Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Lež o zdravotnických poplatcích a druhém pilíři

Lidé musí vidět čísla, protože žádné bezplatné zdravotnictví neexistuje, píše ve svém komentáři ekonom Tomáš Munzi. Hovořit o bezplatném zdravotnictví je podle něj populismus a nejzákeřnější možná asociální lež. Stejně jako je lží státní důchodové pojištění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K54a97r93e88l 71D89v43o65ř26á21k 2564672182964

O koho jde je jasně vidět z toho, že si pan Munzi dovolil použít slovo "vyvolený". Jiní by již byli okamžitě odviněni z neonacismu, tak jako se stalo Dělnické straně.

0/0
18.6.2014 23:08

K78a64r94e53l 52D98v45o56ř34á20k 2654222592644

To že se říká, že máme bezplatné zdravotnictví neznamená, že nás zdravotnictví nic nestojí a vše platí stát, ale že mimo placení zdravotní daně z platu již nebudeme platit další peníze. Kdo to takhle nepochopil, toho lituji.

0/0
18.6.2014 23:06
Foto

I14v80o 53R56o92t72t59e34n94b24e34r89g 3677878298338

R^R^R^

0/0
18.6.2014 18:25

M12a57r42e53k 16H33r20u54b97y 6737822331598

Za prve - pan ekonom si plete zdravotnictvi bezplatne a zdravotnictvi zdarma ;-)

Za druhe - pan ekonom(?) si z nejakeho duvodu nedokaze spocitat, ze stokoruna za den v nemocnici je z pohledu penez ve zdravotnictvi bezvyznamna, jelikoz _veskere_ zdravotnicke poplatky v dobach sve nejvetsi slavy tvorily ani ne _PUL PROCENTA_ vsech odvodu. 

Ale naopak - uplne chybi regulacni mechanizmy, ktere zabrani bezuzdnemu rozkradani i obycejnemu plytvani a ktere tvori podle strizlivych odhadu _TRETINU_ veskerych vybranych penez.

Takze  sorry -  bud jde o clanek psany na objednavku, a nebo si autor nedokaze zjistit zakladni fakta :-/Rv

0/−1
17.6.2014 17:49
Foto

I39v77o 61P44a67t10t73a 9452460542680

Nepravdy ekonoma T. Munziho. 

1. Ekonom umí jen manipulovat s penězi, proto pan Munzi nedokáže rozlišit průběžně financovaný a fondový důchodový systém. Bismarck založil fondový systém (obdobou je náš II. a III. pilíř). Náš I. důchodový pilíř je průběžně (mezigeneračně) financovaný. Přesná definice zní: Starobní důchody z I. důchodového pilíře jsou dividendy z investic rodičů do výchovy dětí. Do definice se vejdou i bezdětní, protože i oni přispívali na výchovu dětí těch druhých prostřednictvím přerozdělených daní.

2. K rozpadu mezigenerační solidarity, úpadku rodiny jako instituce a zvýšení  sociální závislost lidí na státu přispěl V. Klaus prosazením zákona o dani fyzických osob. Více v přednášce Sociálně ekonomická hlediska podpory rodin. Dostupné na adrese: http://www.spov.org/skoly-obnovy-venkova-1/setkani-sov-2014--priprava-strategii-komunitne-vedeneho-mistniho-rozvoje.aspx

+1/0
17.6.2014 14:43

V79í28t61ě40z56s36l10a51v 54L40a57c16i70n37a 5462336819

Tak Klaus? Já myslel, že za vše může Kalousek.

0/0
17.6.2014 18:22
Foto

I27v60o 60P22a89t74t60a 9892360842650

Jistě, já Vás chápu pane Lacina..

