Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vědec mluví o postižených jako o zrůdách, pobouřil handicapované

Radu postižených pobouřil článek právníka a ředitele Ústavu sociální práce na hradecké univerzitě Miroslava Mitlöhnera, který nazývá handicapované zrůdami. Jeho text o právních a etických problémech narození dětí s těžkými vadami navíc ospravedlňuje jejich zabití i po porodu. Vědec na svou funkci vzápětí rezignoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85a31v28e20l 70O15d44r38a10z35i50l 6424199327260

Vřele doporučuji využít odkaz v diskusi a přečíst si ten "článek" celý.

Kromě toho, že je vyloženě směšné takovou slátaninu považovat za odborný článek jsou myšlenky tam uvedené ještě nechutnější, než vyplývá z idnes-článku.

+2/0
22.6.2014 22:26

M13a89r87t56i94n 78C63u55l20e46k 2692363385391

To jsme mnozí vážený pane už právě dávno udělali. Problém je reálný, ať dotyčný napsal článek bezcitně a navíc se v něm odráží to, že byl psán v době totality. Lékařská věda je dnes schopna zachraňovat velmi nevyvinuté nebo poškozené lidské zárodky. A stále víc nevyvinuté a poškozené. Celý život zřejmě prožijí v nemocnicích napojeni na přístroje. Takže si odpovězte sám: Kam až to půjde? Ty úvahy nejsou nic příjemného, že? Možná je to i nechutné. Ale otázka zůstává: Kam až to půjde?

+1/−2
22.6.2014 22:34

P45a15v74e30l 43O58d95r35a74z42i61l 6614719277110

Bohužel se mýlíte, ale to je, aspoň podle diskuse, zřejmě vaše hobby.

+3/−1
22.6.2014 22:37

M93a64r85t82i14n 78C62u70l16e18k 2652583925871

Tak to je odpověď opravdu na úrovni. Tak mě osviťe, v čem se mýlím. ;-D

0/−1
22.6.2014 22:39

L74a65u39r24a 93B50i39s25h66o75p 7690633407729

Tento pseudo vědec má štěstí, že se mi nedostal pod ruku, bych z něj tu zrudu udělal sám!

+2/−4
21.6.2014 12:19

M86a62r40i92e 80Z51e40l83e98n30á 2304731869221

Laura je i mužské křestní jméno?;-)

+2/−2
21.6.2014 14:00

M85a55r77t28i81n 40C33u13l46e94k 2942563475621

;-DR^

0/−2
22.6.2014 22:35

R91a97d30e72k 84P80a29n74c34h65a37r72t24e87k 6533523673266

Řekl bych, že jde o klasickou novinářkou kachnu. Nerad bych se mýlil, ale myslím, že jsem tu práci četl ... zmíněný doktor v principu navrhoval, že lékař by se v případě těžkého a nevratného poškození plodu nebo novorozence bez šance na zlepšení neměl za každou cenu snažit udržet život, protože s dnešní technikou to jde prakticky donekonečna. ...

+3/−2
21.6.2014 10:57

M32a57r83i42e 72Z33e67l44e25n49á 2984481939601

Přesně takhle to vidím i já.

+2/−1
21.6.2014 11:13

A77n55d12r79e55a 94N17o58v48á 8714671346745

myslím, že každý je schopen si článek dohledat, přečíst a udělat si názor. Za mne tedy - některé myšlenky opravdu hraničí s fašismem, a o odbornosti se nedá mluvit ani trošku.

+4/−2
21.6.2014 11:22

M23a24r11i55e 61Z61e32l33e78n27á 2754581309341

Nic proti Vašemu stanovisku, od toho je zdejší diskuze. Ale zajímalo by mě, jaká, příp. čí konkrétní "odbornost" Vám chybí.

0/−2
21.6.2014 11:55

A89n30d50r29e31a 85N81o76v16á 8384141806105

lékařská, etická, právní a filozofická. Nic z toho tam není.

