Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chládek: Inspektoři se zaměří na předměty, v nichž maturanti propadli

Zhoršení maturantů ministra školství Marcela Chládka nepřekvapilo. Podle něj by se měla zkvalitnit výuka. Příští týden bude jednat s pedagogickými fakultami o vzdělávání učitelů, uvedl v e-mailovém rozhovoru pro iDNES.cz. Středoškoláci dopadli nejhůře od zavedení státních maturit v roce 2011.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A74l63e49n46a 82N63o62v15á 8500787525665

Neumím si představit maturitu na počítači... Jednak ne každá škola má tolik počítačů, aby mohli všichni naráz maturovat. Navíc na takovém "maturitním" počítači by neměl být přístup k internetu, nainstalovaný slovník, vlastně by tam nemělo být nic. Jak toto chce pan ministr ošetřit.

Učím cizí jazyky a při didaktickém testu je nesmírně důležitá práce s textem - podtrhávání, vracení se k přečtenému. Neumím si představit, že student neustále přepíná mezi stránkami....

0/0
23.6.2014 19:03

J95a97r22o42s85l60a59v 18M85o78u85r76e52č15e32k 1280836187768

Jestli propadla čtvrtina, jak to, že zbytek nepropadl? Asi to není v předmětu ale v hlouposti.

0/−1
21.6.2014 13:15

V96l39a58d28i73m10í94r 62P23r73o35k63e75š 8217356410261

Ministře Chládku, vaši inspektoři by se spíše měli zaměřit na to, proč jsou školy v ČR financovány dle počtu žáku na školách, neboť právě to je příčinou toho, že ředitelé škol se snaží naplnit svoje školy tzv. až po střechu, aby těch peněz bylo pro školu co nejvíce. Proto i nabízejí při náborech na ZŠ maturitu těm vycházejícím ze ZŠ, kteří mají mnohdy průměr známek horší než 3,0. Pro takové "studenty" by mohla být maturitní zkouška i ta nejlehčí a oni by u ní stejně propadli, neboť na to nemají a byli by možná i rádi za nějaký výuční list.

Dokonce znám případ, kdy jedna soukromá Střední škola společného stravování nabízí studium ukončené maturitou i propadlý žákům ZŠ s tím, že jim umožní speciální dokončení povinné školní docházky kurzem, který tato škola sama zorganizuje.

Zkrátka, ředitelé dělají všechno proto, aby ta jejich škola přežila.

Firmy v ČR stále řeší nedostatek kvalifikovaných absolventů odborných učilišť. Snadno, když rodiče tlačí své děti i se špatným prospěchem na maturitní obory, když jim to jejich ředitelé nabízejí.

To je zkrátka začarovaný kruh, kterým by se socialista Chládek a jeho lidé na ministerstvu školství měli zabývat a ne zkoumat zda nejsou maturity moc přísné.

Ten kdo v nějaké firmě pracoval ví, jak se nechce maturantům bez jakékoliv praxe manuálně pracovat a samozřejmě ani těm co vykonali maturitu s tzv. odřenými zády a požadují nějaké technické místo, neboť oni prý proto nestudovali, aby se zahazovali prací u stroje nebo ponku. Nejhorší je, že jsou v tomto nepochopitelném konání podporováni i rodiči. Pokud se toto myšlení mladých lidí, jejich rodičů a bohužel i škol nezmění, bude každý ministr školství řešit, jak udělat maturity dostupné i pro ty podprůměrné studenty, kteří by to v normálně fungujícím školství neměli nikdy až k maturitám dotáhnout a mělo by jim být už někdy po druhém ročníku střední školou doporučeno přejít na nějaký učební obor.

+4/0
21.6.2014 10:28
Foto

J22a56r43o85m21í82r 39T68h40u30m62a 8743868651756

Ministrův objev hodný Nobelovy ceny. Zjistil, že je třeba zlepšit výuku. To je na medaili. Nebo snad ne ? Pak už jen "za přes držku".;-D

0/0
21.6.2014 10:24

F91r59a77n66t11i45š98e68k 60E96l83i95á59š 6477683635956

Žáci se učí především sami. K tomu jim pomáhají rodiče.

