Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Banderu "křísí" Majdan, Rusové i Zeman. Nechte ho spát, radí historici

Příznivci proruských separatistů na Ukrajině mají o kyjevské vládě jasno - jsou to "banderovci a fašisté". Vůdce povstalců Stěpan Bandera byl masový vrah, přisadil si prezident Zeman. Tenhle spor ale není o souboji dobra se zlem. Historici mají trochu jiný pohled: přízraky minulosti je lepší nechat spát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28a94r37o20s42l78a92v57a 15K22a81n26i95o95k45o96v51á 7702199652307

Je to dobrý článek, i když bych některé myšlenky trochu korigovala. Ale podstatné je, že neustále prosvítá základní fakt, že ukrajinské obyvatelstvo NENÍ jedním POLITICKÝM národem. A těžko kdy bude. Zvláště po současné krvavé etapě na východě. Ten příkop mezi ukrajinským západem a východem se den ode dne stále víc prohlubuje. 

Aniž bych kdy chtěla hájit či chválit Rusko, nelze přehlížet, že to Západ podněcoval v bankrotující Ukrajině přehnané naděje, aniž měl nejmenší "sílu - finanční i jinou" jejich problém řešit. Ať se to komu líbí či nelíbí, existuje cosi jako sféry vlivu, kde má ten či onen reálný vliv. To co mne na EU šíleně štve (není to jediné) že si zřejmě myslí, že si ten vliv vykecá… a občané to jelitům žerou a platí to.

Přitom sféra vlivu je prostě objektivní záležitost – kdo mi do ní vleze dostane přes čenich.. Závisí to jen a jen na technických možnostech a ochotě jich použít. Nic z toho EU nemá – jen kecy.

Takže podvádí jak Ukrajince tak i vlastní občany.  

Porošenkovi nevěřím. Navrhuje v podstatě JEN TOTÉŽ, co celou dobu navrhovali z Kyjeva, jen jakousi decentralizaci v rámci unitární Ukrajiny, což vůbec nereflektuje situaci, že se příkop mezi západní a východní Ukrajinou prohlubuje každým dnem. S pokračujícím krveprolitím se možnost příkop přemostit zmenšuje. Je hodně naivní opakovat totéž, co rebelové celou dobu odmítali – lehkou decentralizaci.

Jediné možné řešení je politická dohoda, ne že pošlou na východ ještě větší zbraně. Tím ho mohou dobýt v krvi, ale je jen otázka času, kdy to propukne jindy a jinde. Řešením je jedině dohoda, které se zúčastní jak ukrajinská vláda a představitelé rebelů, tak samozřejmě RF, EU a USA. Ženevská dohoda byla mrtvě narozeným dítětem, když se jí neúčastnili ti, kterých se to týkalo, východoukrajinští rebelové. Jednat o nich bez nich ... a dělat si iluze o dobrých koncích, to je fakt naivita.. A je jedno, jestli byl Bandera bandita či vlastenec, nebo Stalin vrah či "zachránce před Německou expanzí".  To je historie

+3/0
11.6.2014 14:13

J77a76r68o92s76l74a74v90a 32K41a29n95i68o14k95o18v56á 7142269242867

A ještě, byť to až tak nesouvisí se zdejším článkem. Dám sem odkaz na článek, u kterého je taky možné některé myšlenky trochu korigovat, ale celkově s ním moc souhlasím a jsou tam informace, které jsme zatím neznali - to co předcházelo.. docela zajímavé..

