Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči přetížených kamionů zaplatí za porušení zákazu vjezdu 20 tisíc

Senátoři v pátek schválili návrh skupiny svých kolegů, kteří navrhují zvýšit pokuty za porušení zákazu vjezdu pro kamiony, které překročí povolený hmotnostní limit. Řidičům by hrozila pokuta až 20 tisíc korun a navíc by dostali dva trestné body.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L70e11n51k49a 30K79r83i48v67a47n85k80o42v40a 7359661868906

Už by páni poslanci a takhle všechna verbež mohla konečně pochopit, že řidič je ten poslední, kdo si trasu vybírá. Řidič má ve většině firem NAKÁZÁNO kudy jezdit a ve většině případů má na dálnici přímo zákaz svých nadřízených. Co kdyby pantáti nahoře začali zametat od vrchu, než se furt jen vozit po těch posledních, vážně už mě to štvě, a to i přesto, že jezdím u solidní firmy.

0/0
1.6.2014 10:49
Foto

M51i55r25o44s75l73a30v 44Z68a86p86l11e93t13a86l 3857755768293

To údajné objíždění dálnic, když je trasa z A do B po dálnici 85km a mimo dálnici 55km tak to mě teda omluvte ale po dálnici bych nejel i kdyby byla zadarmo. Natož ještě platit za to, že pojedu o třetinu delší cestou. Kamion si platí silniční daň, ta je stanovena na cca 52.000Kč za rok. Tolik většina kamionů za rok na mýtném neprojede, tedy né v česku.  Zajímavé je, že se uvádí, kolik miliard se vybere na mýtném ale už se neuvádí, že mnohonásobně víc se vybere na silniční dani a spotřební dani z nafty. Spotřební daň z nafty je taková ekologická pokuta za to, že auto jezdí. A kupodivu musí ji platit i auta co na dálnici nevjedou ale jezdí kdejakým kopcem. Takže kamion si platí i silnice mimo dálnice. A mimochodem, před zavedením mýtného žádný problém nebyl. Kdo potřeboval po dálnici, koupil si dálniční známku. A když už měl známku, tak ji rozhodně využíval, proč by sjížděl o sjezd zřív aby ušetřil 50Kč, když má známku??? Místo toho český člověk vymýšlí, jak udělat věci složité, jak všechno hlídat satelity atd a těm firmám půjdou miliardy. Známky byly za pár kaček co se výroby týče a příjem byl zaručen.

0/0
31.5.2014 19:38

J82a64n 33O71p55i84s 3983718832565

V první ředě by měl dostat přes držku ten kdo tady zavedl mýtné brány, protože to je krok zpátky tak o 20 let.

Najezdím toho celkem dost, ale už rok jsem neviděl že by někde vážili. Akorát u vjezdů na dálnici chrápou celňáci a v zimě si topí a v létě chladí.

Pokuty za přetížený auto by měl platit provozovatel a v případě prokázání že o tom řidič věděl, tak požadovat po řidiči.[>-]:-P

0/0
31.5.2014 15:02

V33l39a96d41i88m24í83r 30F35i35b76i28g84e20r 5964601661524

To je k ničemu. Řidič si nemůže vybírat, ten buď pojede nebo si může hledat práci jinde. Spíš by měly být sankcionovány i firmy a sklady které kamion přeloží. Řidič si těžko zjistí kolik náklad váží ale ve skladu nakládají paletované zboží kde je jasné kolik co váží a tam kde nakládají sypké a tekuté hmoty tak tam to jde přes váhu nebo průtok.

Navíc mohou bát pokuty třeba milion ale když to nebude nikdo pravidelně na silnicích nižších tříd kontrolovat tak je to k ničemu.

0/0
30.5.2014 18:47

L81i93b55o64r 58B47a13š36t27ý82ř 9689591757125

Jen doplním-váha zboží se dá zjistit z dodacích listů,pokud je řidič nedostane v zalepené obálce a navíc papír snese hodně.A mimochodem 36 EU-palet váží cca 750kg a nikdo tuto váhu nechce připočítávat k nákladu.

