Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Moc neúspěšných maturantů? Školy je měly vyhodit už dřív, míní ředitel

Maturity by dopadly lépe, když by k nim školy nepouštěly tolik slabých studentů. V reakci na letošní výsledky, které jsou nejhorší od zavedení státních maturit, to iDNES.cz řekl Jan Štursa, předseda Asociace učňovských zařízení, která sdružuje školy v Moravskoslezském kraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

N63a70t43a64š69a 44H76á63j86k51o26v19á 2821932466505

Nebo mělo již dávno odejít mnoho těch tolik opěvovaných pedagogických proškolených lemplů s patřičným vzděláním!!!!!;-)

0/−1
1.8.2014 19:12

P46a36v19e74l 19F37o40l47t65á18n 4740592314

Nerad bych aby mi dávkovala ve špitále léky "sestřička na zdrávce" která prý nepotřebuje umět matematiku.

0/0
1.8.2014 7:48

P64a11v82e78l 41O70d94r13a80z44i39l 6764149417920

Děláte si steak z očí, drštěk, kližky? Že je to nesmysl? Že na steak se hodí jen některé částí zvířete? Ovšem.

Ale chtít maturitu pro všechny děti je úplně stejný nesmysl.

+1/0
23.6.2014 21:47

A63l54e60n77a 29N17o68v61á 8500297445255

Studenti odborných škol jsou, v porovnání se studenty gymnázií, ve velké nevýhodě. Kromě všeobecných předmětů mají i předměty odborné. Takže místo pěti hodin cizího jazyka týdně mají tři, místo čtyř hodin matematiky dvě, a to ještě ne ve všech ročnících.  Dotace na český jazyk je také mnohem menší. Maturují většinou ze šesti a více předmětů. Rozhodně by maturita na odborné škole měla být jiná než na gymnáziu. Té dnešní se gymnazisté vysmívají.

0/−2
23.6.2014 18:52

P15a35v88e20l 22O21d62r14a72z83i47l 6874909657160

Ona ta maturita jiná je, sama jste to popsala.

Jinak náročnost - v daném předmětá - MUSÍ být totožná, jinak ta zkouška nemá smysl.

0/−2
23.6.2014 21:43

M17a58r15c42e25l72a 85K85u86l87í67š90k68o24v81á 5489639367453

Nechápu, koho prvního napadl tak "debilní" nápad, že CERMAT bude za těžké mil. dělat zkoušky na školách, a ty jejich předlohy.....8-o Do té doby vše klapalo mnoho let a byl klid. Pak se objeví "firma" a je tu takový "bordel" ve zkouškách, že se nedivím, že mnoho žáků neudělá matematiku či jiný předmět.

Každá škola má svoje osnovy a podle nich jede. Žáci mají problém při přechodu na jinou školu /stěhování do jiného města/ a buď jsou pozadu nebo napřed v učení. 

Tento ředitel by měl jít od válu, když řekne, že by se měli vyhodit žáci dřív než dojdou k maturitě, místo toho, aby zatlačil na učitele a ty žáky na tu maturitu pořádně připravil;-€

Zrušila bych CERMAT, ušetří se tím mnoho mil., které se můžou použít na platy učitelům a hlavně vrátit  do původního stavu způsob maturit. Každá škola ať si udělá svojí osnovu maturit jako dřív a vsadím se, že pak nebude takové vysoké % neúspěšných studentů.

Kdyby musel vracet peníze za ty neúspěšné žáky, to by se ředitel činil jinak!! Školy to nijak nemotivuje, když dostávají peníze na "hlavu žáka" ať projde nebo ne. Je jim to jedno, oni vydělají.

0/−3
21.6.2014 13:47

A15n92n67a 33T76v72a41r56ů54ž75k62o94v71á 4221576625288

Paní Kulíšková, vyhazovat žáky během studia, to svědčí o neschopnosti školy něco naučit. Žáci bez sebemenších studijních předpokladů by na střední školy vůbec neměli být přijati. Nevím, jak to bylo ve vašich ročnících, ale v našich se nikdo, kdo měl na ZŠ většinou trojky a plno čtyřek, na střední školu ani neodvážil přihlásit. Dnes se tam však berou běžně. Dokud nebude změněn systém financování, tak není žádná naděje na zlepšení. A ty maturity by měly být rozličné, podle potřeb příslušného oboru. Technici se bez matematiky neobejdou, ale např. umělecké nebo humanitární obory ji určitě v takovém rozsahu nepotřebují.

0/0
2.8.2014 11:42

F34r55a57n38t27i46š31e28k 53E96l79i64á18š 6577123815966

Zrušit odměňování kantorů podle počtu žáků a opět zavést kritérium náročnosti na znalosti a schopnosti.

