- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Rovnost je iluze - a velmi nebezpečná, protože ty schopné zatlačí do průměru a ty neschopné ponechá v pohodlí, že za ně někdo všechno zařídí.
Možnost vzdělat se by měla být dána všem. To věděla už osvícená Marie Terezie. Podmínky skutečně nadaným dětem též. Ale ,paní Komorousová,nebezpečná je právě stále se zvětšující nerovnost,která je příčinou kriminality,stresu,nezdravé společnosti. Společnosti s ne tak výraznou nerovností jsou na tom po všech stránkách lépe,než společnosti,kde je poměr třeba 10:1,jako v Portugalsku nebo USA. Myslím tím Skandinávii,Finsko,Japonsko etc.Patologická nerovnost nepřináší žitelný život.
Jestli to někdo opravdu potřebuje, ať klidně blbům rozdávají diplomy. Ale rád bych, aby moje děti mohly chodit do třídy, kde se doopravdy dané předměty naučí, kde bude výuka náročná adekvátně zhruba jim, nikoliv těm největším blbům, které lze v rámci republiky najít.
Vždyť samotným romským rodičům to vyhovuje nejvíce,že mají děcka v praktických školách.Mají s tím podstatně míň starostí než na základních školách.Strategie pana ministra bude k ničemu ,když nebudou chtít samotní rodiče.
Praktická škola přece není jen pro děti s LMD, měla by umožnit získat základní vzdělání dětem, které jsou v běžné škole nevzdělavatelné. A příčinou může být třeba i to rodinné zazemi.
Důležité je, aby ministerstvo propustilo všechny, kteří nemají se vzděláváním žádné zkušenosti a nabralo učitele s praxí. Potom by nikdy nemohly být vymyšleny podobné hlouposti, jako jsou klíčové kompetence.
Romové mají u nás rozhodně lepší přístup ke vzdělávání, než běžní lidé. Problém je v nich samých. Nechtějí se vzdělávat. To dnes novináři nazývají segregace?
No to je zas kravina - proč by měl být povinný rok školky?? Povinná je snad školní docházka a ne školková No mě je to stejně u pr... děti bych tam nedal
Pro všechny děti by to nemuselo být. Jsou však dnes už i u nás rodiny, kde děti nejsou vedeny tak, aby byly schopny do školy nastoupit. Pro ty by měl být ten rok školky povinný.
Nebude jednoduchší a smysluplnější cigánské mládeži rovnou rozdávat výuční listy, maturitní vysvědčení, nebo rovnou vysokoškolský diplom, jenom podle toho, kdo si o jaký papír řekne, aby opět nebyla ta diskriminace? Co na tom, že to stále bude stejný negramota, jako v první třídě ZŠ, to jak vidno politikům vůbec nevadí. Všichni, kdo jsme zažili nějakého cigána ve třídě za svých školních let víme, jak se vždy stavěli k výuce, prostě na všechno zvysoka .... a právem se pak přeřazovali do zvláštních škol, pokud tam tedy vůbec docházeli. Spíše by se mělo to ministerské embryo zaměřit na jinou věc a to jejich pravidelnou školní docházku, chování k učitelům a svým vrstevníkům ve školách a pokud budou s nimi potíže, trestat jejich rodiče snížením nebo odebráním soc. dávek. To je totiž jediné na co tahle negramotná sorta obyvatelstva slyší a zajišťuje jim to bezstarostný život. Jsem zvědav, kdy tohle státem dotované a pěstované parazitující etnikum někdy něco nebude mít zadarmo a bez sebemenší snahy a bude konečně nuceno se přizpůsobovat standardům majority ve společnosti. Co třeba z nich nadělat politiky a europoslance, ale věřím, že i tohle přijde, neboť už teď je tam hlupáků více, než dost.
Romské děti nemají horší sociální zázemí, ale jejich menší připravenost často vychází z toho, že mnohé obyčejné věci neznají ani jejich rodiče(mytí rukou, jídlo příborem, používání kapesníku), stejně tak nemají doma pastelky či barevné kostky,neví, co je knížka, nemohou jim pomoci s úkoly, protože to neumí sami.Ano, mohou pomoci nulté ročníky, přípravné třídy,ale stát nemůže suplovat všechno..A mluvit o segregaci je hloupost,protože znám romské děti, které prospívají - protože se jim věnují doma, rodiče mají zájem na jejich prospěchu. Takže dokud tady nebude snaha a zájm ze strany rodičů, tak se budou "lišit" dál........
..ve Vašem výčtu toho co neznají bych snad doplnil záchodovou štětku. U mně jinak komplet.