Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

MF DNES: Nemluví se o tom. Ale nemocnice potichu mizí

Plán omezování lůžkové péče z roku 2011 byl po protestech zdravotníků oficiálně odvolán. Přesto toto omezování nastalo. MF DNES zjistila, že potichu zmizelo přes dvacet menších nemocnic. A mizí další

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J42a25r61o86m34í50r 50T65h55u79m47a 8393488181316

Bohužel díky systematickému rozbití celého zdravotnického systému - výsměch je v tom, že se tomu říká restrukturalizace, přestože je to jen nedomyšlené rozbíjení celé sítě zdravotnického zabezpečení - vznikl zmetek v němž hlavní slovo má svazek zdravotních pojišťoven, které si diktují podmínky,z tímco  ministerstvo k tomu jenom trpně přihlíží. V této vzniklé atrapě zdravotnické péče je péče o zdraví lidí na posledním místě a všemu vévodí hon za co největšími a nejsnáze získanými zisky. Jestli se někdo diví, že mizí nemocnice, zřejmě mu to došlo teprve nyní, měl by si dodatečně uvědomit, že vše je to jen důsledek promyšleného šupáctví. Chce to přestat kolem dokola omílat, že jsou to jen zůstatky špatného předlistopadového systému zdravotního bezpečení, které se ještě nepodařilo odstranit. Protože je to prokazatelně jen důsledek neodborných zásahů polistopadových amatérských břídilů,kteří by za svoje reformy by měli už dávno  "sedět".

0/0
19.5.2014 15:23

R27e56g69i13n97a 34N82o43v12o45t80n25á 4407272323

Tyto diskuze jsou fakt super, rozšiřují obzor poznání a názorů obyvatel, ale + a -, bez argumentace mě teda vadí.

0/0
18.5.2014 14:10

I28l51o63n11a 76P65o88k91o97r26n97á 8614965301489

Pošty, prodejny a nemocnice jsou pilířem obcí. Seberte Pražákům luxus, např. každých pár minut jedoucí tramvaje, plno nemocnic, obchodů, pošt, magistrátem nadstandardně dotované dětské tábory DDM atd. a dejte spravedlivě peníze i ostatním obcím ! Pražáci jsou nenažraní, kvůli nim zanikají malé obce, vymírají !

+3/−4
18.5.2014 6:23

R73a84d55e30k 89P12r94o50c59h80á59z51k52a 2353209478

Malé obce vymírají, protože žít v malé obci, v klidu skoro na samotě je drahý luxus, na který hned tak někdo nemá. Dostávají dotace na dopravu, na provoz pošty, na infrastrukturu a ještě jim to nestačí :-)

+3/0
18.5.2014 8:53

R61e94g75i47n40a 64N38o64v71o85t10n71á 4847232623

Pane, Vy stoprocentně nevíte, o čem mluvíte. Je to Váš názor a já Vám ho naprosto neberu. Mohla bych argumentovat bydlením ve velkých městech seniorů v 7. pokojovém bytě, bezbariérovými přístupy a podobně. Ano, je to velká aglomerace, hodně lidí, ať to tam je. Ale máte vůbec ponětí o tom, že někdo žije 200 let na venkově a Vy jim to chcete vyčítat?? To je fakt přinejmenším divné.

0/0
18.5.2014 14:15

R46a40d50e54k 71P12r37o49c68h59á27z84k39a 2503549908

Vím přesně, o čem mluvím. Ale hlavně nikomu nic nevyčítám, jen ohrazuji proti tvrzení viz výše. Považuju za jasné a nesporné, že bydlet na odlehlém místě je nákladnější (vyšší náklady na stejné pohodlí jako ve městě, horší výběr zaměstnání, v průměru nižší plat, horší (pokud vůbec nějaká) veřejná doprava, ...) než ve velkém městě a proto tvrdím, že je nesmysl říkat, že "pražáci" obírají malé obce o peníze. Je to volba těch obyvatel a já jsem proti tomu dotovat malé obce jen proto, že jsou "malé".

