Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Separatisté sestřelili Ukrajincům antonov, piloti stačili vyskočit

Proruští separatisté na východě Ukrajiny sestřelili ukrajinské vojenské letadlo An-26. Podle Kyjeva byla na palubě humanitární pomoc, proruští povstalci tvrdí, že to byl výzvědný letoun. Piloti se podle všeho zachránili, uvedla ukrajinská média.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50a60r73c52e10l13a 72S49t38e53i56g10e79n27b42e89r58g13e90r 7820371643725

Mam otazku,

jak muze nekdo vyskocit z Antonova8-o8-o8-o

0/0
8.6.2014 7:18

M96a93r16i39e 36S85m17e50t78a13n78o17v89á 6230184879831

S povstalci je třeba zacházet jako s teroristy. Vojáci to nejsou, tedy se na ně nevztahují ani ženevské konvence.

+2/0
7.6.2014 22:43

M89a80r71c94e43l53a 20S85t21e66i10g51e68n50b73e67r32g19e79r 7130181663205

Marusko

tim myslis ty na Majdanu ze ano???

0/0
8.6.2014 7:16

J11a67n 49L59i10b23i62c81h 9672888825943

humanitární pomoc jak v Bělehradě, kde bombardovali televizi a nemocnici taky z humanitárních důvodů (aspoň podle pravdoláskaře Havla)

+6/−2
7.6.2014 18:53

M53a73r91i34e 98S71m84e26t10a94n82o78v61á 6190664259551

Vaší stranické buňce by bylo záhodno uzavřít kyslík.

+1/0
7.6.2014 22:44

J84o77s13e85f 71S14e84v41e85r70a 8351213534478

tady je zase překremlobotováno....

http://karmodi.blog.ihned.cz/c1-62146000-tajna-zbran-kremlu

+2/−2
7.6.2014 15:08

M68a10r60t89i71n 77J44a86n77á19k 4934359848677

dík za odkaz, je tam docela hřejivá diskuze;-D, co to je ten Karmodi, že ho nikdo nebere vážně stejně jako vás...kolik jsem si vydělal?;-D

+1/−1
7.6.2014 16:04

M53a76r31e61k 53N25o51v42o96t26n49ý 5871291306248

Jo, ten článek je výbornej, moc mě pobavil. Kremlobot. Tak to bývá, když se někdo nedokáže psychicky vyrovnat s tím, že mu všichni všechno nežerou ;-D

0/0
7.6.2014 16:13

Z40d98e55n73ě83k 39P40o91l18á15k 3359829165432

Zcela správné by bylo přísně kontrolované referendum, kde by se občané mohli bez nátlaku jakýchkoliv ozbrojenců vyjádřit. To ovšem místní mafie a USA + EU nepřipustí. Oni chtějí ovládat Ukrajinu celou. Bohužel.

+2/−2
7.6.2014 15:01

E26v18a 61K19a59š56p28á26r58k88o90v93á 7530571289912

By mě zajímalo, na co jim ten východ bude, když většina či všechny podniky jsou "zaostalé", jako naše před 25 lety:-P

0/−1
7.6.2014 18:00

J55i37r56k67a 57S94o63v36i38č 7920680476897

Ten letoun korigoval výsledky palby ukrajinského dělostřelectva proti Slavjansku. Kroužil nad městem celou hodinu. A oni píšou, že vezl humanitární pomoc. ;-D;-D

+5/−1
7.6.2014 13:58

M68a44r20e26k 58N89o81v33o78t66n20ý 5641821796388

Třeba jenom přemýšlel, kde tu humanitární pomoc vyloží ;-D

+3/0
7.6.2014 16:18

F24r94a47n46t48i59š85e42k 37S78c86h57l59i66c55h32t27s 9345562211975

Pokud Porošenko trvá na, jak řekl při inauguraci, na jednotné Ukrajině s jedinou řečí ukrajinštinou, tak bude nakonec jednat o míru s novým evropským státem - Novoruskem. Vot tak.

