Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Maturita budoucnosti: zkouška bude elektronická, témata vyhlásí rozhlas

Více než 87 tisícům středoškolákům začala v pátek ráno státní maturita. Na rozdíl od předchozích let se zkouška z dospělosti koná beze změn. V budoucnu chce ale ministerstvo zavést rozdílné maturity pro gymnázia a odborné školy. Zkoušky se možná budou dělat na počítači a témata slohovek vyhlašovat v rozhlase.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K54a24r30e94l 17K69r85o89u94l90i89k 7699789315464

Současná úroveň maturit je pro studenty urážkou jejich inteligence. Maturitu tak dostane každý balvan, a to se ještě musí snažit - nechodit do školy, na vše kašlat a urážet učitele! Pokud budou střední školy přijímat žáky, kteří neumí číst, psát, malou násobilku a nezapamatují si holou větu, tak o úrovni státních maturit nelze mluvit. Dostat se dříve na střední školu s trojkou byl problém. Dnes může mít žák 4 odshora dolů a školy se o něj perou. Že přijdou s jointem v puse je in.

+2/0
3.5.2014 14:12

K53a77r22e89l 37K29r12o96u13l92i26k 7909379935894

Národní ústav pro vzdělávání od roku 2010 připravuje pro jednotlivé učební obory Jednotnou státní závěrečnou zkoušku. Na každém zadání pracují učitelé a mistři z vybraných škol. V současné době jsou dokončeny sady témat, ze kterých po drobných aktualizacích lze sestavovat zadání závěrečných zkoušek po několik let.

Ředitelé škol si pod svým kódem stáhnou zadání písemek, ústních a praktických zkoušek i s bodovým hodnocením, pošlou do tisku a předají žákům. Testy jsou připraveny i pro PC. 

Proč to nezvládnou střední školy a gymnázia, tomu nerozumím. Šest skupin učitelů napíše zadání s bodovým hodnocením za 1 den, odborný referent MŠMT vylosuje zadání a pošle IT manažerovi MŠMT, který pověsí ráno na internet. Uživatelské jméno je REDIZO školy a heslo dostane ředitel e-mailem. Náklad do 50 000,- Kč i s kafem a chlebíčky pro učitele. Nemusí se ani vidět - máme internet. A Cermat může být zrušen.

+1/0
3.5.2014 13:59

K16a64r56e26l 74L86a82n85a 78I34n33g83. 9106471822

Jak vidno, ono zase vše za komančů nebylo nesmyslné. I tehdy se témata písemek vyhlašovala rozhlasem...

+1/0
3.5.2014 11:59
Foto

J71a35n 78B49r11a31u62n 1408298583515

Rozhlas po drátě do škol!;-D

0/−1
3.5.2014 6:23

A27n26n11a 90P77r57o95c14h83á35z23k62o56v58á 9697900430642

Že by komunisti nebyli až tak blbí, když vyhašovali témata rozhlasem?

+1/0
2.5.2014 19:39
Foto

J13o45s12e59f 29K30o89ř22e87n92s68k53ý 5340362667331

Vyhozené miliony na různé podoby maturity jsou výsledkem neschopnosti bývalých ministrů, kteří podlehli skupinám našeptávačů, kteří si tak namastili vlastní kapsy.[>-]

+2/0
2.5.2014 17:23

H69a66n83k86a 56C74h86e94n 7627579585725

Proč ne - i když dělala jsem nedávno mazinárodní jazykovou zkoušku - ústní tímhle způsobem (pokec s počítačem/automatem) a bylo to dost stresující, neumím si představit, co ty děcka...

0/0
2.5.2014 16:49

M32a90r40e40k 29T74ů25m23a 4482678966802

Aneb jednou nohou chceme skončit ve 20. století a tou druhou naopak vyhledávat ty nejmodernější trendy... Něco mi říká, že to je hloupost.Rv

0/0
2.5.2014 15:29

J11i65ř69í 13D45v40o10ř85á94k 5338873138170

Podle mého názoru by bylo dobré , aby se na otázkách pro maturitu , závěrečných zkouškách u učňů podíleli jejich budoucí zaměstnavatelé

0/−1
2.5.2014 14:04

F55r17a38n57t16i96š71e71k 26E88l96i61á37š 6337583215536

Maturita dává každému stejné právo - studovat na libovolné vysoké škole. I bez maturity má ten, kdo je k ní připuštěn, ukončené středoškolské vzdělání. Nemusí ji vůbec udělat.