0/0
17.6.2014 23:24

P68a45v45e64l 13C73h72v87a70l79i96n71a 3721404770281

Pane Munzi, schválně nepíší, Vážený pane. Jste zřejmě z jiného světa. Ekonomika se o vás někde, možná, otřela. Vidíte život všech lidí, umístěný na stejné přímce a tak Váš úsudek, nemá žádnou, vypovídající hodnotu. Poněkud Vám uniká základ, ze kterého můžete vycházet. Oním základem, je rodina a stát. V těchto dimenzích, je nutné posoudit postavení, daného jedince. Každá rodina má jiné, finanční možnosti, stejně tak i státy. Každý podnikatel, má i jiné zisky. Ne každý zaměstnavatel vyplácí větší platy zaměstnancům. Divoké podnikání, které je u nás, nectí ani řemeslo, natož lidské potřeby druhých. A tak je naprostá většina zaměstnanců odkázána na plat, který jenom zázrakem vystačí do dalšího. I přes tento handicap musí platit daně, zdravotní a sociální pojištění ve větší míře, než podnikatelé. Osobně nemám nic, proti lékařům a v mnoha případech si jich i vážím, ale pro splnění jejich požadavků, na zvýšení platů, politici vymysleli trik na nemocné. Jedná se vlastně o takové povinné uplácení, kdy pacient při návštěvě lékaře musí odevzdat do klobouku všimné. Aby to nevypadalo hloupě, tak to politici v zákonu nazvali "regulační poplatek". Co reguluje, se mnozí stále dohadují. Pravdou je však to, že regulují pouze výplatu pana doktora. Poplatky za výkon, hradí zdr. pojišťovna a onen "regulační poplatek" v konečném výsledku přináší do zdravotnictví miliardy, které se ovšem nikdy v této péči neprojeví. Poplatky na spoluúčast při pobytu v nemocnicích také žádné zlepšení nepřinesly, ale jejich zrušení vyvolalo nářek nemocnic, že přicházejí o miliardy. Je to skutečně tak, že zdravotnictví v této zemi drží nad vodou nemocní? Pojištění a to i včetně důchodového, naprosto vynechávám. Žádná pojišťovna nepracuje pro blaho klientů zdarma, ale je zdrojem kapitálu, který není přínosem pro pojištěnce.

Když to shrneme, měl by si každý, podle Vašeho názoru, na své zdraví a stáří našetřit. Z ČEHO? Ne všichni restituují, dědí,  kradou, nebo sedí v parlamentu, či vládě.

Žijete mimo realitu. O

+1/−1
17.6.2014 14:29

V80í70t89ě16z30s76l91a27v 85L93a56c88i53n11a 5502306519

Třeba z toho, co ti nesebere stát, kdyby ti stát nesebral každý měsíc tolik, kolik ti sebere.

0/0
17.6.2014 18:24

K44a81r19e94l 91F13u96k63s58a 3614120300883

Naprosté nepochopení? Ano, od kolegy Munziho, který si může ekonomem jen říkat, i kdyby měl tisíce titulů... Některým už je zřejmé, že na trzích vzniká obrovská bublina, takže takové investice a zajištění na stáří jsou prostě jen iluzí... Někteří na to dojdou později. Až to padne, tak stejně bude každý natahovat ruku ke státu...

+3/−1
17.6.2014 9:52

M86i80c21h55a78e28l 46C77h45a91r53v27á78t 9199268833432

Jojo, a o tom to je. V krajinách, k nimž patří i Česko, bohužel mnohdy platí přímá úměra mezi tím, kolik naspoříš - o tolik příjdeš. Takže s nějakými druhými a kdoví kolikátými pilíři se jděte bodnout. Kolikpak asi bude mít hodnotu tisícikoruna, kterou si dneska střadatel utrhne od huby za dejme tomu, dvacet let? Kolikže rohlíků, pecnů chleba nebo litrů mléka se za to bude možno koupit? Jsou to jednoduché počty. Stačí se ohlédnout do nedávné minulosti. Dejme tomu v horizontu těch dvaceti let.

+1/−1
17.6.2014 8:35

V31í31t82ě73z97s89l65a77v 23L93a79c79i25n91a 5722526689

Úplně by stačilo, kdybys nechal ostatním, co chtějí. Jenže to vy komouši ne, vy víte vždy lépe než já, co je pro mě to správné.

