Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obětí nehod oficiálně ubývá. Další desítky lidí však zemřou v nemocnicích

Česku se podle ministerstva dopravy daří dohánět západní Evropu v bezpečnosti silničního provozu. Klesá počet úmrtí do 24 hodin po nehodě a množství dopravních nehod s těžkým zraněním. Loni na silnicích zahynulo 583 lidí, o stovku méně než v roce 2012.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T32o45m63á57š 55Z35e45m31a50n 3245748484515

Nejbezpečnější "silnice prvních tříd" a nebezpečné dálnice?

Cože? Četl někdo statistiku? Vždyť přávě přetížené "jedničky" jsou tím nejnebezpečnějším co máme - se koukněte na mapu nehodovosti, dálnice jsou obvykle značené jako s minimální nehodovostí (a úmrtností) - zcela logicky...

A právě tím rozdílem ve statistice mazi 24 hoin a 30 dní se kryl nárůst počtu nehod po zavedení bodového systému od r 2006.

0/0
15.6.2014 19:55

T72o71m23á68š 62Z98e38m10a45n 3705698444675

*mezi, hodin, atd.. omlouvám se za překlepy.

0/0
15.6.2014 20:17

L60u69b89o82m29í26r 45S57a32z36e59č97e41k 7319678335873

Dejte odkaz na ty statistiky, ať to je jasné!

0/0
16.6.2014 9:09

P66a62v35e91l 52P15o28p33e54l93k25a 2381874760128

Pokud se čísla  mění o více jak 5% v meziročním porovnání, tak je změna metodiky nebo úmyslná chyba ve zjišťování nebo se neporovnává stejný objem přepravy. Důvodů je mraky. Takže bez detailnějšího rozboru to není na slavení. Co například přehled podle věku, podle počtu osob ve vozidle, podle kategorie vozidel,podle denní doby? Např kolik lidí zahynulo při cestách z diskoték, třeba se už diskotéky nedělají, nebo jízda taxíkem není tak nedostižná jako dřív ...

Snad škody 120 a favorit z cest už mizí víc než dříve..

0/0
15.6.2014 19:05

A86l64e51n26a 14Č14e66c52h22o90v73á 7405913118399

Jestli ta úmrtí do 30 dnů náhodou spíše nevypovídají o stavu našich nemocnic a péče v nich?

+3/−2
15.6.2014 18:55
Foto

R21o71m46a19n 77P27o38l48á36č25e95k 1670896370685

Proč? Pokud Vás hasiči vystříhají, záchranka 10x zašokuje, chirurg 10 hodin dává dohromady, tak přežití je hodně malé...

+2/0
15.6.2014 21:36

J54a44r70o18s80l36a26v 11K79r75a74t87o94c10h51v75i17l 4612171845468

A co se na to podívat takto: jestli spíš ta čísla nevypovídají o kvalitě a dostupnosti přednemocniční péče a organizaci traumatologické péče v ČR - lapidárně řečeno - do nemocnic stihneme dovézt spoustu těžce raněných, kteří to v dlouhodobém horizontu "nedají"...

0/0
17.6.2014 7:45

J21a59n 37Č74e71r68n82ý 8360750454211

Ve městech jsou chodci a ti plechy nemají.

0/0
15.6.2014 18:36

Z17d51e81n92ě13k 74P98o58l45á95k 3589239765752

Řešení je poměrně jednoduché. Započítávat pouze okamžitě mrtvé. Se statistikou se dají dělat kouzla.Rv

+1/0
15.6.2014 18:34

J61i41ř74í 17M21a31c77e77k 3405785714121

1. V Západní Evropě je nižší nehodovost než v ČR.

2. V Západní Evropěje stanoven určitý nenulový limit alkoholu, v ČR je to 0.

3. V Západní Evropě policie zastavuje především řidiče, kteří nedodrželi stanovenou rychlost, nedrží na dálnici bezpečnou vzdálenost či udělali jiný přestupek. V ČR staví policie nejčastěji řidiče, který žádný přestupek neudělali, a kontroluje, zda mají správnou verzi lékárničky.

Opravdu mezi těmito body není žádná korelace?

+10/−2
15.6.2014 18:01
Foto

R35o53m60a80n 89P72o33l92á94č91e35k 1510276710655

1) Nikdy po mě nechtěl nikdo od PČR vidět lékárničku...

2) K čemu pomáhá tolerance?

3) Jak prokážete nedodržení rozestupu?

