Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Maturita budoucnosti: zkouška bude elektronická, témata vyhlásí rozhlas

Více než 87 tisícům středoškolákům začala v pátek ráno státní maturita. Na rozdíl od předchozích let se zkouška z dospělosti koná beze změn. V budoucnu chce ale ministerstvo zavést rozdílné maturity pro gymnázia a odborné školy. Zkoušky se možná budou dělat na počítači a témata slohovek vyhlašovat v rozhlase.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K31a32r25e16l 68K75r13o87u34l17i38k 7329169645594

Současná úroveň maturit je pro studenty urážkou jejich inteligence. Maturitu tak dostane každý balvan, a to se ještě musí snažit - nechodit do školy, na vše kašlat a urážet učitele! Pokud budou střední školy přijímat žáky, kteří neumí číst, psát, malou násobilku a nezapamatují si holou větu, tak o úrovni státních maturit nelze mluvit. Dostat se dříve na střední školu s trojkou byl problém. Dnes může mít žák 4 odshora dolů a školy se o něj perou. Že přijdou s jointem v puse je in.

+2/0
3.5.2014 14:12

K10a64r30e79l 17K98r20o21u75l75i22k 7789549325444

Národní ústav pro vzdělávání od roku 2010 připravuje pro jednotlivé učební obory Jednotnou státní závěrečnou zkoušku. Na každém zadání pracují učitelé a mistři z vybraných škol. V současné době jsou dokončeny sady témat, ze kterých po drobných aktualizacích lze sestavovat zadání závěrečných zkoušek po několik let.

Ředitelé škol si pod svým kódem stáhnou zadání písemek, ústních a praktických zkoušek i s bodovým hodnocením, pošlou do tisku a předají žákům. Testy jsou připraveny i pro PC. 

Proč to nezvládnou střední školy a gymnázia, tomu nerozumím. Šest skupin učitelů napíše zadání s bodovým hodnocením za 1 den, odborný referent MŠMT vylosuje zadání a pošle IT manažerovi MŠMT, který pověsí ráno na internet. Uživatelské jméno je REDIZO školy a heslo dostane ředitel e-mailem. Náklad do 50 000,- Kč i s kafem a chlebíčky pro učitele. Nemusí se ani vidět - máme internet. A Cermat může být zrušen.

+1/0
3.5.2014 13:59

K92a58r86e20l 16L70a46n67a 38I16n55g24. 9986411692

Jak vidno, ono zase vše za komančů nebylo nesmyslné. I tehdy se témata písemek vyhlašovala rozhlasem...

+1/0
3.5.2014 11:59
Foto

J88a17n 51B72r78a52u30n 1938178903215

Rozhlas po drátě do škol!;-D

0/−1
3.5.2014 6:23

A21n48n40a 55P95r58o65c88h23á78z44k95o58v87á 9637950900722

Že by komunisti nebyli až tak blbí, když vyhašovali témata rozhlasem?

+1/0
2.5.2014 19:39
Foto

J60o84s20e79f 16K86o15ř37e81n52s90k71ý 5640782287931

Vyhozené miliony na různé podoby maturity jsou výsledkem neschopnosti bývalých ministrů, kteří podlehli skupinám našeptávačů, kteří si tak namastili vlastní kapsy.[>-]

+2/0
2.5.2014 17:23

H19a96n58k20a 27C89h53e21n 7917839255565

Proč ne - i když dělala jsem nedávno mazinárodní jazykovou zkoušku - ústní tímhle způsobem (pokec s počítačem/automatem) a bylo to dost stresující, neumím si představit, co ty děcka...

0/0
2.5.2014 16:49

M30a55r16e10k 41T41ů53m50a 4682768226962

Aneb jednou nohou chceme skončit ve 20. století a tou druhou naopak vyhledávat ty nejmodernější trendy... Něco mi říká, že to je hloupost.Rv

0/0
2.5.2014 15:29

J50i24ř64í 76D63v38o65ř68á19k 5628633358100

Podle mého názoru by bylo dobré , aby se na otázkách pro maturitu , závěrečných zkouškách u učňů podíleli jejich budoucí zaměstnavatelé

0/−1
2.5.2014 14:04

F61r25a42n92t44i96š37e44k 42E44l33i22á93š 6277653825406

Maturita dává každému stejné právo - studovat na libovolné vysoké škole. I bez maturity má ten, kdo je k ní připuštěn, ukončené středoškolské vzdělání. Nemusí ji vůbec udělat.

