Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nebylo to vulgární, zamítl Ústavní soud stížnost Paroubkové na komiks

Petra Paroubková definitivně prohrála soudní spor, v němž požadovala omluvu za karikaturu v časopisu Reflex. Její stížnost odmítl Ústavní soud, který v usnesení zdůraznil právo na svobodu projevu. Soud připomněl, že veřejně činní a mediálně známí lidé musejí akceptovat větší míru kritiky, a zmínil důležitost smyslu pro humor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33i75ř82í 46S53t46e73i79e28r 4321434806965

Soudy obhajují vulgaritu bulváru ?

0/0
8.5.2014 17:01

J36a20n 80M27o67l27n91a66r 7850845351300

Ona s nim jeste porad je????

Myslim ze jakakoli karikatura nema na to jak ona sama zesmesnila sebe a pana manzela kdyz mluvila o tom jak venci psa.... na ty obrazky si malokdo vzpomene, ale venceni psa si pamatuje skoro kazdy.

0/0
8.5.2014 3:23
Foto

T23o20m80a77s 77V42r26l40i44k 8247895297174

Kdyby nebylo téhle slepice, ani bych o karikatuře nevěděl, díky.

0/0
8.5.2014 3:03

V80i88k18t90o24r 27K81l98o83u84č40e48k 7449850958604

Jo to je tato karikatura. Ta je stále vtipná. Díky za připomenutí ;-D

+1/−1
7.5.2014 19:57

H21a20n28a 33Š33č77u26r87k85o35v51á 7204913594540

Pane Dřímal,mám kamaráda výtvarníka a kdybyste viděl,jak ten mě vypodobnil,tak by ho museli zavřít natvrdo ;-D Je mi líto lidí,kteří se neumí zasmát sami sobě a být nad věcí.Paroubková si sama naběhla svými výroky o sexy mozku atd.Ještě,že má Paroubek alespoň ten mozek sexy.Kdyby byl poslední chlap na světě,tak do smrti si to dělám sama.:-P

+4/0
7.5.2014 18:05
Foto

P50ř37e22m29y95s57l 11Č18e53j34p 8608297388626

Dovolím si opravit. Naběhla svými rohy :o)

0/0
8.5.2014 7:02

P44a78v79e36l 71N33e55d93ě41l35a 5626370114761

já být soudce a muset řešit takové sratchky alá tohle, tak ještě Paroubkové přidám. Aby věděla s čím se má chodit xoudu.

+1/−2
7.5.2014 14:42

P13e77t19r 20N80o32v68o64t46n34y 3279182189902

S obsahem souhlas. Ale za tu formu bych vás taky soudil. :-)

+2/0
7.5.2014 22:44

P80a22v35e38l 61N68e21d93ě67l51a 5146300724561

:-(

0/0
10.5.2014 20:22

M94i86l66u68š56e 33K14o74h25o49u48t16k93o79v41á 3546198620247

To početí s Paroubkem asi byla opravdu fraška bez ohledu na ty malovánky.

+3/0
7.5.2014 13:31

V22í42t50e16k 17V43e75č86e42r92e24k 7678949643575

Když Paroubkové nevadí Paroubek v posteli, tak bych čekal, že jí už nemůže vadit nic.

+4/−2
7.5.2014 12:46

V43ě87r56a 80L20o81r86e60n11c39o78v17á 5326240444

asi u toho doted mívala zavřený oči a ted to teprv uviděla :D

+1/−2
7.5.2014 21:00

J29a66n 34M55a96j34e64r 5537507

;-D

0/0
7.5.2014 23:01

R64o46b27e89r49t 48Š50k11r97a92b29a80l 6355807490759

Soud rozhodl, Mareš vyhrál, Slušnost a rozum dostali po hubě,

+6/−8
7.5.2014 12:22

P36e53t71r 97K72n57ě42b49o67r32t 8782448169120

Za pár let to bude naopak. Vydrž.

+1/0
7.5.2014 12:50

J25a71n 66H91l89a12v71á72č 4841849623

Mýlíte se, svoboda slova ve vztahu k privilegovaným je důležitá součást demokratického systému. Jistá míra nadsázky je nutná. Co se slušnosti týče, jak ji chcete definovat, to co se vám nezdá je neslušné? Nikdo nemusí Raula číst, ale je fajn , že ti co chtějí, tak můžou.

