Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česko, země tomografů. Další nákupy už musí nemocnicím schválit komise

Pokud bude chtít nemocnice nebo poliklinika přístroj dražší pěti milionů, musí mít nově posvěcení od komise, jež začala zasedat při Ministerstvu zdravotnictví. Brzy by k ní měly doputovat první žádosti. Nejtěžší přesvědčování dá nemocnicím nákup nových počítačových tomografů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a56r16m43i66l62a 41M34a42r55e97š73o40v25á 5254767350243

Nejvíc nemocné je samo naše zdravotnictví, kdyby mělo k dispozici jednou tolik peněz, stejně do něj spadnou jako do černé díry. Nevím, proč ještě MZ nepochopilo, že k největším úsporám by došlo, kdyby byli všichni lékaři propojeni elektronicky, jako je to v mnoha jiných zemích -o  pacientovi po zadání svého třeba rodného čísla by každý lékař v celé republice věděl vše potřebné - jeho anamnézu, jaké prodělal nemoce, výsledky všech vyšetření a jaké léky užívá. Odpadly by duplicitní prohlídky a předepisování léků, jejichž účinek zdraví spíš podlomují. Zatím si vymýšlejí jen IZIP, který byl nákladnější než PC pro všechny lékaře.

0/0
13.6.2014 14:22

J44a40r62m47i35l74a 43M27a50r40e49š63o56v12á 5164527190203

Pokud vím, tak přístrojů na MR je dostatek, ale není dost kvalifikovaného personálu, který by práci s přístroji ovládal. Předpokládám že je lepší mít ty nejlepší přístroje v krajských nemocnicích, k tomu dostatek personálu a dostatečnou vytíženost. Co je platné mít v každé okresní nemocnici složitou drahou vyšetřovací aparatůru a k tomu jednoho kvalifikovaného pracovníka  a vytíženost minimální. Byly by to vyhozené peníze.

0/0
13.6.2014 14:14

M76a79r51e46k 75J19a73n70e98č54k22a 1907116963431

Pak mi ale uniká, když je ČR země tomografů, proč čekací doby jsou stále minimálně měsíc. Kdo jednou vyzkouší naše zdravotnictví, pak jenom nevěřícně kroutí hlavou. Navíc radiace už také není zcela zanedbatelná, protože aby zobrazení bylo co nejlepší, bez patřičného výkonu to nelze. Už jsem se setkal i s doktorkou, která chtěla poslat pacienta na vyšetření na CT a díky jeho alergii na jód, tak bez kontrastní látky, čili ozařování pro nic za nic, protože na výsledném snímku pak toho není moc k vidění. Takže iluze o odbornosti předepisovačů léků, tedy lékařů si už žádné iluze nedělám ;-D

+1/0
12.6.2014 15:18

Z24b73y48n44ě11k 92Č67e17c91h 4288238825121

Omlouvám se, ale v nemocnicích a i na ambulantních pracovištích se setkávám s čirým amatérismem.

Když si stěžuji na určitý zdravotní problém, nejlépe když určím sám diagnózu, tak mě lékař pošle na odborné vyšetření. po návratu nepokračuje léčbou, nýbrž očekává, že se tím problém vyřeší.

Zřejmě jim ve škole neřekli, že diagnostika neléčí.

Pokud problém pokračuje a já na léčbě trvám, pošle mne na další a další drahé vyšetření, ale léčba opět žádná...

Člověka to přestane bavit, nebo už na to nemá čas a buď se uzdraví sám od sebe, nebo umře.

Možná by bylo dobré uveřejnit místa, kde se v ČR dá skutečně léčit...

+2/−1
12.6.2014 10:25

Z16b43y27n37ě19k 72Č66e25c47h 4648878265701

A nejlepší mi přijde, když člověk tráví měsíce čekáním na vyšetření, že mu nakonec lékař řekne: Kdybyste přišel včas, tak se s tím dalo něco dělat... Je to jako v Kafkově Zámku...

