Diskuze

Povolte domácí výuku i žákům druhého stupně, žádají ministerstvo rodiče

Rodičům z Asociace pro domácí vzdělávání se nelíbí, že nebude možné doma učit žáky druhého stupně. Ministerstvo školství to původně chtělo povolit, ministr Marcel Chládek však nakonec tuto změnu z novely školského zákona vyškrtl. Individuální výuka se bude dál jen testovat, počet vybraných škol se zvýší.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KLI

Povolil  bych doma i studium VŠ!!! To by teprve Evropa koukala, kolik máme VŠ vzdělaných osob... Možná by i někteří z nich věděli, že babička se píše s měkkým i nebo že jedna a jedna jsou dva.

2 0
možnosti
PO

Dálkové studium VŠ není nic neobvyklého.

2 0
možnosti
MZ

Nechci být špatným prorokem, ale vůbec bych se nedivila, kdyby jednou právě tyhle přehnaně opečovávané a chráněné děti proklely svoje rodiče za to, kolik strašáků jim v průběhu jejich dětství a dospívání stihli vyrobit jen proto, aby si je k sobě - jako k jedinému zdroji dobra - připoutali...:-(

2 0
možnosti
JS

Celá diskuse se točí kolem toho nešťastného slova domácí. Odpůrci na něj sedají jak mouchy na mucholapku a dělají z takto vyučovaných dětÍ jakési skleníkové domácí mazlíčky. Podstata však uniká zakryta lacinými tezemi o socializaci atp. Bohužel však naše společnost, včetně odborné veřejnosti, má obecně tak malou a zkreslenou povědomost o "domácím" vzdělávání až je to zarážející. Možná by se nad tím propagátoři DV měli nejen zamyslet! Jenže bohužel společensko-politická objednávka je jiná.

0 0
možnosti
MB

Proč neumožnit získat i maturitu doma, pěkně v teple... případně VŠ vzdělání... takový lékař s domácím vzděláváním by byl jistě velkým lákadlem.;-D

4 0
možnosti
JH

J12a96n 84H28a19v26l36i22n79a

13. 5. 2014 14:10

mozna Vam uniklo, ze dotycni se UCI doma a ZKOUSI ve SKOLE........je videt, ze Vam skola dala opravdu hodne, poznate shluk pismenek, ale vyznam uz Vam unikne

2 2
možnosti
MZ

Musím říci, že obdivuji nápaditost, výdrž a vehemenci, s jakou dokážou někteří rodiče ve jménu své opičí lásky ke svým dětem zdůvodnit cokoliv, jen aby nedejbože svého skleníkového mazlíka nemuseli vypustit do normálního světa dřív, než sami uznají za vhodné...;-)

7 5
možnosti
JH

J49a16n 38H21a43v50l16i90n61a

13. 5. 2014 14:09

pro hloupeho vse hloupe...nejak jste vubec nepochopila, o co jde.....Vase predstava, ze to je o ochrane dite pred svetem je smesna, to mozna napadne par vyjimek

1 2
možnosti
PO

Jedno pořekadlo říká, že se proutek má ohýbat, dokud je mladý. Ovšem již Svatopluk ukázal, že když je těch proutků ve třídě třicet, spíše to vede na "mnoho psů, zajícova smrt." Ústavy pro choromyslné, jejich osazenstvo a potměšilé označování učitelství ne za povolání, ale za diagnosu, to vše ukazuje, jak je takový úkol učitele nelehký.

3 0
možnosti
JK

Třicet proutků tvoří "fasces". Ty se nedají ohnout tak snadno.

0 0
možnosti
HK

H64o77n32z82a 77K12o87v25a77r

13. 5. 2014 13:25

"Socializační role školy je velmi důležitá," zmínil ministr.

- je potřeba vychovávat unifikovaně stádo a nikoliv individuality. Bohužel k tomu všechno směřuje. Znám lidi, kteří byli i ve třídě s třiceti pěti spolužáky osamělí a moc socializačně na ně škola nepůsobila. A když vidím, jaké hrůzy se dneska někdy učí děti na základce, tak bych byl rád, kdybych dokázal své děti učit sám a nemusel je tam dávat. :-(

7 6
možnosti
JN

Nevím, na jaké školy Vaše děti chodí. Mám dvě školou povinné děcka (4. a 8. ročník) a žádné "hrůzy" v jejich osnovách nevidím.

4 0
možnosti
PO

Školství stojí a padá s pedagogy od ZŠ po univerzity. Naši šmelináři se dobře dohodli s betonovou lobby a s pomocí EU se staví školské megakomplexy, ale aby se tam zaplatili kvalitní vyučující, tak to se zatím neplánuje. Ale prý je ve školství přebytek pracovní síly, no je to možné, po létech tradičního "když tě škola nebaví, jdi na pajdák" se nelze moc divit.

4 0
možnosti
PO

A to pak samozřejmě vede k ne zcela skvělému stavu školství jako celku a i přes vynikající pedagogy prostě existuje řada těch, kteří spíš škodí, než pomáhají.

2 0
možnosti
FE

Pokud dítě získá při domácí výuce stejné znalosti a dovednosti, proč ne? Záleží na  duševních vlohách, které mu rodiče předali, záleží na tom, aby nezlenivělo. Důležité je, aby kvalita domácí výuky byla spravedlivě ohodnocena důkladnými zkouškami, aby i při domácí výuce hrozilo dítku propadnutí.

0 1
možnosti
JS

takto nějak asi uvažuje pan ministr. Hrozba propadnutí by ale neměla být účelem školy! Bohužel ne každý si to myslí.

1 2
možnosti
FS

Jsem mile překvapený, on se dneska ještě někdo na druhém stupni něco učí?

2 0
možnosti