Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po potratové pilulce se už ženy ptají, do nemocnic však zatím nedorazila

Nemocnice už evidují první zájemkyně o přerušení těhotenství pomocí potratové pilulky. Pacientky si ale musí počkat, protože tablety k lékařům zatím nedorazily. Firma, která si je v Česku zaregistrovala, oznámila zahájení jejich dodávek ve čtvrtek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44e26t88r 12Š98a83f93r34á63n 9226171299

Hnutí Pro život ČR provozuje od roku 2006 nízkoprahovou telefonickou linku pomoci pro ženy v tísni 800 108 000, aby se žádná žena nemusela v případě nečekaného těhotenství rozhodovat pod nátlakem. V roce 2013 připravilo Hnutí Pro život ČR kampaň Nesoudíme. Pomáháme, která je cílená na pomoc ženám nuceným k umělým potratům.

0/0
22.6.2014 18:05

P62e13t18r 19Š68a49f52r54á90n 9226891209

Hnutí Pro život prosí lékaře, politiky a všechny lidi dobré vůle, aby podporovali opravdovou pomoc ženám čekající nečekaně dítě. Hnutí Pro život ČR odmítá politiku státu, která podporuje nezodpovědnost mužů, jako jedinou pomoc nabízí ženám usmrcení jejich dítěte a devastuje tak rodiny a celou českou společnost.

0/0
22.6.2014 18:05

P23e96t34r 35Š32a88f12r92á56n 9926411489

Možná jim nikdo neřekl, že na potrat jít nemusí. Jsme kreativní, jsme pro život.V

0/0
22.6.2014 18:03

K12a40r42e32l 77D34r35d87a 6134542537

Díky za dámskou debatu. Je to viditelně souboj morálky a rozumu. Víme co by bylo morální, ale jsme omezeni přírodou a musíme jednat pragmaticky. Opravdu jsou starší rodiče jen parodií na rodiče? (Pěkný soda.)

  Jak to ale dělají v tom Švýcarsku, že mají o polovinu méně zákroků? Platí tam názory zhruba stejné. Jednání je odpovědnější? Nebo připouští bez předsudků i starší rodiče? Co jestli je životní styl takový, že si Švýcarky nepřipadají ve 40 jako vyčerpané dělnice? ;-)

  Po sametu začaly holky u nás rodit kolem 30. Při více dětech se věk zakládání rodiny pak roztáhne někam k 30-40. Srovnáváme tady hrušky s jablky? Protože české ženy, dnešní 40, mají již dospělé děti. A zlepšení můžeme čekat za 20-40 let po generační výměně?

0/−1
19.6.2014 7:56

K21a97r86e68l 75D32r36d78a 6884122587

(Pěkná soda.) a "zlepšení" - jako snížení počtu přerušení. Víme ale vůbec co je zlepšení a o co usilovat? (Není tady nějaký katolík, aby nám udal body snažení?) ;-D

0/0
19.6.2014 8:01

J11o74s19e23f 71K68o71p69e17c37k17y 9294752655

Co by bylo moralni? a sam dole uvadite zeme, kde je situace nejhorsi. nenapada vas treba pri jejich vyctu neco, co maji treba spolecneho...? ;-)

0/0
19.6.2014 8:50

K85a11r16e67l 53D79r66d24a 6774132167

Nekulturnost? Kdy si katolické tmářství podává ruku s komunistickou neúctou k životu? Nebo jen obdobně špatná sociální situace? ;-)

0/0
20.6.2014 7:35

J87o27s18e22f 32K50o39p73e18c33k59y 9784892815

"Nejhorší situace je v zemích, kde platí zákazy, v postkomunistických zemích a bývalém SSSR." ano mate pravdu. v pripade postkomunistickych zemi je to naprosty nedostatek relevantnich informaci a koneckoncu sveho casu i moznych prostredku ochrany. To si lide bohuzel s sebou nesou i do pozdejsiho veku. o statech, kde maji absurdni pocit, ze neco vyresi zakazy se neni treba dale zminovat... ;-)

0/0
20.6.2014 8:57

P83a81v97e98l 82O90d66r91a19z45i34l 6714309587770

Ne, není, je to souboj morálky a rozumu

s

leností, sebestředností, chtíčem, nezodpověností a odporným cynismem.