+1/−1
12.6.2014 10:29

P25a10v72e28l 95O27d58r62a58z68i91l 6774699747750

Třeba lékař čeká, že když jste schopen autodiagnostiky, tak je pro vás nasazení správných bylin a kořenů banalita.

+2/0
12.6.2014 12:50

Z85b83y38n83ě90k 59Č86e96c47h 4778738725871

Ale já se chci nechat léčit od odborníka a bylinky považuji za předchůdce a současně hlavní část mnoha současných léčiv.

Nicméně bylinky neužívám, nemám na to čas ani energii...

0/0
14.6.2014 14:14

V70l56a58d11i79m22í76r 95C90e90c55h 8942866831565

Vite ono je někdy lepší neléčit...když víte že nepomůžete tak alspoň neškodit se tomu říká

0/0
12.6.2014 16:20

A80n67t67o27n93í95n 50S70á77d14l86í86k 7348509843303

Bohužel  dnešní medicína lidi neléčí,jen je udržuje v relativně schopném stavu.

Praktičtí lékaři obvykle požádají odborné lékaře o vyšetření,na jehož základě předepíší léky - v mnoha případech "placebo" a snad něco od bolesti a tím to končí.Dokud nemáte "smrt na jazyku",žádné zázraky nekonají.Kdysi platilo,že strava má být naším lékem,dnes je to již překonané.Lidé jsou neustále klamáni v zájmu bysnisu,říkáme potraviny?Stačí odstranit to první písmeno a je to jasné!

Je ovšem pravda,že ne všichni lékaři jsou stejní!V mnoha případech se projevuje tlak pojišťoven a farmaceutů! To k té první části.

0/0
13.6.2014 22:04

O57n48d84ř89e70j 97F44i29l68i93p63c19z86y46k 8914443638981

Pane kolego Čechu

Ti pacient nebyli zcela asymptomatičtí, měli mírnou námahovu dušnost

+ CHOPN, lehký. jeden navíc velkou hiatovou hernii + asthma !

¨Bylo jich několik. Měl jsem je poslat na SKG,když někteří na ergometrii podali slušný výkon a ta byla negativní. ?Nemá SPECT větší radiační zátěž ? 

Můj názor : že CT koronarografii by si mohl zaplatit každý rizikový pacient.

/ kumulace rizkových faktorů / , většina pacientů s pozit.nálezem si už sakra rozmyslí, jak dál v životě. jedná se o věkovou kategorii 50-60 let. CT kor. Lehce nadhodnocuje, mám ten pocit. Asymptopatické pacienty k sKG neposílám, ani to po mne nikdo nechce. Ergometrie má malou výtěžnost ? K čemu je u rizikových pacientů echo a ergometrie co půl roku, jak to dělají mnozí ambulantní kardiologové ? Vyhazování peněz. Radiáaní zátěž: 1 RTG páteře je 500 RTG plic a srdce. A CT břicha vám nevadí ? Já se pravidla radiáční hygieny snažím dodržovat. Vy ne ? Mám na to i kurz, vy ne ? P.S.Jsem ambulantní internista a revmatolog s 15 letou praxí na RZP a něco i JIP , včetně služeb.

+1/0
12.6.2014 10:01

M22a90r96t15i14n 69H75o59d17í39k 2125175888197

Pane kolego, v mnohém s vámi souhlasím, v mnohém ne. Typické otázky na odbornou diskuzi - zbytná x nezbytná vyšetření.Taková diskuze jistě nepatří na idnes. Mimochodem, máte-li kurz, mohl byste vědět že  SPECT nemá větší radiační zátěž než moderní CT, ani náhodou, dohledejte si to!

+1/0
12.6.2014 11:20

O66n50d69ř74e39j 44F71i90l95i69p81c73z37y55k 8174673268501

mám to od prim. Branného, že by si to neověřil ?

Odbornou diskusi jste začali vy , zpochybňováním mých názorů.

USA x ČR. Abrubce tuberculum maius, pád na motorce.

