Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Moc neúspěšných maturantů? Školy je měly vyhodit už dřív, míní ředitel

Maturity by dopadly lépe, když by k nim školy nepouštěly tolik slabých studentů. V reakci na letošní výsledky, které jsou nejhorší od zavedení státních maturit, to iDNES.cz řekl Jan Štursa, předseda Asociace učňovských zařízení, která sdružuje školy v Moravskoslezském kraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

N18a92t11a81š65a 18H12á18j17k19o44v65á 2111482126125

Nebo mělo již dávno odejít mnoho těch tolik opěvovaných pedagogických proškolených lemplů s patřičným vzděláním!!!!!;-)

0/−1
1.8.2014 19:12

P79a35v93e27l 90F67o67l51t31á36n 4440272604

Nerad bych aby mi dávkovala ve špitále léky "sestřička na zdrávce" která prý nepotřebuje umět matematiku.

0/0
1.8.2014 7:48

P72a69v59e17l 83O46d69r35a73z74i76l 6954849417880

Děláte si steak z očí, drštěk, kližky? Že je to nesmysl? Že na steak se hodí jen některé částí zvířete? Ovšem.

Ale chtít maturitu pro všechny děti je úplně stejný nesmysl.

+1/0
23.6.2014 21:47

A47l95e69n68a 92N16o59v94á 8570767275355

Studenti odborných škol jsou, v porovnání se studenty gymnázií, ve velké nevýhodě. Kromě všeobecných předmětů mají i předměty odborné. Takže místo pěti hodin cizího jazyka týdně mají tři, místo čtyř hodin matematiky dvě, a to ještě ne ve všech ročnících.  Dotace na český jazyk je také mnohem menší. Maturují většinou ze šesti a více předmětů. Rozhodně by maturita na odborné škole měla být jiná než na gymnáziu. Té dnešní se gymnazisté vysmívají.

0/−2
23.6.2014 18:52

P44a81v66e90l 56O45d73r16a92z63i65l 6424859157590

Ona ta maturita jiná je, sama jste to popsala.

Jinak náročnost - v daném předmětá - MUSÍ být totožná, jinak ta zkouška nemá smysl.

0/−2
23.6.2014 21:43

M27a31r16c35e77l13a 34K66u75l33í53š23k73o12v40á 5669219357943

Nechápu, koho prvního napadl tak "debilní" nápad, že CERMAT bude za těžké mil. dělat zkoušky na školách, a ty jejich předlohy.....8-o Do té doby vše klapalo mnoho let a byl klid. Pak se objeví "firma" a je tu takový "bordel" ve zkouškách, že se nedivím, že mnoho žáků neudělá matematiku či jiný předmět.

Každá škola má svoje osnovy a podle nich jede. Žáci mají problém při přechodu na jinou školu /stěhování do jiného města/ a buď jsou pozadu nebo napřed v učení. 

Tento ředitel by měl jít od válu, když řekne, že by se měli vyhodit žáci dřív než dojdou k maturitě, místo toho, aby zatlačil na učitele a ty žáky na tu maturitu pořádně připravil;-€

Zrušila bych CERMAT, ušetří se tím mnoho mil., které se můžou použít na platy učitelům a hlavně vrátit  do původního stavu způsob maturit. Každá škola ať si udělá svojí osnovu maturit jako dřív a vsadím se, že pak nebude takové vysoké % neúspěšných studentů.

Kdyby musel vracet peníze za ty neúspěšné žáky, to by se ředitel činil jinak!! Školy to nijak nemotivuje, když dostávají peníze na "hlavu žáka" ať projde nebo ne. Je jim to jedno, oni vydělají.

0/−3
21.6.2014 13:47

A39n92n20a 14T38v94a24r41ů13ž16k12o60v30á 4531446405548

Paní Kulíšková, vyhazovat žáky během studia, to svědčí o neschopnosti školy něco naučit. Žáci bez sebemenších studijních předpokladů by na střední školy vůbec neměli být přijati. Nevím, jak to bylo ve vašich ročnících, ale v našich se nikdo, kdo měl na ZŠ většinou trojky a plno čtyřek, na střední školu ani neodvážil přihlásit. Dnes se tam však berou běžně. Dokud nebude změněn systém financování, tak není žádná naděje na zlepšení. A ty maturity by měly být rozličné, podle potřeb příslušného oboru. Technici se bez matematiky neobejdou, ale např. umělecké nebo humanitární obory ji určitě v takovém rozsahu nepotřebují.

0/0
2.8.2014 11:42

F21r98a64n35t20i24š89e67k 12E32l10i14á61š 6967543165906

Zrušit odměňování kantorů podle počtu žáků a opět zavést kritérium náročnosti na znalosti a schopnosti.

