídal na otázky k vstupu do kuchyně ;-)

+1/0
28.6.2014 9:19

D68a33v81i43d 95L79a79c55k26o 3208838648

Není to vina pouze rodičů, pouze učitelů, pouze školního systému či pouze žáků. Na vině je více faktorů. Souhrnně je to sepsáno zde:

http://www.kzamysleni.cz/5-duvodu-proc-stoji-ceske-skolstvi-nic/

0/0
27.6.2014 12:15

T21o96m15á25š 97S57k84á18l24a 6868337

no, je velmi důležité vědět, kdo za to může :) O tom to je, ne?

+1/0
27.6.2014 13:36

P98a25v44e72l 91O95d22r68a44z51i58l 6124319897870

Nechápu tady ty povzdechy nad domácími úkoly. Díky procvičování v matematice jsem schopen například z hlavy odhadnout řešení kvadratické rovnice, zatímco jeden 19letý známý použije tahák na opsání vzorečku a potom s kalkulačkou v mobilu zhavaruje na dopočtu, protože se nikdy pořádně nenaučil počítat zlomky. A tohle chce maturitu.

+1/0
27.6.2014 10:54
Foto

Z90d95e50n96k61a 69S82c43h25o14e21n72b52a60e30c97h54l54e46r 58K43r80u45z17o63v29a 6968252307699

Detska jsou dnes rozmszleni parchanti, mozna by bylo dobre zasr na skoly zavrst telesne tresty.stojim za uciteli a drzim jim pesti.rika se ze deti jsou nase budoucnost,tak to se mame na co tesit

0/−3
26.6.2014 21:34

P47a12v93e18l 69A92d21a72m89e71c 6394426

no jasněěě, pořádně je seřezat... oni to jen okoukají a co myslíte, že bude dál....  učitel musí mít autoritu i bez toho, aby "detska" mlátil

+1/0
26.6.2014 21:45

J10i56ř87í 83K48l25i82m30e59š 9561751524399

Doma seřezat:-)

0/0
27.6.2014 7:26

M57i25c15h88a97l 49M84i27l94l43e72r 9706582529602

"Jedna maminka mi teď říkala, že její dceři učitelka navrhla trojku, což vzápětí i před tím dítětem komentovala slovy: No já teď jdu do školy a tu trojku mít rozhodně nebude,“ popisuje psycholožka."

V Cesku se znamky uz nedavaji, ony se nejdriv musi navrhovat a pak se o nich muze diskutovat s rodici?8-o

 Za mych mladych let se znamka dala, byla na vysvedceni, tecka, zadna debata vedouci ke zmene nebyla mozna. Sice meli rodice pravo se zeptat proc, ale diskuze o zmene nebyly mozne.

+2/0
26.6.2014 21:23

H14e43l80e56n85a 14J47i44n60d74r45o58v10a 9462486862548

Co si pamatuji, tak už v devadesátkách bylo asi 50% učitelů toho druhu, že bylo potřeba aby na ně rodiče naběhli a vyhrožovali právníkem nebo rozbitím huby.

Dnes to bude patrně ještě horší, a spirála už je roztočená - nelze přidat pravomoci učitelům, protože minimálně půlka z nich je pakáž na kterou je potřeba dohlédnout, a nelze dostat do školství kvalitní lidi, protože nelze přidat pravomoci učitelům... atd.

+1/−3
26.6.2014 20:58

M27i64c39h45a94l 66M10i72l88l56e82r 9606532219772

zrejme priklad agresivniho nevychovaneho rodice, vyrostleho bez discipliny doma a poskozujiciho novou generaci

+1/−1
26.6.2014 21:19

I66v40a69n 55M23a94r95e52k 6524768702

Můj bývalý třídní učitel který učil  za totality a byl mezi námi velmi oblíben mi jednou (Když po "něžné" v důchodu občas suploval) řekl :"vy jste byli darebáci ale dnešní děcka jsou zákeřné a to je daleko horší ! Takže o tom to je a když se k tomu přidají ještě pěkně drzí rodiče tak to už je síla  ! 8-o Rv Rv Rv

+3/−1
26.6.2014 19:12

J37a32r14o36s27l58a94v84a 25N40o87v30á 5678477248550

a o několik let později se ti samí rodiče budou divit, že na ně vlastní dítě vztáhlo ruku ( v lepším případě). :-(

+1/0
27.6.2014 8:44

P23e25t89r 60Č10i31h33a80ř 2432158780413

Být v devítce a mít tu učitelku na obrázku, tak dávám velký pozor :-)

0/0
26.6.2014 17:35

I41v32a67n 86M92a27r94e72k 6504838302

No,tak zklidni hormon a vrať se na "Alík-a"  !

+1/0
26.6.2014 19:14

P64e11t58r 35Č61i35h52a48ř 2862758790503

Vrátil bych se tam, ale nevím, co to je.

0/0
27.6.2014 9:30

P39a37v86e19l 36A11d79a55m83e52c 6254536

na co?

0/0
26.6.2014 21:33

J83i18ř29í 43K74l29i28m82e71š 9401691954979

Já bych si pozor ani nedával:-)

0/0
27.6.2014 7:30
Foto

M71a97r28t17i62n 40G54r65o51c27h56o64l 7406858456491

Poslyšte, tenhle článek jsem už někde četl ... buď u konkurence nebo dokonce tady ... že by už začala okurková sezona a redaktoři neměli nová témata, tak opisují???

