Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Čechům je politika ukradená. Jako v době normalizace

V některých evropských státech vyhráli v eurovolbách kritici unie. I v Česku bodovali euroskeptičtí Svobodní. Přesto podle politologa Milana Znoje připomíná český "boj proti EU" spíš návrat k mentalitě z dob normalizace, kdy prostě lidem bylo všechno lhostejné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a27r70o17s11l62a12v29a 18K51a15n45i35o89k86o35v72á 7952329562557

„Eurooptimisté jásají, že budou mít v europarlamentu opět převahu. Připadají mi jako lidé, kteří si libují, jaké mají doma teploučko, protože si nevšimli, že jim hoří dům," napsal na úvod své glosy k výsledkům eurovoleb bývalý politik

+1/0
27.5.2014 11:17

J78a23r90o60s20l45a58v23a 66K18a96n10i13o74k86o98v63á 7562709522157

Robejšek v Interview ČT - http://jdem.cz/ba4rn4

Politolog Robejšek: Titánské vize a bída obyčejných lidí - http://jdem.cz/ba67f3

Prof. Zelený: Dilema EU se vyřeší jejím rozpadem - http://jdem.cz/ba68m8

0/0
27.5.2014 10:04

J95i69ř41í 27H24o94r15á34k 9678875321

Demokratické Německo!!! Spíše otrokářské Německo! Tak to je výsměch. Německo bez jediného výstřelu ovládlo celou Evropu. Většina Čechů dře v německých podnikách na tři směny. Za noční, která je 10 dní v měsíci dostanou příplatek 500 Kč. Almužnu, kterou dostanou, pak utratí v Lidlu nebo Kauflandu, kde je stát znovu obere na DPH a jinak z toho Česko má velký kulový. Clo, zisky a přidaná hodnota práce zůstává v Německu. Většina oblečení a průmyslového zboží je vyrobena v Číně, dovezeno Německem a prodáno v Lidlech apod se 400 % přirážkou českým ovcím. Politici v tomto státu nemají o normálním životě ani ponětí a pro občany tu rozhodně nejsou. Pryč z této Evropy.

+4/−1
27.5.2014 9:59

M23a39r51i14e 78Z56e89l26e52n15á 2514421189441

Nikdo Vás zde - pokud je mi známo - nedrží, nebo jo?

0/0
27.5.2014 12:51

J31a25r98o35s19l48a61v14a 50K82a53n59i42o95k50o53v88á 7972309742867

EHS bylo dobrým projektem, odstraňovalo obchodní bariéry a každý si za svou ekonomickou prosperitu odpovídal sám.  I se svými dluhy. Nikdo na nikoho NEDOPLÁCEL !!! 

EU = RVHP II. a stejně špatně dopadne ! 

Sjednocená Evropa nikdy nebude existovat, existují evropské země se svými národy, tradicemi a zvyky, i s fůrou  zkušeností, historií i animozitami. 

Jeden politický stát Evropa nebude, protože NIKDY nebude jeden evropský politický národ.  Evropa je a vždycky bude jen částí tohoto kontinentu.

Kdekdo nadává na naše politiky, a to si na ně můžeme "dosáhnout" - záleží jen na ochotě se angažovat, vyvinout úsilí třeba alespoň pro petici. Nebo přes právníky podat žalobu. Je to jen o naší vlastní ochotě a odhodlanosti. Nejblíž "dosáhneme" na komunální politiky. Vynaložíme-li dost úsilí, lze i dosáhnout toho, že musí odstoupit. Horší je to už - dosáhnout na politiky státní. Ale i to není až tak iluzí, jen to chce daleko větší úsilí. Přesto se to daří těžko..  Je to daleko..