0/−1
2.5.2014 14:06

K50a29r46e22l 76L75a87n44a 38I54n58g86. 9296671912

Tomu trochu nerozumím. Takže skládat maturitu za jedna nebo u ní nežlebnout ani slovo je ve svém důsledku totéž ? Oba získají středoškolské vzdělání ? Sice vím, že v dnešním školství je možné mnohé, ale že by i totální dement u maturity mohl vykazovat ukončené středoškolské vzdělání, to se mi, pane Eliáši, opravdu  nezdá ... A při přijímání na VŠ se to vyžaduje "skoro" určitě.

+1/0
3.5.2014 12:09

J80i10ř79í 26D21v57o33ř78á83k 5628173788410

Maturoval jsem v květnu 1989 na SPŠS.Maturitní otázky písemné byly zveřejňovány rozhlasem (čeština a ruština)Nebyl to problém .Ale když má mít 80%  lidí vysokou školu , tak jsme mimo mísu.

+2/0
2.5.2014 13:58

F64r69a20n10t84i77š21e43k 88E87l83i48á53š 6587163515776

Mýlíte se, nebyly to maturitní otázky, ale témata, na které se psaly písemné práce z obou předmětů.

0/−1
2.5.2014 14:04

F57r23a75n40t40i93š47e48k 71E82l27i50á61š 6587693955566

Povinná státní maturita z matematiky čeká jen na statečnějšího ministra školství, jako byl Dobeš, který po letech žvanění o státní maturitě, ji konečně zavedl. Není žádný důvod, proč by nemohla být už příští rok. Vzhledem k tomu, že ji udělá průměrný žák základky, ukazuje rovněž na rozdílnou úroveň základních škol.

0/0
2.5.2014 13:46

A79n68n44a 58T11v50a56r57ů91ž21k94o76v66á 4971276365168

Pane Eliáši. Myslím si, že povinná maturita z matematiky není správná. Jsou profese, vysoce náročné, kde s matematikou nepříjdete do styku. Např. lékaři, překladatele. Ani účetní nepotřebuje vyšší matematiku. Určitě je důležitá pro technické obory a IT.  Říká se sice, že ovládání matematiky je známkou inbteligence, ale záleží hlavně na tom, kdo tu matematiku vyučuje. Pokud nepochopíte podstatu, nemůžete dobře pokračovat.

0/0
4.5.2014 6:18

V15a93š13e10k 33Ř75í71h60a 2233943938922

Koukám, že elektronické maturity nadchli naše úžasné IT k diskusi. Problémem ale že je fungující systém může fungovat i bez zasíťování a složitých softwarů. Důležitým předpokladem je totiž onen samotný systém, který zde podle mého byl dávno před rokem 89. Tam kde byli rozumní lidé, tam si systém ponechali a jen zmodernizovali jeho správcovskou a archivační část. To zda se budou testy vyplňovat na tabletech nebo papírech je úplně podřadné, daleko důležitější jsou otázky na které se bude odpovídat.  A budoucí hodnocení. A zde bych řekl, že opětovné rozdělení tak jak bylo před rokem 89 a krátce po něm půjde jen ku prospěchu věci. Peci jen odborné vysoké školy budou asi lépe hodnotit výbornou ze strojní mechaniky než  z matematiky na gymplu, která se k té strojní mnohdy ani nepřiblíží.

+3/0
2.5.2014 13:33

H36a38n24a 52T95o78m47k17o28v55á 1719295826489

Můj příspěvek asi bude možná trochu mimo téma článku, ale možná by se spíš než na formu konečné zkoušky mělo trochu víc přitlačit na kvalitu výuky. Protože když si představím, že jde k maturitě to, co potkávám denně v autobuse, tak je mi z "budoucnosti" národa do breku. A tom výkvětu učňovských oborů nemluvím.

