Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitán boeingu dostal infarkt, v kokpitu pomohl pilot bombardéru

Představte si situaci, že letíte domů z dovolené, když uslyšíte letušku, jak se ptá: "Je někdo na palubě pilot?" Přesně tato scéna se odehrála v prosinci loňského roku na palubě Boeingu 737 letícího z Des Moines do Denveru. Naštěstí na palubě pilot byl - a to dokonce muž zvyklý svírat knipl bombardéru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a97r22e36k 37N35o26v28o85t46n52ý 5711121966578

Neměl by takový případ zaznamenán na aviation-safety.net? Nic takového tam nemůžu najít, měl jste někdo větší štěstí? Tím nechci tvrdit, že je to novinářská kachna, ale pokud dojde za letu ke kolapsu pilota, vždycky se to vyšetřuje (kvůli možnému požití drog, alkoholu a pod.).

0/0
4.6.2014 23:49

I91v25o 24J72a87n78á12č90e24k 8263143721982

http://www.avherald.com/h?article=46dd1b30&opt=0

0/0
5.6.2014 0:17

J84a95r59o94m93í84r 18N21o84v98o25t95n57ý 7229427791324

nebyl to pilot humanitárního bombardéru?

+2/−2
4.6.2014 21:10

P96a46v30e91l 33O29d87r93a85z27i70l 6174969207330

U.S.A.F disponuje VÝHRADNĚ humanitárními stroji. Ale to není až tak podstatné.

+1/0
4.6.2014 21:40

J62i27ř42í 88B86o56l77f 8275887458175

Pro všechny mudrlanty doporučuji stáhnout něco z pilotseye.tv, třeba let FRA - SFN, abyste aspoň trochu pochopili o čem ta práce je, proč jsou v pilotní kabině 2 a jaké jsou postupy před vzletem, před přistáním po něm atp...

0/0
4.6.2014 20:09

M26i97c75h40a66l 68S20e91d28m67í51k 3169615766701

Součástí nouzových postupů bude i to, že při indispozici jednoho pilota převezme vše druhý, nebo co může zastat někdo další z palubního personálu. O druhém pilotovi není v článku ani slovo, to je ten průser.

0/0
4.6.2014 22:21

I10v18o 67J46a14n86á88č91e43k 8403793531922

Vše zvládne i jeden, navíc v tomto případě pomáhá i letový dispečer a letadlo má absolutní přendnost před ostatním provozem. Jde o vcelku běžný incident.

0/0
5.6.2014 0:18

I75r29e28n41a 55P25l13a89c28h54e60t12k96o15v90á 3654204200807

vetsinou to vsechno zvladne autopilot ;-)

0/0
5.6.2014 3:50

I22v25o 55J68a59n51á41č29e36k 8163413981852

Jistě, ale někdo ho musí správně nastavit. Na AP se dá i přistát, sice tvrději, ale jde to taky a pak stačí jen točit čudlíky.

0/0
5.6.2014 10:14

M25i26c25h98a48l 20S60e45d72m80í81k 3629165446171

Je zvláštní, že v článku není zmíněna samozřejmost, že s takovými letadly létají dva piloti, a proč zde nebyli - o tom je každý druhý příspěvek v diskuzi. Možná je to proto, že článek nepsala Tereza Šírová.

+1/−1
4.6.2014 19:25

T81o96m36a33s 30H98a41c76e29k 6594687885247

Shodneme se ze to chtelo lepsi zpracovani. Tohle je obslehnute z clanku ze CNN ktery dava snad vic otazek nez odpovedi. 

Jestlize opravdu letuska hledala piloty pres PA (coz je zminovano ve vsech clancih) pak je neco hodne spatne. Sice FO tvrdila ze na danem letisti nikdy nepristavala, ale to by nemel byt duvod k tomu vyvolavat pres PA piloty (kdyz uz teda nikoho nenasli na seznamu cestujicich).

0/0
5.6.2014 6:23

J95a76n 82K85ř54í73ž 6855793885918

V kokpitu zkolaboval kopilot.

Ještě že tam byl kokopilot,jinak by byl malér.

Podkokokopilot by se z toho zhroutil.;-D

+1/0
4.6.2014 18:30

M26a98r58e44k 49H44r72u15b52y 6177342461398

No, jeste ze se neprihlasil nejaky pilot z Redbull Air Race ;-)

+3/0
4.6.2014 17:54

S78t18a78n86i83s48l95a48v 78P31ř45i49b94y96l 1959188421576

Skoro bych řekl, že v podobné situaci by tam cizí člověk (ač sám pilot), bez znalosti přesných postupů - spíš překážel.

0/0
4.6.2014 16:44

G92a14b19r34i70e63l 90H42o55r54t26e80n 9891599463134

Pilot velkého moderního letadla, což B1B rozhodně je, zná spoustu věcí, které může využít. Dokáže číst palubní přístroje, navigovat, bavit se s letovým řízením na úrovni - a zkušený armádní pilot navíc dobře ví, co neumí, tj. nehrne si ke kniplu se slovy "uhni!".

