Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obětí nehod oficiálně ubývá. Další desítky lidí však zemřou v nemocnicích

Česku se podle ministerstva dopravy daří dohánět západní Evropu v bezpečnosti silničního provozu. Klesá počet úmrtí do 24 hodin po nehodě a množství dopravních nehod s těžkým zraněním. Loni na silnicích zahynulo 583 lidí, o stovku méně než v roce 2012.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T67o46m59á56š 56Z41e50m90a28n 3215698474915

Nejbezpečnější "silnice prvních tříd" a nebezpečné dálnice?

Cože? Četl někdo statistiku? Vždyť přávě přetížené "jedničky" jsou tím nejnebezpečnějším co máme - se koukněte na mapu nehodovosti, dálnice jsou obvykle značené jako s minimální nehodovostí (a úmrtností) - zcela logicky...

A právě tím rozdílem ve statistice mazi 24 hoin a 30 dní se kryl nárůst počtu nehod po zavedení bodového systému od r 2006.

0/0
15.6.2014 19:55

T30o38m64á89š 76Z61e79m91a97n 3685498554725

*mezi, hodin, atd.. omlouvám se za překlepy.

0/0
15.6.2014 20:17

L45u73b62o14m21í76r 88S11a57z78e45č73e89k 7169458855433

Dejte odkaz na ty statistiky, ať to je jasné!

0/0
16.6.2014 9:09

P27a74v62e77l 19P81o10p90e19l36k16a 2651674570868

Pokud se čísla  mění o více jak 5% v meziročním porovnání, tak je změna metodiky nebo úmyslná chyba ve zjišťování nebo se neporovnává stejný objem přepravy. Důvodů je mraky. Takže bez detailnějšího rozboru to není na slavení. Co například přehled podle věku, podle počtu osob ve vozidle, podle kategorie vozidel,podle denní doby? Např kolik lidí zahynulo při cestách z diskoték, třeba se už diskotéky nedělají, nebo jízda taxíkem není tak nedostižná jako dřív ...

Snad škody 120 a favorit z cest už mizí víc než dříve..

0/0
15.6.2014 19:05

A90l93e28n82a 47Č16e42c79h92o80v29á 7795843548129

Jestli ta úmrtí do 30 dnů náhodou spíše nevypovídají o stavu našich nemocnic a péče v nich?

+3/−2
15.6.2014 18:55

R70o73m55a21n 35P32o80l20á66č64e80k 1130296660625

Proč? Pokud Vás hasiči vystříhají, záchranka 10x zašokuje, chirurg 10 hodin dává dohromady, tak přežití je hodně malé...

+2/0
15.6.2014 21:36

J93a91r21o86s86l97a22v 27K12r95a21t41o81c84h37v61i30l 4162641335448

A co se na to podívat takto: jestli spíš ta čísla nevypovídají o kvalitě a dostupnosti přednemocniční péče a organizaci traumatologické péče v ČR - lapidárně řečeno - do nemocnic stihneme dovézt spoustu těžce raněných, kteří to v dlouhodobém horizontu "nedají"...

0/0
17.6.2014 7:45

J22a45n 61Č68e23r18n26ý 8810340394601

Ve městech jsou chodci a ti plechy nemají.

0/0
15.6.2014 18:36

Z35d28e34n87ě72k 66P25o71l60á37k 3199389215482

Řešení je poměrně jednoduché. Započítávat pouze okamžitě mrtvé. Se statistikou se dají dělat kouzla.Rv

+1/0
15.6.2014 18:34

J37i80ř36í 29M82a23c11e39k 3595985984501

1. V Západní Evropě je nižší nehodovost než v ČR.

2. V Západní Evropěje stanoven určitý nenulový limit alkoholu, v ČR je to 0.

3. V Západní Evropě policie zastavuje především řidiče, kteří nedodrželi stanovenou rychlost, nedrží na dálnici bezpečnou vzdálenost či udělali jiný přestupek. V ČR staví policie nejčastěji řidiče, který žádný přestupek neudělali, a kontroluje, zda mají správnou verzi lékárničky.

Opravdu mezi těmito body není žádná korelace?

+10/−2
15.6.2014 18:01

R35o39m98a19n 85P23o85l12á31č58e19k 1360416420965

1) Nikdy po mě nechtěl nikdo od PČR vidět lékárničku...

2) K čemu pomáhá tolerance?

3) Jak prokážete nedodržení rozestupu?