Diana Johnstone: Kdo a proč spouští železnou oponu - http://jdem.cz/bccrj8

I odkaz na zdroj toho článku, pod nímž je odkaz na knížku autorky k Jugosávii, a komentáře ke knížce i autorce - že je velmi objektivní..

http://www.counterpunch.org/2014/06/06/washingtons-iron-curtain-in-ukraine/

+1/0
11.6.2014 14:23

J13a71r16o64s10l29a55v34a 87K39a71n26i53o51k36o43v42á 7672149122357

Vojenská situácia v Doneckej a v Luganskej oblasti (občianska vojna na východe Ukrajiny) - http://jdem.cz/bccve4

0/0
11.6.2014 15:32

P72e91t84r 56H90a10r36i50p46r54a93s77a27d 16H70a13j92i57č 8293500124917

Ukrajina byla po první světové válce za bolševika hodně vykořisťovaná. Není divu, že se tam rodili odpůrci systému. Ostatně, podobnou roli jako Bandera sehráli i Vlasovci. Ukrajinská Vlasovova armáda byla zajata po obklíčení u Petrohradu. Velká její část se pak přidala k Němcům. Maminka vždycky ale říkala, že Prahu osvobodili Vlasovci. Oni se totiž, když se válka blížila ke konci, byli na našem území a přidali se na stranu pražského povstání domnívaje se, že padnou do zajetí Američanům. Jenomže se dočkali Rusů. Někteří zase přebíhali na druhou stranu. Byl to pěkný zmatek. Většinu Vlasovců pak Rusové buď postříleli, nebo skončili v gulagách, což vyšlo skoro na stejno. Historie není černobílá a někdy je moc těžké se rozhodnout, co je správné. Někdy je správné všechno (ale to je málokdy) a někdy nic není dobře.

+2/−1
11.6.2014 11:55

V69o12j52t26ě77c61h 74S88v10o23b87o24d20a 1858581732105

Velice zajímavé. Děkuji autorovi. Jen pro úplnost chybí poslední věta o tom, jak mizivé procento v prezidentský volbách teď dostal kandidát Pravého sektoru. To nejlépe vystihuju vliv neonacistů ve společnosti.

+2/0
10.6.2014 19:33

J91a15r86o42s44l92a98v46a 80K32a50n84i47o62k10o43v13á 7882429402237

To je pravda, ale je třeba brát v úvahu, že antipatie byly především už přímo k osobnosti kandidáta

0/0
11.6.2014 13:31

M47a60r60c45e41l16a 63S16t29e21i39g91e64n23b62e68r57g75e13r 7150451543215

Vojto,

v jednom mas pravdu asi 2,3% je takhle malo, ale volilo je presto 1,8 milionu volicu.RvRvRv vis jak by ODS jasala s takovym vysledkem;-D;-D;-D;-D

0/0
11.6.2014 14:12

J89o50s47e23f 54S20e31v53e28r59a 8621413534508

po dlouhé době perfektní článek, vysvětlující to, co se děje na Ukrajině. Autorovi R^

+2/0
10.6.2014 18:30

V11l37a38d91i26m68í91r 57V30e33t98e40š84k37a 2851365935672

"Stěpan Bandera byl masový vrah, přisadil si prezident Zeman"

Inu, alkohol dělá divy.

0/−3
10.6.2014 18:26

M35a70r19c97e27l61a 53S84t75e92i78g39e33n69b21e66r29g46e21r 7870751613625

Vetesko a jak je to u tebe a co kouris?

odsuzujes Banderu nebo Zemana rozhodni seRvRv

+1/0
11.6.2014 14:14

M69i26l47a82n 68J82i44r26a 2333913369699

Článek vítám-je to jeden ze seriózních pokusů o pravdu.Ukazuje,jak ošidné je zaujímat stanovisko a priori a všechno mu podřizovat.A jak nesmyslné a nebezpečné je brát na minulost současná měřítka,vycházející ať už z osobní zkušenosti nebo z osobní politické orientace.Každý by měl ovšem mít základní ponětí o tom,o čem píše nebo mluví a zkusit přemýšlet bez apriorních soudů,vycházejících  ať už z osobních zkušeností nebo  z ideologických základů,imputovaných z programů politických stran a hnutí.A hlavně-být aktivní,např.chodit k volbám.Já vím,je módou tvářit se znechuceně nebo tvrdit,"že si stejně rozeberou mezi sebou podle čistě obchodních dohod".Pokud to tak je,pak je to(kromě jiného)  zásluhou právě povýšené lhostejnosti "mas",které zajímají pitomé TV seriály a drby o celebritách víc než jejich vlastní osud.