+1/−1
20.6.2014 10:52

K12a85r96e15l 16D83r51d62a 6564842857

A jéje, zase jediný čtenář Monika Rollová, co mi nakliká samé minusy. Mám tam něco špatně nebo Vám skutečně vidí Odrazil až do žaludku? ;-D

0/0
18.6.2014 7:32

M76o54n67i42k36a 32R26o85l68l96o67v25á 5933222486945

A jéje,zase další nerv,který má trauma z mínusů;-DMínus znamená,že nesouhlasím s tím co píšete,to snad není tak těžké pochopit,ne?Pokud ano,tak si to nechte od někoho vysvětlit,třeba od vulgaristy Odrazila;-D

0/0
18.6.2014 8:27

K17a72r86e59l 30D80r94d16a 6464612727

Ten mi to vysvětluje pravidelně. ;-D

  Dávám sem přepis informací, co jsem dohledal. Vlastních komentářů tam moc nemám. Tak mám problém. Nesouhlasíte s uvedenou informací, se zněním mého nepřesného přepisu, s mými komentáři, s tím vším dohromady? :-) 

  Uvítám okomentování. Díky.

0/0
18.6.2014 9:09

M82o97n42i29k51a 24R96o23l22l34o76v19á 5123552446885

prostě nesouhlasím s tím co píšete,stačí?A můžete se jít vybíjet,i literárně,na Ona dnes,tam se můžete obout i do gynekologa;-D

0/0
18.6.2014 10:42
Foto

J80a44n 70Č13e92r66m88á43k 4899688345657

ovšem, nesouhlasíte se statistickými údaji, že?

0/0
19.6.2014 3:46

K94a58r60e95l 73D58r42d87a 6364772257

Projel jsem statistiky důvodů k interrupcím a dal jsem to vedle. Jen krátce. Česko je v počtu zákroků na tom 2x hůře než  Belgie, Holandsko, Německo či Švýcarsko. Skupinou, co nám statistiky kazí je 20% českých žen, co nechtějí mít děti a příliš neužívají antikoncepci. To je 2x více než ve vyspělých zemích.

  Jinak platí, čím starší žena, tím menší ochota si při nechtěném početí dítě ponechat a současně s věkem klesá užívání antikoncepce. Interrupce se v Česku týkají především žen ve věku 30-50 let.

  Přes 90% zákroků se dělá ze sociálně-ekonomických důvodů. Nevhodné načasování, ohrožení studia či kariéry, ohrožení stávající rodiny a dětí. Zpravidla ženy otěhotní se svým stálým partnerem a mají dobré ekonomické podmínky. Velkou roli hraje móda neužívání antikoncepce ve stálém vztahu. Téměř 50% žen uvádí také důvod "nespolehlivý otec". Tedy partner, který si ji nemůže vzít nebo kde si žena není jistá pokračováním vztahu.

+1/−3
18.6.2014 6:18

K10a95r97e36l 69D40r62d84a 6144842917

Světová zdravotnická organizace uvádí, že nejnižší počet zákroků je v zemích s liberálním přístupem k interrupcím (mj. zemích s vyspělou společností a s dobrou osvětou). Nejhorší situace je v zemích, kde platí zákazy, v postkomunistických zemích a bývalém SSSR.

  Užívá argument, že interrupce se s převahou týkají žen, které již děti mají a případné dopady zákroků ohrožují život již narozených dětí. Proto je liberální přístup prospěšný a žádoucí.

  K tomu má vzdělávací program: 1) sexuální výchovou zabraňovat nechtěnému početí, 2) usilovat o co nejdostupnější interrupce, 3) osvětou usilovat o časné zákroky, 4) v případě pozdních zákroků poskytovat plnou péči.

