Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Súdán propustil ženu odsouzenou za křesťanství k trestu smrti

Súdánský soud propustil Meriam Ishagovou, která byla odsouzena k trestu smrti za to, že se nezřekla křesťanství. Informovala o tom agentura Reuters. Sedmadvacetiletá žena ve vězení porodila holčičku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a54n 13N44o79v33o46t20n14ý 2754106615490

Ale toho kdo vytvořil tuhle naprosto otřesnou fotku by měli pro změnu zavřít

+1/−1
24.6.2014 6:47
Foto

K52a60r66e18l 34S38e97i57d66l 8269835890478

1) Tak doufejme, že tentokrát je to pravda (minule byla podobná zpráva následující den negována)

2) a doufejme, že si nebudou chtít nechat její děti, aby z nich mohli vychovat muslimy (to byl totiž důvod, proč s ní byl v base i dvouletý syn - aby nebyl v dosahu svého křesťanského otce).

3) Celý ten případ se prý rozjel proto, že v Súdánu úspěšně podnikala a její příbuzní na to měli zálusk - tak přišli s udáním. Pokud emigruje, tak zřejmě s "holým pozadím" a začínat s 2 dětmi od nuly... Kvůli kombinaci "závist + islám"... :-/

+6/0
23.6.2014 20:01

P31e55t83r 84S58v92o40b64o77d20a 9327718230142

Jsem rád, že nakonec zvítězil zdravý rozum, ale mohli jí propustit dříve a zacházet s ní lépe.

+1/0
23.6.2014 19:38

M59a85r24c66e32l 39Š90e12v54č28í32k 9655693501590

skôr tipujem, že zvíťazili peniaze spolu s tlakom z vplyvných kruhov

+4/0
23.6.2014 20:47

P50e38t28r 53S42v11o90b35o29d26a 9167318830742

Jestliže zdravému rozumu pomohli peníze čí nějaké tlaky, tak na tom nevidím nic špatného.

+1/0
23.6.2014 20:49

M49a43r45c21e33l 47Š70e51v58č60í60k 9555293111640

zdravý rozum by to rozhodol aj bez tej pomoci, pomoc potrebuje chorý rozum

+4/0
23.6.2014 20:53
Foto

K61a91r33e88l 15S36e81i13d27l 8809135680598

Zajímavý postřeh. :-)R^

0/0
23.6.2014 20:59

P93e49t25r 18S17v37o14b84o86d54a 9467128870972

Nebo to znamená, že byl zastaven z pozice nějaké choré autority. Naneštěstí nežijeme v ideálním světě, kde všechny autority jsou perfektně racionální.

0/0
24.6.2014 0:22

J78i66ř92í 85H81o89l70ý 5672340823423

Která normální ženská by si taky chtěla vzít muslimskýho fanatika?

+1/0
23.6.2014 19:02

V77i47t 67O39t27a40h30a78l 5215560189454

Je dost pravděpodobné, že ji stejně nějaký fanatik za trest zlikviduje, pokud se dobře neschová do nějaké jiné země.

+7/0
23.6.2014 18:51
Foto

K52a48r91e95l 79S73e46i86d86l 8279385120468

Je to možné. V Pákistánu je už několik let v cele smrti Asia Bibi, mamka, která byla "odsouzena" za urážku islámu, rouhání či co (když se do ní zase kolegyně z pole navážely, odpověděla jim, že Ježíš za své následovníky zemřel, zatímco Mohamed pro ty své nic takového neudělal). Žádný soudce nemá odvahu ji osvobodit, zastával se jí jeden pákistánský ministr a guvernér provincie, oba byli zavražděni. Zatím byly 4 odvolání, bez výsledku (odročeno) a ona je roky na samotce v tmavé vlhké díře. Její rodina se musí skrývat a ona sama, pokud prý ji někdy pustí, bude prý zabita venku.

+7/0
23.6.2014 20:09

T34o93m31á77š 88Ž36i25t42n75ý 6381880461541

No ani se jí nedivím že nechtěla muslima...

