Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Moc neúspěšných maturantů? Školy je měly vyhodit už dřív, míní ředitel

Maturity by dopadly lépe, když by k nim školy nepouštěly tolik slabých studentů. V reakci na letošní výsledky, které jsou nejhorší od zavedení státních maturit, to iDNES.cz řekl Jan Štursa, předseda Asociace učňovských zařízení, která sdružuje školy v Moravskoslezském kraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

N67a40t30a60š96a 10H34á90j65k30o74v29á 2291932736545

Nebo mělo již dávno odejít mnoho těch tolik opěvovaných pedagogických proškolených lemplů s patřičným vzděláním!!!!!;-)

0/−1
1.8.2014 19:12

P72a55v36e35l 83F53o35l66t94á49n 4880892474

Nerad bych aby mi dávkovala ve špitále léky "sestřička na zdrávce" která prý nepotřebuje umět matematiku.

0/0
1.8.2014 7:48

P96a16v54e53l 81O35d24r13a10z58i19l 6684359177780

Děláte si steak z očí, drštěk, kližky? Že je to nesmysl? Že na steak se hodí jen některé částí zvířete? Ovšem.

Ale chtít maturitu pro všechny děti je úplně stejný nesmysl.

+1/0
23.6.2014 21:47

A49l32e12n25a 12N15o44v39á 8110487515245

Studenti odborných škol jsou, v porovnání se studenty gymnázií, ve velké nevýhodě. Kromě všeobecných předmětů mají i předměty odborné. Takže místo pěti hodin cizího jazyka týdně mají tři, místo čtyř hodin matematiky dvě, a to ještě ne ve všech ročnících.  Dotace na český jazyk je také mnohem menší. Maturují většinou ze šesti a více předmětů. Rozhodně by maturita na odborné škole měla být jiná než na gymnáziu. Té dnešní se gymnazisté vysmívají.

0/−2
23.6.2014 18:52

P14a62v65e57l 21O43d53r67a24z29i75l 6464679587500

Ona ta maturita jiná je, sama jste to popsala.

Jinak náročnost - v daném předmětá - MUSÍ být totožná, jinak ta zkouška nemá smysl.

0/−2
23.6.2014 21:43

M71a96r27c65e57l46a 56K27u71l47í72š87k41o61v75á 5539159407213

Nechápu, koho prvního napadl tak "debilní" nápad, že CERMAT bude za těžké mil. dělat zkoušky na školách, a ty jejich předlohy.....8-o Do té doby vše klapalo mnoho let a byl klid. Pak se objeví "firma" a je tu takový "bordel" ve zkouškách, že se nedivím, že mnoho žáků neudělá matematiku či jiný předmět.

Každá škola má svoje osnovy a podle nich jede. Žáci mají problém při přechodu na jinou školu /stěhování do jiného města/ a buď jsou pozadu nebo napřed v učení. 

Tento ředitel by měl jít od válu, když řekne, že by se měli vyhodit žáci dřív než dojdou k maturitě, místo toho, aby zatlačil na učitele a ty žáky na tu maturitu pořádně připravil;-€

Zrušila bych CERMAT, ušetří se tím mnoho mil., které se můžou použít na platy učitelům a hlavně vrátit  do původního stavu způsob maturit. Každá škola ať si udělá svojí osnovu maturit jako dřív a vsadím se, že pak nebude takové vysoké % neúspěšných studentů.

Kdyby musel vracet peníze za ty neúspěšné žáky, to by se ředitel činil jinak!! Školy to nijak nemotivuje, když dostávají peníze na "hlavu žáka" ať projde nebo ne. Je jim to jedno, oni vydělají.

0/−3
21.6.2014 13:47

A19n49n44a 10T96v34a80r48ů63ž30k56o64v56á 4531636715418

Paní Kulíšková, vyhazovat žáky během studia, to svědčí o neschopnosti školy něco naučit. Žáci bez sebemenších studijních předpokladů by na střední školy vůbec neměli být přijati. Nevím, jak to bylo ve vašich ročnících, ale v našich se nikdo, kdo měl na ZŠ většinou trojky a plno čtyřek, na střední školu ani neodvážil přihlásit. Dnes se tam však berou běžně. Dokud nebude změněn systém financování, tak není žádná naděje na zlepšení. A ty maturity by měly být rozličné, podle potřeb příslušného oboru. Technici se bez matematiky neobejdou, ale např. umělecké nebo humanitární obory ji určitě v takovém rozsahu nepotřebují.

0/0
2.8.2014 11:42

F82r81a93n76t56i45š92e19k 47E55l22i15á47š 6757693165556

Zrušit odměňování kantorů podle počtu žáků a opět zavést kritérium náročnosti na znalosti a schopnosti.