+6/0
4.6.2014 17:13

O77n75d85ř12e40j 92H53o47r76á23k 8949534471

Kdyby to byl pilot ultralightu, tak by tam byl asi opravdu jen na obtíž, ale dá se snad předpokládat, že člověk, který lítá na B1B, má dost zkušeností na to, aby byl schopný komunikovat s řízením letového provozu na profesionální úrovní a případně přistát i s velkým letadlem. Zvlášť když B1B je o řádný kus větší, výkonnější a na ovládání pravděpodobně o dost náročnější než B737.

0/0
4.6.2014 17:33

D76a96l19i58b96o53r 34R69o82z18s32y91p16a49l 7930613496549

Zde se vždy hodí tenhle vtip

http://technet.idnes.cz/jeden-o-microsoftu-vikendovy-vtip-z-it-branze-fon-/tec_reportaze.aspx?c=A041103_PR30238_tec_aktuality

+3/0
4.6.2014 16:12

M88i57c92h28a42e56l 55K95o98n60e70č56n57ý 6682473949789

Viděl jsem o tom dokument , jmenoval se "Připoutejte se prosím" 1 a 2  ;-D;-D;-D

+4/0
4.6.2014 15:23

L56a16d31a 92N15o22v43a93k 4662623207

rozsviťte runway 13... NE !!.. to právě čekají, že uděláme...;-D

+1/0
4.6.2014 15:28

M34i52c59h84a36e67l 15K94o53n58e64č62n13ý 6112533729979

Ctěl bych jednu časovanou nálož. Tuhle ? Né tu větší. Tak to máme 15 dolarů. ;-)

+1/0
4.6.2014 17:03

J36a60n 63K53ř21í70ž 6465543285618

;-DR^;-D;-D

0/0
4.6.2014 18:31

J83a45n 59T33r74á92v45a 2718569118857

- "musime ho rychle dostat do nemocnice"

- "co je to doktore?"

- "takova velka budova, kde se leci lidi, ale to ted neni podstatne..."

+2/0
4.6.2014 15:29

L29a88d63a 52N50o29v91a53k 4272913617

hezky názorně tam ukazovali i využití možností autopilota...:-P

+1/0
4.6.2014 15:42
Foto

P49a44v67e16l 98P65o22k81o22r40n18ý 2156314590932

Ti 2 piloti tam nejsou proto, aby byla rezerva. Jsou prostě potřeba.

0/−1
4.6.2014 15:07

V34á88c69l67a38v 96P70o22u16s70t10k11a 3690501532

Na co?

0/−1
4.6.2014 15:14

J11a10k69u31b 94S24e65m67e93r78á58d 2737886551211

dekujeme, odejdete :-)

0/0
4.6.2014 15:18

M82i41c91h56a94l 13P82a59v62l64á77t 9323613454989

Jsou tam jen kvuli te rezerve. Pokud neverite, prectete si tenhle clanek: http://zpravy.idnes.cz/na-letiste-ruzyne-nouzove-pristalo-letadlo-csa-z-varsavy-pms-/domaci.aspx?c=A120215_130543_domaci_zep . Smutna udalost nevedla k tomu, ze by bez kapitana letadlo nemohlo pristat.

0/0
4.6.2014 16:55

I63v52o 40J68a38n18á45č98e63k 8793673311752

Velmi se pletete, je to skutečně jen záloha pro tyto případy.

0/0
5.6.2014 0:20

J87i79r32i 81C66e93e 5865671182238

Je mi záhadou, z jakýho důvodu potřebuje USAAF pozitivní PR zrovna v Čechách?

+2/−4
4.6.2014 15:03

M54i50c27h49a17l 66N27e90z14v32a94l 9253154424

Probihalo to nejak takto:

"Ja jsem valecny pilot ! Mam 67 vzletu a 67x me sestrelili. Kdyz tak nad tim premyslim, vlastne jsem jeste nikdy nepristal." (jako ve filmu Let do nebezpeci ... akorat to cislo si nepamatuji) :)

A z jineho soudku ... na palube komercnich letu jsou vzdy piloti 2. Takze se vlastne vubec nic nestalo. On pomohl tim, ze zvladal komunikaci s vezi, a umel cist budiky. Svym zpusobem by se v teto situaci s vezi domluvila i letuska, nebo jiny z pasazeru, akorat by vykecavali trochu dyl, nez by nejaky udaj na nejakem budiku nasli.

+1/−2
4.6.2014 14:59

M29i26c13h47a42l 38N75e36z81v17a70l 9813414944

A jeste dodatek:

Pry nad letistem napred udelali kolecko, na hangary vysypal vsechna zavazadla, a pak teprve pristali.:-P

+5/−1
4.6.2014 15:01

M64a66r57e40k 54H38r84u27b20y 6677382411458

...provedli pristani na letadlove lodi - viz. Operace Banzai ;-)

+1/0
4.6.2014 17:50

L87a63d98a 80N72o73v88a61k 4492903497

aha, takže o nic nešlo, protože stroj odřídil druhý pilot(ka) a potřebovali tam jen náhradního copilota...:-/

+1/−1
4.6.2014 14:53

J35a79n 46T28r68á20v78a 2348349318357

jakejpak druhej pilot, jasne tam napsali ze to byla zenska :)

+1/−1
4.6.2014 15:31

L46a73d63a 70N76o56v11a15k 4442193107

takže letuška šla a vyhlásila do palubního rozhlasu něco jako... <Vážení cestující, kapitán letadla bohužel před malou chvílí dostal infarkt a druhý pilot je jenom ženská.., nenašel by se mezi Vámi někdo, kdo by uměl dostat tohle letadlo na zem...? Děkuji>:-P

+1/0
4.6.2014 15:49

I91v86o 71J81a36n97á18č52e43k 8253743181152

Správně je to kapitán a první důstojník, to jen pro upřesnění.