+3/0
23.6.2014 18:46

I68r24e25n32a 76P50l69a31c50h46e88t92k89o92v86á 3954544600197

to je jak u nas. soud nizsi instance vas posle do basy na 8let, vrchni to zrusi..

0/0
23.6.2014 18:45

M64a92r92t45i97n 10K31v30e92t12k76o 8203121595349

Trochu me desi kolik podobnych pripadu asi konci spatne jen proto, ze se je nepodari dostatecne zmedializovat.

+10/0
23.6.2014 18:37

J15a31n 70D63l50o86u42h24ý 8825565415848

Zlaty Cesko.

0/0
23.6.2014 18:32

D97a42v37i46d 30C77e79j80c60h74a 7776267329546

ty by bylo vazne skoda, moc pekna ebony

+1/0
23.6.2014 18:29

P29a75v29e73l 36H86l42a64v87a64t34y 4904200316322

No, víte, ta fotka je silně upravená, to pak vypadá dobře i Vondráčková. Skutečnost není tak růžová: http://www.themalaymailonline.com/world/article/sudans-death-row-apostate-mother-unchained-lawyer

0/0
23.6.2014 19:02

J77a20n 88Š66p25a33t87n65ý 2653552426315

myslite? me ta skutecnost prijde ruzova az dost .... a to ma satek a diva se na stranu .....

0/0
23.6.2014 19:08
Foto

K77a73r39e53l 53S41e95i66d65l 8949185290548

Trochu zesvětlená, jinak v pohodě. :-) Statečná ženská.

+1/−1
23.6.2014 20:12

A51l42e53x71a21n38d66r 58K58o82s64t88k59a 5169306409206

U nás to nedělají a NÁM nikdo nedává morální právo se montovat k nim domů. Ostatně, když se někteří chtějí montovat sem, tak se nám to také nelíbí.

0/−9
23.6.2014 18:27
Foto

K62a27r93e64l 64S90e57i21d80l 8599245630658

Ale ona tam je doma. A přijde vám OK, odsoudit někoho k smrti jenom proto, že má jiný názor?

+5/0
23.6.2014 20:13

V82í11t 68C22h72r89o43m93e53c 9262743722296

V takovýchto případech máme nejen morální právo, ale dokonce morální povinnost se ozvat.  A jak vidíte - zabralo to. Byl zachráněn lidský život.

+2/0
23.6.2014 21:12

A74l63e92x34a74n36d54r 41K90o35s88t86k50a 5959596399786

S tím jásáním bych počkal. Hodně dlouho.

0/0
23.6.2014 21:53

M52i93c91h98a62l 29C47h43a40l95u26p19a 6108280909443

Kdyby se nikdo nemontoval do dění ostatních zemí, tak celá Evropa mluví německy.

+3/−1
23.6.2014 21:46

J10a82r57o86s34l48a37v 21B50r20ü42m32m84e48r 7474433236

To jste vedle. Evropa nemluví Německy, jelikož se začal Hitler montovat do ostatních zemí sám a narazil.

0/0
24.6.2014 15:37

M46i31c77h36a90l 21C43h55a89l44u39p38a 6328890179963

Tak to nebylo ani tak montování jako otevřený útok, to je trochu odlišné. Německo udělalo chybu v tom, že zaútočilo na SSSR a ještě tam zůstali do zimy. Kdyby to neudělali, tak to mohlo dopadnout dost odlišně.

0/0
24.6.2014 17:44

V51l50a23d12i52m54i13r 66Z80a57b52l86o25u57d90i58l 6817941629950

Ja bych ta nabozenstvi nejradsi zakazal!!

