Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Papež František: Pokřtil bych i mimozemšťana, církev je pro všechny

Papež František se snaží šířit víru, kde to jen jde. Nyní v tomto ohledu postoupil na novou úroveň a prohlásil, že by klidně pokřtil i mimozemšťana, pokud by o to stál. Církev by totiž podle papeže neměla zavírat dveře nikomu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56e98t86r 32V13y74s43l31o10u25ž10i12l 6498642923703

Bože i bože...jste tak hloupí a malicherní - je to přeci VÍRA - ne hypothesa nebo theorie. Kdo uvěřil ať věří a kdo neuvěřil, nevěří. Je pro to jeden méně člověk než ten druhý? Jsem ateista ale dokonalejší morální kodex než desatero (snad vyjma prvních třech přikázání) prostě neznám....jedno pro jaké vyznání. A i když se církev dopouštěla zločinů, dle dnešního pohledu, byla také nositelkou vzdělanosti a dobročinnosti, ale hlavně, církev není víra, církev je jen společenství lidí téže víry...i když tvrdí že její hlavou je Bůh či jeho syn.

0/0
18.5.2014 15:03
Foto

J83a56n 15Č55e93r54m40á31k 4899558785377

přečetl jsem si se zájmem celou diskusi, což činím fakt zřídka. Obzvlášť, je-li tak dlouhá... 

A vážně mě zarazilo, jak mnoho lidí berou vážně nejrůznější UFOLOGY a mimozemskou inteligenci berou jako fakt.

a dokonce toto vnímání připisují i Františkovi... 

Vůbec jim nedošlo, že František mimozemšťany použil jako pouhý příměr, podobně jako relativně nedávno Jiří Paroubek a asi vůbec nepřemýšleli nad tím, co tím František chtěl říci...

Mimochodem, je mi zcela lhostejné, zda někde existují jiné inteligentní bytosti (i když doufám, že nikoliv, neboť pokud ano a jsou na vyšší §úrovni než my, pak by osud Indiánů byl hotovou pohádkou ve srovnání s tím, co by lidstvo potkalo)... 

Ovšem uvědomte si, že  při vzetí do úvahy všech proměnných  je pravděpodobnost existence jiných bytostí na nějaké planetě v podstatě mizivá...

+1/0
15.5.2014 1:36

D96a98n41i62e56l63a 50U54r87b25a27n91o16v75á 2784410605696

Tak vzhledem k nekonečnosti vesmíéru a nekonečnému množství planet, je podle mého názoru spíše naopak nepravděpodobné, že bychom tu fakt byli sami, spíš je pravděpodobné, že jsme tak vzdáleni  v tom obřím prostoru, že je setkání samo o sobě prakticky nemožné.

Jinak je to čistě teoretická diskuse, tak že by bylo dobré, kdybyste si uvědomil, že vaše teorie není o nic platnější než teorie ostatních.;-)

0/0
15.5.2014 15:57
Foto

J11a62n 34Č16e93r86m15á76k 4739118685657

to samozřejmě je... však také nikde netvrdím, že musím mít pravdu...

 jen vycházím z toho, že jde o tak složitou "věc", že zde pouhá rozlehlost vesmíru nestačí...  

je to pouhá jedna z veličin, ale přistupují tisíce dalších a všechny spolu musí být v souladu, přesně a v určité posloupnosti a kombinaci na sebe navazovat...

+1/0
15.5.2014 23:34

J41o57s95e15f 33N10o83v46a55k 7853237489824

svanda, papez by krtili mimozemstany, atheiste by je za to pak zabijeli, jako nas.

francesco jsi borec:-)R^R^R^V

0/0
14.5.2014 18:14

M68i39c23h48a27e75l 97M69e29n53s25i13k 8901156530572

Mimochodem, s tou větou o mimozemšťanech nám obyvatelům České kotliny připomněl jiného pána.

Jmenoval se Jirka. A také tvrdil, že "má poslání od Vyšší bytosti" ;-D

 

Měli by se asi oba kolegové dohodnout...

0/−1
14.5.2014 15:53

M79i88c48h84a32e82l 68M94e11n51s77i57k 8241246250492

Na otázky po mé víře obyčejně odpovídám:

"Jsem hluboce věřící člověk, ale s pámbíčkem na mě nechoďte."