+1/0
10.6.2014 18:18

J43o52s83e75f 84T16o50m75a22š28t96í63k 1876727659

Docela dobrý článek, dočetl jsem až do konce, ale nějaké řešení nevidím alespoň v dohledné době.

+1/0
10.6.2014 18:16

V89i74k47t27o15r 72Š11i92n60d44l91á69ř 7494582696860

Liberálové a komouši, máte smůlu. Pravý Sektor, nacionalisté, udělali revoluci a dodnes drží mnohá města na západě nad vodou. Vaše snaha pošpinit Pravý Sektor je neuvěřitelná, nejdříve jste tleskali, když v únoru PS obsazoval vládní budovy, nyní na něj dštíte síru. Přitom, Pravý Sektor je jediným hybatelem dění na UA, nově opět zaúkoloval vládu, aby dala do pořádku ekonomickou situaci v zemi. Pravý Sektor je vláda, ne žádní vlezdoprdelkové jako Jaceňuk, kteří přešli přes mrtvoly bojovníků PS a uchvátili moc, jen aby podepsali vlastizrádnou dohodu s EU.

+1/−9
10.6.2014 16:09

J12a62n 35N68o82v52á61k 6141476103493

Jestli to teda neni od Vás provokace, tak tady máme konečně jasné slovo! Tady se furt hádáme, kdo PS je, jestli PS něco znamená, anebo nic vlastně neznamená, kolik mají procent a jestli to vlastně nejsou jenom nevybouření chlapci, fandové Dynama Kyjev.

Ano máte pravdu, ti demokrati tady i jinde  tleskali, když v únoru PS byl Berkuty po hlavě, pálil je a obsazoval vládní budovy, aby  svrhl vládu Janukoviče - protože to bylo efektivní. Byl to především PS. kdo to odpracoval a vyhrál, jinak by ten Majdan trval do teďka! Bravo.

Tak nám teď řekněte co vlastně chcete!

+4/0
10.6.2014 17:01

J44o71s62e59f 19T13o92m69a77š15t85í63k 1686507909

chytrý chlapec neví, on neví  ;-D

0/0
10.6.2014 18:09

M48a83r24c65e90l15a 34S25t43e38i28g88e22n38b69e10r27g65e37r 7380401113345

Pane Novak,

Mejdan trva do dneska, porad je obsazeny Dolarem placenymi pucisty.RvRvRv

0/0
11.6.2014 14:20
Foto

P88a76v79e79l 63S11l48a92n83ý 1772440670469

A cos dělal za komančů ty ? Ekonome...

0/0
11.6.2014 9:24

J47a55n 93H24l29e38d33í40k 4309892648982

Štěfan Bandera byl lump a fašista jenom proto, že se chtěl zbavit ruského diktátu a dělal vše, aby Ukrajina byla nezávislým, svobodným státem. Nic víc a nic míň!!!   Shodou náhod jsem mluvil s jedním Němcem, který musel 1940 narukovat a poslali ho později na frontu do Ruska. Tvrdil, že ukrajinští venkované šli vstříc němec.vojákům s chlebem a solí, považovali je za osvoboditele od Stalina ! Tento starý muž mi nelhal, dokonce měl i pár fotek.

+2/−5
10.6.2014 15:52

L77u87d29ě35k 40K20r89a24t94o47c85h20v51í33l 9755504531504

První týden?

+3/−1
10.6.2014 15:54

V54l54a90d32i54m32í51r 18V10e16t69e13š97k22a 2791125745812

Je to pravda. Ovšem to byl pouze počátek, pak Němco "otočili" i vůči Ukrajincům.