0/0
18.5.2014 19:36

L87u24d74v68í52k 31G13a43j29d27o65š27í26k 2935783734662

Je to logické a kopíruje to jen stav financování zdravotnictví u nás.

Na druhou stranu se tím dostáváme pomalu do dnes ve světě normálního pokrytí akutní péče, jejíž hustota byla u nás přehnaná a díky křiklounům bojícím se o svá teplá místečka a ohánějícím se zhoršením dostupnosti péče pro občany se tenhle nesmysl financuje zcela zbytečně roky a roky.

+4/0
18.5.2014 1:02

V95l14a22d83a 64M75u30s33i55l 9170866238793

Ovšem na druhé strabně doastupnost   zdravotní péče pro lidi  žijící v perifereii je málo dostupná...

  Pražákům je to nejspíš  jedno!!!!

0/0
18.5.2014 12:49
Foto

M98i23c27h93a21l 57K20o54u20r25e37k 5179352537451

Naprosty souhlas. Proc by mela luzkova oddeleni fungovat vsude. Lepsi jedno dobre vybavene luzkove nez dve blbe vybavena, napul vyuzita, blizko sebe. Priklad od nas. V Kromerizi se rusilo luzkove kozni, v podstate se nic nestalo, protoze Zlin to bez problemu vykryje. R^

+3/−2
17.5.2014 22:23

V29l48a28s52t10i31m82i30l 63D22u84d87í84k 3753382315833

Možná přijde doba kdy pacienty určené k léčení budou jednou,dvakrát týdně losovat jako čísla ve sportce.....................

+4/−6
17.5.2014 19:28

J56a40n94a 26N69o31v72á79k19o59v86á 4612756251446

A zase za to mohou špatné zákony a zákonodárci.

+3/−2
17.5.2014 19:01

M93i21r96o12s71l86a72v 88H51n95i89l12i31č52k54a 2798555188270

Je, a bude to, především na venkově, stále horší. Svěřovat tolik peněz soukromým pojišťovnám (dodnes ani ministři neví jak přesně hospodaří, i když všichni už víme že špatně) byla kardinální chyba.

Druhá kardinální byla privatizace nemocnic (viz dodnes neprůhledné rozdílné rozdělování peněz ..)

Teď se už jen těžko hledá špagát, kterým by se dal tento soukromý "byznys" ukočírovat. Ale i u té ještě státní značne zabordelené části.

Poděkujme našim tradičním zavedeným politickým stranám, v prvé řadě ODS.

+8/−5
17.5.2014 17:26

D37u55š92a92n 95M86a50s31á11r 3361981722275

Každý jednou potichu zmizí, proč by tomu mělo být u nemocnic jinak?

+1/−5
17.5.2014 16:58

J94a65k95u49b 91K13r84e70j82č51í52k 8303784292504

Nazdárek lidičky :D

Centralizace vs. Decentralizace, je si také dobré uvědomit, že pokut soustředíme péči do velkých nemocnic, tak značně narostou náklady na dopravu pacientů do nemocnic, totiž chceme, aby pacienti byli převezeni ve stejně dlouhý čas do nemocnic. Tudíž velké zdravotnické komplexy, mají sice velký dosah obsluhy, ale musí dojíždět k pacientům rychleji a mít velký personál na sanitky, nehledě na to, že náklady na pohonné hmoty rostou velice rychle. Zato u malých nemocnic, kterých je více je není zapotřebí tolik sanit a k pacientovi se díky lepší znalosti okolí snadněji dostanou. Centralizace nemocnic bude v budoucnosti vyhodnocená jako omyl a budou se nazpátek dělat menší nemocnice, dobrou péči pro tamní pacienty. Nepotřebujeme velké zdravotnické komplexy, kde managery stojí hromady peněz, ale zdatný zdravotnický personál, který pacientům pomůže a poradí, když budou v nouzi.

S pozdravem!

