Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chládek: Inspektoři se zaměří na předměty, v nichž maturanti propadli

Zhoršení maturantů ministra školství Marcela Chládka nepřekvapilo. Podle něj by se měla zkvalitnit výuka. Příští týden bude jednat s pedagogickými fakultami o vzdělávání učitelů, uvedl v e-mailovém rozhovoru pro iDNES.cz. Středoškoláci dopadli nejhůře od zavedení státních maturit v roce 2011.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A94l44e14n69a 32N21o28v51á 8140857855325

Neumím si představit maturitu na počítači... Jednak ne každá škola má tolik počítačů, aby mohli všichni naráz maturovat. Navíc na takovém "maturitním" počítači by neměl být přístup k internetu, nainstalovaný slovník, vlastně by tam nemělo být nic. Jak toto chce pan ministr ošetřit.

Učím cizí jazyky a při didaktickém testu je nesmírně důležitá práce s textem - podtrhávání, vracení se k přečtenému. Neumím si představit, že student neustále přepíná mezi stránkami....

0/0
23.6.2014 19:03

J69a29r63o15s24l64a55v 73M63o14u92r38e13č26e64k 1460726307698

Jestli propadla čtvrtina, jak to, že zbytek nepropadl? Asi to není v předmětu ale v hlouposti.

0/−1
21.6.2014 13:15

V42l80a18d49i82m83í92r 65P32r82o83k28e28š 8857716120561

Ministře Chládku, vaši inspektoři by se spíše měli zaměřit na to, proč jsou školy v ČR financovány dle počtu žáku na školách, neboť právě to je příčinou toho, že ředitelé škol se snaží naplnit svoje školy tzv. až po střechu, aby těch peněz bylo pro školu co nejvíce. Proto i nabízejí při náborech na ZŠ maturitu těm vycházejícím ze ZŠ, kteří mají mnohdy průměr známek horší než 3,0. Pro takové "studenty" by mohla být maturitní zkouška i ta nejlehčí a oni by u ní stejně propadli, neboť na to nemají a byli by možná i rádi za nějaký výuční list.

Dokonce znám případ, kdy jedna soukromá Střední škola společného stravování nabízí studium ukončené maturitou i propadlý žákům ZŠ s tím, že jim umožní speciální dokončení povinné školní docházky kurzem, který tato škola sama zorganizuje.

Zkrátka, ředitelé dělají všechno proto, aby ta jejich škola přežila.

Firmy v ČR stále řeší nedostatek kvalifikovaných absolventů odborných učilišť. Snadno, když rodiče tlačí své děti i se špatným prospěchem na maturitní obory, když jim to jejich ředitelé nabízejí.

To je zkrátka začarovaný kruh, kterým by se socialista Chládek a jeho lidé na ministerstvu školství měli zabývat a ne zkoumat zda nejsou maturity moc přísné.

Ten kdo v nějaké firmě pracoval ví, jak se nechce maturantům bez jakékoliv praxe manuálně pracovat a samozřejmě ani těm co vykonali maturitu s tzv. odřenými zády a požadují nějaké technické místo, neboť oni prý proto nestudovali, aby se zahazovali prací u stroje nebo ponku. Nejhorší je, že jsou v tomto nepochopitelném konání podporováni i rodiči. Pokud se toto myšlení mladých lidí, jejich rodičů a bohužel i škol nezmění, bude každý ministr školství řešit, jak udělat maturity dostupné i pro ty podprůměrné studenty, kteří by to v normálně fungujícím školství neměli nikdy až k maturitám dotáhnout a mělo by jim být už někdy po druhém ročníku střední školou doporučeno přejít na nějaký učební obor.

+4/0
21.6.2014 10:28
Foto

J45a91r21o45m10í70r 80T79h58u95m68a 8173358231116

Ministrův objev hodný Nobelovy ceny. Zjistil, že je třeba zlepšit výuku. To je na medaili. Nebo snad ne ? Pak už jen "za přes držku".;-D

0/0
21.6.2014 10:24

F69r30a85n43t49i59š30e34k 16E25l71i88á70š 6487703555296

Žáci se učí především sami. K tomu jim pomáhají rodiče.