0/0
10.6.2014 18:28

K22a62r73e86l 29N72e97č61a44s 5523899520860

Jistě,venkované šli s chlebem a solí. Za pravidelnou armádou šla v závěsu Sonderkomanda,která naplňovala Hitlerovuválečnou doktrínu spálené země,vyhubení Židů a lidkvidace všech neužitečných Říši,což byli staří lidé,děti etc.Je o tom spousta materiálů v německých a francouzských etc.dokumentech.:-/

+1/0
10.6.2014 20:04

K79a89r75e45l 72N76e33č65a77s 5273409140300

Když se objímal šéf Pravého sektoru Oleh Ťjanybok,zakladatel Centra Josepha Goebbelse s americkým vicepresidentem Bidenem,bylo přece jasné,že Bandera je už dávno reanimován.R^;-D

+4/0
10.6.2014 15:33

J20a95n 35N16o18v76á51k 6621876793623

Malá oprava::  Šéf Pravého sektoru je Dmitri Jaroš, zástupce Rady bezpečnosti a obrany státu. Ale jinak máte pravdu: Bandera je zpět čilý jak rybička. Tisíce děkovných dopisů. Kam se hrabe Masaryk.

+3/0
10.6.2014 15:37

M34a80r91i70e 19Z79e60l65e22n35á 2784371629481

Já osobně považuji článek nad diskuzí za jeden z nejseriózněších, který jsem kdy o dané problematice četla. Takové nepovrchní, nezaujaté nahlédnutí do historických vazeb obou stran konfliktu, bez protežování jedné či druhé strany, se snahou dovést čtenáře k zamyšlení a zároveň bez snahy vnutit čtenáři co si má myslet. To zde nebývá častým jevem, blahopřeji Vám, pane redaktore.R^

+2/0
10.6.2014 14:41
Foto

J12a78n 19W13i94r32n69i66t18z75e72r 8558364757480

Díky, jen bych rád dodal, že časová dotace na takový text byla - na poměry rychlého on-linového zpravodajství - zcela mimořádná. Zcela jistě to mělo velký vliv.

Ale ještě jednou díky, vážím si toho. :-)

+2/0
10.6.2014 15:58

M88a98r10i37e 50Z63e79l16e23n85á 2264601279771

Rádo se stalo, pane Wirnitzere, stejně tak si já vážím a děkuji za to, že nejen "odpálíte" článek, ale vstupujete poté i do našich diskuzí. :-)

+1/0
10.6.2014 16:26

J50a82n 42N85o13v38á66k 6471676643193

Pro případné turisty na západní Ukrajinu. Pokud Vás někdo z místních národovců  osloví "Sláva Ukrajině" a kouknou na vás, tak vězte, že musíte rychle a přesvědčivě odpovědět: "Gerojum slava" (to jsou Bandera,  Šuchevič, Stecko aj). Pak jste jejich. Pokud to neuděláte a navíc třeba něco ceknete rusky, můžete mít problémy.

+2/−1
10.6.2014 14:20

P95a25t14r28i25k 82Z14a21b76r22a35n51s86k97y 1681959645333

Pohoda,já odpověděl čau,neměli s tim problém,byl jsem tam nedavno s kamošem ;-D

+4/0
10.6.2014 14:32

J86o44s14e90f 25N35o42v86á52k 2962182115314

:-) Můj jmenovec zřejmě trochu přebral Kremelské propagandy...

+4/−3
10.6.2014 14:50

J44a89n 40N34o59v60á90k 6401806143833

Tihle asi správně nepozdravili. A to nejsou Berkuti, že ?

https://www.youtube.com/watch?v=kB22gwEgTTw

Apropo. Včera ve Lvově zabili polského historika.

+1/0
10.6.2014 15:34

J15o51s98e94f 44N27o16v72á43k 2592322605284

1) Jde o střet dvou různých skupin demonstrantů, nikoli o turisty. Proč si vymýšlíte?