U nás konzervativní "léčba", dg až při operaci / po několika měsících/

.,USA - CT na emergency a okamžitá operace. Oba případy jsou z praxe.

Co je lepší ? Ještě dnes mám v paměti disekci aneurysmatu aorty s negativním CT a negat.a echem / přístroj s expoziční dobou 1,2 sek. patřící do muzea /. Pane kolego já mám 2 roky do důchodu a viděl jsem už hodně.

0/0
12.6.2014 11:31

M94a88r85t84i18n 65H51o78d84í10k 2315845218387

Trochu reagujete mimo mísu. Pracoval jsem před léty ještě jako student nějakou dobu na stáži na ER v jedné americké nemocnici, takže situaci znám dobře. Co jsem napsal je holý fakt - chirurg se nepříjde na pacienta se sup. apendicitidou ani podívat pokud ještě pacient nemá hotové CT. Že jsou jindy pro CT jasné a neoddiskutovatelné indikace nikdo nezpochybňuje (v tom u mne bijete do otevřených vrat), oni jdou ale mnohem dál a není to z medicínských důvodů, což sami přiznávají. Takže pozor na argumentaci tímto směrem.

Co se týče SPECT, nevím co jste slyšel, nebo co si myslíte, že jste slyšel, ale s tou radiační zátěží je to prostě tak jak říkám.

Mimochodem, odbornou diskuzi obvykle vyvoláte, pokud pronesete příspěvek plný odborných výrazů a argumentů. My jen reagovali. To nic nemění na faktu, že taková diskuze je na tomto fóru poněkud nepatřičná.

Přeji vám pevné zdraví.

+1/0
12.6.2014 11:51

O90n55d30ř77e79j 50F74i88l69i76p28c16z19y44k 8864123328611

Vy jste asi z kliniky. Máte poněkud  zpátečnické názory.

Z výzkumu do výroby, to vám přeji. Já pracuji celý život v 1.linii.

Zbytečnou opozici a "racionálním " vysvětlováním problému vyloženě  škodíte.Jestli jste si nevšiml ve vztahu lékař-pacient se rovnováha posunula těžce v náš neprospěch, vede k "amerikanizaci" medicíny.

USA: Imping.sy ramene- NMRI.

ČR: jen málokterý ortoped umí USG ramene

Kořenový syndrom : v Německu nebo USA na CT odesílá praktik, u nás neurolog .Na neurologa se čeká. NMRI SI kloubů u zánětlivé bolesti v zádech u HLA B 27+, čeká se až půl roku /limity/ Stačí ? Vidíte kam ta medicína spěje ? A to jsem neprobrali laboratoř. Mělo by se to řešit spoluúčasti pacienta. Tato vyšetření /uvedená/ jsou nutná a moderní. A lidé to mají vědět.To je naše úloha.Tato diskuse zde nepatří ? Pane kolego, nežijeme v 50.letech.

0/0
12.6.2014 12:27

V32e44r89o47n24i76k64a 83H65u72b92á92č15k94o47v96á 3616975646605

Nezlobte se, ale souhlasím s doktorem Hodíkem, že odborná diskuse na tomto webu není ani na místě a ani vhodná. 

Dále zmiňujete spoluúčast pacientů, což není předmětem této diskuse už vůbec a existuje na to mnoho názorů. Vy to vidíte jako lékař zcela odlišně od pacientů. Nicméně vám doporučuji podívat se na stránky Medical Tribune, na které ,ovšem předpokládám dle vašich příspěvků, již chodíte.

Tento článek je spíš ekonomický, než že by se jeho obsah týkal lepšího vyšetřování pacientů, bohužel.