0/0
17.6.2014 18:26

K57a32r52e31l 90S60o53u35č73e77k 5631290810

Pane Muzl a takovými bláboly krmíte na VŠE i vaše studenty???

+1/−2
17.6.2014 8:26

V11í51t16ě45z47s17l92a55v 40L67a13c55i74n72a 5222716559

Pravdu má, ty blábole.

0/0
17.6.2014 18:27

J31i26n53d36ř59i52c34h 75M40i69t39t47e34r 6221120573403

Co  si to ten Munzi dovoluje. Napsat nepříjemnou pravdu na rovinu ? To se nedělá.

+6/−2
17.6.2014 1:47

P91a38v72e79l 54O65t59i23s26k 2646491757

Já nevím, asi spoustu diskutujících nepochopilo ten komentář. Autor přece netvrdí, že stávající systém zdravotního pojištění s poplakty u lékaře je nastaven spávně, nebo stávající důchodový systém, ale ohrazuje se proti hlásání levicových politiků o zdravotní péči zdarma. A důchodové pojištění? Ano druhý pilíř jak byl nastaven je nejspíš o ničem, proto se do něj přihlásilo tak málo lidí, jenže myslet si, že ho zrušíme a necháme to tak, nic neřeší, protože rozdíl mezi tím co se na důchodovém vybere a co se vyplatí, se každý rok zvětšuje, důvody jsou jasné a každý je zná, přibývá duchodců a ubývá pracujících, kteří do systému odvádějí peníze. A jsou jen dvě cesty, které se musí kombinovat a to zvyšování věku odchodu do důchodu a zvyšování odvodů do systému ať se nám to líbí nebo ne. A to je ten problém o kterém autor píše politici hlásají lidem co chtějí slyšet, hlavně že se dostanou ke korytu, jenže co dál? To si tito voliči, kteří na to slyší a není jich málo neuvědomuje a opravdu nakonec na to dojedou oni sami, protože ti co na to mají ty to zabolí, ale  v pohodě přežijí.

+3/−2
16.6.2014 21:01

J26a87n 41Š63p27e55c46i75á54n 2510980819689

Pribyva hlavne raketovym tempem procento smluv, kde je mzda 8500 a tim padem odvody soc a zdrav na nejnizsi mozne mire. A vyse mzdy se pak dorovna mene ci nedanenymi polozkami - zaskoky, prescasy, odmeny za nemarodeni, odmeny za pracovitost, prispevkem na prac. boty a pod. Mam kamarady, kteri to tak maji a to u firem, do kterych by to nikdo nerekl. Berou 15, 16 cistyho,ale ve smlouve je minimalka. Pak jim z toho hlavne vypocitaj malej duchod. Proste ojebavka na druhou. stat to neresi a kluci z prace neodejdou.

0/0
17.6.2014 8:55

L17u46d63v18í15k 54G11a97j43d79o83š97í75k 2765593934232

To je dáno ovšem nastavením nesmyslných pravidel. Když budete mít smlouvu na 15. Dostanete z ní na ruku defakto to samé, jako když budete mít smlouvu na 10 (po zdanění 8500). Akorát to zaměstnavatele bude stát o 5 000 víc. Přitom na důchodu za 25 let budete mít rozdíl asi 3 koruny.

Při takových pravidlech se nedivte, že podobných smluv přibývá.

0/0
17.6.2014 9:26

J42a86n 84Š98p23e81c97i83á16n 2660640819859

Výpočtu důchodu nerozumím, ale to že je to legalní okrádačka státu je snad jasné.

0/0
17.6.2014 9:40

V50í39t90ě20z46s29l95a15v 21L19a48c77i81n17a 5572646519

Autor správně říká, že 2. pilíř je prvním krokem správným směrem a po jeho zrušení je polámání systému.