+3/−1
21.6.2014 12:00

H90a56n43a 69Z41e27l70e15n22á 6911692802719

Přesně. je tristní, že se tak vyjádřoval právník, i když vystudovaný v době socialismu. Mitlöhner si neosvojil ani znalost Ústavy, o jeho lidských kvalitách radši nemluvit... Etika ho minula a lékařské vzdělání, aby mohl vůbec mluvit do toho, jak hodnotit poškození dítěte nemá.

+2/−3
21.6.2014 12:10

M44a39r53i64e 81Z38e36l72e31n75á 2714651389301

Šmarjájózefe, Vy se mi snad jen zdáte...;-)

+1/−2
21.6.2014 12:24

H93a23n32a 53Z21e90l30e15n61á 6721152832889

Nic si nenamlouvejte: napsal to, poprvé za socialismu v roce 1986, teď mu zřejmě přišlo, že se spolrčnost zase dostala do správně negativního stavu k potřebným (v čemž se zřejmě jako v jeidném nemýlí), tak se dopustil autoplagiátorství, článek reikarnoval a konečně se přišlo na to, jaká veš se producíruje jak na akademické půdě, tak ve vědecké radě. Jeho odvolání bylo řádně zdůvodněné a jeho výroky právem odsouzeny.

+1/−1
21.6.2014 12:07

M48a61r55t89i96n 63C49u56l55e13k 2832623415241

Vy si zde můžete pořádat hony na čarodějnice jaké chcete. Problém který popsal je reálný a bude čím dál bolestivější. Bude ohrožovat naši ekonomiku a perspektivu naší civilizace.

+1/−3
22.6.2014 21:00

A70n70d62r29e47a 87N15o79v84á 8164401956755

jo? A nějaká data máte, nebo jste se dlouze podíval z okna?

+1/0
22.6.2014 22:08

M87a55r89t90i19n 91C41u71l33e73k 2302683805751

Lékařská věda je dnes schopna "zachránit" téměř cokoliv. Porodní hmotnost těch lidských zárodků, co se zachraňují stále klesá. Dnes jde i půlkilové nedonošené dítě. Problém je, že bude celý život jen vegetovat, nejspíš stále napojené na přístroje. Někde se bude muset stanovit čára, od které se řekne: dál už nepůjdeme. Porodníci tuto otázku cítí denně, ale protože je společenské klima radikální ve prospěch zachraňování čehokoliv (pěkný příklad je zde v diskusi jakási paní Hana Zelená), tak zachraňují, co se dá a ty otázky neřeší. Kdyby je začali řešit, budou osočeni a bude jim nadáno do fašistů, jak si to zde v diskusi také můžete přečíst, popř. je zavřou. Takže si odpovězte sama: Kam až to půjde?

+1/−2
22.6.2014 22:28

P87a78v52e60l 89O90d53r41a98z81i87l 6974539917720

a) nepodařilo se vám odpovědět na otázku, nejspíš proto, že toho nejste schopen

b) Z kterého prstu jste si vycucal, že dítě s porodní vahou 500g bude celý život jen vegetovat? Byl to vůbec prst?

c) ta čára stanovena je. Samozřejmě to nevíte vy, a neví to ani právník Mitlöhner, jak byste se to taky dozvěděli, že.

+1/−2
22.6.2014 22:36

M73a98r98t15i54n 57C24u82l78e20k 2422723435941

Skvěle, poučte mě ! Jestli jste toho schopen.

+1/−2
22.6.2014 22:40

M81a82r76t85i96n 24C35u52l16e57k 2182763445621

A nic ! Zůstanu nepoučen skvělým Pavlem Odrazilem!

+1/−2
22.6.2014 23:01

H27a27n19a 91Z35e26l75e59n46á 6881702432259

Zajímalo mě, co je asi tenhle JUDr. zač, co ještě jiného publikuje.... A udělala jsem si představu, čím a se panáček profesně ukájí, co si kromě zabíjení dětí rád představuje a rozebírá... Nejen, že jako právník dokáže přijít s autoplagiátorstvím, které je vlastně dokladem toho, že za téměř třicet let nepokročil ani odborně, ani lidsky. On to bude i trochu úchyláček, kterého baví přepisovat soudní příhody do rádoby vtipných článečků. A zprosředkovávat ujeté sexuální praktiky. :-/ http://www.planovanirodiny.cz/view.php?cisloclanku=2006013004