Jak chce někdo "dosáhnout" na Brusel ??? Vždyť ten si s námi dělá, co si jen umane !  A ve skutečnosti nám vládne tandém - Německo a Francie. I když už ani ta Francie na to nemá, protože je na tom ekonomicky dost špatně ! Takže.. Žádná moudrá EU neexistuje - je to jen centralistický nadnárodní byrokratický spolek, který slouží především svému vlastnímu přežití !  Potřebná politika budoucnosti by proto měla být méně globální a centrální, více regionální a komunální. Měla by se zbavit titánských vizí a slibů a vrátit část moci – a tím i odpovědnosti – obyčejným lidem

+2/−2
27.5.2014 9:56

M73a32r82i29e 16Z66e53l98e98n53á 2364331819911

Žasnu nad fantazií, s jakou si někteří (většina zde přítomných) "nevoliči" dokážou obhajovat svoji bohapustou nevědomost a lenost v jednom. Všichni si dokážou na netu bezpečně najít kdejakou bezvýznamnou a duchapitomou píkovinu, ale info systému fungování EP, jakož i o konkrétních výsledcích práce našich europoslanců ponechávají bez povšimnutí v domnění, že je povinností kohosi jiného přinést jim info až pod nos a snad je ještě poprosit, aby se o to ráčili zajímat. Kandidovalo obrovské množství lidí z nejrůznějších politických uskupení, bylo z čeho vybírat, ať už se to týká programů či osob. Někdo snad očekával v programech pohádky a na kandidátkách svaté či anděly? Politika je vždycky o kompromisu a každý volič pravděpodobně slevil ze svých ideálů. Jak se říká - kdo chce, hledá způsoby, kdo ne, hledá důvody. Tak to vidím já.

+2/−3
27.5.2014 9:46
Foto

F79r15a97n58t49i69š18e88k 68H60r29a23b92a75l 3973259526228

Svým způsobem máte pravdu. Často zmiňovaná rovnice chce=způsob, nechce=důvod je aplikovatelná i zde. Ovšem možná bych zkusil být mírnější v hodnocení "bohapustá nevědomost a lenost". Když má člověk motivaci, dokáže hodně věcí. Velice často je motivace spojená i s předpokládaným výsledkem snažení tj s nějakou smysluplností, přínosem a to většinou osobním - ať už nějaký finanční, nebo třeba vědomostní ... cokoliv, co mohu vnitřně vnímat jako odměnu za vykonanou činnost.

Ano, hodně lidí jsou schopni a ochotni hledat na internetu "bezvýznamnou a duchapitomou píkovinu" a politické dění nehledají - podle mne je velice důležité si položit otázku proč. Proč lidé nehledají informace o Evropském Parlamentu, o konkrétních věcech, které se rozhodují... A myslím si, že proto, že ještě před tím, než začnou hledat nevidí jakýkoliv osobní přínos - žádná odměna na konci hledání hledače nečeká (není očekávaná).

Je snadné všechny, kdo podle vás používají fantazii k obhájení něčeho neobhajitelného odsoudit a pohrdnout jimi (aspoň tak jsem váš příspěvek pochopil). Těžší je se pokusit pochopit i názor, se kterým nesouhlasím.

+1/0
27.5.2014 10:31

D43a56l57i91b25o16r 12R80o17z14s50y38p26a36l 7600133706479

Na tohle téma jste měli nějaké stranické školení, nebo to píše jeden člověk pod různými jmény? Tohle tady už napsalo několik lidí předtím. Tím že se to tady bude neustále dokola omílat, nestane se to pravdou.

0/−1
27.5.2014 11:14

M90a49r80i14e 77Z83e63l32e98n92á 2724771109821

Pane Rozsypale, pokud vím, tak nejste moderátorem této diskuze. Ponechte proto, prosím, na jednom každém z nás, abychom vyjádřili svůj pohled na věc. Ne každý k tomu potřebuje účast na nějakém stranickém školení, my bezpartijní pak obzvláště. A chci Vás ujistit, že cokoliv kamkoliv či komukoliv píšu, tak zásadně pod svým pravým a jediným jménem, identitu jiných nezkoumám. Krom toho omílat něco dokola znamená psát něco opakovaně, což také nedělám. Takže jste ve své úvaze poněkud mimo. I tak Vám přeji pěkný den;-)

0/0
27.5.2014 12:31
Foto

F11r24a89n34t44i87š89e90k 56H67r62a14b48a40l 3433919626898

Mě nepřijde, že by nám byla politika ukradená. Době normalizace bych přirovnal očekávaný výsledek voleb - hodně lidí z mého okolí sice šlo volit, ale tomu, že by se něco mohlo změnit nevěřil v podstatě nikdo.

Příliš často se setkávám s názorem "vždyť je to jedno, komu to tam hodím, bude to pořád stejné". Všeobecně rozšířený názor, že se nic nezmění - to je situace, kterou bych politikům (ale i médiím u nás) vytýkal asi nejvíce.