Tento papež je mi však velmi sympatický.

Ne, že by se mu mělo podařit mne nahnat mezi své stádečko ovcí, ale těmi vedlejšími praktickými efekty svého dosavadního chování. Jestli se mu podaří vymést ten (Augiášův) chlív, kterým se po dvou tisícíletích katolická církev stala, zaslouží si R^ i od zapřisáhlých ateistů. On to snad - nevídáno! - myslí se všemi lidmi bez rozdílu dobře.

+2/0
14.5.2014 14:58

D85a33n34i57e91l37a 56U34r70b94a21n13o80v12á 2424940395886

tak nejsem naivní abych věřila tomu, že jedné jediné osobě se podaří církev očistit do poslední nitky. Lidská povaha vymetena být nemůže a lidi (i to co jsou v církvi) prostě nejsou svatouškové a cloumají jimi různé vášně pudy a touhy.

Ale snaha se samozřejmě cení, o to žádná.

0/0
15.5.2014 16:00

K74a96r74e62l 59N84e69č27a47s 5753969490550

Jistě bude tento humorný výrok pontifika komentován stálou strážílidí,kteří si neodeprou příležitost brojit proti víře,církvi etc.Inu přátelé,pokud člověk věří pouze tomu,co vidí ,je vlastně slepý.Omezuje svůj horizont tak,že mu uniká podstatné.Vlastní rozum a vnímání také člověk nevidí.Pokusy vytvořit etiku bez Boha končí většinou u esoteriky, různých technik štěstí,Církev možná ještě nezvládla  skok do přítomnosti,učení může někomu přijít dávné a přicházející z minulosti.Bůh je nezměrný naším omezeným poznáním.VR^:-)

+1/0
14.5.2014 14:29

M15i38c75h26a66e79l 95M65e52n42s23i23k 8371716650242

Dobře míněná rada, Karle:

zapomeňte na dogmatické bláboly.

Moudří lidé je nepotřebují a i sebelepší úmysl můžete jimi leda podělat.

0/0
14.5.2014 15:03
Foto

L97u19d82ě28k 34F49u28x74a 9326720494867

Vzhledem k nedostatku důkazu jsou výroky "Bůh je" a "Bůh není" úplně stejně dogmatické:-P

+4/0
14.5.2014 15:23

M73i88c79h37a31e48l 16M74e15n84s74i24k 8431336320632

Je tu jeden poměrně interesantní, leč Vám ucházející rozdíl, Luďku:

já opravdu, že "Bůh není!", nevykřikuji :-)

Právě proto, že vím, že bych to nedokázal.

0/0
14.5.2014 15:41

L60u48d32m23i14l13a 48Z65e24l30i31n64k20o11v93á 3933404180906

Bůh existuje a mnohým lidem jak v minulosti, tak i v přítomnosti se dává v různých situacích poznat. Já jsem toto poznání zažila několikrát a tak vím.

+1/0
14.5.2014 16:04

M62i61c85h91a88e65l 89M18e23n43s67i84k 8111276630232

Dovolím si reagovat pouhým povzdechem.

Svatá prostoto!

0/0
14.5.2014 16:27

J82a50n 36K82o70t50t24a23s 5104279500639

Zbytečně někoho ponižuješ...

0/−1
14.5.2014 17:41

M14i90c80h83a34e41l 68M12e73n56s43i57k 8231936350322

Heleďte, Kottasi,

vy Pánovy ovce si klidně tykejte, 

ale my dva jsme spolu za školu nechodili a proto si zkuste vzpomenout na slušné vychování. Máte-li nějaké.

0/0
14.5.2014 21:07

J55a45n 29N47o56v86o20t52n14ý 2354306225470

Oba výroky jsou stejně nesmyslné ;-)

0/0
14.5.2014 17:30

K72a90r70e24l 36N14e31č61a82s 5593689570600

Mít zde na diskusi jakýkoli dobrý umysl je někdy velmi těžké. Ani já v něj nedoufal.Tak jsem vytáhl ,dogmatické bláboly,jak říkáte a podělal jsem to?Je to můj názor a i přesvědčení. I Vás se optám.  Myslíte si,že tzn. ateisté, mají tím,že jsouateisté šťastnější,plnohodnotnější a poučenější život než lidé věřící?,pane Mensiku.:-)

0/0
14.5.2014 16:24

M48i36c17h78a68e75l 24M90e66n64s96i13k 8171266800382

Ale Vy jste mne asi nepochopil.