0/−1
2.5.2014 14:06

K83a12r68e13l 85L90a15n83a 59I31n56g71. 9776981122

Tomu trochu nerozumím. Takže skládat maturitu za jedna nebo u ní nežlebnout ani slovo je ve svém důsledku totéž ? Oba získají středoškolské vzdělání ? Sice vím, že v dnešním školství je možné mnohé, ale že by i totální dement u maturity mohl vykazovat ukončené středoškolské vzdělání, to se mi, pane Eliáši, opravdu  nezdá ... A při přijímání na VŠ se to vyžaduje "skoro" určitě.

+1/0
3.5.2014 12:09

J37i33ř72í 66D86v64o42ř69á35k 5188833758720

Maturoval jsem v květnu 1989 na SPŠS.Maturitní otázky písemné byly zveřejňovány rozhlasem (čeština a ruština)Nebyl to problém .Ale když má mít 80%  lidí vysokou školu , tak jsme mimo mísu.

+2/0
2.5.2014 13:58

F50r17a16n51t74i50š48e85k 43E13l69i26á33š 6727563745246

Mýlíte se, nebyly to maturitní otázky, ale témata, na které se psaly písemné práce z obou předmětů.

0/−1
2.5.2014 14:04

F10r48a89n93t33i14š60e90k 33E87l50i41á43š 6937113255416

Povinná státní maturita z matematiky čeká jen na statečnějšího ministra školství, jako byl Dobeš, který po letech žvanění o státní maturitě, ji konečně zavedl. Není žádný důvod, proč by nemohla být už příští rok. Vzhledem k tomu, že ji udělá průměrný žák základky, ukazuje rovněž na rozdílnou úroveň základních škol.

0/0
2.5.2014 13:46

A43n52n24a 14T95v36a59r25ů93ž29k13o50v63á 4911856945208

Pane Eliáši. Myslím si, že povinná maturita z matematiky není správná. Jsou profese, vysoce náročné, kde s matematikou nepříjdete do styku. Např. lékaři, překladatele. Ani účetní nepotřebuje vyšší matematiku. Určitě je důležitá pro technické obory a IT.  Říká se sice, že ovládání matematiky je známkou inbteligence, ale záleží hlavně na tom, kdo tu matematiku vyučuje. Pokud nepochopíte podstatu, nemůžete dobře pokračovat.

0/0
4.5.2014 6:18

V18a44š84e77k 26Ř12í55h60a 2513613968542

Koukám, že elektronické maturity nadchli naše úžasné IT k diskusi. Problémem ale že je fungující systém může fungovat i bez zasíťování a složitých softwarů. Důležitým předpokladem je totiž onen samotný systém, který zde podle mého byl dávno před rokem 89. Tam kde byli rozumní lidé, tam si systém ponechali a jen zmodernizovali jeho správcovskou a archivační část. To zda se budou testy vyplňovat na tabletech nebo papírech je úplně podřadné, daleko důležitější jsou otázky na které se bude odpovídat.  A budoucí hodnocení. A zde bych řekl, že opětovné rozdělení tak jak bylo před rokem 89 a krátce po něm půjde jen ku prospěchu věci. Peci jen odborné vysoké školy budou asi lépe hodnotit výbornou ze strojní mechaniky než  z matematiky na gymplu, která se k té strojní mnohdy ani nepřiblíží.

+3/0
2.5.2014 13:33

H10a18n67a 11T90o39m14k59o19v13á 1219405786399

Můj příspěvek asi bude možná trochu mimo téma článku, ale možná by se spíš než na formu konečné zkoušky mělo trochu víc přitlačit na kvalitu výuky. Protože když si představím, že jde k maturitě to, co potkávám denně v autobuse, tak je mi z "budoucnosti" národa do breku. A tom výkvětu učňovských oborů nemluvím.