Jsou totiž jen dvě možnosti, proč si to lidé myslí. 1) opravdu se nic nezmění - to je skutečně tristní vyhlídka

2) Hodně věcí se dá změnit, ale lidé o tom neví. Informace z první ruky (noviny, televize) nemají a pro hledání informací nemají žádnou motivaci - nevědí, proč by si tyto informace měli hledat. 

Upřímně doufám, že mám pravdu, když se přikláním k variantě 2.

Za této situace bych nevyčítal voličům, že radši zůstali u činností, které podle nich mají smysl a nešli k volbám, které podle nich smysl nemají. A to, že se nepodařilo ve voličích smysluplnost voleb zakořenit, nelze dle mého názoru dávat za vinu voličům.

+2/−2
27.5.2014 9:17

K14a59r34e13l 41L38a78n72a 38I92n16g19. 9176391132

Ať je tam ten zleva či zprava, stejně myslí jen na své bohatství (nejednal bych jinak), ale objektivně tam stejně těch našich pár vyvolených dokáže akorát pískat podle Bruselu (objektivně nemohou fakticky zmoci nic). Takže tyhle volby byly o ničem, jen pro členy a přátele rodin těch na volebních lístcích...

+5/−1
27.5.2014 9:09

P66a36v12e46l 35Š67e82d57ý 2988916222505

Neřekl bych že je čechům politika lhostejná. Spíše je to o tom, že normální člověk je naší politickou scénou zhnusen. Viditelné kamarádíčkování, ruka ruku myje, nehorázné odměny pro vyvolené za to, že podrží tad. atd.  A hlavně neexistence střední třídy, která se neměla ani šanci vyprofilovat - a tady si myslím  patří v podstatě každý kdo pracuje za slušný peníz.

+4/−1
27.5.2014 9:08

S73t45a33n87i16s40l82a72v 50S58r97b82a 4605554708584

blbost. za slabou účast může to, že česko nenabízí atraktivní strany, programy a politiky. toť vše. žádné vlastnosti národa nehrají roli, kdyby tu kandidoval obama nebo putin do výboru klubu zahrádkářů, tak přijdou masy. když se nasadí podivín s dredy, bývalý komanč, tak si prostě lidé řeknou takový si tolik peněz i z mých daní nezaslouží. ps ukradená politika? ale vždyť skoro nikdo žádnou politiku už nenabízí, rozbijeme evropskou unii přece není politika, to je úryvek z čtrvté cenové těsně před zavíčakou. ah jo, s takovými politology to nikam nedotáhneme.

0/−3
27.5.2014 8:02

J96o83s47e60f 32H11o80f13f41e55j 8360313312122

Jo,vážení páni vědátoři,ono je to uplně jedno,kterej pupkáč tam dřepi,pro stát resp.normálniho člověka stejně nic neudělaji a jakmile se to dostane ke korytu,nenažraně žere a žere,neohlížejíc se vpravo vlevo.

Tak ten lid,co s ním tenhle spolek pohrdá a označuje za lůzu se vrací zpátky k zahrádkám,chatám a chalupám a tihle bařtipáni jsou jim ukradeni.

P.S.na zahrádce si aspon vypěstuje zdravějši zeleninu,než jim nabizeji podfukáři v super hyper marketech,Tož tak....

+4/−1
27.5.2014 7:40

M34a20r28e86k 15K37r15o14l10l 5771342650620

Pokud by přišlo k volbám vice lidí, tak by se nic nezměnilo. Procentuální vyjádření by zůstalo v zásadě stejné. Předvolební průzkumy se dělají na mnohem menším vzorku a dosažená přesnost je vcelku vyhovující. Postižené jsou hlavně politické strany, které dostávají peníze za každý hlas. Je tedy v jejich životním zajmu, motivovat voliče k tomu, aby přišli v co největším poctu k urnám. Tak ať se snaží...

0/0
27.5.2014 6:06

R17o38b28e85r79t 96E33r60b24e54n 5613282714634

Kdyz jsou volby ukradene a nejde se volit tak se musi trpet.:-P:-P:-P:-P

+2/0
26.5.2014 23:41

M56i60l13o60š 51S47e33t87í63k 3729509434530

Ti, co k volbám jdou, nakonec trpí úplně stejně. A je jedno, jestli vyhrála strana, kterou volil, či nikoliv.

