Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Moc neúspěšných maturantů? Školy je měly vyhodit už dřív, míní ředitel

Maturity by dopadly lépe, když by k nim školy nepouštěly tolik slabých studentů. V reakci na letošní výsledky, které jsou nejhorší od zavedení státních maturit, to iDNES.cz řekl Jan Štursa, předseda Asociace učňovských zařízení, která sdružuje školy v Moravskoslezském kraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

N88a37t69a15š59a 27H41á57j36k61o96v31á 2211432506375

Nebo mělo již dávno odejít mnoho těch tolik opěvovaných pedagogických proškolených lemplů s patřičným vzděláním!!!!!;-)

0/−1
1.8.2014 19:12

P62a22v96e22l 68F69o84l12t59á23n 4460242514

Nerad bych aby mi dávkovala ve špitále léky "sestřička na zdrávce" která prý nepotřebuje umět matematiku.

0/0
1.8.2014 7:48

P91a27v56e52l 65O97d67r36a11z86i54l 6154359647490

Děláte si steak z očí, drštěk, kližky? Že je to nesmysl? Že na steak se hodí jen některé částí zvířete? Ovšem.

Ale chtít maturitu pro všechny děti je úplně stejný nesmysl.

+1/0
23.6.2014 21:47

A97l11e50n96a 20N46o77v90á 8530627965305

Studenti odborných škol jsou, v porovnání se studenty gymnázií, ve velké nevýhodě. Kromě všeobecných předmětů mají i předměty odborné. Takže místo pěti hodin cizího jazyka týdně mají tři, místo čtyř hodin matematiky dvě, a to ještě ne ve všech ročnících.  Dotace na český jazyk je také mnohem menší. Maturují většinou ze šesti a více předmětů. Rozhodně by maturita na odborné škole měla být jiná než na gymnáziu. Té dnešní se gymnazisté vysmívají.

0/−2
23.6.2014 18:52

P67a84v13e10l 13O93d42r83a69z78i74l 6674779527690

Ona ta maturita jiná je, sama jste to popsala.

Jinak náročnost - v daném předmětá - MUSÍ být totožná, jinak ta zkouška nemá smysl.

0/−2
23.6.2014 21:43

M36a20r19c66e62l43a 29K61u61l22í95š26k40o54v49á 5649979137103

Nechápu, koho prvního napadl tak "debilní" nápad, že CERMAT bude za těžké mil. dělat zkoušky na školách, a ty jejich předlohy.....8-o Do té doby vše klapalo mnoho let a byl klid. Pak se objeví "firma" a je tu takový "bordel" ve zkouškách, že se nedivím, že mnoho žáků neudělá matematiku či jiný předmět.

Každá škola má svoje osnovy a podle nich jede. Žáci mají problém při přechodu na jinou školu /stěhování do jiného města/ a buď jsou pozadu nebo napřed v učení. 

Tento ředitel by měl jít od válu, když řekne, že by se měli vyhodit žáci dřív než dojdou k maturitě, místo toho, aby zatlačil na učitele a ty žáky na tu maturitu pořádně připravil;-€

Zrušila bych CERMAT, ušetří se tím mnoho mil., které se můžou použít na platy učitelům a hlavně vrátit  do původního stavu způsob maturit. Každá škola ať si udělá svojí osnovu maturit jako dřív a vsadím se, že pak nebude takové vysoké % neúspěšných studentů.

Kdyby musel vracet peníze za ty neúspěšné žáky, to by se ředitel činil jinak!! Školy to nijak nemotivuje, když dostávají peníze na "hlavu žáka" ať projde nebo ne. Je jim to jedno, oni vydělají.

0/−3
21.6.2014 13:47

A46n67n26a 83T53v11a40r31ů64ž37k31o75v38á 4421936185648

Paní Kulíšková, vyhazovat žáky během studia, to svědčí o neschopnosti školy něco naučit. Žáci bez sebemenších studijních předpokladů by na střední školy vůbec neměli být přijati. Nevím, jak to bylo ve vašich ročnících, ale v našich se nikdo, kdo měl na ZŠ většinou trojky a plno čtyřek, na střední školu ani neodvážil přihlásit. Dnes se tam však berou běžně. Dokud nebude změněn systém financování, tak není žádná naděje na zlepšení. A ty maturity by měly být rozličné, podle potřeb příslušného oboru. Technici se bez matematiky neobejdou, ale např. umělecké nebo humanitární obory ji určitě v takovém rozsahu nepotřebují.

0/0
2.8.2014 11:42

F43r52a40n66t33i64š50e47k 90E97l25i53á24š 6397193685736

Zrušit odměňování kantorů podle počtu žáků a opět zavést kritérium náročnosti na znalosti a schopnosti.