+2/−1
21.6.2014 11:04

V97l81a40d84i73m85í69r 95P32r90o25k75e19š 8377506880361

To se lehce řekne, že školy tyto slabé studenty neměli k maturitám připustit. Ale zkuste se vžít do role ředitele takové maturitní školy, který by tak učinil a nepustil k maturitě třeba 10 nebo více studentů. Od dalšího školního roku by poté neměli koho v prvních ročnících učit, neboť rodiče by své děti na školu, kde se hledí na kvalitu výuky a ne jen na to, aby maturitu udělali všichni,  nedali a raději si najdou takovou školu, kde byli všichni "čtvrťáci" k maturitě puštěni a nikdo u maturity nepropadl. A v tom to je proč raději ředitelé maturitních škol si stěžují na moc přísné maturity, neboť je především více zajímá financování jejich školy, než kvalita jejich absolventů.

+3/0
21.6.2014 11:03

J89i35ř18í 98J83e73z24d36i95n17s32k98ý 8528932653969

Už teď je úroveň matematiky výsměchem! A oni by ji ještě snižovali?

+5/0
20.6.2014 23:38

J88a81r72o87s42l63a58v 35B46a12b69e22l 8893138171535

To je pěkné, když se i pod článkem o maturitách vyskytují perly typu "by jsme" nebo chyby ve shodě přísudku s podmětem. Čárky ve větě nejsou důležité, velká písmena jakbysmet...:-)

+3/0
20.6.2014 22:59

F74r81a49n13t97i33š83e55k 43E77l51i86á27š 6127663925356

Novináři jsou vesměs pologramotní

0/0
21.6.2014 10:58

M93i46l49o17u34š 76K63n87o15t38e70k 4824213282521

Čtěte pozorněji: nikoliv v článku, ale pod článkem, neboli v diskusi.

+1/0
21.6.2014 11:57

V42a49š58e48k 95Ř41í23h43a 2473933468552

až na poslední reakci plně souhlasím.

+1/0
20.6.2014 22:11

H46o56n68z52a 76P75i75t50á94k 7821752

Pane rediteli a co kdyby na nastavbu chodili jen opravdu ti nejlepsi z ucnovskeho oboru? Ten hon po papiru je dnes hroznej. V cem truhlar s maturitou lepsi nez s vyucnim listem?

+4/0
20.6.2014 22:10

V20a93š43e73k 36Ř49í71h37a 2903453118372

Malej příklad Průmyslovák za studia truhlařiny absolvuje 6-10 hodin týdně konstrukčního kreslení, 8-16 technologie  programování plánování výroby atd. a cca 8 hodin týdně v dílnách. učeň absolvuje průměrně 20hodin týdně v dílnách. Odtud je vám doufám jasné jaký je rozdíl mezi Průmyslovákem a učněm.

0/0
20.6.2014 22:17

P78a16v34e79l 90B56ř51e12z60i87n30a 2944444389628

Tak ještě jednou a trochu jinak: "V čem je truhlář (zedník, instalatér...) s maturitou lepší než ten bez maturity?

+2/0
20.6.2014 23:24

F94r41a25n44t75i31š55e25k 73E68l90i50á16š 6557583455286

Naprosto v ničem. Maturita je oprávnění ke studiu vysoké školy.

+1/0
21.6.2014 11:06

J66o50s44e72f 84D29u33š48e43k 1946554258584

Jen tak na okraj.Bavíme se o maturitě z " počtů " a ne z matematiky.Matematika začíná ve 4.ročníku některých gymnázií a na VŠ.

+3/−1
20.6.2014 22:03

V14a21š41e18k 56Ř91í24h23a 2543213148462

Tak možná by jste se divil, ale látka derivace a lokálního minima (maxima) se bere již na nižších ročnících SPŠ stavebních a to hlavně v oboru stavební mechaniky.:-)

+1/0
20.6.2014 22:20

F42r38a83n10t91i65š42e30k 78E59l71i52á43š 6707923805496

To byste se divil, ale nemáte vůbec pravdu. Ve stavební mechanice se student stavební průmyslovky nedozví ani slovo o lokálních extrémech. V matematice byl diferenciální počet až ve čtvrťáku. Dnes, díky RVP, už není.

0/0
20.6.2014 22:34

D29a15v96i21d 62P37e82t93r 7240406440905

Měli jsme diferenciální a integrální počet ve 3. a 4. ročníku průmyslovky, včetně průběhu funkcí. Na dnešní maturitě jsou hlavně příklady ze ZŠ z 26 jsou tak 2-3 příklady střední školy.