+2/0
2.5.2014 13:25

J81a52n 71F15o83ř10t 8233541532741

Zaprvé - na tom, jak se chovají v autobuse nemá vliv styl výuky, ale výchova.

Zadruhé - neházejte na základě svých několika zkušeností všechny do jednoho pytle.

Zatřetí - pokud nenávidíte celou generaci dnešních mladých lidí, nemusíte se tím chlubit v diskusi na úplně jiné téma.

+1/−2
2.5.2014 13:29

F92r55a55n91t71i97š87e55k 62E64l64i81á80š 6347693295786

Máte pravdu. Spousta rodičů se mylně domnívá, že školy dokáží napravit to, co oni zanedbali. Školy nemají důvod vychovávat, ale zato musí dobře vzdělávat a nechávat propadat ty nevzdělatelné.

+2/0
2.5.2014 13:49

A29l86e59n31a 83N27o83v92á 8290887175205

Plně souhlasím. Byla jsem svědkem toho, kdy tatínek, jehož syn měl v hodinách ČJ 40%, vyhrožoval učitelce češtiny, že jestli syna nebude klasifikovat, požene to výš a to bude koukat, co se bude dít....

0/0
23.6.2014 19:07

L92a79d80i84s48l58a49v 32Ž54e45n30í66š25e66k 6276824988718

Maturoval jsem v r.77, kdyby nás tehdy někdo poslouchal v autobuse tak by si taky myslel že jsme pěkný telata..... byli jsme nádherně mladý, bezstarostný, odmaturovali sme (SPŠ elektro) tehdy snad na jednoho všichni, nikdo z nás není vrah ani loupežník, a když se sejdeme na srazu, zase se chváme jako telata... :-)  přeji letošním maturantům hodně štěstí a ať to dají !

+1/0
2.5.2014 14:51

K63a30r93e67l 93L53a19n38a 71I98n51g18. 9796441682

Přesně tak, vše souhlasí, včetně roku matury, my jsme zkoušku dospělosti složili na gymplu v MB.

0/0
3.5.2014 12:14

F84r82a96n41t74i29š96e34k 82V65r91á16n27a 5989102923571

Vyhlašování maturity rozhlasem není problém, ale důvod pro státní maturitu bylo porovnatelné hodnocení, což pokud se nechá na jednotlivých školách, nebude možné (elektronicky nelze dělat všechno, např. slohové práce). Také není problém rozdělit maturitu podle typu střední školy, ale pak by měly mít jiné názvy a jinou sílu např. vzhledem k přijímacímu řízení na vysoké školy.

0/0
2.5.2014 13:23

P50e72t56r 72K84ř23í90ž 2943494211601

"elektronicky nelze dělat všechno, např. slohové práce"

Proč ne?

0/0
2.5.2014 13:30

F55r92a21n86t79i96š42e10k 12V39r72á24n65a 5959202113111

Samozřejmě, že ji potenciálně elektronicky psát lze, ale chybí tam informace jako písmo nebo postup při vytváření práce, atd. Navíc ji musí psát všichni najednou, a je otázka, jestli každá škola bude mít k dispozici potřebný počet prověřených počítačů.

0/0
2.5.2014 13:46

F46r90a38n70t15i93š67e17k 87E95l98i69á15š 6457343185466

Slohové práce nejsou v civilizovanějších zemích vůbec součástí maturit.

0/0
2.5.2014 13:51

F77r89a53n15t35i29š66e10k 90V27r77á57n89a 5759742213881

To je možné, ale dnes jsou právě slohové práce potřeba více, než kdykoliv předtím, a to ze dvou důvodů: rozvíjejí tvůrčí kritické myšlení a vypovídají o daném člověku možná více, než jestli se naučí datum narození nějakého spisovatele nebo anglické slovíčko. Dále ukazují vyjadřovací schopnosti, které v dnešní době útržkovité komunikace upadají.

0/0
2.5.2014 14:06

F57r57a81n88t50i98š53e79k 90E11l42i39á96š 6927473165296

Bohužel nic nerozvíjejí. Jenom ukazují, jak se dokáže s literárním útvarem student vypořádat. To může být součástí jiného typu zkoušení.