+4/−4
23.6.2014 18:22

J23o18s19e70f 23N41o43v14a97k 7813287309354

vy atheiste nemate co drbat nabozenstvi, stacili jste za 250 let vasi vlady povrazdit vice lidi nez vsechny nabozenstvi sveta od pocatku lidstva dohromady

+7/−9
23.6.2014 18:38

V34l43a97d34i41m70i91r 28Z21a54b42l68o56u40d42i52l 6797551369360

Tak si dal verte na bludy, pohadky a vyplachovani mozku. Pekny vecer jeste ; )

+8/−2
23.6.2014 18:54
Foto

K20a83r43e40l 51S87e20i20d97l 8689975390328

Můžete své tvrzení nějak podložit? (Dobrá, "vsechny nabozenstvi sveta" je možná trochu přestřelené.:-))

0/−3
23.6.2014 20:15

V60l90a24d91i33m50i33r 70Z77a12b62l76o11u65d11i11l 6617271369900

Ani vsechna nabozenstvi sveta  - neni prestrelene, protoze je to vse vymysl! Jak uz jsem psal ve vete na kterou jste reagoval - pohadky, bludy, vyplachovani mozku.Dost  vedeckych podlozenich mate v muzeich, kde mate kosti z prazvirat, miliony roku starych, kamenu, kosti a mrte vseho, jestli Vam to nestaci...

0/0
23.6.2014 21:20
Foto

K92a24r49e10l 67S81e53i59d81l 8299525550128

Byl jsem 26 let materialista a také jsem věřil, že jsou to "pohadky, bludy, vyplachovani mozku". Pak jsem se o to musel začít zajímat a sbírat informace. A stal jsem se křesťanem.:-)

+2/−1
23.6.2014 21:47

B46r94o49n28i59s56l15a12v 65G42a81b79r62y50š 6315194190

Pokud se cítíte líp, tak je to asi v pořádku. Ale být alibistický, že to tak někdo chtěl, je prostě ptákovina. Jistě, můžete namítnout, abych si něco taky přečetl. Ale já se ze zásady nezajímám o nelogické věci.

+1/0
24.6.2014 11:32

V46i50t 71O47t38a46h50a23l 5345510969724

Tak tohle je jedna z nejnesmylnějších kravin, co jsem kdy slyšel.  Naprostá většina válek se tisíce let vedla ve jménu toho nebo tamtoho boha.Následkem těch válek přímo nebo nepřímo (na související nemoci) často pomřelo na daném území 50-80% populace. Na druhou stranu církve tímto výtečně napomáhaly brzděním populačních explozí.  A současné války? Většina ozbrojených konfliktů, vražd, teroristických činů je na základě náboženství. Kam vedou náboženské války vidíme denně v afrických zemích, čerstvě v Iráku, v bývalé Jugoslávii. Většina válek co vedou aktuálně Američané po celém světě jsou náboženské války. Proč? Protože bojují proti náboženským teroristům. 

Nacismus je v zásadě taky forma náboženství. Jen tím bohem není hypotetická bytost ale čistá rasa (tak jak ji chtěl Bůh, než do ní ďábel přimíchal svinstvo) - takže základ nacismu je defakto opět v náboženství. 

Většina náboženství je naprostým archetypem netolerance a demagogie. Jediná pravda, kdo ji slepě nepapouškuje je nepřítel a musí být zničen.  Kde si asi braly totalitní režimy příklad?

Nechápu, jak může někdo, kdo umí číst vůbec takovou hovadinu, co jste napsal, vůbec vyplodit. Že by troll provokatér? Protože pokud tomu věříte, tak to není třeba nijak komentovat...

Díky systematickému brzdění vzdělání a pokroku v dobách temné vlády církví například v oboru lékařství zemřely milióny lidí, které by bylo možno zachránit. Pokud by církve a náboženství neexistovala, byli bychom vývojově a vědomostmi výrazně dál. 

Zda by to bylo dobře nebo špatně je těžko říct, ale za těch 500-1000 let, co nás církve zabrzdily ve vývoji to zjistíme :P

+4/−4
23.6.2014 19:07

F88i58l58i16p 73V64r69a61c81o11v70s31k88ý 8370807661300

Víte, možná kdyby církve a víra lidi jak říkáte , nebrzdili, možná už dnes, byste nezjišťoval nic, technický pokrok je rychlejší, než tak nějak řečeno morální zrání lidstva.... a když dáte malému dítěti do ruky nebezpečné hračky, nemusí to skončit dobře. Ale přiznávám, jsem věřící.

+3/−2
23.6.2014 19:17

J14a41n 31S50e71d81l11á83k 9642177586974

kdyby církev brzdila, jak pán říká, tak afričani, indiáni, indové atp. už by dnes lítali mezi galaxiema... zatímco evropani by se dál mlátili bronzem...