  Oproti třeba katolickým snahám, tento program funguje a má výsledky v nízkém počtu zákroků a nízkých zdravotních rizicích. 

  Nazývám to "soubojem katolíků se svobodnými zednáři". Česko by mělo snížit počet zákroků zhruba na polovinu stávajícího stavu. Zaostává u nás vzdělanost, kdy zdrojem nepřesných informací jsou jen média a kamarádky, chybí zaměření na starší ženy, chybí dostupnost antikoncepce-interrupcí pro sociálně slabší skupiny. ;-)

0/−3
18.6.2014 6:47

K24a71r74e58l 78D26r18d97a 6394812887

A také, je problém u žen do 18 let věku. Kdy se zákrok provádí se souhlasem rodičů (do 16) a s oznámením rodičů (do 18).

0/−2
18.6.2014 6:57

T41e28r62e73z79a 45H52a23j56k61o12v28a 5707172944390

RvRvRvRvRvRvRvRv

0/0
22.6.2014 12:40

J30o79s13e43f 88K31o24p78e25c78k38y 9484432205

A ty informace, ktere jste sem dal, jsou nejak prekvapive? To, ze si mnoho zen nechce nicit telo rizikem dlouhodobeho uzivani antikoncepce je dobre nebo spatne? ;-)

+1/0
18.6.2014 8:26

K78a73r95e59l 26D41r90d38a 6394222527

Partnerský sex je o nepříjemných kondomech. Hormonální antikoncepce zmírňuje či likviduje problémy s mensesem, s akné atd. Holky ji často neberou vůbec kvůli sexu. To ničen těla je diskutabilní. (Co třeba české potraviny, kouření, alkohol, drogy... při srovnání s HAK?)

+1/−3
18.6.2014 8:56

J13o51s83e85f 89K94o11p96e67c61k24y 9284832585

O nasledcich pouzivani HA na zenske telo jsou cele stohy clanku a studii. To, ze nejaky vliv na zensky organismus maji je nezpochybnitelne. takze je zcela na kazdem jestli si svobodne a dobrovolne bude poskozovat telo kourenim, spatnym jidlem ci dlouhodobym pouzivanim HA. Pokud se ale rozhodne nepouzivat HA, ma na vyber mezi rizikem otehotneni ci pouzivani jinych metod ochrany pred pocetim. Kazda z techto variant ma tedy sva pro proti a je na kazde zene pro co se sama rozhodne... ;-)

0/0
18.6.2014 9:05

K30a73r96e76l 33D63r83d59a 6514252657

V tom jsou právě překvapivé ty mé informace. Starší české ženy jsou lajdačky a připouští častěji nechráněný sex než je tomu ve vyspělejších zemích. Samozřejmě na přání partnerů... Proto zaostáváme za světem. Plky pro a proti HAK jsou jen výmluvy. Základem je kulturnost. Svobodná volba se odehrává v rámci mantinelů, které jsou českou společností nastaveny stále jen pro srandu králíků.

0/−2
18.6.2014 9:16

J32o52s20e52f 39K50o72p31e45c27k72y 9944392875

Starsi zeny samozrejme nemely zdaleka takovy pristup k informacim jako ma dnesni mlada internetova generace, proto logicky situaci podcenuji a navic pro ne pripadne otehotneni neni az takovy problem at uz z duvodu financnich ci zdravotnich. plky pro a proti HA jsou asi stejne jako proti a pro koureni...;-)

0/0
18.6.2014 9:26

K42a46r46e52l 13D64r54d21a 6104942677

Jistě, až na to - mé překvapující informace - až 100% starších žen nevolí ponechání, ale interrupci. Ano, jsme u informovanosti, osvěty, vzdělání, kulturnosti - obou partnerů i celé české společnosti.