+2/−1
21.6.2014 11:04

V51l32a67d93i35m23í61r 12P96r95o33k89e29š 8867976600401

To se lehce řekne, že školy tyto slabé studenty neměli k maturitám připustit. Ale zkuste se vžít do role ředitele takové maturitní školy, který by tak učinil a nepustil k maturitě třeba 10 nebo více studentů. Od dalšího školního roku by poté neměli koho v prvních ročnících učit, neboť rodiče by své děti na školu, kde se hledí na kvalitu výuky a ne jen na to, aby maturitu udělali všichni,  nedali a raději si najdou takovou školu, kde byli všichni "čtvrťáci" k maturitě puštěni a nikdo u maturity nepropadl. A v tom to je proč raději ředitelé maturitních škol si stěžují na moc přísné maturity, neboť je především více zajímá financování jejich školy, než kvalita jejich absolventů.

+3/0
21.6.2014 11:03

J10i64ř59í 69J79e44z60d42i15n20s42k16ý 8218232913659

Už teď je úroveň matematiky výsměchem! A oni by ji ještě snižovali?

+5/0
20.6.2014 23:38

J69a68r51o84s96l49a26v 26B15a30b66e53l 8243118771375

To je pěkné, když se i pod článkem o maturitách vyskytují perly typu "by jsme" nebo chyby ve shodě přísudku s podmětem. Čárky ve větě nejsou důležité, velká písmena jakbysmet...:-)

+3/0
20.6.2014 22:59

F54r63a97n19t14i23š81e52k 33E42l91i17á50š 6697903835206

Novináři jsou vesměs pologramotní

0/0
21.6.2014 10:58

M96i63l27o38u18š 55K13n25o42t52e73k 4234933882901

Čtěte pozorněji: nikoliv v článku, ale pod článkem, neboli v diskusi.

+1/0
21.6.2014 11:57

V19a63š77e65k 59Ř93í55h64a 2543693428732

až na poslední reakci plně souhlasím.

+1/0
20.6.2014 22:11

H16o34n19z63a 60P75i69t13á13k 7241192

Pane rediteli a co kdyby na nastavbu chodili jen opravdu ti nejlepsi z ucnovskeho oboru? Ten hon po papiru je dnes hroznej. V cem truhlar s maturitou lepsi nez s vyucnim listem?

+4/0
20.6.2014 22:10

V26a54š52e16k 87Ř79í39h77a 2193483138252

Malej příklad Průmyslovák za studia truhlařiny absolvuje 6-10 hodin týdně konstrukčního kreslení, 8-16 technologie  programování plánování výroby atd. a cca 8 hodin týdně v dílnách. učeň absolvuje průměrně 20hodin týdně v dílnách. Odtud je vám doufám jasné jaký je rozdíl mezi Průmyslovákem a učněm.

0/0
20.6.2014 22:17

P41a15v23e27l 60B13ř17e62z83i48n22a 2394184189428

Tak ještě jednou a trochu jinak: "V čem je truhlář (zedník, instalatér...) s maturitou lepší než ten bez maturity?

+2/0
20.6.2014 23:24

F19r62a27n28t86i15š49e67k 49E14l51i49á76š 6737403635636

Naprosto v ničem. Maturita je oprávnění ke studiu vysoké školy.

+1/0
21.6.2014 11:06

J67o30s93e32f 54D62u51š52e10k 1166564418164

Jen tak na okraj.Bavíme se o maturitě z " počtů " a ne z matematiky.Matematika začíná ve 4.ročníku některých gymnázií a na VŠ.

+3/−1
20.6.2014 22:03

V39a76š78e71k 95Ř67í56h30a 2833373358642

Tak možná by jste se divil, ale látka derivace a lokálního minima (maxima) se bere již na nižších ročnících SPŠ stavebních a to hlavně v oboru stavební mechaniky.:-)

+1/0
20.6.2014 22:20

F54r76a55n61t67i84š19e18k 57E74l50i86á48š 6867173645766

To byste se divil, ale nemáte vůbec pravdu. Ve stavební mechanice se student stavební průmyslovky nedozví ani slovo o lokálních extrémech. V matematice byl diferenciální počet až ve čtvrťáku. Dnes, díky RVP, už není.

0/0
20.6.2014 22:34

D44a15v43i20d 18P97e21t72r 7960126430945

Měli jsme diferenciální a integrální počet ve 3. a 4. ročníku průmyslovky, včetně průběhu funkcí. Na dnešní maturitě jsou hlavně příklady ze ZŠ z 26 jsou tak 2-3 příklady střední školy.