0/0
17.6.2014 18:30

V78l86a81d41i19m21í96r 68S92k64o64b33a 7977875451267

Ba ani bůh neexistuje, jeno "ekonomové" jsou věční

+1/0
16.6.2014 20:57

V57a39š54e17k 64Ř39í40h96a 2183303768462

;-D;-D;-D Pokud si pisatel tohoto článku říká ekonom. Tak se potom nedivím proč tolik firem krachuje.

+8/−8
16.6.2014 19:58

F31r41a73n50t28i64š86e77k 98E53l41i27á93š 6507523645406

Zřejmě nedokážete v ničem autorovi oponovat. Proto mu jenom tupě spíláte a čekáte, že se o vás budou jiní starat

+7/−2
16.6.2014 21:37

K80a22r31e12l 61S34o77u13č57e85k 5481550830

Zkuste se předvést vy a zareagovat na ty, kteří v diskusi panu Muzlovi racionálně oponovali.;-)

0/0
17.6.2014 8:31

L33u87d43v60í47k 61G89a24j15d43o10š67í26k 2135973364222

Myslíte jako pan Jaroslav Schwarz, který ač sám není lékař si troufá doporučovat lékařům jaké mají používat medicínské postupy za použití zázvoru? ;-D

U 3. důchodového pilíře argumentuje tím, že si kient nese riziko sám a jedním dechem argumentuje Řeckem, kde měl riziko nést stát. ;-D

+1/0
17.6.2014 9:35

K24a86r75e66l 36S18o55u44č69e16k 5951470700

Jde hlavně o to, že on je ekonom-teoretik.;-D

0/0
17.6.2014 8:27

V77í48t31ě25z30s53l82a43v 13L89a73c26i75n77a 5302436459

A vidí do toho lépe než neekonomové - praktici.

0/−1
17.6.2014 18:31

J31o78s75e44f 71S60o79k27o95l 2780879252779

Pan Munzi je asi v prvním ročníku, pokud obhajuje druhý pilíř.

+5/−5
16.6.2014 19:30

V55í93t75ě43z65s61l46a10v 81L54a52c78i21n95a 5112496609

Já jsem 35 roků po první promoci a obhajuji jej také. 

Btw, Sokol by měl  mít rozhled, nechceš se přejmenovat na Krtek?

0/−1
17.6.2014 18:34

A39l34e10x33a84n26d70r 35K16o86s51t97k34a 5739946279346

Je fakt, že důchody tak jak jsou jsou asi neudržitelné a současně k ničemu. Ale NAPROSTO nelze říct padesátiletým lidem, že sice 25 let platí odvody na důchod, ale půjdou do něj bůhví kdy a nedostanou ani dost na jídlo, natož na byt. A zdravotnictví zdrama je lež jako věž. Každý pracující, každý podnikatel si platí. A dost.

+5/−2
16.6.2014 18:54

F44r79a49n41t22i68š95e44k 48E34l32i64á59š 6647773765446

Když má někdo desetkrát vyšší plat, než druhý, platí desetkrát vyšší daně, ale dostává stejnou lékařskou péči, jako ten, kdo se práci vyhýbá.

+1/−1
16.6.2014 21:41

J49i62ř25í 53D70v76o14ř17á59k 5748943118570

Kdo první zavedl regulační poplatky?Bylo to v ČSSR před rokem 

1988.Soudruzi , vzpomínejte .

0/−3
16.6.2014 18:48

A80l56e61x85a60n31d98r 28K27o65s14t88k45a 5919476709556

?? Alzheimer, nebo úmyslná lež?

0/0
16.6.2014 18:55

J32i72ř31í 88D33v41o12ř80á73k 5128443348620

Poplatek za recept.Zapoměls .

0/−2
16.6.2014 19:01

A92l11e43x90a53n74d12r 73K13o56s76t26k31a 5969206649346

Ten byl odjakživa. Ale byla to koruna.