0/0
12.6.2014 14:45

V46l48a69d53i24m95í25r 40C47e44c69h 8502236291615

Se zátěžovým SPECTEM myokardu máte samozřejmě pravdu :-)

0/0
12.6.2014 16:22

V59l16a56d64i81m63í13r 85C89e32c95h 8822356101235

Nic jsem nezpochybňoval :-), probuh. S tim PCI to byl spíše povzdech, vidím z intervenčních pracovišť často výkony pro výkony, u nás snad kdo nemá stent jakoby nebyl... :-))  Lečte jak to vidíte vy, pro dobro Vašich pacientů,  nikdo Vám to nebere. Ne všechno se vleze do guidelines a ne všechno je podle učebnic to je nám z reálné praxe snad jasné.

0/0
12.6.2014 16:27

K95a88r49e33l 95J70a96n51y77š69k61a 5676682354351

Česko ? Vynikající země se vším fungujícím, s nejmenším ohrožením svých občanů relativní chudobou na světě a s nejvíce kverulujícím  občanstvem pod sluncem.  Že bychom byli tak dobří právě proto ? Dzp.

+1/0
12.6.2014 9:51

R57o33m64a81n 28M44i11r90o17s95l63a84v 4667673347726

Zjistit využitelnost například magnertické rezonance a její rozmístění a dostupnost by neměl být žádný problém. A stanovit jasná pravidla, jaké nákupy se proplácet budou a které ne, mělo být uskutečněno už před dvaceti roky. Chvála bohu, že alespoň dnes....ovšem je otáízka jak dobrý záměr dopadne až ho semelou byrokrati.

0/0
12.6.2014 9:34

O29n56d22ř43e55j 54L33o78š37o63t45h 9580232144922

Je zvlastni, ze CT a podobnych pristroju jsou tu v nadbytku, presto jsou cekaci doby na vysetreni dlouhe. Pritom nechapu, proc tyhle pristroje nebezi 24/7, ale jen na jednu smenu. Stroj, ktery nebezi, nevydelava penize.

+1/0
12.6.2014 10:11

M50a27r31e96k 70H35r12u45b41y 6767532481428

Protoze jde o penize/provize za nakup, z provozu uz zadne provize nekoukaji;-)

0/0
12.6.2014 10:40

R88u74d43o65l20f 12B37a93r49á77k 7234233768208

No jo, ale když pozvete pacienta na vyšetření v neděli ve 3 hodiny ráno tak nepřijde...

A teď beze srandy. Kdo bude ty "stroje" obsluhovat? A hlavně kdo bude výstup z toho "stroje" vyhodnocovat? Ono se to totiž všechno zase obloukem vrátí k penězům a potažmo k pojišťovnám. Na přístroje se peníze ještě nějak dají sehnat, např. přes různé dotace, ale na personál a hlavně na celý provoz už je to výrazně horší. Co Vám říká sousloví "limity pojišťoven na provedené výkony..." ?

0/0
12.6.2014 11:07

O58n49d17ř47e55j 58L81o59š90o26t49h 9130752574312

Tak si predstavme nemocnici jako soukromou firmu, kde se dba na urcitou efektivitu. Tzn. proc by mel byt clovek, ktery dokaze analyzovat vysledky pritomen 24 hodin denne a proc by mel delat ukony (obsluhu), kterou zvladne nekdo jiny, za mensi penize. Takze muze stroj pracovat nepretrzite a dalsi lidi muzou cist vysledky pres den s tim, ze na to budou mit vic casu, protoze nebudou travit cas u vysetreni. Tohle prece neni problem. A pokud stroj za 30/50 nebo 100 milionu 16 hodin denne stoji, tak je to neskutecne plytvani prostredky. Vsechny ty vysetreni se tak nebo tak musi udelat, takze k jejich uhrade musi dojit. A pokud by nekdo neprisel na vysetreni v nedeli ve 3 rano, protoze se mu nechce z postele, tak holt ma smulu a at se leci nekde na soukromy klinice za svoje penize. Jenze ono je to tak, jak napsal pred vami pan Hruby, jde o provize za nakup, system je takto vytvoreny a vse je prohnile od reditelu nemocnic po zdravotni pojistovny.