0/0
21.6.2014 6:23

F17r62a13n11t43i10š28e41k 81E11l74i75á64š 6867603775696

Tak to ano. Na stavební průmce se učil diferenciální a integrální počet v matice ve čtvrťáku do doby před současnou "kurikulární" reformou, zavedenou paní Buzkovou. Před zrušením osnov.

0/0
21.6.2014 11:02

M25i74k52u94l18á57š 98L50é19v58y 5442695684561

Školství je jenom jedna z oblastí, kterou totálně zlikvidoval systém po převratu v 89. roce. Taková degradace školství není žádná náhoda, na co polistopadové vlády šáhly, tam víc tráva neroste (leda tak tráva co hulí mladí)

+8/−1
20.6.2014 19:13

K74a35r66o74l58i37n51a 24K39r20á79t73k52á 4493198594832

Nedělejte si kdovíjaké iluze, že socialistické školství bylo nějaká bomba. Leccos souvisí s tím, že letos bylo v maturitním ročníku (populačním) cca. 85 tisíc osob, ale na vysokých školách se otvírá okolo 110 tis. míst - takže na vysokou může kdejaký pologramota, a protože stát platí za studenta, tak nelze ty pologramoty vyházet, nebo by to vyučující schytali od šéfstva, no a kdo se nechá vyhodit z práce pro nepříliš silné ideály.

Kvalita škol a studentů by se zvedla, kdyby se prostě omezil počet míst na školách.

No, a taky tu nastala představa, že manuální práce je cosi fuj (jestli je to reakce na socialistickou adoraci dělnictva, si netroufám tvrdit, ale nevylučovala bych to), takže rodiče se snaží děcka cpát na ty různé střední podnikatelské a gymnázia, co jsou gymnázii jen podle jména. A to u představy, že z mladýho bude ouřada, bude mít teplou proprděnou židličku a neušpiní se a vůbec bude mít snadný život. Fskutečnosťy by si možná dotyčný lépe a radostněji zarobil, kdyby se vyučil ševcem nebo pasířem, protože dobří řemeslníci jsou vzácní.

Samozřejmě, školství je dlouhodobě podfinancované a chybí mu jakákoli koncepce - za těch komančů byla ta drobná povrchní výhoda, že bylo přesně nalajnované, co a jak se má učit, koncepce byla prefabrikovaná a do značné míry nevyhovující, ale přehledná, to zas jo.

No, a zas tak špatně nám není, soudruhu.

+2/−5
20.6.2014 20:17

J66i67n28d70ř45i36c42h 17Š22k93o51p97e40k 4595831170745

holt když jde na maturitní obor člověk pomalu, co měl na základce čtyřky, tak se divím, že % neúspěšných není větší

+7/0
20.6.2014 19:13

I17v10a 16K58r18i63s39t14o93f77o51v67á 7475493652512

Co měl čtyřky? Má a ne jednu. Dokonce jim nevadí kule v osmičce.

+2/0
20.6.2014 19:20

K90a26r97e32l 30K42r28o54u80l16i38k 7219639555134

Svět se po revoluci bál našich techniků a řemeslníků. Dnes se nám směje! My už nemáme lidi ani do do montoven a skladů! Ale vedeme ve spotřebě marihuany a možná ještě i piva.

+4/−1
20.6.2014 18:31

K15a65r51e43l 60K50r30o37u62l33i92k 7939679935674

Naše základní školství kleslo ze 7.místa v roce 89 na cca 50 místo na světě. Současná úroveň středních škol je pro studenty a učitele urážkou jejich inteligence. Maturitu zde dostane každý trouba. Aby ho vyhodili, to se musí snažit - nechodit do školy, na vše kašlat a urážet učitele! Požívání drog není důvodem k vyloučení! Pokud budou střední školy přijímat žáky, kteří neumí číst, psát, malou násobilku a nezapamatují si holou větu, tak o úrovni státních maturit nelze mluvit. Dostat se dříve na střední školu s trojkou byl problém. Dnes může mít žák čtyřky odshora dolů, trojky z chování a školy se o něj poperou. Že přijdou v září s jointem v puse je in. Stát vyhazuje desítky miliónů za vzdělávání tupců. Je třeba je poslat do práce a minimálně třetinu středních škol zrušit! Učitelům pak dát plat alespoň jako německé uklizečce a výsledky z matematiky budou diametrálně lepší. U maturity se pak může zkoušet i středoškolská matematika. Výchova tupého stáda je ale dlouhá léta programem všech stran - jak jinak sehnat své voliče! No a řemeslníky budeme hledat v zahraničí!

