Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obětí nehod oficiálně ubývá. Další desítky lidí však zemřou v nemocnicích

Česku se podle ministerstva dopravy daří dohánět západní Evropu v bezpečnosti silničního provozu. Klesá počet úmrtí do 24 hodin po nehodě a množství dopravních nehod s těžkým zraněním. Loni na silnicích zahynulo 583 lidí, o stovku méně než v roce 2012.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T81o72m29á27š 76Z14e22m25a68n 3605228584585

Nejbezpečnější "silnice prvních tříd" a nebezpečné dálnice?

Cože? Četl někdo statistiku? Vždyť přávě přetížené "jedničky" jsou tím nejnebezpečnějším co máme - se koukněte na mapu nehodovosti, dálnice jsou obvykle značené jako s minimální nehodovostí (a úmrtností) - zcela logicky...

A právě tím rozdílem ve statistice mazi 24 hoin a 30 dní se kryl nárůst počtu nehod po zavedení bodového systému od r 2006.

0/0
15.6.2014 19:55

T10o43m37á33š 25Z88e41m56a94n 3765198634825

*mezi, hodin, atd.. omlouvám se za překlepy.

0/0
15.6.2014 20:17

L21u48b53o75m84í36r 27S58a93z68e16č40e78k 7539318105563

Dejte odkaz na ty statistiky, ať to je jasné!

0/0
16.6.2014 9:09

P94a21v34e97l 83P61o70p33e83l93k41a 2121864950198

Pokud se čísla  mění o více jak 5% v meziročním porovnání, tak je změna metodiky nebo úmyslná chyba ve zjišťování nebo se neporovnává stejný objem přepravy. Důvodů je mraky. Takže bez detailnějšího rozboru to není na slavení. Co například přehled podle věku, podle počtu osob ve vozidle, podle kategorie vozidel,podle denní doby? Např kolik lidí zahynulo při cestách z diskoték, třeba se už diskotéky nedělají, nebo jízda taxíkem není tak nedostižná jako dřív ...

Snad škody 120 a favorit z cest už mizí víc než dříve..

0/0
15.6.2014 19:05

A63l93e91n73a 71Č92e74c84h40o98v15á 7735303928459

Jestli ta úmrtí do 30 dnů náhodou spíše nevypovídají o stavu našich nemocnic a péče v nich?

+3/−2
15.6.2014 18:55

R45o19m56a48n 80P96o38l83á37č86e81k 1510116420855

Proč? Pokud Vás hasiči vystříhají, záchranka 10x zašokuje, chirurg 10 hodin dává dohromady, tak přežití je hodně malé...

+2/0
15.6.2014 21:36

J55a17r72o95s75l84a60v 57K38r63a30t36o93c98h77v87i49l 4402471575318

A co se na to podívat takto: jestli spíš ta čísla nevypovídají o kvalitě a dostupnosti přednemocniční péče a organizaci traumatologické péče v ČR - lapidárně řečeno - do nemocnic stihneme dovézt spoustu těžce raněných, kteří to v dlouhodobém horizontu "nedají"...

0/0
17.6.2014 7:45

J55a47n 24Č21e35r19n64ý 8850880504721

Ve městech jsou chodci a ti plechy nemají.

0/0
15.6.2014 18:36

Z51d54e53n96ě11k 34P26o60l83á61k 3289839605702

Řešení je poměrně jednoduché. Započítávat pouze okamžitě mrtvé. Se statistikou se dají dělat kouzla.Rv

+1/0
15.6.2014 18:34

J44i84ř58í 97M42a20c63e83k 3645105684571

1. V Západní Evropě je nižší nehodovost než v ČR.

2. V Západní Evropěje stanoven určitý nenulový limit alkoholu, v ČR je to 0.

3. V Západní Evropě policie zastavuje především řidiče, kteří nedodrželi stanovenou rychlost, nedrží na dálnici bezpečnou vzdálenost či udělali jiný přestupek. V ČR staví policie nejčastěji řidiče, který žádný přestupek neudělali, a kontroluje, zda mají správnou verzi lékárničky.

Opravdu mezi těmito body není žádná korelace?

+10/−2
15.6.2014 18:01

R84o50m74a95n 70P49o22l56á83č48e54k 1800866250245

1) Nikdy po mě nechtěl nikdo od PČR vidět lékárničku...

2) K čemu pomáhá tolerance?

3) Jak prokážete nedodržení rozestupu?