0/0
21.6.2014 10:38

A10n77n17a 66T18v95a53r86ů43ž28k70o62v94á 4681626405228

Zlepšení výuky nic nezmění, dokud se na školy budou přijímat žáci, kteří nemají sebemenší studijní předpoklady. Dokud bude financování škol podle počtu žáků, tak se nic nezmění. Pořád tam budou držet ty, kteří by už dávno měli odejít.

0/0
22.6.2014 18:47

L66i79b29o38r 59T82e47s51a28ř 9427966923222

ono to není ani tak o inspekci, ale o přístupu žáků a rodičů samotných. když dnes vidím rodiče, jejich úroveň vzdělání, co asi můžeme očekávat od jejich dětí... to co chce dostat pan ministr do statistik je populační problém na několik generací a pokud chce cosi kontrolovat, tak samotný přístup ke snaze získat vzdělání... čím méně toho bude zdarma tím lépe, odločí se zrno od plev...;-) a dostaví se i výsledky!

0/0
21.6.2014 8:32

K61a95r78o98l67i94n16a 90M32a82r73i46e 72H91l43a53v83s92o66v48á 6354469875983

Jestli si pan ministr myslí, že tím, že se zaměří na učitele zlepší výsledky maturit, tak upadl a zranil se. Učitel se může přetrhnout,ale když má před sebou partu tupoňů, tak nemá šanci. Navíc, když učitel nasadí tvrdé známkování a je skutečně ostrý, tak do školy přiletí rodiče a to by pan ministr koukal.

+4/0
21.6.2014 6:46

O65t81a44k19a72r 94S44t56e17i44n59e74r 8553142451791

Přesně tak to je. Pan ministr začíná být moudrý jako Dobeš. Chládek již dříve prohlásil, že učitelé matematiky budou muset projít školením. Nikoliv že studenti se budou muset více učit. A jak píšete, zvýšit nároky se v současnosti nedají.

+2/0
21.6.2014 7:39

F65r74a92n87t84i83š74e88k 79E12l92i95á19š 6927563795606

Dobeš chytrý byl. Věřím, že by za pár let zrušil všechny předchozí reformy, které jsou. svou benevolencí ke vzdělávání, jednou z příčin neúspěchu žáku

0/0
21.6.2014 10:41

V69ě35r71a 60V59e82t87e32š98n89í67k55o63v87á 5181986788624

Osobně pokládám maturitu za hloupost. Úroveň znalostí by se neměla posuzovat jen z jedné písemné a ústní zkoušky. Z reality života vím, že spousta teoretiků s výborným prospěchem v praktickém životě funguje na úrovni negramotů.

+1/−1
21.6.2014 6:36

O50t70a98k28a62r 87S48t98e79i48n63e94r 8463182871231

Maturita je hloupost? Co ti lidé nevymyslí.....

+1/0
21.6.2014 7:41

F94r30a56n56t65i84š35e41k 31E95l66i88á11š 6497513355206

Moje zkušenosti jsou jiné. Maturita školní prověřuje pouze štěstí studenta na otázku. Státí maturita má mohem širší záběr

0/0
21.6.2014 10:42

M74i92r90o22s69l55a33v 95B64u46č78e43k 6853933471984

Cca 25 let našeho školství prokazuje, že je prakticky nereformovatelné ! Filmy - "Pro pamětníky", viz příběhy "Ďábla Peterky, Kulíka, Mazánka", ap. Jasně ukazují na úroveň tehdejšího Gymnázia ! Pokud je dnes "Vědomostní soutěž v TV", je tam krásně vidět rozdílná znalost starších a mladších ročníků .. Co bychom dnes dali za to, že na školu nenastoupil očekávaný suplent, (jako posila Kolískova tenisového týmu), ale suplentka Boženka, učitelka prvorepublikových kvalit .. R^

+2/0
21.6.2014 6:07

J16a31r33o73s46l41a54v 14H19a26š23e45k 8229880142548

Navrhuji přísné tresty pro učitele.... takhle zanedbávat znalostichtivé studenty.

+3/0
20.6.2014 23:15

K72a81r75e62l 64K26r40o83u77l23i79k 7899879425244

A co takhle motivovat žáky a studenty?

