Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitána potopeného trajektu Sewol a jeho posádku obvinili z vraždy

Kapitán ztroskotaného trajektu Sewol bude u jihokorejského soudu čelit obvinění z vraždy. Podle vyšetřovatelů I Čun-sok nařídil pasažérům, aby neopouštěli loď, zatímco sám uprchl mezi prvními. Ze stejného zločinu se budou zpovídat také další tři členové jeho posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28i77c43h90a24l 13M46i88l24l98e62r 9756352339152

fakticka oprava: oni je neposlali DO kajut, ale naridili jim, aby ZUSTALI kde jsou, coz pro mnohe bylo v kajutach.

0/0
15.5.2014 14:25

M42a62r63t82i29n 75B13u20s36i31d89e68a 4783250

No nevím...vražda? Myslím, že jsem slyšel "neúmyslné zabití"... to by odpovídalo.

U vraždy přece musí jít o úmysl. Tady, ať to byla nedbalost, zbabělost, špatná rozhodnutí..přece nešlo o záměr někoho zabít...ale o zavinění smrti.

Vinu jistě nesou (i když nevíme jaké informace a instrukce zvenčí měli), jen se podivuji nad tou terminologií.

0/0
15.5.2014 11:33

J32a59n 63K62o40z25á22k 7335228199338

Předně to asi bude jiná mentalita a trošku odlišný právní systém. Každopádně nařízení pasažérům, aby se zavřeli do kajut, zatímco loď se potápí, to by se jako vražda pochopit dalo.

+2/0
15.5.2014 11:40

P21e60t12r 26T84y78č90k56a 6155932109292

No pokud to dělali s vědomím aby se sami zachránili tak to vražda být může.

+1/0
15.5.2014 12:40

J77a28n 73S59a97l28o67m63o49n 4829570981865

Já nevím. V letadlech a na velkých výletních lodích se dělá bezpečnostní instruktáž při každé jízdě (letu). Na těch záoceánských lodích se dokonce dělává i cvičný poplach aby každý věděl kam a jak se evakuovat. To na takových trajektech s delší cestou nic podobného není?

To nemluvím o tom že ten kapitán a jeho nedůstojní "důstojníci" byli pěkní zbabělci a trest za vraždu si plně zaslouží. To samý měl dostat i ten Ital.

+2/0
15.5.2014 8:30

Z38d63e25n10e93k 80B60e47d97n50a84r 7557146417309

Tohle je situace, kterou naprosto nechápu. Co je vedlo k tomu, že jim nařídili jít do kajut? Naprosto nepochopitelné nařízení, které nemůže prospět snad za žádné myslitelné krizové situace. 

Strašné neštěstí s neuvěřitelným počtem naprosto zbytečných mrtvých.

+9/0
15.5.2014 7:54

O69n90d60ř51e71j 61S45t93a75r75o38c74h 5220323932574

Tomu taky nerozumím. Kdyby jen zbaběle utekli, nenapáchali by tím tolik zla. Ale tím, že je přiměli zavřít se v kabinách, je prakticky odsoudili k smrti. Opravdu si trest za vraždu zaslouží.

+1/0
15.5.2014 8:33

M44a11r31t13i27n 53L58u64k18e53š 3246451961145

Myslím že je to jasné - doufali, že loď se nepotopí a že by vyděšení pasažéři mohli začít panikařit a ušlapat se. Nechci se ho zastávat, jen nabízím vysvětlení proč ty kajuty.

+2/0
15.5.2014 8:53

P68e47t75r 94T12y14č87k81a 6335572639502

Bylo tady video kdy hlásí cestujícím, že mají zůstat v kajutách v momentě kdy loď už ležela v podstatě na boku. Příčemž kritický náklon lodě je jen několik málo stupňů.

+2/0
15.5.2014 9:07

Z92d15e46n46e58k 25B93e32d41n96a49r 7337766547549

Dobře, dejme tomu, že ušlapání jako riziko existuje. Ale pořád měli 30 minut času od počátku problému po výpadek elektriky a pak dalších 20 než se loď opravdu převrátila. 

Přece ta loď musí mít nějaký plán a v nem prostě nemůže být poslat lidi do kajut. Vždyť je jasné, že jim hrozí, že v nich zůstanou. I jen kvůli skříženým dveřím při naklánění se lodi a křivení konstrukcí.

0/0
15.5.2014 10:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.