Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitán boeingu dostal infarkt, v kokpitu pomohl pilot bombardéru

Představte si situaci, že letíte domů z dovolené, když uslyšíte letušku, jak se ptá: "Je někdo na palubě pilot?" Přesně tato scéna se odehrála v prosinci loňského roku na palubě Boeingu 737 letícího z Des Moines do Denveru. Naštěstí na palubě pilot byl - a to dokonce muž zvyklý svírat knipl bombardéru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50a50r88e90k 31N35o87v30o72t23n43ý 5121101426488

Neměl by takový případ zaznamenán na aviation-safety.net? Nic takového tam nemůžu najít, měl jste někdo větší štěstí? Tím nechci tvrdit, že je to novinářská kachna, ale pokud dojde za letu ke kolapsu pilota, vždycky se to vyšetřuje (kvůli možnému požití drog, alkoholu a pod.).

0/0
4.6.2014 23:49

I15v59o 14J20a78n61á42č48e92k 8863563971342

http://www.avherald.com/h?article=46dd1b30&opt=0

0/0
5.6.2014 0:17

J64a68r32o32m46í86r 87N18o10v75o38t98n40ý 7829817641974

nebyl to pilot humanitárního bombardéru?

+2/−2
4.6.2014 21:10

P40a63v94e64l 11O72d37r15a90z67i18l 6124959137740

U.S.A.F disponuje VÝHRADNĚ humanitárními stroji. Ale to není až tak podstatné.

+1/0
4.6.2014 21:40

J37i63ř64í 13B90o20l64f 8235547398145

Pro všechny mudrlanty doporučuji stáhnout něco z pilotseye.tv, třeba let FRA - SFN, abyste aspoň trochu pochopili o čem ta práce je, proč jsou v pilotní kabině 2 a jaké jsou postupy před vzletem, před přistáním po něm atp...

0/0
4.6.2014 20:09

M83i74c20h48a78l 59S82e93d56m91í12k 3699635946931

Součástí nouzových postupů bude i to, že při indispozici jednoho pilota převezme vše druhý, nebo co může zastat někdo další z palubního personálu. O druhém pilotovi není v článku ani slovo, to je ten průser.

0/0
4.6.2014 22:21

I27v55o 28J79a16n14á71č63e71k 8763283781722

Vše zvládne i jeden, navíc v tomto případě pomáhá i letový dispečer a letadlo má absolutní přendnost před ostatním provozem. Jde o vcelku běžný incident.

0/0
5.6.2014 0:18

I87r75e50n50a 34P96l88a61c93h51e88t57k29o11v56á 1816344926100

vetsinou to vsechno zvladne autopilot ;-)

0/0
5.6.2014 3:50

I17v96o 92J18a93n73á33č10e21k 8213483701592

Jistě, ale někdo ho musí správně nastavit. Na AP se dá i přistát, sice tvrději, ale jde to taky a pak stačí jen točit čudlíky.

0/0
5.6.2014 10:14

M80i19c16h79a51l 60S44e66d16m41í32k 3139385316861

Je zvláštní, že v článku není zmíněna samozřejmost, že s takovými letadly létají dva piloti, a proč zde nebyli - o tom je každý druhý příspěvek v diskuzi. Možná je to proto, že článek nepsala Tereza Šírová.

+1/−1
4.6.2014 19:25

T12o25m80a46s 82H27a70c75e94k 6664557765117

Shodneme se ze to chtelo lepsi zpracovani. Tohle je obslehnute z clanku ze CNN ktery dava snad vic otazek nez odpovedi. 

Jestlize opravdu letuska hledala piloty pres PA (coz je zminovano ve vsech clancih) pak je neco hodne spatne. Sice FO tvrdila ze na danem letisti nikdy nepristavala, ale to by nemel byt duvod k tomu vyvolavat pres PA piloty (kdyz uz teda nikoho nenasli na seznamu cestujicich).

0/0
5.6.2014 6:23

J95a76n 49K55ř80í39ž 6765193945758

V kokpitu zkolaboval kopilot.

Ještě že tam byl kokopilot,jinak by byl malér.

Podkokokopilot by se z toho zhroutil.;-D

+1/0
4.6.2014 18:30

M40a72r57e43k 11H64r69u15b64y 6517462971958

No, jeste ze se neprihlasil nejaky pilot z Redbull Air Race ;-)

+3/0
4.6.2014 17:54

S40t11a86n41i19s43l20a23v 94P83ř43i69b38y90l 1769328981546

Skoro bych řekl, že v podobné situaci by tam cizí člověk (ač sám pilot), bez znalosti přesných postupů - spíš překážel.

0/0
4.6.2014 16:44

G76a16b48r50i72e35l 83H69o21r34t61e90n 9341649973804

Pilot velkého moderního letadla, což B1B rozhodně je, zná spoustu věcí, které může využít. Dokáže číst palubní přístroje, navigovat, bavit se s letovým řízením na úrovni - a zkušený armádní pilot navíc dobře ví, co neumí, tj. nehrne si ke kniplu se slovy "uhni!".