Není spíš o tom, že je vždy na jednotlivém řidiči, aby si uvědomil, že tam není sám a úkolem je nikoho nezabít a nezranit?

+6/−3
15.6.2014 18:07

R85a73d69e36k 62N63e49u90m34a15n87n 5552392198665

jeď do Německa, pověs se někomu za nárazník, až budeš platit pokutu, zeptej se, jak ti to dokázali

+8/0
15.6.2014 18:12

R89o53m37a52n 49P74o84l86á89č78e71k 1130866940405

A proč to u nás nefunguje? Že by naši milí politici nenastavili správně pravomoce PČR?

+2/−1
15.6.2014 18:15

R77a21d26e95k 76N20e93u72m16a93n44n 5582502908825

Pravomoce maj, ale připadá mi, že řeší snad jen rychlost - na hloupých úsecích, je to pro ně jednoduché

a ještě mají tu drzost tvrdit, že v cizině bych za rychlost platil více - ve Francii mi 2x jen "vynadali", v Německu nikdy nic - a to v cizině jezdím mnohem rychleji než u nás

+4/0
15.6.2014 18:29

J92a82n 46D26l58o11u52h43ý 8755485105858

Vy se chlubíte tím,že Vás stále staví za rychlost?!

+3/−2
15.6.2014 20:03

A79n57t90o59n62i95n 93N37e75m38e43c 7418563941800

Vazeny, asi v Nemnecku jezdite s ceskou SPZ. Oni tam na dalnici nezasatavuji, je to nebezpecne, ale posilaji dopisy s pokutou i s fotografii.

Pokud jedete pres 30 km rychleji, dostanete k pokute adresu, kam mate poslat ridicak a za mesic vam jej postou vrati, jizda bez ridicaku se tresta

Nevidite policistu a nemuzete jej ani podplatit.

Odstup od auta se fotografuje z mostu nad dalnici nebo civilnimi auty.

Pokud jedete za kufrem a blikate je to na 3 mesice bez ridicaku za omezovani a nebezpecnou jizdu.

S Ceskou republkou nema dohodu ani Nemecko ani Rakousko a Svycarsko. Prejel jsem Svycarsko a na nemeckou adresu prisly 2 pokuty - i za 109 km, kdy byla stovka. Tomu by v Cesku rikali buzerace, ale na zapad od nas to funguje.

+3/0
15.6.2014 21:08

J31i58ř14í 25K44ü95h16r 2840876650706

Pravomoce řešit nedodržení bezpečné vzdálenosti mají,to ano. Ale řidič může vždy (pokud nedojde k střetu vozů) tvrdit,že vzdálenost byla v pořádku a to i kdyby jel 2cm za vozidlem před ním. Chybí definice co je ta bezpečná vzdálenost a tak je to vymahatelné jen v případě kolize.

0/0
16.6.2014 5:55

A45l38e34x76a50n56d75r 33K24o24s24t43k80a 5629566639166

Možná v ČR bordelistánu. Věřte mi, že třeba v Německu či Francii to naopak funguje velmi dobře. Nebezpečná jízda (za kterou je bráno i nedodržení vzdálenosti), pokuta.  Kupodivu nemají uzákoněnu osobu blízkou, na kterou je možné se vymlouvat.

0/0
16.6.2014 7:15

J63i49ř15í 68K63ü29h31r 2840706320656

Ani, ale tam mají tu vzdálenost (čas) nějak zákonem specifikovanou, co je a co není bezpečné. U nás nikoliv.

0/0
16.6.2014 8:19

J89i72ř71í 13S93t91e59i64e12r 4981874856645

V Západní Evropě se s vámi hlavně nikdo moc nemaže. Nad výší pokuty se nesmlouvá, nemáte-li peníze odstavte vozidlo a nejede se. Podle toho to tam na silnicích taky vypadá. Tolerance alkoholu např. V Německu je 0.3 promile, neplatí ale pro řidiče do 21 let, a hlavně neplatí v případě spáchání přestupku nebo nehody. V ČR je teoreticky nulová tolerance, ve skutečnosti není postihována tzv. fyziologická hranice alkoholu, což je 0.24 promile.

+1/0
15.6.2014 20:55

R33o79m65a16n 25P33o62l86á42č10e31k 1480606110815

A právě u nás to necháte jít do správního řízení, rok se omlouváte se zdravotních důvodů a ejhle je to promlčené...