Není spíš o tom, že je vždy na jednotlivém řidiči, aby si uvědomil, že tam není sám a úkolem je nikoho nezabít a nezranit?

+6/−3
15.6.2014 18:07

R58a70d69e44k 96N95e10u64m56a61n57n 5972142418445

jeď do Německa, pověs se někomu za nárazník, až budeš platit pokutu, zeptej se, jak ti to dokázali

+8/0
15.6.2014 18:12
Foto

R49o56m48a52n 93P18o85l21á12č62e30k 1510336440685

A proč to u nás nefunguje? Že by naši milí politici nenastavili správně pravomoce PČR?

+2/−1
15.6.2014 18:15

R18a57d50e60k 43N80e44u78m17a54n72n 5952622758585

Pravomoce maj, ale připadá mi, že řeší snad jen rychlost - na hloupých úsecích, je to pro ně jednoduché

a ještě mají tu drzost tvrdit, že v cizině bych za rychlost platil více - ve Francii mi 2x jen "vynadali", v Německu nikdy nic - a to v cizině jezdím mnohem rychleji než u nás

+4/0
15.6.2014 18:29

J37a83n 46D55l49o40u43h40ý 8605625945508

Vy se chlubíte tím,že Vás stále staví za rychlost?!

+3/−2
15.6.2014 20:03

A27n21t61o36n91i17n 16N10e24m26e68c 7628373931820

Vazeny, asi v Nemnecku jezdite s ceskou SPZ. Oni tam na dalnici nezasatavuji, je to nebezpecne, ale posilaji dopisy s pokutou i s fotografii.

Pokud jedete pres 30 km rychleji, dostanete k pokute adresu, kam mate poslat ridicak a za mesic vam jej postou vrati, jizda bez ridicaku se tresta

Nevidite policistu a nemuzete jej ani podplatit.

Odstup od auta se fotografuje z mostu nad dalnici nebo civilnimi auty.

Pokud jedete za kufrem a blikate je to na 3 mesice bez ridicaku za omezovani a nebezpecnou jizdu.

S Ceskou republkou nema dohodu ani Nemecko ani Rakousko a Svycarsko. Prejel jsem Svycarsko a na nemeckou adresu prisly 2 pokuty - i za 109 km, kdy byla stovka. Tomu by v Cesku rikali buzerace, ale na zapad od nas to funguje.

+3/0
15.6.2014 21:08

J52i88ř28í 58K58ü37h65r 2170796200896

Pravomoce řešit nedodržení bezpečné vzdálenosti mají,to ano. Ale řidič může vždy (pokud nedojde k střetu vozů) tvrdit,že vzdálenost byla v pořádku a to i kdyby jel 2cm za vozidlem před ním. Chybí definice co je ta bezpečná vzdálenost a tak je to vymahatelné jen v případě kolize.

0/0
16.6.2014 5:55

A14l18e54x61a10n42d31r 28K18o85s10t48k72a 5809456169956

Možná v ČR bordelistánu. Věřte mi, že třeba v Německu či Francii to naopak funguje velmi dobře. Nebezpečná jízda (za kterou je bráno i nedodržení vzdálenosti), pokuta.  Kupodivu nemají uzákoněnu osobu blízkou, na kterou je možné se vymlouvat.

0/0
16.6.2014 7:15

J98i88ř63í 13K59ü22h83r 2810326960876

Ani, ale tam mají tu vzdálenost (čas) nějak zákonem specifikovanou, co je a co není bezpečné. U nás nikoliv.

0/0
16.6.2014 8:19

J69i17ř31í 57S27t46e54i16e66r 4911964606755

V Západní Evropě se s vámi hlavně nikdo moc nemaže. Nad výší pokuty se nesmlouvá, nemáte-li peníze odstavte vozidlo a nejede se. Podle toho to tam na silnicích taky vypadá. Tolerance alkoholu např. V Německu je 0.3 promile, neplatí ale pro řidiče do 21 let, a hlavně neplatí v případě spáchání přestupku nebo nehody. V ČR je teoreticky nulová tolerance, ve skutečnosti není postihována tzv. fyziologická hranice alkoholu, což je 0.24 promile.

+1/0
15.6.2014 20:55
Foto

R37o55m20a70n 53P21o62l58á47č11e13k 1300976150315

A právě u nás to necháte jít do správního řízení, rok se omlouváte se zdravotních důvodů a ejhle je to promlčené...