+9/0
7.5.2014 12:53

K14a75r38e48l 84B66l12a75ž38e81k 6120127967666

Ta Janů se asi musela zbláznit, protože toto bylo vůči Paroubkové vulgární a mimořádně sprosté...urážející elementární lidskou důstojnost. Kdyby někdo udělal takový komiks o ní, tak by se asi soudila donekonečna. Ale že se to týká lidí s jinými politickými názory, tak to akceptuje. Je naprostým nesmyslem tvrdit., že když se např. nechám zvolit do městského zastupitelstva, tak mně každý může beztrestně urážet a ponižovat, protože to patří k mé funkci. Janů už vícekrát dokázala svou "mimořádnou inteligenci" např. když souhlasila s tím, že "regulační" poplatek může regulovat nemocné rakovinou, leukémií, cukrovkáře, kojence, novorozence...a odstraší je od nadbytečných návštěv lékaře a nadbytečného pobytu v nemocnici. Je s podivem, jací lidé mohou udělat zkoušky na právnickou fakultu a pak pokračovat dál v kariéře.

+5/−4
7.5.2014 12:05

P96a40v33e63l 47O80t18i34s98k 2846121957

Tak pokud vím podobné fórky proběhly tiskem i na adresu Topolánka a jeho výroku o chlapovi s koulema, jenže on se kvůli tomu nesoudil. Takže to as nebude ani tak o těch soudcích jako o těch politicích kterých se to týká.

+3/0
7.5.2014 12:21

R88o23b11e35r71t 98Š21k34r51a31b76a98l 6155637640709

Já vídím určitý rozdíl Topolánek je klídně veřejně ukazoval, Paroubková se tuším na veřejnosti nepředváděla;-)

+4/−1
7.5.2014 12:28

P16a81v35e13l 30O12t84i34s81k 2576751627

Ona tam přece není vyobrazená nějak hanlivě a slova o sexy mozku jsou její vlastní

+5/0
7.5.2014 12:32

R57o79b32e97r80t 39Š67k60r70a24b95a22l 6275647880549

Ona se na to měla vykašlat a nerozviřovat to. ale možná nějakou reklamu i chtěla, ale jako humor mně to připadá skutečně pokleslé

+2/0
7.5.2014 12:42

I13v86a77n 90D64ř69í84m87a93l 9267686102447

Paroubkovi mi jsou úplně lhostejní, tedy bez emocí mohu pouze konstatovat, že ústavní soud vydal nález, že karikatura má zesměšňovat. Dobrá, proč ne. A nyní je vhodná doba k tomu, aby někdo opět kompetentní zjistil, zda veřejné zesměšňování kohokoliv je legální, tedy beztrestné, a může zesměšňovat každý každého, nebo to je nějaká forma útoku na něčí čest? Může se posle ústavního soudu považovat za zesměšňovací  karikaturu, když pověsím sousedovi na plot nakreslený kosočtverec s jeho jménem? Ostatní občané v okolí z té mazanice také poznají sousedovu "karikaturu"!!! Kde končí zesměšňování a začíná urážka??? Každý to chápeme jinak. Souhlasím, že karikatura může být směšná, pokud se vás to osobně nedotýká. A karikatura může být i urážlivá, když vás zachytí v nepříjemné pozici. Karikatura z vás může udělat zloděje, vraha, gangstera, porno herce, nebo pitomce bez vlastního IQ. A pokud to bude vám šité na míru, okolí bude pukat smíchy!!! A vy? Neměly by i tady být nějaké etické hranice a pokud karikaturu šijete přímo konkrétnímu člověku, mělo by se s ní zacházet velice opatrně. Nebo si vyžádat jeho souhlas, jako v jiných případech? 

Otázka: je trestná pomluva? A může být nepravdivé znázornění konkrétní osoby bez jejího souhlasu považováno za určitou formu pomluvy??? A může agresívní karikatura někomu uškodit tím, že ho veřejně zesměšní?

+3/−1
7.5.2014 11:55

J44o31s47e16f 53D38r71á81s15a55l 2814525191

na to Vám soud odpověděl....veřejná osoba musí snést vyšší míru kritiky(i zesměšnění), než běžný občan. kdybyste to samé uveřejnil o svém sousedovi, tak by možná vyhrál

+5/−4
7.5.2014 11:58

I32v27a36n 70D56ř42í22m76a12l 9537906552537

Neodpověděl !!! Obecně existuje hranice mezi srandou a urážkou. Co je pro ostatní legrace (pokud se jich to netýká), může být pro jiného urážka a trauma. Pokud se někdo na základě zesměšňující karikatury nervově zhroutí a přestane chodit mezi lidi, aby se mu nesmáli, je to sranda, nebo již nějaká újma.

