Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitán boeingu dostal infarkt, v kokpitu pomohl pilot bombardéru

Představte si situaci, že letíte domů z dovolené, když uslyšíte letušku, jak se ptá: "Je někdo na palubě pilot?" Přesně tato scéna se odehrála v prosinci loňského roku na palubě Boeingu 737 letícího z Des Moines do Denveru. Naštěstí na palubě pilot byl - a to dokonce muž zvyklý svírat knipl bombardéru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56a72r83e31k 38N66o83v26o80t50n79ý 5191121656978

Neměl by takový případ zaznamenán na aviation-safety.net? Nic takového tam nemůžu najít, měl jste někdo větší štěstí? Tím nechci tvrdit, že je to novinářská kachna, ale pokud dojde za letu ke kolapsu pilota, vždycky se to vyšetřuje (kvůli možnému požití drog, alkoholu a pod.).

0/0
4.6.2014 23:49

I94v45o 79J87a81n11á32č28e28k 8733473271772

http://www.avherald.com/h?article=46dd1b30&opt=0

0/0
5.6.2014 0:17

J31a59r36o40m10í91r 40N59o70v98o96t65n80ý 7209177721124

nebyl to pilot humanitárního bombardéru?

+2/−2
4.6.2014 21:10

P86a81v98e28l 88O95d37r98a19z13i33l 6544659567890

U.S.A.F disponuje VÝHRADNĚ humanitárními stroji. Ale to není až tak podstatné.

+1/0
4.6.2014 21:40

J48i15ř93í 30B23o49l19f 8195357488345

Pro všechny mudrlanty doporučuji stáhnout něco z pilotseye.tv, třeba let FRA - SFN, abyste aspoň trochu pochopili o čem ta práce je, proč jsou v pilotní kabině 2 a jaké jsou postupy před vzletem, před přistáním po něm atp...

0/0
4.6.2014 20:09

M45i82c31h10a90l 25S54e26d86m65í28k 3589425636971

Součástí nouzových postupů bude i to, že při indispozici jednoho pilota převezme vše druhý, nebo co může zastat někdo další z palubního personálu. O druhém pilotovi není v článku ani slovo, to je ten průser.

0/0
4.6.2014 22:21

I40v89o 88J16a15n15á51č17e26k 8743253851592

Vše zvládne i jeden, navíc v tomto případě pomáhá i letový dispečer a letadlo má absolutní přendnost před ostatním provozem. Jde o vcelku běžný incident.

0/0
5.6.2014 0:18

I61r77e72n73a 79P63l59a54c76h18e22t17k10o49v69á 1336304556610

vetsinou to vsechno zvladne autopilot ;-)

0/0
5.6.2014 3:50

I66v24o 19J29a30n28á43č29e93k 8753153351752

Jistě, ale někdo ho musí správně nastavit. Na AP se dá i přistát, sice tvrději, ale jde to taky a pak stačí jen točit čudlíky.

0/0
5.6.2014 10:14

M39i94c63h18a92l 53S78e77d14m53í62k 3809755976141

Je zvláštní, že v článku není zmíněna samozřejmost, že s takovými letadly létají dva piloti, a proč zde nebyli - o tom je každý druhý příspěvek v diskuzi. Možná je to proto, že článek nepsala Tereza Šírová.

+1/−1
4.6.2014 19:25

T64o81m82a94s 29H63a29c44e52k 6574517555467

Shodneme se ze to chtelo lepsi zpracovani. Tohle je obslehnute z clanku ze CNN ktery dava snad vic otazek nez odpovedi. 

Jestlize opravdu letuska hledala piloty pres PA (coz je zminovano ve vsech clancih) pak je neco hodne spatne. Sice FO tvrdila ze na danem letisti nikdy nepristavala, ale to by nemel byt duvod k tomu vyvolavat pres PA piloty (kdyz uz teda nikoho nenasli na seznamu cestujicich).

0/0
5.6.2014 6:23

J44a65n 78K71ř82í46ž 6775153845608

V kokpitu zkolaboval kopilot.

Ještě že tam byl kokopilot,jinak by byl malér.

Podkokokopilot by se z toho zhroutil.;-D

+1/0
4.6.2014 18:30

M40a76r76e83k 61H70r55u47b53y 6297382631218

No, jeste ze se neprihlasil nejaky pilot z Redbull Air Race ;-)

+3/0
4.6.2014 17:54

S91t19a15n21i19s59l21a60v 50P96ř41i42b48y74l 1909968391306

Skoro bych řekl, že v podobné situaci by tam cizí člověk (ač sám pilot), bez znalosti přesných postupů - spíš překážel.

0/0
4.6.2014 16:44

G98a78b30r52i28e52l 79H66o73r96t20e97n 9361189803534

Pilot velkého moderního letadla, což B1B rozhodně je, zná spoustu věcí, které může využít. Dokáže číst palubní přístroje, navigovat, bavit se s letovým řízením na úrovni - a zkušený armádní pilot navíc dobře ví, co neumí, tj. nehrne si ke kniplu se slovy "uhni!".

