Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Maturita budoucnosti: zkouška bude elektronická, témata vyhlásí rozhlas

Více než 87 tisícům středoškolákům začala v pátek ráno státní maturita. Na rozdíl od předchozích let se zkouška z dospělosti koná beze změn. V budoucnu chce ale ministerstvo zavést rozdílné maturity pro gymnázia a odborné školy. Zkoušky se možná budou dělat na počítači a témata slohovek vyhlašovat v rozhlase.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K80a26r58e76l 39K25r38o42u22l17i69k 7259619615644

Současná úroveň maturit je pro studenty urážkou jejich inteligence. Maturitu tak dostane každý balvan, a to se ještě musí snažit - nechodit do školy, na vše kašlat a urážet učitele! Pokud budou střední školy přijímat žáky, kteří neumí číst, psát, malou násobilku a nezapamatují si holou větu, tak o úrovni státních maturit nelze mluvit. Dostat se dříve na střední školu s trojkou byl problém. Dnes může mít žák 4 odshora dolů a školy se o něj perou. Že přijdou s jointem v puse je in.

+2/0
3.5.2014 14:12

K40a73r30e19l 13K65r73o30u27l23i76k 7279459425684

Národní ústav pro vzdělávání od roku 2010 připravuje pro jednotlivé učební obory Jednotnou státní závěrečnou zkoušku. Na každém zadání pracují učitelé a mistři z vybraných škol. V současné době jsou dokončeny sady témat, ze kterých po drobných aktualizacích lze sestavovat zadání závěrečných zkoušek po několik let.

Ředitelé škol si pod svým kódem stáhnou zadání písemek, ústních a praktických zkoušek i s bodovým hodnocením, pošlou do tisku a předají žákům. Testy jsou připraveny i pro PC. 

Proč to nezvládnou střední školy a gymnázia, tomu nerozumím. Šest skupin učitelů napíše zadání s bodovým hodnocením za 1 den, odborný referent MŠMT vylosuje zadání a pošle IT manažerovi MŠMT, který pověsí ráno na internet. Uživatelské jméno je REDIZO školy a heslo dostane ředitel e-mailem. Náklad do 50 000,- Kč i s kafem a chlebíčky pro učitele. Nemusí se ani vidět - máme internet. A Cermat může být zrušen.

+1/0
3.5.2014 13:59

K18a46r31e87l 72L14a13n11a 37I57n49g58. 9576601962

Jak vidno, ono zase vše za komančů nebylo nesmyslné. I tehdy se témata písemek vyhlašovala rozhlasem...

+1/0
3.5.2014 11:59
Foto

J24a58n 69B70r92a98u12n 1948758723605

Rozhlas po drátě do škol!;-D

0/−1
3.5.2014 6:23

A98n44n10a 22P78r94o72c13h69á47z36k87o57v60á 9387460720682

Že by komunisti nebyli až tak blbí, když vyhašovali témata rozhlasem?

+1/0
2.5.2014 19:39
Foto

J54o18s23e33f 12K64o16ř55e52n43s66k22ý 5700582377731

Vyhozené miliony na různé podoby maturity jsou výsledkem neschopnosti bývalých ministrů, kteří podlehli skupinám našeptávačů, kteří si tak namastili vlastní kapsy.[>-]

+2/0
2.5.2014 17:23

H69a13n88k57a 62C76h54e86n 7227699365115

Proč ne - i když dělala jsem nedávno mazinárodní jazykovou zkoušku - ústní tímhle způsobem (pokec s počítačem/automatem) a bylo to dost stresující, neumím si představit, co ty děcka...

0/0
2.5.2014 16:49

M19a41r56e36k 42T50ů66m59a 4372958796922

Aneb jednou nohou chceme skončit ve 20. století a tou druhou naopak vyhledávat ty nejmodernější trendy... Něco mi říká, že to je hloupost.Rv

0/0
2.5.2014 15:29

J65i36ř61í 16D90v98o88ř97á23k 5878573498870

Podle mého názoru by bylo dobré , aby se na otázkách pro maturitu , závěrečných zkouškách u učňů podíleli jejich budoucí zaměstnavatelé

0/−1
2.5.2014 14:04

F19r91a98n30t10i62š75e62k 96E23l94i17á33š 6717133985106

Maturita dává každému stejné právo - studovat na libovolné vysoké škole. I bez maturity má ten, kdo je k ní připuštěn, ukončené středoškolské vzdělání. Nemusí ji vůbec udělat.