0/0
21.6.2014 10:38

A97n46n60a 10T28v23a96r87ů95ž13k81o23v22á 4841726855258

Zlepšení výuky nic nezmění, dokud se na školy budou přijímat žáci, kteří nemají sebemenší studijní předpoklady. Dokud bude financování škol podle počtu žáků, tak se nic nezmění. Pořád tam budou držet ty, kteří by už dávno měli odejít.

0/0
22.6.2014 18:47

L21i91b72o70r 42T35e59s58a71ř 9857796463732

ono to není ani tak o inspekci, ale o přístupu žáků a rodičů samotných. když dnes vidím rodiče, jejich úroveň vzdělání, co asi můžeme očekávat od jejich dětí... to co chce dostat pan ministr do statistik je populační problém na několik generací a pokud chce cosi kontrolovat, tak samotný přístup ke snaze získat vzdělání... čím méně toho bude zdarma tím lépe, odločí se zrno od plev...;-) a dostaví se i výsledky!

0/0
21.6.2014 8:32

K64a85r16o96l68i64n66a 81M70a82r35i42e 31H46l33a45v19s21o89v74á 6574629965683

Jestli si pan ministr myslí, že tím, že se zaměří na učitele zlepší výsledky maturit, tak upadl a zranil se. Učitel se může přetrhnout,ale když má před sebou partu tupoňů, tak nemá šanci. Navíc, když učitel nasadí tvrdé známkování a je skutečně ostrý, tak do školy přiletí rodiče a to by pan ministr koukal.

+4/0
21.6.2014 6:46

O14t85a54k87a39r 84S86t47e38i33n27e12r 8753472301861

Přesně tak to je. Pan ministr začíná být moudrý jako Dobeš. Chládek již dříve prohlásil, že učitelé matematiky budou muset projít školením. Nikoliv že studenti se budou muset více učit. A jak píšete, zvýšit nároky se v současnosti nedají.

+2/0
21.6.2014 7:39

F79r27a52n37t15i88š70e51k 34E26l50i49á56š 6107633525956

Dobeš chytrý byl. Věřím, že by za pár let zrušil všechny předchozí reformy, které jsou. svou benevolencí ke vzdělávání, jednou z příčin neúspěchu žáku

0/0
21.6.2014 10:41

V40ě49r15a 66V96e77t84e38š47n13í45k58o85v16á 5851926868984

Osobně pokládám maturitu za hloupost. Úroveň znalostí by se neměla posuzovat jen z jedné písemné a ústní zkoušky. Z reality života vím, že spousta teoretiků s výborným prospěchem v praktickém životě funguje na úrovni negramotů.

+1/−1
21.6.2014 6:36

O19t41a19k88a85r 43S26t81e50i23n44e22r 8223822771551

Maturita je hloupost? Co ti lidé nevymyslí.....

+1/0
21.6.2014 7:41

F75r83a76n89t48i76š46e69k 17E21l85i23á86š 6237143895696

Moje zkušenosti jsou jiné. Maturita školní prověřuje pouze štěstí studenta na otázku. Státí maturita má mohem širší záběr

0/0
21.6.2014 10:42

M92i77r59o18s41l39a73v 56B18u90č50e21k 6643613321234

Cca 25 let našeho školství prokazuje, že je prakticky nereformovatelné ! Filmy - "Pro pamětníky", viz příběhy "Ďábla Peterky, Kulíka, Mazánka", ap. Jasně ukazují na úroveň tehdejšího Gymnázia ! Pokud je dnes "Vědomostní soutěž v TV", je tam krásně vidět rozdílná znalost starších a mladších ročníků .. Co bychom dnes dali za to, že na školu nenastoupil očekávaný suplent, (jako posila Kolískova tenisového týmu), ale suplentka Boženka, učitelka prvorepublikových kvalit .. R^

+2/0
21.6.2014 6:07

J72a93r12o24s41l32a35v 64H29a50š19e96k 8559730392378

Navrhuji přísné tresty pro učitele.... takhle zanedbávat znalostichtivé studenty.

+3/0
20.6.2014 23:15

K31a35r98e78l 87K84r81o15u26l80i16k 7479729225984

A co takhle motivovat žáky a studenty?

