Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Maturita budoucnosti: zkouška bude elektronická, témata vyhlásí rozhlas

Více než 87 tisícům středoškolákům začala v pátek ráno státní maturita. Na rozdíl od předchozích let se zkouška z dospělosti koná beze změn. V budoucnu chce ale ministerstvo zavést rozdílné maturity pro gymnázia a odborné školy. Zkoušky se možná budou dělat na počítači a témata slohovek vyhlašovat v rozhlase.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K71a31r32e45l 30K43r95o37u37l61i73k 7819839775614

Současná úroveň maturit je pro studenty urážkou jejich inteligence. Maturitu tak dostane každý balvan, a to se ještě musí snažit - nechodit do školy, na vše kašlat a urážet učitele! Pokud budou střední školy přijímat žáky, kteří neumí číst, psát, malou násobilku a nezapamatují si holou větu, tak o úrovni státních maturit nelze mluvit. Dostat se dříve na střední školu s trojkou byl problém. Dnes může mít žák 4 odshora dolů a školy se o něj perou. Že přijdou s jointem v puse je in.

+2/0
3.5.2014 14:12

K95a54r19e88l 58K70r46o76u12l49i78k 7309129325454

Národní ústav pro vzdělávání od roku 2010 připravuje pro jednotlivé učební obory Jednotnou státní závěrečnou zkoušku. Na každém zadání pracují učitelé a mistři z vybraných škol. V současné době jsou dokončeny sady témat, ze kterých po drobných aktualizacích lze sestavovat zadání závěrečných zkoušek po několik let.

Ředitelé škol si pod svým kódem stáhnou zadání písemek, ústních a praktických zkoušek i s bodovým hodnocením, pošlou do tisku a předají žákům. Testy jsou připraveny i pro PC. 

Proč to nezvládnou střední školy a gymnázia, tomu nerozumím. Šest skupin učitelů napíše zadání s bodovým hodnocením za 1 den, odborný referent MŠMT vylosuje zadání a pošle IT manažerovi MŠMT, který pověsí ráno na internet. Uživatelské jméno je REDIZO školy a heslo dostane ředitel e-mailem. Náklad do 50 000,- Kč i s kafem a chlebíčky pro učitele. Nemusí se ani vidět - máme internet. A Cermat může být zrušen.

+1/0
3.5.2014 13:59

K45a48r69e70l 53L89a38n83a 19I80n40g94. 9286151972

Jak vidno, ono zase vše za komančů nebylo nesmyslné. I tehdy se témata písemek vyhlašovala rozhlasem...

+1/0
3.5.2014 11:59
Foto

J51a62n 44B71r67a48u52n 1638508263225

Rozhlas po drátě do škol!;-D

0/−1
3.5.2014 6:23

A43n85n59a 95P28r35o87c82h53á79z61k41o25v30á 9367830650972

Že by komunisti nebyli až tak blbí, když vyhašovali témata rozhlasem?

+1/0
2.5.2014 19:39
Foto

J30o85s37e94f 70K53o60ř24e14n79s82k10ý 5750122317101

Vyhozené miliony na různé podoby maturity jsou výsledkem neschopnosti bývalých ministrů, kteří podlehli skupinám našeptávačů, kteří si tak namastili vlastní kapsy.[>-]

+2/0
2.5.2014 17:23

H36a87n67k96a 46C54h45e32n 7857719635795

Proč ne - i když dělala jsem nedávno mazinárodní jazykovou zkoušku - ústní tímhle způsobem (pokec s počítačem/automatem) a bylo to dost stresující, neumím si představit, co ty děcka...

0/0
2.5.2014 16:49

M90a91r15e16k 36T43ů23m41a 4552458656722

Aneb jednou nohou chceme skončit ve 20. století a tou druhou naopak vyhledávat ty nejmodernější trendy... Něco mi říká, že to je hloupost.Rv

0/0
2.5.2014 15:29

J68i32ř64í 43D32v38o75ř81á58k 5258533348620

Podle mého názoru by bylo dobré , aby se na otázkách pro maturitu , závěrečných zkouškách u učňů podíleli jejich budoucí zaměstnavatelé

0/−1
2.5.2014 14:04

F65r71a41n28t39i57š25e18k 37E38l41i25á12š 6197823955246

Maturita dává každému stejné právo - studovat na libovolné vysoké škole. I bez maturity má ten, kdo je k ní připuštěn, ukončené středoškolské vzdělání. Nemusí ji vůbec udělat.

