Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Byl první, kdo Západu předložil důkazy o holokaustu. Nevěřili mu

Kurýr mezi polským odbojem a exilovou vládou v Londýně Jan Karski jako první poskytl britským a americkým úřadům svědectví o poměrech ve varšavském ghettu a ve vyhlazovacích táborech, kam se dostával v přestrojení. Nikdo mu ale nevěřil. Od narození Karského v úterý uplynulo 100 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a88n 56K58r37a74u62s 4434857456

Nevěřili mu naprosto správně:

http://www.vzdelavaci-institut.info/?q=system/files/Prednasky_o_holocaustu-Germar_Rudolf.pdf

+1/−8
25.6.2014 10:42

R22a41d70o78v83a97n 32K82r60h50o88v85s52k71ý 8487209261916

žvásty chorého mozku. To máte v knihovně vedle "Mein Kampf"? ;-);-D;-D

+4/−1
25.6.2014 16:54

M23a36r22e49k 16K45o31l70e97b88a 9435715283602

Chytrému napověz, hloupého kopni. Vy budete zralý na ten kopanec.

0/−1
26.6.2014 15:58

R67a79d35o23v63a85n 88K44r95h76o64v14s55k84ý 8467849201266

Jan Karski je jedna z nejzajímavějších osobností druhé světové války. U nás bohužel téměř neznámý.  Stejně jako např. příběh Witolda Pileckého - naprosto neuvěřitelné a u nás naprosto neznámé... škoda...

+1/0
25.6.2014 7:50

J58i69ř29í 59M33á72l34e34k 7572237988427

Doporučuji prostudovat svědectví Filipa Müllera (rodák ze Seredě). Ještě zajímavější je skutečnost že je v podstatě jediným svědkem největší hromadné vraždy Čechů v Osvětimi. Jen je škoda, že je jediný, protože podle všeho je tenhle svědek minimálně kontroverzní.

0/0
25.6.2014 8:22

J48a88n 32K38r28a72u45s 4354557396

Také doporučuji prostudovat svědectví Müllera. Str. 337-340:

http://www.vzdelavaci-institut.info/?q=system/files/Prednasky_o_holocaustu-Germar_Rudolf.pdf

+1/−2
25.6.2014 13:27

R13a77d40o45v84a12n 89K45r34h23o78v27s23k57ý 8407179551626

Doufám, že tuhle knihu naprosto nevědeckých smyšlenek, neberete vážně. Už jen styl a dikce, jakou je napsána, z ní činí naprosto nevěrohodnou.

Měl jsem tu čest pracovat při rozhovorech s bývalými vězni KL Auschwitz a jenom mě trošku zaráží, že je jich tak velké množství a všichni i po tolika letech táhnou za jeden provaz... a ani jeden z nich holocaust nezpochybňuje...

0/−1
25.6.2014 16:53

R87a38d38o74v44a63n 38K74r80h26o66v72s48k84ý 8697299651506

Ty jsem ještě nečetl, zatím, pokud vím nebyly dostupné ani v češtině ani v polštině... a v angličtině jsem na ně nenarazil.... němčinu dostatečně neovládám...;-)

0/0
25.6.2014 16:47

M28a87r86e32k 44K21o88l85e62b31a 9745735963202

Kontroverzní je hodně mírné slovo, správným je pohádkář nebo rovnou lhář.

0/0
26.6.2014 16:00

J26i82ř46í 26P10a38n42t76l16í19k 8303723784603

Odpurci Holokaustu se podle me daji rozdelit do dvou skupin.

První skupinu tvoří pár jedinců - desítky, možná nějaká ta stovka (celosvětově). Ti si na tom vybudovali "karieru", rozšiřují zpochybňující "studie", a jsou obdivování a považování se zdroj informací druhou skupinou.

Druhá skupina je tvořena několika tísíci jedinci, kteří svůj názor opírají o informace získané od zástupců první skupiny. Tito následovatelé jsou většinou bez jakékoliv schopnosti vytvořit si samostatně jakoukoliv smyslu plnou historicko-kulturně-politickou.... spojitost (všeobecně).  V mnoha případech je tenhle postoj určitá póza a s přibývajícími roky nemalá část těchto myslitelů změní názor. 