+2/−1
21.6.2014 11:04

V74l66a16d26i77m40í62r 71P31r60o73k71e33š 8687386710841

To se lehce řekne, že školy tyto slabé studenty neměli k maturitám připustit. Ale zkuste se vžít do role ředitele takové maturitní školy, který by tak učinil a nepustil k maturitě třeba 10 nebo více studentů. Od dalšího školního roku by poté neměli koho v prvních ročnících učit, neboť rodiče by své děti na školu, kde se hledí na kvalitu výuky a ne jen na to, aby maturitu udělali všichni,  nedali a raději si najdou takovou školu, kde byli všichni "čtvrťáci" k maturitě puštěni a nikdo u maturity nepropadl. A v tom to je proč raději ředitelé maturitních škol si stěžují na moc přísné maturity, neboť je především více zajímá financování jejich školy, než kvalita jejich absolventů.

+3/0
21.6.2014 11:03

J54i21ř69í 68J29e78z29d46i35n72s24k37ý 8508182563549

Už teď je úroveň matematiky výsměchem! A oni by ji ještě snižovali?

+5/0
20.6.2014 23:38

J38a77r77o33s38l43a67v 12B63a87b63e26l 8943788621705

To je pěkné, když se i pod článkem o maturitách vyskytují perly typu "by jsme" nebo chyby ve shodě přísudku s podmětem. Čárky ve větě nejsou důležité, velká písmena jakbysmet...:-)

+3/0
20.6.2014 22:59

F41r76a51n42t45i31š55e87k 86E78l51i67á47š 6437793515266

Novináři jsou vesměs pologramotní

0/0
21.6.2014 10:58

M27i93l89o60u47š 56K20n53o67t15e40k 4254123512561

Čtěte pozorněji: nikoliv v článku, ale pod článkem, neboli v diskusi.

+1/0
21.6.2014 11:57

V19a53š94e72k 66Ř24í19h17a 2323893458582

až na poslední reakci plně souhlasím.

+1/0
20.6.2014 22:11

H90o10n63z30a 18P21i10t77á84k 7721202

Pane rediteli a co kdyby na nastavbu chodili jen opravdu ti nejlepsi z ucnovskeho oboru? Ten hon po papiru je dnes hroznej. V cem truhlar s maturitou lepsi nez s vyucnim listem?

+4/0
20.6.2014 22:10

V93a30š40e88k 76Ř26í25h71a 2833373948572

Malej příklad Průmyslovák za studia truhlařiny absolvuje 6-10 hodin týdně konstrukčního kreslení, 8-16 technologie  programování plánování výroby atd. a cca 8 hodin týdně v dílnách. učeň absolvuje průměrně 20hodin týdně v dílnách. Odtud je vám doufám jasné jaký je rozdíl mezi Průmyslovákem a učněm.

0/0
20.6.2014 22:17

P93a48v16e84l 11B18ř85e67z69i12n96a 2284524149848

Tak ještě jednou a trochu jinak: "V čem je truhlář (zedník, instalatér...) s maturitou lepší než ten bez maturity?

+2/0
20.6.2014 23:24

F31r13a12n72t70i46š43e11k 52E35l34i41á90š 6167273615306

Naprosto v ničem. Maturita je oprávnění ke studiu vysoké školy.

+1/0
21.6.2014 11:06

J95o51s69e80f 11D36u97š69e97k 1146494908324

Jen tak na okraj.Bavíme se o maturitě z " počtů " a ne z matematiky.Matematika začíná ve 4.ročníku některých gymnázií a na VŠ.

+3/−1
20.6.2014 22:03

V21a45š72e41k 92Ř68í81h63a 2333213598462

Tak možná by jste se divil, ale látka derivace a lokálního minima (maxima) se bere již na nižších ročnících SPŠ stavebních a to hlavně v oboru stavební mechaniky.:-)

+1/0
20.6.2014 22:20

F63r58a75n75t94i61š51e49k 75E32l11i44á13š 6307763135136

To byste se divil, ale nemáte vůbec pravdu. Ve stavební mechanice se student stavební průmyslovky nedozví ani slovo o lokálních extrémech. V matematice byl diferenciální počet až ve čtvrťáku. Dnes, díky RVP, už není.

0/0
20.6.2014 22:34

D72a41v92i19d 29P23e88t67r 7590226580795

Měli jsme diferenciální a integrální počet ve 3. a 4. ročníku průmyslovky, včetně průběhu funkcí. Na dnešní maturitě jsou hlavně příklady ze ZŠ z 26 jsou tak 2-3 příklady střední školy.

