Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chládek: Inspektoři se zaměří na předměty, v nichž maturanti propadli

Zhoršení maturantů ministra školství Marcela Chládka nepřekvapilo. Podle něj by se měla zkvalitnit výuka. Příští týden bude jednat s pedagogickými fakultami o vzdělávání učitelů, uvedl v e-mailovém rozhovoru pro iDNES.cz. Středoškoláci dopadli nejhůře od zavedení státních maturit v roce 2011.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A85l79e85n87a 84N95o27v93á 8730957685155

Neumím si představit maturitu na počítači... Jednak ne každá škola má tolik počítačů, aby mohli všichni naráz maturovat. Navíc na takovém "maturitním" počítači by neměl být přístup k internetu, nainstalovaný slovník, vlastně by tam nemělo být nic. Jak toto chce pan ministr ošetřit.

Učím cizí jazyky a při didaktickém testu je nesmírně důležitá práce s textem - podtrhávání, vracení se k přečtenému. Neumím si představit, že student neustále přepíná mezi stránkami....

0/0
23.6.2014 19:03
Foto

J98a29r76o18s65l43a93v 67M89o18u10r55e42č52e94k 1250236887838

Jestli propadla čtvrtina, jak to, že zbytek nepropadl? Asi to není v předmětu ale v hlouposti.

0/−1
21.6.2014 13:15

V53l49a85d50i67m48í14r 73P40r59o85k62e66š 8797536100471

Ministře Chládku, vaši inspektoři by se spíše měli zaměřit na to, proč jsou školy v ČR financovány dle počtu žáku na školách, neboť právě to je příčinou toho, že ředitelé škol se snaží naplnit svoje školy tzv. až po střechu, aby těch peněz bylo pro školu co nejvíce. Proto i nabízejí při náborech na ZŠ maturitu těm vycházejícím ze ZŠ, kteří mají mnohdy průměr známek horší než 3,0. Pro takové "studenty" by mohla být maturitní zkouška i ta nejlehčí a oni by u ní stejně propadli, neboť na to nemají a byli by možná i rádi za nějaký výuční list.

Dokonce znám případ, kdy jedna soukromá Střední škola společného stravování nabízí studium ukončené maturitou i propadlý žákům ZŠ s tím, že jim umožní speciální dokončení povinné školní docházky kurzem, který tato škola sama zorganizuje.

Zkrátka, ředitelé dělají všechno proto, aby ta jejich škola přežila.

Firmy v ČR stále řeší nedostatek kvalifikovaných absolventů odborných učilišť. Snadno, když rodiče tlačí své děti i se špatným prospěchem na maturitní obory, když jim to jejich ředitelé nabízejí.

To je zkrátka začarovaný kruh, kterým by se socialista Chládek a jeho lidé na ministerstvu školství měli zabývat a ne zkoumat zda nejsou maturity moc přísné.

Ten kdo v nějaké firmě pracoval ví, jak se nechce maturantům bez jakékoliv praxe manuálně pracovat a samozřejmě ani těm co vykonali maturitu s tzv. odřenými zády a požadují nějaké technické místo, neboť oni prý proto nestudovali, aby se zahazovali prací u stroje nebo ponku. Nejhorší je, že jsou v tomto nepochopitelném konání podporováni i rodiči. Pokud se toto myšlení mladých lidí, jejich rodičů a bohužel i škol nezmění, bude každý ministr školství řešit, jak udělat maturity dostupné i pro ty podprůměrné studenty, kteří by to v normálně fungujícím školství neměli nikdy až k maturitám dotáhnout a mělo by jim být už někdy po druhém ročníku střední školou doporučeno přejít na nějaký učební obor.

+4/0
21.6.2014 10:28
Foto

J67a94r96o92m43í60r 42T77h79u39m55a 8413108121806

Ministrův objev hodný Nobelovy ceny. Zjistil, že je třeba zlepšit výuku. To je na medaili. Nebo snad ne ? Pak už jen "za přes držku".;-D

0/0
21.6.2014 10:24

F84r22a25n64t23i78š18e68k 60E69l62i17á13š 6557423755876

Žáci se učí především sami. K tomu jim pomáhají rodiče.