První skupina nemusí  tomu co dává na obdiv jako svůj postoj nutně věřit.......

+8/−1
25.6.2014 6:17

J74a93n 56K92r91a89u88s 4674747646

Zajímavý grafomanský kousek od někoho, komu dělá potíž napsat srozumitelně větu ;-)

+1/−3
25.6.2014 13:29

J93i27ř85í 58P10a17n98t17l29í55k 8553653474523

Při vší úctě a respektu k jinému názoru musím říct, že JAN KRAUS  splňuje přesně kritéria odpůrce holokaustu, které já řadím do "DRUHÉ SKUPINY"

Po přečtení vláken s jinými diskutujícími je to ukázkový případ....

0/−1
25.6.2014 19:13

J28o37n17á51š 80N77o12v71á41k 3378219685737

poté co jsem si přečetl tvoji reakci na Krause mi nedá, abych se nezeptal - a do které skupiny řadíš sebe?

0/0
26.6.2014 12:49

D81a81d17a31k 57P18e81t32r 7811520834768

Muselo to být tak neskutečně hrůzné, že lze pochopit,  nedůvěru k podobným zprávám.

+5/−2
25.6.2014 4:27

N19i23k53o33l15a18j 55K13r74e63č81e46v 5862956623325

O holokaustu věděli všichni, hlavně to věděli Němci, přeci nemůže nikdo věřit, že šlo vše utajit. U Norimberského procesu to zcela jasně řekl jeden soudce: věděli jsme to všichni a všude se o tom šeptem mluvilo.

+7/−2
25.6.2014 3:58

J85á57n 47B40a42d27i34o22v33s96k56ý 2659304466846

Nevím jestli "vedeleli". V každém případe každy musel tak nějak tusit, ze tím dobytcakem nejdou na dovolenou.

+2/0
25.6.2014 7:54

A33l73e80š 68Z87e27l18i32n12k23a 1704162286

Jak byste vy přepravoval takové množství vězňů, mistře logistiky ?

+1/0
25.6.2014 15:36

R34a83d70o21v28a10n 95K93r45h45o65v90s87k41ý 8987179601896

Možná byste se divil, ale zejména západní transporty z Holandska atd. jezdili i osobními vozy.

A i při cestě dobytčákem bylo dost těžké uvěřit, co je čeká nakonec - tomu nechtěli vědět ani Židé ve Varšavě, kam se dostali uprchlíci z Treblinky..

0/0
25.6.2014 16:56

P82a37v77e58l 71P15o37n74c14a76r 1353454272717

A predstavte si mile deti ze se najdou jedinci po lobotomii, kteri tomu neveri dodnes.

+15/−1
25.6.2014 2:17

A20l16e86š 49Z36e45l46i30n49k90a 1864382256

https://www.youtube.com/watch?v=shvmCivcJ7c

+1/0
25.6.2014 2:51

P76a98v85e18l 24P50o32n87c78a49r 1743214642827

Dyt to pisu.

0/−1
25.6.2014 10:17

O53l95d28ř67i10c28h 93H79o81r53á58k 2804259521625

Víte ono něčemu podobnému by nevěřil asi nikdo. Něco tak zrůdného, jako metodické vyhlazování rasy ...

Ono ani Slované nevěřili, že existuje generalplan Ost ani v době potvrzeného důvodu existence konzentracionlager.

+3/−1
25.6.2014 0:55

A87l86e71š 43Z89e60l74i27n67k21a 1934932836

Sice se nedochoval, ale dokázali ho výborně domyslet (GPO) ;-)

+1/−2
25.6.2014 1:06

A41l65e22x38a70n61d92r 33K30o32s85t19k31a 5959276429596

Nemluvě o tom, že ohromné spoustě lidí to bylo naprosto jedno. Židé byli (a stále jsou) opovrhovaní. (A je mi jasné, že se mínusáci vyřádí, ale toto je prostě historický fakt. Ghetta, pogromy atd.)