+2/−2
21.6.2014 10:16

M45a57r78i16e 24Z67e44l84e56n44á 2904941839951

Paní Hano Zelená, Vy jste si sem dnes evidentně přišla jen zamínusovat a uplacírovat sem nějaké svoje osobní představy, fantazírování, dedukce či podezření, potažmo jakousi špatně zastřenou antipatii k právníkům. Je to Vaše svaté právo. Tahle diskuze už pokročila mnohem dál, než jste asi stačila postřehnout. Vždycky stojí za to číst všechny příspěvky, aniž by člověk předem zaujal apriori negativistické stanovisko. Nepovažujte to, prosím, za nějaké mentorování z mé strany, ale téma je příliš závažné na to, abychom jen prostřednictvím mínusů a hloupých myšlenkových zkratek v podobě zlostných urážek tupě šili jeden do druhého. Přeji Vám pěkný den a těším se na Vaše další, pokud možno konstruktivnější a věcnější příspěvky.;-)

0/−1
21.6.2014 11:12

M39a45r81i87e 44Z64e88l65e13n59á 2944831719601

Aha, takže opět jen další mínus. No nic překvapivého...

0/−1
21.6.2014 11:57

H66a47n29a 17Z89e10l66e18n31á 6111722842489

Vy je dáváte taky, tak co je vám do mých?

0/0
21.6.2014 12:13

H78a30n86a 73Z20e47l81e20n70á 6791842202479

"Evidentně" o mně nevíte vůbec nic, abyste mohla psát, proč jsem na tuto diskusi přišla. Za prvé. právo na život  mezi slušnými lidmi ani téma k diskusi není. Za druhé: Ten člověk pro mě není synonymem právníků - ten člověk základní práva popíráa je ostudou svého profesního zařazení. Jinak - vy taky. mentorujete mě a současně píšete, že ne. Takže vám to oplatím: nemáte základní právní vědomí, neznáte ani naši Ústavu, Listinu základních práv a svobod, její druhý zákon, stavební pilíř našeho právního pořádku, od které se vše odvíjí. To píšu věcně zase já vám: právo na život lidské bytosti, právo ženy rozhodnout se, zda donosí dítě (i postižené) není ani z toho vašeho věcného hlediska tématem k diskusi. To si jen vy a vám podobní osobujete, že máte právo do těchto věcí kecat. Přitom je to ještě silnější právo, než to vaše pouštět do virtuálního světa svoje primitivní myšlenky, které zabití dítěte "ospravedlňují" Smůla - takové téma nemá a nebude mít žádnou "pokročilou" diskusi, na úrovni zodpovědných lidí. Bude maximální předmětem tlachání na internetu nebo v hospodách. A pokud se projeví někde, kde se to podařilo protlačit Mitlöhnerovi, tak mě jen těší, že naši ministři dokáží alespoň v něčem zasáhnout a zcela po právu toto odsoudit a dotyčného z jeho postů konečně sundat.

+2/−2
21.6.2014 12:04

A40n73d95r21e68a 93N60o53v84á 8884361696925

To zírám - myšlenka, že by společnost měla donutit ženu jít na potrat, a to "s ohledem na prioritu zájmu společnosti na zdravé populaci" - to je opravdu velká síla. Je mi z něj zle.

+3/−2
21.6.2014 9:41

H20a21n89a 65Z60e10l70e53n50á 6831912882259

To není myšlenku, to je fašismus. Je třeba začít nazývat věci, články a výroky pravými jmény.

+3/−3
21.6.2014 10:02

A97n61d23r35e72a 33N94o30v15á 8164641456225

Já jsem v šoku, že mu odborný časopis něco takového publikuje. Výrazy zrůda, monstrum, úroveň inteligence vzdálená od zvířat ... no, odborný text jako fík.

+3/−2
21.6.2014 10:11

H46a24n55a 68Z19e96l17e58n46á 6201652292949

Já taky - a to včetně toho, že takového "právníka" nechali ještě čtvrtstoletí po změně zřízení vyučovat a publikovat. a děsí mě, kolik dalších takových jedinců může působit na mladé studenty.

