Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kapitán boeingu dostal infarkt, v kokpitu pomohl pilot bombardéru

Představte si situaci, že letíte domů z dovolené, když uslyšíte letušku, jak se ptá: "Je někdo na palubě pilot?" Přesně tato scéna se odehrála v prosinci loňského roku na palubě Boeingu 737 letícího z Des Moines do Denveru. Naštěstí na palubě pilot byl - a to dokonce muž zvyklý svírat knipl bombardéru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49a96r66e94k 80N22o72v86o90t70n15ý 5491871336948

Neměl by takový případ zaznamenán na aviation-safety.net? Nic takového tam nemůžu najít, měl jste někdo větší štěstí? Tím nechci tvrdit, že je to novinářská kachna, ale pokud dojde za letu ke kolapsu pilota, vždycky se to vyšetřuje (kvůli možnému požití drog, alkoholu a pod.).

0/0
4.6.2014 23:49

I54v27o 35J36a63n48á55č71e62k 8503963571922

http://www.avherald.com/h?article=46dd1b30&opt=0

0/0
5.6.2014 0:17

J82a35r63o58m58í80r 10N89o42v30o95t76n81ý 7339147911924

nebyl to pilot humanitárního bombardéru?

+2/−2
4.6.2014 21:10

P96a64v29e56l 11O98d51r26a37z77i92l 6354149547820

U.S.A.F disponuje VÝHRADNĚ humanitárními stroji. Ale to není až tak podstatné.

+1/0
4.6.2014 21:40

J63i79ř14í 65B17o56l89f 8165327148225

Pro všechny mudrlanty doporučuji stáhnout něco z pilotseye.tv, třeba let FRA - SFN, abyste aspoň trochu pochopili o čem ta práce je, proč jsou v pilotní kabině 2 a jaké jsou postupy před vzletem, před přistáním po něm atp...

0/0
4.6.2014 20:09

M95i39c59h80a24l 51S79e68d52m41í37k 3469805356211

Součástí nouzových postupů bude i to, že při indispozici jednoho pilota převezme vše druhý, nebo co může zastat někdo další z palubního personálu. O druhém pilotovi není v článku ani slovo, to je ten průser.

0/0
4.6.2014 22:21

I41v30o 13J17a64n37á75č23e22k 8123293481832

Vše zvládne i jeden, navíc v tomto případě pomáhá i letový dispečer a letadlo má absolutní přendnost před ostatním provozem. Jde o vcelku běžný incident.

0/0
5.6.2014 0:18

I45r17e58n96a 51P87l12a22c66h55e62t51k54o44v11á 3504354420327

vetsinou to vsechno zvladne autopilot ;-)

0/0
5.6.2014 3:50

I39v94o 24J68a12n25á49č83e30k 8263463781942

Jistě, ale někdo ho musí správně nastavit. Na AP se dá i přistát, sice tvrději, ale jde to taky a pak stačí jen točit čudlíky.

0/0
5.6.2014 10:14

M12i94c32h45a82l 40S94e92d32m98í74k 3739505646191

Je zvláštní, že v článku není zmíněna samozřejmost, že s takovými letadly létají dva piloti, a proč zde nebyli - o tom je každý druhý příspěvek v diskuzi. Možná je to proto, že článek nepsala Tereza Šírová.

+1/−1
4.6.2014 19:25

T92o74m71a85s 68H95a18c88e31k 6474557815127

Shodneme se ze to chtelo lepsi zpracovani. Tohle je obslehnute z clanku ze CNN ktery dava snad vic otazek nez odpovedi. 

Jestlize opravdu letuska hledala piloty pres PA (coz je zminovano ve vsech clancih) pak je neco hodne spatne. Sice FO tvrdila ze na danem letisti nikdy nepristavala, ale to by nemel byt duvod k tomu vyvolavat pres PA piloty (kdyz uz teda nikoho nenasli na seznamu cestujicich).

0/0
5.6.2014 6:23

J13a81n 94K29ř76í66ž 6485593215648

V kokpitu zkolaboval kopilot.

Ještě že tam byl kokopilot,jinak by byl malér.

Podkokokopilot by se z toho zhroutil.;-D

+1/0
4.6.2014 18:30

M66a94r47e38k 17H95r49u93b61y 6597392901548

No, jeste ze se neprihlasil nejaky pilot z Redbull Air Race ;-)

+3/0
4.6.2014 17:54

S54t59a20n98i93s16l11a96v 37P57ř92i89b50y13l 1549968821266

Skoro bych řekl, že v podobné situaci by tam cizí člověk (ač sám pilot), bez znalosti přesných postupů - spíš překážel.

0/0
4.6.2014 16:44

G58a80b19r14i90e31l 66H11o91r80t52e92n 9321719223364

Pilot velkého moderního letadla, což B1B rozhodně je, zná spoustu věcí, které může využít. Dokáže číst palubní přístroje, navigovat, bavit se s letovým řízením na úrovni - a zkušený armádní pilot navíc dobře ví, co neumí, tj. nehrne si ke kniplu se slovy "uhni!".