+1/−1
25.6.2014 1:13

A42l35e79š 35Z89e61l12i76n74k32a 1774772596

Ale z WWII vytěžili maximum - zabrali kus země, vytvořili vlastní stát, vytvořili ze sebe největší oběti, čímž omlouvali i své pozdější zločiny, a dokonce schválili zákony, aby byl trestně zodpovědný každý, kdo míru,rozsah a úmyslnost zavinění jejich utrpení zpochybňuje.

+4/−9
25.6.2014 2:04

A56l16e34x19a47n25d40r 30K20o62s58t38k66a 5649856349686

Přesně. Neříkám, že jim opravdu nebylo hodně ublíženo, ale štve mě, že z toho následně udělali zákonem vynucované dogma.

+1/0
25.6.2014 9:27

L63e57n83k18a 78K68u23c58h51a14ř19o60v95á 2389242556695

Je všeobecně známo,že Hitler se učil od Stalina a Stalin má na svědomí více žiovtů,než Hitler za celou válku.Doporučuji všem,kteří tomu nechtějí věřit, aby si přečetli Souostroví gulag od A.Solženicina.;-(

+5/−1
25.6.2014 0:40

S75l78a84v21o58m11í11r 38B31e71n30e95š 6322967260524

Ne že bych s Vámi nesouhlasil. Naopak: Máte stoprocentní pravdu a já s Vámi souhlasím a navíc i tu knihu jsem si přečetl hned několikrát.

Avšak i když je Váš příspěveki do diskuse stoprocentně pravdivý, nijak nesouvisí s tématem článku. Ten se týká holokaustu v Německu a v okupovaných zemích. Nic více, nic méně.

+5/0
25.6.2014 0:50
Foto

A16n68n30a 93V51e76s46e20l60á 2950218316

Tím se Hitlera zastáváte nebo se chlubíte, že jste před maturitou dokázala přelousknout doporučenou četbu...

+1/−1
25.6.2014 0:53

P69a24v34e43l 82P96e88t16e49l56í14k 6558810794568

Tím chcete říci co? Za druhou světovou můžou komunisti ?  Oni vlastně mohou i za stěhování národů ne? když se na ně vše svádí !

+1/−1
25.6.2014 3:34

M96i91c61h28a17l 91V18e89č68e92r60k28a 9973421738602

Pokud dobře vidím, tak v příspěvku se píše o osobě Stalina a jeho zločinech a ne o komunistech obecně (přestože mají na svědomí zločinů, že by se jeden upasl než by je všechny vyjmenoval). ;)

0/−1
25.6.2014 5:21

M62a89r79t67i17n 47K85r23a35u17s 8204130585646

Více? To asi těžko i přes to jaký to byl vrah (paralelní CV jsou rovněž dobrá četba), ale to je v tuto chvíli nepodstatné, zkuste si Vy i ostatní co pod každým článkem o nacismu jako kolovrátek ječíte o Stalinovi, laskavě uvědomit, že tím stále v mnohých očích relativizujete zločiny nacismu. Vaše reakce nejsou nic jiného než "u Vás zase bijete černochy"

0/0
25.6.2014 8:25

A74l21e70x30a49n27d97r 76K13o38s61t33k64a 5509316779906

Možná, kdyby sami nelhali přibližně každou druhou větou, tak by jim někdo věřil, když se jim začalo opravdu ubližovat.

+3/−16
24.6.2014 23:46

D74u94š51a65n 12D21i48t59r15i47c91h 3988816143409

Kdo jako lhal? Ten křesťan?

+1/0
25.6.2014 5:19

D14a28v49i56d 76Z91a55j62d84á85k 8505162820811

Je to smutné. Ale otázkou asi je, jestli mu vůbec věřit chtěli... :-( Nebyl to jejich problém, netýkalo se jich to, tak co by starali.

+1/0
24.6.2014 22:57

R45o91b57i26n 45Ž37i62ž22k18a 2188594816896

No jasně že nechtěli. Stačí se podívat jak sympatizovala s Hitlerem třeba britská aristokracie. Těžko od takového sympaťáka čekat genocidu.