+1/−3
21.6.2014 10:19

M91a30r31t41i22n 82C85u94l70e65k 2322793825701

Doufám, že na ně nemůžete působit vy.

0/−1
22.6.2014 21:10

K34a80r72e95l 44D96r51d13a 6634942147

Jen aby bylo jasno. Nejde o otevírání diskuse pro a proti. Jde o komunistický likvidační slovník záměrně užívající pejorativní výrazy u lidí, které hodlají komunisté likvidovat. V případě lidí s nejrůznějším postižením předvedla česká komunistická společnost zač je toho loket. Ústavy, násilí, nelegální lékařské zákroky a euthanasie a k tomu utajení před veřejností. Komunisté převzali rasistické praktiky Třetí říše. To se dělo v době, kdy tento "rudý soudce" a "profesor" přednášel marxismus-leninismus, aby se pak přes sex se studentkami vypracoval na odborníka na prodej erotického zboží, provozování hracích automatů a sexuální výchovu v Česku, zvláště na zneužívání dětí.

  Se záměrnými rudými nevychovanci tohoto typu nelze vést diskusi, navíc na téma zavedení "trestu smrti v porodnicích". To samo je neetické. Připustit diskusi s komunistou o možném obnovení komunistických praktik.

  Je hrozném, že jeden "rudý dědek" svoji zákeřností získal takovou pozornost a podporu české veřejnosti. Je to známkou toho, že česká společnost je ještě stále zamořena komunismem a tu hrůzu, co se zde provalila, pro vlastní oči nevidí. Je dobře, že se proti takovému paskvilu zvedla vlna odporu. Je ale otřesné, co a jak následně Češi dokáží diskutovat. :-/

+1/−1
21.6.2014 8:57

M73a35r69t30i16n 40C90u92l60e49k 2192353435491

Pane, diskutovat teď může, pokud se s tím nebude nic dělat, časem se bude muset. Ať už ty názory bude prezentovat kdokoliv.

+1/−2
22.6.2014 21:09

O41n65d39ř74e89j 73L95é22b62l 6199178426553

Až na to, že Vás, pane Hubáčku, se nic takového netýká. Život s postižením končetin má téměř jistotu, že prožije plnohodnotný život. Odborný článek p. Mitlöhnera se týká jedinců s mnohem vážnějšími vývojovými vadami, jako je například absence mozku atp.

Jak moc je humánní udržovat na životě jedince, který bude celý svůj život odkázán na péči ostatních, neschopen samostatné existence ani vlastního sebeuvědomění?

Ono udržování takového jedince při životě za každou cenu znamená mimo jiné značnou psychickou zátěž pro celou rodinu i její okolí, v případě domácí péče také ztrátu jednoho ekonomicky aktivního člověka.

Ještě jednou - jedná se o odborný článek, který má rozproudit nějakou formou diskuzi o tomto tématu, což se, byť poněkud nešťastně, podařilo. Jestli je textu něco špatně, pak způsob vydání, kdy byl text z poloviny 80. let (tj. téměř 30 let starý) vydán jako článek nový. A jen tak mimochodem - "zrůda" je medicinský termín, stejně jako kretén, imbecil atp.

A na závěr, byť tu asi budu za zvíře - těžce postižené štěně/kotě také v drtivé většině případů nějakým způsobem, více či méně humánním, raději utratíme, než abychom prodlužovali trápení. Proč tohoto nejsme schopni, resp. spíše ochotni, také u lidí?

+4/−3
20.6.2014 13:00

H70a24n30a 65Z59e11l35e80n90á 6911442302569

Nepřekrucujte to, já jsem tu slátinu (které vy říkáte odborný článek) četla a žádná hranice, žádné přesné diagnostikování tam nebylo... a hlavně: on je právník nikoli lékař (i to mě děsí...), není ani  vzdělán, aby byl schopne jakkoli KVALITATIVNĚ posoudit hodnotu života, když už je stran svého oboru úplně mimo. JUDr. který nezná Listinu základních práv a svobod, Bůh nás chraň.