+2/−2
23.6.2014 19:41

F14i35l15i17p 38V75r83a32c72o88v84s61k57ý 8360457791490

ale jasně,  spousta těch "světlonošů" pokroku tak činilo nejen věřících, ale přímo jakou součástí církve... a její neustále omýlané chyby ? Která instituce s takovou mocí a s tak dlouhou historií by se jich nedopustila. Třeba zmínění komunisté, jsou tu proti ní mžik a jak píšete, razance s jakou likvidovali vlastní lidi nemá obdoby...

+1/−2
23.6.2014 20:14

V58i11t 64O82t92a29h19a75l 5325260759574

Melete jablka s hruškama. 

Církev se nerovná víra.  Mohu mít víru, aniž bych byl součástí jakékoli církve. Jste věřící. Pokud bůh fakt existuje, opravdu si myslíte, že mu musíte stavět paláce, sdružovat se ve stádech a místo vlastního rozumu papouškovat, co vám jiný člověk (třeba kněz) natlačí do hlav? Pokud si takhle honí ego, pak si takovou arogantní nafoukanou bytost strčte někam :).  Pokud naopak bude respektovat svobodnou vůli a názor a víru každého jednotlivce, pak mu ty chrámy stavíte zbytečně a je to plýtvání zdroji, jež mohly být využity užitečněji a většina ateistů, pokud konají dobré skutky, mají větší nárok na to vaše nebíčko, než naprostá většina církevní hierarchie od knězů přes biskupy po papeže (převeďte na prakticky libovolné náboženství)

+2/−2
23.6.2014 20:18

F31i18l56i21p 62V76r75a65c23o59v60s96k44ý 8560257551690

a vy si opravdu myslíte, že všichni věřící v nějaké  církvi musí být oslové bez mozku ? nejspíš, by jste se divil, pokud by se vám povedlo zahodit šablonovité předsudky....

+1/−1
23.6.2014 20:30
Foto

K92a44r46e31l 44S16e16i92d24l 8219155940418

Také to mícháte dohromady zajímavě.:-)

Církev je společenství stejně věřících lidí. Slouží k tomu, aby se vzájemně povzbuzovali, vyučovali, pomáhali si atd. Že se z těch společenství někdy staly mocensko-politické organizace, nepovažuji za úplně OK, ale to už je snad překonaná historie (v původním učení je zakotvena odluka církve od státu - Ježíšovo "Dávejte císařovi, co je císařovi a Bohu, co je boží"). Ovšem křesťan a církev by měly patřit k sobě.

Chrámy a paláce se stavěly v dobách, kdy si totéž stavěli i "sekulární" vládcové - prostě tehdy bylo potřeba mít reprezentativní stavbu, která vypovídala o svém "pánu". Na druhou stranu, pokud se společenství lidí chce i dnes někde scházet, potřebuje k tomu odpovídající prostory. Některé sbory se scházejí v pronajatých sálech, jiné jdou cestou vlastních objektů - od určité velikosti a časové vize to je i levnější varianta. A vzhledem k tomu, že i nevěřící lidé se snaží postavit si hezký dům nebo si pěkně vyzdobit obývák, máte za zlé věřícím, že se stejně chovají při stavbě místa, sloužícího k bohoslužbám - "službě Bohu"?

+2/−1
23.6.2014 20:41

V16i59t 18O74t50a79h38a49l 5935590699234

Tak v tomhle se neshodneme. Církev je v prvé řadě organizovaná víra s hierarchií. Už sama  existence hierarchie popírá proklamovanou rovnost před bohem.  Ve chvíli kdy dojde v náboženské otázce k ne zcela 100% shodě mezi dvěma věřícími, je automaticky pravda na straně toho s vyšším postavením v hierarchii jeho víra je tedy "božstější" než jiná. Výsledkem je to, že žena a její víra v zásadě je ve většině církví automaticky podřadná (ve většině církevních hierarchiích nemůže dosáhnout na vyšší pozici). Pokud používáte vlastní hlavu, nikdy se dva lidé byť stejné víry neshodnou 100% ve všech.  Pokud ano, pak jde o kopie (papouškování bez vlastního názoru - tedy přesněji, pokud je můj názor je stejný jako názor jiného, protože jsem jej beze zbytku a bezvýhradně převzal). Podobnou absolutní poslušnost vyžadují jen ty nejtotalitnější režimy. 