0/−1
27.5.2014 8:48

K91a83r68e35l 66N47e72č73a22s 5693569340970

Skepse Čechů vůči EU je vážně pozoruhodná. Ukázkou  byl i volební blábol ODS -za nižší odvody do EU kasy. My přitom tam v podstatě nic neplatíme. Je to smutná společnost pomazánkového másla.EU;-D;-D

+3/−1
26.5.2014 22:30

J50a20r65o65s68l42a72v 84D56o48m74e72k 6249243839506

To není skepse vůči EU. To je skepse vůči českým politikům, novinářům, objektivitě zpráv. I když souhlasím s Vámi, že dost lidí se nechá oblbnout médii, která o EU skoro vůbec neinformují.

Stačí se podívat na německé zprávy. 90% je z dění v Evropě a ve světě. O činnosti EU se hovoří často a jejich zástupci v různých médiích obhajují svou práci. Vystupují aktivně.

U nás tam  snad kromě Roithové nikdo nic nedělal a spousta europoslanců měla placené veřejné funkce v Česku, čímž v lidech utvrdili domněnku, že v evropském parlamentu se nic nedělá. Ono je tam rušno, ale čeští zástupci se tam schovávají v koutě a jsou rádi, že do nich nikdo nešije.

+7/−1
26.5.2014 23:41

K62a78r67e40l 84L35a61n33a 90I54n43g90. 9566361522

Když zrovna mně ale toto máslo chutná. Do jídla mi nekecali dokonce ani z Moskvy. Já vím, dnes jsme dál... EU nám jen zakazuje !!! A že nic neplatíme ? Nenechte se vysmát, každou částku, kterou  m o ž n á  někdy dostaneme, musí naši podnikatelé nejdřív zaslat do Bruselu. A jít volit rovná se aktivní účast na dalším zbídačování Česka. Tak to podle účasti téměř 90 % populace u nás chápe a vyjádřila ! Jediné štěstí, že účast ve volbách  zatím ODS nenařídila jako povinnou a odškrtávanou.

+2/−2
27.5.2014 9:25

M95a23r31i97e 13Z18e70l68e44n45á 2934621519331

Člověče drahá, zbídačelá, nebohá, čeho Vy můžete být inženýrem, to by mě fakt zajímalo...;-)

0/−1
27.5.2014 10:18

A88n33t57o55n27í70n 28S82á78d79l39í17k 7188819393233

Kde Vy žijete paní Zelená,nevíte že už není ani jedna banka Česká?Potravinové řetězce - který je Český?Co zbylo z průmyslu,ze zemědělství atd.V tom lze vidět to "zbídačení"!!!

+1/−1
27.5.2014 12:09

D57a28l45i71b27o69r 28R65o19z30s91y19p32a94l 7900723196109

Hlavním důvodem nízké účasti je nespokojenost lidí s politikou, tedy hlavně s politiky. Zkoušejí volit nové strany a stejně se nic nemění. Politici nám neustéle symbolicky ukazují vztyčený prostředníček. Volič to může udělat pouze při volbách. Já jsem to udělal.:-/

+2/−1
26.5.2014 22:21

M11i31l84o44š 38S65e33t23í43k 3519679944980

No vidíte. Udělal jste to a co se změnilo?

+1/−1
27.5.2014 8:49

D88a38l31i86b74o26r 79R15o28z14s91y45p95a78l 7190593836889

Je mi líp:-)

0/0
27.5.2014 11:04

V66l96a17d79i18m37i22r 89M79r47a14z 5364762977248

média ostatně mají svůj nemalý podíl .. zatímco na Ukrajině je analyzován každý hozený kámen, z činnosti našich europoslanců známe pouze jejich platy a docházku nedocházku, což je oboje minimálně k naštvání ..

+11/0
26.5.2014 22:09

M31a12r79e11k 17K26r56o39l94l 5821262920970

Výstižné.