+2/−1
21.6.2014 11:04

V48l10a37d95i29m40í75r 96P92r96o25k82e26š 8437776890431

To se lehce řekne, že školy tyto slabé studenty neměli k maturitám připustit. Ale zkuste se vžít do role ředitele takové maturitní školy, který by tak učinil a nepustil k maturitě třeba 10 nebo více studentů. Od dalšího školního roku by poté neměli koho v prvních ročnících učit, neboť rodiče by své děti na školu, kde se hledí na kvalitu výuky a ne jen na to, aby maturitu udělali všichni,  nedali a raději si najdou takovou školu, kde byli všichni "čtvrťáci" k maturitě puštěni a nikdo u maturity nepropadl. A v tom to je proč raději ředitelé maturitních škol si stěžují na moc přísné maturity, neboť je především více zajímá financování jejich školy, než kvalita jejich absolventů.

+3/0
21.6.2014 11:03

J70i32ř46í 43J61e14z51d89i59n77s68k42ý 8268532853579

Už teď je úroveň matematiky výsměchem! A oni by ji ještě snižovali?

+5/0
20.6.2014 23:38

J10a14r62o44s44l63a51v 27B79a63b48e76l 8363318211435

To je pěkné, když se i pod článkem o maturitách vyskytují perly typu "by jsme" nebo chyby ve shodě přísudku s podmětem. Čárky ve větě nejsou důležité, velká písmena jakbysmet...:-)

+3/0
20.6.2014 22:59

F25r13a15n47t69i22š85e95k 85E16l69i62á17š 6647753525396

Novináři jsou vesměs pologramotní

0/0
21.6.2014 10:58

M34i26l39o24u55š 98K16n80o28t63e97k 4644733632371

Čtěte pozorněji: nikoliv v článku, ale pod článkem, neboli v diskusi.

+1/0
21.6.2014 11:57

V65a34š27e22k 48Ř48í86h87a 2283663578382

až na poslední reakci plně souhlasím.

+1/0
20.6.2014 22:11

H92o87n19z24a 87P95i47t11á15k 3817283690148

Pane rediteli a co kdyby na nastavbu chodili jen opravdu ti nejlepsi z ucnovskeho oboru? Ten hon po papiru je dnes hroznej. V cem truhlar s maturitou lepsi nez s vyucnim listem?

+4/0
20.6.2014 22:10

V97a65š50e57k 87Ř41í21h51a 2413953818472

Malej příklad Průmyslovák za studia truhlařiny absolvuje 6-10 hodin týdně konstrukčního kreslení, 8-16 technologie  programování plánování výroby atd. a cca 8 hodin týdně v dílnách. učeň absolvuje průměrně 20hodin týdně v dílnách. Odtud je vám doufám jasné jaký je rozdíl mezi Průmyslovákem a učněm.

0/0
20.6.2014 22:17

P63a13v90e47l 37B21ř57e96z69i23n91a 2194484199678

Tak ještě jednou a trochu jinak: "V čem je truhlář (zedník, instalatér...) s maturitou lepší než ten bez maturity?

+2/0
20.6.2014 23:24

F36r61a32n83t16i56š18e50k 81E45l40i39á34š 6467863615916

Naprosto v ničem. Maturita je oprávnění ke studiu vysoké školy.

+1/0
21.6.2014 11:06

J37o76s34e91f 55D63u76š70e70k 1716444848734

Jen tak na okraj.Bavíme se o maturitě z " počtů " a ne z matematiky.Matematika začíná ve 4.ročníku některých gymnázií a na VŠ.

+3/−1
20.6.2014 22:03

V41a18š77e72k 83Ř89í18h22a 2753893548622

Tak možná by jste se divil, ale látka derivace a lokálního minima (maxima) se bere již na nižších ročnících SPŠ stavebních a to hlavně v oboru stavební mechaniky.:-)

+1/0
20.6.2014 22:20

F18r11a96n80t32i59š82e60k 98E80l71i84á75š 6797963555236

To byste se divil, ale nemáte vůbec pravdu. Ve stavební mechanice se student stavební průmyslovky nedozví ani slovo o lokálních extrémech. V matematice byl diferenciální počet až ve čtvrťáku. Dnes, díky RVP, už není.

0/0
20.6.2014 22:34

D44a84v72i64d 17P14e31t60r 7610626950525

Měli jsme diferenciální a integrální počet ve 3. a 4. ročníku průmyslovky, včetně průběhu funkcí. Na dnešní maturitě jsou hlavně příklady ze ZŠ z 26 jsou tak 2-3 příklady střední školy.