+2/0
2.5.2014 13:25

J84a57n 49F69o95ř64t 8453321842651

Zaprvé - na tom, jak se chovají v autobuse nemá vliv styl výuky, ale výchova.

Zadruhé - neházejte na základě svých několika zkušeností všechny do jednoho pytle.

Zatřetí - pokud nenávidíte celou generaci dnešních mladých lidí, nemusíte se tím chlubit v diskusi na úplně jiné téma.

+1/−2
2.5.2014 13:29

F39r63a26n49t68i53š53e73k 61E70l93i20á44š 6487713625806

Máte pravdu. Spousta rodičů se mylně domnívá, že školy dokáží napravit to, co oni zanedbali. Školy nemají důvod vychovávat, ale zato musí dobře vzdělávat a nechávat propadat ty nevzdělatelné.

+2/0
2.5.2014 13:49

A44l11e15n33a 54N98o85v27á 8970207805655

Plně souhlasím. Byla jsem svědkem toho, kdy tatínek, jehož syn měl v hodinách ČJ 40%, vyhrožoval učitelce češtiny, že jestli syna nebude klasifikovat, požene to výš a to bude koukat, co se bude dít....

0/0
23.6.2014 19:07

L42a18d76i33s12l70a36v 22Ž63e90n65í58š47e78k 6176454738238

Maturoval jsem v r.77, kdyby nás tehdy někdo poslouchal v autobuse tak by si taky myslel že jsme pěkný telata..... byli jsme nádherně mladý, bezstarostný, odmaturovali sme (SPŠ elektro) tehdy snad na jednoho všichni, nikdo z nás není vrah ani loupežník, a když se sejdeme na srazu, zase se chváme jako telata... :-)  přeji letošním maturantům hodně štěstí a ať to dají !

+1/0
2.5.2014 14:51

K11a96r42e83l 11L31a79n42a 84I64n39g32. 9706431722

Přesně tak, vše souhlasí, včetně roku matury, my jsme zkoušku dospělosti složili na gymplu v MB.

0/0
3.5.2014 12:14

F17r29a62n26t86i41š77e45k 49V27r53á45n55a 5849742913501

Vyhlašování maturity rozhlasem není problém, ale důvod pro státní maturitu bylo porovnatelné hodnocení, což pokud se nechá na jednotlivých školách, nebude možné (elektronicky nelze dělat všechno, např. slohové práce). Také není problém rozdělit maturitu podle typu střední školy, ale pak by měly mít jiné názvy a jinou sílu např. vzhledem k přijímacímu řízení na vysoké školy.

0/0
2.5.2014 13:23

P52e84t19r 83K33ř57í16ž 2543534681851

"elektronicky nelze dělat všechno, např. slohové práce"

Proč ne?

0/0
2.5.2014 13:30

F71r82a41n30t31i85š39e58k 53V28r86á80n32a 5619922653561

Samozřejmě, že ji potenciálně elektronicky psát lze, ale chybí tam informace jako písmo nebo postup při vytváření práce, atd. Navíc ji musí psát všichni najednou, a je otázka, jestli každá škola bude mít k dispozici potřebný počet prověřených počítačů.

0/0
2.5.2014 13:46

F85r33a56n19t72i88š78e85k 34E87l83i70á56š 6717433725906

Slohové práce nejsou v civilizovanějších zemích vůbec součástí maturit.

0/0
2.5.2014 13:51

F72r66a84n33t23i68š55e26k 47V31r65á14n85a 5329402903581

To je možné, ale dnes jsou právě slohové práce potřeba více, než kdykoliv předtím, a to ze dvou důvodů: rozvíjejí tvůrčí kritické myšlení a vypovídají o daném člověku možná více, než jestli se naučí datum narození nějakého spisovatele nebo anglické slovíčko. Dále ukazují vyjadřovací schopnosti, které v dnešní době útržkovité komunikace upadají.

0/0
2.5.2014 14:06

F67r29a22n75t98i92š61e43k 96E96l55i87á96š 6567533185416

Bohužel nic nerozvíjejí. Jenom ukazují, jak se dokáže s literárním útvarem student vypořádat. To může být součástí jiného typu zkoušení.