+6/0
4.6.2014 17:13

O50n69d65ř67e53j 53H19o67r39á47k 8549484661

Kdyby to byl pilot ultralightu, tak by tam byl asi opravdu jen na obtíž, ale dá se snad předpokládat, že člověk, který lítá na B1B, má dost zkušeností na to, aby byl schopný komunikovat s řízením letového provozu na profesionální úrovní a případně přistát i s velkým letadlem. Zvlášť když B1B je o řádný kus větší, výkonnější a na ovládání pravděpodobně o dost náročnější než B737.

0/0
4.6.2014 17:33

D91a94l96i78b42o80r 19R45o49z68s87y41p92a23l 7300533446349

Zde se vždy hodí tenhle vtip

http://technet.idnes.cz/jeden-o-microsoftu-vikendovy-vtip-z-it-branze-fon-/tec_reportaze.aspx?c=A041103_PR30238_tec_aktuality

+3/0
4.6.2014 16:12

M30i76c23h62a84e41l 24K71o15n70e51č74n52ý 6762273449109

Viděl jsem o tom dokument , jmenoval se "Připoutejte se prosím" 1 a 2  ;-D;-D;-D

+4/0
4.6.2014 15:23

L85a55d24a 88N90o12v90a11k 4102763367

rozsviťte runway 13... NE !!.. to právě čekají, že uděláme...;-D

+1/0
4.6.2014 15:28

M60i39c88h23a93e22l 33K70o52n38e19č65n63ý 6702743489929

Ctěl bych jednu časovanou nálož. Tuhle ? Né tu větší. Tak to máme 15 dolarů. ;-)

+1/0
4.6.2014 17:03

J73a25n 21K23ř58í22ž 6445963305458

;-DR^;-D;-D

0/0
4.6.2014 18:31

J39a74n 31T61r83á63v86a 2208759818387

- "musime ho rychle dostat do nemocnice"

- "co je to doktore?"

- "takova velka budova, kde se leci lidi, ale to ted neni podstatne..."

+2/0
4.6.2014 15:29

L79a40d53a 55N90o71v75a89k 4592283257

hezky názorně tam ukazovali i využití možností autopilota...:-P

+1/0
4.6.2014 15:42
Foto

P63a96v36e83l 65P22o12k27o54r25n73ý 2766924950302

Ti 2 piloti tam nejsou proto, aby byla rezerva. Jsou prostě potřeba.

0/−1
4.6.2014 15:07

V76á35c11l76a59v 98P65o64u92s84t67k67a 3660501682

Na co?

0/−1
4.6.2014 15:14

J17a70k26u23b 21S34e34m10e96r74á17d 2587366221161

dekujeme, odejdete :-)

0/0
4.6.2014 15:18

M63i60c59h69a93l 50P87a81v67l26á96t 9423423984979

Jsou tam jen kvuli te rezerve. Pokud neverite, prectete si tenhle clanek: http://zpravy.idnes.cz/na-letiste-ruzyne-nouzove-pristalo-letadlo-csa-z-varsavy-pms-/domaci.aspx?c=A120215_130543_domaci_zep . Smutna udalost nevedla k tomu, ze by bez kapitana letadlo nemohlo pristat.

0/0
4.6.2014 16:55

I54v44o 75J84a18n13á59č78e83k 8953513341132

Velmi se pletete, je to skutečně jen záloha pro tyto případy.

0/0
5.6.2014 0:20

J11i52r50i 38C51e86e 5315171172968

Je mi záhadou, z jakýho důvodu potřebuje USAAF pozitivní PR zrovna v Čechách?

+2/−4
4.6.2014 15:03

M56i28c28h87a58l 96N24e90z91v11a98l 9293714814

Probihalo to nejak takto:

"Ja jsem valecny pilot ! Mam 67 vzletu a 67x me sestrelili. Kdyz tak nad tim premyslim, vlastne jsem jeste nikdy nepristal." (jako ve filmu Let do nebezpeci ... akorat to cislo si nepamatuji) :)

A z jineho soudku ... na palube komercnich letu jsou vzdy piloti 2. Takze se vlastne vubec nic nestalo. On pomohl tim, ze zvladal komunikaci s vezi, a umel cist budiky. Svym zpusobem by se v teto situaci s vezi domluvila i letuska, nebo jiny z pasazeru, akorat by vykecavali trochu dyl, nez by nejaky udaj na nejakem budiku nasli.

+1/−2
4.6.2014 14:59

M51i14c13h14a80l 74N72e51z25v83a80l 9253754674

A jeste dodatek:

Pry nad letistem napred udelali kolecko, na hangary vysypal vsechna zavazadla, a pak teprve pristali.:-P

+5/−1
4.6.2014 15:01

M89a55r77e89k 47H47r29u66b88y 6247102811698

...provedli pristani na letadlove lodi - viz. Operace Banzai ;-)

+1/0
4.6.2014 17:50

L14a59d33a 13N81o79v67a86k 4472823267

aha, takže o nic nešlo, protože stroj odřídil druhý pilot(ka) a potřebovali tam jen náhradního copilota...:-/

+1/−1
4.6.2014 14:53

J35a42n 33T14r12á43v17a 2428309558107

jakejpak druhej pilot, jasne tam napsali ze to byla zenska :)

+1/−1
4.6.2014 15:31

L45a33d19a 81N34o62v83a24k 4872133987

takže letuška šla a vyhlásila do palubního rozhlasu něco jako... <Vážení cestující, kapitán letadla bohužel před malou chvílí dostal infarkt a druhý pilot je jenom ženská.., nenašel by se mezi Vámi někdo, kdo by uměl dostat tohle letadlo na zem...? Děkuji>:-P

+1/0
4.6.2014 15:49

I14v67o 90J91a79n97á45č18e79k 8523723601642

Správně je to kapitán a první důstojník, to jen pro upřesnění.

