Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Západní Austrálie nařídila odstřel žraloků, chrání tak lidi na plážích

Po opakovaných útocích žraloků na lidi zahájila australská vláda sporný odchyt těchto paryb na západním pobřeží nejmenšího kontinentu. Od ledna do dubna v sítích uvázlo přes 170 žraloků, z nichž padesát největších bylo utraceno. Regulační zákon však budí velkou kritiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P48a69v27e81l 42N35e63d89ě63l58a 5666900414531

Lidí je moc. Žaloků méně ...

+1/0
9.5.2014 9:42

A31n34t56o28n30í33n 41M18a13c57k 9804622716327

Lidé si chtějí přivlastnit i oblasti, které patří původnímu osazenstvu. Chamtivost lidské populace nezná hranic. V této oblasti zvláště mne hlavně rozčiluje způsob, jakým tyto střety prezentuje tisk. Viz. "žralok napadl serfaře". Ten žralok je tam doma a nějak se musí uživit. Za jakým účelem je tam turista, chce se jen pobavit. Pro rekreaci je třeba volit vhodné a chráněné oblasti. Ale zisk je v dnešní době přednější. Prosím, začněte přemýšlet hlavou a ne peněženkou. Vše by se mělo provádět, pokud možno v souladu s přírodou. Ale zvláštní kategorií jsou tzv. "ekoteroristé", tak nazývám ty velice omezené bytosti, které jsou nebezpečné všem. Bohužel mezi ně patří i Jihočeské matky a podobná sdružení. Pokrok se nenechá zastavit. V jeskyni, bez elektřiny a dalších pokrokových vynálezů, se dnes již žít nedá. Měli bychom se tzv. ustřednit, to je věc, která by odstranila, na jedné straně nesmyslné vybíjení druhů, které jsou pro obyvatelstvo nepostradatelné a na druhé straně těch, které jsou životu !nebezpečné. Ale vše živé by mělo mít nárok na život. !!!

+1/0
9.5.2014 7:55

J76o65s49e78f 86N67o84v28a69k 7343167699214

vynikajici - a "ochranci" at si trhnou

+1/−7
8.5.2014 16:04

M96i14c65h91a50e93l 72K87o98n57e59č25n37ý 6852393669689

Tady ale nejde o ochránce . Tady jde o ty tvory co jim lezem domů. To jsi chlapečku nějak nepochopil.

+1/0
8.5.2014 20:31

K11a78r62e41l 22N97e18č87a13s 5723679120630

Lidé se chtějí koupat - tak je třeba hubit. Ale stejně je možné,že i tak nás žralok přežije.:-)

+2/−2
8.5.2014 16:01

J32a22n 59Š21v44a14d46l65e39n68k98a 9434779180

Žralob bílý jako nejnebezpečnější ze strunatců? To bych se přel. Možná pro člověka, ale jinak je nejnebezpečnější ze strunatců člověk. Navíc autor opomněl třeba takové hrochy. Zkuste se koupat v řece, kde jsou hroši, a uvidíte. Natož pak velcí krokodýlové...

+3/−1
8.5.2014 14:37

I89v62a 58Z81i55k61e11š33o36v17á 2791834168566

No to je přece jednoduché - všechna zvířata, která by mohla ohrozit člověka, okamžitě vyhubit!!

7 lidí zabitých žraloky za 3 roky? Proč tedy podle téhle logiky ještě nezakázali auta?

Člověk je na této planetě již přemnoženým tvorem, který si navíc stále rychleji podřezává větev, na které sedí.

+6/0
8.5.2014 17:12

J14a46n30a 14N85o45v35á46k64o26v51á 5353293138705

sama příroda občas nechá vyhynout i celé živočišné řády, druhy nebo čeledě. podle mne, kdyby zmizely ty tři druhy žraloka, které útočí na lidi, nebo třeba klíšťata, tak se prd stane ;-)

+2/−5
8.5.2014 13:44

J20a63n 96Š44v89a28d34l53e90n22k50a 9614979850

Pokud v moři vymřou vrcholoví predátoři, myslíte si, že to ten ekosystém nijak neovlivní?