Nerozhodneme tu my dva dnes o tom, kdo z věrců a bezvěrců je šťastnější či kýho výra. Jinak by odpověď asi byla "uživatelé LSD".

Píšu jen, že i těm, kteří vůbec nemají apriori potřebu Vám spílat do zabedněných bigotních ovcí, můžete podobnými "absolutními pravdami" otrávit odpoledne a obrátit je proti sobě.

+1/0
14.5.2014 21:16
Foto

J79a98n 21Č56e64r11m65á71k 4429868885147

takže moudrý je dle vás ten, kdo musí vše vidět, aby uvěřil?  Zde si dovolím poznámku já. Ten, kdo nepopiratelně ví, nevěří. Věřit můžete jen tomu, co nevidíte!...

0/0
14.5.2014 23:55

D69a71n85i59e88l95a 47U82r44b35a65n53o97v55á 2154360735216

Souhlasím, víra by se dala definovat jako 60% vědění a 40% naděje.

Pokud věřím že na jabloni rostou jablka, pak jsem jabloň nikdy neviděla, pokud jsem ji jednou uviděla, tak to není otázka víry ale vědění, prostě vímže to tak je i kdybych už neměla žádnou jabloň v životě potkat.;-D

0/0
15.5.2014 16:04
Foto

L28u86d50ě33k 13F59u57x11a 9946470704457

Budhisté vytvořili etiku bez boha;-) A celkem se jim to povedlo!

+1/−1
14.5.2014 15:22

M45i80c86h20a31e93l 78M46e23n21s78i96k 8921546420672

Jo, to je ono:

připustíme-li, že Bůh je - pak KTERÝ Z NICH?

0/0
14.5.2014 15:43

K58a19r94e38l 96N30e67č11a62s 5463689350120

Křesťanská etika se Vám nejeví dobrá pro lidstvo? A mj.Buddhismus je též náboženství. A též bych se rád otázal,zda si myslíte,že život věřících je nějakým způsobem méně kvalitní,než život ateistů? Třeba u nás?:-)

0/0
14.5.2014 16:17

M87i10c10h22a98e88l 83M66e86n34s21i57k 8361976170182

Co tohle je za blábol?

To se tu máme hádat o to, ČÍ přikázání je "dobré" nebo "lepší než tamto"? 8-o

 

Mimochodem Vaši kompetenci k diskusi už poněkud popírá samo Vaše tvrzení, že buddhismus je náboženství. Chtělo by to pro začátek si ujasnit pojmy.

0/0
14.5.2014 16:25

K52a39r57e27l 88N52e85č51a41s 5473249220840

Buddhismus je náboženství a o mojí kompetenci nemějte  obavy. Jistě nejsem kompetentní jako Vy,docente Mensiku.Četl jsem Vaše překlady Rozpravy v Antilopím háji v Sárnáthu-krása. Ale berte to jako starý dobrý Nietzsche od něhož víme,každé vnímánísamo je už interpretací nebo Junga,kde skutečné je to,co působí. Omlouvám se za nekompetentnost a děkuji za Vaše přelomové zjištění,že Buddhismus není náboženství!R^:-);-D

0/0
14.5.2014 18:09

M56i84c34h52a44e34l 21M77e84n93s65i57k 8111706830832

Asi nečetl.

Ale žvatláte pozoruhodně ;-D

0/0
14.5.2014 21:09

J80a70n 32K60o92t20t16a21s 5184239450239

Třeba už bude pokřtěn a požehnán, jak se k nám dopraví, otče Františku. A také může mít sebou doporučující dopis od Nejvyššího Pána....vůbec bych se nedivil, kdyby v něm byly direktivy, jak napravit lidstvo. Doufám, že něco odlišného od potopy...;-)

0/0
14.5.2014 12:27
Foto

L58u80d60ě73k 70F80u40x49a 9856140914727

Myslíte, že bůh už není anarchista?;-D Žádné "předělat to nejde, tak rozflákat a začneme znovu od nuly"??:-)