0/0
2.5.2014 14:11

P27e30t57r 95K21ř71í70ž 2693234751881

Tak zrovna to "sjednoceni pisma" mi nepripada na skodu. Vysledny sloh ma hodnotit ucitel jakozto slohovy utvar a ne grafolog. Navic by to melo zjednodusit kontrolu po ruznych dys- kteri na to stejne maji papir. Postup neni videt ani ted, odevzda se pouze finalni prace bez jakychkoliv poznamek. Technicke zazemi skol, to uz je jina. Jenom me zajimalo jestli vidite nejaky zavazny duvod proc by to ciste hypoteticky nemelo jit.

0/0
2.5.2014 14:15

F58r97a29n34t57i26š87e75k 35E56l37i89á98š 6347433275346

Dys mají papír jen při studiu. Když se hlásí o zaměstnání, už se o tom nezmiňují.

+1/0
2.5.2014 14:19

J69a93n 34K39o51t69i57l 9543631918

státní maturita je totiž podle mého názoru blbost. degraduje a unifikuje se tím vzdělání, eliminuje diferenciace kvality jednotlivých škol a způsobuje řadu dalších problémů všem zúčastněným. Akceptovat ji lze pouze jako ukázku nenásledováníhodného zahrávání si se vzdělaností národa a důvěry studentů ve funkčnost vzdělávacího systému.  jediné řešení je zrušit státní maturity stejně jako všechny "vysoké" školy a "střední integrované" školy, které chrlí absolventy aniž by v nich zůstala stopa po nebytých vědomostech, resp. maturanty vzdělané v odborných předmětech aniž by však jakoukoliv odbornost skutečně měli. škoda každého zrušeného učiliště, které naučilo studenty ( dříve se jim říkalo učni) oopravdové řemeslo

+1/0
2.5.2014 13:32

F46r85a21n29t36i33š64e30k 92E81l18i80á80š 6157713805716

Je tomu přesně naopak. Státní maturita dokazuje každému, že její absolvent má určitou míru vzdělání. Výsledky předchozích maturit ukazovaly hlavně, jak benevolentní jsou kantoři určitých škol. Protože maturita dává každému stejné právo studovat jakoukoli vejšku, musí být jednotná.

+1/−1
2.5.2014 13:43

V89a39š57e70k 77Ř54í46h98a 2293513588172

A nezdá se vám, že pokud je vztažena pouze na český jazyk a angličtinu tak je její míra hodnocení značné omezená. A v Podstatě tak protěžuje školy, které jsou jen jednostranně zaměřeny na tyto dva obory.

0/0
2.5.2014 13:55

F37r70a78n93t33i51š89e24k 37E10l66i44á14š 6507453255886

Jsem zastáncem státní maturity z matematiky i z angličtiny i z češtiny. Absolvent střední školy má ukončené středoškolské vzdělání i bez maturity. Kdo neovládá uvedené předměty, nemá na žádné vysoké škole co pohledávat.

0/0
2.5.2014 14:09

V22a28š67e70k 97Ř67í24h16a 2303673408732

To je asi nejomezenější názor jaký jsem kdy slyšel. A důvod je jednoduchý. Nedávno jsem narazil na učebnice matematiky pro gymnázia a musel mi až kamarád, který na gymnáziu učí potvrdit, že diferenciální počet byl z gymnaziální matematiky vyřazen. Ne tak z matematiky pro stavaře. Kde je potřeba k  výpočtu  minimálního průřezu nosníku. Pokud na druhou stranu přidám, že právě onen student SPŠ stavební bude muset projít mnoho odborných předmětů. Nezbude mu moc času na šprtání Češtiny a Angličtiny a odtud tedy bude jasně diskvalifikován. Ne tak ovšem na vysoké škole, kde by již měly být pouze prohlubovány jeho na SPŠ nabyté znalosti. Píši měly být prohlubovány, protože tomu tak není a mnohdy právě oni průmyslováci potom čekají na v oboru téměř amatérsky vzdělané gymnazisty. A to je důsledek toho že je mnohdy větším odborníkem průmyslovák než inženýr z gymnázia.