0/0
21.6.2014 6:23

F79r60a86n78t39i47š62e78k 88E47l21i61á33š 6737593465916

Tak to ano. Na stavební průmce se učil diferenciální a integrální počet v matice ve čtvrťáku do doby před současnou "kurikulární" reformou, zavedenou paní Buzkovou. Před zrušením osnov.

0/0
21.6.2014 11:02

M96i13k91u61l98á40š 15L80é96v10y 5962745294691

Školství je jenom jedna z oblastí, kterou totálně zlikvidoval systém po převratu v 89. roce. Taková degradace školství není žádná náhoda, na co polistopadové vlády šáhly, tam víc tráva neroste (leda tak tráva co hulí mladí)

+8/−1
20.6.2014 19:13

K96a85r17o29l30i83n16a 45K42r44á75t33k95á 4723218414432

Nedělejte si kdovíjaké iluze, že socialistické školství bylo nějaká bomba. Leccos souvisí s tím, že letos bylo v maturitním ročníku (populačním) cca. 85 tisíc osob, ale na vysokých školách se otvírá okolo 110 tis. míst - takže na vysokou může kdejaký pologramota, a protože stát platí za studenta, tak nelze ty pologramoty vyházet, nebo by to vyučující schytali od šéfstva, no a kdo se nechá vyhodit z práce pro nepříliš silné ideály.

Kvalita škol a studentů by se zvedla, kdyby se prostě omezil počet míst na školách.

No, a taky tu nastala představa, že manuální práce je cosi fuj (jestli je to reakce na socialistickou adoraci dělnictva, si netroufám tvrdit, ale nevylučovala bych to), takže rodiče se snaží děcka cpát na ty různé střední podnikatelské a gymnázia, co jsou gymnázii jen podle jména. A to u představy, že z mladýho bude ouřada, bude mít teplou proprděnou židličku a neušpiní se a vůbec bude mít snadný život. Fskutečnosťy by si možná dotyčný lépe a radostněji zarobil, kdyby se vyučil ševcem nebo pasířem, protože dobří řemeslníci jsou vzácní.

Samozřejmě, školství je dlouhodobě podfinancované a chybí mu jakákoli koncepce - za těch komančů byla ta drobná povrchní výhoda, že bylo přesně nalajnované, co a jak se má učit, koncepce byla prefabrikovaná a do značné míry nevyhovující, ale přehledná, to zas jo.

No, a zas tak špatně nám není, soudruhu.

+2/−5
20.6.2014 20:17

J53i84n67d64ř58i14c90h 80Š29k81o96p41e46k 4645141680765

holt když jde na maturitní obor člověk pomalu, co měl na základce čtyřky, tak se divím, že % neúspěšných není větší

+7/0
20.6.2014 19:13

I23v74a 25K54r39i61s85t60o69f56o84v74á 7445413682652

Co měl čtyřky? Má a ne jednu. Dokonce jim nevadí kule v osmičce.

+2/0
20.6.2014 19:20

K66a53r89e61l 15K48r80o26u48l10i12k 7189139955794

Svět se po revoluci bál našich techniků a řemeslníků. Dnes se nám směje! My už nemáme lidi ani do do montoven a skladů! Ale vedeme ve spotřebě marihuany a možná ještě i piva.

+4/−1
20.6.2014 18:31

K71a64r28e58l 46K25r87o23u33l81i13k 7879579155154

Naše základní školství kleslo ze 7.místa v roce 89 na cca 50 místo na světě. Současná úroveň středních škol je pro studenty a učitele urážkou jejich inteligence. Maturitu zde dostane každý trouba. Aby ho vyhodili, to se musí snažit - nechodit do školy, na vše kašlat a urážet učitele! Požívání drog není důvodem k vyloučení! Pokud budou střední školy přijímat žáky, kteří neumí číst, psát, malou násobilku a nezapamatují si holou větu, tak o úrovni státních maturit nelze mluvit. Dostat se dříve na střední školu s trojkou byl problém. Dnes může mít žák čtyřky odshora dolů, trojky z chování a školy se o něj poperou. Že přijdou v září s jointem v puse je in. Stát vyhazuje desítky miliónů za vzdělávání tupců. Je třeba je poslat do práce a minimálně třetinu středních škol zrušit! Učitelům pak dát plat alespoň jako německé uklizečce a výsledky z matematiky budou diametrálně lepší. U maturity se pak může zkoušet i středoškolská matematika. Výchova tupého stáda je ale dlouhá léta programem všech stran - jak jinak sehnat své voliče! No a řemeslníky budeme hledat v zahraničí!