0/0
21.6.2014 6:23

F16r47a46n65t95i88š17e73k 95E47l48i71á31š 6977813115386

Tak to ano. Na stavební průmce se učil diferenciální a integrální počet v matice ve čtvrťáku do doby před současnou "kurikulární" reformou, zavedenou paní Buzkovou. Před zrušením osnov.

0/0
21.6.2014 11:02

M83i57k80u48l64á17š 92L30é31v43y 5682575504931

Školství je jenom jedna z oblastí, kterou totálně zlikvidoval systém po převratu v 89. roce. Taková degradace školství není žádná náhoda, na co polistopadové vlády šáhly, tam víc tráva neroste (leda tak tráva co hulí mladí)

+8/−1
20.6.2014 19:13

K86a17r73o62l67i12n50a 81K90r28á56t12k47á 4663938484852

Nedělejte si kdovíjaké iluze, že socialistické školství bylo nějaká bomba. Leccos souvisí s tím, že letos bylo v maturitním ročníku (populačním) cca. 85 tisíc osob, ale na vysokých školách se otvírá okolo 110 tis. míst - takže na vysokou může kdejaký pologramota, a protože stát platí za studenta, tak nelze ty pologramoty vyházet, nebo by to vyučující schytali od šéfstva, no a kdo se nechá vyhodit z práce pro nepříliš silné ideály.

Kvalita škol a studentů by se zvedla, kdyby se prostě omezil počet míst na školách.

No, a taky tu nastala představa, že manuální práce je cosi fuj (jestli je to reakce na socialistickou adoraci dělnictva, si netroufám tvrdit, ale nevylučovala bych to), takže rodiče se snaží děcka cpát na ty různé střední podnikatelské a gymnázia, co jsou gymnázii jen podle jména. A to u představy, že z mladýho bude ouřada, bude mít teplou proprděnou židličku a neušpiní se a vůbec bude mít snadný život. Fskutečnosťy by si možná dotyčný lépe a radostněji zarobil, kdyby se vyučil ševcem nebo pasířem, protože dobří řemeslníci jsou vzácní.

Samozřejmě, školství je dlouhodobě podfinancované a chybí mu jakákoli koncepce - za těch komančů byla ta drobná povrchní výhoda, že bylo přesně nalajnované, co a jak se má učit, koncepce byla prefabrikovaná a do značné míry nevyhovující, ale přehledná, to zas jo.

No, a zas tak špatně nám není, soudruhu.

+2/−5
20.6.2014 20:17

J98i39n70d68ř27i85c24h 67Š81k38o71p74e66k 4725141480965

holt když jde na maturitní obor člověk pomalu, co měl na základce čtyřky, tak se divím, že % neúspěšných není větší

+7/0
20.6.2014 19:13

I53v83a 23K33r28i42s35t43o74f88o30v18á 7145553622362

Co měl čtyřky? Má a ne jednu. Dokonce jim nevadí kule v osmičce.

+2/0
20.6.2014 19:20

K94a81r57e20l 32K27r89o87u47l10i30k 7219199255604

Svět se po revoluci bál našich techniků a řemeslníků. Dnes se nám směje! My už nemáme lidi ani do do montoven a skladů! Ale vedeme ve spotřebě marihuany a možná ještě i piva.

+4/−1
20.6.2014 18:31

K83a97r98e68l 50K63r71o75u20l38i43k 7829209345464

Naše základní školství kleslo ze 7.místa v roce 89 na cca 50 místo na světě. Současná úroveň středních škol je pro studenty a učitele urážkou jejich inteligence. Maturitu zde dostane každý trouba. Aby ho vyhodili, to se musí snažit - nechodit do školy, na vše kašlat a urážet učitele! Požívání drog není důvodem k vyloučení! Pokud budou střední školy přijímat žáky, kteří neumí číst, psát, malou násobilku a nezapamatují si holou větu, tak o úrovni státních maturit nelze mluvit. Dostat se dříve na střední školu s trojkou byl problém. Dnes může mít žák čtyřky odshora dolů, trojky z chování a školy se o něj poperou. Že přijdou v září s jointem v puse je in. Stát vyhazuje desítky miliónů za vzdělávání tupců. Je třeba je poslat do práce a minimálně třetinu středních škol zrušit! Učitelům pak dát plat alespoň jako německé uklizečce a výsledky z matematiky budou diametrálně lepší. U maturity se pak může zkoušet i středoškolská matematika. Výchova tupého stáda je ale dlouhá léta programem všech stran - jak jinak sehnat své voliče! No a řemeslníky budeme hledat v zahraničí!