+1/0
2.5.2014 14:27

F29r16a80n15t23i64š20e38k 86E56l63i81á66š 6437883715226

Pletete si vzdělání se schopností se vzdělávat. Češtinu ani angličtinu není třeba šprtat. Tu umíte tehdy, když ji aktivně užíváte. K výpočtu minimálního průřezu nosníku užíváte vzorec a kalkulačku. To s matematikou vůbec nesouvisí. Matematika učí lidi logicky myslet. Řešení matematických úloh je až druhotné. Už na základní škole se žáci třídí podle své vzdělatelnosti. Ti vzdělatelnější jdou většinou na osmiletá gymnázia.

0/−1
2.5.2014 15:27

V66a36š18e31k 20Ř16í32h90a 2463393138632

;-D;-D;-D Vzoreček a kalkulačku. Pane s vámi se nemá dále vůbec cenu bavit. Vy jste očividně vůbec nepochopil na čem je postavené technické vzdělání a technická odbornost. A proto chápu, že nikdy nepochopíte rozdíl práce gymnazisty a průmyslováka. A propo přebujelá osmiletá gymnázia jsou asi největším malérem českého vzdělávání a to, že svoje názory opíráte o jejich existenci jen dokazuje jak omezeně celý systém vzdělávání vnímáte.  Ostatně ne náhodou ještě do nedávna hodně lidí odcházelo i z těchto gymnázií na jiné SPŠ obory. Ostatně můj synovec tak učinil také a dnes na VŠ je s volbou SPŠ hodně spokojen.

0/0
2.5.2014 15:40

F87r12a82n58t49i18š93e84k 39E89l84i34á85š 6117643645856

Pracuji v oboru. Proto zřejmě vím, o čem píšu. Neznám jediný případ, kdy odešel student z gymnázia na SPŠ. Znám několik případů, kdy student neuspěl na SPŠ a marně se pokusil o přijetí na gymnázium. Osmiletá gymnázia snižují úroveň zbylých žáků. Měla by být omezena asi na pětinu. Učím ve stavebnictví, ale zároveň se považuji za slušného matematika. Například diferenciální rovnice mi nedělají problém. Vím, že vzdělatelnost průměrného gymnazisty je výrazně vyšší, než vzdělatelnost průměrného stavaře, či strojaře.

0/0
2.5.2014 22:00

V13a64š77e52k 92Ř63í41h31a 2523183988582

A tak už to chápu ne nadarmo se říká, že kdo něco umí ten to dělá kdo ne ten to jde učit.;-D

0/0
3.5.2014 13:54

A24n76d35r17e73a 97N54o79v32á 8264341946855

ano, ze třídy mých dětí (osmileté gymnázium) také odešli 2 spolužáci na SŠ, ale jen proto, že nezvládali matematiku a jazyky na gymplu - na SŠ jsou v pohodě.

0/0
2.5.2014 22:09

A82n76d51r83e44a 18N50o67v14á 8424731346215

tak jistě, definuje mi, že absolvent gymnázia má stejnou míru vzdělání jako učedník.

0/0
2.5.2014 17:26

F93r47a51n36t96i10š93e36k 24V22r59á27n22a 5139202833621

Státní maturita by měla být jedna z více složek vyhodnocení středoškolského vzdělání. Každá škola může mít svoji specifickou část zkoušek.

Problém s učňovským vzděláním je, že vytváří jednostranně orientované absolventy, kteří se nejsou schopni adaptovat na rychle se měnící povahu pracovního trhu. Pak se musejí dotovat ztrátové firmy, aby se udržela zaměstnanost, protože jejich zaměstnanci nejsou dále v podstatě uplatnitelní jinde. Střední školy by proto měly dát studentům základní obecné dovednosti a schopnosti adaptace navíc k okamžitě uplatnitelné odborné znalosti.

0/0
2.5.2014 13:54

V86a39š82e66k 20Ř86í88h47a 2173983578892

To ani nemůžete myslet vážně. Dnešní trh práce postrádá právě a jen podle vás jednostranně kvalifikované  podle mého dostatečně vychované odborníky. Najít VŠ s gymnáziem v Čechách není problém. Problémem je takovéto lidi vůbec pustit do provozu. A tak se firmy předhánějí v tom kdo sežene průmyslováka s titulem. Po všech stránkách jsou to totiž nejlépe zaměstnatelní odborníci, kteří mají jak praktické tak odborné znalosti.