+6/0
4.6.2014 17:13

O85n61d77ř34e67j 54H73o10r88á78k 8449504231

Kdyby to byl pilot ultralightu, tak by tam byl asi opravdu jen na obtíž, ale dá se snad předpokládat, že člověk, který lítá na B1B, má dost zkušeností na to, aby byl schopný komunikovat s řízením letového provozu na profesionální úrovní a případně přistát i s velkým letadlem. Zvlášť když B1B je o řádný kus větší, výkonnější a na ovládání pravděpodobně o dost náročnější než B737.

0/0
4.6.2014 17:33

D94a63l49i23b98o38r 83R89o48z90s62y41p52a84l 7230493526709

Zde se vždy hodí tenhle vtip

http://technet.idnes.cz/jeden-o-microsoftu-vikendovy-vtip-z-it-branze-fon-/tec_reportaze.aspx?c=A041103_PR30238_tec_aktuality

+3/0
4.6.2014 16:12

M32i60c93h87a38e29l 15K61o53n15e30č63n49ý 6172383539779

Viděl jsem o tom dokument , jmenoval se "Připoutejte se prosím" 1 a 2  ;-D;-D;-D

+4/0
4.6.2014 15:23

L42a69d83a 36N79o96v62a47k 4702253917

rozsviťte runway 13... NE !!.. to právě čekají, že uděláme...;-D

+1/0
4.6.2014 15:28

M25i68c60h59a46e17l 22K88o28n17e34č29n18ý 6462833789699

Ctěl bych jednu časovanou nálož. Tuhle ? Né tu větší. Tak to máme 15 dolarů. ;-)

+1/0
4.6.2014 17:03

J84a50n 54K13ř98í16ž 6805783675438

;-DR^;-D;-D

0/0
4.6.2014 18:31

J52a63n 40T50r67á14v23a 2458849548697

- "musime ho rychle dostat do nemocnice"

- "co je to doktore?"

- "takova velka budova, kde se leci lidi, ale to ted neni podstatne..."

+2/0
4.6.2014 15:29

L27a41d94a 48N34o70v17a49k 4752883947

hezky názorně tam ukazovali i využití možností autopilota...:-P

+1/0
4.6.2014 15:42
Foto

P28a92v61e29l 69P88o26k61o78r80n77ý 2726684350872

Ti 2 piloti tam nejsou proto, aby byla rezerva. Jsou prostě potřeba.

0/−1
4.6.2014 15:07

V65á66c25l94a11v 98P34o10u67s19t58k63a 3740451722

Na co?

0/−1
4.6.2014 15:14

J38a91k53u56b 45S47e87m47e43r33á29d 2327746881481

dekujeme, odejdete :-)

0/0
4.6.2014 15:18

M68i36c23h46a14l 50P34a79v87l95á93t 9923923204219

Jsou tam jen kvuli te rezerve. Pokud neverite, prectete si tenhle clanek: http://zpravy.idnes.cz/na-letiste-ruzyne-nouzove-pristalo-letadlo-csa-z-varsavy-pms-/domaci.aspx?c=A120215_130543_domaci_zep . Smutna udalost nevedla k tomu, ze by bez kapitana letadlo nemohlo pristat.

0/0
4.6.2014 16:55

I34v51o 26J16a51n84á28č21e88k 8493763291802

Velmi se pletete, je to skutečně jen záloha pro tyto případy.

0/0
5.6.2014 0:20

J70i81r76i 58C20e28e 5495321492388

Je mi záhadou, z jakýho důvodu potřebuje USAAF pozitivní PR zrovna v Čechách?

+2/−4
4.6.2014 15:03

M40i31c14h21a65l 60N51e53z94v36a32l 9983774154

Probihalo to nejak takto:

"Ja jsem valecny pilot ! Mam 67 vzletu a 67x me sestrelili. Kdyz tak nad tim premyslim, vlastne jsem jeste nikdy nepristal." (jako ve filmu Let do nebezpeci ... akorat to cislo si nepamatuji) :)

A z jineho soudku ... na palube komercnich letu jsou vzdy piloti 2. Takze se vlastne vubec nic nestalo. On pomohl tim, ze zvladal komunikaci s vezi, a umel cist budiky. Svym zpusobem by se v teto situaci s vezi domluvila i letuska, nebo jiny z pasazeru, akorat by vykecavali trochu dyl, nez by nejaky udaj na nejakem budiku nasli.

+1/−2
4.6.2014 14:59

M67i46c62h49a24l 33N95e36z31v52a19l 9163294444

A jeste dodatek:

Pry nad letistem napred udelali kolecko, na hangary vysypal vsechna zavazadla, a pak teprve pristali.:-P

+5/−1
4.6.2014 15:01

M81a73r69e87k 83H23r85u83b47y 6737622591478

...provedli pristani na letadlove lodi - viz. Operace Banzai ;-)

+1/0
4.6.2014 17:50

L95a81d91a 57N71o13v70a90k 4732653107

aha, takže o nic nešlo, protože stroj odřídil druhý pilot(ka) a potřebovali tam jen náhradního copilota...:-/

+1/−1
4.6.2014 14:53

J17a25n 41T13r10á60v12a 2588419178717

jakejpak druhej pilot, jasne tam napsali ze to byla zenska :)

+1/−1
4.6.2014 15:31

L30a65d44a 24N63o28v82a98k 4882863637

takže letuška šla a vyhlásila do palubního rozhlasu něco jako... <Vážení cestující, kapitán letadla bohužel před malou chvílí dostal infarkt a druhý pilot je jenom ženská.., nenašel by se mezi Vámi někdo, kdo by uměl dostat tohle letadlo na zem...? Děkuji>:-P

+1/0
4.6.2014 15:49

I85v98o 54J39a93n47á12č57e53k 8183183691792

Správně je to kapitán a první důstojník, to jen pro upřesnění.