0/−1
2.5.2014 14:06

K91a73r35e51l 11L88a72n62a 62I17n29g57. 9616261332

Tomu trochu nerozumím. Takže skládat maturitu za jedna nebo u ní nežlebnout ani slovo je ve svém důsledku totéž ? Oba získají středoškolské vzdělání ? Sice vím, že v dnešním školství je možné mnohé, ale že by i totální dement u maturity mohl vykazovat ukončené středoškolské vzdělání, to se mi, pane Eliáši, opravdu  nezdá ... A při přijímání na VŠ se to vyžaduje "skoro" určitě.

+1/0
3.5.2014 12:09

J10i43ř65í 55D16v70o37ř47á90k 5788663918870

Maturoval jsem v květnu 1989 na SPŠS.Maturitní otázky písemné byly zveřejňovány rozhlasem (čeština a ruština)Nebyl to problém .Ale když má mít 80%  lidí vysokou školu , tak jsme mimo mísu.

+2/0
2.5.2014 13:58

F62r13a84n56t61i37š64e27k 33E87l68i92á63š 6617813665116

Mýlíte se, nebyly to maturitní otázky, ale témata, na které se psaly písemné práce z obou předmětů.

0/−1
2.5.2014 14:04

F14r28a60n40t97i93š66e61k 50E27l21i89á29š 6347203685116

Povinná státní maturita z matematiky čeká jen na statečnějšího ministra školství, jako byl Dobeš, který po letech žvanění o státní maturitě, ji konečně zavedl. Není žádný důvod, proč by nemohla být už příští rok. Vzhledem k tomu, že ji udělá průměrný žák základky, ukazuje rovněž na rozdílnou úroveň základních škol.

0/0
2.5.2014 13:46

A85n63n12a 89T93v83a15r64ů58ž84k33o25v62á 4431976655828

Pane Eliáši. Myslím si, že povinná maturita z matematiky není správná. Jsou profese, vysoce náročné, kde s matematikou nepříjdete do styku. Např. lékaři, překladatele. Ani účetní nepotřebuje vyšší matematiku. Určitě je důležitá pro technické obory a IT.  Říká se sice, že ovládání matematiky je známkou inbteligence, ale záleží hlavně na tom, kdo tu matematiku vyučuje. Pokud nepochopíte podstatu, nemůžete dobře pokračovat.

0/0
4.5.2014 6:18

V27a83š26e24k 98Ř48í72h77a 2483553668212

Koukám, že elektronické maturity nadchli naše úžasné IT k diskusi. Problémem ale že je fungující systém může fungovat i bez zasíťování a složitých softwarů. Důležitým předpokladem je totiž onen samotný systém, který zde podle mého byl dávno před rokem 89. Tam kde byli rozumní lidé, tam si systém ponechali a jen zmodernizovali jeho správcovskou a archivační část. To zda se budou testy vyplňovat na tabletech nebo papírech je úplně podřadné, daleko důležitější jsou otázky na které se bude odpovídat.  A budoucí hodnocení. A zde bych řekl, že opětovné rozdělení tak jak bylo před rokem 89 a krátce po něm půjde jen ku prospěchu věci. Peci jen odborné vysoké školy budou asi lépe hodnotit výbornou ze strojní mechaniky než  z matematiky na gymplu, která se k té strojní mnohdy ani nepřiblíží.

+3/0
2.5.2014 13:33

H26a16n98a 55T67o21m17k64o13v70á 1369665916259

Můj příspěvek asi bude možná trochu mimo téma článku, ale možná by se spíš než na formu konečné zkoušky mělo trochu víc přitlačit na kvalitu výuky. Protože když si představím, že jde k maturitě to, co potkávám denně v autobuse, tak je mi z "budoucnosti" národa do breku. A tom výkvětu učňovských oborů nemluvím.