0/0
15.6.2014 23:41

F19i12l90i79p 33S20i42r51o51t21e49k 9882139912601

Snažíte se dokázat, že zrušením nulového limitu by u nás nehodovost klesla? ;-€

0/0
16.6.2014 10:15

E17d74u62a49r45d 82P62i24t69á47k 6692770573727

Dokud si vsichni ridici neuvedomi ze cyklisti potrebuji zhruba metr prostoru, statistiky se nezlepsi.

+3/0
15.6.2014 18:00

L50i63b42o90r 76W55a10l17i18c61h54i89e38w24i94c75z 3438596947804

A cyklisti zase to, že je v jejich zájmu je být viděn.

+11/0
15.6.2014 18:09

P91e55t84r 21P65r98ů55š87a 6312413636419

Asi mě umínusujete, ale podle mě cyklisti na dnešní silnice nepatří myslím hlavně "okresky". Předjetí občas znamená zpomalit z 90 na cca 20-30 km/h a vydržet až projede protisměr. Já vždy trnu, že to někdo za mnou nedobrzdí a trefím potom toho cyklistu nebo někoho v protisměru.

Snad největší skupina co nedodržuje předpisy jsou cyklisti, nedávánjí znamení, neosvětlení, nevyužívání cyklostezek... Tohle všechno píšu jako řidič i jako cyklista.

+11/−2
15.6.2014 18:21

L83i78b11o56r 16W97a35l46i60c98h66i11e93w54i54c48z 3288936137204

Kde ale potom ti cyklisti mají jezdit, když ne po silnici? Rozsah cyklostezek je z tohoto pohledu dosti nedostatečný.

+4/−3
15.6.2014 18:25

P82a76v79e93l 78P30o34p77e98l21k85a 2751974220168

Po čemkoliv jenom ne po silnicích mezi auty.Je to v jejich zájmu.

+4/−6
15.6.2014 19:07

L58i22b47o68r 45W33a57l30i92c88h83i26e21w53i16c68z 3378386527584

V zájmu cyklistů i řidičů motorových vozidel je vzájemně se respektovat.

+6/−2
15.6.2014 19:11

K17a97r17e77l 85H72o57d46u48r 7231893129816

Jsem obojí... A promiňte,pokud nejste schopný zabrzdit z 90 na 20 kvůli cyklistovi, tak nejezděte 90. Máte jezdit tak rychle, aby bylo možné zastavit úplně. Co budete dělat, když tam bude na cestě spadlý strom?

+7/−5
15.6.2014 18:41

J47i94ř35í 80P34š66e85n35i56č86k14a 6934147232339

Jak to myslíš, jezdit tak rychle, aby bylo možné zastavit úplně?

+1/−1
15.6.2014 19:03

M92a52r57t47i55n 63H97a59v15l69í82k 2726753206802

Vás v autoskole neucili jet tak abys dokazal zastavit na vzdalenost na kterou vidis?

+3/−1
15.6.2014 19:08

K78a97r81e44l 72H58o79d87u12r 7701653329606

Přesně tak...Sice se to nenosí, ale mělo by.

+2/0
15.6.2014 19:13

J21i12ř82í 80P58š33e53n94i64č52k56a 6274497442309

Přesně takhle mě to tam učili  :-) Ale jak to napsal ten, na kterého reaguji, tak to může vyznít i tak, že bych měl jezdit takovou, abych mohl zadupnout brzdy a okamžitě na fleku zastavit.

0/0
15.6.2014 19:42

K20a51r93e20l 24H74o17d16u22r 7691503749226

Nic o fleku nepíšu. Ale pokud jedu na okrsce,jede cyklista, a nevidím do protisměru, tak zpomalil, abych za ním dokazal třeba i zastavit, když je to Treba...

+3/0
15.6.2014 20:56

L64i55b75o88r 40W47a48l13i86c11h23i51e66w84i23c55z 3348266327234

Ano, přesně takto se má jezdit.

0/0
15.6.2014 19:12

P59e76t59r 76P55r18ů84š13a 6952693216189

Já jsem nepsal nic o tom, že bych nedokázal zpomalit. Cyklisty potkávám denně, spadlý strom jsem potkal zatím jen jeden.

Chci říct, že většina silnic není natolik široká aby se vlezl v cyklista - auto - auto - cyklista, čímž vzniká hromada nebespečných situací. Dokonce v některých případech nesmíte podle zákona cyklistu předjet (plná čára - bezpečný odstup).