0/0
21.6.2014 10:38

A51n57n56a 27T91v89a19r88ů52ž72k87o18v58á 4411406575158

Zlepšení výuky nic nezmění, dokud se na školy budou přijímat žáci, kteří nemají sebemenší studijní předpoklady. Dokud bude financování škol podle počtu žáků, tak se nic nezmění. Pořád tam budou držet ty, kteří by už dávno měli odejít.

0/0
22.6.2014 18:47

L76i54b63o87r 85T68e58s36a46ř 9337806523382

ono to není ani tak o inspekci, ale o přístupu žáků a rodičů samotných. když dnes vidím rodiče, jejich úroveň vzdělání, co asi můžeme očekávat od jejich dětí... to co chce dostat pan ministr do statistik je populační problém na několik generací a pokud chce cosi kontrolovat, tak samotný přístup ke snaze získat vzdělání... čím méně toho bude zdarma tím lépe, odločí se zrno od plev...;-) a dostaví se i výsledky!

0/0
21.6.2014 8:32

K32a46r63o66l88i51n54a 62M92a32r15i74e 70H15l29a59v11s37o32v59á 6964779875213

Jestli si pan ministr myslí, že tím, že se zaměří na učitele zlepší výsledky maturit, tak upadl a zranil se. Učitel se může přetrhnout,ale když má před sebou partu tupoňů, tak nemá šanci. Navíc, když učitel nasadí tvrdé známkování a je skutečně ostrý, tak do školy přiletí rodiče a to by pan ministr koukal.

+4/0
21.6.2014 6:46

O98t65a87k96a90r 54S65t38e46i23n50e51r 8543912511871

Přesně tak to je. Pan ministr začíná být moudrý jako Dobeš. Chládek již dříve prohlásil, že učitelé matematiky budou muset projít školením. Nikoliv že studenti se budou muset více učit. A jak píšete, zvýšit nároky se v současnosti nedají.

+2/0
21.6.2014 7:39

F12r51a83n32t58i23š25e63k 38E75l44i95á57š 6917403545586

Dobeš chytrý byl. Věřím, že by za pár let zrušil všechny předchozí reformy, které jsou. svou benevolencí ke vzdělávání, jednou z příčin neúspěchu žáku

0/0
21.6.2014 10:41

V51ě66r33a 63V56e71t47e65š75n37í56k64o77v14á 5181846438574

Osobně pokládám maturitu za hloupost. Úroveň znalostí by se neměla posuzovat jen z jedné písemné a ústní zkoušky. Z reality života vím, že spousta teoretiků s výborným prospěchem v praktickém životě funguje na úrovni negramotů.

+1/−1
21.6.2014 6:36

O55t92a65k62a85r 49S33t68e24i20n69e79r 8543812941911

Maturita je hloupost? Co ti lidé nevymyslí.....

+1/0
21.6.2014 7:41

F13r35a28n34t54i79š46e65k 81E84l67i97á60š 6707353215246

Moje zkušenosti jsou jiné. Maturita školní prověřuje pouze štěstí studenta na otázku. Státí maturita má mohem širší záběr

0/0
21.6.2014 10:42

M43i84r60o92s87l79a83v 39B87u57č37e95k 6953823741684

Cca 25 let našeho školství prokazuje, že je prakticky nereformovatelné ! Filmy - "Pro pamětníky", viz příběhy "Ďábla Peterky, Kulíka, Mazánka", ap. Jasně ukazují na úroveň tehdejšího Gymnázia ! Pokud je dnes "Vědomostní soutěž v TV", je tam krásně vidět rozdílná znalost starších a mladších ročníků .. Co bychom dnes dali za to, že na školu nenastoupil očekávaný suplent, (jako posila Kolískova tenisového týmu), ale suplentka Boženka, učitelka prvorepublikových kvalit .. R^

+2/0
21.6.2014 6:07

J84a11r82o66s19l13a74v 56H98a80š11e80k 8359170522838

Navrhuji přísné tresty pro učitele.... takhle zanedbávat znalostichtivé studenty.

+3/0
20.6.2014 23:15

K57a64r20e95l 44K98r24o54u43l93i65k 7319199695854

A co takhle motivovat žáky a studenty?