+2/0
16.6.2014 19:04

J84i66ř46í 13D52v31o79ř67á56k 5258593148860

Ten nebyl odjakživa.Byla to sice tehdy jenom koruna , ale za prvé:komunisté už tehdy věděli , že už nemají ani na mizernou  základní lékařskou péči , a  za druhé , lidé věděli , že když mají recept(papír) , neznamená to , že mají lék.

+3/0
16.6.2014 19:14

Z28d64e93n64ě71k 12O54r53š47u71l67í81k 1285260537722

;-Ddvořák nejsi trochu mimo?to myslíš tu korunu jo?

+1/−1
16.6.2014 19:08

J12i44ř90í 26D48v27o77ř86á58k 5508783628320

Nemyslím "tu korunu", myslím první poplatky ve zdravotnictví za posledních pár desítek let.

0/0
16.6.2014 19:18

K96a59r52e68l 25S37o22u31č66e34k 5181190800

Dvořák je totální demagog, který navíc ani nezná pravopis.;-)

+1/0
17.6.2014 8:29

V46í93t77ě31z33s15l35a94v 54L79a68c86i48n10a 5852166159

Dvořák je menší demagog a lepší gramatik než takový Oršulík. Jenže má jíné názory jako ty, takže proto, ne pro pravdu a gramatiku.

0/0
17.6.2014 18:39

J30a33r90o31s50l21a25v 22S13c87h41w50a44r19z 9814178670806

Vážený pane Munzi. Jediný kdo lže, jste Vy. Propaganda jako prase. Ke zdravotnictví: Nezpochybňuji, jak lékařská věda pokročila, ale zároveň si musíte uvědomit existenci lékařské a farmaceutické mafie. Příkladem je konopí. Uvedu příklad z osobní zkušenosti na co je konopí jako vysoce protizánětlivé léčivo vhodné: atopický ekzém  - náhrada kortikoidů, Crohnovu nemoc, záněty kloubů případně výrustky na páteři a plno dalších nemocí, které mají zánětlivý charakter. Osobně jsem narazil na aroganci a zpochybňování účinků konopí lékaři. Jako výborné antibiotikum a antivirotikum se mi osobně osvědčil kořen zázvoru v dávkách tak 200 g/1 požití. Proč toto lékaři nepropagují nebo z toho nezískávají účinné látky ( no asi proto, že je to přírodní tudíž potenciálně téměř zadarmo ). Mnozí lékaři ani nemají zájem o osobní zkušenosti pacientů či jejich blízkých a přitom by si z jejich poznatků mohli propojit věci, které je jako zaslepence nenapadnou.

Ke 2 pilíři důchodové reformy: žijeme ne v éře klasického kapitalismu, ale čistého klientelismu. 2 pilíř měl sloužit pouze a jen k tomu , aby vysál současné odložené příjmy klientů , které by se roztočily v současném kasínovém kapitalismu a udržely jej o něco déle při životě. Výsledek by byl jen takový, že klienti by přišli na buben. Vy víte, že ve 2 pilíři nesl riziko investování na důchod pouze klient ne pojišťovací společnost jako umístitel klientových úspor. A protože dnešní politika , bussines a banky jsou jedna velká partička, tak je nad slunce jasné kam by penzijní společnosti směřovaly investice. No přece do státních dluhopisů. A jak se dnes manipuluje s úrokovými sazbami snad už všichni normální občané prokoukli. Takže by to dopadlo jako v Řecku. Úrokové sazby dluhopisů potenciálně bankrotujících západních států se budou uměle držet díky investicím penzijních společností nízko a až to nepůjde maskovat tak to praskne a budoucí důchodci přijdou o své úspory. Zatímco ti co nejsou hejlové si samozřejmě místo kolektivního "investování&quo

+7/−4
16.6.2014 18:18

V83í19t36ě27z72s37l37a52v 79L82a80c76i36n35a 5252616149

Ad 1) Když Muzi o voze tak ty o koze.