+16/−1
20.6.2014 18:25

A84l49e37š 75K78e21d23z17i71o74r 2926981156391

XMáte pravdu..... ovšem pomůže jen změna financování školství;-€;-€;-€

+4/−2
20.6.2014 18:43

K58a77r57e73l 76K23r19o25u81l32i49k 7789399665784

Naše základní školství kleslo ze 7.místa v roce 89 na cca 50 místo na světě. Současná úroveň středních škol je pro studenty a učiteleurážkou jejich inteligence. Maturitu zde dostane každý trouba. Aby ho vyhodili,to se musí snažit - nechodit do školy, na vše kašlat a urážet učitele! Požívánídrog není důvodem k vyloučení! Pokud budou střední školy přijímat žáky, kteříneumí číst, psát, malou násobilku a nezapamatují si holou větu, tak o úrovnistátních maturit nelze mluvit. Dostat se dříve na střední školu s trojkou bylproblém. Dnes může mít žák čtyřky odshora dolů, trojky z chování a školy se oněj poperou. Že přijdou v září s jointem v puse je in. Stát vyhazuje desítky miliónů za vzdělávání tupců. Je třebaje poslat do práce a minimálně třetinu středních škol zrušit! Učitelům pak dátplat alespoň jako německé uklizečce a výsledky z matematiky budou diametrálně lepší. Umaturity se pak může zkoušet i středoškolská matematika. Výchova tupého stádaje ale dlouhá léta programem všech stran - jak jinak sehnat své voliče! No a řemeslníky budeme hledat v zahraničí!;-€Rv

+4/−1
20.6.2014 18:21

V12á59c33l21a43v 24Š61v79i36h27e67l 4581575567839

Já si myslím, že ta maturita se měla nejdříve udělat tak, že se měly zrušit právě ty učební obory s maturitou a nechat jí jenom na gymplech, zdrávkách, obchodkách a techických školách. Jako fáze dvě mělo nastoupit nějaké slučování osnov a definování toho, co by měl maturant umět. Vím, že pan ředitel si chrání svoje zájmy, ale pokud chce mít kuchař stejný stupeň vzdělání jako například člověk s gymplem nebo OA, tak by měl mít v určitych oblastech (čeština, angličtina, společenské vědy) stejný rozsah znalostí. Co se týče té povinné matematiky, tak opravdu nejrozumnější by bylo jí mít podle typů škol. Pokud má někdo jazykový gympl a potom jde studovat třeba na FF nebo práva, tak mu matika k ničemu není

+5/−2
20.6.2014 18:03

J52a25n 82M82o73h14y55l24a 6792909949691

Jestli někdo studuje jazykový gympl, tak by tu matematiku umět měl, proto je to gympl. Jestli je talent na jazyky a ostatní ho nezajímá (třeba právě proto, že chce dělat jen jazyky) pak by měl zamířit na střední jazykovku, ze které se na tu fildu dostane v pohodě taky a matikou, biologií ani chemií ho nikdo buzerovat nebude.

+5/−1
20.6.2014 18:10

V66l15a35d10i80m56í37r 68S24k69o87b71a 7257955961307

Od malička do nich cpou kapitalismus a jsou čím dále tím více blbější ...čím to je že Česko degeneruje

+4/−5
20.6.2014 17:55

M55i18c64h61a67l 97P79o34n94o55c91n74ý 2554455531

Ja nejak nechapu, v cem je problem. Pokud maji gymnazia (teoreticky nelepe pripraveni zaci) "umrtnost" 3,3 procenta, tak mi to pripadne adekvatni. A ze maturitu neudela tretina lidi z uciliste? To se snad dalo cekat.

+3/0
20.6.2014 17:54

A29n47d53r94e74a 10N27o85v11á 8294861686825

problém je v tom, že aby ta učiliště měla "jen" těch 20% úmrtnosti, tak musela jít úroveň maturity tak dolů, že pro gymnazisty ztratila smysl.

0/0
20.6.2014 18:06

J37a20n 67M76o16h35y67l70a 6362429129681

Tady ale souhlasím s ředitelem z článku - maturita by neměla mít extra vysokou úmrtnost, ale ne díky jednoduchosti, ale díky řádné filtraci ze strany učitelů. Bohužel i na mé škole byl k maturitě z fyziky připuštěn třeba student, který ještě měsíc před maturitou nebyl schopen odpovědět na otázku, jakou rychlostí se pohybuje paprsek světla. Když někomu nedojde tohle měsíc před termínem, tak se podle mne prostě nedá hovořit o reálné šanci na prostup. Samozřejmě, u zkoušky těžce neuspěl, ale především se k ní neměl dostat, nakonec to byla větší ostuda než kdyby ho k ní nepustili.