Není spíš o tom, že je vždy na jednotlivém řidiči, aby si uvědomil, že tam není sám a úkolem je nikoho nezabít a nezranit?

+6/−3
15.6.2014 18:07

R18a71d40e83k 36N32e57u74m79a44n55n 5152552468345

jeď do Německa, pověs se někomu za nárazník, až budeš platit pokutu, zeptej se, jak ti to dokázali

+8/0
15.6.2014 18:12

R87o74m87a73n 26P89o42l61á27č32e24k 1340456160325

A proč to u nás nefunguje? Že by naši milí politici nenastavili správně pravomoce PČR?

+2/−1
15.6.2014 18:15

R26a91d50e79k 13N30e86u68m24a23n12n 5802342398515

Pravomoce maj, ale připadá mi, že řeší snad jen rychlost - na hloupých úsecích, je to pro ně jednoduché

a ještě mají tu drzost tvrdit, že v cizině bych za rychlost platil více - ve Francii mi 2x jen "vynadali", v Německu nikdy nic - a to v cizině jezdím mnohem rychleji než u nás

+4/0
15.6.2014 18:29

J67a79n 55D83l34o30u61h52ý 8685805275398

Vy se chlubíte tím,že Vás stále staví za rychlost?!

+3/−2
15.6.2014 20:03

A77n66t14o17n32i38n 73N22e38m23e15c 7668303671860

Vazeny, asi v Nemnecku jezdite s ceskou SPZ. Oni tam na dalnici nezasatavuji, je to nebezpecne, ale posilaji dopisy s pokutou i s fotografii.

Pokud jedete pres 30 km rychleji, dostanete k pokute adresu, kam mate poslat ridicak a za mesic vam jej postou vrati, jizda bez ridicaku se tresta

Nevidite policistu a nemuzete jej ani podplatit.

Odstup od auta se fotografuje z mostu nad dalnici nebo civilnimi auty.

Pokud jedete za kufrem a blikate je to na 3 mesice bez ridicaku za omezovani a nebezpecnou jizdu.

S Ceskou republkou nema dohodu ani Nemecko ani Rakousko a Svycarsko. Prejel jsem Svycarsko a na nemeckou adresu prisly 2 pokuty - i za 109 km, kdy byla stovka. Tomu by v Cesku rikali buzerace, ale na zapad od nas to funguje.

+3/0
15.6.2014 21:08

J29i58ř12í 86K60ü37h87r 2790566540886

Pravomoce řešit nedodržení bezpečné vzdálenosti mají,to ano. Ale řidič může vždy (pokud nedojde k střetu vozů) tvrdit,že vzdálenost byla v pořádku a to i kdyby jel 2cm za vozidlem před ním. Chybí definice co je ta bezpečná vzdálenost a tak je to vymahatelné jen v případě kolize.

0/0
16.6.2014 5:55

A31l96e94x39a96n20d31r 12K57o89s57t19k93a 5589946659396

Možná v ČR bordelistánu. Věřte mi, že třeba v Německu či Francii to naopak funguje velmi dobře. Nebezpečná jízda (za kterou je bráno i nedodržení vzdálenosti), pokuta.  Kupodivu nemají uzákoněnu osobu blízkou, na kterou je možné se vymlouvat.

0/0
16.6.2014 7:15

J38i66ř50í 27K14ü62h73r 2330206780406

Ani, ale tam mají tu vzdálenost (čas) nějak zákonem specifikovanou, co je a co není bezpečné. U nás nikoliv.

0/0
16.6.2014 8:19

J77i50ř78í 34S60t77e48i51e24r 4431824176555

V Západní Evropě se s vámi hlavně nikdo moc nemaže. Nad výší pokuty se nesmlouvá, nemáte-li peníze odstavte vozidlo a nejede se. Podle toho to tam na silnicích taky vypadá. Tolerance alkoholu např. V Německu je 0.3 promile, neplatí ale pro řidiče do 21 let, a hlavně neplatí v případě spáchání přestupku nebo nehody. V ČR je teoreticky nulová tolerance, ve skutečnosti není postihována tzv. fyziologická hranice alkoholu, což je 0.24 promile.

+1/0
15.6.2014 20:55

R97o64m39a39n 11P91o91l12á42č32e50k 1270866480135

A právě u nás to necháte jít do správního řízení, rok se omlouváte se zdravotních důvodů a ejhle je to promlčené...