+1/0
27.5.2014 5:35

M41a85r24t63i58n 62C10u96l90e19k 2302923745841

Nevidím to tak černě. Ti kdo věděli, co chtějí, volit šli a měli výhodu, že jejich hlas měl 5x větší váhu. Ti co nevěděli, nebo jim to bylo jedno, nevolili a nic nezkazili. Celkový výsledek (rozložení mandátů) za ČR není žádná katastrofa, ale je docela dobrý. Kdyby to vyhráli komunisté nebo tzv. Svobodní, bylo by možno mluvit o průšvihu.

+1/−2
26.5.2014 22:08

T45o42m11á91š 37N92o31v74o75t38n58ý 3764719200673

kdyby to vyhráli komunisté nebo svobodní, tak se nestane vůbec nic, protože z pohledu aritmetiky europarlamentu nehraje výsledek v čr naprosto žádnou roli. Když se k tomu přidají vyjádření některých kandidátů, že oni tam vlastně nejedou zastupovat své voliče, ale frakce do kterých vstoupí, tak každý rozumný občan usoudil, že jediné rozumné co se dá udělat je ušetřit státu peníze co strany dostanou za hlas a nejít volit.

+2/−1
26.5.2014 22:56

V22á95c91l44a24v 57V92a32n50ě76k 2243963268391

Je neuvěřitelné kolik energie vynaloží většina tzv. euro/volbo/skeptiků k obhájení toho, že nedělat nic je -in- a že nechodit k volbám je projev občanského hrdinství.

Místo toho aby jednoduše vynaložili půl hodiny svého drahocenného života k tomu aby si alespoň nějak pojistili svůj hlas ve směsici ostatních hlasů hlásají, že nicnedělání je úctyhodná činnost.

Mám pro vás špatnou zprávu - když dobrý člověk nedělá nic, zlo tyje.

Lenost a špatná nálada není omluva za cokoliv.

Národ, který neměl svobodnou volbu své budoucnosti teď proklamuje, že budoucnost neexistuje.

Běžte se vycpat spoluobčané.

+8/−2
26.5.2014 21:58

R92o59b17e41r40t 20Š96k93r90a87b98a76l 6655207850149

Spouobčane trhněte si nohou, Pokud by volební účřast byla 100 % najde se zde spousta " diskutujících" bědujících na hloupé spoluočany, kteří si zvolili, někoho, kdo se vám nelíbil.

 Já jsem přesvědčen, až bude skutečně potřeba, lidé volit příjdou

+3/−1
26.5.2014 22:12
Foto

L81a89d89i39s77l22a38v 58S60t37r51n19a59d 7244221954148

Pane Škrabale, myslím, že jste pronesl velké moudro /to není ironie/. Až naši spoluobčané zjistí, že je potřeba k volbám jít, tak že přijdou. Jen to bude chvíli trvat. Češi i Moraváci jsou ve své podstatě velmi konzervativní, ale nesmí je nikdo moc dlouho "nasírat" (admine sorry terminus technicus). Když ten stupeň ...nespokojenosti... přesáhne určitou míru, tak volit přijdou. A pak se všichni strááááášně diví, koho ten spodní plebs vlastně zvolil. Potom je to teprve ten správnej šrumec. ;-)

+2/−1
26.5.2014 22:21

V45á81c78l51a44v 41V98a70n28ě15k 2133453468901

Pamatuji si z dějepisu, že takto se jednou také pěkně naštvali, - myslím, že to bylo kolem roku 48 a posadili si nahoru modlu proletariátu.

Pak už nedostali šanci se naštvat dalších skoro 40 let a ti co se naštvali, skončili v base.

Tak to pane vypadá, když dobrý člověk sedí doma a čeká až bude -správně naštvaný-.

+2/0
26.5.2014 22:26

V81á46c45l93a34v 17V86a60n80ě30k 2583803138671

Pane Škrabal, já považuji právo volit za první povinnost občana státu a na rozdíl od vás si vážím svého demokratického práva, které mi bylo tak dlouho upíráno.

Předpokládal bych, že ostatní občané půjdou volit alespoň kvůli tomu, že respektují svou zemi.

To, že někteří lidé zacházejí s demokracií jako s toaletním papírem mi vadí a žádné vaše argumenty na způsob - ono nějak bude - to nemohou obhájit.

+5/0
26.5.2014 22:22
Foto

L87a43d75i75s13l71a30v 38S16t62r46n57a89d 7684591164358

Vážený pane Vaňku, dovolím si nesouhlasit. Zkuste se vycpat Vy. Ve vší eurokorektnosti.