+6/0
8.5.2014 14:38

J52a41n59a 97N88o60v92á47k93o57v42á 5813533978425

žraloků je 470 druhů a všichni jsou vrcholoví predátoři. vymření těch tří lidožravých ekosystém opravdu nezmění ;-)

0/−4
8.5.2014 18:42

A40n29d41r96e61a 25S52e81d49l26á38č78k91o39v90á 5445825360

Chyba je asi v tom, že nenechala dosud vyhynout člověka....ale i na to možná dojde.

+3/0
8.5.2014 18:20

M60i21c83h90a37e40l 51K77o71n68e49č12n17ý 6742363219609

A pak, že jsou kr..é.i jen u násRv

+5/−1
8.5.2014 13:24

B92e19d64ř46i69c10h 59L20e81b59e80d10a 9184133228584

Jj, zákazníky se ovšem často stávají lidé z " civilizovaných" světadílǔ a zemí. Je to odporný business, stejně jako třeba pašování zvířat, ale kudy z toho ven? 

Nevím, třeba by prospěla nějaká inteligentní a cílená kampaň, třeba by se vnímání lidí časem někam posunulo.

Tenhle článek jsem sem již vkládal, je to dost otřesné čtení.

http://cestovani.idnes.cz/zralok-mizi-ze-sveta-aneb-polevka-ktera-ohrozuje-svetovy-ekosystem-1g0-/kolem-sveta.aspx?c=A100809_180926_igsvet_hig

+1/−1
8.5.2014 12:21

M54i91c85h58a49l 90K10r54č83á52l 6828428466182

Toto bude úplně neúčinná cesta. U žraloků to nefunguje jak u jiných zvířat, kde stačí vyjít ven s puškou a všechny jsou pryč. Pochybuju, že se žraloci z toho poučí a odplavou jinam. Spíš tam budou připlouvat stále další. Chce to najít jiný způsob jak je zastrašit aby odplavali jinam.

0/0
8.5.2014 11:55

A63n52d80r77e96a 35S27e89d89l21á34č79k55o79v69á 5765635650

To jsou fakt argumenty, vlk, medvěd....kolik jich tu proboha žije... Ti se taky člověku vyhýbají pokud můžou. Smečka vlků, tak to už tady dlouho nikdo neviděl....sem tam nějaký a vlk se tak bojí lidí, že ani nechrání před nimi své vlastní mládě. Každý se musí naučit žít tam, kde je. Skutečně největší hrozbou pro člověka je stejně komár, nepřímo má na svědomí nejvíce lidských životů, přenáší různé nemoci. A komáři nakonec žijí i tady. Prostě někteří lidi by nejraději vymlátili co vidí.

+6/−1
8.5.2014 11:15

B36e52d62ř81i49c62h 21L11e19b19e62d26a 9264263728724

No tak například na Slovensku mají s medvědy celkem problémy, protože nejsou příliš plaší a s oblibou chodí třeba k horským objektům prohrábnout odpadky, nicméně řešením je uspávačka a odvoz.

Nějaká regulace zvěře být musí, když je evidentně nějaký druh přemnožen, ale to se rozhodně netýká žraloků..

+2/0
8.5.2014 11:24

A95n38n29a 39T15v86a41r63ů12ž73k33o68v45á 4291846165888

Když to berete tak, v tom případě jsou nejpřemnožení lidé. Nařídit přísnou regulací porodnosti a ne ničit celý svět.

+4/0
8.5.2014 11:40

S27y15l93v54a 81Š12p28o66r95k26o18v37á 9726939170164

á, další psychopat, který se domnívá, že život člověka je srovnatelný s životem zvířete

+1/−3
8.5.2014 13:01

A81n83n41a 56T33v59a49r21ů97ž79k75o38v51á 4651886345558

Není. Žádné zvíře není schopné takové podlosti a špinavosti jako člověk.

+4/0
8.5.2014 13:31

A37n97n21a 78T28v24a35r11ů72ž19k70o32v36á 4381786255628

Správně. Voda je domem žraloků. Když ti nepoučitelní ví, že tam jsou, tak ť tam nelezou.

