Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chládek: Inspektoři se zaměří na předměty, v nichž maturanti propadli

Zhoršení maturantů ministra školství Marcela Chládka nepřekvapilo. Podle něj by se měla zkvalitnit výuka. Příští týden bude jednat s pedagogickými fakultami o vzdělávání učitelů, uvedl v e-mailovém rozhovoru pro iDNES.cz. Středoškoláci dopadli nejhůře od zavedení státních maturit v roce 2011.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A80l16e37n13a 87N81o53v41á 8270907725565

Neumím si představit maturitu na počítači... Jednak ne každá škola má tolik počítačů, aby mohli všichni naráz maturovat. Navíc na takovém "maturitním" počítači by neměl být přístup k internetu, nainstalovaný slovník, vlastně by tam nemělo být nic. Jak toto chce pan ministr ošetřit.

Učím cizí jazyky a při didaktickém testu je nesmírně důležitá práce s textem - podtrhávání, vracení se k přečtenému. Neumím si představit, že student neustále přepíná mezi stránkami....

0/0
23.6.2014 19:03
Foto

J93a84r26o30s38l45a12v 24M76o80u50r20e40č29e38k 1180286147358

Jestli propadla čtvrtina, jak to, že zbytek nepropadl? Asi to není v předmětu ale v hlouposti.

0/−1
21.6.2014 13:15

V80l69a28d25i32m44í40r 11P54r61o82k68e19š 8737336300731

Ministře Chládku, vaši inspektoři by se spíše měli zaměřit na to, proč jsou školy v ČR financovány dle počtu žáku na školách, neboť právě to je příčinou toho, že ředitelé škol se snaží naplnit svoje školy tzv. až po střechu, aby těch peněz bylo pro školu co nejvíce. Proto i nabízejí při náborech na ZŠ maturitu těm vycházejícím ze ZŠ, kteří mají mnohdy průměr známek horší než 3,0. Pro takové "studenty" by mohla být maturitní zkouška i ta nejlehčí a oni by u ní stejně propadli, neboť na to nemají a byli by možná i rádi za nějaký výuční list.

Dokonce znám případ, kdy jedna soukromá Střední škola společného stravování nabízí studium ukončené maturitou i propadlý žákům ZŠ s tím, že jim umožní speciální dokončení povinné školní docházky kurzem, který tato škola sama zorganizuje.

Zkrátka, ředitelé dělají všechno proto, aby ta jejich škola přežila.

Firmy v ČR stále řeší nedostatek kvalifikovaných absolventů odborných učilišť. Snadno, když rodiče tlačí své děti i se špatným prospěchem na maturitní obory, když jim to jejich ředitelé nabízejí.

To je zkrátka začarovaný kruh, kterým by se socialista Chládek a jeho lidé na ministerstvu školství měli zabývat a ne zkoumat zda nejsou maturity moc přísné.

Ten kdo v nějaké firmě pracoval ví, jak se nechce maturantům bez jakékoliv praxe manuálně pracovat a samozřejmě ani těm co vykonali maturitu s tzv. odřenými zády a požadují nějaké technické místo, neboť oni prý proto nestudovali, aby se zahazovali prací u stroje nebo ponku. Nejhorší je, že jsou v tomto nepochopitelném konání podporováni i rodiči. Pokud se toto myšlení mladých lidí, jejich rodičů a bohužel i škol nezmění, bude každý ministr školství řešit, jak udělat maturity dostupné i pro ty podprůměrné studenty, kteří by to v normálně fungujícím školství neměli nikdy až k maturitám dotáhnout a mělo by jim být už někdy po druhém ročníku střední školou doporučeno přejít na nějaký učební obor.

+4/0
21.6.2014 10:28
Foto

J10a51r34o98m74í67r 61T10h65u27m71a 8673528451226

Ministrův objev hodný Nobelovy ceny. Zjistil, že je třeba zlepšit výuku. To je na medaili. Nebo snad ne ? Pak už jen "za přes držku".;-D

0/0
21.6.2014 10:24

F23r64a91n85t75i69š93e84k 97E44l57i62á93š 6217403465176

Žáci se učí především sami. K tomu jim pomáhají rodiče.