+4/0
20.6.2014 22:44

K12a92r39o74l69i52n53a 15M40a19r13i92e 17H78l12a14v79s14o52v47á 6404719775333

a jak byste si tu motivaci představoval?

+1/0
21.6.2014 6:47

J84i85ř37í 32N24e46u52m47e38i94s98t87e95r 2422825413141

Mám tu ještě zvony Svatovítského dómu. Ale to až za odměnu.

0/0
21.6.2014 7:44

O59t79a85k41a16r 16S75t41e88i84n27e65r 8313552391251

Jediná motivace je "chtít". Chtít to někam dotáhnout, něco dokázat. Žádná účinnější motivace neexistuje.

0/0
21.6.2014 7:44

M15i88r82o24s31l89a92v 65B64u63č22e79k 6233183471304

Souhlas, svým dcerám říkám - "Člověk, zejména pak mladý , je limitován pouze sám sebou " ! ..R^

0/0
21.6.2014 9:21

K21a43r79e90l 90K91r78o78u61l89i35k 7619359815174

Musíme přeškolit učitele na kouzelníky! Z bandy zfetovaných ignorantů matematiky nikdo jiný neudělá!Rv

+11/0
20.6.2014 22:33

O48t68a71k89a53r 98S26t81e68i86n29e75r 8513932941271

Vy jste ale na ty děti ošklivý.

0/0
21.6.2014 7:46

F80r47a95n54t87i74š47e33k 23E19l13i62á40š 6647413405826

Maturita z matematiky je rok od roku lehčí. Maturitu z matematiky přesto udělá stále méně studentů. Důvod je jednoduchý. Matematika se studuje tréninkem. Vyžaduje a vždy vyžadovala spoustu času, který se nedá ošidit. Čím více hodin stráví student na internetu, tím horší bude v matematice.

+1/0
20.6.2014 22:20

V56a72š20e50k 27Ř92í31h94a 2603213148702

Nemyslím si že bych se kdy matematiku šprtal nebo snad dokonce trénoval. Podle mého je právě problém, že jestli se něco nedá našprtat nebo natrénovat tak je to právě matematika. V podstatě si totiž možná natrénujete nějaké úlohy, ale jak mile přijde něco co jste netrénoval tak vás to zmate a opět vyhoříte. Já bych neúspěch u matematických maturit hledal někde jinde. Podle mého je problémem velký počet humanitních oborů na prvním stupni ZŠ. Tím totiž dochází k selekci kdy úspěšný je většinou ten co je humanitně zaměřen a technik nemá šanci. Když pak za 13 let přijde na lámání chleba, dostanou se k vrcholným zkouškám samí lingvisté a filozofové, kteří pak propadaj na logických a technických úlohách.

+1/0
20.6.2014 22:33

F25r37a84n65t71i53š23e38k 36E28l73i31á48š 6767433945626

Mýlíte se. S matematikou je to stejné jako s muzikou nebo s hokejem. Výsledek závisí především na počtu odtrénovaných hodin. Zděděný talent hraje také nepříliš velkou roli. Použil jsem slovo trénovat pro samostatné počítání. Matematiku nelze šprtat, možná některé její části. Násobilku a podobně

0/0
21.6.2014 10:37

J51i13ř55í 88N92o93v30o83t75n62ý 5530748587364

Především je potřeba, aby studenti viděli, že nedostanou nic zadarmo a musí studiu věnovat alespoň minimální úsilí. Věřím, že v průběhu několika let si to začnou uvědomovat. Dokonce pak i sami studenti budou vyžadovat kvalitní výuku a vznikne z jejich strany tlak na školu, pokud učitel nebude odvádět dobrou práci. To by bylo ideální.

0/0
20.6.2014 22:16

F62r42a62n96t81i28š96e67k 20E27l11i55á37š 6977883125496

Nepřeceňujme učitele. Studenti neuspívají z látky základní školy.

+2/0
20.6.2014 22:22

J59i35ř41í 19N17o58v81o31t42n63ý 5800958907694

O tom právě mluvím. Musí mít zájem. A ten nemůže vznikat jen pozitivní motivací, ale i tlakem. Musejí vědět, že to není zadarmo. Že automaticky neuspějí.