+2/0
2.5.2014 13:25

J23a98n 55F96o68ř88t 8783931762761

Zaprvé - na tom, jak se chovají v autobuse nemá vliv styl výuky, ale výchova.

Zadruhé - neházejte na základě svých několika zkušeností všechny do jednoho pytle.

Zatřetí - pokud nenávidíte celou generaci dnešních mladých lidí, nemusíte se tím chlubit v diskusi na úplně jiné téma.

+1/−2
2.5.2014 13:29

F72r84a60n52t41i37š79e78k 71E71l82i11á63š 6497443235266

Máte pravdu. Spousta rodičů se mylně domnívá, že školy dokáží napravit to, co oni zanedbali. Školy nemají důvod vychovávat, ale zato musí dobře vzdělávat a nechávat propadat ty nevzdělatelné.

+2/0
2.5.2014 13:49

A42l83e37n78a 37N75o79v74á 8660697845675

Plně souhlasím. Byla jsem svědkem toho, kdy tatínek, jehož syn měl v hodinách ČJ 40%, vyhrožoval učitelce češtiny, že jestli syna nebude klasifikovat, požene to výš a to bude koukat, co se bude dít....

0/0
23.6.2014 19:07

L33a71d69i19s80l49a25v 11Ž15e70n51í10š78e58k 6476424168228

Maturoval jsem v r.77, kdyby nás tehdy někdo poslouchal v autobuse tak by si taky myslel že jsme pěkný telata..... byli jsme nádherně mladý, bezstarostný, odmaturovali sme (SPŠ elektro) tehdy snad na jednoho všichni, nikdo z nás není vrah ani loupežník, a když se sejdeme na srazu, zase se chváme jako telata... :-)  přeji letošním maturantům hodně štěstí a ať to dají !

+1/0
2.5.2014 14:51

K46a17r52e11l 37L73a29n92a 48I53n56g79. 9926761972

Přesně tak, vše souhlasí, včetně roku matury, my jsme zkoušku dospělosti složili na gymplu v MB.

0/0
3.5.2014 12:14

F15r95a23n17t48i27š88e82k 23V20r68á14n90a 5459102433321

Vyhlašování maturity rozhlasem není problém, ale důvod pro státní maturitu bylo porovnatelné hodnocení, což pokud se nechá na jednotlivých školách, nebude možné (elektronicky nelze dělat všechno, např. slohové práce). Také není problém rozdělit maturitu podle typu střední školy, ale pak by měly mít jiné názvy a jinou sílu např. vzhledem k přijímacímu řízení na vysoké školy.

0/0
2.5.2014 13:23

P12e68t56r 54K82ř84í52ž 2843854661861

"elektronicky nelze dělat všechno, např. slohové práce"

Proč ne?

0/0
2.5.2014 13:30

F42r15a71n63t45i89š94e49k 53V36r77á42n79a 5509852203701

Samozřejmě, že ji potenciálně elektronicky psát lze, ale chybí tam informace jako písmo nebo postup při vytváření práce, atd. Navíc ji musí psát všichni najednou, a je otázka, jestli každá škola bude mít k dispozici potřebný počet prověřených počítačů.

0/0
2.5.2014 13:46

F84r58a13n21t60i30š37e33k 27E30l27i96á92š 6627453395206

Slohové práce nejsou v civilizovanějších zemích vůbec součástí maturit.

0/0
2.5.2014 13:51

F20r82a57n82t36i41š84e58k 29V77r23á39n96a 5659722383411

To je možné, ale dnes jsou právě slohové práce potřeba více, než kdykoliv předtím, a to ze dvou důvodů: rozvíjejí tvůrčí kritické myšlení a vypovídají o daném člověku možná více, než jestli se naučí datum narození nějakého spisovatele nebo anglické slovíčko. Dále ukazují vyjadřovací schopnosti, které v dnešní době útržkovité komunikace upadají.

0/0
2.5.2014 14:06

F86r55a92n21t55i39š42e85k 20E15l61i12á77š 6157323195646

Bohužel nic nerozvíjejí. Jenom ukazují, jak se dokáže s literárním útvarem student vypořádat. To může být součástí jiného typu zkoušení.