2) Z videa naprosto nelze příliš posoudit, kdo patří k jaké straně, kdo konflikt vyvolal atd....

3) K podobným konfliktům při demonstracích dochází i v ČR. Většinou je na místě policie, která to zatrhne, ale ne vždy. Jsme fašistická země?

+1/−1
10.6.2014 15:41

J79a89n 70N41o72v84á94k 6201546773453

Dobře, tak co tohle?

https://www.youtube.com/watch?v=7Uo_NiD9djs

K něčemu podobnému dochází u nás ? Proč se bráníte si připustit pravdu?

+1/0
10.6.2014 16:11

V20i62k48t17o15r 34Š51i81n59d98l49á26ř 7404972696450

Taková rudá propaganda...ale když si kremrole dokazují svou imperiální nadvládu a tvrdí, že Ukrajinci nejsou národ a jsou jim podřízeni, to je v pořádku. :-P

0/−2
10.6.2014 16:42

J33a73r50o97s82l71a60v 44N87o29v28ý 5551857935387

škoda, že autor, tak kvalitní rešerše a skoro článku, nedokázal najítdostatek osobní odvahy na sepsání závěru a tedy dokončení článku...

mohl by znít takto?:

Ano, Rus a jím podporovaní separatisté se uchylují k již ozkoušenépropagandě z poválečného období. Zakrývají tím, pro nezúčastněného jedincedosti primitivně, reálný pohled na svobodu v Rusku…

Ale opravdu se tomu někdodiví? Puč, který je oficiálně demokratickým procesem, dovolí lidem typu: Nalyvajčenko,Vjatrovyč, Doncov… aby usedli, tam kam usedli? Díky těmto pánům a díky hlavníhybné síle Majdanu (ano té s těmi Rudočernými vlajkami = Pravý sektor),dopadá ta primitivní propaganda na úrodnou půdu…

A přitom by bylo tak jednoduché ji otupit… jen chtít… nebo moci?

+2/−1
10.6.2014 13:45

J36a16n 88N42o94v19á11k 6481916773723

U pana Wirnitzera vždycky váhám, jeho články jsou rozhodně z těch lepších. Ale vžycky je tam nějaká ta ůlitba....komu vlastně? Ať už v důsledku jeho nedůslednosti, volby titulku nebo záměru (stále doufám, že  snad ne) atd. učiní (dle diskuze) většina závěr čtenářů : Jděte s tím Banderou už do háje! Je to irelevantní. Marginální. Možná, že nebyl ideální, ale je to mrtvá historie a je vytahovaná Rusama JENOM jako propaganda.

A přitom, jsou to převážně zastánci Bandery, co jsou ve vládě. Ovládají bezpečnostní složky, Rady bezpečnosti a obrany státu, SBU, min obrany, národní gardu atd. Jsou to banderovci, kteří jako Pravý sektor nebo neverbování jako nazgvardia bojují s nějakou bojovou morálkou (z nenávisti k Moskalům) proti separatistům. Občas nějaký to zvěrstvo (např. přišli do nemocnice a popravili asi 35 raněných a peronálu), ale ...když si se separatisty poradí...stojí to za tu cenu, že pánové oponenti?

A když scházejí argumenty, tak se vrátíme ke Stalinovi, Leninovi.....jako by jejich zločiny někdo obhajoval.

+4/−1
10.6.2014 14:07

J60o77s63e59f 71N70o36v60á30k 2692562935724

Tak si přečtěte ruskou učebnici dějepisu. Obhajuje.

Stejnětak se "proruské síly" scházely pod sochama Stalinů a Leninů. Proč? Protože je považujou za vrahy? Asi ne...

Jinak k banderovi se hlásí jedna strana asi z několika, co tvoří vládu, ale to jen tak na okraj.