0/0
21.6.2014 10:38

A98n64n18a 76T79v36a15r12ů65ž24k65o27v67á 4421116255708

Zlepšení výuky nic nezmění, dokud se na školy budou přijímat žáci, kteří nemají sebemenší studijní předpoklady. Dokud bude financování škol podle počtu žáků, tak se nic nezmění. Pořád tam budou držet ty, kteří by už dávno měli odejít.

0/0
22.6.2014 18:47

L55i54b80o46r 54T13e15s65a36ř 9647266143672

ono to není ani tak o inspekci, ale o přístupu žáků a rodičů samotných. když dnes vidím rodiče, jejich úroveň vzdělání, co asi můžeme očekávat od jejich dětí... to co chce dostat pan ministr do statistik je populační problém na několik generací a pokud chce cosi kontrolovat, tak samotný přístup ke snaze získat vzdělání... čím méně toho bude zdarma tím lépe, odločí se zrno od plev...;-) a dostaví se i výsledky!

0/0
21.6.2014 8:32

K87a34r80o63l68i87n37a 45M43a38r86i83e 20H55l37a67v39s11o56v47á 6324659855643

Jestli si pan ministr myslí, že tím, že se zaměří na učitele zlepší výsledky maturit, tak upadl a zranil se. Učitel se může přetrhnout,ale když má před sebou partu tupoňů, tak nemá šanci. Navíc, když učitel nasadí tvrdé známkování a je skutečně ostrý, tak do školy přiletí rodiče a to by pan ministr koukal.

+4/0
21.6.2014 6:46

O70t54a60k12a20r 53S71t88e97i96n36e41r 8453142721221

Přesně tak to je. Pan ministr začíná být moudrý jako Dobeš. Chládek již dříve prohlásil, že učitelé matematiky budou muset projít školením. Nikoliv že studenti se budou muset více učit. A jak píšete, zvýšit nároky se v současnosti nedají.

+2/0
21.6.2014 7:39

F87r34a22n25t93i62š43e57k 76E96l95i62á69š 6667453315486

Dobeš chytrý byl. Věřím, že by za pár let zrušil všechny předchozí reformy, které jsou. svou benevolencí ke vzdělávání, jednou z příčin neúspěchu žáku

0/0
21.6.2014 10:41

V25ě92r24a 37V34e34t89e66š97n85í23k28o95v31á 5351376448584

Osobně pokládám maturitu za hloupost. Úroveň znalostí by se neměla posuzovat jen z jedné písemné a ústní zkoušky. Z reality života vím, že spousta teoretiků s výborným prospěchem v praktickém životě funguje na úrovni negramotů.

+1/−1
21.6.2014 6:36

O97t53a69k70a17r 20S12t34e22i56n18e28r 8403612141911

Maturita je hloupost? Co ti lidé nevymyslí.....

+1/0
21.6.2014 7:41

F30r20a58n83t62i10š31e58k 95E75l30i39á80š 6747703345356

Moje zkušenosti jsou jiné. Maturita školní prověřuje pouze štěstí studenta na otázku. Státí maturita má mohem širší záběr

0/0
21.6.2014 10:42

M17i46r77o77s54l84a13v 35B10u21č42e57k 6783543601244

Cca 25 let našeho školství prokazuje, že je prakticky nereformovatelné ! Filmy - "Pro pamětníky", viz příběhy "Ďábla Peterky, Kulíka, Mazánka", ap. Jasně ukazují na úroveň tehdejšího Gymnázia ! Pokud je dnes "Vědomostní soutěž v TV", je tam krásně vidět rozdílná znalost starších a mladších ročníků .. Co bychom dnes dali za to, že na školu nenastoupil očekávaný suplent, (jako posila Kolískova tenisového týmu), ale suplentka Boženka, učitelka prvorepublikových kvalit .. R^

+2/0
21.6.2014 6:07

J13a11r24o77s59l94a96v 31H20a73š41e88k 8729530462848

Navrhuji přísné tresty pro učitele.... takhle zanedbávat znalostichtivé studenty.

+3/0
20.6.2014 23:15

K82a92r33e24l 36K23r74o34u55l58i62k 7879889115264

A co takhle motivovat žáky a studenty?