0/0
2.5.2014 14:11

P32e87t85r 82K47ř81í31ž 2343444391501

Tak zrovna to "sjednoceni pisma" mi nepripada na skodu. Vysledny sloh ma hodnotit ucitel jakozto slohovy utvar a ne grafolog. Navic by to melo zjednodusit kontrolu po ruznych dys- kteri na to stejne maji papir. Postup neni videt ani ted, odevzda se pouze finalni prace bez jakychkoliv poznamek. Technicke zazemi skol, to uz je jina. Jenom me zajimalo jestli vidite nejaky zavazny duvod proc by to ciste hypoteticky nemelo jit.

0/0
2.5.2014 14:15

F66r22a76n15t44i81š66e69k 79E40l54i68á30š 6877403185666

Dys mají papír jen při studiu. Když se hlásí o zaměstnání, už se o tom nezmiňují.

+1/0
2.5.2014 14:19

J21a65n 47K79o24t81i10l 9723561908

státní maturita je totiž podle mého názoru blbost. degraduje a unifikuje se tím vzdělání, eliminuje diferenciace kvality jednotlivých škol a způsobuje řadu dalších problémů všem zúčastněným. Akceptovat ji lze pouze jako ukázku nenásledováníhodného zahrávání si se vzdělaností národa a důvěry studentů ve funkčnost vzdělávacího systému.  jediné řešení je zrušit státní maturity stejně jako všechny "vysoké" školy a "střední integrované" školy, které chrlí absolventy aniž by v nich zůstala stopa po nebytých vědomostech, resp. maturanty vzdělané v odborných předmětech aniž by však jakoukoliv odbornost skutečně měli. škoda každého zrušeného učiliště, které naučilo studenty ( dříve se jim říkalo učni) oopravdové řemeslo

+1/0
2.5.2014 13:32

F49r52a56n33t15i69š94e63k 85E16l81i96á70š 6147243445716

Je tomu přesně naopak. Státní maturita dokazuje každému, že její absolvent má určitou míru vzdělání. Výsledky předchozích maturit ukazovaly hlavně, jak benevolentní jsou kantoři určitých škol. Protože maturita dává každému stejné právo studovat jakoukoli vejšku, musí být jednotná.

+1/−1
2.5.2014 13:43

V78a65š53e73k 84Ř13í32h29a 2363873798402

A nezdá se vám, že pokud je vztažena pouze na český jazyk a angličtinu tak je její míra hodnocení značné omezená. A v Podstatě tak protěžuje školy, které jsou jen jednostranně zaměřeny na tyto dva obory.

0/0
2.5.2014 13:55

F20r55a60n67t40i94š75e47k 81E39l15i12á45š 6777273355846

Jsem zastáncem státní maturity z matematiky i z angličtiny i z češtiny. Absolvent střední školy má ukončené středoškolské vzdělání i bez maturity. Kdo neovládá uvedené předměty, nemá na žádné vysoké škole co pohledávat.

0/0
2.5.2014 14:09

V53a43š87e49k 24Ř79í52h76a 2333783938372

To je asi nejomezenější názor jaký jsem kdy slyšel. A důvod je jednoduchý. Nedávno jsem narazil na učebnice matematiky pro gymnázia a musel mi až kamarád, který na gymnáziu učí potvrdit, že diferenciální počet byl z gymnaziální matematiky vyřazen. Ne tak z matematiky pro stavaře. Kde je potřeba k  výpočtu  minimálního průřezu nosníku. Pokud na druhou stranu přidám, že právě onen student SPŠ stavební bude muset projít mnoho odborných předmětů. Nezbude mu moc času na šprtání Češtiny a Angličtiny a odtud tedy bude jasně diskvalifikován. Ne tak ovšem na vysoké škole, kde by již měly být pouze prohlubovány jeho na SPŠ nabyté znalosti. Píši měly být prohlubovány, protože tomu tak není a mnohdy právě oni průmyslováci potom čekají na v oboru téměř amatérsky vzdělané gymnazisty. A to je důsledek toho že je mnohdy větším odborníkem průmyslovák než inženýr z gymnázia.

