Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči přetížených kamionů zaplatí za porušení zákazu vjezdu 20 tisíc

Senátoři v pátek schválili návrh skupiny svých kolegů, kteří navrhují zvýšit pokuty za porušení zákazu vjezdu pro kamiony, které překročí povolený hmotnostní limit. Řidičům by hrozila pokuta až 20 tisíc korun a navíc by dostali dva trestné body.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L45e80n90k12a 51K87r29i48v81a25n62k40o41v65a 7729861828966

Už by páni poslanci a takhle všechna verbež mohla konečně pochopit, že řidič je ten poslední, kdo si trasu vybírá. Řidič má ve většině firem NAKÁZÁNO kudy jezdit a ve většině případů má na dálnici přímo zákaz svých nadřízených. Co kdyby pantáti nahoře začali zametat od vrchu, než se furt jen vozit po těch posledních, vážně už mě to štvě, a to i přesto, že jezdím u solidní firmy.

0/0
1.6.2014 10:49
Foto

M77i26r38o12s31l23a57v 64Z37a67p84l80e45t31a22l 3507265658333

To údajné objíždění dálnic, když je trasa z A do B po dálnici 85km a mimo dálnici 55km tak to mě teda omluvte ale po dálnici bych nejel i kdyby byla zadarmo. Natož ještě platit za to, že pojedu o třetinu delší cestou. Kamion si platí silniční daň, ta je stanovena na cca 52.000Kč za rok. Tolik většina kamionů za rok na mýtném neprojede, tedy né v česku.  Zajímavé je, že se uvádí, kolik miliard se vybere na mýtném ale už se neuvádí, že mnohonásobně víc se vybere na silniční dani a spotřební dani z nafty. Spotřební daň z nafty je taková ekologická pokuta za to, že auto jezdí. A kupodivu musí ji platit i auta co na dálnici nevjedou ale jezdí kdejakým kopcem. Takže kamion si platí i silnice mimo dálnice. A mimochodem, před zavedením mýtného žádný problém nebyl. Kdo potřeboval po dálnici, koupil si dálniční známku. A když už měl známku, tak ji rozhodně využíval, proč by sjížděl o sjezd zřív aby ušetřil 50Kč, když má známku??? Místo toho český člověk vymýšlí, jak udělat věci složité, jak všechno hlídat satelity atd a těm firmám půjdou miliardy. Známky byly za pár kaček co se výroby týče a příjem byl zaručen.

0/0
31.5.2014 19:38

J30a52n 71O28p87i40s 3243868432775

V první ředě by měl dostat přes držku ten kdo tady zavedl mýtné brány, protože to je krok zpátky tak o 20 let.

Najezdím toho celkem dost, ale už rok jsem neviděl že by někde vážili. Akorát u vjezdů na dálnici chrápou celňáci a v zimě si topí a v létě chladí.

Pokuty za přetížený auto by měl platit provozovatel a v případě prokázání že o tom řidič věděl, tak požadovat po řidiči.[>-]:-P

0/0
31.5.2014 15:02

V93l50a10d15i81m53í33r 49F32i33b36i73g82e12r 5484131591124

To je k ničemu. Řidič si nemůže vybírat, ten buď pojede nebo si může hledat práci jinde. Spíš by měly být sankcionovány i firmy a sklady které kamion přeloží. Řidič si těžko zjistí kolik náklad váží ale ve skladu nakládají paletované zboží kde je jasné kolik co váží a tam kde nakládají sypké a tekuté hmoty tak tam to jde přes váhu nebo průtok.

Navíc mohou bát pokuty třeba milion ale když to nebude nikdo pravidelně na silnicích nižších tříd kontrolovat tak je to k ničemu.

0/0
30.5.2014 18:47

L21i23b74o41r 52B44a20š78t89ý84ř 9239251877445

Jen doplním-váha zboží se dá zjistit z dodacích listů,pokud je řidič nedostane v zalepené obálce a navíc papír snese hodně.A mimochodem 36 EU-palet váží cca 750kg a nikdo tuto váhu nechce připočítávat k nákladu.