+6/0
4.6.2014 17:13

O19n53d92ř96e66j 75H84o62r45á88k 8249724711

Kdyby to byl pilot ultralightu, tak by tam byl asi opravdu jen na obtíž, ale dá se snad předpokládat, že člověk, který lítá na B1B, má dost zkušeností na to, aby byl schopný komunikovat s řízením letového provozu na profesionální úrovní a případně přistát i s velkým letadlem. Zvlášť když B1B je o řádný kus větší, výkonnější a na ovládání pravděpodobně o dost náročnější než B737.

0/0
4.6.2014 17:33

D72a92l81i65b96o68r 90R56o88z38s61y57p49a31l 7840613136599

Zde se vždy hodí tenhle vtip

http://technet.idnes.cz/jeden-o-microsoftu-vikendovy-vtip-z-it-branze-fon-/tec_reportaze.aspx?c=A041103_PR30238_tec_aktuality

+3/0
4.6.2014 16:12

M78i71c56h81a32e39l 12K86o11n31e84č14n83ý 6202203969489

Viděl jsem o tom dokument , jmenoval se "Připoutejte se prosím" 1 a 2  ;-D;-D;-D

+4/0
4.6.2014 15:23

L41a78d34a 37N95o16v33a29k 4252403497

rozsviťte runway 13... NE !!.. to právě čekají, že uděláme...;-D

+1/0
4.6.2014 15:28

M27i53c98h11a41e38l 45K11o25n90e69č52n63ý 6192663699709

Ctěl bych jednu časovanou nálož. Tuhle ? Né tu větší. Tak to máme 15 dolarů. ;-)

+1/0
4.6.2014 17:03

J84a53n 50K46ř51í82ž 6525813775328

;-DR^;-D;-D

0/0
4.6.2014 18:31

J81a65n 32T61r16á97v62a 2698569318837

- "musime ho rychle dostat do nemocnice"

- "co je to doktore?"

- "takova velka budova, kde se leci lidi, ale to ted neni podstatne..."

+2/0
4.6.2014 15:29

L72a54d74a 19N81o57v71a35k 4702273387

hezky názorně tam ukazovali i využití možností autopilota...:-P

+1/0
4.6.2014 15:42
Foto

P45a62v44e71l 88P12o74k70o55r28n62ý 2166624450912

Ti 2 piloti tam nejsou proto, aby byla rezerva. Jsou prostě potřeba.

0/−1
4.6.2014 15:07

V38á62c53l11a48v 19P47o85u21s97t75k37a 3680351802

Na co?

0/−1
4.6.2014 15:14

J56a17k14u52b 29S69e26m44e18r59á93d 2857756651191

dekujeme, odejdete :-)

0/0
4.6.2014 15:18

M48i21c73h89a28l 19P80a69v78l29á96t 9753323724239

Jsou tam jen kvuli te rezerve. Pokud neverite, prectete si tenhle clanek: http://zpravy.idnes.cz/na-letiste-ruzyne-nouzove-pristalo-letadlo-csa-z-varsavy-pms-/domaci.aspx?c=A120215_130543_domaci_zep . Smutna udalost nevedla k tomu, ze by bez kapitana letadlo nemohlo pristat.

0/0
4.6.2014 16:55

I74v15o 44J73a71n55á11č19e25k 8313223271452

Velmi se pletete, je to skutečně jen záloha pro tyto případy.

0/0
5.6.2014 0:20

J50i53r32i 71C30e12e 5585641622788

Je mi záhadou, z jakýho důvodu potřebuje USAAF pozitivní PR zrovna v Čechách?

+2/−4
4.6.2014 15:03

M17i71c74h46a35l 33N31e93z92v71a94l 9843874514

Probihalo to nejak takto:

"Ja jsem valecny pilot ! Mam 67 vzletu a 67x me sestrelili. Kdyz tak nad tim premyslim, vlastne jsem jeste nikdy nepristal." (jako ve filmu Let do nebezpeci ... akorat to cislo si nepamatuji) :)

A z jineho soudku ... na palube komercnich letu jsou vzdy piloti 2. Takze se vlastne vubec nic nestalo. On pomohl tim, ze zvladal komunikaci s vezi, a umel cist budiky. Svym zpusobem by se v teto situaci s vezi domluvila i letuska, nebo jiny z pasazeru, akorat by vykecavali trochu dyl, nez by nejaky udaj na nejakem budiku nasli.

+1/−2
4.6.2014 14:59

M11i93c63h47a12l 57N67e16z90v45a28l 9343954354

A jeste dodatek:

Pry nad letistem napred udelali kolecko, na hangary vysypal vsechna zavazadla, a pak teprve pristali.:-P

+5/−1
4.6.2014 15:01

M54a30r23e58k 21H36r37u12b95y 6187742851928

...provedli pristani na letadlove lodi - viz. Operace Banzai ;-)

+1/0
4.6.2014 17:50

L37a28d55a 49N65o64v80a69k 4352473217

aha, takže o nic nešlo, protože stroj odřídil druhý pilot(ka) a potřebovali tam jen náhradního copilota...:-/

+1/−1
4.6.2014 14:53

J61a14n 20T11r79á38v28a 2118369958487

jakejpak druhej pilot, jasne tam napsali ze to byla zenska :)

+1/−1
4.6.2014 15:31

L71a57d46a 72N61o23v97a96k 4552713267

takže letuška šla a vyhlásila do palubního rozhlasu něco jako... <Vážení cestující, kapitán letadla bohužel před malou chvílí dostal infarkt a druhý pilot je jenom ženská.., nenašel by se mezi Vámi někdo, kdo by uměl dostat tohle letadlo na zem...? Děkuji>:-P

+1/0
4.6.2014 15:49

I64v40o 86J45a94n62á68č25e64k 8293823121952

Správně je to kapitán a první důstojník, to jen pro upřesnění.