+1/0
2.5.2014 14:27

F35r90a64n16t95i41š50e52k 21E20l23i69á72š 6917953925406

Pletete si vzdělání se schopností se vzdělávat. Češtinu ani angličtinu není třeba šprtat. Tu umíte tehdy, když ji aktivně užíváte. K výpočtu minimálního průřezu nosníku užíváte vzorec a kalkulačku. To s matematikou vůbec nesouvisí. Matematika učí lidi logicky myslet. Řešení matematických úloh je až druhotné. Už na základní škole se žáci třídí podle své vzdělatelnosti. Ti vzdělatelnější jdou většinou na osmiletá gymnázia.

0/−1
2.5.2014 15:27

V37a63š33e66k 54Ř98í32h53a 2123713798972

;-D;-D;-D Vzoreček a kalkulačku. Pane s vámi se nemá dále vůbec cenu bavit. Vy jste očividně vůbec nepochopil na čem je postavené technické vzdělání a technická odbornost. A proto chápu, že nikdy nepochopíte rozdíl práce gymnazisty a průmyslováka. A propo přebujelá osmiletá gymnázia jsou asi největším malérem českého vzdělávání a to, že svoje názory opíráte o jejich existenci jen dokazuje jak omezeně celý systém vzdělávání vnímáte.  Ostatně ne náhodou ještě do nedávna hodně lidí odcházelo i z těchto gymnázií na jiné SPŠ obory. Ostatně můj synovec tak učinil také a dnes na VŠ je s volbou SPŠ hodně spokojen.

0/0
2.5.2014 15:40

F74r82a27n46t24i26š30e11k 83E70l79i68á65š 6517943305476

Pracuji v oboru. Proto zřejmě vím, o čem píšu. Neznám jediný případ, kdy odešel student z gymnázia na SPŠ. Znám několik případů, kdy student neuspěl na SPŠ a marně se pokusil o přijetí na gymnázium. Osmiletá gymnázia snižují úroveň zbylých žáků. Měla by být omezena asi na pětinu. Učím ve stavebnictví, ale zároveň se považuji za slušného matematika. Například diferenciální rovnice mi nedělají problém. Vím, že vzdělatelnost průměrného gymnazisty je výrazně vyšší, než vzdělatelnost průměrného stavaře, či strojaře.

0/0
2.5.2014 22:00

V56a18š40e30k 98Ř89í34h26a 2763863898492

A tak už to chápu ne nadarmo se říká, že kdo něco umí ten to dělá kdo ne ten to jde učit.;-D

0/0
3.5.2014 13:54

A80n45d12r42e42a 54N63o91v90á 8674201486215

ano, ze třídy mých dětí (osmileté gymnázium) také odešli 2 spolužáci na SŠ, ale jen proto, že nezvládali matematiku a jazyky na gymplu - na SŠ jsou v pohodě.

0/0
2.5.2014 22:09

A16n31d22r98e40a 62N46o98v77á 8884971506345

tak jistě, definuje mi, že absolvent gymnázia má stejnou míru vzdělání jako učedník.

0/0
2.5.2014 17:26

F82r78a83n74t34i91š95e80k 49V93r17á59n19a 5139142143191

Státní maturita by měla být jedna z více složek vyhodnocení středoškolského vzdělání. Každá škola může mít svoji specifickou část zkoušek.

Problém s učňovským vzděláním je, že vytváří jednostranně orientované absolventy, kteří se nejsou schopni adaptovat na rychle se měnící povahu pracovního trhu. Pak se musejí dotovat ztrátové firmy, aby se udržela zaměstnanost, protože jejich zaměstnanci nejsou dále v podstatě uplatnitelní jinde. Střední školy by proto měly dát studentům základní obecné dovednosti a schopnosti adaptace navíc k okamžitě uplatnitelné odborné znalosti.

0/0
2.5.2014 13:54

V69a96š79e52k 47Ř27í63h96a 2773103568372

To ani nemůžete myslet vážně. Dnešní trh práce postrádá právě a jen podle vás jednostranně kvalifikované  podle mého dostatečně vychované odborníky. Najít VŠ s gymnáziem v Čechách není problém. Problémem je takovéto lidi vůbec pustit do provozu. A tak se firmy předhánějí v tom kdo sežene průmyslováka s titulem. Po všech stránkách jsou to totiž nejlépe zaměstnatelní odborníci, kteří mají jak praktické tak odborné znalosti.