+2/−2
10.6.2014 15:04

J59a27n 60N86o86v77á65k 6871306713423

Já myslel z nás diskutujících. Aspoň co jsem tady četl. Že Stalin přispěl k porážce fašismu je sice hyperkorektnost pro toho vraha, ale je to taky pravda.

Kladný poměr k Banderovi mají VŠICHNI z vlády! Kromě ministrů ze Svobody i Jaceňuk, Turčinov, vlastně celá strana Baťkivščyna. Nevím o jediném, který by se vymezil.

+3/0
10.6.2014 15:55

O96t13t59o 44H84a81l72í34ř 9323927958846

Ale třeba Kroupa ty zločiny obhajuje -přečtěte si pár jeho příspěvků

0/0
10.6.2014 16:03
Foto

J25a58n 90W93i64r34n81i42t43z38e24r 8438324237690

Dobrý den,

jestli mohu říci, tak záměr tam není, nedůslednost tam vždy být může (to asi já neposoudím) a volba titulku je... nu, titulek je prostě vždycky zkratkou. V téhle diskusi jsem našel pár příspěvků, které reagovaly jen na titulek, bez znalosti článku. Ale psát titulky tak, aby řekly vše a správně a článek nebyl potřeba, to tak nějak popírá fyzikální zákony.

Neztotožňoval bych většinu čtenářů s většinou diskutérů. Internetové diskuse jsou vždycky vyhrocené pole. Článek měl ponouknout chytré čtenáře, kterých, věřím, máme hodně, k přemýšlení. To bylo jeho primární ambicí - nikoliv "napsat to tak, aby nikdo v diskusi nekřičel".

Dost bych váhal nad tvrzením, že "ve vládě jsou především zastánci Bandery". Jsou tam a je fér o tom mluvit. Co mi fér nepřijde, je snažit se na Banderovi prokazovat, že kyjevská vláda je "zlou" stranou sporu (s podprahovým naznačováním, že ta druhá strana je zákonitě hodná).

+2/−1
10.6.2014 16:06

J35a88n 51N87o45v36á61k 6681206903753

Podle mne titulek je mimořádně důležitý a neměl by být v rozporu s obsahem. I článek obsahuje určité rozpory ("Historici mají trochu jiný pohled: přízraky minulosti je lepší nechat spát" a  "Proč by nás měl znepokojovat návrat nacionalistických mýtů na Ukrajině". Tak máme to nechat spát nebo by nás to mělo znepokojovat? Říká se, že problém vytěsněný z mysli v ní většinou nadělá pěknou paseku. Je prý třeba ho vytáhnout na světlo,   čelit mu a vyrovnat se s ním. A to právě následovníci banderovců, na rozdíl od Němců, neudělali. Kult xenofobie, šovinismu, nenávisti a násilí je zpět. Když jde rodič v banderovskym průvodů (1.1.2014 asi 10 000 lidí v Kyjevě)  a jeho cca 8 letý syn křičí tradiční banderovská hesla "Smrt nepřátelům" a "Moskali na nože"! tak co si májí myslet ti na východní Ukrajině?   Nemluvě, že se nejenom křičí, ale napadají  obyčejný lidí na ulici. To je to lepší "nechat spát"?  

Všude jsem dosud slyšel, že proti extremismu je třeba se v zárodku postavit, i občansky. Když před lety přišlo pár holých lebek v Praze demosntrovat k židovskému hřbitovu, tak se noviny rozplývali blahem, že tam přišli "normální lidi" jim to zatrhnout. A teď vidíme daleko horší věci a máme je přehlížet, protože náhodou bojují na té "správní straně" ?

A mlčet když naši politici a  náš tisk sice periferním viděním extermismus zaznamenává, ale nebezečí ignoruje nebo podceňuje. Nemluvě  o oficiálním postoji EU ministrů, co s těmi "xenofoby", "extremisty" a "antisemity" (slova EP z rezoluce z 2012 ) jednají, třesou si rukou  a vládu v níž jsou uznávají. Taky to asi nechávají "spát"! Já s tím nesouhlasím, a tak nesouhlasím s MOŽNÝM vyzněním Vašeho článku pro čtenáře.