+2/0
20.6.2014 18:14

M34i11c14h35a63l 61P22o78n26o68c34n71ý 2114315291

No ano, to je jasne. Ale ja nechapu, kde je problem s aktualnim nastavenim. Kdyz z gymplu vylitnou u matury 3% a z uciliste 30% to mi pripadne jako adekvatni situace.

Nevim, jak je to ted, ale spis by to chtelo zaridit tak, ze kdo vystuduje uciliste, tak ma vyucni list. Ale muze se rovnou pokusit o maturitu.

+2/0
20.6.2014 18:14

A38n32d62r41e79a 39N96o95v83á 8874241676305

problém s aktuální nastavením je v tom, že maturita mi říká, že gymnazista a středoškolák má státem garantovanou úroveň vzdělání na úrovni číšníka. Výborný stav.

+4/−2
20.6.2014 18:24

F76r81a91n14t50i36š50e97k 22E60l46i67á73š 6887653685856

Jestli někdo chce studovat vejšku, měl by mít maturitu z matematiky, češtiny a z angličtiny.

0/−1
21.6.2014 11:08

D95a75v84i15d 39P48e72t11r 7320386370155

Když je škola vyhodí dříve, dostane méně peněz, tak proč by to dělala. Špatný je systém financování.

+8/−1
20.6.2014 17:24

P29a46v49e92l 91O12d44r75a29z30i74l 6804309267700

Ano, pokud škola pustí k maturitě studenta, který ji nedá, tak jí zpětně seberou dotaci za celé 4 roky.

0/0
23.6.2014 21:45

A26n73t15o50n 40S37p97i91š48á82k 8258477421282

"To je najednou názorů a každý by mohl být ministrem školství..." a vzápětí přispějete tím svým. Proč kritizujete názorovou různorodost, když sám na toto téma přispíváte názorem? Předpokládám, že ministr školství nejste. ;-)

0/0
20.6.2014 17:13

P13e28t96r 22T92o92m24e96k 1730813853

Nic proti názorům, ale dotace hodin na odborné škole a na gymnáziu pro předměty jako matematika nebo český jazyk je diametrálně odlišná. Takže lze těžko chtít po studentech i stejné výsledky. A nebo chceme aby z odborných škol vycházeli diletanti co neumí obor...

+4/0
20.6.2014 16:53

P31a91v65e75l 11Z14a84t23l77o56u36k26a87l 7961769312547

Spíš by z nich neměli chodit absolventi s maturitou ale s výučním listem v případě řemesel a nějakým obdobným certifikátem v případě neřemeslných oborů.

+10/−1
20.6.2014 16:57

P11e20t76r 64T11o57m26e11k 1760673363

Problém je v tom, že se vše změnilo. Škola musí mít schválen plán výuky (ŠVP), nemůže si dělat co chce. Nejsou jak dříve učňovské obory s maturitou, kde žák získal maturitu i výuční list. Dnes když žák neudělá maturitu, tak nemá nic, ani výuční list. Musí potom studovat další rok, aby vůbec něco měl. Pak si na ministerstvu stěžují, že se vzdělávací systém zdražil... Inu koncepce.

+2/0
20.6.2014 17:09

J33a56c29h10y32m 63K18a44v41a26n 5469775392

Maturita byla vzdy hlavne nejaka uroven matematiky a cestiny.  Pokud skola nemuze casove zaky pripravit, tak by nemeli delat maturitu.

+8/0
20.6.2014 16:57

D33a63n70i75e11l 19M25a25r70t68í94n62e15k 4313293443499

Matematiku kterou clovek do zivota potrebuje ho nauci zakladka a pokud se pak rozhodne ucit se obor kde je matematika druhorada vec a neni tak nutné umět jí líp (treba derivace atd) tak proc by z ni mel maturovat

+1/−7
20.6.2014 16:59

P73e33t45r 57N89e30c37h36a93n34i87c42k88ý 7383636428460

Ty snad ani u statni maturity nejsou. Ale kvadraticka rovnice, rovnobezky a kruznice, to je zaklad. Matematika je dukaz, ze zak umi myslet.

+6/0
20.6.2014 17:03

D40a46n85i50e98l 67M52a21r61t86í33n47e27k 4423873103919

No ja nevim ale kdyz sem prisel na UHK tak tam to brali tak ze derivace a podobny blbosti nas meli naucit uz na stredni.

0/0
20.6.2014 17:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.