+4/−1
8.5.2014 11:38

S63t45e52f58a64n66o 64S82i55n12i36g88a25g40l36i82a 3808457953941

"Přestože nikdy nebudeme vědět, zda by některý z chycených žraloků napadl člověka, pro tuto vládu bude lidský život vždy největší hodnotou,"

Az se lidsky druh na planetě premnoží, a ze už mnoho nechybí, hodnoty se velmi rychle změní.

+3/−1
8.5.2014 10:55

S36t63a69n16i55s60l50a78v 87J71a50n95d22e88r11a 9522813952

Přemnožení lidí na planetě je problémem, ale netýká se lidí, kteří jsou klienty plážové turistiky. Jde vesměs o produktivní lidi, kteří si na voji existenci vydělají. Alarmující je nárust počtu a přemnožení lidí závislých na všelikých sociálních programech potravinové pomoci a sociálních dávkách, kteří si na svoji existenci nevydělají nikdy, ale o to rychleji se množí, toto se však netýká turistů na pobřežních plážích u moře.

+3/−1
8.5.2014 11:08

S71t41e56f95a71n22o 97S21i56n78i43g49a54g92l82i29a 3358107753451

Sice mate pravdu z ekonomickeho hlediska, ale z globalne-existencniho nikoliv. :-)

+3/0
8.5.2014 11:10

S13t13a26n85i93s83l60a40v 76J36a38n82d11e83r72a 9642483402

Možná na tom cosi bude. Ekonomicky silní klienti pobřežních pláží, kteří lítají letadly a jezdí automobily devastují Zemi víc, než Černoši v Africe a cikáni dohromady. Jenže je otázka, koho chránit? Lidi nebo žraloky? Proč se stále častěji ekologům říká "ekoteroristi"?

+1/0
8.5.2014 11:18

A90n56n18a 44T13v71a45r48ů26ž57k22o91v62á 4111766455928

Za bídu světa nemohou chudí, ale nenažranost bohatých.

+1/0
8.5.2014 11:41
Foto

J67a24k70u11b 86V60a66š44k30o 1498594472693

Myslím, že většina zdejších "ochránců" přírody tady teď hájí žraloky někde v Austrálii, ale když by se v lese za barákem kam chodí na procházku usídlil medved, nebo smečka vlků, tak by volali po nuceném odstřelu. Jen aby bylo jasno, taky se mi to nelíbí, ale vadí mi, že spousta lidí pokrytecky kritizuje něco, co se jich netýká.

+5/−4
8.5.2014 10:37

M29a28r80t94i18n 28K37r68a10u53s 8494550665136

Medvědy mívám za barákem, smečku vlků méně často, ale také tu žijí - nesuďte ostatní podle sebe, já nepořádám hon na včelu jen proto,že má žihadlo a musím jí tak zabít první;-)

+4/−2
8.5.2014 10:43

S28y83l72v36a 16Š65p90o15r49k77o38v14á 9956509980814

jenže pokud by ty mědvědi zabili už pár vašich sousedů (jako ti žraloci v Austrálii), asi byste taky změnil názor

+3/−3
8.5.2014 10:48

M31a84r10t55i38n 92K21r66a92u58s 8174340675706

Na rovinu? Na všechny medvědy? Těžko;-)

+1/0
8.5.2014 11:49

S30y55l29v57a 48Š59p57o23r53k81o78v24á 9786129650134

no jasně že ne ty na Aljašce ;-D, ale ty, co se pohybují u vás za barákem a ohrožují vaši rodinu...stejně jako Australani nejezdí odchytávat žraloky na druhou stranu světa, ale jen ty, co ohrožují jejich obyvatele u pobřeží.

+1/0
8.5.2014 12:56

M31a86r68t27i31n 63K54r21a74u34s 8714160425566

Těžko by každý medvěd sežral nějakého toho turistu, takže bych těžko mohl chtít vyhubit všechny medvědy v okolí na základě jednoho nebo dvou útoků - navíc tu míšové žijí už od sedmdesátých let a furt nic. Asi tak.