+4/0
20.6.2014 22:44

K73a42r25o63l17i96n31a 10M57a79r54i98e 80H50l77a33v81s69o25v78á 6684639625303

a jak byste si tu motivaci představoval?

+1/0
21.6.2014 6:47

J92i51ř43í 85N14e27u79m70e93i62s15t48e90r 2882565743271

Mám tu ještě zvony Svatovítského dómu. Ale to až za odměnu.

0/0
21.6.2014 7:44

O81t94a22k85a92r 57S23t61e43i20n35e34r 8213302321971

Jediná motivace je "chtít". Chtít to někam dotáhnout, něco dokázat. Žádná účinnější motivace neexistuje.

0/0
21.6.2014 7:44

M38i59r89o27s59l16a94v 73B16u17č90e92k 6133153981744

Souhlas, svým dcerám říkám - "Člověk, zejména pak mladý , je limitován pouze sám sebou " ! ..R^

0/0
21.6.2014 9:21

K13a91r75e15l 49K68r58o40u18l61i91k 7959569725644

Musíme přeškolit učitele na kouzelníky! Z bandy zfetovaných ignorantů matematiky nikdo jiný neudělá!Rv

+11/0
20.6.2014 22:33

O12t25a31k41a81r 61S10t21e73i13n28e82r 8863572481581

Vy jste ale na ty děti ošklivý.

0/0
21.6.2014 7:46

F51r44a29n83t52i70š91e89k 75E66l92i69á85š 6507913575846

Maturita z matematiky je rok od roku lehčí. Maturitu z matematiky přesto udělá stále méně studentů. Důvod je jednoduchý. Matematika se studuje tréninkem. Vyžaduje a vždy vyžadovala spoustu času, který se nedá ošidit. Čím více hodin stráví student na internetu, tím horší bude v matematice.

+1/0
20.6.2014 22:20

V75a18š41e12k 93Ř35í70h83a 2193873568102

Nemyslím si že bych se kdy matematiku šprtal nebo snad dokonce trénoval. Podle mého je právě problém, že jestli se něco nedá našprtat nebo natrénovat tak je to právě matematika. V podstatě si totiž možná natrénujete nějaké úlohy, ale jak mile přijde něco co jste netrénoval tak vás to zmate a opět vyhoříte. Já bych neúspěch u matematických maturit hledal někde jinde. Podle mého je problémem velký počet humanitních oborů na prvním stupni ZŠ. Tím totiž dochází k selekci kdy úspěšný je většinou ten co je humanitně zaměřen a technik nemá šanci. Když pak za 13 let přijde na lámání chleba, dostanou se k vrcholným zkouškám samí lingvisté a filozofové, kteří pak propadaj na logických a technických úlohách.

+1/0
20.6.2014 22:33

F19r17a94n87t76i49š34e64k 81E87l44i32á60š 6547413685526

Mýlíte se. S matematikou je to stejné jako s muzikou nebo s hokejem. Výsledek závisí především na počtu odtrénovaných hodin. Zděděný talent hraje také nepříliš velkou roli. Použil jsem slovo trénovat pro samostatné počítání. Matematiku nelze šprtat, možná některé její části. Násobilku a podobně

0/0
21.6.2014 10:37

J35i97ř93í 86N79o91v32o77t74n42ý 5550728827424

Především je potřeba, aby studenti viděli, že nedostanou nic zadarmo a musí studiu věnovat alespoň minimální úsilí. Věřím, že v průběhu několika let si to začnou uvědomovat. Dokonce pak i sami studenti budou vyžadovat kvalitní výuku a vznikne z jejich strany tlak na školu, pokud učitel nebude odvádět dobrou práci. To by bylo ideální.

0/0
20.6.2014 22:16

F63r95a12n98t27i67š14e14k 61E57l35i33á30š 6767713595686

Nepřeceňujme učitele. Studenti neuspívají z látky základní školy.

+2/0
20.6.2014 22:22

J36i75ř96í 38N95o33v32o44t74n48ý 5250938167704

O tom právě mluvím. Musí mít zájem. A ten nemůže vznikat jen pozitivní motivací, ale i tlakem. Musejí vědět, že to není zadarmo. Že automaticky neuspějí.