+4/−1
7.6.2014 13:46

K31a58r42e41l 68J12a72n14í76k 9108462405794

Nebo ti  novorusové skončí naložení v dobytčácích směrem do Ruska.

Otázkou je, jak velkou podporu separatisté skutečně mají. V referendech lidé hlasovali, že chtějí větší nezávislost, nikoliv odtržení. A hádám, že normální člověk, teď chce prostě mír a je mu jedno, která strana vyhraje. Samozřejmě, propaganda funguje, takže někdo může se radikalizovat. Ale že rodiče dětí budou chtít válku ve svém městě, tak tomu jako rodič nevěřím.

Takže tipuji, že vůdcové jednotlivých skupin mluví hlavně za sebe a pak za nějakou radikální menšinu.

+2/−1
7.6.2014 14:00

F55r98a78n73t98i52š30e83k 33S83c31h21l93i75c29h10t64s 9415642551815

Situace na hranicích:

Novorusko má nyní pod kontrolou část hranice s Ruskem o délce 200 km. Ukrajinská hranice je nyní de facto západní hranice bývalé ukrajinské Luganské a Doněcké oblasti. Nyní tedy hranice mezi Ukrajinou a Novoruskem. Zprávy o uzavírání ukrajinské hranice s Ruskem jsou pochybné, neboť ji Ukrajina pod kontrolou nyní nemá. Tedy není co uzavírat.

+3/−2
7.6.2014 13:43

K13a95r25e87l 15J28a27n40í63k 9738202565224

Ukrajina svou hranici s Ruskem nekontroluje, proto se ji snaží uzavřít. To je objektivní popis (tentokrát) bez propagandy a váš překlad do kolaboranštiny si můžete odpustit.

+1/−1
7.6.2014 14:04

D35m74i76t28r55i81y 21N55e10s74t19e56r46o89v 6770377570103

jak to pro boha mohli piloti prezit?? je transportni letoun vybaven vystrelovacimi kresly??

+1/0
7.6.2014 13:22

A81l98e24x98a27n74d77r 82K64o25s64t15k53a 5669466839286

Zásah do motoru. Letadlo nespadne hned, to jen v Holywoodském filmu.. Prostě natáhli batohy s padáky a vyskočili.

0/0
7.6.2014 13:47

F16r74a88n63t46i10š98e90k 50S24c22h94l71i79c49h85t46s 9625562401355

Snažil se to vyrovnat a dotáhnout k letičti v Kramatorsku. Padáky jsem neviděl, podle mne jsou oběti,

0/0
7.6.2014 13:54

J59o77s10e79f 14S38e89v84e19r13a 8121793524938

No jo, když ty jsi byl tam a máš to z první ruky......:-P

0/0
7.6.2014 15:04

M19i50l35a91n 45V76o98s28t83r37ý 6679526294924

Možná jen pro info pár údajů o "kvalitě" Ukrajinské armády - Ukrajinská armáda má cca 5x více vojáků (profesionálních) než AČR. My máme 30 tanků, cca 500 obrněných transportérů (BVP1,2, Pandur, atd.), 80 samohybných děl DANA, Ukrajinci mají přes 1000 tanků, cca 8000 OT, přes 2000 dělostřeleckých systémů atd. To stejné v letectvu my máme 39 bojových letadel (počítám i L-159 v aktivní službě), Ukrajina má přes 90 bojových letounů a i další letecké techniky má mnohonásobně víc.

Ovšem důležitý údaj, náš vojenský rozpočet v loňském roce byl v přepočtu cca 2,2 mld. USD, Ukrajinský ve stejném období byl 1,8 mld. USD tedy i přes mnohonásobně početnější armádu vydávali na obranu o cca 20% méně než my! Kde to je vidět když počty mají vyšší?

Neudržovaná technika na úrovni osmdesátých let (ta kvalitnější), nálet pilotů cca 40h za rok! (Pro srovnání takový nálet měli Ruští piloti v devadesátých letech, nyní to odpovídá náletu pilotů chudých Afrických zemí - třeba v Nigérii mají piloti nálet cca 80h za rok tedy 2x vyšší než piloti Ukrajinští!) Nálet našich pilotů se pohybuje kolem 140h za rok (tedy standard států NATO - pro srovnání Rusko má nálet kolem 100h za rok).