0/0
5.6.2014 0:22

P16e25t36r 32K67o89š73í58č96e87k 8551960135911

"...Stroj celou dobu řídila první důstojnice, on komunikoval s dispečinkem letového provozu a informoval ho o zdravotním stavu kapitána, pasažérech i o stavu letounu...."

...

Takže jsme se dozvěděli, že umí mluvit do rádia. Nebejt pilotem bombardéru, všichni byli ztraceni!!!!!!

+7/0
4.6.2014 14:42

R13e66n70é 37Š91r49ů45t49e79k 8238435426648

To je to ho, v amerických filmech s letadly přístávají letučky, čí náhodný cestující, když dostávají instrukce z věže ;-D

+1/0
4.6.2014 14:28

I41v21o 40J29a88n55á50č66e45k 8863753391652

V dobrém počasí a s funkčním letadle skutečně není problém přistát tak, aby se letadlo nepoškodilo. Navíc ono stačí s tím fláknout na dráhu a ono to přežije i tak byť třeba za cenu značných oprav, ale přežije a nic se nestane.

0/0
5.6.2014 0:23

V96á66c66l51a41v 48V91á70v65r58a 5926909901617

po přečtení diskuzních příspěvků jsem zjistil, že jsem opět mezi opicema v době ledové.

Vy Češi jste upravdu UŇIKUM jak říkají Rusové.

Nebo že by tolik nesnášenlivosti bylo jen proto, že se jednalo o AMERICKÉHO pilota?

Druhý pilot (první důstojník) dovedl letoun až na zem. Pilot bombardéru komunikoval s věží, konroloval stav pilota po infarktu a pomáhal při přistání. To je vždy práce pro dva.

+1/−12
4.6.2014 14:13

Z59d65e45n23ě87k 34W34e42r47n65h68a65r50t 6617345662788

No, pokud jsou v kokpitu dva piloti, měli by to zvládnout všechno v jednom, což se už mnohokrát i v praxi stalo. Na ošetřování nemocného kapitána měli shánět lékaře nebo ošetřovatelku, případně to měla zvládnout letuška. Shánět mezi cestujícími pilota je zkrátka šílené a jednoznačně by to vedlo k panice, proto taky moc nevěřím, že se událo přesně takhle....

+4/−1
4.6.2014 14:17

J94a96n 35H51a78v82l38i80n94a 9494936759623

Jesteze jsi nam ty NECECHU sdelil tak podstatnou vec......Jsi proste mnohem vic, nez Cesi, jsi hvezda.......tak jsi si zaonanoval, jaky nejsi geroj, kdyz uz mas tak rad ty Rusy

0/−2
4.6.2014 14:53

J47a37k97u92b 90S10e10m73e86r15á41d 2647296111811

takze nam chcete rict, ze jakmile se udela jednomu ze dvou pilotu v letadle spatne, tak pokud neni nejaky dalsi pilot mezi cestujicima, letadlo spadne? ?;-D;-D

+1/−1
4.6.2014 15:02

J74a96k39u45b 97S78e97m92e64r20á80d 2827166411921

Halasku ty jsi minusovy cyp :-)

+2/0
4.6.2014 15:17

V83á39c65l84a28v 41P67o56u70s34t66k15a 3170911932

To je celý on.

0/0
4.6.2014 15:31

A86n58t81o55n16i96n 19B58l76a82z49e43k 4438822207271

Je to spartan z Toronta.....Rv;-D

0/0
4.6.2014 16:09

L92a42d93a 30N11o97v44a81k 4502173507

tys byl v době ledové mezi opicema...?8-o

0/0
4.6.2014 15:05

M68i20c41h72a89l 10N69e32z31v11a60l 9343944734

A ze tech opic v dobe ledove zilo :-)

A uz vidim, jak kontroloval stav pilota, kdyz ho (jak pisi a jak se logicky stalo) vynesli z kokpitu. O stav se asi staraly letusky, nebo jini.

A s letadlem dokaze pristat i jeden pilot, i kdyz to neni "kosher" ;-)

0/0
4.6.2014 15:13

L80a88d11a 78N96o34v73a60k 4172723727

v době ledové bylo víc druhů opic, než dnes...

+1/0
4.6.2014 15:27

Z23d71e92n88ě23k 98W15e98r56n50h47a45r20t 6587425722598

No, čekal jsem pointu typu, že přistál na vojenské základně, protože tam to zná nejlépe...

0/0
4.6.2014 14:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.