+1/0
12.6.2014 11:26

Z19b21y72n83ě42k 34Č64e10c13h 4278318565101

Minuly tyden objednali matku v Praze, na Vinohradech na CT za dva mesice. To je dost pozde, nemyslite? To uz muze byt pozde definitivne. A nezajima me, jestli je reditel neschopny proto, ze nema personal, nebo je neschopny proto, ze ma malo CT. Je to tam tak vzdycky...

+2/0
12.6.2014 9:25

P20a83v72e41l 48O41d38r18a44z77i41l 6824109387880

Tak se objednejte jinam. Prosté, milý Watsone.

0/0
12.6.2014 9:30

Z14b89y72n53ě94k 72Č91e13c28h 4358378125951

Ma poukaz na vysetreni na Vinohrady. Do Tabora se ji nechce, Holmesy. Krome toho, to neresi neschopneho reditele FN Vinohrady...

+1/0
12.6.2014 9:34

J67i28ř72í 89Š44v12a71g89r 3458280525296

Pokaz? Zadanku o vystreni na CT, muze pouzit na jakemkoli pracovisti. Jen se tam musi objednat. Jeji lekar ji holt objednal na Vinohrady.

+2/0
12.6.2014 9:44

P93a47v79e13l 38V16e11t51e63š71n23í22k 7405828565247

Je pravda, co se v článku píše - je "přecétéčkováno". Už nemají ani dost lidí, kteří data z CT dokáží číst a zpracovat. Tak zařízení mají, ale používají jenom částečně.

0/0
12.6.2014 9:42

Z21b79y38n30ě16k 11Č15e47c20h 4238198195921

Aha a proč nepřijmou a nevyškolí nový personál?

0/0
12.6.2014 9:55

P85a41v10e36l 35N52e52d96o65m47a31n98s95k94ý 4265639118760

Money?

+2/0
12.6.2014 9:59

Z31b70y87n43ě31k 16Č71e90c73h 4408788965891

Já myslím, že prachy za vyšetření by to s rezervou pokryly...:-/

+1/0
12.6.2014 10:12

P94a87v41e54l 77O36d80r40a56z30i70l 6684829727810

Nepokryly, protože limity od ZP.

0/0
12.6.2014 12:52

M83a12r19t52i93n 58H17o42d71í25k 2535665158287

Protože to není jako se naučit zašroubovat šroubek A do díry B, pane! Vyškolit odborníka na popisy snímků trvá mnoho let.

+1/0
12.6.2014 11:22

I80v60o 33P34á68t33e18k 2102173834190

to je ambulantni, tak se objednejte do MediScanu na Chodove.

ve vinohradske kdyz lezite tak jdete automaticky.. byl jsem tam a "objednani" bylo v ramci nekolika hodin.- a to neslo o nic akutniho.

S ambulantnim vysetrenim to tak bylo a je, smirte se s tim, pred lety jsem byl na magneticke rezonanci a musel jsem kvuli tomu byt 14 dnu v hnusne nemocnici na zelivskem (ta uz neexistuje, ted je tam nejaky starobinec), jinak bych na MR cekal 6 mesicu.

0/0
12.6.2014 9:46

Z32b49y50n40ě41k 22Č59e47c88h 4288908555761

No a tak to je tedy dosti hrozné, že mají na Vinohradech takové čekací lhůty a

 přitom mají evidentně dost prostoru pro CT...

0/0
12.6.2014 9:53

M87a47r11e38k 34H21r16u21b36y 6727502111898

CT je po Praze nekolik, cekaci doba obvykle necely tyden.

0/0
12.6.2014 10:41

I17v58a47n 22H60r92o18n 5444196496841

Krajští hejtmani potřebují více peněz. Teď se do úplatkového řetězce přidá ještě schvalovací komise. Ceny nákupů i jejich počet se naopak zvýší. Ale posvěceně! Zatím to u nás tak vždy bylo.

+2/0
12.6.2014 9:16

R92i30c83h22a53r55d 80J90e42l41í78n91e44k 1706987771598

Je těch PET/MR by to pár chtělo...

