Diskuze

Obětí nehod oficiálně ubývá. Další desítky lidí však zemřou v nemocnicích

Česku se podle ministerstva dopravy daří dohánět západní Evropu v bezpečnosti silničního provozu. Klesá počet úmrtí do 24 hodin po nehodě a množství dopravních nehod s těžkým zraněním. Loni na silnicích zahynulo 583 lidí, o stovku méně než v roce 2012.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TZ

Nejbezpečnější "silnice prvních tříd" a nebezpečné dálnice?

Cože? Četl někdo statistiku? Vždyť přávě přetížené "jedničky" jsou tím nejnebezpečnějším co máme - se koukněte na mapu nehodovosti, dálnice jsou obvykle značené jako s minimální nehodovostí (a úmrtností) - zcela logicky...

A právě tím rozdílem ve statistice mazi 24 hoin a 30 dní se kryl nárůst počtu nehod po zavedení bodového systému od r 2006.

0 0
možnosti
TZ

*mezi, hodin, atd.. omlouvám se za překlepy.

0 0
možnosti
PP

Pokud se čísla  mění o více jak 5% v meziročním porovnání, tak je změna metodiky nebo úmyslná chyba ve zjišťování nebo se neporovnává stejný objem přepravy. Důvodů je mraky. Takže bez detailnějšího rozboru to není na slavení. Co například přehled podle věku, podle počtu osob ve vozidle, podle kategorie vozidel,podle denní doby? Např kolik lidí zahynulo při cestách z diskoték, třeba se už diskotéky nedělají, nebo jízda taxíkem není tak nedostižná jako dřív ...

Snad škody 120 a favorit z cest už mizí víc než dříve..

0 0
možnosti

Jestli ta úmrtí do 30 dnů náhodou spíše nevypovídají o stavu našich nemocnic a péče v nich?

3 2
možnosti
RP

Proč? Pokud Vás hasiči vystříhají, záchranka 10x zašokuje, chirurg 10 hodin dává dohromady, tak přežití je hodně malé...

2 0
možnosti

J79a13n 81Č83e31r57n58ý

15. 6. 2014 18:36

Ve městech jsou chodci a ti plechy nemají.

0 0
možnosti
ZP

Řešení je poměrně jednoduché. Započítávat pouze okamžitě mrtvé. Se statistikou se dají dělat kouzla.Rv

1 0
možnosti
JM

J14i47ř23í 66M67a41c77e36k

15. 6. 2014 18:01

1. V Západní Evropě je nižší nehodovost než v ČR.

2. V Západní Evropěje stanoven určitý nenulový limit alkoholu, v ČR je to 0.

3. V Západní Evropě policie zastavuje především řidiče, kteří nedodrželi stanovenou rychlost, nedrží na dálnici bezpečnou vzdálenost či udělali jiný přestupek. V ČR staví policie nejčastěji řidiče, který žádný přestupek neudělali, a kontroluje, zda mají správnou verzi lékárničky.

Opravdu mezi těmito body není žádná korelace?

10 2
možnosti
RP

1) Nikdy po mě nechtěl nikdo od PČR vidět lékárničku...

2) K čemu pomáhá tolerance?

3) Jak prokážete nedodržení rozestupu?

Není spíš o tom, že je vždy na jednotlivém řidiči, aby si uvědomil, že tam není sám a úkolem je nikoho nezabít a nezranit?

6 3
možnosti
EP

Dokud si vsichni ridici neuvedomi ze cyklisti potrebuji zhruba metr prostoru, statistiky se nezlepsi.

3 0
možnosti
LW

A cyklisti zase to, že je v jejich zájmu je být viděn.

11 0
možnosti
RP

Tohle stejně vždycky zůstane u uvědoměmní lidí. I když má A8 v plné palbe půl roku starou, tak strom a nebo vlak stejně nepřeperu... U staré tatry si taky moc nepomůžu...

Jinak trochu mě zaráží stastiska, která řadí na první míst silnice I.třídy... Ty mě ve své směrově nerozdělené části vedou ve statistice závažnosti nehod. Za to dálnice a městě všeobecně jako nejlepší a nehody tady jsou spíš o plechu, než mrtvých.

Cyklisté jsou kapitola sama pro sebe... Dokud nepochopí, že přilba jim pomůže, tak to bude pořád stejné...

Celkově stejně takových 90% nehod je o tom, že někomu rupne v bedně a udělá věc co by třeba nikdy normálně neudělal...

2 0
možnosti
RN

míchaj hrušky s jablkama

hovoří o počtu mrtvých a pak napíšou, že hodně nehod je ve městě (ty jsou ale skoro bez mrtvých)

1 0
možnosti
OT

plánovat mtrvé je vždy ošemetné, do května v pohodě, červen katastrofa - už půlce měsíce je 40 ! mrtvých tzn. více než za celý loňský červen (37)

2 0
možnosti