Co se týká odluky církve od státu - sekularizace - máte pravdu jen u některých církví, zdaleka ne u všech.  Mocensko-politická organizace je stále. Její představitelé stále zasahují do politiky.

Pokud má církev pocit, že nutně potřebuje dávat na odiv paláce, aby šířila pravdu, poznání a víru mezi ostatní  tedy v zásadě potřebuje klasickou komerční reklamu, aby nalákala více oveček, pak je už v jejím jádru někde něco špatně.  

Nemám nic proti svobodnému názoru věřících či nevěřících. Nebo pokud se chtějí scházet a uctívat cokoli či kohokoli. Ve chvíli kdy ale začnou jako pan Novák totálně popírat historii  nebo bezostyšně lhát, tak pak problém mám. Náboženské konflikty zničily řadu civilizací - stojí za defakto vyhlazením původních obyvatel severní, střední, i jižní Ameriky nebo Austrálie.  

S vámi se naopak diskutuje na úrovni, a vaše názory, byť se s nimi neztotožňuji, mi pomáhají získávat vhled na problematiku i z jiného úhlu a problematice rozumíte.

+2/0
23.6.2014 21:02
Foto

K35a97r49e67l 48S45e14i63d16l 8389815380358

OK, vidím, že opravdu je to pro vás oblast poněkud neznámá. Musím teď na nějaký čas od počítače (syn by to vyjádřil zkratkou AFK:-)), ale za cca 1,5 - 2 hodiny vám zkusím smysluplně odpovědět.

Zatím jen krátce - církev (ecclesia) - je v původním smyslu opravdu společenství všech věřících. Teprve, když se její představitelé začali od původního učení odchylovat, objevily se jednak pokusy o její návrat ke kořenům (Viklef, Hus...), jednak se odštěpila společenství, která si "jela po svém", víc podle Bible a hlavně Nového Zákona (Luther a další). Pak docházíme k termínům "církve", ta "průběžná" se nazývá katolická (to znamená obecná), ty další jsou většinou protestantské (pro-test); dnes se užívá často spíš pojem denominace a církev jsou pak všichni křesťané. Některé denominace mají strukturu hierarchickou, jiné kongregační - někde je autorita shora, jinde je to společenství samostatných sborů. Ale vždy musí fungovat nějaká kontrola, aby si z toho někdo neudělal "vlastní byznys" a neodvedl lidi od Ježíšova učení někam jinam. 

Omlouvám se, ale - AFK, zbytek později. :-)

+1/0
23.6.2014 21:44
Foto

K86a12r50e28l 47S65e69i70d81l 8529115870698

Trochu se to protáhlo... 

Ke sporu mezi křesťany - absolutní autoritou je Bible, zejména Nový zákon. Křesťané v anglofonních zemích mají pro taková chvíle pochybnosti zkratku WWJD - What Would Jesus Do? - Co by udělal (jak by se zachoval) Ježíš?

Žena a její víra rozhodně podřadné nejsou. "Bůh stvořil člověka jako muže a ženu". Muž a žena jsou celý člověk. Každý má jiné dispozice, jinou "výbavu", ale to slouží  tomu, aby se vzájemně doplňovali. Viz "pomoc jemu rovnou". Tam není nic o podřadnost nebo něčem takovém.

Odluka církve od státu - máte pravdu, neplatí to u všech denominací. Jedním z důsledků současných "církevních restitucí" by měla být odluka pro všechny denominace.

O palácích jsem už psal, za obsazováním Ameriky nebo Austrálie náboženské důvody nevidím.