0/0
15.6.2014 23:41

F92i41l64i73p 10S52i71r78o49t77e84k 9422799552231

Snažíte se dokázat, že zrušením nulového limitu by u nás nehodovost klesla? ;-€

0/0
16.6.2014 10:15

E24d94u83a42r71d 16P97i44t92á18k 6852470743187

Dokud si vsichni ridici neuvedomi ze cyklisti potrebuji zhruba metr prostoru, statistiky se nezlepsi.

+3/0
15.6.2014 18:00

L56i83b43o89r 10W47a31l11i27c42h54i55e91w60i89c32z 3178596317854

A cyklisti zase to, že je v jejich zájmu je být viděn.

+11/0
15.6.2014 18:09

P18e35t31r 13P15r41ů85š42a 6302803906659

Asi mě umínusujete, ale podle mě cyklisti na dnešní silnice nepatří myslím hlavně "okresky". Předjetí občas znamená zpomalit z 90 na cca 20-30 km/h a vydržet až projede protisměr. Já vždy trnu, že to někdo za mnou nedobrzdí a trefím potom toho cyklistu nebo někoho v protisměru.

Snad největší skupina co nedodržuje předpisy jsou cyklisti, nedávánjí znamení, neosvětlení, nevyužívání cyklostezek... Tohle všechno píšu jako řidič i jako cyklista.

+11/−2
15.6.2014 18:21

L13i41b31o11r 98W89a54l74i92c93h65i98e26w60i16c83z 3138856787874

Kde ale potom ti cyklisti mají jezdit, když ne po silnici? Rozsah cyklostezek je z tohoto pohledu dosti nedostatečný.

+4/−3
15.6.2014 18:25

P53a31v47e57l 22P85o94p16e44l67k95a 2611634880678

Po čemkoliv jenom ne po silnicích mezi auty.Je to v jejich zájmu.

+4/−6
15.6.2014 19:07

L56i58b10o16r 59W41a40l43i41c36h46i15e24w35i36c46z 3768156867454

V zájmu cyklistů i řidičů motorových vozidel je vzájemně se respektovat.

+6/−2
15.6.2014 19:11

K59a19r83e52l 85H14o59d68u57r 7361693479626

Jsem obojí... A promiňte,pokud nejste schopný zabrzdit z 90 na 20 kvůli cyklistovi, tak nejezděte 90. Máte jezdit tak rychle, aby bylo možné zastavit úplně. Co budete dělat, když tam bude na cestě spadlý strom?

+7/−5
15.6.2014 18:41

J70i48ř36í 54P84š72e37n22i90č13k26a 6844497892909

Jak to myslíš, jezdit tak rychle, aby bylo možné zastavit úplně?

+1/−1
15.6.2014 19:03

M18a40r59t84i57n 12H31a96v48l26í62k 2726373806742

Vás v autoskole neucili jet tak abys dokazal zastavit na vzdalenost na kterou vidis?

+3/−1
15.6.2014 19:08

K82a10r76e67l 61H64o87d19u32r 7291233189476

Přesně tak...Sice se to nenosí, ale mělo by.

+2/0
15.6.2014 19:13

J28i79ř36í 11P63š69e76n49i94č19k61a 6144677262399

Přesně takhle mě to tam učili  :-) Ale jak to napsal ten, na kterého reaguji, tak to může vyznít i tak, že bych měl jezdit takovou, abych mohl zadupnout brzdy a okamžitě na fleku zastavit.

0/0
15.6.2014 19:42

K15a68r19e63l 84H19o38d42u84r 7711313399536

Nic o fleku nepíšu. Ale pokud jedu na okrsce,jede cyklista, a nevidím do protisměru, tak zpomalil, abych za ním dokazal třeba i zastavit, když je to Treba...

+3/0
15.6.2014 20:56

L52i50b61o38r 87W22a59l30i46c36h71i72e21w96i43c15z 3668156567954

Ano, přesně takto se má jezdit.

0/0
15.6.2014 19:12

P70e79t27r 60P14r53ů62š18a 6502923256919

Já jsem nepsal nic o tom, že bych nedokázal zpomalit. Cyklisty potkávám denně, spadlý strom jsem potkal zatím jen jeden.

Chci říct, že většina silnic není natolik široká aby se vlezl v cyklista - auto - auto - cyklista, čímž vzniká hromada nebespečných situací. Dokonce v některých případech nesmíte podle zákona cyklistu předjet (plná čára - bezpečný odstup).