80% přetížených kamionů nepřekročí hranice CZ-jsou to všechno vnitrostátní přepravci.V zahraničí mají rozum a i když řidič dostane vysokou pokutu podají si především firmu,u nás je 20tis v podstatě víc než měsíční plat řidiče.A že někteří šílenci jezdí přetíženi stabilně?Třeba to bude tím že někteří taky podnikatelé k tomu řidiče nutí tím že je platí od tuny a ujetých kilometrů a ten příplatek může být hooodně vysoký když mu jedno auto udělá práci a vydělá peníze za dvě.A co se stane v případě že dostane řidič pokutu na váze?Někteří je řidičům proplatí a když se stane tragédie tak se s toho vyzují jelikož za vše odpovídá řidič dle zákona.A málokdo z řidičů když uslyší větu: Budˇpojedeš nebo odevzdej klíče"-má natolik odvahu ty klíče položí na stůl.

Běžný člověk nemá představu co vše obnáší ,,točit kolečkem" jen u nás na vnitrostátní přepravě natož v mezinárodní.Tím samozřejmě nechci hájit určitou sortu šílenců za volantem ale většina jsou normální lidé od rodin a bez jejich práce by se zastavila celá EU během několika dnů.

Pokutování řidičů je jednodušší než si rozumnými zákony rozhádat sponzora  strany který provozuje nákladní dopravu,že páni politici?Nebo pokrytci?:-/

0/0
30.5.2014 21:52

J62i24n37d62ř12i37c21h 81Š88k27o89p91e50k 4275141680675

pokud budou tresty pro řidiče tak vysoké a vysoké riziko sankce, stane se během krátké doby, že nebudou řidiči ochotni jezdit s přetíženými a z hlediska tech. stavu nevyhovujícími soupravama. A pak si můžou majitelé říkat odevzdej klíče jak chceš

0/0
31.5.2014 9:22

J84i29n11d22ř11i35c59h 39Š31k24o96p40e18k 4615871690225

co je to za blbost, že řidič těžko zjistí, kolik kamion váží ? Myslíš si, že např. jen tak přijede do lomu, naloží plnou, nikdo ho neváží a pro potřeby fakturace si něco vymyslí ????? ;-D8-o

0/0
31.5.2014 9:33

M46i29r98o21s90l77a23v 92S33o81v90a 6349396

Zaplatit větší pokutu a nenechat ho odjet,dokud náklad nepřeloží.Kamiony zničily 95% silnic.

0/0
30.5.2014 18:36

M51a20r14e65k 21K12o85s18t13e83l15e47c15k96ý 6133306118

Na silnicích nižších tříd se snad nikdy nic neváží, takže se vesele jezdí s čímkoliv. A zvyšování pokut při neexistenci častějších kontrol postihne možná jen náhodně a o pár kg přetížené auto příležitostného dopravce nebo nějakého soukromníka.

V blízkosti velkých stavenišť nebo třeba kamenolomů či betonárek to mají velkopodnikatelé vše s policí a obcemi domluvené, protože jinak si nelze po léta ničené, zničené a znečistěné cesty vysvětlit. Při konkrétním dotazu na kontroly na obci nebo policii se nejspíš dozvíte, že v daném místě není na silnici vhodný prostor pro postavení váhy nebo bezpečné odstavování vozidel, takže kontroly není možné provádět. A kdyby se i "náhodou" někde v blízkosti kontroly konaly, tak dopravci o tom vědí předem a těch pár hodin to vydrží, raději nejezdí nebo jezdí přesně podle předpisů, takže se na nic nepřijde...

+1/0
30.5.2014 15:15

J57i76n55d30ř28i92c77h 89Š71k35o76p39e19k 4115291870215

je úplně jedno, kde přítížený auto chytnou, zda při výjezdu na silnici či na silnici někde na trase

+1/0
30.5.2014 16:36

P19e40t28r 15B74a78u65e37r 9400815927249

Aber das ist wenig :-) Prostě dokud to nebude šestimistna suma, tak o tom nemá cenu vůbec mluvit. Taky je třeba říct, že s trochou štěstí tu pokutu nezaplatí ani jednou, pač nepotká policisty se svazanyma rukama. Prostě ubohá pokuta.

0/−1
30.5.2014 14:52

T86o56m21á45š 56H36a70n15á46č72e29k 6425404440711

Pan Škromach nejspíš opět přispěl do diskuze "myšlenkou". Zpoplatnění silnic II. a III. třídy by přineslo jen:

1) korupci při "výběru" systému

2) zbytečné náklady spojené s agendou poplatků

3) zdražení zboží včetně místního

4) mnohem větší buzeraci spojenou s honěním neplatičů a nakonec i těch přetížených kamionů, které by dál likvidovaly zpoplatněné silnice.

Osobně nemám pocit, že by se kvalita silnic zvýšila po zavedení mýtného. Otázka na konec: Kdo ho proboha pořád někam volí???