0/−1
2.5.2014 14:06

K76a89r20e32l 31L11a69n63a 87I33n71g22. 9236601902

Tomu trochu nerozumím. Takže skládat maturitu za jedna nebo u ní nežlebnout ani slovo je ve svém důsledku totéž ? Oba získají středoškolské vzdělání ? Sice vím, že v dnešním školství je možné mnohé, ale že by i totální dement u maturity mohl vykazovat ukončené středoškolské vzdělání, to se mi, pane Eliáši, opravdu  nezdá ... A při přijímání na VŠ se to vyžaduje "skoro" určitě.

+1/0
3.5.2014 12:09

J68i26ř49í 50D45v58o73ř30á26k 5948513408530

Maturoval jsem v květnu 1989 na SPŠS.Maturitní otázky písemné byly zveřejňovány rozhlasem (čeština a ruština)Nebyl to problém .Ale když má mít 80%  lidí vysokou školu , tak jsme mimo mísu.

+2/0
2.5.2014 13:58

F81r28a94n89t97i46š97e47k 27E66l18i32á45š 6427763905626

Mýlíte se, nebyly to maturitní otázky, ale témata, na které se psaly písemné práce z obou předmětů.

0/−1
2.5.2014 14:04

F49r45a31n36t89i82š30e67k 49E35l55i72á24š 6797893565866

Povinná státní maturita z matematiky čeká jen na statečnějšího ministra školství, jako byl Dobeš, který po letech žvanění o státní maturitě, ji konečně zavedl. Není žádný důvod, proč by nemohla být už příští rok. Vzhledem k tomu, že ji udělá průměrný žák základky, ukazuje rovněž na rozdílnou úroveň základních škol.

0/0
2.5.2014 13:46

A44n91n42a 72T75v25a23r73ů11ž17k27o15v13á 4811826675768

Pane Eliáši. Myslím si, že povinná maturita z matematiky není správná. Jsou profese, vysoce náročné, kde s matematikou nepříjdete do styku. Např. lékaři, překladatele. Ani účetní nepotřebuje vyšší matematiku. Určitě je důležitá pro technické obory a IT.  Říká se sice, že ovládání matematiky je známkou inbteligence, ale záleží hlavně na tom, kdo tu matematiku vyučuje. Pokud nepochopíte podstatu, nemůžete dobře pokračovat.

0/0
4.5.2014 6:18

V58a29š14e63k 97Ř97í37h50a 2713893348322

Koukám, že elektronické maturity nadchli naše úžasné IT k diskusi. Problémem ale že je fungující systém může fungovat i bez zasíťování a složitých softwarů. Důležitým předpokladem je totiž onen samotný systém, který zde podle mého byl dávno před rokem 89. Tam kde byli rozumní lidé, tam si systém ponechali a jen zmodernizovali jeho správcovskou a archivační část. To zda se budou testy vyplňovat na tabletech nebo papírech je úplně podřadné, daleko důležitější jsou otázky na které se bude odpovídat.  A budoucí hodnocení. A zde bych řekl, že opětovné rozdělení tak jak bylo před rokem 89 a krátce po něm půjde jen ku prospěchu věci. Peci jen odborné vysoké školy budou asi lépe hodnotit výbornou ze strojní mechaniky než  z matematiky na gymplu, která se k té strojní mnohdy ani nepřiblíží.

+3/0
2.5.2014 13:33

H46a76n61a 44T10o49m43k27o85v33á 1329575346829

Můj příspěvek asi bude možná trochu mimo téma článku, ale možná by se spíš než na formu konečné zkoušky mělo trochu víc přitlačit na kvalitu výuky. Protože když si představím, že jde k maturitě to, co potkávám denně v autobuse, tak je mi z "budoucnosti" národa do breku. A tom výkvětu učňovských oborů nemluvím.

