Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obětí nehod oficiálně ubývá. Další desítky lidí však zemřou v nemocnicích

Česku se podle ministerstva dopravy daří dohánět západní Evropu v bezpečnosti silničního provozu. Klesá počet úmrtí do 24 hodin po nehodě a množství dopravních nehod s těžkým zraněním. Loni na silnicích zahynulo 583 lidí, o stovku méně než v roce 2012.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T88o43m32á56š 30Z15e32m82a66n 3345958384625

Nejbezpečnější "silnice prvních tříd" a nebezpečné dálnice?

Cože? Četl někdo statistiku? Vždyť přávě přetížené "jedničky" jsou tím nejnebezpečnějším co máme - se koukněte na mapu nehodovosti, dálnice jsou obvykle značené jako s minimální nehodovostí (a úmrtností) - zcela logicky...

A právě tím rozdílem ve statistice mazi 24 hoin a 30 dní se kryl nárůst počtu nehod po zavedení bodového systému od r 2006.

0/0
15.6.2014 19:55

T45o13m21á87š 71Z65e84m30a25n 3725308504255

*mezi, hodin, atd.. omlouvám se za překlepy.

0/0
15.6.2014 20:17

L90u97b65o45m61í41r 67S57a56z54e18č14e87k 1581203210734

Dejte odkaz na ty statistiky, ať to je jasné!

0/0
16.6.2014 9:09

P97a15v94e40l 21P78o35p64e89l33k44a 2251724690118

Pokud se čísla  mění o více jak 5% v meziročním porovnání, tak je změna metodiky nebo úmyslná chyba ve zjišťování nebo se neporovnává stejný objem přepravy. Důvodů je mraky. Takže bez detailnějšího rozboru to není na slavení. Co například přehled podle věku, podle počtu osob ve vozidle, podle kategorie vozidel,podle denní doby? Např kolik lidí zahynulo při cestách z diskoték, třeba se už diskotéky nedělají, nebo jízda taxíkem není tak nedostižná jako dřív ...

Snad škody 120 a favorit z cest už mizí víc než dříve..

0/0
15.6.2014 19:05

A15l15e23n33a 27Č31e71c64h70o15v87á 7585123838839

Jestli ta úmrtí do 30 dnů náhodou spíše nevypovídají o stavu našich nemocnic a péče v nich?

+3/−2
15.6.2014 18:55
Foto

R17o73m18a51n 74P25o54l83á78č28e39k 1790716180325

Proč? Pokud Vás hasiči vystříhají, záchranka 10x zašokuje, chirurg 10 hodin dává dohromady, tak přežití je hodně malé...

+2/0
15.6.2014 21:36

J83a83r17o97s81l44a85v 93K52r35a50t34o35c33h30v32i80l 4162251695168

A co se na to podívat takto: jestli spíš ta čísla nevypovídají o kvalitě a dostupnosti přednemocniční péče a organizaci traumatologické péče v ČR - lapidárně řečeno - do nemocnic stihneme dovézt spoustu těžce raněných, kteří to v dlouhodobém horizontu "nedají"...

0/0
17.6.2014 7:45

J31a94n 84Č60e30r44n15ý 8860500104551

Ve městech jsou chodci a ti plechy nemají.

0/0
15.6.2014 18:36

Z48d71e14n73ě94k 84P11o72l86á24k 3979489735302

Řešení je poměrně jednoduché. Započítávat pouze okamžitě mrtvé. Se statistikou se dají dělat kouzla.Rv

+1/0
15.6.2014 18:34

J58i55ř96í 16M97a64c91e61k 3355615884311

1. V Západní Evropě je nižší nehodovost než v ČR.

2. V Západní Evropěje stanoven určitý nenulový limit alkoholu, v ČR je to 0.

3. V Západní Evropě policie zastavuje především řidiče, kteří nedodrželi stanovenou rychlost, nedrží na dálnici bezpečnou vzdálenost či udělali jiný přestupek. V ČR staví policie nejčastěji řidiče, který žádný přestupek neudělali, a kontroluje, zda mají správnou verzi lékárničky.

Opravdu mezi těmito body není žádná korelace?

+10/−2
15.6.2014 18:01
Foto

R47o61m10a80n 16P11o35l93á85č62e28k 1560376940155

1) Nikdy po mě nechtěl nikdo od PČR vidět lékárničku...

2) K čemu pomáhá tolerance?

3) Jak prokážete nedodržení rozestupu?