0/0
15.6.2014 23:41

F84i56l72i39p 35S10i70r89o48t54e41k 9152889472541

Snažíte se dokázat, že zrušením nulového limitu by u nás nehodovost klesla? ;-€

0/0
16.6.2014 10:15

E29d71u43a53r42d 16P10i31t33á84k 6942830493187

Dokud si vsichni ridici neuvedomi ze cyklisti potrebuji zhruba metr prostoru, statistiky se nezlepsi.

+3/0
15.6.2014 18:00

L26i35b42o89r 80W75a40l90i36c70h36i81e23w14i80c15z 3668426857144

A cyklisti zase to, že je v jejich zájmu je být viděn.

+11/0
15.6.2014 18:09

P57e70t23r 96P82r97ů10š60a 6882893276839

Asi mě umínusujete, ale podle mě cyklisti na dnešní silnice nepatří myslím hlavně "okresky". Předjetí občas znamená zpomalit z 90 na cca 20-30 km/h a vydržet až projede protisměr. Já vždy trnu, že to někdo za mnou nedobrzdí a trefím potom toho cyklistu nebo někoho v protisměru.

Snad největší skupina co nedodržuje předpisy jsou cyklisti, nedávánjí znamení, neosvětlení, nevyužívání cyklostezek... Tohle všechno píšu jako řidič i jako cyklista.

+11/−2
15.6.2014 18:21

L44i57b58o72r 65W73a96l21i83c92h89i30e48w60i10c43z 3888466797474

Kde ale potom ti cyklisti mají jezdit, když ne po silnici? Rozsah cyklostezek je z tohoto pohledu dosti nedostatečný.

+4/−3
15.6.2014 18:25

P22a35v20e42l 37P41o38p91e84l23k17a 2911224770188

Po čemkoliv jenom ne po silnicích mezi auty.Je to v jejich zájmu.

+4/−6
15.6.2014 19:07

L56i40b83o92r 81W49a95l83i19c20h22i63e92w61i29c23z 3758646167504

V zájmu cyklistů i řidičů motorových vozidel je vzájemně se respektovat.

+6/−2
15.6.2014 19:11

K16a25r30e80l 79H59o89d29u70r 7241803729186

Jsem obojí... A promiňte,pokud nejste schopný zabrzdit z 90 na 20 kvůli cyklistovi, tak nejezděte 90. Máte jezdit tak rychle, aby bylo možné zastavit úplně. Co budete dělat, když tam bude na cestě spadlý strom?

+7/−5
15.6.2014 18:41

J75i16ř60í 49P49š95e37n11i22č56k49a 6754227242259

Jak to myslíš, jezdit tak rychle, aby bylo možné zastavit úplně?

+1/−1
15.6.2014 19:03

M30a16r65t84i96n 57H37a75v79l92í73k 2206343246212

Vás v autoskole neucili jet tak abys dokazal zastavit na vzdalenost na kterou vidis?

+3/−1
15.6.2014 19:08

K10a43r15e12l 52H21o33d85u73r 7521593119406

Přesně tak...Sice se to nenosí, ale mělo by.

+2/0
15.6.2014 19:13

J13i15ř64í 59P53š34e44n73i66č53k95a 6384817422499

Přesně takhle mě to tam učili  :-) Ale jak to napsal ten, na kterého reaguji, tak to může vyznít i tak, že bych měl jezdit takovou, abych mohl zadupnout brzdy a okamžitě na fleku zastavit.

0/0
15.6.2014 19:42

K25a34r84e36l 66H16o53d95u63r 7881383509766

Nic o fleku nepíšu. Ale pokud jedu na okrsce,jede cyklista, a nevidím do protisměru, tak zpomalil, abych za ním dokazal třeba i zastavit, když je to Treba...

+3/0
15.6.2014 20:56

L56i63b53o93r 51W72a26l35i68c39h46i66e70w24i71c61z 3728616377854

Ano, přesně takto se má jezdit.

0/0
15.6.2014 19:12

P47e58t17r 45P15r15ů76š24a 6762233816959

Já jsem nepsal nic o tom, že bych nedokázal zpomalit. Cyklisty potkávám denně, spadlý strom jsem potkal zatím jen jeden.

Chci říct, že většina silnic není natolik široká aby se vlezl v cyklista - auto - auto - cyklista, čímž vzniká hromada nebespečných situací. Dokonce v některých případech nesmíte podle zákona cyklistu předjet (plná čára - bezpečný odstup).