+4/0
20.6.2014 22:44

K31a68r25o76l73i55n55a 74M22a49r55i66e 79H53l24a61v55s73o57v73á 6844319465873

a jak byste si tu motivaci představoval?

+1/0
21.6.2014 6:47

J89i35ř88í 32N11e41u19m42e19i56s19t29e57r 2752725383361

Mám tu ještě zvony Svatovítského dómu. Ale to až za odměnu.

0/0
21.6.2014 7:44

O28t21a74k79a55r 94S79t40e95i17n23e41r 8363412101321

Jediná motivace je "chtít". Chtít to někam dotáhnout, něco dokázat. Žádná účinnější motivace neexistuje.

0/0
21.6.2014 7:44

M37i86r47o65s32l73a79v 39B23u57č32e44k 6933143781114

Souhlas, svým dcerám říkám - "Člověk, zejména pak mladý , je limitován pouze sám sebou " ! ..R^

0/0
21.6.2014 9:21

K28a46r66e20l 71K17r43o40u18l91i14k 7349949115824

Musíme přeškolit učitele na kouzelníky! Z bandy zfetovaných ignorantů matematiky nikdo jiný neudělá!Rv

+11/0
20.6.2014 22:33

O25t19a96k30a88r 35S71t13e53i40n44e65r 8973712451461

Vy jste ale na ty děti ošklivý.

0/0
21.6.2014 7:46

F90r37a22n22t88i73š89e59k 29E53l17i56á40š 6687543435226

Maturita z matematiky je rok od roku lehčí. Maturitu z matematiky přesto udělá stále méně studentů. Důvod je jednoduchý. Matematika se studuje tréninkem. Vyžaduje a vždy vyžadovala spoustu času, který se nedá ošidit. Čím více hodin stráví student na internetu, tím horší bude v matematice.

+1/0
20.6.2014 22:20

V74a17š34e96k 83Ř89í74h55a 2433233788372

Nemyslím si že bych se kdy matematiku šprtal nebo snad dokonce trénoval. Podle mého je právě problém, že jestli se něco nedá našprtat nebo natrénovat tak je to právě matematika. V podstatě si totiž možná natrénujete nějaké úlohy, ale jak mile přijde něco co jste netrénoval tak vás to zmate a opět vyhoříte. Já bych neúspěch u matematických maturit hledal někde jinde. Podle mého je problémem velký počet humanitních oborů na prvním stupni ZŠ. Tím totiž dochází k selekci kdy úspěšný je většinou ten co je humanitně zaměřen a technik nemá šanci. Když pak za 13 let přijde na lámání chleba, dostanou se k vrcholným zkouškám samí lingvisté a filozofové, kteří pak propadaj na logických a technických úlohách.

+1/0
20.6.2014 22:33

F51r44a68n72t54i22š96e82k 87E92l51i29á46š 6107453285246

Mýlíte se. S matematikou je to stejné jako s muzikou nebo s hokejem. Výsledek závisí především na počtu odtrénovaných hodin. Zděděný talent hraje také nepříliš velkou roli. Použil jsem slovo trénovat pro samostatné počítání. Matematiku nelze šprtat, možná některé její části. Násobilku a podobně

0/0
21.6.2014 10:37

J71i84ř84í 10N52o33v63o21t49n17ý 5470468667554

Především je potřeba, aby studenti viděli, že nedostanou nic zadarmo a musí studiu věnovat alespoň minimální úsilí. Věřím, že v průběhu několika let si to začnou uvědomovat. Dokonce pak i sami studenti budou vyžadovat kvalitní výuku a vznikne z jejich strany tlak na školu, pokud učitel nebude odvádět dobrou práci. To by bylo ideální.

0/0
20.6.2014 22:16

F60r20a32n76t18i47š83e85k 55E57l60i34á80š 6657153595826

Nepřeceňujme učitele. Studenti neuspívají z látky základní školy.

+2/0
20.6.2014 22:22

J53i56ř40í 70N37o92v36o97t21n14ý 5600158157584

O tom právě mluvím. Musí mít zájem. A ten nemůže vznikat jen pozitivní motivací, ale i tlakem. Musejí vědět, že to není zadarmo. Že automaticky neuspějí.