Samozřejmě, že třeba Praha je doslova přehlcena agenturami, kteří jen přeposílají zadání od jednoho všeobecně vzdělaného amatéra k druhému dokud se nedostane ke skutečnému odborníkovi. Což do značné míry zdražuje české výrobky a snižuje jejich konkurenceschopnost na světovém trhu. Z toho pokřivení ale nemůžete usuzovat celosvětové požadavky.

+1/0
2.5.2014 14:03

F49r82a65n42t64i64š65e51k 65V84r40á64n46a 5819392263281

Ta přidaná hodnota absolventů s VŠ vzděláním není v tom, že je ihned můžete pustit do provozu. Ta by měla být v tom, že jsou schopni kriticky myslet a dále se vzdělávat, takže by po nějakém čase zaučení měli dosáhnout stejných či lepších praktických výsledků jako absolventi z učilišť ovšem s tím, že by ještě byli univerzálnější. Stará moudrost praví, že vzdělání je to, co zbude, když zapomenete všechny znalosti.

Samozřejmě, že to taky závisí na kvalitě vysokých škol i na motivaci a přístupu jednotlivých studentů. I vysokou školu lze absolvovat aniž by konkrétnímu studentu příliš dala, pokud má zájem jen o závěrečný "papír" potvrzující dosažené vzdělání.

0/0
2.5.2014 14:14

V90a68š39e49k 68Ř85í93h46a 2253223818132

Víte co je problémem, že se obhajoba státních maturit vždy pohybuje v obecných proklamacích a v tom co by opět obecně studenti VŠ měli být. Ale stále více se zapomíná na to čím nejsou. Faktem je že odborníkem se skutečně+ člověk nestane za 5 let vysoké školy. Jenže co říci o studentovi který daný o´bor studuje 4 roky na SPŠ a poté 5 let na vysoké škole. Já bych řekl, že se jedná o nejlepší našlápnutí k tomu aby z něj byl jednou ten nejlepší   odborník. V naší práci mohu na podobných postech porovnávat jak VŠ tak Průmyslováky a a stále více jsem přesvědčován o tom, že praxi a odbornost daleko lépe vstřebávají průmyslováci, kteří jsou podle mého pro obor daleko více zapáleni. Jak gymnazisti, kteří si danou školu hodně často vybírají z nutnosti nějakého vzdělání než z vlastního zájmu o obor. Prostě a jednoduše na odborné VŠ z odborných SPŠ a nikdy jinak.

0/0
2.5.2014 15:33

J31a86n 74K41o83t70i92l 9593321688

typicky český příběh. zrušit všechno, co fungovalo, jen proto, že to tak vymysleli před rokem 1989 a po dvceti letech se k tomu po mnoha a mnoha absolvovaných pokusech projet slepou uličkou zakončenou zdí vrátit. Bože, kdy už si všichni přestanou tahat trika, chlubit se novými "nápady" a nahrazovat fungující věci jen proto, aby po nich něco zbylo.

+3/0
2.5.2014 13:18

V29a47š70e54k 15Ř41í37h85a 2623853988592

R^V Čechách? Nikdy ;-D

0/0
2.5.2014 13:22

D95a70v40i18d 57Č24e36c92h 7940784701153

I ten rozhlas je předpotopní nepraktické řešení.

+1/0
2.5.2014 13:23

F49r72a57n60t25i94š63e83k 44E30l74i78á26š 6987653555746

Navíc nikdy neměl s maturitou nic společného. To si myslí sklerotici. Rozhlasem se vyhlašovala oficiální témata slohových prací. Prací, které se už v cizině nepíší.

0/0
2.5.2014 13:53
Foto

B70o17h49u74m45i33l 87P42r33o74c32h29á24z21k15a 9202779584350

A co takhle témata rozesílat za pomoci poštovních holubů? Stejně ty vyplněné testy musí někdo dát do bedny, zapečetit a odvézt. Ale až se dobuduje tunel, pardon kanál Dunaj-Labe-Vltava, mohly by se poslat po vodě a pan ministr by je v přímém rozhlasovém přenosu lovil certifikovaným podběrákem.

0/0
2.5.2014 13:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.