+3/−3
17.5.2014 15:07

P36a63v79e41l 53K57u86r87a11l 5271104240300

Jenom kde ten personál vzít... nějak není ani na ty velké nemocnice. po skončení platnosti vyjímky na přesčasy bude patrně léklařská služba dostupná max 12 hodin denně a v noci vůbec.

+3/0
17.5.2014 16:18

A64n71n61a 52T32v72a17r64ů56ž15k87o52v32á 4551536135498

To nejsou jen náklady na dopravu. Ve velkých nemocnicích musí být i nejzkušeněnší personál. Domnívám se, že není třeba, aby běžné zákroky dělali ti největší specialiste. Malé nemocnice by měly do těch velkých posílat případy, na které už nestačí. Nejde spíše o to, aby se preferovaly soukromé nemocnice, které jsou mnohem dražší a nemají prodělečná oddělení? Pak se zase bude hlásat, že mají prý lepší hospodářské výsledky.  Proč by neměly? Plastiky budou dělat, ale léčit třeba rakovinu, to ne.

+2/−2
17.5.2014 16:30

J72a26n 67L98u93k46á56š 7667283683172

Bohuzel uz neplati, ze ve velkych nemocnicich jsou doktori nejak vic kompetentni. I velke nemocnice maji problem sehnat alespon nejake doktory.

+2/0
17.5.2014 19:09

A93n31n90a 87T63v16a21r89ů10ž96k16o22v84á 4791586905888

A co čekáme. Na platy nejlepších odborníků není, protože jim skoro všechno sežere zbytečný menežment. Nemocnice v mínuisu, ale ti si berou statisícové platy a vysoké odměny.není to dávno, kdy jeden takový, dnes myslím ministr, řekl, že jako jeden z manažerů nemocinice měl plat více než 100 000. Pojišťovny se též nenechají ošidit.

+1/0
18.5.2014 6:20

R30o11m42a84n 61J54a83v55o31r69s34k14i 7846146131983

Kdyby nebyla Praha plná mimopražských pacientů, asi by se nerušilo tolik malých nemocnic;-)

+3/−3
17.5.2014 14:52

J61a83n 95R63e68n49d42a 1239492749193

Zajímavé, ve vzkvétající zemi nejsou na nic finance. Čímpak to asi je čím,čím čím?:-P

+6/−2
17.5.2014 14:51

F55r23a24n87t64a 77L97a66j74a 3915424753170

Ano je to pravda příklad nemocnice Tanvald.Nedávno opatrně sundali už i nápis.

+4/−1
17.5.2014 14:51

R41o42m45a86n 84J24a92v13o23r96s27k74i 7946346611613

Zalez Tanvalde.

0/0
18.5.2014 12:25

J10a70n 21R78e73n10d17a 1559452489173

Třeba vám odoperují slepé střevo doma, nebo v sanitce.;-D

+4/−3
17.5.2014 14:48

J15a45n 34R93e29n17d88a 1319352149543

Také dobrý způsob jak ušetřit, nechat vás zgabnout doma,nebo během cesty do 70 km vzdálené nemocnice. Podivná doba, podivná zem.;-€

+9/−5
17.5.2014 14:47

P37a35v81e16l 42J25a95n23o69u52s46e15k 5733310308953

souhlasim s jednom z predchozich komentaru, ze ' to je celoevropsky trend' a nemam nic proti konstatovani, ze 'setrit se musi'. Restrukturalizace v rade evropskych zemich vede k tomu, ze se nemocnice sddruzuji do vetsich celku, pece se specializuje,  a manazeri tvrdi, ze to povede k zlepseni pece ( ze ve vetsich centrech treba bude pacient odoperovan lepe, protoze operacni sal bude nachystan rychleji, vybaven lepe, nez tomu muze byt v pripade, kdy takovych salu je hodne v stejnem regionu).