0/0
20.6.2014 23:47

J63o77s91e20f 87Z84e78t61í76k 1649828918378

No a co?!Ekonomika potřebuje i silné a nechytré!Stačí být v KSČSSD,budete kandidovat do senátu,nebo funkcionáře odborů a nemusíte znát ani vypočítat 10% z deseti!;-D

0/0
20.6.2014 22:14

V86a46š65e31k 94Ř72í22h93a 2483263278552

Možná by bylo dobré aby se matematikou začali zabývat i ti co hodnotí celkový stav maturit. Nebo lépe řečeno tou části matematiky kde se probírají procenta. Době kdy jsem maturoval já mělo maturitu cca 50% generace a z toho možná jen 15% z gymnázií. V dnešní době kdy přebujelá soukromá gymnázia stahnou 40% populace, je jasné, že maturitní obory odborných škol nebo dokonce i ona gymnázia studují i studenti, kteří by se dřívez těží udrželi na kvalitnějším učňovském oboru.  A proto pokud se rapidně nezačnou redukovat právě ona soukromá gymnázia tak k žádnému zlepšení kvality výuky nedojde.

0/0
20.6.2014 22:06
Foto

B82o80h74u48m63i26l 71P29r56o47c77h45á87z10k27a 2693961583761

Když se používá více než 200 let starý model výuky, už z jeho podstaty od něj nemůžeme čekat žádné zázraky. Učitel blekotající u tabule milionkrát prefabrikovaná moudra patří do muzea pedagogiky. Dotykové tabule a tablety do škol na tom nic nezmění.

0/−1
20.6.2014 20:31

F36r24a31n93t83i76š42e84k 32E77l75i24á60š 6737643145146

Matematika se studuje po staletí stejným způsobem. Vezmete tužku a papír, na který řešíte zadané. Věřte, že se bude studovat stejně i za 200 roků.

+1/0
20.6.2014 22:24
Foto

B14o23h22u48m20i72l 79P49r68o29c43h93á55z51k95a 2893491903401

Řekněme, že máte zčásti pravdu. Pak mi ale vysvětlete, proč by to proboha měl někdo dělat? Výuka ve stylu "tady máš příklad a počítej" je už 100 let za zenitem.

0/0
20.6.2014 23:13

F61r85a90n70t31i40š49e50k 80E32l27i71á32š 6957223655836

Zatím nikdo ic lepšího nevymyslel a bohdá ani nevymyslí. Nevím o jiné metodě. Jsem matematik.

+1/0
21.6.2014 10:44
Foto

J46a37r25o51m50í53r 25T56h97u90m75a 8353788341206

Pane profesore Eliáši, milci novodobých tupých metod nic nevysvětlujte. Nemá na to mozek. Matematika je jen jedna a stejná na celém světě. Jen blb s prominutím by ji rád změnil. Protože ji není schopen pochopit. R^

0/0
22.6.2014 7:56

D82o33m51i27n22i51k 89G18o70r31č98á27k 3516570206971

Ja stejně nechápu proč se někdo zabývá tím, kolik žáků maturu nedalo.......Vždyt to je snad jedno ne? Maturita prostě má mít nějakou úroveň a ti, jež jí nedosahují, jí prostě neudělají. To, že školy a především někteří učitelé, dají šanci i těm, u nichž je předpoklad neúspěchu, je čistě jejich věc. Ty školy pak ztratí  reputaci, ne maturita jako taková....

+7/0
20.6.2014 20:12

A43n84d22r53e21a 74N88o21v42á 8744241336485

protože, jestli vám maturitu na takhle nízké úrovni nedá přes 20 procent dětí, tak ten průs..er v českém školství je větší, než se čekalo. A tím by se fakt někdo zabývat měl.

0/0
20.6.2014 20:22
Foto

B73o24h11u96m16i87l 98P53r94o52c41h55á29z54k29a 2513361733971

Ono je to tak, že mnoho škol nevyhází ani ty největší ignoranty, protože za ně dostává peníze. Sám jsem jako učitel zažil pokyn z vedení, že máme u reparátů všechny nechat prolézt. No jo, ale když ostatní vidí, jak to i těm největším lemplům prochází, nutně to má katastrofální dopad na celkovou motivaci.