+2/0
2.5.2014 13:25

J65a24n 64F66o51ř86t 8943641602841

Zaprvé - na tom, jak se chovají v autobuse nemá vliv styl výuky, ale výchova.

Zadruhé - neházejte na základě svých několika zkušeností všechny do jednoho pytle.

Zatřetí - pokud nenávidíte celou generaci dnešních mladých lidí, nemusíte se tím chlubit v diskusi na úplně jiné téma.

+1/−2
2.5.2014 13:29

F92r87a46n64t90i10š84e89k 90E37l34i55á82š 6157623475656

Máte pravdu. Spousta rodičů se mylně domnívá, že školy dokáží napravit to, co oni zanedbali. Školy nemají důvod vychovávat, ale zato musí dobře vzdělávat a nechávat propadat ty nevzdělatelné.

+2/0
2.5.2014 13:49

A80l52e36n71a 78N79o42v82á 8720837305135

Plně souhlasím. Byla jsem svědkem toho, kdy tatínek, jehož syn měl v hodinách ČJ 40%, vyhrožoval učitelce češtiny, že jestli syna nebude klasifikovat, požene to výš a to bude koukat, co se bude dít....

0/0
23.6.2014 19:07

L39a66d85i90s68l55a63v 84Ž51e26n11í43š40e29k 6986364818198

Maturoval jsem v r.77, kdyby nás tehdy někdo poslouchal v autobuse tak by si taky myslel že jsme pěkný telata..... byli jsme nádherně mladý, bezstarostný, odmaturovali sme (SPŠ elektro) tehdy snad na jednoho všichni, nikdo z nás není vrah ani loupežník, a když se sejdeme na srazu, zase se chváme jako telata... :-)  přeji letošním maturantům hodně štěstí a ať to dají !

+1/0
2.5.2014 14:51

K11a28r85e16l 51L37a87n16a 22I55n62g91. 9176791812

Přesně tak, vše souhlasí, včetně roku matury, my jsme zkoušku dospělosti složili na gymplu v MB.

0/0
3.5.2014 12:14

F60r33a51n43t85i37š50e76k 94V49r79á19n94a 5519782523601

Vyhlašování maturity rozhlasem není problém, ale důvod pro státní maturitu bylo porovnatelné hodnocení, což pokud se nechá na jednotlivých školách, nebude možné (elektronicky nelze dělat všechno, např. slohové práce). Také není problém rozdělit maturitu podle typu střední školy, ale pak by měly mít jiné názvy a jinou sílu např. vzhledem k přijímacímu řízení na vysoké školy.

0/0
2.5.2014 13:23

P73e70t64r 44K95ř86í38ž 2963834561101

"elektronicky nelze dělat všechno, např. slohové práce"

Proč ne?

0/0
2.5.2014 13:30

F10r92a44n45t29i81š17e77k 64V50r53á67n34a 5329452353411

Samozřejmě, že ji potenciálně elektronicky psát lze, ale chybí tam informace jako písmo nebo postup při vytváření práce, atd. Navíc ji musí psát všichni najednou, a je otázka, jestli každá škola bude mít k dispozici potřebný počet prověřených počítačů.

0/0
2.5.2014 13:46

F42r45a36n68t93i88š30e52k 45E84l72i93á54š 6587393375506

Slohové práce nejsou v civilizovanějších zemích vůbec součástí maturit.

0/0
2.5.2014 13:51

F83r60a13n60t37i86š73e23k 12V16r15á46n42a 5979702543951

To je možné, ale dnes jsou právě slohové práce potřeba více, než kdykoliv předtím, a to ze dvou důvodů: rozvíjejí tvůrčí kritické myšlení a vypovídají o daném člověku možná více, než jestli se naučí datum narození nějakého spisovatele nebo anglické slovíčko. Dále ukazují vyjadřovací schopnosti, které v dnešní době útržkovité komunikace upadají.

0/0
2.5.2014 14:06

F60r57a87n15t21i71š91e10k 43E18l23i32á16š 6207263275496

Bohužel nic nerozvíjejí. Jenom ukazují, jak se dokáže s literárním útvarem student vypořádat. To může být součástí jiného typu zkoušení.