0/0
14.5.2014 15:25

D94a40v67i45d 91A68u87l80i11c66k59ý 2767911615912

Nevěřit v boha nebo věřit v jiného boha je podle křesťanů hřích za něž se zabíjelo, není to v rozporu s jejich vlastním nezabiješ? 

odpověď. Není to hřích, možná byl. Dnes se to vykládá jinak. Super odpověď: "Možná byl!" ;-D

+1/−1
14.5.2014 11:51

L45u77d23m44i31l88a 96Z29e13l43i90n86k29o40v44á 3973754780586

Nevím o tom, že by katolická církev zabíjela lidi za to, že nevěřili v Boha. Nezabiješ platí, je to 5. Boží přikázání.Zabít někoho je těžký hřích.

+3/0
14.5.2014 12:29
Foto

L64u61d52ě70k 29F48u34x63a 9216910304837

Oni nebyli zabíjeni proto, že věřili v jiného boha! Oni byli zabíjeni proto, že neumožnili poutníkům navštívit Boží hrob. A taky proto, že se prostě a jednoduše střetla naše civilizace s tou Islámskou.

+1/0
14.5.2014 15:38

D81a19v88i93d 70A71u68l70i83c97k21ý 2637111105812

a ještě jedna otázka: Církev tvrdila, že je země placatá. Pokud ji stvořil bůh, tak museli vědět, že lžou. Nebo byli tak hloupý a nevěděli to. A pokud to nevěděli, tak ji nemohl stvořit vševědoucí bůh. a je toho spousta, jeden nesmysl za druhým, vyvracející existenci boha jako takového.

+2/−8
14.5.2014 11:38

J67o50s66e67f 82Z97e42t95í39k 1929178938948

Znám hodně kněží a četl jsem hodně církevníchčlánků,ale o tom,že je země placatá není napsáno ani v Bibli!;-D

+5/0
14.5.2014 11:41

L95u34d85m36i82l58a 18Z76e40l46i73n35k17o17v74á 3663504870686

To je dnes už jedno, kdo tvrdil, že země je taková a maková, to nedokazuje, že Bůh není. Lidé, stejně jako dnes, nevědí všechno. Bůh netvrdil, že stvořil placatou zemi. V Bibli je jednoduchým způsobem popsáno, jak stvoření probíhalo. Je to psáno v podobenstvích, tzn., že jeden den může znamenat i mnoho let. Vy byste musel trochu více číst, abyste mnohé pochopil, ale je dobře, že se ptáte.

+1/0
14.5.2014 11:44

B28o66h66u23m54i33l 46P85e49t23r59a10s 1623774731742

Jako agnostic netvrdim, ze Buh neni. Biblicky buh, spolu s bohy ostatnich nabozenstvi, je ovsem smyslenka. Je my smutno z vericich zen. Bible ponizuje zeny, staci si vsimnout treba desateho prikazani kde "buh" degradoval zeny na uroven osla.

0/−1
14.5.2014 16:08

M58i21c83h79a51e90l 14M37e14n91s42i75k 8891676380872

Jak po "některých ženách" čtu jejich příspěvky,

tak to s tím oslem má cosi do sebe ;-D

0/−1
14.5.2014 16:16

L14u48d74m38i39l21a 41Z13e46l72i68n63k80o45v20á 3563434420256

A jakpak to vaše desáté přikázání zní? Jinak, až křesťanství dalo ženám rovnoprávnost, úctu... k tomu je protiklad dnešní ateistická doba, kdy je ženám vnucováno být sexy, vystavovat se nahé, všudepřítomné porno - tam všude je žena degradována na tu nejnižší úroveň a světe div se - to feministkám nevadí, že ženy jsou brány dnešní společností povětšinou jako sexuální objekt. Takže bacha na odsuzování církve, když o jejím učení NIC NEVÍTE.

+1/0
14.5.2014 19:01

D55a66v18i26d 36N62e38b19e61s90k69ý 8957811839701

Ještě jednou: zkuste najít hodnověrný (tedy nikoli z učebnice z VUML) odkaz na to, jak církev tvrdilam že Země je placatá.

