Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči přetížených kamionů zaplatí za porušení zákazu vjezdu 20 tisíc

Senátoři v pátek schválili návrh skupiny svých kolegů, kteří navrhují zvýšit pokuty za porušení zákazu vjezdu pro kamiony, které překročí povolený hmotnostní limit. Řidičům by hrozila pokuta až 20 tisíc korun a navíc by dostali dva trestné body.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L60e59n41k51a 82K48r73i50v70a55n14k62o98v65a 7699541238236

Už by páni poslanci a takhle všechna verbež mohla konečně pochopit, že řidič je ten poslední, kdo si trasu vybírá. Řidič má ve většině firem NAKÁZÁNO kudy jezdit a ve většině případů má na dálnici přímo zákaz svých nadřízených. Co kdyby pantáti nahoře začali zametat od vrchu, než se furt jen vozit po těch posledních, vážně už mě to štvě, a to i přesto, že jezdím u solidní firmy.

0/0
1.6.2014 10:49
Foto

M31i13r92o93s21l23a92v 37Z93a27p94l10e67t22a25l 3757215238493

To údajné objíždění dálnic, když je trasa z A do B po dálnici 85km a mimo dálnici 55km tak to mě teda omluvte ale po dálnici bych nejel i kdyby byla zadarmo. Natož ještě platit za to, že pojedu o třetinu delší cestou. Kamion si platí silniční daň, ta je stanovena na cca 52.000Kč za rok. Tolik většina kamionů za rok na mýtném neprojede, tedy né v česku.  Zajímavé je, že se uvádí, kolik miliard se vybere na mýtném ale už se neuvádí, že mnohonásobně víc se vybere na silniční dani a spotřební dani z nafty. Spotřební daň z nafty je taková ekologická pokuta za to, že auto jezdí. A kupodivu musí ji platit i auta co na dálnici nevjedou ale jezdí kdejakým kopcem. Takže kamion si platí i silnice mimo dálnice. A mimochodem, před zavedením mýtného žádný problém nebyl. Kdo potřeboval po dálnici, koupil si dálniční známku. A když už měl známku, tak ji rozhodně využíval, proč by sjížděl o sjezd zřív aby ušetřil 50Kč, když má známku??? Místo toho český člověk vymýšlí, jak udělat věci složité, jak všechno hlídat satelity atd a těm firmám půjdou miliardy. Známky byly za pár kaček co se výroby týče a příjem byl zaručen.

0/0
31.5.2014 19:38

J95a39n 97O83p93i13s 3783288122915

V první ředě by měl dostat přes držku ten kdo tady zavedl mýtné brány, protože to je krok zpátky tak o 20 let.

Najezdím toho celkem dost, ale už rok jsem neviděl že by někde vážili. Akorát u vjezdů na dálnici chrápou celňáci a v zimě si topí a v létě chladí.

Pokuty za přetížený auto by měl platit provozovatel a v případě prokázání že o tom řidič věděl, tak požadovat po řidiči.[>-]:-P

0/0
31.5.2014 15:02

V10l21a96d12i98m58í22r 66F48i28b58i54g54e56r 5544701861914

To je k ničemu. Řidič si nemůže vybírat, ten buď pojede nebo si může hledat práci jinde. Spíš by měly být sankcionovány i firmy a sklady které kamion přeloží. Řidič si těžko zjistí kolik náklad váží ale ve skladu nakládají paletované zboží kde je jasné kolik co váží a tam kde nakládají sypké a tekuté hmoty tak tam to jde přes váhu nebo průtok.

Navíc mohou bát pokuty třeba milion ale když to nebude nikdo pravidelně na silnicích nižších tříd kontrolovat tak je to k ničemu.

0/0
30.5.2014 18:47

L46i32b53o55r 14B43a26š90t15ý18ř 9109181437745

Jen doplním-váha zboží se dá zjistit z dodacích listů,pokud je řidič nedostane v zalepené obálce a navíc papír snese hodně.A mimochodem 36 EU-palet váží cca 750kg a nikdo tuto váhu nechce připočítávat k nákladu.