+16/−1
20.6.2014 18:25

A55l52e60š 81K41e36d62z74i56o62r 2296101296961

XMáte pravdu..... ovšem pomůže jen změna financování školství;-€;-€;-€

+4/−2
20.6.2014 18:43

K98a83r11e88l 21K98r34o86u97l45i23k 7379919155384

Naše základní školství kleslo ze 7.místa v roce 89 na cca 50 místo na světě. Současná úroveň středních škol je pro studenty a učiteleurážkou jejich inteligence. Maturitu zde dostane každý trouba. Aby ho vyhodili,to se musí snažit - nechodit do školy, na vše kašlat a urážet učitele! Požívánídrog není důvodem k vyloučení! Pokud budou střední školy přijímat žáky, kteříneumí číst, psát, malou násobilku a nezapamatují si holou větu, tak o úrovnistátních maturit nelze mluvit. Dostat se dříve na střední školu s trojkou bylproblém. Dnes může mít žák čtyřky odshora dolů, trojky z chování a školy se oněj poperou. Že přijdou v září s jointem v puse je in. Stát vyhazuje desítky miliónů za vzdělávání tupců. Je třebaje poslat do práce a minimálně třetinu středních škol zrušit! Učitelům pak dátplat alespoň jako německé uklizečce a výsledky z matematiky budou diametrálně lepší. Umaturity se pak může zkoušet i středoškolská matematika. Výchova tupého stádaje ale dlouhá léta programem všech stran - jak jinak sehnat své voliče! No a řemeslníky budeme hledat v zahraničí!;-€Rv

+4/−1
20.6.2014 18:21

V61á47c60l97a37v 54Š56v79i36h91e38l 4571135327429

Já si myslím, že ta maturita se měla nejdříve udělat tak, že se měly zrušit právě ty učební obory s maturitou a nechat jí jenom na gymplech, zdrávkách, obchodkách a techických školách. Jako fáze dvě mělo nastoupit nějaké slučování osnov a definování toho, co by měl maturant umět. Vím, že pan ředitel si chrání svoje zájmy, ale pokud chce mít kuchař stejný stupeň vzdělání jako například člověk s gymplem nebo OA, tak by měl mít v určitych oblastech (čeština, angličtina, společenské vědy) stejný rozsah znalostí. Co se týče té povinné matematiky, tak opravdu nejrozumnější by bylo jí mít podle typů škol. Pokud má někdo jazykový gympl a potom jde studovat třeba na FF nebo práva, tak mu matika k ničemu není

+5/−2
20.6.2014 18:03

J40a53n 31M53o61h44y80l93a 6432179689191

Jestli někdo studuje jazykový gympl, tak by tu matematiku umět měl, proto je to gympl. Jestli je talent na jazyky a ostatní ho nezajímá (třeba právě proto, že chce dělat jen jazyky) pak by měl zamířit na střední jazykovku, ze které se na tu fildu dostane v pohodě taky a matikou, biologií ani chemií ho nikdo buzerovat nebude.

+5/−1
20.6.2014 18:10

V38l33a89d35i97m11í36r 95S63k91o54b72a 7267715901727

Od malička do nich cpou kapitalismus a jsou čím dále tím více blbější ...čím to je že Česko degeneruje

+4/−5
20.6.2014 17:55

M40i18c76h90a56l 53P24o69n74o57c34n43ý 2284395901

Ja nejak nechapu, v cem je problem. Pokud maji gymnazia (teoreticky nelepe pripraveni zaci) "umrtnost" 3,3 procenta, tak mi to pripadne adekvatni. A ze maturitu neudela tretina lidi z uciliste? To se snad dalo cekat.

+3/0
20.6.2014 17:54

A87n97d31r66e54a 38N90o11v61á 8484391876675

problém je v tom, že aby ta učiliště měla "jen" těch 20% úmrtnosti, tak musela jít úroveň maturity tak dolů, že pro gymnazisty ztratila smysl.

0/0
20.6.2014 18:06

J37a58n 61M88o13h72y26l51a 6592249949671

Tady ale souhlasím s ředitelem z článku - maturita by neměla mít extra vysokou úmrtnost, ale ne díky jednoduchosti, ale díky řádné filtraci ze strany učitelů. Bohužel i na mé škole byl k maturitě z fyziky připuštěn třeba student, který ještě měsíc před maturitou nebyl schopen odpovědět na otázku, jakou rychlostí se pohybuje paprsek světla. Když někomu nedojde tohle měsíc před termínem, tak se podle mne prostě nedá hovořit o reálné šanci na prostup. Samozřejmě, u zkoušky těžce neuspěl, ale především se k ní neměl dostat, nakonec to byla větší ostuda než kdyby ho k ní nepustili.

