- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Už by páni poslanci a takhle všechna verbež mohla konečně pochopit, že řidič je ten poslední, kdo si trasu vybírá. Řidič má ve většině firem NAKÁZÁNO kudy jezdit a ve většině případů má na dálnici přímo zákaz svých nadřízených. Co kdyby pantáti nahoře začali zametat od vrchu, než se furt jen vozit po těch posledních, vážně už mě to štvě, a to i přesto, že jezdím u solidní firmy.
To údajné objíždění dálnic, když je trasa z A do B po dálnici 85km a mimo dálnici 55km tak to mě teda omluvte ale po dálnici bych nejel i kdyby byla zadarmo. Natož ještě platit za to, že pojedu o třetinu delší cestou. Kamion si platí silniční daň, ta je stanovena na cca 52.000Kč za rok. Tolik většina kamionů za rok na mýtném neprojede, tedy né v česku. Zajímavé je, že se uvádí, kolik miliard se vybere na mýtném ale už se neuvádí, že mnohonásobně víc se vybere na silniční dani a spotřební dani z nafty. Spotřební daň z nafty je taková ekologická pokuta za to, že auto jezdí. A kupodivu musí ji platit i auta co na dálnici nevjedou ale jezdí kdejakým kopcem. Takže kamion si platí i silnice mimo dálnice. A mimochodem, před zavedením mýtného žádný problém nebyl. Kdo potřeboval po dálnici, koupil si dálniční známku. A když už měl známku, tak ji rozhodně využíval, proč by sjížděl o sjezd zřív aby ušetřil 50Kč, když má známku??? Místo toho český člověk vymýšlí, jak udělat věci složité, jak všechno hlídat satelity atd a těm firmám půjdou miliardy. Známky byly za pár kaček co se výroby týče a příjem byl zaručen.
V první ředě by měl dostat přes držku ten kdo tady zavedl mýtné brány, protože to je krok zpátky tak o 20 let.
Najezdím toho celkem dost, ale už rok jsem neviděl že by někde vážili. Akorát u vjezdů na dálnici chrápou celňáci a v zimě si topí a v létě chladí.
Pokuty za přetížený auto by měl platit provozovatel a v případě prokázání že o tom řidič věděl, tak požadovat po řidiči.
To je k ničemu. Řidič si nemůže vybírat, ten buď pojede nebo si může hledat práci jinde. Spíš by měly být sankcionovány i firmy a sklady které kamion přeloží. Řidič si těžko zjistí kolik náklad váží ale ve skladu nakládají paletované zboží kde je jasné kolik co váží a tam kde nakládají sypké a tekuté hmoty tak tam to jde přes váhu nebo průtok.
Navíc mohou bát pokuty třeba milion ale když to nebude nikdo pravidelně na silnicích nižších tříd kontrolovat tak je to k ničemu.
Jen doplním-váha zboží se dá zjistit z dodacích listů,pokud je řidič nedostane v zalepené obálce a navíc papír snese hodně.A mimochodem 36 EU-palet váží cca 750kg a nikdo tuto váhu nechce připočítávat k nákladu.
80% přetížených kamionů nepřekročí hranice CZ-jsou to všechno vnitrostátní přepravci.V zahraničí mají rozum a i když řidič dostane vysokou pokutu podají si především firmu,u nás je 20tis v podstatě víc než měsíční plat řidiče.A že někteří šílenci jezdí přetíženi stabilně?Třeba to bude tím že někteří taky podnikatelé k tomu řidiče nutí tím že je platí od tuny a ujetých kilometrů a ten příplatek může být hooodně vysoký když mu jedno auto udělá práci a vydělá peníze za dvě.A co se stane v případě že dostane řidič pokutu na váze?Někteří je řidičům proplatí a když se stane tragédie tak se s toho vyzují jelikož za vše odpovídá řidič dle zákona.A málokdo z řidičů když uslyší větu: Budˇpojedeš nebo odevzdej klíče"-má natolik odvahu ty klíče položí na stůl.
Běžný člověk nemá představu co vše obnáší ,,točit kolečkem" jen u nás na vnitrostátní přepravě natož v mezinárodní.Tím samozřejmě nechci hájit určitou sortu šílenců za volantem ale většina jsou normální lidé od rodin a bez jejich práce by se zastavila celá EU během několika dnů.