0/0
21.6.2014 6:23

F65r71a39n19t44i46š76e31k 92E13l52i96á51š 6557883435386

Tak to ano. Na stavební průmce se učil diferenciální a integrální počet v matice ve čtvrťáku do doby před současnou "kurikulární" reformou, zavedenou paní Buzkovou. Před zrušením osnov.

0/0
21.6.2014 11:02

M37i72k91u77l60á60š 79L65é37v44y 5442865184451

Školství je jenom jedna z oblastí, kterou totálně zlikvidoval systém po převratu v 89. roce. Taková degradace školství není žádná náhoda, na co polistopadové vlády šáhly, tam víc tráva neroste (leda tak tráva co hulí mladí)

+8/−1
20.6.2014 19:13

K48a92r69o20l60i71n34a 68K82r98á81t20k69á 4883958674722

Nedělejte si kdovíjaké iluze, že socialistické školství bylo nějaká bomba. Leccos souvisí s tím, že letos bylo v maturitním ročníku (populačním) cca. 85 tisíc osob, ale na vysokých školách se otvírá okolo 110 tis. míst - takže na vysokou může kdejaký pologramota, a protože stát platí za studenta, tak nelze ty pologramoty vyházet, nebo by to vyučující schytali od šéfstva, no a kdo se nechá vyhodit z práce pro nepříliš silné ideály.

Kvalita škol a studentů by se zvedla, kdyby se prostě omezil počet míst na školách.

No, a taky tu nastala představa, že manuální práce je cosi fuj (jestli je to reakce na socialistickou adoraci dělnictva, si netroufám tvrdit, ale nevylučovala bych to), takže rodiče se snaží děcka cpát na ty různé střední podnikatelské a gymnázia, co jsou gymnázii jen podle jména. A to u představy, že z mladýho bude ouřada, bude mít teplou proprděnou židličku a neušpiní se a vůbec bude mít snadný život. Fskutečnosťy by si možná dotyčný lépe a radostněji zarobil, kdyby se vyučil ševcem nebo pasířem, protože dobří řemeslníci jsou vzácní.

Samozřejmě, školství je dlouhodobě podfinancované a chybí mu jakákoli koncepce - za těch komančů byla ta drobná povrchní výhoda, že bylo přesně nalajnované, co a jak se má učit, koncepce byla prefabrikovaná a do značné míry nevyhovující, ale přehledná, to zas jo.

No, a zas tak špatně nám není, soudruhu.

+2/−5
20.6.2014 20:17

J34i54n39d31ř49i66c12h 15Š21k59o53p16e12k 4415441840665

holt když jde na maturitní obor člověk pomalu, co měl na základce čtyřky, tak se divím, že % neúspěšných není větší

+7/0
20.6.2014 19:13

I14v14a 80K45r37i71s13t68o88f91o95v50á 7895903692692

Co měl čtyřky? Má a ne jednu. Dokonce jim nevadí kule v osmičce.

+2/0
20.6.2014 19:20

K71a20r42e77l 23K97r35o67u14l48i21k 7809619805664

Svět se po revoluci bál našich techniků a řemeslníků. Dnes se nám směje! My už nemáme lidi ani do do montoven a skladů! Ale vedeme ve spotřebě marihuany a možná ještě i piva.

+4/−1
20.6.2014 18:31

K47a34r12e84l 90K85r36o95u81l35i61k 7609739155644

Naše základní školství kleslo ze 7.místa v roce 89 na cca 50 místo na světě. Současná úroveň středních škol je pro studenty a učitele urážkou jejich inteligence. Maturitu zde dostane každý trouba. Aby ho vyhodili, to se musí snažit - nechodit do školy, na vše kašlat a urážet učitele! Požívání drog není důvodem k vyloučení! Pokud budou střední školy přijímat žáky, kteří neumí číst, psát, malou násobilku a nezapamatují si holou větu, tak o úrovni státních maturit nelze mluvit. Dostat se dříve na střední školu s trojkou byl problém. Dnes může mít žák čtyřky odshora dolů, trojky z chování a školy se o něj poperou. Že přijdou v září s jointem v puse je in. Stát vyhazuje desítky miliónů za vzdělávání tupců. Je třeba je poslat do práce a minimálně třetinu středních škol zrušit! Učitelům pak dát plat alespoň jako německé uklizečce a výsledky z matematiky budou diametrálně lepší. U maturity se pak může zkoušet i středoškolská matematika. Výchova tupého stáda je ale dlouhá léta programem všech stran - jak jinak sehnat své voliče! No a řemeslníky budeme hledat v zahraničí!