+1/0
24.6.2014 4:58

V16i44t 27O29t98a84h76a17l 5185180659344

Ok, v zásadě jde hlavně z mé strany o chybu v názvosloví - církev tedy vyjadřuje "pouze" organizaci pro křesťanské náboženství a jeho verze které se v rámci schizmatu a reformace (případně i jindy) odklonily od původní jednotné verze.  Měl jsem za to, že církev je obecný název "hierarchie" pro jakékoli náboženství. 

Co se týká obsazování Amerik a Austrálie - předpokládám, že nepopřete v rané části kolonizace u Ameriky éru conqistadorů a násilné převracení "pohanských civilizací" na víru (nejznámější Inkové a Aztékové). Podobným způsobem probíhalo tehdy převracení pohanů na "jedinou správnou víru" i v Africe, Austrálii, v menší míře i v jihovýchodní Asii. Jistě, sloužilo to tehdy jako vhodná záminka pro majetkový prospěch, ale církve toto jednání schvalovaly a v čele s dobyvateli se ochotně vrhaly do lovení oveček v nových teritoriích. (Evropa už to tehdy měla za sebou, tam už byly tzv. pohanská náboženství - tedy kdokoli s jiným názorem na religiozní otázky -  úspěšně buď knihou nebo ohněm a mečem zkonvertovány či vyhlazeny).

Jinak co se týká žen v církvi, pak právě v hierarchii nemají rozhodně rovné podmínky v nejrozšířenějších křesťanských církvích (pravoslaví a římskokatolické). Pro ně hierarchie končí u řádových sester, jeptišek, abatyší. Nastavení těchto pravidel by bylo kdekoli jinde bráno jako vysoce diskriminační, ovšem v církvi je to v pořádku. V zásadě je to neustále o tomtéž - většina velkých monoteistických náboženství se ohání svou "nezpochybnitelnou knihou", na kterou se bezvýhradně odvolávají, a často nerespektují, že byla sepsána v určité době, mnohokrát dalšími lidmi přepsána a přeložena (takže její původní autentičnost je také logicky velmi sporná) a aktuálnost řady myšlenek zde vyjádřených je poplatných době vzniku. 

Jenže, jak věrohodně reformovat stavební kámen monoteistických náboženství, když je to, jak píšete "absolutní autorita" - stejně jako pro islám korán? To by bylo popření této absolutní autority.

0/0
24.6.2014 8:52

J75a74r10o40s35l76a77v 78B48r62ü77m86m31e55r 7924983526

Jen podotek. Inkové byli zlikvidováni proto, že jimi zotročené kmeny (samotných Inků bylo velmi málo), využili příležitost, když se objevila nová mocnost, a začali bojovat proti Inkům po boku Evropanů. Ona ta historie bývá složitější.

0/0
24.6.2014 15:44

J53a54n 48S79e78d39l69á46k 9852397956614

většina náboženských válek alespoň likvidovala nepřítele zatímco ateistický komunismus likvidoval vlastní lidi a to s takovou razancí že celá katolická církev za svých cca 1500 let je proti němu umolousaný břídil.

+2/−2
23.6.2014 19:20

P27e78t93r 83S92v71o89b68o39d55a 9757338190302

A co ateistický humanismus v podobě sekulární demokracie, na který tak rádi zapomínáte?

+1/0
23.6.2014 19:40

J52a65n 39S97e52d90l76á64k 9632627276544

to je něco co ty lidi po komančích zas oživilo?

0/−1
23.6.2014 19:44

P96e45t40r 93S49v47o80b26o30d83a 9837138370832

Oživilo snad to super PR současného papeže oběti inkvizice? Pointa je, že tu existuje velmi významná alternativa. Každý komunista je ateista, ale zdaleka ne každý ateista je komunista. Prezentovat komunismus jako logický důsledek ateismu je holý nesmysl.

+2/0
23.6.2014 19:50

J13a39n 23S97e78d25l69á57k 9852137176874

je to 50ti letý (pouze evropa) ateistický pokus vlády který se dá vyčíslit v počtu mrtvých přesně tak jak to každý protináboženský ateista měří když kritizuje církev a to ji ještě kritizuje zformovanou těmi 50ti lety komustického přetváření historie...

+1/−1
23.6.2014 19:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.