- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Povolil bych doma i studium VŠ!!! To by teprve Evropa koukala, kolik máme VŠ vzdělaných osob... Možná by i někteří z nich věděli, že babička se píše s měkkým i nebo že jedna a jedna jsou dva.
Dálkové studium VŠ není nic neobvyklého.
Nechci být špatným prorokem, ale vůbec bych se nedivila, kdyby jednou právě tyhle přehnaně opečovávané a chráněné děti proklely svoje rodiče za to, kolik strašáků jim v průběhu jejich dětství a dospívání stihli vyrobit jen proto, aby si je k sobě - jako k jedinému zdroji dobra - připoutali...
Celá diskuse se točí kolem toho nešťastného slova domácí. Odpůrci na něj sedají jak mouchy na mucholapku a dělají z takto vyučovaných dětÍ jakési skleníkové domácí mazlíčky. Podstata však uniká zakryta lacinými tezemi o socializaci atp. Bohužel však naše společnost, včetně odborné veřejnosti, má obecně tak malou a zkreslenou povědomost o "domácím" vzdělávání až je to zarážející. Možná by se nad tím propagátoři DV měli nejen zamyslet! Jenže bohužel společensko-politická objednávka je jiná.
Proč neumožnit získat i maturitu doma, pěkně v teple... případně VŠ vzdělání... takový lékař s domácím vzděláváním by byl jistě velkým lákadlem.
mozna Vam uniklo, ze dotycni se UCI doma a ZKOUSI ve SKOLE........je videt, ze Vam skola dala opravdu hodne, poznate shluk pismenek, ale vyznam uz Vam unikne
Musím říci, že obdivuji nápaditost, výdrž a vehemenci, s jakou dokážou někteří rodiče ve jménu své opičí lásky ke svým dětem zdůvodnit cokoliv, jen aby nedejbože svého skleníkového mazlíka nemuseli vypustit do normálního světa dřív, než sami uznají za vhodné...
pro hloupeho vse hloupe...nejak jste vubec nepochopila, o co jde.....Vase predstava, ze to je o ochrane dite pred svetem je smesna, to mozna napadne par vyjimek
Jedno pořekadlo říká, že se proutek má ohýbat, dokud je mladý. Ovšem již Svatopluk ukázal, že když je těch proutků ve třídě třicet, spíše to vede na "mnoho psů, zajícova smrt." Ústavy pro choromyslné, jejich osazenstvo a potměšilé označování učitelství ne za povolání, ale za diagnosu, to vše ukazuje, jak je takový úkol učitele nelehký.
Třicet proutků tvoří "fasces". Ty se nedají ohnout tak snadno.
"Socializační role školy je velmi důležitá," zmínil ministr.
- je potřeba vychovávat unifikovaně stádo a nikoliv individuality. Bohužel k tomu všechno směřuje. Znám lidi, kteří byli i ve třídě s třiceti pěti spolužáky osamělí a moc socializačně na ně škola nepůsobila. A když vidím, jaké hrůzy se dneska někdy učí děti na základce, tak bych byl rád, kdybych dokázal své děti učit sám a nemusel je tam dávat. :-(
Nevím, na jaké školy Vaše děti chodí. Mám dvě školou povinné děcka (4. a 8. ročník) a žádné "hrůzy" v jejich osnovách nevidím.
Školství stojí a padá s pedagogy od ZŠ po univerzity. Naši šmelináři se dobře dohodli s betonovou lobby a s pomocí EU se staví školské megakomplexy, ale aby se tam zaplatili kvalitní vyučující, tak to se zatím neplánuje. Ale prý je ve školství přebytek pracovní síly, no je to možné, po létech tradičního "když tě škola nebaví, jdi na pajdák" se nelze moc divit.
A to pak samozřejmě vede k ne zcela skvělému stavu školství jako celku a i přes vynikající pedagogy prostě existuje řada těch, kteří spíš škodí, než pomáhají.
Pokud dítě získá při domácí výuce stejné znalosti a dovednosti, proč ne? Záleží na duševních vlohách, které mu rodiče předali, záleží na tom, aby nezlenivělo. Důležité je, aby kvalita domácí výuky byla spravedlivě ohodnocena důkladnými zkouškami, aby i při domácí výuce hrozilo dítku propadnutí.
takto nějak asi uvažuje pan ministr. Hrozba propadnutí by ale neměla být účelem školy! Bohužel ne každý si to myslí.
Jsem mile překvapený, on se dneska ještě někdo na druhém stupni něco učí?