0/0
5.6.2014 0:22

P68e80t82r 83K85o70š13í28č40e34k 8611350235571

"...Stroj celou dobu řídila první důstojnice, on komunikoval s dispečinkem letového provozu a informoval ho o zdravotním stavu kapitána, pasažérech i o stavu letounu...."

...

Takže jsme se dozvěděli, že umí mluvit do rádia. Nebejt pilotem bombardéru, všichni byli ztraceni!!!!!!

+7/0
4.6.2014 14:42

R49e51n17é 73Š75r23ů53t39e41k 8588705656648

To je to ho, v amerických filmech s letadly přístávají letučky, čí náhodný cestující, když dostávají instrukce z věže ;-D

+1/0
4.6.2014 14:28

I56v82o 63J62a21n95á63č55e82k 8453983231272

V dobrém počasí a s funkčním letadle skutečně není problém přistát tak, aby se letadlo nepoškodilo. Navíc ono stačí s tím fláknout na dráhu a ono to přežije i tak byť třeba za cenu značných oprav, ale přežije a nic se nestane.

0/0
5.6.2014 0:23

V82á45c55l74a91v 13V80á88v62r15a 5456439421567

po přečtení diskuzních příspěvků jsem zjistil, že jsem opět mezi opicema v době ledové.

Vy Češi jste upravdu UŇIKUM jak říkají Rusové.

Nebo že by tolik nesnášenlivosti bylo jen proto, že se jednalo o AMERICKÉHO pilota?

Druhý pilot (první důstojník) dovedl letoun až na zem. Pilot bombardéru komunikoval s věží, konroloval stav pilota po infarktu a pomáhal při přistání. To je vždy práce pro dva.

+1/−12
4.6.2014 14:13

Z36d39e48n34ě22k 29W16e56r44n75h70a50r38t 6597115652168

No, pokud jsou v kokpitu dva piloti, měli by to zvládnout všechno v jednom, což se už mnohokrát i v praxi stalo. Na ošetřování nemocného kapitána měli shánět lékaře nebo ošetřovatelku, případně to měla zvládnout letuška. Shánět mezi cestujícími pilota je zkrátka šílené a jednoznačně by to vedlo k panice, proto taky moc nevěřím, že se událo přesně takhle....

+4/−1
4.6.2014 14:17

J17a60n 57H39a17v82l66i65n66a 9844746929773

Jesteze jsi nam ty NECECHU sdelil tak podstatnou vec......Jsi proste mnohem vic, nez Cesi, jsi hvezda.......tak jsi si zaonanoval, jaky nejsi geroj, kdyz uz mas tak rad ty Rusy

0/−2
4.6.2014 14:53

J27a28k78u49b 36S26e44m21e86r92á21d 2367106781141

takze nam chcete rict, ze jakmile se udela jednomu ze dvou pilotu v letadle spatne, tak pokud neni nejaky dalsi pilot mezi cestujicima, letadlo spadne? ?;-D;-D

+1/−1
4.6.2014 15:02

J50a74k30u87b 96S98e37m82e83r26á28d 2557816671541

Halasku ty jsi minusovy cyp :-)

+2/0
4.6.2014 15:17

V44á41c62l66a58v 52P71o88u32s84t31k93a 3300671462

To je celý on.

0/0
4.6.2014 15:31

A13n17t13o61n25i91n 63B86l95a77z88e45k 4938332187691

Je to spartan z Toronta.....Rv;-D

0/0
4.6.2014 16:09

L61a53d42a 58N79o72v43a30k 4612783847

tys byl v době ledové mezi opicema...?8-o

0/0
4.6.2014 15:05

M97i12c74h14a17l 25N46e23z21v52a29l 9523614794

A ze tech opic v dobe ledove zilo :-)

A uz vidim, jak kontroloval stav pilota, kdyz ho (jak pisi a jak se logicky stalo) vynesli z kokpitu. O stav se asi staraly letusky, nebo jini.

A s letadlem dokaze pristat i jeden pilot, i kdyz to neni "kosher" ;-)

0/0
4.6.2014 15:13

L53a66d87a 68N16o76v65a24k 4252683507

v době ledové bylo víc druhů opic, než dnes...

+1/0
4.6.2014 15:27

Z87d18e66n39ě72k 82W10e45r17n64h84a30r73t 6807295572198

No, čekal jsem pointu typu, že přistál na vojenské základně, protože tam to zná nejlépe...

0/0
4.6.2014 14:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.