Jak z novinoveho clanku vyzniva ke konci, to, ze by se nakonec usetrily nejake penize, ale neni moc videt. Nad to, sdruzeni do vetsich celku vede k problemum, ktere se netykaji malych organizaci, kde  jednotlivci mohou komunikovat vzajemne zblizka. Nikdo take nevycisluje pridruzene naklady na takovou centralizaci ( to, co to stoji za dopravu, pouziti aut/cest atd...pripadne jake dalsi ddusledky to ma na zdravi pacienta z Marianskych Lazni, Hustopeci, ze uz jsou vice vzdaleni rodinam v pripade hospitalizace atd...) V Evrope za poslednich 10 let vznikly obri trusty ( zamestnavajici 10.000 personalu, a ty jsou dnes rizeny predevsim manazery ( protoze doktori maji svou odbornou praci, a tak by byly schopni ridit snad male celky, ale ne obri kolosy). A v prubehu poslednich 10 let takto manazery vedene zdravotnictvi neusetrilo financni prostredky, nezlepsilo vyznamnym zpusobem zdravotni peci, presto to vede k dusledkum, kdy na jednotliveho pacienta ma doctor stale mene casu a pocet vykonu na doktora se vyznamne zvysuje. Je to mimo jine proto, ze tito manazeri take stoji v system hodne penez. A to, ze jsou u kormidla znamena, ze se hned tak nenechaji presvedcit, ze male jednotky bez nich byly lepsi. Oni maji vzdelani v management, a tak na dilcich cislech ( pocet vykonu, zkraceny cas vykonu atd) presvedci neasvecene. Je vsak skutecne skoda, ze trend specializace a centralizace prevazuje a nazory na racionalnost a limit takove supraspecializace a centralizace jsou ( a jeste v dohledne dobe

+5/−1
17.5.2014 13:26

P42a41v35e88l 50J46a17n86o66u88s13e97k 5663150138363

zustanou) nevyslyseny

0/0
17.5.2014 13:26

P56a55v43e85l 95J66a67n90o59u32s78e63k 5683400598723

To, ze cilem je usetrit, znamena, ze manazeri, kteri zjistuji, ze to vubec neni tak jednoznacne, ze velky celek v zdravotnictvi usetri hodne penez, budou jeste dlouhou dobu vyvijet snahy, aby opodstatnili svoje manazerske role v zdravotnictvi.

...

principialne, kdyby velke celky skutecne vzdy za jakychkoliv okolnosti setrily naklady, proc se pak mleko nebo chleba, ktere mohou byt potreba zivotne kazdy den, neprodava treba jen v Praze, Brne a Ostrave. 'Usetrilo by se' na tom, mit jen tri megaobrovske sklady a jeden management techto skladu....

...spor mezi managerskym a zdravotnim myslenim je, jak racionalni je sit, kterou prosazuje cenralisticky vedeny management. ( Pokud by sklady mleka byly fakt jen v Praze, Ostrave a Brne, ti, co chleba a mliko museji mit by bud utratili vic za nakupy v vzdalenem miste, ti, co by na to nemeli, by mozna stradali, a ti, co by nestradali, ale proste nechteli cestovat daleko, by byli pricinou snizene poptavky.) Ve zdravotnictvi se centralizaci urcite 'poptavka' take muze snizit, je vsak otazkou, zda to je zadouci trend...

+1/−1
17.5.2014 13:34
Foto

Z97d21e55n89k98a 25J13a90v27ů94r49k52o22v96á 6550647495209

vážený pane,jen pro příklad,např. rumbusrká nemocnice zrušená neí a myslím,že stekně větzina pacientů i ten slepál si raději nechá operovat třebas v liberci

+1/0
17.5.2014 23:08

H57a28n86a 44K98r75i72v43a39n28e67k 2521285352383

To je celo-evropsky trend, nektere nemocnice se specializuji na ambulantni zakroky, setrit se musi.