0/0
2.5.2014 14:11

P70e42t74r 14K54ř70í22ž 2653874821831

Tak zrovna to "sjednoceni pisma" mi nepripada na skodu. Vysledny sloh ma hodnotit ucitel jakozto slohovy utvar a ne grafolog. Navic by to melo zjednodusit kontrolu po ruznych dys- kteri na to stejne maji papir. Postup neni videt ani ted, odevzda se pouze finalni prace bez jakychkoliv poznamek. Technicke zazemi skol, to uz je jina. Jenom me zajimalo jestli vidite nejaky zavazny duvod proc by to ciste hypoteticky nemelo jit.

0/0
2.5.2014 14:15

F20r46a24n28t96i92š11e51k 32E39l21i68á13š 6267283735516

Dys mají papír jen při studiu. Když se hlásí o zaměstnání, už se o tom nezmiňují.

+1/0
2.5.2014 14:19

J17a91n 89K87o95t70i65l 9943501518

státní maturita je totiž podle mého názoru blbost. degraduje a unifikuje se tím vzdělání, eliminuje diferenciace kvality jednotlivých škol a způsobuje řadu dalších problémů všem zúčastněným. Akceptovat ji lze pouze jako ukázku nenásledováníhodného zahrávání si se vzdělaností národa a důvěry studentů ve funkčnost vzdělávacího systému.  jediné řešení je zrušit státní maturity stejně jako všechny "vysoké" školy a "střední integrované" školy, které chrlí absolventy aniž by v nich zůstala stopa po nebytých vědomostech, resp. maturanty vzdělané v odborných předmětech aniž by však jakoukoliv odbornost skutečně měli. škoda každého zrušeného učiliště, které naučilo studenty ( dříve se jim říkalo učni) oopravdové řemeslo

+1/0
2.5.2014 13:32

F88r45a31n27t37i87š81e62k 29E89l26i38á14š 6687933875376

Je tomu přesně naopak. Státní maturita dokazuje každému, že její absolvent má určitou míru vzdělání. Výsledky předchozích maturit ukazovaly hlavně, jak benevolentní jsou kantoři určitých škol. Protože maturita dává každému stejné právo studovat jakoukoli vejšku, musí být jednotná.

+1/−1
2.5.2014 13:43

V12a38š58e85k 79Ř29í14h73a 2973943868482

A nezdá se vám, že pokud je vztažena pouze na český jazyk a angličtinu tak je její míra hodnocení značné omezená. A v Podstatě tak protěžuje školy, které jsou jen jednostranně zaměřeny na tyto dva obory.

0/0
2.5.2014 13:55

F80r29a76n54t14i64š29e15k 11E33l86i50á96š 6377563225126

Jsem zastáncem státní maturity z matematiky i z angličtiny i z češtiny. Absolvent střední školy má ukončené středoškolské vzdělání i bez maturity. Kdo neovládá uvedené předměty, nemá na žádné vysoké škole co pohledávat.

0/0
2.5.2014 14:09

V32a94š10e68k 67Ř37í46h64a 2703683418572

To je asi nejomezenější názor jaký jsem kdy slyšel. A důvod je jednoduchý. Nedávno jsem narazil na učebnice matematiky pro gymnázia a musel mi až kamarád, který na gymnáziu učí potvrdit, že diferenciální počet byl z gymnaziální matematiky vyřazen. Ne tak z matematiky pro stavaře. Kde je potřeba k  výpočtu  minimálního průřezu nosníku. Pokud na druhou stranu přidám, že právě onen student SPŠ stavební bude muset projít mnoho odborných předmětů. Nezbude mu moc času na šprtání Češtiny a Angličtiny a odtud tedy bude jasně diskvalifikován. Ne tak ovšem na vysoké škole, kde by již měly být pouze prohlubovány jeho na SPŠ nabyté znalosti. Píši měly být prohlubovány, protože tomu tak není a mnohdy právě oni průmyslováci potom čekají na v oboru téměř amatérsky vzdělané gymnazisty. A to je důsledek toho že je mnohdy větším odborníkem průmyslovák než inženýr z gymnázia.