+1/0
15.6.2014 19:56

Ř47e47h94o51ř 68V10l75a79s13á79k 2834324811906

A to je nebezpečná situace, že ho nesmíte předjet?

+1/0
15.6.2014 23:59

P21e97t41r 97P79r14ů26š81a 6562813696439

Asi jsem nepochopil Vaši otázku, ale cyklista je účastník silničního provozu tudíž se neobjíždí, ale předjíždí.

Jednoduchá plná čára se nesmí při předjíždění přejet. Některé silnice jsou tak úzké, že nelze cyklistu předjet aniž byste nepřejel čáru a dodržel bezpečný odstup. Paradoxně musíte za cyklistou jet do skončení plé čáry nebo počkat až z kola sleze tím okamžikem je to chodec a stává se překážkou, která se objíždí, což je na plné čáře dovoleno;-).

Před nejakým časem jsem zrovna po takové cestě jel, úzký přehledný úsek jedu 85 km/h. Vjíždím do nepřehledné zatáčky do kopce tak zpomalím bez brždění na 55-60 km/h, nevim přesně tachometr bylo to posledni co jsem sledoval. Za mnou bohužel borec v Golfu tohle moc nepraktikoval a nalepil se za mě na necely 2 metry. Za zatáčkou bohužel rodina na kolech a v protisměru kombajn. Hňup za mnou s tím moc nepočítal = můj prasklý zadní nárazník , ale zajímavé, že tažné zařízení to ustálo, i když bylo docela hluboko v tom golfu.

0/0
16.6.2014 0:43

P77a83v68e95l 22O94d43r56a79z73i59l 6474629977140

No a za to snad jako může cyklista?

0/0
16.6.2014 21:40

T80o26m66á98š 43Z37e32m62a50n 3195198934455

Na druhou stranu si o sobě myslím že jsem prase když kůli mě musí řidiči z těch 90 na 20 brzdit. Někdy to jinak nejde, ale dost často si cyklista říká o víc "práv" než smí a je slušné..

A cpát se na frekventovanou úzkou silnici je nerozum.

0/0
15.6.2014 20:22

T86o30m64á47š 69Z97e66m96a94n 3445828704365

Metr prostoru? Některé případy se dožadují daleko více, mnohdy i v protisměru a z vedlejší v křižovatkách...

Sám jsem cyklista, ale znám chování mnohých šlapálistů a také chodců - dost jejich úmrtí jsou "sebevraždy", kdy ke své smrti či zranení značně přispěli svým chováním.

+1/0
15.6.2014 20:20

R47o44m40a34n 80P59o27l15á21č10e40k 1240706100495

Tohle stejně vždycky zůstane u uvědoměmní lidí. I když má A8 v plné palbe půl roku starou, tak strom a nebo vlak stejně nepřeperu... U staré tatry si taky moc nepomůžu...

Jinak trochu mě zaráží stastiska, která řadí na první míst silnice I.třídy... Ty mě ve své směrově nerozdělené části vedou ve statistice závažnosti nehod. Za to dálnice a městě všeobecně jako nejlepší a nehody tady jsou spíš o plechu, než mrtvých.

Cyklisté jsou kapitola sama pro sebe... Dokud nepochopí, že přilba jim pomůže, tak to bude pořád stejné...

Celkově stejně takových 90% nehod je o tom, že někomu rupne v bedně a udělá věc co by třeba nikdy normálně neudělal...

+2/0
15.6.2014 17:45

R60a15d55e12k 84N48e21u92m52a93n10n 5912102478835

míchaj hrušky s jablkama

hovoří o počtu mrtvých a pak napíšou, že hodně nehod je ve městě (ty jsou ale skoro bez mrtvých)

+1/0
15.6.2014 18:21

T30o31m26á71š 11Z83e28m19a84n 3375438274805

Cyklisté a "cyklisté" by přdevším měli pochopit, že jim přilba nepomůže, protože jediné co pomáhá je odpovědné a ohleduplné chování (a to se týká i jiných protežovaných skupin jako jsou třeba pěší).

+1/0
15.6.2014 20:00

O18t63o17m55a37r 65T56h44o38m36a 2685507986325

plánovat mtrvé je vždy ošemetné, do května v pohodě, červen katastrofa - už půlce měsíce je 40 ! mrtvých tzn. více než za celý loňský červen (37)

+2/0
15.6.2014 17:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.