+2/0
20.6.2014 18:14

M57i42c11h63a82l 96P14o75n92o32c16n71ý 2424105701

No ano, to je jasne. Ale ja nechapu, kde je problem s aktualnim nastavenim. Kdyz z gymplu vylitnou u matury 3% a z uciliste 30% to mi pripadne jako adekvatni situace.

Nevim, jak je to ted, ale spis by to chtelo zaridit tak, ze kdo vystuduje uciliste, tak ma vyucni list. Ale muze se rovnou pokusit o maturitu.

+2/0
20.6.2014 18:14

A77n69d46r12e88a 26N64o18v85á 8534611266755

problém s aktuální nastavením je v tom, že maturita mi říká, že gymnazista a středoškolák má státem garantovanou úroveň vzdělání na úrovni číšníka. Výborný stav.

+4/−2
20.6.2014 18:24

F78r75a92n39t72i34š52e74k 17E14l57i71á46š 6657603655256

Jestli někdo chce studovat vejšku, měl by mít maturitu z matematiky, češtiny a z angličtiny.

0/−1
21.6.2014 11:08

D61a27v34i12d 79P48e70t97r 7400596710875

Když je škola vyhodí dříve, dostane méně peněz, tak proč by to dělala. Špatný je systém financování.

+8/−1
20.6.2014 17:24

P49a46v17e27l 37O82d62r58a80z28i67l 6914669307960

Ano, pokud škola pustí k maturitě studenta, který ji nedá, tak jí zpětně seberou dotaci za celé 4 roky.

0/0
23.6.2014 21:45

A10n46t37o60n 48S55p67i28š58á46k 8368187771612

"To je najednou názorů a každý by mohl být ministrem školství..." a vzápětí přispějete tím svým. Proč kritizujete názorovou různorodost, když sám na toto téma přispíváte názorem? Předpokládám, že ministr školství nejste. ;-)

0/0
20.6.2014 17:13

P79e11t45r 13T37o10m86e29k 1880823163

Nic proti názorům, ale dotace hodin na odborné škole a na gymnáziu pro předměty jako matematika nebo český jazyk je diametrálně odlišná. Takže lze těžko chtít po studentech i stejné výsledky. A nebo chceme aby z odborných škol vycházeli diletanti co neumí obor...

+4/0
20.6.2014 16:53

P78a46v56e68l 59Z14a14t78l12o43u47k90a13l 7131699892987

Spíš by z nich neměli chodit absolventi s maturitou ale s výučním listem v případě řemesel a nějakým obdobným certifikátem v případě neřemeslných oborů.

+10/−1
20.6.2014 16:57

P79e18t59r 30T82o57m45e24k 1400913793

Problém je v tom, že se vše změnilo. Škola musí mít schválen plán výuky (ŠVP), nemůže si dělat co chce. Nejsou jak dříve učňovské obory s maturitou, kde žák získal maturitu i výuční list. Dnes když žák neudělá maturitu, tak nemá nic, ani výuční list. Musí potom studovat další rok, aby vůbec něco měl. Pak si na ministerstvu stěžují, že se vzdělávací systém zdražil... Inu koncepce.

+2/0
20.6.2014 17:09

J11a17c26h40y57m 23K91a86v18a24n 1530679348735

Maturita byla vzdy hlavne nejaka uroven matematiky a cestiny.  Pokud skola nemuze casove zaky pripravit, tak by nemeli delat maturitu.

+8/0
20.6.2014 16:57

D22a37n29i77e68l 68M10a57r43t32í26n75e79k 4123963613709

Matematiku kterou clovek do zivota potrebuje ho nauci zakladka a pokud se pak rozhodne ucit se obor kde je matematika druhorada vec a neni tak nutné umět jí líp (treba derivace atd) tak proc by z ni mel maturovat

+1/−7
20.6.2014 16:59

P84e33t98r 26N94e55c45h41a55n44i29c58k16ý 7593696118120

Ty snad ani u statni maturity nejsou. Ale kvadraticka rovnice, rovnobezky a kruznice, to je zaklad. Matematika je dukaz, ze zak umi myslet.

+6/0
20.6.2014 17:03

D12a41n47i25e81l 24M90a74r20t38í21n56e15k 4623873163719

No ja nevim ale kdyz sem prisel na UHK tak tam to brali tak ze derivace a podobny blbosti nas meli naucit uz na stredni.

0/0
20.6.2014 17:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.