80% přetížených kamionů nepřekročí hranice CZ-jsou to všechno vnitrostátní přepravci.V zahraničí mají rozum a i když řidič dostane vysokou pokutu podají si především firmu,u nás je 20tis v podstatě víc než měsíční plat řidiče.A že někteří šílenci jezdí přetíženi stabilně?Třeba to bude tím že někteří taky podnikatelé k tomu řidiče nutí tím že je platí od tuny a ujetých kilometrů a ten příplatek může být hooodně vysoký když mu jedno auto udělá práci a vydělá peníze za dvě.A co se stane v případě že dostane řidič pokutu na váze?Někteří je řidičům proplatí a když se stane tragédie tak se s toho vyzují jelikož za vše odpovídá řidič dle zákona.A málokdo z řidičů když uslyší větu: Budˇpojedeš nebo odevzdej klíče"-má natolik odvahu ty klíče položí na stůl.

Běžný člověk nemá představu co vše obnáší ,,točit kolečkem" jen u nás na vnitrostátní přepravě natož v mezinárodní.Tím samozřejmě nechci hájit určitou sortu šílenců za volantem ale většina jsou normální lidé od rodin a bez jejich práce by se zastavila celá EU během několika dnů.

Pokutování řidičů je jednodušší než si rozumnými zákony rozhádat sponzora  strany který provozuje nákladní dopravu,že páni politici?Nebo pokrytci?:-/

0/0
30.5.2014 21:52

J46i86n45d56ř89i69c14h 87Š12k65o49p51e52k 4645781230745

pokud budou tresty pro řidiče tak vysoké a vysoké riziko sankce, stane se během krátké doby, že nebudou řidiči ochotni jezdit s přetíženými a z hlediska tech. stavu nevyhovujícími soupravama. A pak si můžou majitelé říkat odevzdej klíče jak chceš

0/0
31.5.2014 9:22

J60i75n58d73ř81i96c73h 49Š69k95o47p93e90k 4895241160945

co je to za blbost, že řidič těžko zjistí, kolik kamion váží ? Myslíš si, že např. jen tak přijede do lomu, naloží plnou, nikdo ho neváží a pro potřeby fakturace si něco vymyslí ????? ;-D8-o

0/0
31.5.2014 9:33

M47i56r14o18s73l40a29v 23S56o85v76a 6759406

Zaplatit větší pokutu a nenechat ho odjet,dokud náklad nepřeloží.Kamiony zničily 95% silnic.

0/0
30.5.2014 18:36

M41a51r90e12k 14K73o91s77t81e81l48e35c34k31ý 6173946978

Na silnicích nižších tříd se snad nikdy nic neváží, takže se vesele jezdí s čímkoliv. A zvyšování pokut při neexistenci častějších kontrol postihne možná jen náhodně a o pár kg přetížené auto příležitostného dopravce nebo nějakého soukromníka.

V blízkosti velkých stavenišť nebo třeba kamenolomů či betonárek to mají velkopodnikatelé vše s policí a obcemi domluvené, protože jinak si nelze po léta ničené, zničené a znečistěné cesty vysvětlit. Při konkrétním dotazu na kontroly na obci nebo policii se nejspíš dozvíte, že v daném místě není na silnici vhodný prostor pro postavení váhy nebo bezpečné odstavování vozidel, takže kontroly není možné provádět. A kdyby se i "náhodou" někde v blízkosti kontroly konaly, tak dopravci o tom vědí předem a těch pár hodin to vydrží, raději nejezdí nebo jezdí přesně podle předpisů, takže se na nic nepřijde...

+1/0
30.5.2014 15:15

J21i52n73d63ř89i15c91h 91Š86k44o38p60e35k 4215951720395

je úplně jedno, kde přítížený auto chytnou, zda při výjezdu na silnici či na silnici někde na trase

+1/0
30.5.2014 16:36

P48e18t21r 27B57a74u33e12r 9750515467989

Aber das ist wenig :-) Prostě dokud to nebude šestimistna suma, tak o tom nemá cenu vůbec mluvit. Taky je třeba říct, že s trochou štěstí tu pokutu nezaplatí ani jednou, pač nepotká policisty se svazanyma rukama. Prostě ubohá pokuta.

0/−1
30.5.2014 14:52

T19o27m38á62š 26H56a70n51á61č93e66k 6215924190361

Pan Škromach nejspíš opět přispěl do diskuze "myšlenkou". Zpoplatnění silnic II. a III. třídy by přineslo jen:

1) korupci při "výběru" systému

2) zbytečné náklady spojené s agendou poplatků

3) zdražení zboží včetně místního

4) mnohem větší buzeraci spojenou s honěním neplatičů a nakonec i těch přetížených kamionů, které by dál likvidovaly zpoplatněné silnice.

Osobně nemám pocit, že by se kvalita silnic zvýšila po zavedení mýtného. Otázka na konec: Kdo ho proboha pořád někam volí???