0/0
5.6.2014 0:22

P14e24t24r 63K55o17š66í60č24e14k 8231100935101

"...Stroj celou dobu řídila první důstojnice, on komunikoval s dispečinkem letového provozu a informoval ho o zdravotním stavu kapitána, pasažérech i o stavu letounu...."

...

Takže jsme se dozvěděli, že umí mluvit do rádia. Nebejt pilotem bombardéru, všichni byli ztraceni!!!!!!

+7/0
4.6.2014 14:42

R55e15n13é 32Š93r23ů35t37e64k 8228205626188

To je to ho, v amerických filmech s letadly přístávají letučky, čí náhodný cestující, když dostávají instrukce z věže ;-D

+1/0
4.6.2014 14:28

I96v22o 74J56a72n71á53č76e19k 8473293681802

V dobrém počasí a s funkčním letadle skutečně není problém přistát tak, aby se letadlo nepoškodilo. Navíc ono stačí s tím fláknout na dráhu a ono to přežije i tak byť třeba za cenu značných oprav, ale přežije a nic se nestane.

0/0
5.6.2014 0:23

V45á48c89l63a77v 91V85á97v89r12a 5766309771467

po přečtení diskuzních příspěvků jsem zjistil, že jsem opět mezi opicema v době ledové.

Vy Češi jste upravdu UŇIKUM jak říkají Rusové.

Nebo že by tolik nesnášenlivosti bylo jen proto, že se jednalo o AMERICKÉHO pilota?

Druhý pilot (první důstojník) dovedl letoun až na zem. Pilot bombardéru komunikoval s věží, konroloval stav pilota po infarktu a pomáhal při přistání. To je vždy práce pro dva.

+1/−12
4.6.2014 14:13

Z38d76e58n12ě53k 91W97e69r48n48h56a50r37t 6497325452668

No, pokud jsou v kokpitu dva piloti, měli by to zvládnout všechno v jednom, což se už mnohokrát i v praxi stalo. Na ošetřování nemocného kapitána měli shánět lékaře nebo ošetřovatelku, případně to měla zvládnout letuška. Shánět mezi cestujícími pilota je zkrátka šílené a jednoznačně by to vedlo k panice, proto taky moc nevěřím, že se událo přesně takhle....

+4/−1
4.6.2014 14:17

J83a62n 22H76a86v46l10i44n28a 9764206179193

Jesteze jsi nam ty NECECHU sdelil tak podstatnou vec......Jsi proste mnohem vic, nez Cesi, jsi hvezda.......tak jsi si zaonanoval, jaky nejsi geroj, kdyz uz mas tak rad ty Rusy

0/−2
4.6.2014 14:53

J97a36k94u35b 25S98e60m45e75r76á82d 2757986511171

takze nam chcete rict, ze jakmile se udela jednomu ze dvou pilotu v letadle spatne, tak pokud neni nejaky dalsi pilot mezi cestujicima, letadlo spadne? ?;-D;-D

+1/−1
4.6.2014 15:02

J36a63k45u74b 53S44e92m67e64r68á50d 2407576661341

Halasku ty jsi minusovy cyp :-)

+2/0
4.6.2014 15:17

V24á86c61l38a49v 29P55o11u34s33t84k31a 3170851392

To je celý on.

0/0
4.6.2014 15:31

A11n86t94o92n17i63n 41B45l63a73z15e67k 4398652737681

Je to spartan z Toronta.....Rv;-D

0/0
4.6.2014 16:09

L12a77d50a 61N94o23v70a11k 4862803617

tys byl v době ledové mezi opicema...?8-o

0/0
4.6.2014 15:05

M20i51c68h23a84l 80N34e67z63v44a64l 9583704824

A ze tech opic v dobe ledove zilo :-)

A uz vidim, jak kontroloval stav pilota, kdyz ho (jak pisi a jak se logicky stalo) vynesli z kokpitu. O stav se asi staraly letusky, nebo jini.

A s letadlem dokaze pristat i jeden pilot, i kdyz to neni "kosher" ;-)

0/0
4.6.2014 15:13

L51a97d63a 44N60o25v45a59k 4632823537

v době ledové bylo víc druhů opic, než dnes...

+1/0
4.6.2014 15:27

Z66d34e44n86ě26k 92W15e35r11n30h93a93r60t 6307865142968

No, čekal jsem pointu typu, že přistál na vojenské základně, protože tam to zná nejlépe...

0/0
4.6.2014 14:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.