+1/0
15.6.2014 19:56

Ř58e40h39o19ř 76V66l86a12s95á27k 2334504791676

A to je nebezpečná situace, že ho nesmíte předjet?

+1/0
15.6.2014 23:59

P56e88t92r 59P86r53ů27š61a 6622863946979

Asi jsem nepochopil Vaši otázku, ale cyklista je účastník silničního provozu tudíž se neobjíždí, ale předjíždí.

Jednoduchá plná čára se nesmí při předjíždění přejet. Některé silnice jsou tak úzké, že nelze cyklistu předjet aniž byste nepřejel čáru a dodržel bezpečný odstup. Paradoxně musíte za cyklistou jet do skončení plé čáry nebo počkat až z kola sleze tím okamžikem je to chodec a stává se překážkou, která se objíždí, což je na plné čáře dovoleno;-).

Před nejakým časem jsem zrovna po takové cestě jel, úzký přehledný úsek jedu 85 km/h. Vjíždím do nepřehledné zatáčky do kopce tak zpomalím bez brždění na 55-60 km/h, nevim přesně tachometr bylo to posledni co jsem sledoval. Za mnou bohužel borec v Golfu tohle moc nepraktikoval a nalepil se za mě na necely 2 metry. Za zatáčkou bohužel rodina na kolech a v protisměru kombajn. Hňup za mnou s tím moc nepočítal = můj prasklý zadní nárazník , ale zajímavé, že tažné zařízení to ustálo, i když bylo docela hluboko v tom golfu.

0/0
16.6.2014 0:43

P43a31v61e44l 16O26d88r14a92z35i54l 6144779677380

No a za to snad jako může cyklista?

0/0
16.6.2014 21:40

T30o26m41á53š 19Z95e86m60a94n 3195458814675

Na druhou stranu si o sobě myslím že jsem prase když kůli mě musí řidiči z těch 90 na 20 brzdit. Někdy to jinak nejde, ale dost často si cyklista říká o víc "práv" než smí a je slušné..

A cpát se na frekventovanou úzkou silnici je nerozum.

0/0
15.6.2014 20:22

T89o95m77á52š 23Z77e33m64a49n 3605208164605

Metr prostoru? Některé případy se dožadují daleko více, mnohdy i v protisměru a z vedlejší v křižovatkách...

Sám jsem cyklista, ale znám chování mnohých šlapálistů a také chodců - dost jejich úmrtí jsou "sebevraždy", kdy ke své smrti či zranení značně přispěli svým chováním.

+1/0
15.6.2014 20:20

R74o73m31a44n 88P80o29l24á96č44e30k 1430856110555

Tohle stejně vždycky zůstane u uvědoměmní lidí. I když má A8 v plné palbe půl roku starou, tak strom a nebo vlak stejně nepřeperu... U staré tatry si taky moc nepomůžu...

Jinak trochu mě zaráží stastiska, která řadí na první míst silnice I.třídy... Ty mě ve své směrově nerozdělené části vedou ve statistice závažnosti nehod. Za to dálnice a městě všeobecně jako nejlepší a nehody tady jsou spíš o plechu, než mrtvých.

Cyklisté jsou kapitola sama pro sebe... Dokud nepochopí, že přilba jim pomůže, tak to bude pořád stejné...

Celkově stejně takových 90% nehod je o tom, že někomu rupne v bedně a udělá věc co by třeba nikdy normálně neudělal...

+2/0
15.6.2014 17:45

R69a65d34e70k 44N31e24u95m56a12n90n 5102432738795

míchaj hrušky s jablkama

hovoří o počtu mrtvých a pak napíšou, že hodně nehod je ve městě (ty jsou ale skoro bez mrtvých)

+1/0
15.6.2014 18:21

T31o47m58á30š 22Z39e60m30a63n 3615538924615

Cyklisté a "cyklisté" by přdevším měli pochopit, že jim přilba nepomůže, protože jediné co pomáhá je odpovědné a ohleduplné chování (a to se týká i jiných protežovaných skupin jako jsou třeba pěší).

+1/0
15.6.2014 20:00

O56t18o37m75a77r 93T83h35o48m70a 2395607766735

plánovat mtrvé je vždy ošemetné, do května v pohodě, červen katastrofa - už půlce měsíce je 40 ! mrtvých tzn. více než za celý loňský červen (37)

+2/0
15.6.2014 17:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.