0/0
8.5.2014 21:53
Foto

J58a65k46u77b 57V82a83š47k11o 1488344182413

Já nesoudím podle sebe. A v zásadě se spolu shodneme

0/0
8.5.2014 13:19

R28o76b24e23r18t 10Š88i36m29e65č50e48k 6655101188828

medvěd do hustě osídlených oblastí nepatří... je dost místa na planetě, kde můžou být

0/−1
8.5.2014 10:51

M23a87r50t80i95n 33K22r76a10u54s 8824290835846

Osvícený názor městského houbaře? Můžete být klidný, patrně se s ním v lesíku za Prahou nikdy nepotkáte. Ono platí kdo se bhojí nesmí do lesa, vybít všechno co má zuby jen proto, aby to nikoho nekouslo je překonaným obdobím lidského vývoje

+3/0
8.5.2014 11:21

B29e91d23ř31i35c43h 60L20e62b15e52d29a 9384103958384

No, právě že to bohužel očividně " překonaným obdobím" ješte není- viz právě tento článek..

0/0
8.5.2014 11:27

M91a81r74t64i87n 60K83r36a45u94s 8644460225636

Excesy na tom nic nezmění - V JAR žraloci zabijí mnohem více lidí než v Austrálii a žralok bílý je tam chráněný druh. Austrálie navíc brzy pochopí několik základních faktů.

Tímto způsobem neení schopna eliminovat skutečné lovce lidí, tnz. žraloka bílého, tygřího a bělavého (posledního možná trochu). Čím více žraloků budou zabíjet, tím více o tom bude psát a při tom množství vyženou informovaného a zděšeného turistu, který bude nevěřícně zírat na to co plave v moři, mnohem rychleji, než když budou tvrdit, že je tam žraloků málo. Paradoxně tím vysílají do celého světa zprávu - máme problém, neumíme ho řešit a podívejte kolik je u našich pláží žraloků. Žralok v médiích byť ulovený pak udělá turistice lepší medvědí službu, než žralok plující pár metrů pod turisty o kterém plavec nic neví;-)

+1/0
8.5.2014 11:41

B26e69d52ř43i45c57h 35L43e74b74e32d12a 9344453378754

Tak snad budete mít pravdu s těmi Aussies, to co píšete dává smysl. On ale bohužel hlavní problém s vybíjením žraloků nespočívá v ochraně západního  australského pobřeží, ale v komerčním lovu. A tam se situace stále zhoršuje..

+1/0
8.5.2014 11:53

M53a29r96t67i18n 85K85r40a78u23s 8964980875826

Máte pravdu bohužel, a australská akce je jen příslovečnou kapkou v oceánu. Jak píšete, tam se situace zhoršuje a navíc to není na bedrech států, které by si s ekologickou rovnováhou lámali hlavu

+1/0
8.5.2014 12:02

A76n93n63a 47T13v57a17r10ů41ž84k36o47v98á 4681106525658

Člověk též do mnoha míst na planetě nepatří, přesto se tam cpe. Vytlačuje ty, kteří tam být mají a pak je jde vyvraždit, když se nbapřed postará o to, že tam jsou.

+1/0
8.5.2014 11:44

J50a11n 25Š25v33a46d77l49e48n56k43a 9944199140

Já bych byl docela rád, kdyby se mi za barákem usídlila smečka vlků. Jsou neškodní. Ale asi se toho na sídlišti nedočkám. Z medvěda bych byl poněkud nervózní, ale to on patrně taky a šel by někam, kde by nebyl tolik rušen. To víte, sídliště.

+2/0
8.5.2014 14:40

B34e57d54ř98i98c56h 42L67e14b93e53d86a 9224403698864

Já taky. Vlky miluji už od dětství, kdy jsem poprvé přečetl Knihu džunglí. Zajímavé je, že fakt hned po shlédnutí Čelistí mě napadlo, jak negativní dopad to na žraloky může mít. A opravdu mělo. Tenhle film si mohl Spielberg odpustit. Od té doby nemám tyhle filmy ( obři anakonda, agresivní vosy..) rád..