+4/0
20.6.2014 22:44

K29a45r11o31l60i81n76a 96M98a75r45i76e 18H14l18a37v67s81o52v64á 6894329935913

a jak byste si tu motivaci představoval?

+1/0
21.6.2014 6:47

J46i94ř32í 36N55e50u29m47e47i43s70t34e42r 2742195913291

Mám tu ještě zvony Svatovítského dómu. Ale to až za odměnu.

0/0
21.6.2014 7:44

O14t47a96k21a87r 81S39t80e14i96n42e63r 8843402471911

Jediná motivace je "chtít". Chtít to někam dotáhnout, něco dokázat. Žádná účinnější motivace neexistuje.

0/0
21.6.2014 7:44

M45i40r38o86s84l59a14v 52B19u30č67e83k 6703893331204

Souhlas, svým dcerám říkám - "Člověk, zejména pak mladý , je limitován pouze sám sebou " ! ..R^

0/0
21.6.2014 9:21

K28a31r25e22l 12K71r42o56u35l25i67k 7679899655424

Musíme přeškolit učitele na kouzelníky! Z bandy zfetovaných ignorantů matematiky nikdo jiný neudělá!Rv

+11/0
20.6.2014 22:33

O45t38a69k57a43r 70S10t83e72i19n19e35r 8373772851711

Vy jste ale na ty děti ošklivý.

0/0
21.6.2014 7:46

F83r39a58n91t93i17š37e72k 23E25l25i84á22š 6267563265936

Maturita z matematiky je rok od roku lehčí. Maturitu z matematiky přesto udělá stále méně studentů. Důvod je jednoduchý. Matematika se studuje tréninkem. Vyžaduje a vždy vyžadovala spoustu času, který se nedá ošidit. Čím více hodin stráví student na internetu, tím horší bude v matematice.

+1/0
20.6.2014 22:20

V61a98š92e15k 56Ř86í80h57a 2733803518122

Nemyslím si že bych se kdy matematiku šprtal nebo snad dokonce trénoval. Podle mého je právě problém, že jestli se něco nedá našprtat nebo natrénovat tak je to právě matematika. V podstatě si totiž možná natrénujete nějaké úlohy, ale jak mile přijde něco co jste netrénoval tak vás to zmate a opět vyhoříte. Já bych neúspěch u matematických maturit hledal někde jinde. Podle mého je problémem velký počet humanitních oborů na prvním stupni ZŠ. Tím totiž dochází k selekci kdy úspěšný je většinou ten co je humanitně zaměřen a technik nemá šanci. Když pak za 13 let přijde na lámání chleba, dostanou se k vrcholným zkouškám samí lingvisté a filozofové, kteří pak propadaj na logických a technických úlohách.

+1/0
20.6.2014 22:33

F87r69a47n26t88i39š89e13k 93E58l16i78á77š 6637363435366

Mýlíte se. S matematikou je to stejné jako s muzikou nebo s hokejem. Výsledek závisí především na počtu odtrénovaných hodin. Zděděný talent hraje také nepříliš velkou roli. Použil jsem slovo trénovat pro samostatné počítání. Matematiku nelze šprtat, možná některé její části. Násobilku a podobně

0/0
21.6.2014 10:37

J57i92ř34í 22N21o30v69o77t31n40ý 5650868477294

Především je potřeba, aby studenti viděli, že nedostanou nic zadarmo a musí studiu věnovat alespoň minimální úsilí. Věřím, že v průběhu několika let si to začnou uvědomovat. Dokonce pak i sami studenti budou vyžadovat kvalitní výuku a vznikne z jejich strany tlak na školu, pokud učitel nebude odvádět dobrou práci. To by bylo ideální.

0/0
20.6.2014 22:16

F55r24a49n43t73i82š34e56k 19E10l14i32á18š 6887203965806

Nepřeceňujme učitele. Studenti neuspívají z látky základní školy.

+2/0
20.6.2014 22:22

J12i79ř19í 54N18o74v27o21t53n91ý 5750288687434

O tom právě mluvím. Musí mít zájem. A ten nemůže vznikat jen pozitivní motivací, ale i tlakem. Musejí vědět, že to není zadarmo. Že automaticky neuspějí.