0/0
2.5.2014 14:11

P87e35t80r 33K72ř63í11ž 2923344671231

Tak zrovna to "sjednoceni pisma" mi nepripada na skodu. Vysledny sloh ma hodnotit ucitel jakozto slohovy utvar a ne grafolog. Navic by to melo zjednodusit kontrolu po ruznych dys- kteri na to stejne maji papir. Postup neni videt ani ted, odevzda se pouze finalni prace bez jakychkoliv poznamek. Technicke zazemi skol, to uz je jina. Jenom me zajimalo jestli vidite nejaky zavazny duvod proc by to ciste hypoteticky nemelo jit.

0/0
2.5.2014 14:15

F81r47a65n53t78i96š13e23k 60E25l73i72á33š 6887263715106

Dys mají papír jen při studiu. Když se hlásí o zaměstnání, už se o tom nezmiňují.

+1/0
2.5.2014 14:19

J37a50n 73K21o94t54i43l 9143201358

státní maturita je totiž podle mého názoru blbost. degraduje a unifikuje se tím vzdělání, eliminuje diferenciace kvality jednotlivých škol a způsobuje řadu dalších problémů všem zúčastněným. Akceptovat ji lze pouze jako ukázku nenásledováníhodného zahrávání si se vzdělaností národa a důvěry studentů ve funkčnost vzdělávacího systému.  jediné řešení je zrušit státní maturity stejně jako všechny "vysoké" školy a "střední integrované" školy, které chrlí absolventy aniž by v nich zůstala stopa po nebytých vědomostech, resp. maturanty vzdělané v odborných předmětech aniž by však jakoukoliv odbornost skutečně měli. škoda každého zrušeného učiliště, které naučilo studenty ( dříve se jim říkalo učni) oopravdové řemeslo

+1/0
2.5.2014 13:32

F94r64a20n82t73i35š48e61k 58E41l11i19á98š 6537393575256

Je tomu přesně naopak. Státní maturita dokazuje každému, že její absolvent má určitou míru vzdělání. Výsledky předchozích maturit ukazovaly hlavně, jak benevolentní jsou kantoři určitých škol. Protože maturita dává každému stejné právo studovat jakoukoli vejšku, musí být jednotná.

+1/−1
2.5.2014 13:43

V23a61š57e44k 56Ř91í11h65a 2823923128852

A nezdá se vám, že pokud je vztažena pouze na český jazyk a angličtinu tak je její míra hodnocení značné omezená. A v Podstatě tak protěžuje školy, které jsou jen jednostranně zaměřeny na tyto dva obory.

0/0
2.5.2014 13:55

F92r31a48n67t71i17š57e49k 41E98l46i84á36š 6667403975286

Jsem zastáncem státní maturity z matematiky i z angličtiny i z češtiny. Absolvent střední školy má ukončené středoškolské vzdělání i bez maturity. Kdo neovládá uvedené předměty, nemá na žádné vysoké škole co pohledávat.

0/0
2.5.2014 14:09

V50a30š80e47k 38Ř30í51h62a 2893483728192

To je asi nejomezenější názor jaký jsem kdy slyšel. A důvod je jednoduchý. Nedávno jsem narazil na učebnice matematiky pro gymnázia a musel mi až kamarád, který na gymnáziu učí potvrdit, že diferenciální počet byl z gymnaziální matematiky vyřazen. Ne tak z matematiky pro stavaře. Kde je potřeba k  výpočtu  minimálního průřezu nosníku. Pokud na druhou stranu přidám, že právě onen student SPŠ stavební bude muset projít mnoho odborných předmětů. Nezbude mu moc času na šprtání Češtiny a Angličtiny a odtud tedy bude jasně diskvalifikován. Ne tak ovšem na vysoké škole, kde by již měly být pouze prohlubovány jeho na SPŠ nabyté znalosti. Píši měly být prohlubovány, protože tomu tak není a mnohdy právě oni průmyslováci potom čekají na v oboru téměř amatérsky vzdělané gymnazisty. A to je důsledek toho že je mnohdy větším odborníkem průmyslovák než inženýr z gymnázia.