+1/0
15.6.2014 19:56

Ř69e89h79o24ř 79V79l12a23s13á13k 2574634691646

A to je nebezpečná situace, že ho nesmíte předjet?

+1/0
15.6.2014 23:59

P15e43t91r 67P76r50ů78š43a 6412503586769

Asi jsem nepochopil Vaši otázku, ale cyklista je účastník silničního provozu tudíž se neobjíždí, ale předjíždí.

Jednoduchá plná čára se nesmí při předjíždění přejet. Některé silnice jsou tak úzké, že nelze cyklistu předjet aniž byste nepřejel čáru a dodržel bezpečný odstup. Paradoxně musíte za cyklistou jet do skončení plé čáry nebo počkat až z kola sleze tím okamžikem je to chodec a stává se překážkou, která se objíždí, což je na plné čáře dovoleno;-).

Před nejakým časem jsem zrovna po takové cestě jel, úzký přehledný úsek jedu 85 km/h. Vjíždím do nepřehledné zatáčky do kopce tak zpomalím bez brždění na 55-60 km/h, nevim přesně tachometr bylo to posledni co jsem sledoval. Za mnou bohužel borec v Golfu tohle moc nepraktikoval a nalepil se za mě na necely 2 metry. Za zatáčkou bohužel rodina na kolech a v protisměru kombajn. Hňup za mnou s tím moc nepočítal = můj prasklý zadní nárazník , ale zajímavé, že tažné zařízení to ustálo, i když bylo docela hluboko v tom golfu.

0/0
16.6.2014 0:43

P78a73v58e43l 39O98d48r66a51z89i44l 6684489687580

No a za to snad jako může cyklista?

0/0
16.6.2014 21:40

T79o32m76á92š 11Z12e23m46a98n 3725968784505

Na druhou stranu si o sobě myslím že jsem prase když kůli mě musí řidiči z těch 90 na 20 brzdit. Někdy to jinak nejde, ale dost často si cyklista říká o víc "práv" než smí a je slušné..

A cpát se na frekventovanou úzkou silnici je nerozum.

0/0
15.6.2014 20:22

T55o21m23á10š 49Z31e45m72a23n 3645458154725

Metr prostoru? Některé případy se dožadují daleko více, mnohdy i v protisměru a z vedlejší v křižovatkách...

Sám jsem cyklista, ale znám chování mnohých šlapálistů a také chodců - dost jejich úmrtí jsou "sebevraždy", kdy ke své smrti či zranení značně přispěli svým chováním.

+1/0
15.6.2014 20:20
Foto

R35o94m66a73n 42P86o54l72á85č42e38k 1360216770165

Tohle stejně vždycky zůstane u uvědoměmní lidí. I když má A8 v plné palbe půl roku starou, tak strom a nebo vlak stejně nepřeperu... U staré tatry si taky moc nepomůžu...

Jinak trochu mě zaráží stastiska, která řadí na první míst silnice I.třídy... Ty mě ve své směrově nerozdělené části vedou ve statistice závažnosti nehod. Za to dálnice a městě všeobecně jako nejlepší a nehody tady jsou spíš o plechu, než mrtvých.

Cyklisté jsou kapitola sama pro sebe... Dokud nepochopí, že přilba jim pomůže, tak to bude pořád stejné...

Celkově stejně takových 90% nehod je o tom, že někomu rupne v bedně a udělá věc co by třeba nikdy normálně neudělal...

+2/0
15.6.2014 17:45

R76a79d91e82k 87N34e66u11m68a97n95n 5342142228745

míchaj hrušky s jablkama

hovoří o počtu mrtvých a pak napíšou, že hodně nehod je ve městě (ty jsou ale skoro bez mrtvých)

+1/0
15.6.2014 18:21

T59o51m97á43š 38Z79e58m53a98n 3215458224285

Cyklisté a "cyklisté" by přdevším měli pochopit, že jim přilba nepomůže, protože jediné co pomáhá je odpovědné a ohleduplné chování (a to se týká i jiných protežovaných skupin jako jsou třeba pěší).

+1/0
15.6.2014 20:00

O98t45o93m72a50r 53T88h35o39m78a 2135137366985

plánovat mtrvé je vždy ošemetné, do května v pohodě, červen katastrofa - už půlce měsíce je 40 ! mrtvých tzn. více než za celý loňský červen (37)

+2/0
15.6.2014 17:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.