+1/0
20.6.2014 20:35

A87n92d42r50e66a 80N97o17v44á 8404841476375

no, tohle je ten největší průšvih

0/0
20.6.2014 20:39

D66o68m96i16n96i30k 44G68o21r53č47á41k 3796960916301

jenomže dvacet procent těch dětí, kteří tu maturu mít nemají.....tak jí nemají, jejich věc...

0/0
20.6.2014 22:59

A69n69d15r11e26a 45N55o40v73á 8434251186805

já tedy nevím, co motivovalo Vás, mne tedy hlavně to, že bych doma dostala "přes tlamu". Tak zodpovědná, abych nějak zvlášť ve svých 16, 17 letech přemýšlela o své budoucnosti jsem tedy nebyla - měla jsem úplně jiné starosti. :-)Takže, největší problém bude asi v rodinách.

0/0
20.6.2014 19:53

F64r23a19n15t14i87š60e57k 22E53l16i38á38š 6757493935186

Máte svatou pravdu. Největší problém je v rodičích.

0/0
20.6.2014 22:26

S86t82a16n85i74s69l78a45v 20S31t22u65d41e62n14o35v87s55k39y 4371360744196

... a proto dostali kantori, kteri si ani za 10 let nedoplnili vzdelani, vyjimku, ze? Takhle se teda zkvalitnuje vyuka?!

+2/−5
20.6.2014 19:49

M40i72l56o25s98l71a86v 68M16l46a65d56y 1413111934892

Nějací žáci také uvažují třeba tak (a nebo si to ani neuvědomují), že proč se učit, když ČSSD a ANO ukazuje, že kdo umí a vydělává, tak je státem na daních a sociálním a zdravotním okraden, a jeho výdělek je rozdán blbcům. Proč se zlepšovat, když EU nařídí jak mám co dělal a nemám možnost to změnit, protože to "chytrý" úředník rozhodl.

+2/−2
20.6.2014 19:31

A52n40d69r92e65a 47N90o80v89á 8114131496295

;-D tvl., to je zase teorie. Teda, já už tady viděla leccos, ale tohle...;-D

+1/0
20.6.2014 19:44

P19e65t81r 21H73o75r23s27k53ý 9795723338626

To bude určitě těma nízkýma platama učitelů.. Já bych jim dal všem aspoň padesát tisíc a statut nejmíň ústavních činitelů. :)

0/0
20.6.2014 19:31
Foto

J16i29ř74í 16R71o33h92a65n 5854968657805

...a odznaky, služební zbraně a obrněné Hummery s protileteckou ochrannou :-)

Tohle je všechno k ničemu, když se žáci nechtějí učit. A když někdo nechce, je to horší než když nemůže. Násilím se jim ty vědomosti do hlavy narvat nedají.

0/0
20.6.2014 19:44

J52o91s81e75f 34H96ř68e46b48í96č79e83k 7446673350802

Jsou pouze dvě cesty, a žádná z nich nesouvisí se vzděláváním pedagogů. Buď chceme, aby měl každý trouba maturitu, a pak je potřeba ještě více snížit náročnost testů, nebo chceme, aby měla maturita nějakou váhu a pak je potřeba radikálně snížit počet žáků na maturitních oborech, jinými slovy, je třeba výnosem ministra zredukovat počet středních škol.

+3/0
20.6.2014 19:28

P71a98v59e95l 69S13ý41k70o15r83a 7397782567631

A komu to vadí ? Školy je stejně nemůžou vyhodit, přišly by o dotace. Spolužák tam učí, 16 reparátů na podzim byl běžný standard. [>-]To dříve, 1 - 2 lidi na celém okrese, reparát, to byla již ostuda okresního formátu !

+6/0
20.6.2014 19:24

P32a67v25e39l 31S82ý40k51o29r81a 7147852247191

Asi to mají na háku. Práci stejně dostanou po známosti, ne podle výsledků ve škole. A dost jich ani práci nedostane. To nemotivuje., 8-o

+3/0
20.6.2014 19:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.