+2/0
30.5.2014 13:58

P12e59t46r 34T39y36č20k47a 6355272439762

Jak to může být výhodné? Prostě bych je ten náklad nechal vyložit a ať to jedou na 2x nebo ať pošlou jiný kamion.

+2/0
30.5.2014 13:46

V45l71a70d62i23m59í12r 78F66i21b60i10g18e14r 5234291541514

Řidič je většinou zaměstnanec a ten přijede z bodu A do skladu, tam mu to naloží a on jede do bodu B. Pochybuji že by mu k seznamu zboží dávali kolik to váží. Ony by pokuty stačily kdyby se to kontrolovalo hodně a ne jen někdy protože ty 2000 to se dá jednou za čas zkousnout když na mýtu ušetří desetitisíce.

Na silnicích nižších tříd je to hrůza utržené krajnice a to byla naštěstí mírná zima, kdyby hodně mrzlo a byl sníh tak je to daleko horší 5centimetrové praskliny v povrchu je to nejlenší

0/0
30.5.2014 18:50

L10u34c48i47a31n 51P38a26p16a72z98i79a12n 5454827781345

Když vidím zákazovou značku na silnici první třídy pro přechod státní hranice mezi Českem a Polskem, je mi to k smíchu. Zákaz platí jen 1 mm na státní hranici. Z obou stran hranice jsou těžší auta povolena, takže je to jen buzerace a nepochopení zásad volného pohybu zboží a lidí v rámci Schengenského prostoru. Konkrétně mám na mysli třeba přechod mezi Habarticemi a Zawidowem. Jinde je zákaz pro překročení státní hranice autem, ač z obou stran hranice se opět osobními auty jezdit může. Tyto buzerující značky odmítám respektovat! Naopak udělejme více pro standardní legální překračování státní hranice, tak jak našim  vstupem do Schengenského prostoru jsme se zavázali. Žalujme ty, kteří takové značky zde dávají ač porušují smysl Schengenu dodatečnými hloupými omezeními. Na toto by se měli páni senátoři více zaměřit, přispět místním obcím na opravy a rekonstrukce lokálních silniček třetí třídy, které směřují k sousední zahraniční obci, tak aby se těchto silničkám mohlo legálně překračovat nejen  s koněm a kolem, ale také autem, dodávkou apod.

0/−1
30.5.2014 13:39

J79i90n40d53ř61i89c39h 69Š89k98o46p25e35k 4235891920835

Schengen neznamená, že se může s čímkoli jezdit po jakékoli silnici, cestě či stezce

0/0
30.5.2014 16:34

A27l18e38x97a50n28d34r 95K52o39s79t85k18a 5249266389796

32 senátorů pro.. 35 přítomných. To je v naší parlamentní šaškokracii přípustné, aby zákon schválilo takto "hodně" senátorů či poslanců?

+1/0
30.5.2014 12:45

M43a38r23i97u47s 44J19o77r40d52á91n11e80k 7582192866285

To neni jen u Polska, to je i napr. Znojemsko a to od Pohorelic a od Jihlavy do Znojma.

+2/0
30.5.2014 12:06

J28i74n50d35ř38i71c16h 56Š19k59o58p82e80k 4845301860545

nemá cenu bez registru přestupků

při dalším porušení násobit sankci

stejně tak jako při přetěžování kamionů - při 3. provinění za rok, dva automaticky papíry do čistírny aspoň na 6 měsíců

tvrdě postihovat špatný technický stav - není možné, aby dopravci jezdili na pneu, ze kterých lezou dráty jen proto, že nové pneu jsou ve srovnání s potenciální pokutou balík

+3/0
30.5.2014 12:06

L79i60b78o84r 78B73a28š29t19ý75ř 9419941717805

Další expert od PC.

Za všechno můžou řidiči.Napřed si něco o téhle práci zjistěte a potom plácejte.Rv

0/0
30.5.2014 18:02

J70i97n89d94ř51i86c53h 14Š65k16o50p38e83k 4595931590665

ty budeš taky odborník, co ? Koukni do zákona o provozu na silničních komunikací a dozvíš se, kdo odpovídá za auto, náklad atd.

Současný stav je mnohem lepší než kdyby odpovídal majitel - už to vidím, jak by se krásně vymáhaly pokuty od majitelesídlícího na Kypru,

Pokud je řidič normální, odmítne jet např. na pneu krátce před rozpadem. jde totiž o hubu i jemu......

0/0
31.5.2014 9:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.