+16/−1
20.6.2014 18:25

A73l34e26š 22K40e77d31z89i85o30r 2656331446801

XMáte pravdu..... ovšem pomůže jen změna financování školství;-€;-€;-€

+4/−2
20.6.2014 18:43

K42a14r32e64l 72K69r33o16u56l92i85k 7409199815104

Naše základní školství kleslo ze 7.místa v roce 89 na cca 50 místo na světě. Současná úroveň středních škol je pro studenty a učiteleurážkou jejich inteligence. Maturitu zde dostane každý trouba. Aby ho vyhodili,to se musí snažit - nechodit do školy, na vše kašlat a urážet učitele! Požívánídrog není důvodem k vyloučení! Pokud budou střední školy přijímat žáky, kteříneumí číst, psát, malou násobilku a nezapamatují si holou větu, tak o úrovnistátních maturit nelze mluvit. Dostat se dříve na střední školu s trojkou bylproblém. Dnes může mít žák čtyřky odshora dolů, trojky z chování a školy se oněj poperou. Že přijdou v září s jointem v puse je in. Stát vyhazuje desítky miliónů za vzdělávání tupců. Je třebaje poslat do práce a minimálně třetinu středních škol zrušit! Učitelům pak dátplat alespoň jako německé uklizečce a výsledky z matematiky budou diametrálně lepší. Umaturity se pak může zkoušet i středoškolská matematika. Výchova tupého stádaje ale dlouhá léta programem všech stran - jak jinak sehnat své voliče! No a řemeslníky budeme hledat v zahraničí!;-€Rv

+4/−1
20.6.2014 18:21

V83á16c76l22a63v 56Š85v92i13h30e15l 4751185817299

Já si myslím, že ta maturita se měla nejdříve udělat tak, že se měly zrušit právě ty učební obory s maturitou a nechat jí jenom na gymplech, zdrávkách, obchodkách a techických školách. Jako fáze dvě mělo nastoupit nějaké slučování osnov a definování toho, co by měl maturant umět. Vím, že pan ředitel si chrání svoje zájmy, ale pokud chce mít kuchař stejný stupeň vzdělání jako například člověk s gymplem nebo OA, tak by měl mít v určitych oblastech (čeština, angličtina, společenské vědy) stejný rozsah znalostí. Co se týče té povinné matematiky, tak opravdu nejrozumnější by bylo jí mít podle typů škol. Pokud má někdo jazykový gympl a potom jde studovat třeba na FF nebo práva, tak mu matika k ničemu není

+5/−2
20.6.2014 18:03

J96a48n 40M38o94h38y60l55a 6612759499281

Jestli někdo studuje jazykový gympl, tak by tu matematiku umět měl, proto je to gympl. Jestli je talent na jazyky a ostatní ho nezajímá (třeba právě proto, že chce dělat jen jazyky) pak by měl zamířit na střední jazykovku, ze které se na tu fildu dostane v pohodě taky a matikou, biologií ani chemií ho nikdo buzerovat nebude.

+5/−1
20.6.2014 18:10

V68l28a53d46i22m18í85r 35S81k27o67b67a 7777575451707

Od malička do nich cpou kapitalismus a jsou čím dále tím více blbější ...čím to je že Česko degeneruje

+4/−5
20.6.2014 17:55

M69i49c28h40a47l 21P66o42n70o50c71n98ý 2544545311

Ja nejak nechapu, v cem je problem. Pokud maji gymnazia (teoreticky nelepe pripraveni zaci) "umrtnost" 3,3 procenta, tak mi to pripadne adekvatni. A ze maturitu neudela tretina lidi z uciliste? To se snad dalo cekat.

+3/0
20.6.2014 17:54

A60n86d17r67e33a 84N75o68v62á 8104951926255

problém je v tom, že aby ta učiliště měla "jen" těch 20% úmrtnosti, tak musela jít úroveň maturity tak dolů, že pro gymnazisty ztratila smysl.

0/0
20.6.2014 18:06

J31a72n 69M26o80h25y83l90a 6352319869311

Tady ale souhlasím s ředitelem z článku - maturita by neměla mít extra vysokou úmrtnost, ale ne díky jednoduchosti, ale díky řádné filtraci ze strany učitelů. Bohužel i na mé škole byl k maturitě z fyziky připuštěn třeba student, který ještě měsíc před maturitou nebyl schopen odpovědět na otázku, jakou rychlostí se pohybuje paprsek světla. Když někomu nedojde tohle měsíc před termínem, tak se podle mne prostě nedá hovořit o reálné šanci na prostup. Samozřejmě, u zkoušky těžce neuspěl, ale především se k ní neměl dostat, nakonec to byla větší ostuda než kdyby ho k ní nepustili.