+2/−3
24.6.2014 23:01

P21a59v84e13l 56Z56a92t59l31o80u30k23a80l 7281429662787

Mínus máte za tu generalizaci. Ano, někteří členové britské aristokracie s Hitlerem sympatizovali, včetně bývalého krále Edwarda VIII. či Oswalda Mosleye, ale rozhodně ne jako celek.

+4/0
24.6.2014 23:14

T61o14m64á76š 69H55a44t82a45n 3769773909200

Ale Edward byl odstaven a Mosley byl marginální figurka pod dohledem MI5, takový Stalin nebyl ani odstaven a ani pod dohledem, bohužel.

+4/0
24.6.2014 23:16

T40o96m94á12š 44H12a10t81a93n 3599893329240

A hlavně sovětská vláda, ta nejen sympatizovala, ale i spolupracovala.

+4/0
24.6.2014 23:14

T20o36m12á63š 18H29a55t39a56n 3549263229510

Oni to neměli pochopit, že by se takhle někdo mohl chovat, jediný kdo chápal byl Stalin jelikož se choval víceméně stejně jako Dolfík.

+1/0
24.6.2014 23:11

T13o49m30á20š 79H24a67t20a50n 3339283789830

...neuměli...

0/0
24.6.2014 23:13

A40l65e95x66a54n73d54r 54K45o17s80t80k67a 5579456809836

Poláci jsou dobří křesťané, takže likvidaci židů spíš oslavili.

+1/−5
24.6.2014 23:47

A51n77t88o91n97i59n 61B83l79a74z63e13k 4698122827841

Ty jejich holokasty bych bral z rezervou, protoze ty cisla o roku 1945 narustaji jako houby po desti a je plno dukazu, kdy zide vydali knizky jak to bylo vsechno hrozne a nakonec se ukazalo, ze nic takoveho nezazili a vse si vymysleli, aby nahrabali penize za vydane knizky.Rv

+6/−42
24.6.2014 22:37

T33o88m89á42š 88H10a51t67a96n 3679413489380

Tak nám ta čísla sdělte, a ty přírůstky.

0/0
24.6.2014 22:39

D21a66v32i39d 65Z81a50j89d91á41k 8165432820741

Proběhla vůbec nějaká 2. světová válka? Já si to myslel celou dobu, že Hitler je jen nějaká komiksová postava. Vy jste se asi zbláznil, ne?

+20/0
24.6.2014 23:11

H97o89n50z74a 15R96o95č43e67k 3545479933502

doporučuju navštívit terezín .. to je jen takovej letní tábor prosáklej pozitivnem ;) ...

+3/0
24.6.2014 23:19

J35i30ř94í 40P27a22n54t67l18í40k 8723133294423

Antonine, Antonine......

0/0
24.6.2014 23:47

L94u41c57i83e 97B16a34r52t77o55ň91o36v51á 5410768977765

Jasně, a na těch fotkách jsou hromady kašírových figurín z fundusu ND.

+3/0
25.6.2014 0:32

R91a71d40o24v69a95n 10K87r31h37o16v89s58k76ý 8717849631116

Kdybyste o tom něco věděl, tak byste věděl, že čísla od roku 1945 naopak klesají... ;-);-)

0/0
25.6.2014 16:58
Foto

J12i20n70d49ř86i25c81h 51K48y47s90e70l23a 5902193620802

Škoda, že ten rozhovor se soudcem Frankfurterem není vylíčen do konce. Právník, který Karského k Frankfurterovi uvedl se proti té větě ohradil a zeptal se soudce Frankfurtera, jestli chce snad říct, že jeho mandant lže. Soudce na to odpověděl, že neřekl, že Karski lže, ale řekl že nemůže uvěřit tomu, co říká, a že to je přeci něco jiného. Je to jedna z nejvýraznějších ilustrací neschopnosti dobové společnosti přijmout holocaust jako fakt, protože se příliš vymykal všemu, co lidé znali, co byli ochotní si představit.

+24/0
24.6.2014 22:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.