+1/0
8.5.2014 15:06

V26á39c35l56a56v 96S72v67o52b57o85d96a 3641119720140

7 lidí za 3 roky!!! za hodinu tam umře mnohem víc lidí na rakovinu z kouření... stovky lidí umře za rok v autech nebo z blbosti... Tohle co dělají, je totální hovadina;-O

+7/−2
8.5.2014 10:35

J32i79ř12í 89K54u69č11e94r33a 9825961308

a kolik žraloků zabil člověk?... neměli by se spíše hubit lidé?

+5/−2
8.5.2014 10:31

R70o46b33e47r78t 61Š39i13m69e61č57e37k 6845861558508

ty jsi ocas... a  kolik ty jsi už sežral prasat ty vrahu? :)

+1/−2
8.5.2014 10:42

B70e44d12ř12i31c48h 63L41e38b79e42d56a 9384403338724

Ano, " lidská arogance", to je trefné. Pro mně má každý jeden žralok- i ten nejagresivnější- větší hodnotu, než člověk, který dá " zelenou" takovéhle nehoráznosti.

+3/−3
8.5.2014 10:24

S98y51l95v16a 33Š47p28o13r70k68o44v70á 9316739140674

v tom případě byste se měl jít léčit...člověk, pro kterého nemá lidský život hodnotu  (tedy dává přednost životu zvířete před člověkem), je totiž psychopat

0/−3
8.5.2014 10:50

B23e59d33ř87i80c93h 98L32e81b91e19d97a 9284823748384

V zásadě pro mne má jistě lidský život větší hodnotu než zvǐřecí, nicméně jsou vyjímky.. Napřiklad ty stvůry, co zabili tu holku v Jihlavě, nebo jim podobní. Tam zcela jistě upřednostním to zvíře.

A tady se nebavíme o principu" kdo z koho", ale zcela nesmyslném vybíjeni žraloků, z nichž mnozí jsou na pokraji vyhynutí a jejich přitomnost je zásadní pro mořský ekosystém a tím i pro člověka..

http://cestovani.idnes.cz/zralok-mizi-ze-sveta-aneb-polevka-ktera-ohrozuje-svetovy-ekosystem-1g0-/kolem-sveta.aspx?c=A100809_180926_igsvet_hig

+2/0
8.5.2014 11:00

B38e84d37ř42i89c48h 26L33e26b98e41d61a 9144923198634

„Skutečná dobrota člověka se může projevit v naprosté čistotě a svobodě jen vůči tomu, kdo žádnou sílu nepředstavuje. Skutečná mravní zkouška lidstva, ta nejzákladnější (uložená tak hluboko, že uniká našemu zraku), záleží v jeho vztahu k těm, kteří jsou mu dáni napospas: ke zvířatům. (Nesnesitelná lehkost bytí)“

Milan Kundera

+7/−1
8.5.2014 10:08

B74e73d43ř77i16c44h 90L15e52b73e34d41a 9384293838874

Milan Kundera pak svůj výrok někde v rozhovoru komentoval; že lidstvo v tomto totálně selhalo. Měl pravdu...Rv

+5/0
8.5.2014 10:11

I93v15a42n 46P46o71v76o73l43n10y 4717811621460

Kdyz vlezu do jungle, musim prijmout riziko setkani s agresivnimi mravenci nebo tygrem. Pokud vlezu to Amazonky, musim pocitat s Pirhanami, a pokud vlezu do more, musim prijmout zraloky. To jsou jejich teritoria, a ja nemam pravo je tam omezovat, a uz vubec ne strilet. Nechodim do kostela, protoze uceni, ze clovek je tvor vyvoleny, dulezitejsi a nadrazeny, dava vzniku lidske aroganci k prirode. Drancujeme co se nam hodi, plenime a zabijime co se nam momentalne nehodi, a tim porusujeme po miliony let ustalenou rovnovahu. Jsme nejvetsi skodici na teto planete ... presto nevolim zeleny, jestli by chtel nekdo komentovat.

+8/−1
8.5.2014 10:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.