+1/−1
21.6.2014 10:01

M96a45r42t39i67n 51C96u16l69e11k 2392503535861

Vy jste schopna posoudit kvalitu života? Asi vy jediná, podle toho, jak zde vyšilujete. Fanatička.

+1/−2
22.6.2014 21:13

P70a28v64e55l 98O49d79r89a66z79i58l 6264909237920

Ona snad něco takového tvrdí? Ne, že? Tak se zase uklidni.

0/0
22.6.2014 22:06

M44a30r95i45e 31Z32e97l16e91n18á 2774911119821

Řešení tohoto ožehavého tématu naši společnost v budoucnu tak či tak nemine a jakákoliv diskuze k němu je určitě vítaná, ať už k ní dá podnět kdokoliv. Musíme se postavit k problému nejen srdcem, ale i rozumem. Srdce velí prakticky jednoznačně, ve smyslu žít a nechat žít. Na druhou stranu (nevím, zda říci bohužel či bohudík) je to vše o objemu financí, které lze pro přijatelné řešení ze strany celé společnosti uvolnit. Nepovažuji se rozhodně za bezcitnou bytost, ale znám osobně dva příklady toho, jaký může být závěr takového bezmezného obětování se ve snaze zachránit dítě, které si není a nemůže být vědomo toho, že má mizivé šance prožít svůj život alespoň minimálně se podobající tomu, co si lze pod tímto slovem představit. Zkrátím to, v obou rodinách se o záchranu těžce postiženého dítěte snažili mnoho měsíců nejen rodiče, ale celé příbuzenstvo a okolí. Důsledkem bylo absolutní vyčerpání všech, těžké deprese z nulového výsledku. Obě děti byly dány do ústavů, pečujícím příbuzným a dalším lidem se zhroutil svět a téměř všichni jsou v péči psychiatrů. Podotýkám, že rodiče se rozhodli pro porod svých dětí, přestože v obou rodinách o možném riziku ohrožení byli rodiče několika lékařskými specialisty dostatečně a včas informováni. I takové mohou být následky...

+1/−2
20.6.2014 11:31

K52a12r11e14l 11D84r11d10a 6344632707

Nesouhlasím s Vámi. S komunistou ohánějícím se svým závadným slovníkem nelze diskutovat. Tento profesor ztratil právo otevírat takovéto téma. Jeho odbornost je pochybná a nepřijatelná.

  Roky jsme dávali děti s postižením do otřesných ústavů a bylo vyřešeno aniž laická veřejnost o tomto problému vůbec věděla. Byl to záměr. I přes snahu lékařů a osvětu u rodičů, zde vždy budou lidé s postižením a česká společnost se musí naučit pomoci a soužití, resp. stát se civilizovanou. Nešířit jen další předsudky a urážky.

  Přes slušný příspěvek, Vy jdete opačnou cestou. Tak trochu po vzoru tohoto "profesora". A to je špatně.

+2/−1
21.6.2014 9:08

A39n16d31r48e94a 47N54o60v83á 8464121336575

no, on ten článek publikoval už v roce 1983. Jen se divím, že ho ani 25 let nových zkušeností s péčí o postižené lidi a změna společenského klimatu neodradilo od toho, aby ho oprášil a publikoval znova.

+1/−1
21.6.2014 10:07

H45a19n78a 26Z80e12l96e48n75á 6881802782579

Tady není o čem diskutovat: je to nelidské a protiprávní. Můžete se tím zaobírat soukromě, v mezích svých primitvních pudů, agrese je nakonec hnací mozor každého organismu. Ale v rámci společnosti je i úvaha o možnosti nucení k potratu nebo zabití lidského jedince zavrženíhodná, už jsme dál. I když k tomu mnozí ještě vnitřně nedospěli.

+2/−2
21.6.2014 10:05

M90a36r51t63i37n 97C57u50l83e77k 2462313545151

Madam, než by jste zde dále vyšilovala, vyberte kasičku, a plaťe péči o jeden takový přírodou nepovedený život. Ono vás pak radikální fanatické výlevy přejdou.