+3/−5
17.5.2014 12:54
Foto

B39r10o55n58i22s36l41a51v 52Š67i11m27o24n77í61k 5752245232587

A co má být ? Provoz většiny regionálních nemocnic je vysoce ztrátoví, pacienti stejně jezdí do nemocnic v krajských městech, které jsou naopak přetíženy. Není potřeba, aby v každé větší díře byla nemocnice, navíc když ke kdejaké banalitě dnes létají vrtulníky. Navíc je tady ohromný prostor pro privatizaci těchto nemocnic

+8/−14
17.5.2014 12:40

P82a41v85e62l 21J79a27n65o85u84s32e74k 5763230248823

osobne citim, ze mas dostt prostredku na to, aby sis dopral privatni zdravotni peci.

neni pochyb o tom, ze takovych lidi je dost. Presto I takovi lide mohou mit socialnejsi citeni s temi, pro ktere rozdil mezi nemocnici blizko a daleko  zacina prvotni otazkou, jak se tam dostat ( a pripadne, jak tam byt osetrenosetrovan, po jak dlouhou dobu, vcetne otazek jako podporav vlastni rodiny...) pral bych I, aby na tom I tito ostatni lide byli stejne dobre jako asi jsme my dva.

+7/−2
17.5.2014 13:39

R96u10d15o37l83f 25B75a43r75á97k 7584573658768

Rozumím tomu dobře, že po zrušení těch regionálních nemocnic se sníží přetíženost těch "kvalitních" nemocnic v krajských městech?

+3/−1
17.5.2014 13:39

M51a52r38t68i52n 95H52o46d44í78k 2945705558667

Provoz malých nemocnic je ztrátový většinou proto, že dostávají za stejnou práci menší platbu za diagnózu než větší nemocnice, i když péče o pacienta je často i kvalitnější. Připouštím, že to ale neplatí vždy.

+6/0
17.5.2014 14:26

M29i92r34o13s10l94a64v 75H18n85i74l66i64č51k85a 2228315688980

R^R^R^R^R^

+1/0
17.5.2014 17:00

J18a42n 78H45a17l69a27x39a 8598640364427

pane Šimoníku, vzhledem k vaší gramatice vidím, že i školství je dosti ztrátové...

+4/0
17.5.2014 16:20

V23l68a19d24a 82M73u54s57i70l 9210746448523

Pane   Šimoníku, odstěhujte se třebaŠumavu...

Pak poznáte zač je čeho loket

+3/0
17.5.2014 19:17

A93u85g41u11s59t 31F56o35r70m47á33n49e56k 6275429810646

Nic nového pod sluncem. Jen v Praze vše zůstává při starém a doktoři z jedné nemocnice se koukají do talířů doktorům v jiné nemocnici. Pardom, zde se nazývají klinikami.

+3/−2
17.5.2014 12:36

R14a20d81e53k 61P96r55o37c13h48á75z21k38a 2953679448

...a kliniky pro umělé oplodnění zase rostou jak houby po dešti. A proč? Protože nebyly umělými opatřeními odstíněny od té hrozné "neviditelné ruky trhu" :-). Kdyby byl v pořádku způsob financování zdravotnictví, nikdo by si nedovolil ziskovou nemocnici zrušit. A nezáleželo by to na nikom jiném, než na jejím majiteli a na trhu.

+2/0
17.5.2014 12:20

M92a22r83t85i38n 98H43o78d16í51k 2315845738357

Volný trh ve zdravotnictví není dost dobře možný. Nejedná se zbytné zboží, ani si nelze volně vybírat poskytovatele. Rozumná přiměřená regulace bude vždy trochu třeba. U center umělého oplodnění je to právě o té zbytné službě - nikdo kvůli neplodnosti neumře nebo nebude mít trvalé následky. Jen to prostě ti lidé chtějí a jsou ochotni zaplatit - pak cenu určuje trh.

+1/−1
17.5.2014 14:30

P55a21v74e15l 17K63u61r97a42l 5871844730560

Ono by možná stálo za to abychom si mohli volně vybírat poskytovatele.