0/0
20.6.2014 23:47

J25o37s74e23f 89Z26e17t86í21k 1299238298518

No a co?!Ekonomika potřebuje i silné a nechytré!Stačí být v KSČSSD,budete kandidovat do senátu,nebo funkcionáře odborů a nemusíte znát ani vypočítat 10% z deseti!;-D

0/0
20.6.2014 22:14

V87a63š21e69k 72Ř97í31h75a 2753493478532

Možná by bylo dobré aby se matematikou začali zabývat i ti co hodnotí celkový stav maturit. Nebo lépe řečeno tou části matematiky kde se probírají procenta. Době kdy jsem maturoval já mělo maturitu cca 50% generace a z toho možná jen 15% z gymnázií. V dnešní době kdy přebujelá soukromá gymnázia stahnou 40% populace, je jasné, že maturitní obory odborných škol nebo dokonce i ona gymnázia studují i studenti, kteří by se dřívez těží udrželi na kvalitnějším učňovském oboru.  A proto pokud se rapidně nezačnou redukovat právě ona soukromá gymnázia tak k žádnému zlepšení kvality výuky nedojde.

0/0
20.6.2014 22:06
Foto

B43o39h88u65m17i16l 44P64r18o38c14h49á55z94k69a 2163871883921

Když se používá více než 200 let starý model výuky, už z jeho podstaty od něj nemůžeme čekat žádné zázraky. Učitel blekotající u tabule milionkrát prefabrikovaná moudra patří do muzea pedagogiky. Dotykové tabule a tablety do škol na tom nic nezmění.

0/−1
20.6.2014 20:31

F46r30a62n97t97i33š49e87k 63E56l73i52á39š 6527473245756

Matematika se studuje po staletí stejným způsobem. Vezmete tužku a papír, na který řešíte zadané. Věřte, že se bude studovat stejně i za 200 roků.

+1/0
20.6.2014 22:24
Foto

B68o43h77u88m34i63l 43P80r28o55c60h43á93z81k30a 2803781403641

Řekněme, že máte zčásti pravdu. Pak mi ale vysvětlete, proč by to proboha měl někdo dělat? Výuka ve stylu "tady máš příklad a počítej" je už 100 let za zenitem.

0/0
20.6.2014 23:13

F54r45a51n44t53i18š46e40k 67E50l49i91á81š 6517403635506

Zatím nikdo ic lepšího nevymyslel a bohdá ani nevymyslí. Nevím o jiné metodě. Jsem matematik.

+1/0
21.6.2014 10:44
Foto

J74a27r76o86m84í19r 72T69h15u16m45a 8103228181446

Pane profesore Eliáši, milci novodobých tupých metod nic nevysvětlujte. Nemá na to mozek. Matematika je jen jedna a stejná na celém světě. Jen blb s prominutím by ji rád změnil. Protože ji není schopen pochopit. R^

0/0
22.6.2014 7:56

D69o27m43i95n38i77k 32G52o81r28č89á71k 3806250926921

Ja stejně nechápu proč se někdo zabývá tím, kolik žáků maturu nedalo.......Vždyt to je snad jedno ne? Maturita prostě má mít nějakou úroveň a ti, jež jí nedosahují, jí prostě neudělají. To, že školy a především někteří učitelé, dají šanci i těm, u nichž je předpoklad neúspěchu, je čistě jejich věc. Ty školy pak ztratí  reputaci, ne maturita jako taková....

+7/0
20.6.2014 20:12

A54n88d48r38e48a 76N23o78v28á 8744561676985

protože, jestli vám maturitu na takhle nízké úrovni nedá přes 20 procent dětí, tak ten průs..er v českém školství je větší, než se čekalo. A tím by se fakt někdo zabývat měl.

0/0
20.6.2014 20:22
Foto

B72o70h61u43m14i90l 68P43r94o92c33h40á30z48k19a 2613651903511

Ono je to tak, že mnoho škol nevyhází ani ty největší ignoranty, protože za ně dostává peníze. Sám jsem jako učitel zažil pokyn z vedení, že máme u reparátů všechny nechat prolézt. No jo, ale když ostatní vidí, jak to i těm největším lemplům prochází, nutně to má katastrofální dopad na celkovou motivaci.