Není spíš o tom, že je vždy na jednotlivém řidiči, aby si uvědomil, že tam není sám a úkolem je nikoho nezabít a nezranit?

+6/−3
15.6.2014 18:07

R52a81d91e33k 55N20e39u71m87a17n79n 5512442638855

jeď do Německa, pověs se někomu za nárazník, až budeš platit pokutu, zeptej se, jak ti to dokázali

+8/0
15.6.2014 18:12
Foto

R46o52m83a73n 47P48o72l16á17č95e22k 1790446950375

A proč to u nás nefunguje? Že by naši milí politici nenastavili správně pravomoce PČR?

+2/−1
15.6.2014 18:15

R50a78d12e59k 49N78e42u37m42a20n17n 5892212728355

Pravomoce maj, ale připadá mi, že řeší snad jen rychlost - na hloupých úsecích, je to pro ně jednoduché

a ještě mají tu drzost tvrdit, že v cizině bych za rychlost platil více - ve Francii mi 2x jen "vynadali", v Německu nikdy nic - a to v cizině jezdím mnohem rychleji než u nás

+4/0
15.6.2014 18:29

J58a89n 40D98l26o75u71h63ý 8575655795758

Vy se chlubíte tím,že Vás stále staví za rychlost?!

+3/−2
15.6.2014 20:03

A84n36t42o40n94i74n 60N66e11m49e84c 8241160131246

Vazeny, asi v Nemnecku jezdite s ceskou SPZ. Oni tam na dalnici nezasatavuji, je to nebezpecne, ale posilaji dopisy s pokutou i s fotografii.

Pokud jedete pres 30 km rychleji, dostanete k pokute adresu, kam mate poslat ridicak a za mesic vam jej postou vrati, jizda bez ridicaku se tresta

Nevidite policistu a nemuzete jej ani podplatit.

Odstup od auta se fotografuje z mostu nad dalnici nebo civilnimi auty.

Pokud jedete za kufrem a blikate je to na 3 mesice bez ridicaku za omezovani a nebezpecnou jizdu.

S Ceskou republkou nema dohodu ani Nemecko ani Rakousko a Svycarsko. Prejel jsem Svycarsko a na nemeckou adresu prisly 2 pokuty - i za 109 km, kdy byla stovka. Tomu by v Cesku rikali buzerace, ale na zapad od nas to funguje.

+3/0
15.6.2014 21:08

J50i62ř39í 58K60ü42h80r 2470326480446

Pravomoce řešit nedodržení bezpečné vzdálenosti mají,to ano. Ale řidič může vždy (pokud nedojde k střetu vozů) tvrdit,že vzdálenost byla v pořádku a to i kdyby jel 2cm za vozidlem před ním. Chybí definice co je ta bezpečná vzdálenost a tak je to vymahatelné jen v případě kolize.

0/0
16.6.2014 5:55

A78l60e77x25a53n92d68r 13K57o11s10t78k22a 5249596169346

Možná v ČR bordelistánu. Věřte mi, že třeba v Německu či Francii to naopak funguje velmi dobře. Nebezpečná jízda (za kterou je bráno i nedodržení vzdálenosti), pokuta.  Kupodivu nemají uzákoněnu osobu blízkou, na kterou je možné se vymlouvat.

0/0
16.6.2014 7:15

J19i15ř26í 92K23ü60h31r 2100286170286

Ani, ale tam mají tu vzdálenost (čas) nějak zákonem specifikovanou, co je a co není bezpečné. U nás nikoliv.

0/0
16.6.2014 8:19

J42i14ř88í 20S90t59e95i98e87r 4851944916545

V Západní Evropě se s vámi hlavně nikdo moc nemaže. Nad výší pokuty se nesmlouvá, nemáte-li peníze odstavte vozidlo a nejede se. Podle toho to tam na silnicích taky vypadá. Tolerance alkoholu např. V Německu je 0.3 promile, neplatí ale pro řidiče do 21 let, a hlavně neplatí v případě spáchání přestupku nebo nehody. V ČR je teoreticky nulová tolerance, ve skutečnosti není postihována tzv. fyziologická hranice alkoholu, což je 0.24 promile.

+1/0
15.6.2014 20:55
Foto

R12o54m23a50n 82P26o44l10á36č55e37k 1260326510655

A právě u nás to necháte jít do správního řízení, rok se omlouváte se zdravotních důvodů a ejhle je to promlčené...