0/−1
26.5.2014 22:13

V23á23c45l68a71v 24V29a87n87ě26k 2833103578921

Pane Strnad, - vaše problémy jsou jistě důležité, ale vaše občanská povinnost je volit i kdybyste tam měl dojet jako Švejk na vozíku.

Můžete to okecávat a obhajovat do aleluja, ale stejně to nakonec vyzní jako zdvižený prostředník svým spoluobčanům, - nikoliv politikům.

+2/0
26.5.2014 22:18
Foto

L63a38d40i81s84l39a37v 41S74t70r53n39a82d 7574751264288

A koho volit, když je to jeden grázl větší než druhej? Počkám až na tu dobu, o které píšu v předchozím příspěvku.

+1/−2
26.5.2014 22:22

V11á74c94l45a67v 67V97a25n29ě55k 2863243548461

Co kdybyste se místo planých řečí dal do toho sám. - Být politikem je přece snadné, - stačí být úplatný grázl, takže ti dobří ke kterým určitě patříte i vy by měli mít prioritní šanci uspět.

+2/0
26.5.2014 22:29
Foto

L38a58d69i82s29l59a85v 74S76t97r80n47a73d 7254411404718

Pane Vaňku, v politice jsem se aktivně pohyboval cca 8 let po převratu (i když na komunální úrovni) a bylo mi na blití. Utekl jsem. Já jsem rovnej člověk a na tu špínu nemám žaludek. Těch pár let, co mi chybí k rozloučení se s tímto světem, si užiju v klidu. K tomu žádnou zkorumpovanou byrokratickou elitní unijní reprezentaci nepotřebuju. Jenom lituju moje děti, co jsme jim jako naše generace odkázali za (nevím jak se euromultikultikorektně vyjádří slovo "bordel" - sorry admine) "situaci".

+1/−3
26.5.2014 22:43

V21á71c97l82a35v 61V56a95n69ě41k 2663653828491

Pane Strnad, - myslím, že jste dost starý na to abyste si pamatoval jeden černobílý film, kterému se říkalo - Vyšší Princip.

Tento princip existuje i když jste unaven a máte špatnou náladu, či jste rozhořčen z malosti a egoismu ostatních.

Stojí vás to jen půl hodiny vašeho života dojít k volbám a můžete si volit kohokoliv, - jen prosím vás volte - protože lidi s vaším přesvědčením a s vaší integritou je málo a jejich slovo musí být slyšet.

+4/0
26.5.2014 23:10

T27o29m34á25š 80N22o73v56o66t42n36ý 3974969630293

jenže já žádnou svobodnou volbu kromě neúčasti neměl. Ve volbách nekandidoval nikdo kdo by v bruselu zastupoval moje preference, tedy jsem nikomu hlas dát nemohl a volit prázdné místo nelze. A to jsem ještě před poslední debatou kandidátů byl rozhodnutý volit.

0/−2
26.5.2014 23:02

D92a82l82i87b83o75r 51R56o62z12s95y22p86a58l 7270283186929

Tento článek je jakýsi názor autora o tom, proč lidé nešli k těmto volbám. Je pochopitelné, že se zde vyjadřují lidé, kteří nešli volit a hlavně proč. I "nevolba" je vyjádřením názoru, nechápu tedy proč kvůli tomu někomu nadáváte. Můžete si o sobě myslet, že jste chytřejší než nevoliči, ale nemusí to být pravda.

0/−1
27.5.2014 0:47

M57a62r28i49e 10Z60e28l96e63n15á 2644551369641

Neřekla bych, že si některý volič o sobě myslí, že je chytřejší než nevolič. Spíš je to o postoji k řešení problému. Pokud jsem s čímkoliv nespokojena, využiju každou, i zdánlivě mizivou, příležitost k tomu, abych když ne přímo sama, tak prostřednictvím voleného zástupce mohla mít vliv na změnu. Vím, že nezměním svět, ale budu mít čisté svědomí, že jsem se alespoň o něco pokusila.

