- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
R4 na 110 km/hod? Kvli přechodu, který už je asi 5 km za jejím koncem a třem zastávkám? Kdo tu hovadinu vymyslel????? To jsem se zase nas....
Hlavně,že to novináři uvedli, že se rychlost zvýší Komunisti taky zlevnili lokomotivy, sice se zdražil chleba,ale to byl vedlejší efekt
Posledni poznamka k rychlost. Jizda autem sebou nese urcite riziko, kdo ho neni ochoten akceptovat ma jednoduchou moznost - nejezdit autem.
My ostatni vime, ze riziko s rostouci delkou pobytu na pozemni komnunikaci pravdepodobnost incidentu roste. Proto je treba jezdit co NEJDRYCHLEJI a tim RIZIKO nehody ZMENSIT.
Aneb jak rika Jara Cimrman - vetsina nehod je zpusobena neprimerenou rychlosti. Kdyby vinik nehody jel rychleji tak v dobe incidentu se na danem miste jiz nenachazi a nic by se nestalo.
Ale ono to je i částečně prokázáno, například http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/vyssi-rychlost-snizuje-pocet-nehod-rika-danska-studie/
Trošku se nám ta diskuse roztáhla a začala být nepřehledná. Proto začnu nové vlákno - dopravní předpisy a jejich dodržování jsou vlastně jenom zrcadlem našeho vnímání právního státu a demokracie. Dopravní předpisy přece člověka primárně neomezují, ale chrání. Nebudu překračovat nejvyšší povolenou rychlost přestože mám pocit, že je to bezpečné, protože na silnici nejsem dám a ostatní (zejména ti, kteří nejsou v autě) mohou mít na moji rychlost úplně jiný názor než já a já nemám právo je ohrožovat jenom proto, že přece své auto zvládnu i ve 130 na okresce než mnohý strejda v 70ti kilometrové rychlosti. O nic jiného nejde.
Tak já vám to taky přesunu - v ČR je na silnicích tolik pochybných až zcela zbytečných omezení, že pak lidé ignorují i ta, která mají dobrý důvod.
Jedna poznamka k temto nekonecnym diskuzim jak jsou Cesi "chytri" a jak nedodrzujou predpisy a veri spis vlastnimu usudku. Vemte si ostatni staty v EU (je to s jistou davkou ironie a neuvadim staty mimo EU - to by bylo jeste zajimavejsi)
- Polsko: vede v EU ve smrtelnych nehodach, uz se naucili stavet dalnice tak, ze dalnice stavena z bodu A trefi dalnici stavenou z bodu B s presnosti do 1 km
- Slovaci: policajt za kazdym rohem, dostat pokutu za 53km/h (v 50) neni vubec zadny problem (a pozor jel jsem se Slovenskou SK, takze to nebylo nic proti Cechum)
- Recko: jedine co se dodrzuje je cervena a stopka, jinak pruhy, rychlosti, nikdo nedordzuje a kazdy jede "kde se vleze a kde se da" + kdo netroubi na ceste neexistuje
- Itali - zvlaste jizni: to same jako Recko akorat jeste vice agresivity a rychlosti. Samorejme mnohem drazsi dalnice a benzin.
- Francie - na dalnicich policajti uplne vsude, tvrde pokuty, neumi delat krizovatky - tak jsou vsude kruhove objezdy - Svycarsko - tak ohleduplni ze si za jizdy stihnete i pojist, jet 110 po dalnici je fakt tragedie, casto jsou nastesti zacpy takze 110 vas nemusi trapit - Nemecko - vesmes ohleduplni ridici, akorat se na dalnici nezdrzujte vubec v levem pruhu, hrozi vam pristani Porshe (jedouciho min. 250km/h) ve vasem kufru - asi si tou neomezenou rychlosti kompenzujou ty obrovske zacpy - Anglie - tam jsou tak zmateni ze vsichni jezdi po opacne strane - Rakousko - taky vesmes ohleduplni ridici, coz jim ovsem nebrani predjizdet v plne rychlosti z pruhu do pruhu idkyz tam je auto, vsichni jsme prece tak ohleduplni, ze mi musi udelat misto ne?
Ať bude 90, 110 nebo 130 tak jediné co si přeji je, aby ti, co jedou max. povolenou rychlostí anebo nižší, nebránili v předjetí těm co jedou rychleji.
Obávám se, že každý český řidič je mistr světa a on ví přece nejlíp, kolik se má kde jezdit, značky jsou zbytečné a policejní hlídky buzerace. Jenže statistiky jim za pravdu nedávají. Dopravních nehod i zraněných, případně usmrcených, je hodně a naprosto zbytečně.
Řidič nemusí být mistr světa, aby věděl líp než značka (která je mimochodem za všech okolností stejná) kolik se dá jet.
Takže na 43 - výpadovce z Brna na Svitavy se zvýší rychlost ze současných 130 na 110. Je vidět, že jsem do školy chodil za totáče, protože nás učili, že 130 > 110, což je (jak se tak dívám) lež.
Ne, že by to tam nějak vadilo, stejně se jedná jenom o nějakých 5km, protože jinde je 80, ale jde spíš o princip.
No podstatou změny zákona je snížení rychlosti, jen se to musí umět zdůvodnit
Škoda, že se najdou kreténi, kteří maximální povolenou rychlost slepě dodržujou a zbytečně tak zdržují nás, všechny ostatní, kteří to berou jen jako doporučení.
jako ironie dobrý. Jenže toto policajtům ne a ne vysvětlit, i když jsem se o to snažil...
není třeba - jen stačí říct policii at zbytecne nebuzeruji a zameri se na kradeze, trestnou cinnost a ochranu osob - ne sikanu ridicu..
Jak chybný titulek dokáže zmást...!!
V první chvíli (právě podle titulku) jsem se vyděsil, že to má platit plošně - to by byla jatka
v Německu je 100 - a vidíte tam nějaká jatka?