80% přetížených kamionů nepřekročí hranice CZ-jsou to všechno vnitrostátní přepravci.V zahraničí mají rozum a i když řidič dostane vysokou pokutu podají si především firmu,u nás je 20tis v podstatě víc než měsíční plat řidiče.A že někteří šílenci jezdí přetíženi stabilně?Třeba to bude tím že někteří taky podnikatelé k tomu řidiče nutí tím že je platí od tuny a ujetých kilometrů a ten příplatek může být hooodně vysoký když mu jedno auto udělá práci a vydělá peníze za dvě.A co se stane v případě že dostane řidič pokutu na váze?Někteří je řidičům proplatí a když se stane tragédie tak se s toho vyzují jelikož za vše odpovídá řidič dle zákona.A málokdo z řidičů když uslyší větu: Budˇpojedeš nebo odevzdej klíče"-má natolik odvahu ty klíče položí na stůl.

Běžný člověk nemá představu co vše obnáší ,,točit kolečkem" jen u nás na vnitrostátní přepravě natož v mezinárodní.Tím samozřejmě nechci hájit určitou sortu šílenců za volantem ale většina jsou normální lidé od rodin a bez jejich práce by se zastavila celá EU během několika dnů.

Pokutování řidičů je jednodušší než si rozumnými zákony rozhádat sponzora  strany který provozuje nákladní dopravu,že páni politici?Nebo pokrytci?:-/

0/0
30.5.2014 21:52

J35i11n26d82ř12i65c22h 65Š62k54o73p31e30k 4515841510385

pokud budou tresty pro řidiče tak vysoké a vysoké riziko sankce, stane se během krátké doby, že nebudou řidiči ochotni jezdit s přetíženými a z hlediska tech. stavu nevyhovujícími soupravama. A pak si můžou majitelé říkat odevzdej klíče jak chceš

0/0
31.5.2014 9:22

J33i26n85d80ř79i47c53h 17Š63k85o17p52e14k 4655401830825

co je to za blbost, že řidič těžko zjistí, kolik kamion váží ? Myslíš si, že např. jen tak přijede do lomu, naloží plnou, nikdo ho neváží a pro potřeby fakturace si něco vymyslí ????? ;-D8-o

0/0
31.5.2014 9:33

M29i52r39o71s67l31a78v 79S68o98v81a 6829236

Zaplatit větší pokutu a nenechat ho odjet,dokud náklad nepřeloží.Kamiony zničily 95% silnic.

0/0
30.5.2014 18:36

M74a16r63e78k 75K91o57s92t55e63l72e75c48k79ý 6143226588

Na silnicích nižších tříd se snad nikdy nic neváží, takže se vesele jezdí s čímkoliv. A zvyšování pokut při neexistenci častějších kontrol postihne možná jen náhodně a o pár kg přetížené auto příležitostného dopravce nebo nějakého soukromníka.

V blízkosti velkých stavenišť nebo třeba kamenolomů či betonárek to mají velkopodnikatelé vše s policí a obcemi domluvené, protože jinak si nelze po léta ničené, zničené a znečistěné cesty vysvětlit. Při konkrétním dotazu na kontroly na obci nebo policii se nejspíš dozvíte, že v daném místě není na silnici vhodný prostor pro postavení váhy nebo bezpečné odstavování vozidel, takže kontroly není možné provádět. A kdyby se i "náhodou" někde v blízkosti kontroly konaly, tak dopravci o tom vědí předem a těch pár hodin to vydrží, raději nejezdí nebo jezdí přesně podle předpisů, takže se na nic nepřijde...

+1/0
30.5.2014 15:15

J87i43n47d46ř31i41c21h 66Š64k93o17p11e20k 4475711330505

je úplně jedno, kde přítížený auto chytnou, zda při výjezdu na silnici či na silnici někde na trase

+1/0
30.5.2014 16:36

P20e11t88r 34B89a48u36e89r 9720885657949

Aber das ist wenig :-) Prostě dokud to nebude šestimistna suma, tak o tom nemá cenu vůbec mluvit. Taky je třeba říct, že s trochou štěstí tu pokutu nezaplatí ani jednou, pač nepotká policisty se svazanyma rukama. Prostě ubohá pokuta.

0/−1
30.5.2014 14:52

T28o51m73á66š 19H21a47n45á75č52e74k 6515224210961

Pan Škromach nejspíš opět přispěl do diskuze "myšlenkou". Zpoplatnění silnic II. a III. třídy by přineslo jen:

1) korupci při "výběru" systému

2) zbytečné náklady spojené s agendou poplatků

3) zdražení zboží včetně místního

4) mnohem větší buzeraci spojenou s honěním neplatičů a nakonec i těch přetížených kamionů, které by dál likvidovaly zpoplatněné silnice.

Osobně nemám pocit, že by se kvalita silnic zvýšila po zavedení mýtného. Otázka na konec: Kdo ho proboha pořád někam volí???