+1/0
20.6.2014 20:35

A25n44d63r84e28a 25N89o79v77á 8144561606635

no, tohle je ten největší průšvih

0/0
20.6.2014 20:39

D53o33m17i70n31i72k 17G53o40r58č50á96k 3786940536831

jenomže dvacet procent těch dětí, kteří tu maturu mít nemají.....tak jí nemají, jejich věc...

0/0
20.6.2014 22:59

A89n47d97r35e47a 15N42o81v29á 8464981496165

já tedy nevím, co motivovalo Vás, mne tedy hlavně to, že bych doma dostala "přes tlamu". Tak zodpovědná, abych nějak zvlášť ve svých 16, 17 letech přemýšlela o své budoucnosti jsem tedy nebyla - měla jsem úplně jiné starosti. :-)Takže, největší problém bude asi v rodinách.

0/0
20.6.2014 19:53

F49r27a14n22t54i36š72e87k 54E18l41i83á79š 6927703555406

Máte svatou pravdu. Největší problém je v rodičích.

0/0
20.6.2014 22:26

S86t65a49n81i98s19l13a76v 73S15t35u80d32e26n39o35v34s93k59y 4101900384766

... a proto dostali kantori, kteri si ani za 10 let nedoplnili vzdelani, vyjimku, ze? Takhle se teda zkvalitnuje vyuka?!

+2/−5
20.6.2014 19:49

M48i70l44o21s35l47a92v 96M10l96a48d52y 1383921744612

Nějací žáci také uvažují třeba tak (a nebo si to ani neuvědomují), že proč se učit, když ČSSD a ANO ukazuje, že kdo umí a vydělává, tak je státem na daních a sociálním a zdravotním okraden, a jeho výdělek je rozdán blbcům. Proč se zlepšovat, když EU nařídí jak mám co dělal a nemám možnost to změnit, protože to "chytrý" úředník rozhodl.

+2/−2
20.6.2014 19:31

A61n64d39r55e26a 68N20o79v13á 8164131566765

;-D tvl., to je zase teorie. Teda, já už tady viděla leccos, ale tohle...;-D

+1/0
20.6.2014 19:44

P40e30t15r 91H16o48r90s70k41ý 9635153398926

To bude určitě těma nízkýma platama učitelů.. Já bych jim dal všem aspoň padesát tisíc a statut nejmíň ústavních činitelů. :)

0/0
20.6.2014 19:31
Foto

J10i42ř39í 29R39o38h84a51n 5304168257755

...a odznaky, služební zbraně a obrněné Hummery s protileteckou ochrannou :-)

Tohle je všechno k ničemu, když se žáci nechtějí učit. A když někdo nechce, je to horší než když nemůže. Násilím se jim ty vědomosti do hlavy narvat nedají.

0/0
20.6.2014 19:44

J25o82s41e87f 93H65ř36e22b92í93č93e91k 7746963720692

Jsou pouze dvě cesty, a žádná z nich nesouvisí se vzděláváním pedagogů. Buď chceme, aby měl každý trouba maturitu, a pak je potřeba ještě více snížit náročnost testů, nebo chceme, aby měla maturita nějakou váhu a pak je potřeba radikálně snížit počet žáků na maturitních oborech, jinými slovy, je třeba výnosem ministra zredukovat počet středních škol.

+3/0
20.6.2014 19:28

P69a54v25e47l 84S84ý15k15o50r19a 7167692277571

A komu to vadí ? Školy je stejně nemůžou vyhodit, přišly by o dotace. Spolužák tam učí, 16 reparátů na podzim byl běžný standard. [>-]To dříve, 1 - 2 lidi na celém okrese, reparát, to byla již ostuda okresního formátu !

+6/0
20.6.2014 19:24

P11a90v29e50l 84S41ý75k93o26r79a 7737502987431

Asi to mají na háku. Práci stejně dostanou po známosti, ne podle výsledků ve škole. A dost jich ani práci nedostane. To nemotivuje., 8-o

+3/0
20.6.2014 19:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.