0/0
20.6.2014 23:47

J68o79s88e26f 63Z56e50t78í21k 1269128778278

No a co?!Ekonomika potřebuje i silné a nechytré!Stačí být v KSČSSD,budete kandidovat do senátu,nebo funkcionáře odborů a nemusíte znát ani vypočítat 10% z deseti!;-D

0/0
20.6.2014 22:14

V24a30š33e95k 12Ř77í13h59a 2483603978872

Možná by bylo dobré aby se matematikou začali zabývat i ti co hodnotí celkový stav maturit. Nebo lépe řečeno tou části matematiky kde se probírají procenta. Době kdy jsem maturoval já mělo maturitu cca 50% generace a z toho možná jen 15% z gymnázií. V dnešní době kdy přebujelá soukromá gymnázia stahnou 40% populace, je jasné, že maturitní obory odborných škol nebo dokonce i ona gymnázia studují i studenti, kteří by se dřívez těží udrželi na kvalitnějším učňovském oboru.  A proto pokud se rapidně nezačnou redukovat právě ona soukromá gymnázia tak k žádnému zlepšení kvality výuky nedojde.

0/0
20.6.2014 22:06
Foto

B86o15h20u95m45i33l 71P40r70o76c78h96á60z42k65a 9582579814180

Když se používá více než 200 let starý model výuky, už z jeho podstaty od něj nemůžeme čekat žádné zázraky. Učitel blekotající u tabule milionkrát prefabrikovaná moudra patří do muzea pedagogiky. Dotykové tabule a tablety do škol na tom nic nezmění.

0/−1
20.6.2014 20:31

F71r37a30n66t70i87š76e42k 18E81l21i92á83š 6167663215276

Matematika se studuje po staletí stejným způsobem. Vezmete tužku a papír, na který řešíte zadané. Věřte, že se bude studovat stejně i za 200 roků.

+1/0
20.6.2014 22:24
Foto

B17o80h55u34m97i30l 62P86r66o47c53h94á94z87k20a 9392409274680

Řekněme, že máte zčásti pravdu. Pak mi ale vysvětlete, proč by to proboha měl někdo dělat? Výuka ve stylu "tady máš příklad a počítej" je už 100 let za zenitem.

0/0
20.6.2014 23:13

F19r71a12n24t33i40š87e34k 13E65l61i89á79š 6857413595376

Zatím nikdo ic lepšího nevymyslel a bohdá ani nevymyslí. Nevím o jiné metodě. Jsem matematik.

+1/0
21.6.2014 10:44
Foto

J28a30r14o89m76í70r 74T10h65u13m76a 8643518821226

Pane profesore Eliáši, milci novodobých tupých metod nic nevysvětlujte. Nemá na to mozek. Matematika je jen jedna a stejná na celém světě. Jen blb s prominutím by ji rád změnil. Protože ji není schopen pochopit. R^

0/0
22.6.2014 7:56

D13o52m86i85n28i55k 52G68o46r39č82á10k 3356870256751

Ja stejně nechápu proč se někdo zabývá tím, kolik žáků maturu nedalo.......Vždyt to je snad jedno ne? Maturita prostě má mít nějakou úroveň a ti, jež jí nedosahují, jí prostě neudělají. To, že školy a především někteří učitelé, dají šanci i těm, u nichž je předpoklad neúspěchu, je čistě jejich věc. Ty školy pak ztratí  reputaci, ne maturita jako taková....

+7/0
20.6.2014 20:12

A74n82d30r62e68a 51N68o53v67á 8344591806565

protože, jestli vám maturitu na takhle nízké úrovni nedá přes 20 procent dětí, tak ten průs..er v českém školství je větší, než se čekalo. A tím by se fakt někdo zabývat měl.

0/0
20.6.2014 20:22
Foto

B74o30h59u77m74i70l 33P43r71o22c96h45á29z77k11a 9602949104260

Ono je to tak, že mnoho škol nevyhází ani ty největší ignoranty, protože za ně dostává peníze. Sám jsem jako učitel zažil pokyn z vedení, že máme u reparátů všechny nechat prolézt. No jo, ale když ostatní vidí, jak to i těm největším lemplům prochází, nutně to má katastrofální dopad na celkovou motivaci.