0/0
12.6.2014 8:45

P96e26t37r 23K67e89ř 8213684392398

Vždyť je to jasné! Odpověď je už ve složení komise. "Zástupci pojišťoven"!!! Copak tam dělají?? Oni budou přístroj platit?? Jistě že ne. Ale jeho výkony ano. A tady je ten kámen úrazu. Více mašin = více výkonů = více plateb! Proto také není možné, aby v ČR fungovaly tyto přístroje 24h/den. Pojišťovny to prostě nechtějí platit. Je to tak se vším. Operace na počet. Transplantace plánovitě. Úkony dle rozpisu. Vše co je nad rámec se neproplatí. Proč jsou všude fronty a čekací lhůty?? Protože část lidí to odradí, část si to raději zaplatí a část se nedočká - zemře. Zní to brutálně, ale taková je realita. Jde hlavně o peníze! Zkuste si nechat například jen vyříznout dvě obyčejné bradavice v jednom dni na pojišťovnu a už to není možné. Musíte tam dvakrát. Jedna bradavice = jeden den! Tedy pokud si druhou, nebo i další nezaplatíte. Pak to jde najednou. Logika??! Viz. výše.;-€

+11/−1
12.6.2014 8:40

V79l77a94d82i79m12í90r 87C49e28c84h 8372246281945

Mate samozrejme pravdu. Medicina je o penezich. Nutno rict ze v porovnani treba s UK si cesky pacient skutecne nema nac stezovat...Znama je historka od jednoho kolegy co pracuje ve Spojenem Kralovstvi jako gynekolog. Pani prisla na vysetreni do spec. ambulance pro lecbu neplodnosti na radu az pote co mezitim za 2 roky stacila uspesne spontanne otehotnet a donosit mimco...

+1/0
12.6.2014 8:55

J29a98r73o26s68l30a25v 32H18o66r59á51k 5673642176260

"Proto také není možné, aby v ČR fungovaly tyto přístroje 24h/den" - mozne to je a zrovna pojistovny za toto bojuji. Ale ne aby byly ty pristroje v kazde druhe vesnici jen proto, ze z toho vedeni nemocnice a komunalni politici maji baksis.

+1/0
12.6.2014 9:22

J32a42n 85V51á61c62l63a82v18í64k 3672176881199

A jsme u toho - pokud jim to pojistovny nezaplati, tak je nakup pristroju vyhozene penize.

+1/0
12.6.2014 9:30

P78a40v10e98l 48V93e90t69e64š22n20í57k 7795608705457

Přístrojů je dost. Není dost lidí, co jejich data umí zpracovat.

+1/0
12.6.2014 9:43

J41a46n 80M63a77j20e91r 9843189778461

Ne, jsou hlavně špatně organizovaní. Jako všichni ve zdravotnictví.

0/0
12.6.2014 11:49

J21a62n 85M21a60z63ů11r76e49k 2718364638175

ono nutno říct, že někdy je více lepší než méně a zrovna tady bych si dokázal představit přístrojů více.

+1/−1
12.6.2014 8:30

P37a51v26e85l 48O51d16r13a57z92i32l 6754529387250

A koho necháte zemřít, aby na to bylo?

0/−2
12.6.2014 8:31

J62a89n 17M62a84z22ů32r53e59k 2348454298955

?

0/0
12.6.2014 8:38

P69a68v90e73l 53O98d69r42a63z43i91l 6904979697560

No asi se budete divit, ale někdo to musí zaplatit !!

0/0
12.6.2014 9:29

M81i63l66a41n 35K33l21o56u73č72e10k 3240525388937

To by odpovídalo,ale vy tvrdíte, že někdo musí umřít.

0/0
12.6.2014 9:36

P42a87v26e69l 82N60e33d63o84m78a83n25s91k56ý 4535299928300

To je pravda. Na něčí léčbu nebude.

0/0
12.6.2014 10:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.