Ad 2) Miluji ty komoušské řeči, jak mě vlastně chráníte před mým špatným rozhodnutím. Co kdybyste to vy komunisti ... nechali na každém. Hlavně, že nemáte obavu o peníze ve 3. pilíři, které obhospodařují stejné subjekty, jako ty ve 2. pilíři a regulativní podmínky jsou dost podobné.

0/0
17.6.2014 18:46

V83l27a58d94i81m62í19r 30L27o92u54l19a 2698857792791

Proboha, co je to za kecy o bezplatném zdravotnictví. Na zdravotní dani se ročně vybere asi 240 miliard korun, takže si to zdravotnictví platíme z daní. Ano, někteří zdaleka nevyčerpají to, co si zaplatí, jiní to přečerpají, a bohužel jsou i tací, kteří toho zneužívají.

Klidně, at mi stát vrátí peníze, které jsem do zdravotnictví za asi 45 let produktivní práce na daních odevzdal (po odečtení toho, co jsem čerpal. byl jsem dohromady nemocný asi 14 dnů za těch 45 let), a já si zdravotní péči budu hradit ze svého.

+8/−2
16.6.2014 18:15

Z29d12e96n77ě13k 59O63r93š97u41l41í40k 1355600157352

No nefantazíruj.Vůbec nemáš potuchy kolik bys v různých případech musel platit.a nedělej si iluze že jsi do zdravotnictví dal nějak moc...byl bys bez nároku po pár operacích...;-)

+3/−2
16.6.2014 19:06

V82l15a97d88i18m84í12r 55L27o95u55l43a 2818427202961

Samozřejmě, proto je také to zdravotní pojištění solidární, kde se řada lidí, kteří čerpají méně, než do systému nasypou, v podstatě skládá na jednoho, jehož léčba je drahá a kterou b y nikdy nezaplatil. Naprosto s tím souhlasím, a nemám nic proti tomu placení zdravotní daně. Pouze mě štvou ty kecy, že zdravotnictví je zadarmo. není, ročně si na ně zaplatíme 240 miliard.

A co se týče toho příspěvku, nic proti němu nemám, ale když vidím hospodaření (Severočeské) Krajské zdravotní, tak se mě otevírá kudla v kapse. Pro vaši informaci, raději se dobrovolně vzdali Bruselských peněz ( asi 400 milionů), protože si byli vědomi, že by to Brusel neproplatil kvůli zlodějinám, a veřejně řekli, že tyto stamiliony prostě bude muset zaplatit pacient.

+1/0
16.6.2014 20:08

L11u95d17v33í27k 82G10a34j63d64o96š49í31k 2785943654862

Vy si evidentně pletete slova "zadarmo" a "bezplatné". To druhé máme ve vztahu ke zdravotnictví i v ústavě. I když, jako obvykle v naší ústavě, není jeho výklad zcela jednoznačný.

Bezplatné, na rozdíl od zadarmo, neznamená, že vás to nic nestojí. :-)

+2/0
17.6.2014 9:16

P28a36v63l87í90n71a 44K98u50b60á16l13o29v21á 6641308433

Několik výhrad bych měla, ale jinak BRAVO.

+3/−3
16.6.2014 18:15

R39o38b53e81r17t 10Š14k72r35a52b87a61l 6345487110899

Ano máte pravdu, Já už slyšel chbalozpěvy a volání bravo na tolik blbostí, že vaše bravo už stejně ničemu neublíží

+2/−3
16.6.2014 18:46
Foto

J55i63ř15í 55L19e20p34š71í33k 7757311937301

Munzi ty mi chceš říct, že neplatím za zdravotní péči? Platím a dokonce i když nevyužívám zdravotnického zařízení a dokonce platím i za ostatní..... seber se a táhni do Ass, takovéhle manipulátory bytostně nesnáším..... Rv

+1/−5
16.6.2014 18:01

P28a86v48l65í21n15a 21K36u58b24á64l28o55v47á 6261228143

Komunisti dojeli na tzv. bezplatné cokoliv, co nato nechápete, soudruhu?

+6/−1
16.6.2014 18:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.