To nemění nic na tom, že Vaše články patří k vůbec nejfundovanějším, co se dají v našem tisku číst. Že kritizuju neznamená, že odsuzuju en bloc.

+3/0
10.6.2014 16:51

J48a95r31o71s79l62a42v44a 37K94a83n10i63o48k39o98v97á 7812689362307

Naprostý souhlas..R^

0/0
11.6.2014 13:42

J24o55s82e82f 43N56o68v32á56k 2472982285254

Ten "puč" vznikl poté, co Janukovič se pokusil demonstrace potřít silou. Přitom demonstrovat je jedno ze základních lidských práv.

Primitivní propaganda tam vznikla, ale až na základě jednak násilí proruského Janukoviče, jednak velmi vzrostla po ruské okupaci Krymu. Násilí bohužel plodí násilí.

Přesto po tomto Vašem "puči" vznikla vláda s regulérní důvěrou parlamentu, v podstatě okamžitě byly prezidentské volby a na podzim budou volby parlamentní.

To, že v nich budou mít větší šanci extrémistické síly než je obvyklé, to sice máte pravdu, ale za to nemůže majdan, ale Ti, kdo rozpoutali násilí jednak vnitrostátní (tj. nejprve Janukovič a pak tzn. separatisté) a jednak mezistátní (tedy Rusko).

+1/−3
10.6.2014 14:55

M37a59r69t63i75n 80C98i94n27g85e34l 5355122584464

Nemalo by byt popieranie stalinizmu postavene mimo zakon podobne ako popieranie holokaustu?;-)

0/0
10.6.2014 13:38

L38u78c98i82e 70Š60t91ě23r48b37o32v92á 5209878890958

Stejně jako romantismu či klasicismu. Otázkou ale je, co je to to popírání.

+1/0
10.6.2014 13:43

J64o83s35e87f 68K45r31o11u69p41a 1129372306568

Zapomeňme i na Majdam. Tam to byl boj proti Rusku a oligarchům a povedlo se. Prezidentem se stal oligarcha největší, se silnou podnikatelkou vazbou na Rusko;-D

+3/−1
10.6.2014 13:34
Foto

T79o84m20a40s 52K57r63e38j67z33e23k 7217420407818

podnikatelskou mozna...ale ne politickou.

0/0
10.6.2014 13:41

J70a20n 14N31o31v50á10k 6241886113163

Byl ministrem v proruské Janukovičově vládě, zakládal Stranu Regionů, to Vám nevadí?

+3/0
10.6.2014 14:10

J77i38n51d67ř32i70c66h 67K52r21a62u66s 9401353666962

Jen bych rád upozornil pana Širokého a paní Štěrbovou, kteří prý nechápou, proč se zde v diskusi hovoří o Stalinovi, že v článku je velice důležitá pasáž, srovnávající popularitu Stalina v současném Rusku s popularitou Bandery na Ukrajině. Asi jste článek nečetli, viďte? Rv

+5/−1
10.6.2014 13:16

L60u22c76i36e 14Š49t39ě59r36b80o16v79á 5569658950198

Srovnávat tyhle dva experty je ale pěkná blbost, viďte? ;-)

+1/−2
10.6.2014 13:45
Foto

J33a74n 28W22i70r44n61i56t53z88e29r 8298134797780

Jakékoliv srovnání kulhá. Ostatně ve článku je věta v tom duchu, že srovnávat podle % z výzkumu, kdo z nich je či není národním hrdinou, je dost pochybné.

Podstata sdělení (pokud se mi to nepodařilo napsat jasně, je to moje chyba) je v tom, že dokazovat na Banderovi, že "Kyjev jsou ti špatní (= takže tamti druzí jsou dobří)" je nesmysl.

+1/0
10.6.2014 16:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.