+2/0
30.5.2014 13:58

P49e91t44r 25T11y51č97k68a 6135332349972

Jak to může být výhodné? Prostě bych je ten náklad nechal vyložit a ať to jedou na 2x nebo ať pošlou jiný kamion.

+2/0
30.5.2014 13:46

V94l20a56d57i51m55í70r 46F52i42b43i11g36e33r 5874741661364

Řidič je většinou zaměstnanec a ten přijede z bodu A do skladu, tam mu to naloží a on jede do bodu B. Pochybuji že by mu k seznamu zboží dávali kolik to váží. Ony by pokuty stačily kdyby se to kontrolovalo hodně a ne jen někdy protože ty 2000 to se dá jednou za čas zkousnout když na mýtu ušetří desetitisíce.

Na silnicích nižších tříd je to hrůza utržené krajnice a to byla naštěstí mírná zima, kdyby hodně mrzlo a byl sníh tak je to daleko horší 5centimetrové praskliny v povrchu je to nejlenší

0/0
30.5.2014 18:50

L46u21c77i50a85n 97P38a72p63a53z30i81a70n 5424847231525

Když vidím zákazovou značku na silnici první třídy pro přechod státní hranice mezi Českem a Polskem, je mi to k smíchu. Zákaz platí jen 1 mm na státní hranici. Z obou stran hranice jsou těžší auta povolena, takže je to jen buzerace a nepochopení zásad volného pohybu zboží a lidí v rámci Schengenského prostoru. Konkrétně mám na mysli třeba přechod mezi Habarticemi a Zawidowem. Jinde je zákaz pro překročení státní hranice autem, ač z obou stran hranice se opět osobními auty jezdit může. Tyto buzerující značky odmítám respektovat! Naopak udělejme více pro standardní legální překračování státní hranice, tak jak našim  vstupem do Schengenského prostoru jsme se zavázali. Žalujme ty, kteří takové značky zde dávají ač porušují smysl Schengenu dodatečnými hloupými omezeními. Na toto by se měli páni senátoři více zaměřit, přispět místním obcím na opravy a rekonstrukce lokálních silniček třetí třídy, které směřují k sousední zahraniční obci, tak aby se těchto silničkám mohlo legálně překračovat nejen  s koněm a kolem, ale také autem, dodávkou apod.

0/−1
30.5.2014 13:39

J34i28n93d32ř95i51c73h 53Š16k57o43p88e76k 4625331110755

Schengen neznamená, že se může s čímkoli jezdit po jakékoli silnici, cestě či stezce

0/0
30.5.2014 16:34

A86l22e29x53a33n58d29r 78K90o27s25t70k71a 5109256239806

32 senátorů pro.. 35 přítomných. To je v naší parlamentní šaškokracii přípustné, aby zákon schválilo takto "hodně" senátorů či poslanců?

+1/0
30.5.2014 12:45

M63a55r72i14u49s 69J13o96r79d49á94n82e85k 7892962796935

To neni jen u Polska, to je i napr. Znojemsko a to od Pohorelic a od Jihlavy do Znojma.

+2/0
30.5.2014 12:06

J55i71n92d97ř10i69c74h 52Š14k33o58p81e44k 4575271750955

nemá cenu bez registru přestupků

při dalším porušení násobit sankci

stejně tak jako při přetěžování kamionů - při 3. provinění za rok, dva automaticky papíry do čistírny aspoň na 6 měsíců

tvrdě postihovat špatný technický stav - není možné, aby dopravci jezdili na pneu, ze kterých lezou dráty jen proto, že nové pneu jsou ve srovnání s potenciální pokutou balík

+3/0
30.5.2014 12:06

L98i76b38o71r 46B51a25š55t53ý19ř 9349951147365

Další expert od PC.

Za všechno můžou řidiči.Napřed si něco o téhle práci zjistěte a potom plácejte.Rv

0/0
30.5.2014 18:02

J28i90n77d54ř53i29c81h 62Š85k96o60p44e45k 4545241440915

ty budeš taky odborník, co ? Koukni do zákona o provozu na silničních komunikací a dozvíš se, kdo odpovídá za auto, náklad atd.

Současný stav je mnohem lepší než kdyby odpovídal majitel - už to vidím, jak by se krásně vymáhaly pokuty od majitelesídlícího na Kypru,

Pokud je řidič normální, odmítne jet např. na pneu krátce před rozpadem. jde totiž o hubu i jemu......

0/0
31.5.2014 9:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.