0/0
26.6.2014 17:11

P89e39t35r42a 19N88o59v88á68k23o71v17á 7208326474148

Já bych ještě rozlišila, že se tady mluví o dvou stavech:

stav A je dítě doma, v rodině, kde se chová nějak a spoustu věcí si nedovolí, protože je jedn malé na dva dospělé;

stav B je dítě ve škole, ve vrstevnické skupině, kde se potřebuje zařadit, předvádět, funguje stádní psychologie, je jich hodně a připadají si silní.

Rozumný rodič moc dobře ví, že dítě se ve skupině může rozjet tak, že by ho sám nepoznával, hloupý rodič toto nikdy neuzná.

+2/0
26.6.2014 15:46

J68a57n 81J59e59n31i27c 1114674297294

Souhlas. Akorát bych čekal, že rodič dá dítěti aspoň elementární mantinely chování. Prostě něco, co mu dá červenou i ve stádu. Prostě jsou některé nepřekročitelné věci. Tohle snad platí už staletí...

+2/0
26.6.2014 16:21

F44r69a32n97t87i10š63e85k 84E59l58i65á18š 6767513965506

Vychovanému dítěti nemusíte žádný pokyn opakovat. Že už takové děti vymřely?

+3/−1
26.6.2014 19:19

T73o69m39á21š 14S56k20á80l79a 6448897

no tak to už si zase tu realitu pěkně idealizujete.

0/−1
27.6.2014 13:44

I39v18a17n 40J51i69r39e53š 6973902731288

Propad inteligence, morální integrity a lidských kvalit je u generace 90. let tak hluboký a náhlý, že je nevysvětlitelný pouhými společenskými změnami své doby. Osobně jsem přesvědčen, že úpadek této generace je zapříčiněn nějakým vnějším vlivem (ozónová díra, kosmické záření, neznámé vlivy kombinací chemikálií), které zatím neumíme rozeznat a detekovat. Nyní už je jasná jedna věc, že pokud má přežít humanita, kultura a kvalita lidství, která se vyvíjela po celá tisíciletí, tak jak ji známe, musí být, v zájmu zachování lidstva, vyloučena a obejita generace 90. z jakéhokoliv ovlivňování a rozhodování o společnosti, jinak ji promění na společnost surových, nenasytných, primitivních barbarů.

+3/−2
26.6.2014 15:43

O20t67a60k28a18r 97S26t50e82i78n30e60r 8923582891331

To bude trvat generace, než to napraví. Pokud to vůbec půjde.

0/0
26.6.2014 15:58

J65a74n 86J17e29n29i95c 1544514507344

Neviděl bych to tak špatně... Už mám něco za sebou a cítím, jak silně jsem ovlivněn dobou před rokem 1989. Děti se to už ale netýká. A věřím že jejich děti na tom budou ještě lépe. Problém vidím v tom, jestli ještě zůstanou v této zemi. Když se mladý člověk vydá na zkušenou do světa a pak se vrátí zpátky tak je mu z toho tady nevolno. Nějak nechápe co tu řešíme...

Pořád máme totiž s něčím problém, pořád jsme nedůslední, lhostejní k lajdáctví a špatným věcem, máme strach říct doktorovi, že je lempl, když je, protože nás příště nemusí ošetřit apod. Mladí se ptají, proč je špatné to a tohle a proč se s tím nic nedělá, když jinde by se to řešilo automaticky. Proč jsou u nás dražší a přitom méně kvalitní potraviny než jinde... Ale prý máme spoustu věci zadarmo (školství, zdravotnictví, aj.) a také docela štědrý sociální systém... Tak uvidíme, čeho se dočkáme za 20 let :-)

+2/0
26.6.2014 16:13

L66a17d21i52s52l81a95v 21J11o45d94l90o72v80s27k48i 2560385867791

Ti, co platí daně, nemají zadarmo vůbec nic.Zadarmo žijí pouze lidé nemohoucí, kterým nikdo nic nevyčítá a potom lidští parazite.

+1/0
26.6.2014 16:49

J57a20n 49J30e42n26i85c 1214904477644

Jistě. Je to forma solidarity. Ale jsou země, kde se za vzdělání platí.

0/0
26.6.2014 17:10

J72i65ř57í 90K83l75i67m77e17š 9201621774329

No, nevím, jestli za 20 let ještě něco uvidím ;-D

0/0
26.6.2014 18:27

F78r94a44n47t11i56š97e23k 63E54l18i95á71š 6317203655206

Bohužel nikde ve světě není nic zadarmo. Jedině snad pro Romy. Na všechno musí platit daňoví poplatníci. Máme nízkou produktivitu práce, příliš vysoký podíl úředníků

0/0
26.6.2014 19:17

J55o67s25e33f 74H82e84n13d25r76i91c17h 8760434166471

To by mě zajímalo, jak poznáte že je doktor lempl. Subjektivní dojem??

+1/0
26.6.2014 20:39

P78a39v73e67l 82A48d39a33m81e88c 6724556

ach to je blábol... to bylo už za Sokrata, každá mladá generace je horší;-) akorát neměli tu ozonovou díru, nebo že by i tu v nějaké míře měli?...:-P:-P

+1/0
26.6.2014 21:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.