Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitána potopeného trajektu Sewol a jeho posádku obvinili z vraždy

Kapitán ztroskotaného trajektu Sewol bude u jihokorejského soudu čelit obvinění z vraždy. Podle vyšetřovatelů I Čun-sok nařídil pasažérům, aby neopouštěli loď, zatímco sám uprchl mezi prvními. Ze stejného zločinu se budou zpovídat také další tři členové jeho posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91i56c82h68a54l 44M17i77l21l18e13r 9696122609982

fakticka oprava: oni je neposlali DO kajut, ale naridili jim, aby ZUSTALI kde jsou, coz pro mnohe bylo v kajutach.

0/0
15.5.2014 14:25

M68a62r30t76i17n 76B96u98s48i58d51e13a 4543520

No nevím...vražda? Myslím, že jsem slyšel "neúmyslné zabití"... to by odpovídalo.

U vraždy přece musí jít o úmysl. Tady, ať to byla nedbalost, zbabělost, špatná rozhodnutí..přece nešlo o záměr někoho zabít...ale o zavinění smrti.

Vinu jistě nesou (i když nevíme jaké informace a instrukce zvenčí měli), jen se podivuji nad tou terminologií.

0/0
15.5.2014 11:33

J79a61n 82K20o65z11á58k 7125868339668

Předně to asi bude jiná mentalita a trošku odlišný právní systém. Každopádně nařízení pasažérům, aby se zavřeli do kajut, zatímco loď se potápí, to by se jako vražda pochopit dalo.

+2/0
15.5.2014 11:40

P80e87t23r 34T34y96č51k28a 6225312769482

No pokud to dělali s vědomím aby se sami zachránili tak to vražda být může.

+1/0
15.5.2014 12:40

J98a80n 24S88a11l39o88m91o60n 4969210191585

Já nevím. V letadlech a na velkých výletních lodích se dělá bezpečnostní instruktáž při každé jízdě (letu). Na těch záoceánských lodích se dokonce dělává i cvičný poplach aby každý věděl kam a jak se evakuovat. To na takových trajektech s delší cestou nic podobného není?

To nemluvím o tom že ten kapitán a jeho nedůstojní "důstojníci" byli pěkní zbabělci a trest za vraždu si plně zaslouží. To samý měl dostat i ten Ital.

+2/0
15.5.2014 8:30

Z10d82e77n93e28k 80B48e94d52n20a35r 7787856277809

Tohle je situace, kterou naprosto nechápu. Co je vedlo k tomu, že jim nařídili jít do kajut? Naprosto nepochopitelné nařízení, které nemůže prospět snad za žádné myslitelné krizové situace. 

Strašné neštěstí s neuvěřitelným počtem naprosto zbytečných mrtvých.

+9/0
15.5.2014 7:54

O12n14d73ř37e89j 59S52t30a72r49o61c89h 5760743662964

Tomu taky nerozumím. Kdyby jen zbaběle utekli, nenapáchali by tím tolik zla. Ale tím, že je přiměli zavřít se v kabinách, je prakticky odsoudili k smrti. Opravdu si trest za vraždu zaslouží.

+1/0
15.5.2014 8:33

M19a29r16t53i57n 56L74u12k94e97š 3616811981215

Myslím že je to jasné - doufali, že loď se nepotopí a že by vyděšení pasažéři mohli začít panikařit a ušlapat se. Nechci se ho zastávat, jen nabízím vysvětlení proč ty kajuty.

+2/0
15.5.2014 8:53

P84e36t11r 97T42y18č75k48a 6685952209162

Bylo tady video kdy hlásí cestujícím, že mají zůstat v kajutách v momentě kdy loď už ležela v podstatě na boku. Příčemž kritický náklon lodě je jen několik málo stupňů.

+2/0
15.5.2014 9:07

Z12d36e30n70e29k 87B98e61d77n13a82r 7317826507319

Dobře, dejme tomu, že ušlapání jako riziko existuje. Ale pořád měli 30 minut času od počátku problému po výpadek elektriky a pak dalších 20 než se loď opravdu převrátila. 

Přece ta loď musí mít nějaký plán a v nem prostě nemůže být poslat lidi do kajut. Vždyť je jasné, že jim hrozí, že v nich zůstanou. I jen kvůli skříženým dveřím při naklánění se lodi a křivení konstrukcí.

0/0
15.5.2014 10:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.