+1/0
2.5.2014 14:27

F28r41a11n42t80i10š22e70k 34E49l48i87á85š 6147243875616

Pletete si vzdělání se schopností se vzdělávat. Češtinu ani angličtinu není třeba šprtat. Tu umíte tehdy, když ji aktivně užíváte. K výpočtu minimálního průřezu nosníku užíváte vzorec a kalkulačku. To s matematikou vůbec nesouvisí. Matematika učí lidi logicky myslet. Řešení matematických úloh je až druhotné. Už na základní škole se žáci třídí podle své vzdělatelnosti. Ti vzdělatelnější jdou většinou na osmiletá gymnázia.

0/−1
2.5.2014 15:27

V57a33š17e11k 50Ř12í94h27a 2803533818222

;-D;-D;-D Vzoreček a kalkulačku. Pane s vámi se nemá dále vůbec cenu bavit. Vy jste očividně vůbec nepochopil na čem je postavené technické vzdělání a technická odbornost. A proto chápu, že nikdy nepochopíte rozdíl práce gymnazisty a průmyslováka. A propo přebujelá osmiletá gymnázia jsou asi největším malérem českého vzdělávání a to, že svoje názory opíráte o jejich existenci jen dokazuje jak omezeně celý systém vzdělávání vnímáte.  Ostatně ne náhodou ještě do nedávna hodně lidí odcházelo i z těchto gymnázií na jiné SPŠ obory. Ostatně můj synovec tak učinil také a dnes na VŠ je s volbou SPŠ hodně spokojen.

0/0
2.5.2014 15:40

F83r44a33n71t85i69š32e54k 68E95l25i85á86š 6627833165236

Pracuji v oboru. Proto zřejmě vím, o čem píšu. Neznám jediný případ, kdy odešel student z gymnázia na SPŠ. Znám několik případů, kdy student neuspěl na SPŠ a marně se pokusil o přijetí na gymnázium. Osmiletá gymnázia snižují úroveň zbylých žáků. Měla by být omezena asi na pětinu. Učím ve stavebnictví, ale zároveň se považuji za slušného matematika. Například diferenciální rovnice mi nedělají problém. Vím, že vzdělatelnost průměrného gymnazisty je výrazně vyšší, než vzdělatelnost průměrného stavaře, či strojaře.

0/0
2.5.2014 22:00

V64a52š48e83k 16Ř47í61h39a 2163263458822

A tak už to chápu ne nadarmo se říká, že kdo něco umí ten to dělá kdo ne ten to jde učit.;-D

0/0
3.5.2014 13:54

A60n37d27r98e86a 89N25o76v12á 8264811696285

ano, ze třídy mých dětí (osmileté gymnázium) také odešli 2 spolužáci na SŠ, ale jen proto, že nezvládali matematiku a jazyky na gymplu - na SŠ jsou v pohodě.

0/0
2.5.2014 22:09

A64n42d46r29e47a 66N94o80v62á 8374141976165

tak jistě, definuje mi, že absolvent gymnázia má stejnou míru vzdělání jako učedník.

0/0
2.5.2014 17:26

F45r81a93n64t68i33š48e92k 40V78r25á98n96a 5479162143961

Státní maturita by měla být jedna z více složek vyhodnocení středoškolského vzdělání. Každá škola může mít svoji specifickou část zkoušek.

Problém s učňovským vzděláním je, že vytváří jednostranně orientované absolventy, kteří se nejsou schopni adaptovat na rychle se měnící povahu pracovního trhu. Pak se musejí dotovat ztrátové firmy, aby se udržela zaměstnanost, protože jejich zaměstnanci nejsou dále v podstatě uplatnitelní jinde. Střední školy by proto měly dát studentům základní obecné dovednosti a schopnosti adaptace navíc k okamžitě uplatnitelné odborné znalosti.

0/0
2.5.2014 13:54

V81a82š30e29k 73Ř11í42h90a 2493313638292

To ani nemůžete myslet vážně. Dnešní trh práce postrádá právě a jen podle vás jednostranně kvalifikované  podle mého dostatečně vychované odborníky. Najít VŠ s gymnáziem v Čechách není problém. Problémem je takovéto lidi vůbec pustit do provozu. A tak se firmy předhánějí v tom kdo sežene průmyslováka s titulem. Po všech stránkách jsou to totiž nejlépe zaměstnatelní odborníci, kteří mají jak praktické tak odborné znalosti.