Pokutování řidičů je jednodušší než si rozumnými zákony rozhádat sponzora strany který provozuje nákladní dopravu,že páni politici?Nebo pokrytci?
Zaplatit větší pokutu a nenechat ho odjet,dokud náklad nepřeloží.Kamiony zničily 95% silnic.
Na silnicích nižších tříd se snad nikdy nic neváží, takže se vesele jezdí s čímkoliv. A zvyšování pokut při neexistenci častějších kontrol postihne možná jen náhodně a o pár kg přetížené auto příležitostného dopravce nebo nějakého soukromníka.
V blízkosti velkých stavenišť nebo třeba kamenolomů či betonárek to mají velkopodnikatelé vše s policí a obcemi domluvené, protože jinak si nelze po léta ničené, zničené a znečistěné cesty vysvětlit. Při konkrétním dotazu na kontroly na obci nebo policii se nejspíš dozvíte, že v daném místě není na silnici vhodný prostor pro postavení váhy nebo bezpečné odstavování vozidel, takže kontroly není možné provádět. A kdyby se i "náhodou" někde v blízkosti kontroly konaly, tak dopravci o tom vědí předem a těch pár hodin to vydrží, raději nejezdí nebo jezdí přesně podle předpisů, takže se na nic nepřijde...
je úplně jedno, kde přítížený auto chytnou, zda při výjezdu na silnici či na silnici někde na trase
Aber das ist wenig :-) Prostě dokud to nebude šestimistna suma, tak o tom nemá cenu vůbec mluvit. Taky je třeba říct, že s trochou štěstí tu pokutu nezaplatí ani jednou, pač nepotká policisty se svazanyma rukama. Prostě ubohá pokuta.
Pan Škromach nejspíš opět přispěl do diskuze "myšlenkou". Zpoplatnění silnic II. a III. třídy by přineslo jen:
1) korupci při "výběru" systému
2) zbytečné náklady spojené s agendou poplatků
3) zdražení zboží včetně místního
4) mnohem větší buzeraci spojenou s honěním neplatičů a nakonec i těch přetížených kamionů, které by dál likvidovaly zpoplatněné silnice.
Osobně nemám pocit, že by se kvalita silnic zvýšila po zavedení mýtného. Otázka na konec: Kdo ho proboha pořád někam volí???
Jak to může být výhodné? Prostě bych je ten náklad nechal vyložit a ať to jedou na 2x nebo ať pošlou jiný kamion.
Řidič je většinou zaměstnanec a ten přijede z bodu A do skladu, tam mu to naloží a on jede do bodu B. Pochybuji že by mu k seznamu zboží dávali kolik to váží. Ony by pokuty stačily kdyby se to kontrolovalo hodně a ne jen někdy protože ty 2000 to se dá jednou za čas zkousnout když na mýtu ušetří desetitisíce.
Na silnicích nižších tříd je to hrůza utržené krajnice a to byla naštěstí mírná zima, kdyby hodně mrzlo a byl sníh tak je to daleko horší 5centimetrové praskliny v povrchu je to nejlenší
Když vidím zákazovou značku na silnici první třídy pro přechod státní hranice mezi Českem a Polskem, je mi to k smíchu. Zákaz platí jen 1 mm na státní hranici. Z obou stran hranice jsou těžší auta povolena, takže je to jen buzerace a nepochopení zásad volného pohybu zboží a lidí v rámci Schengenského prostoru. Konkrétně mám na mysli třeba přechod mezi Habarticemi a Zawidowem. Jinde je zákaz pro překročení státní hranice autem, ač z obou stran hranice se opět osobními auty jezdit může. Tyto buzerující značky odmítám respektovat! Naopak udělejme více pro standardní legální překračování státní hranice, tak jak našim vstupem do Schengenského prostoru jsme se zavázali. Žalujme ty, kteří takové značky zde dávají ač porušují smysl Schengenu dodatečnými hloupými omezeními. Na toto by se měli páni senátoři více zaměřit, přispět místním obcím na opravy a rekonstrukce lokálních silniček třetí třídy, které směřují k sousední zahraniční obci, tak aby se těchto silničkám mohlo legálně překračovat nejen s koněm a kolem, ale také autem, dodávkou apod.
Schengen neznamená, že se může s čímkoli jezdit po jakékoli silnici, cestě či stezce