Znáte případ dvou Australských novinářů, kteří se vydávali za někoho jiného, aby zjistili informace, na které nemohli jako novináři dosáhnout? A jak v dobré víře si udělali se služky legraci, která potom z pocitu viny spáchala sebevraždu !! Také to byla "pouze legrace", která stála jeden mladý lidský život. Že se novináři potom veřejně omlouvali a prolévali své slzy již bylo prd platné. Jo, není sranda jako sranda.

A na tohle ústavní soud neodpověděl a snad ani nemůže. Zda je každý za svou zesměšňující karikaturu i trestně odpovědný, pokud vše nedopadne tak, že se všichni jen zasmějí.

+2/0
7.5.2014 12:17

P33a91v22e83l 31O66t31i46s70k 2746451307

A můžete mi říct v čem konkrétně je tato karikatura tak urážlivá?

+2/0
7.5.2014 12:23

I14v73a27n 28D61ř96í11m43a98l 9177946322447

Nevím, o jakou karikaturu vám jde. Pokud o znázornění Mr.

Paroubek tak lituji. Nezajímám se o ni a její karikaturu jsem ani neviděl.

Diskutuji zde u nálezu ústavního soudu a o jeho nálezu, že každá karikatura MÁ zesměšňovat. Pokud jste to nepochopil, běžte jinam, kde se bude nadávat na Paroubkovi. Mě nezajímají.

+1/−1
7.5.2014 12:39

P58a96v76e98l 16O79t21i60s51k 2906501527

Ale jak můžete polemizovat nad výrokem ústavního soudu, jestli byl správný či nikoli, když neznáte podstatu. Mimochodem karikatura, stejně jako politická satira, je kreslený či psaný literární útvar, popřípadě obojí jehož základním prvkem je dělat si legraci z výroků nebo činů politiků a veřejně známých osob. Takž já nenadávám Paroubkovi. Ale vy si nejdřív zjistěte co to karikatura vůbec je, a k čemu je určená, protože si dost dobře neumím představit karikaturu, která by si nedělala z ničeho a nikoho legraci, jinými slovy nezesměšňovala, o čem by jako taková karikatura byla?

+1/−1
7.5.2014 12:47

J68a94n 57H49l55a89v21á53č 4261959893

To byste musel také definovat co to je karikatura a jestli nemůže třeba i lichotit. Když nepoužiji výrazy obecně chápané jako vulgarizmy, pak jde jen o subjektivní hodnocení obrázku. Osobně se soudem souhlasím. Navíc Raul je brán svým způsobem specificky, o nedůležitých lidech nepíše a o důležitých vždy nelichotivě. Pamatuji na Havla a Havlovou. Vlastně asi nejhloupější je se proti takové věci ohradit.

+1/0
7.5.2014 13:00

P49a22v24e93l 82O81t47i65s94k 2766561677

nakreslený kosočtverec je asi trochu něco jiného,zjevně nechápete co je karikatura a ne že někdy může být směšná, ale musí být směšná. A paroubkovi se zesměšnili sami už těmi výroky o sexy mozku a marťanech, které sami vyslovili do médií a autor je pak použil. A podruhé se zesměšňují těmito soudními tahanicemi, protože jinak by si na to už nikdo ani nevzpomně.

+6/0
7.5.2014 12:08

I41v75a95n 30D29ř73í71m11a58l 9967866402977

Nejde o kosočtverec !!! Kde o to, kde jsou hranice srandovní karikatury a kde je to již urážka. Může být karikatura Hitlera se zvednutou pravicí při močení považována za něco směšného, nebo za propagaci fašismu? Může být směšná karikatura, kde je třeba politik vyobrazen jako úchyl? Nebo při nevěře? (to by bylo spíše pravdivé, než směšné) Může se "směšně" vytvořit karikatura s rasistickým podtextem? Je poměrně složité stanovit hranici. Co je pro jednoho k smích může být pro jiného urážkou.

Ale konstatování ústavního soudu, že karikatura má zesměšňovat, otevírá další diskuzi, co karikatura ještě je a co již není.

Nestarám se o Paroubkovou !! Uvažuji v obecné rovině. Samozřejmě, každá karikatura je směšná, pokud se nedotýká nás. Potom to již taková sranda není a hodně záleží na inteligenci kreslíře a kam je ochoten zajít. I karikatura může fungovat stejně, jako pomluva. A pomluva je trestná???