0/0
20.6.2014 23:47

J45o31s47e89f 18Z24e33t37í79k 1399858388378

No a co?!Ekonomika potřebuje i silné a nechytré!Stačí být v KSČSSD,budete kandidovat do senátu,nebo funkcionáře odborů a nemusíte znát ani vypočítat 10% z deseti!;-D

0/0
20.6.2014 22:14

V49a28š51e97k 15Ř88í33h92a 2883353848322

Možná by bylo dobré aby se matematikou začali zabývat i ti co hodnotí celkový stav maturit. Nebo lépe řečeno tou části matematiky kde se probírají procenta. Době kdy jsem maturoval já mělo maturitu cca 50% generace a z toho možná jen 15% z gymnázií. V dnešní době kdy přebujelá soukromá gymnázia stahnou 40% populace, je jasné, že maturitní obory odborných škol nebo dokonce i ona gymnázia studují i studenti, kteří by se dřívez těží udrželi na kvalitnějším učňovském oboru.  A proto pokud se rapidně nezačnou redukovat právě ona soukromá gymnázia tak k žádnému zlepšení kvality výuky nedojde.

0/0
20.6.2014 22:06
Foto

B27o95h77u96m43i33l 79P50r97o24c12h43á74z96k45a 2593261763101

Když se používá více než 200 let starý model výuky, už z jeho podstaty od něj nemůžeme čekat žádné zázraky. Učitel blekotající u tabule milionkrát prefabrikovaná moudra patří do muzea pedagogiky. Dotykové tabule a tablety do škol na tom nic nezmění.

0/−1
20.6.2014 20:31

F83r98a65n85t79i68š15e55k 25E81l65i56á94š 6627673905276

Matematika se studuje po staletí stejným způsobem. Vezmete tužku a papír, na který řešíte zadané. Věřte, že se bude studovat stejně i za 200 roků.

+1/0
20.6.2014 22:24
Foto

B54o39h45u16m15i86l 38P35r25o18c33h18á53z72k76a 2223341103321

Řekněme, že máte zčásti pravdu. Pak mi ale vysvětlete, proč by to proboha měl někdo dělat? Výuka ve stylu "tady máš příklad a počítej" je už 100 let za zenitem.

0/0
20.6.2014 23:13

F60r20a97n38t37i76š64e67k 42E66l17i80á16š 6167273145856

Zatím nikdo ic lepšího nevymyslel a bohdá ani nevymyslí. Nevím o jiné metodě. Jsem matematik.

+1/0
21.6.2014 10:44
Foto

J40a93r77o21m37í60r 63T59h80u46m71a 8183878441706

Pane profesore Eliáši, milci novodobých tupých metod nic nevysvětlujte. Nemá na to mozek. Matematika je jen jedna a stejná na celém světě. Jen blb s prominutím by ji rád změnil. Protože ji není schopen pochopit. R^

0/0
22.6.2014 7:56

D61o44m39i17n56i11k 17G38o50r28č94á67k 3186370266121

Ja stejně nechápu proč se někdo zabývá tím, kolik žáků maturu nedalo.......Vždyt to je snad jedno ne? Maturita prostě má mít nějakou úroveň a ti, jež jí nedosahují, jí prostě neudělají. To, že školy a především někteří učitelé, dají šanci i těm, u nichž je předpoklad neúspěchu, je čistě jejich věc. Ty školy pak ztratí  reputaci, ne maturita jako taková....

+7/0
20.6.2014 20:12

A35n67d89r80e40a 31N20o33v58á 8444771566405

protože, jestli vám maturitu na takhle nízké úrovni nedá přes 20 procent dětí, tak ten průs..er v českém školství je větší, než se čekalo. A tím by se fakt někdo zabývat měl.

0/0
20.6.2014 20:22
Foto

B91o59h53u32m46i28l 70P76r19o57c84h33á64z37k92a 2413911543321

Ono je to tak, že mnoho škol nevyhází ani ty největší ignoranty, protože za ně dostává peníze. Sám jsem jako učitel zažil pokyn z vedení, že máme u reparátů všechny nechat prolézt. No jo, ale když ostatní vidí, jak to i těm největším lemplům prochází, nutně to má katastrofální dopad na celkovou motivaci.