0/0
15.6.2014 23:41

F10i56l24i35p 85S50i69r53o22t88e87k 9622289602271

Snažíte se dokázat, že zrušením nulového limitu by u nás nehodovost klesla? ;-€

0/0
16.6.2014 10:15

E48d24u23a71r89d 67P47i79t27á12k 6712270163577

Dokud si vsichni ridici neuvedomi ze cyklisti potrebuji zhruba metr prostoru, statistiky se nezlepsi.

+3/0
15.6.2014 18:00

L60i92b67o18r 39W98a41l71i69c15h13i42e11w10i60c94z 3628256497184

A cyklisti zase to, že je v jejich zájmu je být viděn.

+11/0
15.6.2014 18:09

P17e22t13r 60P60r96ů61š75a 6962323236339

Asi mě umínusujete, ale podle mě cyklisti na dnešní silnice nepatří myslím hlavně "okresky". Předjetí občas znamená zpomalit z 90 na cca 20-30 km/h a vydržet až projede protisměr. Já vždy trnu, že to někdo za mnou nedobrzdí a trefím potom toho cyklistu nebo někoho v protisměru.

Snad největší skupina co nedodržuje předpisy jsou cyklisti, nedávánjí znamení, neosvětlení, nevyužívání cyklostezek... Tohle všechno píšu jako řidič i jako cyklista.

+11/−2
15.6.2014 18:21

L62i94b60o94r 29W54a87l60i85c75h54i17e67w57i66c46z 3298326487564

Kde ale potom ti cyklisti mají jezdit, když ne po silnici? Rozsah cyklostezek je z tohoto pohledu dosti nedostatečný.

+4/−3
15.6.2014 18:25

P76a97v49e48l 89P17o56p41e47l64k74a 2461914790788

Po čemkoliv jenom ne po silnicích mezi auty.Je to v jejich zájmu.

+4/−6
15.6.2014 19:07

L15i49b65o74r 18W37a88l32i40c67h94i92e13w40i24c56z 3738826667554

V zájmu cyklistů i řidičů motorových vozidel je vzájemně se respektovat.

+6/−2
15.6.2014 19:11

K64a54r22e15l 22H96o56d23u30r 7111173259866

Jsem obojí... A promiňte,pokud nejste schopný zabrzdit z 90 na 20 kvůli cyklistovi, tak nejezděte 90. Máte jezdit tak rychle, aby bylo možné zastavit úplně. Co budete dělat, když tam bude na cestě spadlý strom?

+7/−5
15.6.2014 18:41

J77i60ř95í 62P56š40e28n87i74č19k79a 6934247522109

Jak to myslíš, jezdit tak rychle, aby bylo možné zastavit úplně?

+1/−1
15.6.2014 19:03

M32a17r10t63i34n 34H23a59v37l59í62k 2206803756112

Vás v autoskole neucili jet tak abys dokazal zastavit na vzdalenost na kterou vidis?

+3/−1
15.6.2014 19:08

K38a59r79e15l 34H79o27d92u27r 7521473679896

Přesně tak...Sice se to nenosí, ale mělo by.

+2/0
15.6.2014 19:13

J45i41ř20í 96P53š55e89n22i11č53k89a 6624647102689

Přesně takhle mě to tam učili  :-) Ale jak to napsal ten, na kterého reaguji, tak to může vyznít i tak, že bych měl jezdit takovou, abych mohl zadupnout brzdy a okamžitě na fleku zastavit.

0/0
15.6.2014 19:42

K13a92r29e47l 21H73o79d29u24r 7191283309146

Nic o fleku nepíšu. Ale pokud jedu na okrsce,jede cyklista, a nevidím do protisměru, tak zpomalil, abych za ním dokazal třeba i zastavit, když je to Treba...

+3/0
15.6.2014 20:56

L24i81b21o86r 65W33a23l95i49c64h65i34e84w87i36c16z 3888516687784

Ano, přesně takto se má jezdit.

0/0
15.6.2014 19:12

P58e89t34r 32P98r55ů25š65a 6222953876359

Já jsem nepsal nic o tom, že bych nedokázal zpomalit. Cyklisty potkávám denně, spadlý strom jsem potkal zatím jen jeden.

Chci říct, že většina silnic není natolik široká aby se vlezl v cyklista - auto - auto - cyklista, čímž vzniká hromada nebespečných situací. Dokonce v některých případech nesmíte podle zákona cyklistu předjet (plná čára - bezpečný odstup).