+1/−1
7.5.2014 12:32

P94a65v49e95l 67O70t51i68s63k 2356681927

No ale o to právě jde jestli nakreslím kosočtverec nebo ne a pomluva, výroky použite v tomto komiksu pocházejí přímo s úst jak paroubka tak jeho ženy, takže o pomluvě nemůže být řeč, kdyby karikatura nezesměšňovala tak už by to nebyla karikatura. Tak jako když nebude anekdota vtipná tak už to dost dobře není anekdota.

0/0
7.5.2014 12:38

I11v76a49n 36D37ř24í73m67a95l 9357766952387

Proboha, nechte tu Paroubkovou v klidu zestárnout. Mě nezajímá !!!

Diskutuji v obecné rovině. Tak podle vás je pouze špatná karikatura a agresivní karikaturisté? Já viděl i dobrou karikaturu a snad znám i výborné karikaturisty. Jde mi o to, zda co je ještě karikatura a co již urážka. A co tam v bublině kecá Paroubek je mi úplně fuj. Spíše mě zajímá názor, zda je karikaturista za své dílo i právně odpovědný, pokud všechno neskončí pouze smíchem, ale někdo nervově labilní, nebo v tíživé životní situaci, se třeba nervově zhroutí??? Nese za to karikaturista odpovědnost? Toť otázka k diskuzi.

+1/−1
7.5.2014 12:50

P19a59v85e62l 53O60t60i48s41k 2736641407

Samozřejmě že je odpovědný, ale pokud nepoužije pomluvy které se nezakládají na skutečnosti, a není to urážlivé což vámi zmiňovaný kosočtverec by nejspíš byl, tak asi nemůže být karikaturista zodpovědný za to že to někdo neunese. Jinak to jak sdělil soud, že karikatura má zesměšňovat a dělat si legraci z veřejně známých osob, je přece fakt, nad tím není třeba polemizovat. Ale je třeba si uvědomit, že karikatury se vždy týkají veřejně známých osob, karikatura vašeho souseda by asi nikoho nezajímala, a ke karikatuře tyto osoby samozřejmě musí dát taky nějaký podnět aby vůbec vznikla, čili vychází ze skutečnosti kterou kreslenou formou komentuje, a tím pádem se nemůže jednat ani o pomluvu. Opravdu nevím nad čím přemýšlíte.

+1/0
7.5.2014 13:20

V41á64c62l65a41v 73M52á11c14h77a 1222453139867

A tak se, milé děti, stalo, že, díky odvolání jistého JP na ústavní soud, si zeleného raoula přečetli všichni lidé v Evropě a všichni se dozvěděli, co si průměrný čech myslel o páru JP + PP

+4/−1
7.5.2014 11:53

M72a24r83t18i61n 75B46r61e60j50c61h31a 3394320702491

To je děs! Já prostě nepochopím tu hroší kůži paní Paroubkové, nebo že by to spíše byla nulová sebereflexe? Je před volbami, tak se to moc hodí do krámu, protože se o ní a Paroubkovi zase píše, ale toto české unikum, kdy tito lidé nepochopí nebo nechtějí pochopit, že už je prostě konec, je neuvěřitelné!!! Jsem zvědav, jestli to požene dále k Evropskému soudu a myslím, že by bylo zajímavé zveřejnit náklady těchto řízení. No vlastně finance není potřeba řešit, protože " dámy a pánové, kdo z Vás to má?" :-/

+2/0
7.5.2014 11:46

A43l92e96š 85P61r71o35k68o23p 7442807597252

Myslíte, že si načasovala výrok soudu...?

0/0
7.5.2014 11:51

I78v95a88n 37D36ř64í73m23a88l 9287906172797

Řešíte vlastní frustraci z něčeho, ale k závěru ústavního soudu, že karikatura má zesměšňovat jste řekl houby s octem. Nebo tady řešíme nějakou Paroubkovou? Je to vaše nenáviděná sousedka? Že tak ječíte? Znám u nás nějakou Paroubkovou a je to fajn ženská. Ale určitě by vám její manžel dal přes držku, kdyby jste ji nakreslil v karikatuře, jak souloží se sousedem.

Kdy končí sranda a začíná urážka? Každý tu hranici máme úplně někde jinde.

p.s. Škoda, že s nimi nesousedím !!! Alespoň v té karikatuře !!!