0/−3
18.6.2014 9:37

J93o61s15e57f 68K53o98p67e29c67k51y 9904542385

Ano sorry, vypadlo mi z toho prispevku:  "pro ne pripadne otehotneni a nasledna interupce neni az takovy problem at uz z duvodu financnich ci zdravotnich" v puvodnim zneni to nedavalo smysl. Jiste s osvetou naprosto souhlasim. I proto pocet interrupci klesa, bez ni to opravdu nejde ;-)

0/0
18.6.2014 9:39

M20o50n95i48k41a 57R77o66l87l90o27v47á 5173482606215

Jistě,každá normální ženská je na vrcholu blaha,že si k padesátinám může porodit miminko;-D.Určitě to bude tím,že ty staré dámy mají málo osvěty;-)

+2/0
18.6.2014 10:46

A20n52d24r83e45a 88N67o73v75á 8724731366195

;-DR^;-D

+1/0
18.6.2014 10:51

P30a89v54e90l 23O91d23r57a72z68i47l 6884369727240

Normální žena se chová tak, aby nemusela v padesáti řešit, co s těhotenstvím.

Vy samozřejmě normální nejste, ani Nová, ani Kopecký, vy přemýšlíte rozkrokem a když TO nedopadne, tak si skočíte pro piluli. Jak jednoduché.

+1/−3
18.6.2014 10:54

M39o30n46i59k17a 18R56o98l75l69o91v31á 5823322716675

Můžete mi tedy doporučit 100% spolehlivou antikoncepci,abych případně jako stará koza nevraždila nebožátka?;-D A je dost možné,že až vy jednou také poslechnete volání přírody a konečně si zasouložíte ,snad se nějaká obětavá žena najde,tak zjistíte jak je to příjemné.........;-D

+2/0
18.6.2014 11:02

A82n51d56r67e10a 71N55o92v56á 8474621466825

no jedině nesouložit, protože on to tak bude praktikovat, až jeho žena třeba přestane snášet HA a on bude natolik disciplinovaný (vždyť jeho přece pudy neovládají), že už si nešťouchne. Akorát ta žena mu asi zdrhne.

+2/0
18.6.2014 11:09

M76o94n19i25k53a 43R54o36l23l29o11v72á 5903782306305

Ona ani nemusí přestat snášet HA,ale prostě nic nefunguje 100%.A co se týče toho šťouchání,tipla bych,že ho nemá ani teď,jinak by tak nepsal;-)

0/0
18.6.2014 11:19

A70n39d35r11e11a 63N47o78v15á 8234671746525

tak on asi provádí ty nekoitální praktiky, jak tu někomu doporučoval. :-)

0/0
18.6.2014 11:23

M13o68n55i20k25a 97R74o82l15l39o87v26á 5403692316555

Tak to jedině.Já mám ráda i nekoitální praktiky,ale na konec prostě chci ten zásun;-).

0/0
18.6.2014 11:29

A93n18d92r35e71a 84N18o36v45á 8814221576395

:-) jako většina žen

+1/0
18.6.2014 11:32

M20o39n75i79k83a 20R59o54l62l74o79v55á 5473652986465

No,asi tak.Ale líbí se mi jak pan Odrazil sklapnul krovky a už ani neodpovídá na dotazy;-).Jako třeba zda ukápnutí není věc chlapa...............No,ale nic jiného jsem nečekala;-D

0/0
18.6.2014 11:36

A21n14d73r48e79a 27N60o28v73á 8434851276525

nebojte, on se zase ukáže, aby nám sdělil, že jsme rajdy a vraždíme neviňátka.

+4/0
18.6.2014 11:40

P93a10v22e45l 56O58d71r11a40z43i22l 6784349297180

Plně s vaším sebehodnocením souhlasím.

0/0
20.6.2014 10:51

A89n61d21r28e42a 16N98o34v11á 8414131926975

Jistě, normální jste přeci jenom Vy.:-) A víte co, zkuste někdy pustit rozkrok ke slovu, uleví se Vám.

+1/0
18.6.2014 11:05

P36a88v40e93l 38O93d70r98a34z48i23l 6454529317790

Máte  naprostou pravdu, jste.