0/0
27.5.2014 12:50

J91a76r76o58s82l76a98v 72D74o72m70e22k 6839103869966

Není to nezájmem. Já se o veřejné dění dost zajímám a jsem velkým příznivcem EU.Ale čím více se zajímám, tím více zjišťuji, že volit nemá smysl.

Z Čech by měli do EP jít lidé na základě výběrového řízení, které by vedli komisaři z jiných zemí, protože z českého zkorumpovaného prostředí se na kandidátku chytří a pracovití lidé nedostanou.

Pomáhat stranám a lidem, které neznám k pěkným penězům ? Nejsem blázen podporovat lidi, kteří jsou hloupí, ale akorát umí být vychytralí. Osobnosti se také nedají volit. Na preferenčních hlasech se svezou lidé jako Štětina, Ransdorf, Falbr, Bobošíková .....

To platí o všech volbách. Pokud se nezmění systém voleb, tak volit nebudu. Hodit do obálky jednou za 4-5 let něco o čem nemám info a pak pasivně mlčet mi demokratické moc nepřijde. Z občanských iniciativ, referend, či Rekonstrukce státu si politici nic nedělají. Řeknou jen, že voliči rozdali karty a ty občane do toho nesmíš mluvit.

+1/−2
26.5.2014 21:57

V48á23c27l14a48v 11V11a52n82ě32k 2693853218461

Vážený pane, přestaňte naříkat na nedostatek informací, počítač máte, tak si do googlu napište evropské volby třeba i v angličtině a ono vám to všechno dokonce i přeloží.

Vaše nářky ohledně vychytralosti možná svědčí o vaší naivitě, - pochopitelně lidé jsou vychytralí a chtějí urvat co nejvíc, - vy ne? Proč chodíte tedy do práce, - abyste něco ztratil anebo dostal peníze na charitu?

Mezi Evropskými volbami jsou další volby do zastupitelstva či místního vedení, takže máte možnost realizovat svou volbu.

Když budete sedět doma tak tím vyřešíte co?

+4/0
26.5.2014 22:03

J90a16r75o41s29l20a81v 67D45o40m92e84k 6869543789866

Kdybych byl naivní, tak bych o víkendu hodil do obálku nějakou stranu a myslel si, že jsem si ze svobodné volby vybral tu správnou stranu a nadával bych na lidi, že jsou líní.

Ale protože naivní, tak jako většina lidí, nejsem, tak volit nechodím.

Volby mi prostě připadají výběr smrti z mnoha možných variant ( gilotina, zastřelení, utopení, uškrcení ......). Já ale chci žít a o takový výběr nestojím.

Pro mě je symbol lenosti jít jednou za 4 roky volit a pak si nechat politiky dělat, co chtějí.

Já bych se raději vyjadřoval častěji v referendech a kontroloval politiky v jejich činnosti.

Lidé nejsou líní, k lenosti jsou nuceni politiky.

0/−2
26.5.2014 22:35

V76á27c19l66a65v 51V38a31n25ě90k 2743333758601

Až se probudíte ze svého snu, budete možná v řetězech a bude pozdě naříkat. Už jsme to jednou zažili, - vlastně mnohokrát, takže bychom se mohli trochu jako občané z toho poučit.

+2/0
26.5.2014 22:40

J17a22r60o38s81l63a46v 52D79o76m24e80k 6779853219636

V řetězech by se měli probudit někteří politici a nejen oni. To se bohužel neděje, a proto jsou lidé otrávení.

0/−2
26.5.2014 23:25
Foto

L23a55d73i94s54l51a75v 54S79t49r77n53a25d 7384441584918

Vážený pane, necítím se jako politický impotent (admine - tohle slovo bylo v článku) ale i mně může celá Evropská Unie polibit v zadní spodní části zad. Je to banda příživníků a za celou dobu, co jsme v unii jsem nezaregistroval nějakou výhodu na mé straně, že lezeme EU do recta. Nemám golfové hřiště, nemám vilu na kterou by mi unie přispěla a hlavně taky nemám práci a je mi 58 let. Ať se celá unie jde vycpat. ;-O

+3/−3
26.5.2014 21:47
Foto

L83a33d80i34s57l72a24v 50S34t47r42n51a84d 7724521204618

Jo a na ty "volby" jsem se taky ... eee no vykálel. Doufám, že tenhle termín je dostatečně eurokorektní!

0/−4
26.5.2014 21:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.