Ukrajina má početnou armádu ovšem s výzbrojí co se hodí více do šrotu než do boje. Potom se není moc co divit, že jim sestřelují rebelové se stejně primitivní výzbrojí letadla, vrtulníky a dokáží se tak dlouho bránit i když je proti nim nasazena těžká technika...

Takto to dopadá, když stát šetří na své obraně. Berme to jako varování pro nás a jasnou odpověď těm, co na diskuzích volají (i nyní se takoví objevují) po zrušení armády s tím, že to jsou vyhozené peníze...

+4/−3
7.6.2014 10:34

F34r13a80n10t30i70š74e48k 38S84c46h29l94i62c59h39t12s 9905682101965

Igla ani RPG30 nejsou primitivní zbraně. Výzbroj povstalců je velmi dobrá a zdá se, že se stále zlepšuje. Vypadá to na dlouhý konflikt.

+3/0
7.6.2014 10:45

M90i36l21a31n 47V89o81s78t81r94ý 6769696474644

Většina rebelů primitivní zbraně má, ale stejně jako nepochybuji, že tam určité množství Ruských specialistů působí (i když asi ne přímo vojáků jako na Krymu) tak tam jistě jsou i Ruské zbraně... ale vzhledem k množství výzbroje a bojovníků to je relativně zanedbatelné množství... na sestřelení letadla stačí i staré zbraně co ukořistili na Ukrajinské armádě...

Prostě když bojuje špatně vyzbrojená a špatně vycvičená armáda proti sice nepočetnému množství bojovníků kteří mezi sebou mají naopak dobře vyzbrojené a vycvičené bojovníky tak to takhle dopadá...

Tady je vidět, že šetřit na armádě se nemusí vždy vyplatit... ;-)

+2/−1
7.6.2014 10:55

M26a78r97t98i51n 72K48r74a85u62s 8594400785336

Jen si dovolím doplnit, ačkoliv Váš logický rozbor považuji za to lepší co tu zatím k tématu kdy zaznělo, že UA armáda je dost neuchopitelný celek a i naprosto podfinacovaná se zastaralou (to by až tak nevadilo) neudržovanou (to je horší) výzbrojí, by musela separatisty umlátit pouhým počtem.

Mainstreamová média sice začala počty separatistů navyšovat hlavně poslední týden a půl (samozřejmě mrtvých, před tím bylo jen pár set živých, dnes už stovky mrtvých), ale dle charakteru bojů to na velké střety nevypadá a nemyslím, že je válečných separatistů více než pár tisíc.

Dle mého názoru UA armáda prakticky neexistuje, s výjímkou lépe financovaných leteckých a speciálních jednotek, se pár tisíc separatistů střetává s obdobným počtem tzv. národní gardy tedy dobrovolníků ze západní Ukrajiny.

+4/0
7.6.2014 12:33

M31i76l38a49n 38V33o34s15t88r73ý 6199486374574

R^ Souhlas...

Já to spíš psal jako upozornění pro ty co jsou zastánci zrušení AČR (či jejího výrazného zeštíhlení), že to je cesta do pekel a armádu si prostě musíme udržovat... i když stejně jako jiní jsem zastánce určitých změn v AČR (například stav kdy na jednoho úředníka AČR připadají přibližně dva vojáci je dle mého alarmující).

+1/0
7.6.2014 12:43

M56a16r63t33i27n 92K22r74a84u22s 8704110555286

Souhlasím s Vámi, vždy si říkám, že pokud má mít Ukrajinská krize i nějaké to pozitivum pak snad to, že si po dvaceti letech všimneme co naši politici provádějí s armádou

+2/0
7.6.2014 12:58

M87i45l44a83n 39V51o98s58t73r98ý 6409966364924

Tak zase ať jim nekřivdíme tak nejen naši... ony nějak všechny evropské státy v alianci poslední dobou zapomínali, že armáda je potřeba... ;-)

0/0
7.6.2014 12:59

K54a91r19e76l 63J98a47n38í16k 9528752545154

Proto by mělo NATO Ukrajině pomoci a dodat moderní výzbroj.