+1/0
20.6.2014 20:35

A44n49d18r22e82a 38N53o78v92á 8154391526355

no, tohle je ten největší průšvih

0/0
20.6.2014 20:39

D91o89m71i68n58i66k 63G74o28r40č54á14k 3286110736511

jenomže dvacet procent těch dětí, kteří tu maturu mít nemají.....tak jí nemají, jejich věc...

0/0
20.6.2014 22:59

A51n18d28r26e47a 96N28o31v51á 8664721456275

já tedy nevím, co motivovalo Vás, mne tedy hlavně to, že bych doma dostala "přes tlamu". Tak zodpovědná, abych nějak zvlášť ve svých 16, 17 letech přemýšlela o své budoucnosti jsem tedy nebyla - měla jsem úplně jiné starosti. :-)Takže, největší problém bude asi v rodinách.

0/0
20.6.2014 19:53

F97r50a80n49t38i85š62e24k 35E42l63i54á21š 6267483435696

Máte svatou pravdu. Největší problém je v rodičích.

0/0
20.6.2014 22:26

S41t30a35n61i55s17l21a31v 82S35t27u36d50e60n25o82v34s88k53y 4901890914686

... a proto dostali kantori, kteri si ani za 10 let nedoplnili vzdelani, vyjimku, ze? Takhle se teda zkvalitnuje vyuka?!

+2/−5
20.6.2014 19:49

M19i95l39o91s78l81a76v 65M96l95a88d21y 1653341954242

Nějací žáci také uvažují třeba tak (a nebo si to ani neuvědomují), že proč se učit, když ČSSD a ANO ukazuje, že kdo umí a vydělává, tak je státem na daních a sociálním a zdravotním okraden, a jeho výdělek je rozdán blbcům. Proč se zlepšovat, když EU nařídí jak mám co dělal a nemám možnost to změnit, protože to "chytrý" úředník rozhodl.

+2/−2
20.6.2014 19:31

A25n63d23r87e34a 47N41o11v52á 8194631316335

;-D tvl., to je zase teorie. Teda, já už tady viděla leccos, ale tohle...;-D

+1/0
20.6.2014 19:44

P78e33t72r 11H37o55r78s77k50ý 9235353928246

To bude určitě těma nízkýma platama učitelů.. Já bych jim dal všem aspoň padesát tisíc a statut nejmíň ústavních činitelů. :)

0/0
20.6.2014 19:31
Foto

J60i12ř53í 46R10o28h21a11n 5294538587905

...a odznaky, služební zbraně a obrněné Hummery s protileteckou ochrannou :-)

Tohle je všechno k ničemu, když se žáci nechtějí učit. A když někdo nechce, je to horší než když nemůže. Násilím se jim ty vědomosti do hlavy narvat nedají.

0/0
20.6.2014 19:44

J25o98s42e18f 68H10ř57e14b63í69č49e20k 7426243200702

Jsou pouze dvě cesty, a žádná z nich nesouvisí se vzděláváním pedagogů. Buď chceme, aby měl každý trouba maturitu, a pak je potřeba ještě více snížit náročnost testů, nebo chceme, aby měla maturita nějakou váhu a pak je potřeba radikálně snížit počet žáků na maturitních oborech, jinými slovy, je třeba výnosem ministra zredukovat počet středních škol.

+3/0
20.6.2014 19:28

P30a11v12e21l 43S87ý47k22o88r51a 7897192717411

A komu to vadí ? Školy je stejně nemůžou vyhodit, přišly by o dotace. Spolužák tam učí, 16 reparátů na podzim byl běžný standard. [>-]To dříve, 1 - 2 lidi na celém okrese, reparát, to byla již ostuda okresního formátu !

+6/0
20.6.2014 19:24

P62a34v39e91l 68S55ý31k73o86r53a 7847822807461

Asi to mají na háku. Práci stejně dostanou po známosti, ne podle výsledků ve škole. A dost jich ani práci nedostane. To nemotivuje., 8-o

+3/0
20.6.2014 19:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.