+16/−1
20.6.2014 18:25

A31l68e82š 46K39e31d11z16i53o15r 2776231416881

XMáte pravdu..... ovšem pomůže jen změna financování školství;-€;-€;-€

+4/−2
20.6.2014 18:43

K60a32r17e17l 34K58r25o86u16l78i82k 7459239595524

Naše základní školství kleslo ze 7.místa v roce 89 na cca 50 místo na světě. Současná úroveň středních škol je pro studenty a učiteleurážkou jejich inteligence. Maturitu zde dostane každý trouba. Aby ho vyhodili,to se musí snažit - nechodit do školy, na vše kašlat a urážet učitele! Požívánídrog není důvodem k vyloučení! Pokud budou střední školy přijímat žáky, kteříneumí číst, psát, malou násobilku a nezapamatují si holou větu, tak o úrovnistátních maturit nelze mluvit. Dostat se dříve na střední školu s trojkou bylproblém. Dnes může mít žák čtyřky odshora dolů, trojky z chování a školy se oněj poperou. Že přijdou v září s jointem v puse je in. Stát vyhazuje desítky miliónů za vzdělávání tupců. Je třebaje poslat do práce a minimálně třetinu středních škol zrušit! Učitelům pak dátplat alespoň jako německé uklizečce a výsledky z matematiky budou diametrálně lepší. Umaturity se pak může zkoušet i středoškolská matematika. Výchova tupého stádaje ale dlouhá léta programem všech stran - jak jinak sehnat své voliče! No a řemeslníky budeme hledat v zahraničí!;-€Rv

+4/−1
20.6.2014 18:21

V47á60c61l48a27v 52Š97v24i51h44e45l 4281585787229

Já si myslím, že ta maturita se měla nejdříve udělat tak, že se měly zrušit právě ty učební obory s maturitou a nechat jí jenom na gymplech, zdrávkách, obchodkách a techických školách. Jako fáze dvě mělo nastoupit nějaké slučování osnov a definování toho, co by měl maturant umět. Vím, že pan ředitel si chrání svoje zájmy, ale pokud chce mít kuchař stejný stupeň vzdělání jako například člověk s gymplem nebo OA, tak by měl mít v určitych oblastech (čeština, angličtina, společenské vědy) stejný rozsah znalostí. Co se týče té povinné matematiky, tak opravdu nejrozumnější by bylo jí mít podle typů škol. Pokud má někdo jazykový gympl a potom jde studovat třeba na FF nebo práva, tak mu matika k ničemu není

+5/−2
20.6.2014 18:03

J71a93n 17M31o13h54y53l49a 6562499439611

Jestli někdo studuje jazykový gympl, tak by tu matematiku umět měl, proto je to gympl. Jestli je talent na jazyky a ostatní ho nezajímá (třeba právě proto, že chce dělat jen jazyky) pak by měl zamířit na střední jazykovku, ze které se na tu fildu dostane v pohodě taky a matikou, biologií ani chemií ho nikdo buzerovat nebude.

+5/−1
20.6.2014 18:10

V14l63a93d18i50m63í91r 66S26k61o92b70a 7177345911647

Od malička do nich cpou kapitalismus a jsou čím dále tím více blbější ...čím to je že Česko degeneruje

+4/−5
20.6.2014 17:55

M89i22c96h38a36l 65P20o50n15o38c48n16ý 2924215141

Ja nejak nechapu, v cem je problem. Pokud maji gymnazia (teoreticky nelepe pripraveni zaci) "umrtnost" 3,3 procenta, tak mi to pripadne adekvatni. A ze maturitu neudela tretina lidi z uciliste? To se snad dalo cekat.

+3/0
20.6.2014 17:54

A98n82d89r92e60a 56N36o93v63á 8654211946205

problém je v tom, že aby ta učiliště měla "jen" těch 20% úmrtnosti, tak musela jít úroveň maturity tak dolů, že pro gymnazisty ztratila smysl.

0/0
20.6.2014 18:06

J11a45n 23M78o62h87y59l43a 6522149359471

Tady ale souhlasím s ředitelem z článku - maturita by neměla mít extra vysokou úmrtnost, ale ne díky jednoduchosti, ale díky řádné filtraci ze strany učitelů. Bohužel i na mé škole byl k maturitě z fyziky připuštěn třeba student, který ještě měsíc před maturitou nebyl schopen odpovědět na otázku, jakou rychlostí se pohybuje paprsek světla. Když někomu nedojde tohle měsíc před termínem, tak se podle mne prostě nedá hovořit o reálné šanci na prostup. Samozřejmě, u zkoušky těžce neuspěl, ale především se k ní neměl dostat, nakonec to byla větší ostuda než kdyby ho k ní nepustili.