0/0
7.6.2014 14:05

Z38d63e62n63ě25k 61P33o59l70á85k 3729139535272

Na to by Rusko reagovalo dodávkou moderní výzbroje separatistům. Co by to vyřešilo.

+2/0
7.6.2014 14:50

A14l17e15x59a28n61d24r 47K90o67s77t90k78a 5649876979166

Co takhle to vzít jako důkaz faktu, že armáda opravdu JE k ničemu. Ale to se vám nehodí do krámu že?

+3/−3
7.6.2014 10:46

M92i25l98a27n 78V72o81s18t79r13ý 6929676864224

Armáda, která nemá peníze ani na běžnou údržbu a na výcvik skutečně k ničemu je s tím souhlasím...

+2/0
7.6.2014 10:50

M77i76l93a26n 44V51o40s54t90r41ý 6419786524664

Je otázka dalšího přístupu, jestli armádu raději zrušit a nebo (což je můj názor) navýšit rozpočet a opět mít fungující armádu...

+3/0
7.6.2014 10:56

A28l36e50x43a33n73d13r 49K52o43s22t59k57a 5769956419856

Armáda, která má víc "vojáků" na štábu a lampasáků, než skutečných vojáků (jak to má ČR) je naprosto stejně bojeschopná. A to vynechávám, kolik prostředků z jejího rozpočtu vytahají "kamarádi". Než toto, tak opravdu raději nic.

+3/−2
7.6.2014 10:57

M91i71l79a61n 53V80o67s43t36r31ý 6319866454524

Souhlas... ovšem je otázka co je potřeba jestli takovou armádu zrušit a nebo ji předělat...

+1/0
7.6.2014 10:58

F40r78a88n26t74i26š85e53k 30S60c39h94l39i48c89h74t68s 9785962691955

Předělat. Zlepšit zálohy.

+2/0
7.6.2014 11:29

A21l68e47x48a74n95d62r 64K39o76s27t31k56a 5769166279976

V první řadě by to asi chtělo předělat ústavu. Za současného stavu, kdy obranu státu nařizuje prezident stačí, aby ten zbabělec nařídil se nebránit.. Což se "náhodou" stalo při obou případech, kdy byla armáda potřeba.

+2/0
7.6.2014 12:45

M17i25r20o75s85l36a40v 92Z50i72k13m86u41n56d 7279663554703

Můžete prosím upřesnit, před kterým ze sousedních států bychom se měli bránit ... tři z nich jsou spojenci v NATO, čtvrtý je neutrální stát ... Pochybuji o tom, že by si Varšava chtěla vzít těch cca 1,5 km čtverečního o které v roce1958 v souvislosti s narovnáním průběhu státní hranice přišla silou, pochybuji, že by Vídeň chtěla obnovit Rakousko v hranicích 1914 nebo Německo obsadit tzv. Sudety ...

Nebo máte na müsli nějaké cizozemské separatisty, kteří by to chtěli udělat ...

Knížectví Lichtenštejnské nemá žádnou armádu ani letectvo, které by chránilo vzdušný prostor a poddaní jeho knížecí výsosti se necítí ohroženi ...

+3/−2
7.6.2014 12:17

M81a76r56t37i76n 20K56r67a94u10s 8284220275426

My nejsme Vaduz, jsme NATO a logika, že armádu si mají udržovat jen jeho hraniční státy je poněkud zcestná - ne poněkud, ale velmi

+3/−1
7.6.2014 12:35

M97i61l61a97n 62V80o10s92t60r22ý 6449136214914

Přesně, jsme členy aliance a tak se musíme i chovat...

0/0
7.6.2014 12:40

M35i88l84a74n 38V19o60s55t26r39ý 6679826974744

Tak a teď si vemte, že vaši logiku použijí i jiné státy NATO. Třeba Francie ona sousedí s nepřátelskými státy? Všude okolo spojenci, stejně tak Španělsko, Německo atd... takže jim stačí udržovat minimum letectva, námořnictvo (protože jediní nepřátelé jsou za mořem), a pár vojáků kdyby snad bylo potřeba a co nám najednou z NATO zůstane? Spousta spojenců bez armády kteří neubrání vůbec nic.