Samozřejmě, že třeba Praha je doslova přehlcena agenturami, kteří jen přeposílají zadání od jednoho všeobecně vzdělaného amatéra k druhému dokud se nedostane ke skutečnému odborníkovi. Což do značné míry zdražuje české výrobky a snižuje jejich konkurenceschopnost na světovém trhu. Z toho pokřivení ale nemůžete usuzovat celosvětové požadavky.

+1/0
2.5.2014 14:03

F33r33a29n92t50i17š31e21k 43V91r42á75n86a 5849262473321

Ta přidaná hodnota absolventů s VŠ vzděláním není v tom, že je ihned můžete pustit do provozu. Ta by měla být v tom, že jsou schopni kriticky myslet a dále se vzdělávat, takže by po nějakém čase zaučení měli dosáhnout stejných či lepších praktických výsledků jako absolventi z učilišť ovšem s tím, že by ještě byli univerzálnější. Stará moudrost praví, že vzdělání je to, co zbude, když zapomenete všechny znalosti.

Samozřejmě, že to taky závisí na kvalitě vysokých škol i na motivaci a přístupu jednotlivých studentů. I vysokou školu lze absolvovat aniž by konkrétnímu studentu příliš dala, pokud má zájem jen o závěrečný "papír" potvrzující dosažené vzdělání.

0/0
2.5.2014 14:14

V10a59š89e83k 80Ř54í83h77a 2413443498122

Víte co je problémem, že se obhajoba státních maturit vždy pohybuje v obecných proklamacích a v tom co by opět obecně studenti VŠ měli být. Ale stále více se zapomíná na to čím nejsou. Faktem je že odborníkem se skutečně+ člověk nestane za 5 let vysoké školy. Jenže co říci o studentovi který daný o´bor studuje 4 roky na SPŠ a poté 5 let na vysoké škole. Já bych řekl, že se jedná o nejlepší našlápnutí k tomu aby z něj byl jednou ten nejlepší   odborník. V naší práci mohu na podobných postech porovnávat jak VŠ tak Průmyslováky a a stále více jsem přesvědčován o tom, že praxi a odbornost daleko lépe vstřebávají průmyslováci, kteří jsou podle mého pro obor daleko více zapáleni. Jak gymnazisti, kteří si danou školu hodně často vybírají z nutnosti nějakého vzdělání než z vlastního zájmu o obor. Prostě a jednoduše na odborné VŠ z odborných SPŠ a nikdy jinak.

0/0
2.5.2014 15:33

J25a46n 68K29o69t17i59l 9313571888

typicky český příběh. zrušit všechno, co fungovalo, jen proto, že to tak vymysleli před rokem 1989 a po dvceti letech se k tomu po mnoha a mnoha absolvovaných pokusech projet slepou uličkou zakončenou zdí vrátit. Bože, kdy už si všichni přestanou tahat trika, chlubit se novými "nápady" a nahrazovat fungující věci jen proto, aby po nich něco zbylo.

+3/0
2.5.2014 13:18

V26a94š70e14k 49Ř16í42h43a 2563623198902

R^V Čechách? Nikdy ;-D

0/0
2.5.2014 13:22

D88a40v79i48d 78Č48e50c60h 7160674281953

I ten rozhlas je předpotopní nepraktické řešení.

+1/0
2.5.2014 13:23

F95r33a22n16t79i35š93e88k 42E83l64i29á78š 6407473515436

Navíc nikdy neměl s maturitou nic společného. To si myslí sklerotici. Rozhlasem se vyhlašovala oficiální témata slohových prací. Prací, které se už v cizině nepíší.

0/0
2.5.2014 13:53
Foto

B83o80h39u20m35i16l 87P80r90o67c18h70á51z31k96a 2983741803371

A co takhle témata rozesílat za pomoci poštovních holubů? Stejně ty vyplněné testy musí někdo dát do bedny, zapečetit a odvézt. Ale až se dobuduje tunel, pardon kanál Dunaj-Labe-Vltava, mohly by se poslat po vodě a pan ministr by je v přímém rozhlasovém přenosu lovil certifikovaným podběrákem.

0/0
2.5.2014 13:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.