+2/−1
7.5.2014 12:04

P14a19v44e29l 40O63t44i29s47k 2276351107

Zaprvé tam není zobrazená soulož a zadruhé už vůbec ne se sousedem nýbrž se svým manželem, a směšné výroky které tam jsou použity vyslovili sami aktéři, a svého času se tomu smál každý, a karikaturu vašeho souseda pokud to nebude premiér a nebo jiný vysoký politik by asi nikdo neotiskl. Na západ od našich hranic jsou takovéto karikatury naprosto běžné.

+1/0
7.5.2014 12:14

J25i93ř26í 94K85r45á81l53í71k 3921121666957

Taková rozhodnutí soudů ovšem platí jenom pro ty nepopulární a režimu nepohodlné osoby. Žádný soudce to ale veřejně nepřizná.Rv

0/−3
7.5.2014 11:45
Foto

S35t53á73ň16a 77K81o66m23o63r14o10u60s29o60v44á 3765503207119

Ale protože se ty nepohodlné osoby dost střídají tak to mají soudci fušku zjistit kdi je zrovna dole a kdo nahoře :-) a pokud vím, Raul si vždycky dělal legraci z těch hodně nahoře a dnes by si o Paroubka ani štětec neopřel - přišli noví ;-D

0/0
7.5.2014 11:52

P97a94v11e94l 30O43t32i67s41k 2266411617

Tak karikatura a satira už ze své podstaty zesměšňuje osoby, které jsou veřejně činné a všeobecně známé, to je prostě základ politické karikatury a satiry. V této karikatuře byly použity výroky, které sami Paroubkovi vyslovili do médií, na kresbě nic pornografického nevidím, takže si myslím, že to bylo docela povedené.

+4/0
7.5.2014 12:03

J66a83k46u76b 31K82u11č12e20r37a 6580727202567

Tak, divím se Paroubkové, že vůbec něco takového řeší a pokud jí to opravdu pohoršilo, soudním sporem si jen zajistila, že si to přečte valná většina lidí místo zlomku čtenářů reflexu.

Na druhou stranu by mě zajímalo, kdo se něčemu podobnému zasměje.:-)

0/0
7.5.2014 11:45

P91a13v97e29l 38O11t58i44s79k 2616921557

Já jsem se tomu docela zasmál

+1/0
7.5.2014 12:27

A67l74e83š 86P93r56o19k35o89p 7512797857232

Bez ohledu na hodnocení, jak moc tahle konkrétní karikatura snižovala důstojnost...velmi nesouhlasím s výrokem, že veřejné osoby musí akceptovat větší míru kritiky, pokud tím byla míně právě i volnost někoho zesměšňovat....

0/−2
7.5.2014 11:44

J87o44s85e71f 61D55r89á30s69a83l 2464855721

tak jako ty veřejné osoby na druhou ustranu požívají vyšší míru ochrany, musí snést i vyšší míru kritiky.....něco za něco

+4/−1
7.5.2014 12:00

T44o54m82á55š 12V66y83b62í27r47a22l 4708669148312

No jo, na Paroubkovic se začíná nějak zapomínat, tak je potřeba se připomenout ;-D

+2/0
7.5.2014 11:43

A77n84t21o38n76í20n 43K80a13l62i63s94t90a 6494460719404

Lůza za mzdu, předhodila lůze vypěstované dvaceti pěti letou "demokracií", žvanec k oslintávání. Povedlo se. Mobilizace lůzy téměř stoprocentní. Radostný řev, jásot a jekot, přehlušuje i požární sirény.. Žvanec objímají, válejí bahnem, perou se o místo, kdo jej více poslintá, nebo plnou hubou ožužlá a oslintá. Dobré pochutnání, přeji!

+1/−2
7.5.2014 11:42

V66á71c63l74a75v 90S73v60o93b85o40d29a 3901889130920

to chce prášek

+3/0
7.5.2014 11:43
Foto

S94t91á41ň26a 72K55o96m79o95r75o96u49s47o50v10á 3505943987699

Ach bože - to je slovník, kam se hrabou komiksy - vy to musíte úúúplně vidět;-D;-D

0/0
7.5.2014 11:45

F93r95a73n38t19i59š37e45k 66Z66l48a22t51o98h96l92á20v61e20k 3731394697424

Nikdo tě nenutí to ani číst, ani se k tomu vyjadřovat. Je to o svobodě, což evidentně nechápeš.

+2/−1
7.5.2014 11:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.