0/−1
22.6.2014 21:18

P54a43v65e73l 73O84d30r11a13z46i34l 6214539847230

Zřejmě máte na mysli ten váš.

+1/−1
22.6.2014 22:07

A48n79d79r84e66a 49N95o20v10á 8674651116125

jednou možná budeme všichni takhle platit na vás, až to budete potřebovat. A možná to budou potřebovat vaše vnoučata nebo pravnoučata, to nikdy nemůžete vědět.

+1/0
22.6.2014 22:07

M39a64r44t59i16n 38C21u28l73e84k 2442533465471

Andreo, my tady nemluvíme o normálních nemocných. Ani o zraněných. Ale o těžce malformovaných jedincích, které je lékařská věda dnes již schopna zachránit před smrtí (samozřejmě dočasně), a daří se jí stále více. Až kam to půjde?

+1/−1
22.6.2014 22:59

K50a38r25e57l 28D72r83d43a 6814362317

Je u nás schválená potratová pilulka. Při selhání chemického potratu a pokračování těhotenství dochází k poškození plodu. Pak se může narodit člověk v podobě jako Nick Vujicic níže. Příklad z mnoha. Kouření, drogy, alkohol, média, požitky... existují práce, které prokazují, jak dík svému pohodlí a životnímu stylu rodíme poškozené děti - někdy fyzicky, zpravidla psychicky. 

  Debatujeme tady týden důvody k potratům. Jak je potratová politika důležitá k zachování kvality života současné ženy a její rodiny. Jsme směšní. Hrajeme si na bohy, rozhodujeme o životech druhých a důvody k takovému jednání? Mají snad obecnou platnost, důležitost ve veřejném zájmu, zachraňují lidstvo a naši planetu? Ne, jen ubohoučké kňourání podložené sobectvím, hloupostí, pohodlím a leností.

  Podle mě jsme ztratili morální právo diskutovat o právu na život druhých. Jepice chce snad diskutovat kvalitu života druhé jepice? Není lepší plácnout dlaněmi o sebe? ;-D

+1/−3
20.6.2014 8:17

M86a49r52t40i36n 19C38u35l23e71k 2912283605361

A jaké následky bude mít, celý život pečovat o těžce postiženého jedince? Bez naděje na zlepšení? A navíc by to byla bezohlednost od matky k tomu dítěti: Až matka zemře, či se nebude moci starat, tak šup s postiženým jedincem někam do hospice? Nebo kdo se o něj bude starat? Proč by měla společnost tolerovat takovou bezohlednost matky? Kvůli jejímu sobectví?

+4/−3
20.6.2014 8:38

M18a41r75t10i38n 50C68u18l31e32k 2352653855391

Pardon, příspěvek patřil jinam.

0/0
20.6.2014 8:39

P79a25v88e21l 14O33u96b10ě85c14h 6117916253923

Bez dalšího komentáře kopíruji mail, který jsem poslal panu JUDr Mitlöhnerovi:

Vážený pane,

mám tělesně a mentálně postiženou dceru, které je už nyní 30 let, je mentálně na úrovni cca 2 letého dítěte. Navštěvuje denní stacionář, kam chodí ráda, ale ráda je i doma s rodinou. Musím říci, že do rodiny většinu času vnáší dobrou náladu, opimismus a čerstvou mysl.

Protože rád fotím, využil jsem toho a nafotil momentky klientů ze zmíněného denního stacionáře a zorganizoval projekt putovní výstavy. Ideu tohoto projektu a pár fotek z výstav posílám.

Kdybyste měl možnost tyto "děti" poznat blíž, zjistil byste, jak hluboce se mýlíte.

Netuším, co je příčinou, že vyzýváte k tomu ubližovat a snad dokonce vraždit bezbranné lidské bytosti, plné lásky.

+4/−2
20.6.2014 12:09

M20a38r18t61i24n 29C76u13l75e22k 2582103645101

Vidíte, kdybyste vychoval nějaké dítě z dětského domova, tak vám také mohlo vnášet radost do života a ještě navíc být užitečné i okolí. Nebo jste natolik sobecký, že vás zajímají jen vlastní děti?

0/−4
20.6.2014 12:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.