+2/0
20.6.2014 18:14

M52i53c12h22a24l 85P73o15n56o92c86n26ý 2404405181

No ano, to je jasne. Ale ja nechapu, kde je problem s aktualnim nastavenim. Kdyz z gymplu vylitnou u matury 3% a z uciliste 30% to mi pripadne jako adekvatni situace.

Nevim, jak je to ted, ale spis by to chtelo zaridit tak, ze kdo vystuduje uciliste, tak ma vyucni list. Ale muze se rovnou pokusit o maturitu.

+2/0
20.6.2014 18:14

A62n28d42r71e24a 69N10o48v69á 8244691536155

problém s aktuální nastavením je v tom, že maturita mi říká, že gymnazista a středoškolák má státem garantovanou úroveň vzdělání na úrovni číšníka. Výborný stav.

+4/−2
20.6.2014 18:24

F61r69a55n78t64i55š18e13k 33E80l48i79á47š 6897633175576

Jestli někdo chce studovat vejšku, měl by mít maturitu z matematiky, češtiny a z angličtiny.

0/−1
21.6.2014 11:08

D96a47v31i79d 95P25e19t42r 7210776520145

Když je škola vyhodí dříve, dostane méně peněz, tak proč by to dělala. Špatný je systém financování.

+8/−1
20.6.2014 17:24

P42a96v54e42l 67O52d85r46a18z61i83l 6324149397460

Ano, pokud škola pustí k maturitě studenta, který ji nedá, tak jí zpětně seberou dotaci za celé 4 roky.

0/0
23.6.2014 21:45

A92n91t75o78n 46S41p21i27š31á31k 8358657541462

"To je najednou názorů a každý by mohl být ministrem školství..." a vzápětí přispějete tím svým. Proč kritizujete názorovou různorodost, když sám na toto téma přispíváte názorem? Předpokládám, že ministr školství nejste. ;-)

0/0
20.6.2014 17:13

P45e53t77r 65T98o90m82e93k 1470793473

Nic proti názorům, ale dotace hodin na odborné škole a na gymnáziu pro předměty jako matematika nebo český jazyk je diametrálně odlišná. Takže lze těžko chtít po studentech i stejné výsledky. A nebo chceme aby z odborných škol vycházeli diletanti co neumí obor...

+4/0
20.6.2014 16:53

P76a69v48e45l 62Z97a74t66l77o25u49k44a97l 7151719302797

Spíš by z nich neměli chodit absolventi s maturitou ale s výučním listem v případě řemesel a nějakým obdobným certifikátem v případě neřemeslných oborů.

+10/−1
20.6.2014 16:57

P32e20t42r 86T41o10m72e17k 1160663153

Problém je v tom, že se vše změnilo. Škola musí mít schválen plán výuky (ŠVP), nemůže si dělat co chce. Nejsou jak dříve učňovské obory s maturitou, kde žák získal maturitu i výuční list. Dnes když žák neudělá maturitu, tak nemá nic, ani výuční list. Musí potom studovat další rok, aby vůbec něco měl. Pak si na ministerstvu stěžují, že se vzdělávací systém zdražil... Inu koncepce.

+2/0
20.6.2014 17:09

J47a62c98h54y95m 41K68a70v72a80n 1670339598975

Maturita byla vzdy hlavne nejaka uroven matematiky a cestiny.  Pokud skola nemuze casove zaky pripravit, tak by nemeli delat maturitu.

+8/0
20.6.2014 16:57

D75a30n94i18e79l 59M36a70r13t71í36n46e59k 4443693753379

Matematiku kterou clovek do zivota potrebuje ho nauci zakladka a pokud se pak rozhodne ucit se obor kde je matematika druhorada vec a neni tak nutné umět jí líp (treba derivace atd) tak proc by z ni mel maturovat

+1/−7
20.6.2014 16:59

P41e69t29r 25N26e94c48h65a45n11i56c98k63ý 7863816888640

Ty snad ani u statni maturity nejsou. Ale kvadraticka rovnice, rovnobezky a kruznice, to je zaklad. Matematika je dukaz, ze zak umi myslet.

+6/0
20.6.2014 17:03

D76a98n36i17e77l 76M59a37r27t58í81n33e11k 4953533213919

No ja nevim ale kdyz sem prisel na UHK tak tam to brali tak ze derivace a podobny blbosti nas meli naucit uz na stredni.

0/0
20.6.2014 17:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.