+1/0
15.6.2014 19:56

Ř34e85h97o29ř 41V13l96a41s85á72k 2624374621226

A to je nebezpečná situace, že ho nesmíte předjet?

+1/0
15.6.2014 23:59

P35e84t52r 22P35r67ů58š51a 6542333576879

Asi jsem nepochopil Vaši otázku, ale cyklista je účastník silničního provozu tudíž se neobjíždí, ale předjíždí.

Jednoduchá plná čára se nesmí při předjíždění přejet. Některé silnice jsou tak úzké, že nelze cyklistu předjet aniž byste nepřejel čáru a dodržel bezpečný odstup. Paradoxně musíte za cyklistou jet do skončení plé čáry nebo počkat až z kola sleze tím okamžikem je to chodec a stává se překážkou, která se objíždí, což je na plné čáře dovoleno;-).

Před nejakým časem jsem zrovna po takové cestě jel, úzký přehledný úsek jedu 85 km/h. Vjíždím do nepřehledné zatáčky do kopce tak zpomalím bez brždění na 55-60 km/h, nevim přesně tachometr bylo to posledni co jsem sledoval. Za mnou bohužel borec v Golfu tohle moc nepraktikoval a nalepil se za mě na necely 2 metry. Za zatáčkou bohužel rodina na kolech a v protisměru kombajn. Hňup za mnou s tím moc nepočítal = můj prasklý zadní nárazník , ale zajímavé, že tažné zařízení to ustálo, i když bylo docela hluboko v tom golfu.

0/0
16.6.2014 0:43

P86a19v17e57l 83O52d76r40a10z98i89l 6174749847540

No a za to snad jako může cyklista?

0/0
16.6.2014 21:40

T37o91m85á36š 95Z68e85m30a39n 3235988704305

Na druhou stranu si o sobě myslím že jsem prase když kůli mě musí řidiči z těch 90 na 20 brzdit. Někdy to jinak nejde, ale dost často si cyklista říká o víc "práv" než smí a je slušné..

A cpát se na frekventovanou úzkou silnici je nerozum.

0/0
15.6.2014 20:22

T76o82m40á74š 71Z52e25m86a33n 3385888194605

Metr prostoru? Některé případy se dožadují daleko více, mnohdy i v protisměru a z vedlejší v křižovatkách...

Sám jsem cyklista, ale znám chování mnohých šlapálistů a také chodců - dost jejich úmrtí jsou "sebevraždy", kdy ke své smrti či zranení značně přispěli svým chováním.

+1/0
15.6.2014 20:20
Foto

R32o22m36a94n 44P47o49l22á30č58e67k 1950606290115

Tohle stejně vždycky zůstane u uvědoměmní lidí. I když má A8 v plné palbe půl roku starou, tak strom a nebo vlak stejně nepřeperu... U staré tatry si taky moc nepomůžu...

Jinak trochu mě zaráží stastiska, která řadí na první míst silnice I.třídy... Ty mě ve své směrově nerozdělené části vedou ve statistice závažnosti nehod. Za to dálnice a městě všeobecně jako nejlepší a nehody tady jsou spíš o plechu, než mrtvých.

Cyklisté jsou kapitola sama pro sebe... Dokud nepochopí, že přilba jim pomůže, tak to bude pořád stejné...

Celkově stejně takových 90% nehod je o tom, že někomu rupne v bedně a udělá věc co by třeba nikdy normálně neudělal...

+2/0
15.6.2014 17:45

R88a76d43e83k 81N55e63u27m67a25n44n 5312692678145

míchaj hrušky s jablkama

hovoří o počtu mrtvých a pak napíšou, že hodně nehod je ve městě (ty jsou ale skoro bez mrtvých)

+1/0
15.6.2014 18:21

T62o96m26á45š 45Z73e92m44a77n 3605308174555

Cyklisté a "cyklisté" by přdevším měli pochopit, že jim přilba nepomůže, protože jediné co pomáhá je odpovědné a ohleduplné chování (a to se týká i jiných protežovaných skupin jako jsou třeba pěší).

+1/0
15.6.2014 20:00

O33t71o77m20a33r 24T96h56o94m14a 2365147686945

plánovat mtrvé je vždy ošemetné, do května v pohodě, červen katastrofa - už půlce měsíce je 40 ! mrtvých tzn. více než za celý loňský červen (37)

+2/0
15.6.2014 17:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.