+2/0
20.6.2014 18:14

M17i86c13h50a66l 24P36o36n71o45c17n89ý 2504765471

No ano, to je jasne. Ale ja nechapu, kde je problem s aktualnim nastavenim. Kdyz z gymplu vylitnou u matury 3% a z uciliste 30% to mi pripadne jako adekvatni situace.

Nevim, jak je to ted, ale spis by to chtelo zaridit tak, ze kdo vystuduje uciliste, tak ma vyucni list. Ale muze se rovnou pokusit o maturitu.

+2/0
20.6.2014 18:14

A84n72d58r76e47a 24N72o27v49á 8774111816735

problém s aktuální nastavením je v tom, že maturita mi říká, že gymnazista a středoškolák má státem garantovanou úroveň vzdělání na úrovni číšníka. Výborný stav.

+4/−2
20.6.2014 18:24

F38r46a68n61t84i79š12e76k 88E64l22i42á81š 6657883585366

Jestli někdo chce studovat vejšku, měl by mít maturitu z matematiky, češtiny a z angličtiny.

0/−1
21.6.2014 11:08

D62a35v39i47d 46P16e61t71r 7200826910235

Když je škola vyhodí dříve, dostane méně peněz, tak proč by to dělala. Špatný je systém financování.

+8/−1
20.6.2014 17:24

P85a11v88e22l 54O61d42r98a47z38i64l 6964449177830

Ano, pokud škola pustí k maturitě studenta, který ji nedá, tak jí zpětně seberou dotaci za celé 4 roky.

0/0
23.6.2014 21:45

A92n64t14o42n 17S38p89i50š48á55k 8448907101622

"To je najednou názorů a každý by mohl být ministrem školství..." a vzápětí přispějete tím svým. Proč kritizujete názorovou různorodost, když sám na toto téma přispíváte názorem? Předpokládám, že ministr školství nejste. ;-)

0/0
20.6.2014 17:13

P98e23t69r 28T84o75m78e20k 1530683203

Nic proti názorům, ale dotace hodin na odborné škole a na gymnáziu pro předměty jako matematika nebo český jazyk je diametrálně odlišná. Takže lze těžko chtít po studentech i stejné výsledky. A nebo chceme aby z odborných škol vycházeli diletanti co neumí obor...

+4/0
20.6.2014 16:53

P36a25v37e24l 96Z73a50t11l97o77u77k55a78l 7591159572217

Spíš by z nich neměli chodit absolventi s maturitou ale s výučním listem v případě řemesel a nějakým obdobným certifikátem v případě neřemeslných oborů.

+10/−1
20.6.2014 16:57

P47e73t98r 27T51o97m84e39k 1510363253

Problém je v tom, že se vše změnilo. Škola musí mít schválen plán výuky (ŠVP), nemůže si dělat co chce. Nejsou jak dříve učňovské obory s maturitou, kde žák získal maturitu i výuční list. Dnes když žák neudělá maturitu, tak nemá nic, ani výuční list. Musí potom studovat další rok, aby vůbec něco měl. Pak si na ministerstvu stěžují, že se vzdělávací systém zdražil... Inu koncepce.

+2/0
20.6.2014 17:09

J32a17c24h53y59m 72K95a11v73a23n 1330589698495

Maturita byla vzdy hlavne nejaka uroven matematiky a cestiny.  Pokud skola nemuze casove zaky pripravit, tak by nemeli delat maturitu.

+8/0
20.6.2014 16:57

D97a63n30i44e23l 49M34a69r31t98í15n93e20k 4193733383389

Matematiku kterou clovek do zivota potrebuje ho nauci zakladka a pokud se pak rozhodne ucit se obor kde je matematika druhorada vec a neni tak nutné umět jí líp (treba derivace atd) tak proc by z ni mel maturovat

+1/−7
20.6.2014 16:59

P66e32t23r 85N75e69c63h11a28n85i18c56k46ý 7343506508560

Ty snad ani u statni maturity nejsou. Ale kvadraticka rovnice, rovnobezky a kruznice, to je zaklad. Matematika je dukaz, ze zak umi myslet.

+6/0
20.6.2014 17:03

D12a10n31i19e17l 23M75a96r47t92í54n54e78k 4843903103839

No ja nevim ale kdyz sem prisel na UHK tak tam to brali tak ze derivace a podobny blbosti nas meli naucit uz na stredni.

0/0
20.6.2014 17:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.