Samozřejmě, že třeba Praha je doslova přehlcena agenturami, kteří jen přeposílají zadání od jednoho všeobecně vzdělaného amatéra k druhému dokud se nedostane ke skutečnému odborníkovi. Což do značné míry zdražuje české výrobky a snižuje jejich konkurenceschopnost na světovém trhu. Z toho pokřivení ale nemůžete usuzovat celosvětové požadavky.

+1/0
2.5.2014 14:03

F19r44a60n81t62i13š16e38k 95V28r34á10n58a 5679632913651

Ta přidaná hodnota absolventů s VŠ vzděláním není v tom, že je ihned můžete pustit do provozu. Ta by měla být v tom, že jsou schopni kriticky myslet a dále se vzdělávat, takže by po nějakém čase zaučení měli dosáhnout stejných či lepších praktických výsledků jako absolventi z učilišť ovšem s tím, že by ještě byli univerzálnější. Stará moudrost praví, že vzdělání je to, co zbude, když zapomenete všechny znalosti.

Samozřejmě, že to taky závisí na kvalitě vysokých škol i na motivaci a přístupu jednotlivých studentů. I vysokou školu lze absolvovat aniž by konkrétnímu studentu příliš dala, pokud má zájem jen o závěrečný "papír" potvrzující dosažené vzdělání.

0/0
2.5.2014 14:14

V32a15š40e82k 51Ř54í44h50a 2543833608612

Víte co je problémem, že se obhajoba státních maturit vždy pohybuje v obecných proklamacích a v tom co by opět obecně studenti VŠ měli být. Ale stále více se zapomíná na to čím nejsou. Faktem je že odborníkem se skutečně+ člověk nestane za 5 let vysoké školy. Jenže co říci o studentovi který daný o´bor studuje 4 roky na SPŠ a poté 5 let na vysoké škole. Já bych řekl, že se jedná o nejlepší našlápnutí k tomu aby z něj byl jednou ten nejlepší   odborník. V naší práci mohu na podobných postech porovnávat jak VŠ tak Průmyslováky a a stále více jsem přesvědčován o tom, že praxi a odbornost daleko lépe vstřebávají průmyslováci, kteří jsou podle mého pro obor daleko více zapáleni. Jak gymnazisti, kteří si danou školu hodně často vybírají z nutnosti nějakého vzdělání než z vlastního zájmu o obor. Prostě a jednoduše na odborné VŠ z odborných SPŠ a nikdy jinak.

0/0
2.5.2014 15:33

J87a88n 10K45o45t15i77l 9973451588

typicky český příběh. zrušit všechno, co fungovalo, jen proto, že to tak vymysleli před rokem 1989 a po dvceti letech se k tomu po mnoha a mnoha absolvovaných pokusech projet slepou uličkou zakončenou zdí vrátit. Bože, kdy už si všichni přestanou tahat trika, chlubit se novými "nápady" a nahrazovat fungující věci jen proto, aby po nich něco zbylo.

+3/0
2.5.2014 13:18

V98a13š55e66k 67Ř14í81h17a 2523323968812

R^V Čechách? Nikdy ;-D

0/0
2.5.2014 13:22

D84a93v26i17d 67Č89e26c40h 7170294551753

I ten rozhlas je předpotopní nepraktické řešení.

+1/0
2.5.2014 13:23

F17r39a33n63t22i61š85e92k 30E72l16i37á36š 6837853395676

Navíc nikdy neměl s maturitou nic společného. To si myslí sklerotici. Rozhlasem se vyhlašovala oficiální témata slohových prací. Prací, které se už v cizině nepíší.

0/0
2.5.2014 13:53
Foto

B46o40h37u63m16i14l 16P28r38o47c87h81á14z51k78a 2573781593381

A co takhle témata rozesílat za pomoci poštovních holubů? Stejně ty vyplněné testy musí někdo dát do bedny, zapečetit a odvézt. Ale až se dobuduje tunel, pardon kanál Dunaj-Labe-Vltava, mohly by se poslat po vodě a pan ministr by je v přímém rozhlasovém přenosu lovil certifikovaným podběrákem.

0/0
2.5.2014 13:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.