Nebo snad protože jsme v NATO tak nás mají bránit spojenci a my máme zrušit armádu? Přeci jsme v NATO a tak nám nic nehrozí? To jsme tedy dobří spojenci... takové spojence patří z aliance vyhodit, protože to jsou jen paraziti.

+1/0
7.6.2014 12:39

M78a71r96t50i54n 90K69r98a57u65s 8154560185106

Chudáci Slováci prakticky všichni by museli být v armádě a bránit západní svět před invazí...

+3/0
7.6.2014 12:43

M75i63l76a64n 75V52o55s13t73r38ý 6379526134874

Přesně, lidi s takovými názory nechápu, to jim nedochází, že když budou stejně přemýšlet i jiní (a proč by nemohli když to napadne Zikmunda tak to napadne i nějakého frantíka nebo skopčáka - i když asi ne ti jsou přeci jen rozumnější) a v tu chvíli z celé slavné aliance nezůstane armáda nikdy (nedej bože, kdyby to napadlo i někoho v USA, to by jsme byly hned nechci říct kde, na druhou stranu proč má daňový poplatník USA platit obranu ČR, pokud by jsme si s argumentem, že jsme v NATO zrušili armádu).

+1/0
7.6.2014 12:46

K11a15r81e32l 23J27a94n84í42k 9718162705474

to si ukrajinci možná říkali také, že hranici mají buď s klidnou EU nebo Ruskem, které se zavázalo je nenapadnout

+1/0
7.6.2014 14:06

J44a29r85o26s72l14a14v 47K25a62d13l16e42c 2983363261935

Tak jak je to s těma přechodama...;-D;-D;-D jedna straná říká, že jsou uzavřené a druhá že otevřené....;-D;-D;-D

+1/0
7.6.2014 10:29

J75a25r62o27s94l69a63v 10K73a84d86l58e68c 2903323141465

Humanitární  letoun....;-D;-D;-D;-D;-D

+1/−1
7.6.2014 10:27

F83r65a39n19t51i35š39e83k 96S66c65h68l19i21c61h85t16s 9545222941315

Takže úplná informace zní takto:

AN 30 kroužil asi 30 minut nad místem intenzivní dělostřelecké palby. Odlétl a vzápětí se vrátil nad ono místo. Poté teprve byl sestřelen, zásah raketou do trysky pravého motoru. Vše je natočeno a zdokumentováno.

Těžko mohl vést marmelády a přitom ani nevěděl kam. Proto asi kroužil nad místem shodou okolností právě ostřelovaným ukrajinským dělostřelectvem. Letoun je vybaven kamerami. Tento typ je používán i pro mise důvěry, aby je bylo možno zdokumentovat.

+5/−1
7.6.2014 10:18

A80l11e89x55a19n14d39r 62K38o14s44t25k20a 5939896419386

Náhoda je prevít. Zrovna náhodou poletuje letadlo, které se používá pro pozorovací mise nad městem. A zrovna náhodou to tam tou dobou ostřeluje dělostřelectvo :)

0/−1
7.6.2014 10:43

M46i15l21a90n 65M85i66k42o 5178258763466

Rusko zvítězí tak jako zvítězilo vždycky dosud! A ani zločinci USANATO ani lokajský štěkot českých medií na tom nic nezmění. Smiřte se s tím!

0/−3
7.6.2014 12:40

M16a14r25t58i34n 88J43a57n17á60k 4794309788677

to nebyli separatisté, tomu Antonovu vybuchla klimatizace v důsledku neopatrné manipulace s humanitární pomocí

+1/−2
7.6.2014 10:00

Z14d37e64n74ě95k 50P91o25l23á83k 3579259685202

Proč vezli separatistům humanitární pomoc letadlem, když jim ji už posílají děly.

+2/−1
7.6.2014 9:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.