+1/0
14.5.2014 11:45

D94a24v12i45d 44A47u79l80i43c78k32ý 2507561675812

pořád jsi mě neřekl co je to vuml? to je nějaký tvůj strašák? nebo mě to má urazit? očividně ti leze krkem ale jí netuším o co jde. každopádně to je zřejmě jediný argument, který umíš použít. ještě řekni že jsem komunista a smíchy se neudržím ;-D komunisti a křesťanská církev jsou stejné svinstvo, akorát, že církev se drží trochu déle. banda zlodějů, podvodníků, vrahů a lhářů. jde jim jen o majetek, ale obě dvě se zaštiťovaly blahem lidí.

+1/−3
14.5.2014 11:54

D84a42v56i51d 82N30e95b31e48s74k10ý 8127781219761

Proč se pořád naparujete svou nevzdělaností a neschopností používat Google?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ve%C4%8Dern%C3%AD_univerzita_marxismu-leninismu

+2/0
14.5.2014 11:57

D76a86v78i19d 49A94u54l97i96c77k74ý 2857741475142

a je to tady ;-D já to chtěl slyšet nebo spíš nechat si napsat od tebe. čekal jsem to. ale můžu tě ujistit, že komunista je pro mě stejný šmejd jako křesťanský představitel. lháři, podvodníci a vrazi. patří na stejnou úroveň

0/−1
14.5.2014 12:00

J21a81n 50K79o16t36t49a39s 5114499980919

Aulickým mne zvou, jméno David dali

já s hloupostí svou, dali ho prý králi.

Plácám tady hovadiny, rouhám se jak šílený

hlavu prázdnou z kocoviny, kdo mi tady rozumí?

Boha nechci, je to lež, smíchem se tím zalykám

Sám jsem bohem jako věž, další flašku otvírám. Prý se mám bát - nevím čeho, když já na nic nevěřím Já jsem David, taky král - chcete? Vám to vysvětlím! Nebojím se smrti, trestu - koho bych se báti měl? Jsem tu pánem, nosím vestu, kdo si na mne troufat chtěl? Tak Davide život běží, let i dnů se poměješ... Však Boha budeš při bolesti volat dřív než se naděješ....

+1/0
14.5.2014 12:57

B63o69h44u45m11i68l 66P11e44t70r46a28s 1853394441582

Ktereho Boha ?

0/0
14.5.2014 15:29

J73a17n 44K31o83t44t62a27s 5604979150499

Při našem konci to bude vždy ten jediný....pro nás všechny. I pro tebe...V

0/0
14.5.2014 17:45

M37i57c77h68a49e12l 89M37e62n41s73i26k 8181456690502

Já bych do reakce panu Petrasovi to srdíčko nedával.

Třeba není přihřátej :-)

0/0
14.5.2014 21:01

J44a31n 93K75o90t89t64a92s 5144769180299

RvRvRv

0/0
14.5.2014 12:29

M16i26r83e12k 63P26i72f86k92a 1779774828487

Spor kulatá vs. placatá nebyl sporem o tvar, ale o funkci Země. Církev tvrdila, že centrem Vesmíru je Země. Jiné tvrzení podrývalo její autoritu.

0/0
14.5.2014 11:48

D16a94v41i43d 28A23u47l73i22c82k38ý 2147381575462

a dnes není. co na to církev?

0/−1
14.5.2014 11:51

D91a83v63i71d 93N70e31b45e56s71k61ý 8907721829561

Ale houby, s autoritou církve to nemělo nic společného a netvrdila to církev, ale všechny kosmologické modely od Platóna. Církev se nešťastně zapletla jako ochránkyně vědeckého poznání, a to navíc na špatné straně, ale to nemohla tušit. V době, kdy odsuzovala heliocentrismus, nebyl heliocentrismus vědeckou teorií, tedy nepřinášel nic nového ani nic nezjednodušoval - zjednodušení výpočtů přišlo až s Keplerem. Navíc heliocentrismus byl v rozporu s tehdější empirií - nikomu se nedařilo (nazvdory mnoha snahám) pozorovat hvězdnou paralaxu. Heliocentrismus prostě předpovídal hvězdnou paralaxu, ta pozoroována nebyla, nic nového ani užitečného nepřinesl, tak byl odsouzen jako nesmysl.

+1/0
14.5.2014 11:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.