0/0
20.6.2014 10:48

J70o61s69e55f 96K52o37p22e31c66k84y 9464942755

Tak soulozit /tedy zasunovat stoporeny ud do pochvy/ je naopak rekneme bezne a normalni ;-) a otehotneni v 50ti se uz rovna malemu zazraku. mozna, ze by z nej nektera dama mela asi i nevidanou radost

0/0
18.6.2014 11:06

M20o14n52i64k72a 73R51o12l28l50o40v58á 5183652226975

No,nevím.Mě je 44 a když si představím,že bych za rok jezdila s kočárkem,to teda fakt ne,zejména,když mám dospělé dítě.

0/0
18.6.2014 11:08

J82o88s84e29f 62K49o71p57e95c55k97y 9764192365

tak vetsina zen by z toho mela infarkt, to je jasne ;-) ale verim, ze par by se jich naslo, co by stestim zaplesalo...

0/0
18.6.2014 11:14

A53n57d74r33e23a 44N69o79v79á 8574371676425

no, ale asi jenom pokud by celý život po dítěti marně toužila. Tak to pak jistě. Ale když už doma (nebo venku z hnízda) máte několik kusů, tak nevím, nevím, která by plesala, že bude v 60 chodit na rodičák:-)

0/0
18.6.2014 11:16

M28o24n47i43k71a 98R33o83l94l60o75v22á 5703412946685

Mám známou,45 let,která se 20 let snaží otěhotnět,ale prostě se nedaří,ani IVF.Tak u té věřím,že by jásala a dítěti by se věnovala naplno.Ale takové na potrat nechodí,to se týká případů jako jste popsala vy.A přiznávám,já bych taky šla teď na potrat.

0/0
18.6.2014 11:22

A27n75d74r92e90a 96N82o82v84á 8514771386125

já mám doma tři dospívající děti a vím zcela jistě, že bych další dítě nechtěla a na potrat šla.Bylo by mi to samozřejmě líto, pustila bych asi i nějakou slzu, ale šla bych.

0/0
18.6.2014 11:25

M19o37n90i94k16a 52R42o57l21l35o76v85á 5523572956985

Pochopitelně a věřím,že byste si i občas řekla,teď by mu bylo tolik a tolik,ale ve finále byste byla ráda,že jste na zákrok šla.

0/0
18.6.2014 11:27

A21n52d12r73e21a 61N80o62v74á 8514311416645

přesně, protože vím, že bych tomu dítěti už nemohla dát to, co těm předešlým - maximum svojí vlastní energie. Té totiž rychle ubývá. Už bych s ním nedokázala držet krok.

+2/0
18.6.2014 11:30

M58o29n31i94k80a 85R33o84l27l63o88v62á 5203162496965

Vím,že kdybych za rok měla vnouče,tak si ho budu půjčovat a naplno se mu věnovat,po dobu co ho budu mít,ale vím,že svoje mimino bych nezvládla,ne tak aby ono i já jsme byli spokojeni.Tak proč dělat několik lidí nešťastných?

+1/0
18.6.2014 11:32

A17n48d48r85e83a 72N98o74v63á 8904561556375

také už si nedovedu představit všechny ty probděné noci, dětské nemoci, návrat do práce, všechny ty kroužky, hory, plavání, dětské oslavy, kontrolování FB, jestli se nebaví s úchylem ... Prostě, už bych na to neměla. A vidím ve svém okolí u všech žen, které si pořídily mimčo po 40. Moc to nedávají a samy to přiznávají, že to dítě už vlastně spíš hlídají než vychovávají. A to bych nechtěla. Do toho člověk musí počítat s tím, že mu brzy třeba přibude péče o rodiče a k tomu bude chodit do práce do 70 let.

+2/0
18.6.2014 11:38

M29o64n31i10k92a 61R15o55l89l70o71v71á 5243932876225

No jo no,takže z toho plyne,že jsme vlastně jen sobecké a líné a kdyby "něco",tak to vyřešíme vraždou;-D.A jako jo,i s tím se srovnám........Jinak přeji krásný den,jdu nakoupit aby ten plod lásky,který jsem nezavraždila měl co jíst až přijde z práce;-)

+2/0
18.6.2014 11:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.