+1/0
2.5.2014 14:27

F27r90a41n45t75i64š19e61k 50E37l45i80á17š 6827233255726

Pletete si vzdělání se schopností se vzdělávat. Češtinu ani angličtinu není třeba šprtat. Tu umíte tehdy, když ji aktivně užíváte. K výpočtu minimálního průřezu nosníku užíváte vzorec a kalkulačku. To s matematikou vůbec nesouvisí. Matematika učí lidi logicky myslet. Řešení matematických úloh je až druhotné. Už na základní škole se žáci třídí podle své vzdělatelnosti. Ti vzdělatelnější jdou většinou na osmiletá gymnázia.

0/−1
2.5.2014 15:27

V17a88š61e12k 47Ř41í72h30a 2473643118962

;-D;-D;-D Vzoreček a kalkulačku. Pane s vámi se nemá dále vůbec cenu bavit. Vy jste očividně vůbec nepochopil na čem je postavené technické vzdělání a technická odbornost. A proto chápu, že nikdy nepochopíte rozdíl práce gymnazisty a průmyslováka. A propo přebujelá osmiletá gymnázia jsou asi největším malérem českého vzdělávání a to, že svoje názory opíráte o jejich existenci jen dokazuje jak omezeně celý systém vzdělávání vnímáte.  Ostatně ne náhodou ještě do nedávna hodně lidí odcházelo i z těchto gymnázií na jiné SPŠ obory. Ostatně můj synovec tak učinil také a dnes na VŠ je s volbou SPŠ hodně spokojen.

0/0
2.5.2014 15:40

F14r80a68n84t40i24š18e15k 48E59l12i30á45š 6767233835986

Pracuji v oboru. Proto zřejmě vím, o čem píšu. Neznám jediný případ, kdy odešel student z gymnázia na SPŠ. Znám několik případů, kdy student neuspěl na SPŠ a marně se pokusil o přijetí na gymnázium. Osmiletá gymnázia snižují úroveň zbylých žáků. Měla by být omezena asi na pětinu. Učím ve stavebnictví, ale zároveň se považuji za slušného matematika. Například diferenciální rovnice mi nedělají problém. Vím, že vzdělatelnost průměrného gymnazisty je výrazně vyšší, než vzdělatelnost průměrného stavaře, či strojaře.

0/0
2.5.2014 22:00

V40a54š16e36k 89Ř81í59h20a 2163793588682

A tak už to chápu ne nadarmo se říká, že kdo něco umí ten to dělá kdo ne ten to jde učit.;-D

0/0
3.5.2014 13:54

A25n38d10r17e64a 45N55o76v95á 8764671156205

ano, ze třídy mých dětí (osmileté gymnázium) také odešli 2 spolužáci na SŠ, ale jen proto, že nezvládali matematiku a jazyky na gymplu - na SŠ jsou v pohodě.

0/0
2.5.2014 22:09

A34n57d85r40e66a 69N28o88v30á 8164191936695

tak jistě, definuje mi, že absolvent gymnázia má stejnou míru vzdělání jako učedník.

0/0
2.5.2014 17:26

F24r97a19n74t34i44š58e45k 32V31r12á23n79a 5409662173131

Státní maturita by měla být jedna z více složek vyhodnocení středoškolského vzdělání. Každá škola může mít svoji specifickou část zkoušek.

Problém s učňovským vzděláním je, že vytváří jednostranně orientované absolventy, kteří se nejsou schopni adaptovat na rychle se měnící povahu pracovního trhu. Pak se musejí dotovat ztrátové firmy, aby se udržela zaměstnanost, protože jejich zaměstnanci nejsou dále v podstatě uplatnitelní jinde. Střední školy by proto měly dát studentům základní obecné dovednosti a schopnosti adaptace navíc k okamžitě uplatnitelné odborné znalosti.

0/0
2.5.2014 13:54

V63a85š11e26k 65Ř34í72h79a 2483193408782

To ani nemůžete myslet vážně. Dnešní trh práce postrádá právě a jen podle vás jednostranně kvalifikované  podle mého dostatečně vychované odborníky. Najít VŠ s gymnáziem v Čechách není problém. Problémem je takovéto lidi vůbec pustit do provozu. A tak se firmy předhánějí v tom kdo sežene průmyslováka s titulem. Po všech stránkách jsou to totiž nejlépe zaměstnatelní odborníci, kteří mají jak praktické tak odborné znalosti.