+2/0
17.5.2014 16:20

M81a79r24t41i50n 65H14o63d14í58k 2955365158767

To můžete, ale ne všude vás třeba mohou i jen z kapacitních důvodů vzít a to mluvíme o neakutních zákrocích. Plus, ne každý může za svým alternativním poskytovatelem daleko cestovat atd. Navíc poskytovatel si nemůže svobodně dojednat cenu za jím poskytovanou péči, i když si to někteří pomatenci z řad politiků stále myslí - pojišťovna prostě řekne cenu a ber nebo nech být (pokud je ředitel nemocnice kamarád s ředitelem pobočky pojišťovny, bude cena lepší, což nemá nic společného s volným trhem, i když v tabulkách to vypadá úžasně, jak má každá nemocnice jinou cenu za stejný zákrok). Minimálně v tom by měl stát určovat tabulkovou minimální cenu. Takových věcí, které nelze nechat volnému trhu mne napadá mnoho...

0/0
17.5.2014 23:34

R12a47d19e75k 69P62r76o91c64h45á33z88k13a 2813939788

Zdravotní péče je zboží jako kterékoliv jiné. To, že je [prakticky] nezbytná, ještě nic neznamená, takového zboží je víc, jako třeba jídlo, bydlení, topení, ošacení :-) Všimněte si, jak volný trh s bydlením udělal ze zoufale nedostatkové, byť za socialismu těžce regulované komodity zcela běžnou a prakticky každému dostupnou věc. Totéž platí i pro zdravotní péči.

+1/0
18.5.2014 8:58

J95a11r64o51m60í97r 91N20o79v29o68t71n51ý 7629787781124

KAPITALISMUS=HNUS!!!!

+9/−9
17.5.2014 11:47

J86a59r60o33m21í24r 20K79r88á25l 4770179614619

A jak to víte ? ;-D  Vy jste v nějakém takovém žil ?

+4/−3
17.5.2014 11:55

R32a68d34e61k 93P71r62o25c13h54á97z94k50a 2933149508

Rušení nemocnic je způsobeno socialistickým systémem financování zdravotní péče. V kapitalismu by nikdo soudný nezrušil nemocnici, která mu vydělává :-)

+10/−3
17.5.2014 12:21

P12a66v54e86l 26J32a43n55o83u85s53e71k 5703820248123

....jen poznamka: zatimco socialismus je ideologicky smer/styl, kapitalismus neni ideologie, ale zpusob ekonomickeho zivota. Nelze ty de veci srovnavat tak jednoduse, jak jsme se ucili v Marxisticko-leninske teorie.

...to, jakym zpusobem ta nebo ona 'kapitalisticka' spolecnost poskytuje zdravotni peci se muze velmi vyrazne lisit ( viz NHS v UK versus Pojistovenske systemy vrade zemi zapadni Evropy)

+1/0
17.5.2014 13:44

R28a67d46e12k 26P10r83o17c49h70á55z15k34a 2263739268

Jasně, s tím souhlasím.

0/0
18.5.2014 9:00

M75a48r22t21i62n 73H45o98d35í78k 2775185278897

Pletete si pojmy s dojmy. Zde jde o šetření ve směru k pojišťovnám, potažmo celému systému. To se ale nekoná, protože pacienti přejdou do jiných nemocnic, která mají často s pojišťovnami nasmlouvány vyšší ceny za stejné výkony. Jediné na čem se ušetří, že zřizovatel nemusí dál řešit peníze na opravy či modernizaci budov.

0/0
17.5.2014 14:33

R54a30d40e94k 75P82r56o11c33h12á81z46k47a 2553769378

Nepletu si, přesně o tomhle mluvím. U nás pojišťovna vlastně pojišťuje nemocnici, ne pacienta. Kdyby byl pojištěn pacient, byly by ve výhodě nemocnice, do kterých chodí víc pacientů a které pracují efektivněji. Nemocnice, do kterých skoro nikdo nechodí by zanikly, jako je to v jakémkoliv jiném byznysu.

0/0
18.5.2014 9:06

J30i67n22d37ř95i32c69h 12M48i54t31t47e76r 6471320753893

Je to tak, ale socialismus, nebo komunismus je daleko horší. Zkusil jsem to na vlastní kůži pane.

+5/−1
17.5.2014 13:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.