+1/0
20.6.2014 20:35

A64n44d45r49e97a 63N39o40v34á 8154571226335

no, tohle je ten největší průšvih

0/0
20.6.2014 20:39

D60o97m57i68n51i44k 71G19o55r35č25á20k 3146570756931

jenomže dvacet procent těch dětí, kteří tu maturu mít nemají.....tak jí nemají, jejich věc...

0/0
20.6.2014 22:59

A27n91d66r88e54a 90N94o56v19á 8554681166875

já tedy nevím, co motivovalo Vás, mne tedy hlavně to, že bych doma dostala "přes tlamu". Tak zodpovědná, abych nějak zvlášť ve svých 16, 17 letech přemýšlela o své budoucnosti jsem tedy nebyla - měla jsem úplně jiné starosti. :-)Takže, největší problém bude asi v rodinách.

0/0
20.6.2014 19:53

F46r70a61n45t61i71š65e78k 33E89l56i82á23š 6197193295396

Máte svatou pravdu. Největší problém je v rodičích.

0/0
20.6.2014 22:26

S92t15a63n45i16s23l90a33v 77S68t12u11d58e94n75o65v31s18k63y 4631730524846

... a proto dostali kantori, kteri si ani za 10 let nedoplnili vzdelani, vyjimku, ze? Takhle se teda zkvalitnuje vyuka?!

+2/−5
20.6.2014 19:49

M19i25l93o11s19l15a41v 81M85l36a79d61y 1623521514392

Nějací žáci také uvažují třeba tak (a nebo si to ani neuvědomují), že proč se učit, když ČSSD a ANO ukazuje, že kdo umí a vydělává, tak je státem na daních a sociálním a zdravotním okraden, a jeho výdělek je rozdán blbcům. Proč se zlepšovat, když EU nařídí jak mám co dělal a nemám možnost to změnit, protože to "chytrý" úředník rozhodl.

+2/−2
20.6.2014 19:31

A57n69d22r82e12a 62N76o73v93á 8804271916105

;-D tvl., to je zase teorie. Teda, já už tady viděla leccos, ale tohle...;-D

+1/0
20.6.2014 19:44

P54e64t64r 50H29o53r30s22k21ý 9805273458866

To bude určitě těma nízkýma platama učitelů.. Já bych jim dal všem aspoň padesát tisíc a statut nejmíň ústavních činitelů. :)

0/0
20.6.2014 19:31
Foto

J26i74ř77í 43R22o22h78a78n 5164928617685

...a odznaky, služební zbraně a obrněné Hummery s protileteckou ochrannou :-)

Tohle je všechno k ničemu, když se žáci nechtějí učit. A když někdo nechce, je to horší než když nemůže. Násilím se jim ty vědomosti do hlavy narvat nedají.

0/0
20.6.2014 19:44

J82o55s47e29f 17H37ř87e49b81í40č70e25k 7216423970302

Jsou pouze dvě cesty, a žádná z nich nesouvisí se vzděláváním pedagogů. Buď chceme, aby měl každý trouba maturitu, a pak je potřeba ještě více snížit náročnost testů, nebo chceme, aby měla maturita nějakou váhu a pak je potřeba radikálně snížit počet žáků na maturitních oborech, jinými slovy, je třeba výnosem ministra zredukovat počet středních škol.

+3/0
20.6.2014 19:28

P26a45v87e94l 46S24ý46k12o94r59a 7687142227311

A komu to vadí ? Školy je stejně nemůžou vyhodit, přišly by o dotace. Spolužák tam učí, 16 reparátů na podzim byl běžný standard. [>-]To dříve, 1 - 2 lidi na celém okrese, reparát, to byla již ostuda okresního formátu !

+6/0
20.6.2014 19:24

P48a71v12e80l 46S96ý82k92o14r53a 7397952157841

Asi to mají na háku. Práci stejně dostanou po známosti, ne podle výsledků ve škole. A dost jich ani práci nedostane. To nemotivuje., 8-o

+3/0
20.6.2014 19:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.