Samozřejmě, že třeba Praha je doslova přehlcena agenturami, kteří jen přeposílají zadání od jednoho všeobecně vzdělaného amatéra k druhému dokud se nedostane ke skutečnému odborníkovi. Což do značné míry zdražuje české výrobky a snižuje jejich konkurenceschopnost na světovém trhu. Z toho pokřivení ale nemůžete usuzovat celosvětové požadavky.

+1/0
2.5.2014 14:03

F94r31a89n22t94i31š57e66k 30V51r33á55n73a 5119362833271

Ta přidaná hodnota absolventů s VŠ vzděláním není v tom, že je ihned můžete pustit do provozu. Ta by měla být v tom, že jsou schopni kriticky myslet a dále se vzdělávat, takže by po nějakém čase zaučení měli dosáhnout stejných či lepších praktických výsledků jako absolventi z učilišť ovšem s tím, že by ještě byli univerzálnější. Stará moudrost praví, že vzdělání je to, co zbude, když zapomenete všechny znalosti.

Samozřejmě, že to taky závisí na kvalitě vysokých škol i na motivaci a přístupu jednotlivých studentů. I vysokou školu lze absolvovat aniž by konkrétnímu studentu příliš dala, pokud má zájem jen o závěrečný "papír" potvrzující dosažené vzdělání.

0/0
2.5.2014 14:14

V85a39š60e80k 26Ř52í33h92a 2533583728452

Víte co je problémem, že se obhajoba státních maturit vždy pohybuje v obecných proklamacích a v tom co by opět obecně studenti VŠ měli být. Ale stále více se zapomíná na to čím nejsou. Faktem je že odborníkem se skutečně+ člověk nestane za 5 let vysoké školy. Jenže co říci o studentovi který daný o´bor studuje 4 roky na SPŠ a poté 5 let na vysoké škole. Já bych řekl, že se jedná o nejlepší našlápnutí k tomu aby z něj byl jednou ten nejlepší   odborník. V naší práci mohu na podobných postech porovnávat jak VŠ tak Průmyslováky a a stále více jsem přesvědčován o tom, že praxi a odbornost daleko lépe vstřebávají průmyslováci, kteří jsou podle mého pro obor daleko více zapáleni. Jak gymnazisti, kteří si danou školu hodně často vybírají z nutnosti nějakého vzdělání než z vlastního zájmu o obor. Prostě a jednoduše na odborné VŠ z odborných SPŠ a nikdy jinak.

0/0
2.5.2014 15:33

J94a84n 35K28o66t37i98l 9213101848

typicky český příběh. zrušit všechno, co fungovalo, jen proto, že to tak vymysleli před rokem 1989 a po dvceti letech se k tomu po mnoha a mnoha absolvovaných pokusech projet slepou uličkou zakončenou zdí vrátit. Bože, kdy už si všichni přestanou tahat trika, chlubit se novými "nápady" a nahrazovat fungující věci jen proto, aby po nich něco zbylo.

+3/0
2.5.2014 13:18

V19a19š49e81k 21Ř62í55h52a 2633973878612

R^V Čechách? Nikdy ;-D

0/0
2.5.2014 13:22

D62a79v78i97d 77Č78e65c29h 7510714831313

I ten rozhlas je předpotopní nepraktické řešení.

+1/0
2.5.2014 13:23

F35r66a96n36t17i73š36e71k 27E11l29i51á41š 6437413705476

Navíc nikdy neměl s maturitou nic společného. To si myslí sklerotici. Rozhlasem se vyhlašovala oficiální témata slohových prací. Prací, které se už v cizině nepíší.

0/0
2.5.2014 13:53
Foto

B10o93h74u56m42i31l 55P48r67o58c30h54á80z43k46a 9352289564530

A co takhle témata rozesílat za pomoci poštovních holubů? Stejně ty vyplněné testy musí někdo dát do bedny, zapečetit a odvézt. Ale až se dobuduje tunel, pardon kanál Dunaj-Labe-Vltava, mohly by se poslat po vodě a pan ministr by je v přímém rozhlasovém přenosu lovil certifikovaným podběrákem.

0/0
2.5.2014 13:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.