0/0
5.6.2014 0:22

P73e90t66r 58K10o87š14í17č24e61k 8261340265111

"...Stroj celou dobu řídila první důstojnice, on komunikoval s dispečinkem letového provozu a informoval ho o zdravotním stavu kapitána, pasažérech i o stavu letounu...."

...

Takže jsme se dozvěděli, že umí mluvit do rádia. Nebejt pilotem bombardéru, všichni byli ztraceni!!!!!!

+7/0
4.6.2014 14:42

R96e41n59é 44Š55r40ů34t86e59k 8558855826798

To je to ho, v amerických filmech s letadly přístávají letučky, čí náhodný cestující, když dostávají instrukce z věže ;-D

+1/0
4.6.2014 14:28

I26v81o 87J20a70n65á57č95e84k 8893523141552

V dobrém počasí a s funkčním letadle skutečně není problém přistát tak, aby se letadlo nepoškodilo. Navíc ono stačí s tím fláknout na dráhu a ono to přežije i tak byť třeba za cenu značných oprav, ale přežije a nic se nestane.

0/0
5.6.2014 0:23

V15á92c77l35a55v 57V19á95v20r20a 5826799291777

po přečtení diskuzních příspěvků jsem zjistil, že jsem opět mezi opicema v době ledové.

Vy Češi jste upravdu UŇIKUM jak říkají Rusové.

Nebo že by tolik nesnášenlivosti bylo jen proto, že se jednalo o AMERICKÉHO pilota?

Druhý pilot (první důstojník) dovedl letoun až na zem. Pilot bombardéru komunikoval s věží, konroloval stav pilota po infarktu a pomáhal při přistání. To je vždy práce pro dva.

+1/−12
4.6.2014 14:13

Z79d86e41n21ě72k 27W18e86r34n36h51a55r68t 6677155222518

No, pokud jsou v kokpitu dva piloti, měli by to zvládnout všechno v jednom, což se už mnohokrát i v praxi stalo. Na ošetřování nemocného kapitána měli shánět lékaře nebo ošetřovatelku, případně to měla zvládnout letuška. Shánět mezi cestujícími pilota je zkrátka šílené a jednoznačně by to vedlo k panice, proto taky moc nevěřím, že se událo přesně takhle....

+4/−1
4.6.2014 14:17

J17a39n 98H35a41v19l33i10n38a 9734836159703

Jesteze jsi nam ty NECECHU sdelil tak podstatnou vec......Jsi proste mnohem vic, nez Cesi, jsi hvezda.......tak jsi si zaonanoval, jaky nejsi geroj, kdyz uz mas tak rad ty Rusy

0/−2
4.6.2014 14:53

J39a51k86u77b 19S52e77m79e86r47á27d 2677506821981

takze nam chcete rict, ze jakmile se udela jednomu ze dvou pilotu v letadle spatne, tak pokud neni nejaky dalsi pilot mezi cestujicima, letadlo spadne? ?;-D;-D

+1/−1
4.6.2014 15:02

J87a50k90u96b 68S75e50m29e52r48á76d 2177216441531

Halasku ty jsi minusovy cyp :-)

+2/0
4.6.2014 15:17

V33á80c62l31a21v 13P80o89u95s69t72k37a 3510611172

To je celý on.

0/0
4.6.2014 15:31

A72n67t50o10n49i32n 91B18l12a38z88e32k 4448382417441

Je to spartan z Toronta.....Rv;-D

0/0
4.6.2014 16:09

L66a44d43a 24N45o15v28a71k 4952163597

tys byl v době ledové mezi opicema...?8-o

0/0
4.6.2014 15:05

M93i37c94h47a97l 67N44e75z18v66a20l 9933304404

A ze tech opic v dobe ledove zilo :-)

A uz vidim, jak kontroloval stav pilota, kdyz ho (jak pisi a jak se logicky stalo) vynesli z kokpitu. O stav se asi staraly letusky, nebo jini.

A s letadlem dokaze pristat i jeden pilot, i kdyz to neni "kosher" ;-)

0/0
4.6.2014 15:13

L72a60d92a 31N80o46v61a63k 4352153917

v době ledové bylo víc druhů opic, než dnes...

+1/0
4.6.2014 15:27

Z18d47e71n67ě48k 77W13e42r71n96h80a16r89t 6907645102628

No, čekal jsem pointu typu, že přistál na vojenské základně, protože tam to zná nejlépe...

0/0
4.6.2014 14:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.