+2/0
30.5.2014 13:58

P76e17t83r 95T93y37č74k77a 6975552329912

Jak to může být výhodné? Prostě bych je ten náklad nechal vyložit a ať to jedou na 2x nebo ať pošlou jiný kamion.

+2/0
30.5.2014 13:46

V49l24a48d34i78m90í42r 59F88i30b13i47g94e81r 5244901761104

Řidič je většinou zaměstnanec a ten přijede z bodu A do skladu, tam mu to naloží a on jede do bodu B. Pochybuji že by mu k seznamu zboží dávali kolik to váží. Ony by pokuty stačily kdyby se to kontrolovalo hodně a ne jen někdy protože ty 2000 to se dá jednou za čas zkousnout když na mýtu ušetří desetitisíce.

Na silnicích nižších tříd je to hrůza utržené krajnice a to byla naštěstí mírná zima, kdyby hodně mrzlo a byl sníh tak je to daleko horší 5centimetrové praskliny v povrchu je to nejlenší

0/0
30.5.2014 18:50

L82u43c96i71a80n 40P46a53p28a45z88i11a88n 5534167211325

Když vidím zákazovou značku na silnici první třídy pro přechod státní hranice mezi Českem a Polskem, je mi to k smíchu. Zákaz platí jen 1 mm na státní hranici. Z obou stran hranice jsou těžší auta povolena, takže je to jen buzerace a nepochopení zásad volného pohybu zboží a lidí v rámci Schengenského prostoru. Konkrétně mám na mysli třeba přechod mezi Habarticemi a Zawidowem. Jinde je zákaz pro překročení státní hranice autem, ač z obou stran hranice se opět osobními auty jezdit může. Tyto buzerující značky odmítám respektovat! Naopak udělejme více pro standardní legální překračování státní hranice, tak jak našim  vstupem do Schengenského prostoru jsme se zavázali. Žalujme ty, kteří takové značky zde dávají ač porušují smysl Schengenu dodatečnými hloupými omezeními. Na toto by se měli páni senátoři více zaměřit, přispět místním obcím na opravy a rekonstrukce lokálních silniček třetí třídy, které směřují k sousední zahraniční obci, tak aby se těchto silničkám mohlo legálně překračovat nejen  s koněm a kolem, ale také autem, dodávkou apod.

0/−1
30.5.2014 13:39

J80i67n81d86ř81i50c24h 67Š38k21o12p81e12k 4605741940645

Schengen neznamená, že se může s čímkoli jezdit po jakékoli silnici, cestě či stezce

0/0
30.5.2014 16:34

A57l59e20x18a77n93d16r 42K11o40s70t45k23a 5919256249236

32 senátorů pro.. 35 přítomných. To je v naší parlamentní šaškokracii přípustné, aby zákon schválilo takto "hodně" senátorů či poslanců?

+1/0
30.5.2014 12:45

M41a14r93i59u68s 74J68o59r78d58á43n91e53k 7492342536385

To neni jen u Polska, to je i napr. Znojemsko a to od Pohorelic a od Jihlavy do Znojma.

+2/0
30.5.2014 12:06

J43i97n43d37ř73i34c79h 55Š21k15o10p75e22k 4965871490975

nemá cenu bez registru přestupků

při dalším porušení násobit sankci

stejně tak jako při přetěžování kamionů - při 3. provinění za rok, dva automaticky papíry do čistírny aspoň na 6 měsíců

tvrdě postihovat špatný technický stav - není možné, aby dopravci jezdili na pneu, ze kterých lezou dráty jen proto, že nové pneu jsou ve srovnání s potenciální pokutou balík

+3/0
30.5.2014 12:06

L66i24b35o89r 88B98a40š58t44ý11ř 9629921767865

Další expert od PC.

Za všechno můžou řidiči.Napřed si něco o téhle práci zjistěte a potom plácejte.Rv

0/0
30.5.2014 18:02

J41i12n24d58ř86i49c88h 60Š57k82o54p67e97k 4555621900185

ty budeš taky odborník, co ? Koukni do zákona o provozu na silničních komunikací a dozvíš se, kdo odpovídá za auto, náklad atd.

Současný stav je mnohem lepší než kdyby odpovídal majitel - už to vidím, jak by se krásně vymáhaly pokuty od majitelesídlícího na Kypru,

Pokud je řidič normální, odmítne jet např. na pneu krátce před rozpadem. jde totiž o hubu i jemu......

0/0
31.5.2014 9:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.